YouSee - Bland Selv
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159925
Udskrevet den: 18-December-2024 kl. 02:56
Emne: YouSee - Bland Selv
Skrevet af: itjf
Emne: YouSee - Bland Selv
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 13:35
Hej, Jeg har lige ringet til YouSee og jeg var nr. 26 i køen, så det valgte jeg at droppe og tænkte jeg får hurtigere og sikkert også bedre svar herinde.
Jeg er med i en antenneforening og har YouSee fuldpakke og vil fortsætte hos YouSee pga. billigt abonnement. Da sportskanalerne er blevet erstattet af kanaler jeg ikke ser, overvejer jeg at nedgradere til mellempakken. Men nu er der så kommet TV2SportX, der tilsyneladende kun er tilgængelig i Bland Selv (BS) og derfor har jeg nogle spørgsmål ang. BS: 1) Hvordan virker det? Grundpakken er Live signal, er BS-kanalerne Live signal eller Streaming? 2) Hvordan er billedekvaliteten? 3) Kræver BS Internet? 4) Jeg vil bruge CI-modulet på TV'et, kan jeg evt. optage vha. PVR?
Jeg har ellers svoret aldrig at skulle have BS, men hvis nu Eurosport bliver en del af YouSee BS i nærmeste fremtid, er jeg ligesom lidt på forkant Jeg er heller ikke vold med at skifte pakke alt for tit, det koster kr. 295,- hver gang og jeg tror at YouSee ikke er superhurtige til det i de næste par måneder.
|
Svar:
Skrevet af: Furry
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 13:47
du behøver ikke BS, TV2SportX kan købes for 40 kroner, i januar ligger den på kanal 55
forskellen på en fastpakke og BS er af du vælger indholdet i pakken mit tv kan godt optage ekstrakanaler, kan ikke sige noget om din PVR
------------- Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 14:28
Jeg læser det som om at du kun kan få tv2sportX via BS efter januar.
Måske jeg har misforstået/ eller fortolket det forkert?
http://mustsee.yousee.dk/tv2020" rel="nofollow - https://mustsee.yousee.dk/tv2020
Scroll ned til midten...
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 14:42
Kommer det ikke an på hvordan antenneforeningen håndtere det. Svigerfar overvejede på et tidspunkt at skifte fra den store til mellem, men rabatten foreningen fik var så stor at han betalte mindre end jeg gjorde for en mellempakke. Derfor - kan man få rabatten med fra antenneforeningen ?
-------------
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 14:49
kim.t skrev:
Kommer det ikke an på hvordan antenneforeningen håndtere det.Svigerfar overvejede på et tidspunkt at skifte fra den store til mellem, men rabatten foreningen fik var så stor at han betalte mindre end jeg gjorde for en mellempakke. Derfor - kan man få rabatten med fra antenneforeningen ? |
Så er mellempakken vel også bare det billigerer
Her hvor jeg bor koster fuldpakken 470, mellem 345 og grundpakken 150.
Fordi du går på mellempakken, så er det jo stadig i antenneforeningen.
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 15:08
Furry skrev:
du behøver ikke BS, TV2SportX kan købes for 40 kroner, i januar ligger den på kanal 55
|
Hvis jeg kan få den gratis med BS-mellempakke, er det vel bedre.
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 15:12
Potter skrev:
http://mustsee.yousee.dk/tv2020" rel="nofollow - https://mustsee.yousee.dk/tv2020
Scroll ned til midten...
|
YouSee skriver: Og med tv fra YouSee får du fri adgang til TV 2 SPORT X på Ekstrakanalen hele januar. Er den noget for dig, kan du vælge kanalen i Bland Selv, hvor der også er masser af anden sport.
Jeg kan ikke se at den kommer i fuld-pakken, kun BS.
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 15:14
PerW skrev:
Her hvor jeg bor koster fuldpakken 470, mellem 345 og grundpakken 150. Fordi du går på mellempakken, så er det jo stadig i antenneforeningen. |
Samme priser vi har. Og samme priser for BS.
