Print side | Luk vindue

Apple TV 4K ægte 24.000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159954
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 21:56


Emne: Apple TV 4K ægte 24.000
Skrevet af: Skyhigh
Emne: Apple TV 4K ægte 24.000
Skrevet den: 10-Januar-2020 kl. 22:38
Som hyper framerate-allergiker har det længe irriteret mig, at Apple TV ikke kan vise ægte 24p, men 'kun' 23.976p. Det betyder, at al 24p-materiale, såsom mange Netflix-serier og film