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 15:32
itjf skrev:
Furry skrev:
|
Hvis jeg kan få den gratis med BS-mellempakke, er det vel bedre. |
Den kan være en af 10 kanaler du kan vælge
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 15:36
itjf skrev:
Potter skrev:
Scroll ned til midten...
|
YouSee skriver: Og med tv fra YouSee får du fri adgang til TV 2 SPORT X på Ekstrakanalen hele januar. Er den noget for dig, kan du vælge kanalen i Bland Selv, hvor der også er masser af anden sport.
Jeg kan ikke se at den kommer i fuld-pakken, kun BS.
|
Præcis Det var fordi Furry skrev i tidligere indlæg: "du behøver ikke BS, TV2SportX kan købes for 40 kroner, i januar ligger den på kanal 55"
Jeg er med på den ligger på plads 55 i januar gratis, efterfølgende skal man over på BS for at se den. Men hvis den bliver lagt i fuld pakken fra. februar så fint med mig.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 15:51
Man har da altid kunne købe nogle ekstra kanaler til sine pakker, er de nu holdt op med at gøre det fra januar 2020 ?
Jeg har da haft tilkøbt Discovery Science for 10 kr. plus et kortgebyr om måneden, indtil jeg afmeldte det i denne måned. Men det er måske kun hvis man har fuld pakken?
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 16:06
Potter skrev:
itjf skrev:
Potter skrev:
Scroll ned til midten...
|
YouSee skriver: <i style="caret-color: rgb72, 72, 72; color: rgb72, 72, 72;"><font size="2" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">Og med tv fra YouSee får du fri adgang til TV 2 SPORT X på Ekstrakanalen hele januar. Er den noget for dig, kan du vælge kanalen i Bland Selv, hvor der også er masser af anden sport. <br ="apple-interchange-newline"=""> Jeg kan ikke se at den kommer i fuld-pakken, kun BS.
|
Præcis Det var fordi Furry skrev i tidligere indlæg: "du behøver ikke BS, TV2SportX kan købes for 40 kroner, i januar ligger den på kanal 55"
Jeg er med på den ligger på plads 55 i januar gratis, efterfølgende skal man over på BS for at se den. Men hvis den bliver lagt i fuld pakken fra. februar så fint med mig. | Men hvis den bliver lagt i fuld pakken fra. februar så fint med mig.
Den bliver ikke lagt i nogen pakker, men yousee har et produkt som hedder ekstra kanaler hvor man kan ekstra indhold udover det som ligger i de faste pakker, der burde man kunne købe SpXrt, men det er et hemmelig produkt da Yousee vil have folk over i Bland Selv, så du er nød til af ringe og snakke med dem
Den her antenne forenig gør ikke så meget for af skjule det http://www.bierstedaf.dk/_files/ekstrakanaler01_01_2020.png
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 16:08
Cyberguyen skrev:
Man har da altid kunne købe nogle ekstra kanaler til sine pakker, er de nu holdt op med at gøre det fra januar 2020 ?
Jeg har da haft tilkøbt Discovery Science for 10 kr. plus et kortgebyr om måneden, indtil jeg afmeldte det i denne måned. Men det er måske kun hvis man har fuld pakken? |
Efter de fik Bland Selv, er ekstra kanaler blevet et hemmelig produkt.
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 16:44
Furry skrev:
Potter skrev:
itjf skrev:
Potter skrev:
Scroll ned til midten...
|
YouSee skriver: <i style="caret-color: rgb72, 72, 72; color: rgb72, 72, 72;"><font size="2" face="Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif">Og med tv fra YouSee får du fri adgang til TV 2 SPORT X på Ekstrakanalen hele januar. Er den noget for dig, kan du vælge kanalen i Bland Selv, hvor der også er masser af anden sport. <br ="apple-interchange-newline"=""> Jeg kan ikke se at den kommer i fuld-pakken, kun BS.
|
Jeg er med på den ligger på plads 55 i januar gratis, efterfølgende skal man over på BS for at se den. Men hvis den bliver lagt i fuld pakken fra. februar så fint med mig. | Men hvis den bliver lagt i fuld pakken fra. februar så fint med mig.
Den bliver ikke lagt i nogen pakker, men yousee har et produkt som hedder ekstra kanaler hvor man kan ekstra indhold udover det som ligger i de faste pakker, der burde man kunne købe SpXrt, men det er et hemmelig produkt da Yousee vil have folk over i Bland Selv, så du er nød til af ringe og snakke med dem
Den her antenne forenig gør ikke så meget for af skjule det
http://www.bierstedaf.dk/_files/ekstrakanaler01_01_2020.png |
Der står så nederst på dit link: At det kræver så en Yousee boks eller et Yousee kort for at se dine personlige Ekstra kanaler? Dvs. for mit vedkommende så skal jeg erhverv mig et kort og smide det i tv-et hvor jeg ønsker at se ekstra kanaler. f.eks. sportX.
For mig er det så¨BS kanaler. Og kan ikke ses med mindre du et Yousee kort med læser i tv-et, eller en Yousee boks efter januar 2020
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 17:05
Furry skrev:
Cyberguyen skrev:
Jeg har da haft tilkøbt Discovery Science for 10 kr. plus et kortgebyr om måneden, indtil jeg afmeldte det i denne måned. Men det er måske kun hvis man har fuld pakken? |
|
Det er der nok noget om...
Det blev jo også lavet om for nogle år siden, så man ikke længere kunne skifte tilkøbskanaler inde fra "Mit YouSee", men i stedet skulle ringe ind til dem hver gang
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 17:21
Potter skrev:
Furry skrev:
Potter skrev:
itjf skrev:
Potter skrev:
Scroll ned til midten...
|
|
Den her antenne forenig gør ikke så meget for af skjule det
http://www.bierstedaf.dk/_files/ekstrakanaler01_01_2020.png |
Der står så nederst på dit link: At det kræver så en Yousee boks eller et Yousee kort for at se dine personlige Ekstra kanaler? Dvs. for mit vedkommende så skal jeg erhverv mig et kort og smide det i tv-et hvor jeg ønsker at se ekstra kanaler. f.eks. sportX.
For mig er det så¨BS kanaler. Og kan ikke ses med mindre du et Yousee kort med læser i tv-et, eller en Yousee boks efter januar 2020
| Både ekstra kanaler og bland selv kræver kort eller boks
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 17:35
Det virker ikke helt som Bland Selv.
Med Ekstra kanalerne har du hele din pakke på alle dine fjernsyn uden merpris og tilkøbs kanaler på de tv, hvor du ønsker at betale for det.
Så du kan have mellempakken og eksempelvis BlueHustler i stuen, men på børneværelset har de kun mellempakken.
Med bland selv kræver det kort i alle tv, som skal vise flere kanaler end standard pakken.
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 17:40
Cyberguyen skrev:
Furry skrev:
Cyberguyen skrev:
|
Det er der nok noget om...
Det blev jo også lavet om for nogle år siden, så man ikke længere kunne skifte tilkøbskanaler inde fra "Mit YouSee", men i stedet skulle ringe ind til dem hver gang
| Hemmeligt produkter skal jo ikke være nemme at finde 😜
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 18:42
itjf skrev:
1) Hvordan virker Bland Selv? Grundpakken er Live signal, er BS-kanalerne Live signal eller Streaming? 2) Hvordan er billedekvaliteten? 3) Kræver BS Internet? |
Er der nogen der kan svare på spørgsmål 1-3?
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 18:51
1) På samme måde som dine grundpakke-kanaler. Bland selv er blot krypteret, så du skal bruge en boks eller et kort til at afkode dem.
2) Samme kvalitet. Dog kan der være en lille forskel på nogle kanaler.
3) Nej.
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 18:57
bubbleboy skrev:
1) På samme måde som dine grundpakke-kanaler. Bland selv er blot krypteret, så du skal bruge en boks eller et kort til at afkode dem.
2) Samme kvalitet. Dog kan der være en lille forskel på nogle kanaler.
3) Nej.
|
Tak for svaret!
|
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 19:23
Til punkt 4:
Man skal lige være opmærksom på at YouSee selv sælger CI+ CAM kort.
Det er ikke alle tv som kan optage med et CI+ modul. Så det anbefales at benytte et CI modul i stedet, som kan købes til samme pris eller billigere
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 00:40
itjf skrev:
Jeg har ellers svoret aldrig at skulle have BS, men hvis nu Eurosport bliver en del af YouSee BS i nærmeste fremtid, er jeg ligesom lidt på forkant |
Tror ikke du skal regne med at Eurosport kommer tilbage lige foreløbig.
Der er nok heller ikke nogen der forventer at resten af Discovery Networks kanaler kommer tilbage
|
Skrevet af: OleA
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 14:30
Cyberguyen skrev:
itjf skrev:
Jeg har ellers svoret aldrig at skulle have BS, men hvis nu Eurosport bliver en del af YouSee BS i nærmeste fremtid, er jeg ligesom lidt på forkant |
Tror ikke du skal regne med at Eurosport kommer tilbage lige foreløbig.
Der er nok heller ikke nogen der forventer at resten af Discovery Networks kanaler kommer tilbage |
Lidt voldsomt sige, at der ikke er nogen der forventer de kommer tilbage. Jeg forventer det.
------------- Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 15:26
OleA skrev:
Lidt voldsomt sige, at der ikke er nogen der forventer de kommer tilbage. Jeg forventer det. |
Bliv ikke skuffet, hvis de først sker om 5-7 år....
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 15:40
KlausDM skrev:
Bliv ikke skuffet, hvis de først sker om 5-7 år.... |
Bliv ikke skuffet, hvis de først sker om 5-7 år uger....
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 16:09
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 17:11
Radiomanden skrev:
| Discoverys første udmeldning var at der ikke havde været nogle forhandlinger med Yousee, men ligepludselig havde der været nogle alligevel, og er Discovery så gået tilbage til at der ikke er nogle forhandlinger
Discovery virker på mig utrolig utroværdig
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 17:17
DN er jo godt klar over at hvis de kun er i bland selv, så er der ikke mange der køber dem, de vil være i pakker, så at de kan suge til sig af den fælles kasse, og det skal de naturligvis ikke, at de så nok ikke kan holde sig i live uden at suge i den fælles kasse, er deres problem.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: jbl
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 17:48
Jeg ville da tilvælge 4 af deres kanaler, hvis jeg havde muligheden. Lige nu har jeg fire point jeg slet ikke anvender fordi udvalget af kanaler er så ligegyldigt.
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 17:54
Der der da nogen der vil vælge dem, men højst sandsynligt ikke nok til at DN kan suge tilstrækkeligt med penge til deres grådige kasse.
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 18:55
Radiomanden skrev:
Der der da nogen der vil vælge dem, men højst sandsynligt ikke nok til at DN kan suge tilstrækkeligt med penge til deres grådige kasse. |
Nu er det jo svært at sige hvem som er mest grådig - YouSee's egen Xee kanal som ligger i grundpakken. Er den dyreste af alle kanaler og steget med knap 400% på et år.
Hvor mange tror du der ser den kanal?
YouSee er vant til at kanøfle deres kunder, men nu gad DN ikke danse med dem mere.
Jeg kender rigtigt mange YouSee kunder, som fik afbrudt deres signal og fiberforbindelse en dag for tidligt. Det er ikke engang dårlig kundeservice, men teknisk set bedrageri, når det er planlagt fra deres side. Det skal ikke undre mig at ledelsen, som hævn, har sagt at kunderne ikke må få nytårsaften med, hvis de afmelder deres abonnement. Jeg kan ikke finde nogen anden gyldig grund, da de fleste fiberforbindelser og adgang til webtv bliver lukket automatisk af deres it-systemer.
Det er også YouSee som spiller med lukkede kort og ikke fortæller deres kunder om muligheden for faste pakker og ekstrakanaler.
Jeg har altid været glad for YouSee, men når man hæver prisen og gør det mere og mere besværligt at være kunde, så er det klart at bægeret flyder over.
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 19:02
Cyberguyen skrev:
Det er også YouSee som spiller med lukkede kort og ikke fortæller deres kunder om muligheden for faste pakker og ekstrakanaler. |
De ukodede pakker er i gang med at blive udfaset. Ekstrakanalerne er med til at fastholde kunderne på disse pakker... Jeg kan godt forstå strategien.
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 19:04
Det er også snart slut med You See her, da Antenneforeningen har valg en anden leverandør, som jeg ikke vil have, så det bliver Streaming fremadrettet.
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 21:26
Tak for alle svarene! Jeg har besluttet mig at skifte fra Fuldpakke til Mellempakke med BS. Så kan jeg få TV2SportX og i alt spare kr. 125,- pr. md. Og så er der lige to engangsudgifter, pakkeskift kr. 295,- og udgift til kortlæser.
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 21:28
Nedgradering gebyret skulle stadig være væk lidt endnu.
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 21:54
Radiomanden skrev:
Nedgradering gebyret skulle stadig være væk lidt endnu. |
Hvor ser du det henne?
|
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 21:58
Følger bare med hvad der svares af You See til dem der spørger på FB.
|
Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 23:14
itjf skrev:
Radiomanden skrev:
Hvor ser du det henne? | Det fremgår af prisoversigten, som man kan tilgå på “Mit YouSee”. Jeg nedgraderede i går fra “Grundpakken + BS 10” til blot Grundpakken. Pris 0 kr. og mdl. besparelse på 185 kr. Vi har til gengæld købt Dplay mellem-pakken.
------------- iPhone 13, OS 15.3
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 07:22
jjdk skrev:
itjf skrev:
Radiomanden skrev:
Hvor ser du det henne? | Det fremgår af prisoversigten, som man kan tilgå på “Mit YouSee”. Jeg nedgraderede i går fra “Grundpakken + BS 10” til blot Grundpakken. Pris 0 kr. og mdl. besparelse på 185 kr. Vi har til gengæld købt Dplay mellem-pakken. |
Det kan jeg så ikke se. Sandsynligvis fordi jeg er med i en antenneforening.
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 09:43
Det var så gratis at skifte pakke hos YouSee, men min antenneforening skal have kr. 295,- da der skal en tekniker ud at skifte et "filter".
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 09:51
Ja, der skal naturligvis et spærrefilter på, når der nedgraderes, det koster hos You See Kr. 199, (deres nedgradering gebyr), så der er da dyrt med det der så skal betales i stedet for.
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 13:42
Personligt græder jeg tørre tårer over hele den her virak. Discovery var nok de værste når det kom til at sprede deres fodbold udover forskellige kanaler. De havde en ret begrænset mængde fodbold til sidst, formåede alligevel at sprede den ud på både 5, 6 og 9.
Jeg vi gerne have alle fodboldkanalerne, men som det ser ud nu, så får jeg (næsten) det hele og har et par ekstra bland selv point til at vælge andre kanaler, som sprede lidt glæde i familien.
Jeg kan dog ikke helt forstå pointen i at Eksempelvis Netflix er dyrere i bland selv end hvis jeg køber hos Netflix direkte. Bland selv versionen er ikke lige så god, da det kræves at jeg har deres box, fordi BS.Netflix ikke virker på skærmen Netflixapp. (ikke sidst jeg tjekkede i det mindste)
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 13:58
Radiomanden skrev:
Ja, der skal naturligvis et spærrefilter på, når der nedgraderes, det koster hos You See Kr. 199, (deres nedgradering gebyr), så der er da dyrt med det der så skal betales i stedet for. |
Yousee har gebyr på uanset om der skal tekniker på eller ej. Der er vist gebyr på alt, hvis det går den gale vej (i deres øjne).
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 14:12
slumbert skrev:
Bland selv versionen er ikke lige så god, da det kræves at jeg har deres box, fordi BS.Netflix ikke virker på skærmen Netflixapp. |
Hvor har du det vrøvl fra.
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 14:27
Radiomanden skrev:
slumbert skrev:
Bland selv versionen er ikke lige så god, da det kræves at jeg har deres box, fordi BS.Netflix ikke virker på skærmen Netflixapp. |
Hvor har du det vrøvl fra. |
Det har jeg fra Yousee.
Da netflix kom i bland selv, brugte jeg point på det. Desværre kunne jeg ikke gå til Netflix over appen på mit samsung.
Efter lidt snak med yousee, kunne de informere om at Netflix kun virkede gennem deres box og gennem browser.
Læs eventuelt her: https://forum.recordere.dk/yousees-blandselv-uden-boks_topic156125_post1569671.html?KW=#1569671" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/yousees-blandselv-uden-boks_topic156125_post1569671.html?KW=#1569671
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 14:38
Der haves et Log In, til netflix, det er underordnet hvor det Log In bruges. om det er You See boxen, en anden Netflix App, eller andet sted.
|
Skrevet af: miri
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 14:45
slumbert skrev:
... Jeg kan dog ikke helt forstå pointen i at Eksempelvis Netflix er dyrere i bland selv end hvis jeg køber hos Netflix direkte. ... | Hvordan regner du dig frem til det???
------------- miri
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 14:55
Radiomanden skrev:
Der haves et Log In, til netflix, det er underordnet hvor det Log In bruges. om det er You See boxen, en anden Netflix App, eller andet sted. | Har du Netflix gennem Yousee bland selv ?
|
Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 15:27
opgradering fra bland selv 10 til bland selv 36 får du 26 points for 100.kr Netflix premium koster 17 points, HBO eller Viaplay koster 6 points hver,
så man kan faktisk få Netflix & HBO for 23 Points = 100.kr hvilket faktisk er meget billigt i forhold til
markedsprisen
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 15:32
miri skrev:
slumbert skrev:
... Jeg kan dog ikke helt forstå pointen i at Eksempelvis Netflix er dyrere i bland selv end hvis jeg køber hos Netflix direkte. ... | Hvordan regner du dig frem til det??? |
det gælder vist mest for mig der har bland selv 10. Netflix basis koster 5 point, dvs 90 kr Hos netflix koster det 79
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 15:33
jugglerq skrev:
opgradering fra bland selv 10 til bland selv 36 får du 26 points for 100.kr Netflix premium koster 17 points, HBO eller Viaplay koster 6 points hver,
så man kan faktisk få Netflix & HBO for 23 Points = 100.kr hvilket faktisk er meget billigt i forhold til
markedsprisen
|
Fornuftigt. Det vil jeg gøre, hvis det altså virker på min Samsung app
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 15:34
Radiomanden skrev:
Der haves et Log In, til netflix, det er underordnet hvor det Log In bruges. om det er You See boxen, en anden Netflix App, eller andet sted. |
Det er da godt at det har ændret sig. Jeg vil lge det bekrætet fra andre end dig, da du ofte ikke aner hvad du taler om
|
Skrevet af: miri
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 16:53
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 17:07
Jeg er medlem af antenneforening: http://www.stovringantenneforening.dk/cms/?cmsid=718&pageid=21838" rel="nofollow - http://www.stovringantenneforening.dk/cms/?cmsid=718&pageid=21838 med Grundpakke: 190/måned Med skift til Mellempakke=BlandSelv10: 398 Dvs. 208/måned for 10 point, og så vidt jeg husker koster Netflix HD (Standard) 7 point? -> 145,60Kr / måned mod Netflix 99,- Så noget af en afrunding på point.
------------- Mvh. JørgenT
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 17:46
Jeg prøver lige igen. Er der nogen der kan bekræfte at Netflix købt via Bland Selv kan køre på Samsungs Netflix app
|
Skrevet af: OleA
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 19:18
slumbert skrev:
Jeg prøver lige igen. Er der nogen der kan bekræfte at Netflix købt via Bland Selv kan køre på Samsungs Netflix app |
https://yousee.dk/netflix.aspx
Ja. Men det er sikkert lidt bøvlet at oprette kontoen.
https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/netflix/bland-selv-netflix" rel="nofollow - https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/netflix/bland-selv-netflix
Er det fordi du har et gammelt tv, hvor Netflix ikke virker mere?
------------- Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
Skrevet af: saamand
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 20:44
Det kan jeg bekræfte. Vi har haft samme Netflix konto de seneste 4-5 år. For godt et år siden tilmeldte vi os bland-selv og kunne her i oprettelsesforløbet tilkoble den min eksisterende konto. Vi har et Samsung UE55H8005S hvor den indbyggede Netflix app fortsat virker med min Netflix efter skift til Netflix via bland-selv.
|
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 21:07
Ja, den eneste forskel er at der betales via You See, alt andet er det samme.
|
Skrevet af: khansen
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 22:18
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 16:58
jugglerq skrev:
markedsprisen
|
Hos mig koster Bland selv 36 379, så det er jo ikke ligefrem kun 100 ekstra, 199.
Jeg kan så også se på deres hjemmeside at man nu automatisk betaler for at få tilsendt deres boks. Den gider jeg ikke at have stående og de irriterer mig at det nu er obligatorisk at jeg skal have den hvis jeg ændrer min tv-pakke.
Selvom jeg er glad for min fodbold, så er det her nok endnu et lille skridt mod min afvikling af flow-tv her på matriklen
|
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 17:54
slumbert skrev:
Jeg kan så også se på deres hjemmeside at man nu automatisk betaler for at få tilsendt deres boks. Den gider jeg ikke at have stående og de irriterer mig at det nu er obligatorisk at jeg skal have den hvis jeg ændrer min tv-pakke. |
Det afhænger af foreningsaftalen, om boksen automatisk er med i grundpakken eller ej*. Hvis den ikke er med, koster den vist 99 kr. som tilkøb.
* Hvis den er med, koster grundpakken også typisk 30 kr. mere, end i foreninger hvor den ikke er med.
|
Skrevet af: thomas4200
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 18:28
Jeg er med i en antenne-/boligforening og har lige nedgraderet fra fuldpakke (495 kr.) til grundpakke med bland selv 10 (ialt ca. 360 kr.) og sparer 135 kr. +\- det løse pr. måned.
Det bliver med 2 kortlæsere til hjemmets 2 TV, da en boks ville koste 99 kr. pr. måned yderligere. Med den ville jeg kun spare 30 kr., og så gav det ingen mening for mig at nedgradere fra fuldpakken... De to kort og kortlæsere koster 598 kr., så om ca. 5 måneder begynder det at gå lige op når de regnes ind i det.
Så jeg må leve uden at kunne optage på de 10 bland selv kanaler, medmindre jeg vælger at udskifte min Clint DC1 og købe ekstra kort og kortlæser (så der kan spoles over reklamerne). Men tror jeg “nøjes” med Yousee app’en.
|
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 17:02
bubbleboy skrev:
slumbert skrev:
Jeg kan så også se på deres hjemmeside at man nu automatisk betaler for at få tilsendt deres boks. Den gider jeg ikke at have stående og de irriterer mig at det nu er obligatorisk at jeg skal have den hvis jeg ændrer min tv-pakke. |
Det afhænger af foreningsaftalen, om boksen automatisk er med i grundpakken eller ej*. Hvis den ikke er med, koster den vist 99 kr. som tilkøb.
* Hvis den er med, koster grundpakken også typisk 30 kr. mere, end i foreninger hvor den ikke er med.
|
Det er ikke det der irriterer, men nærmere det at hvis jeg ændrer min tv-pakke jeg nu SKAL modtage en boks, som jeg ikke gider have.
|
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 17:09
Så bare sig til dem, at du ikke vil modtage en boks, eller gem den væk i et skab et sted. Du kan dog ikke undgå at betale for den, hvis den automatisk er med i din grundpakkepris.
|
|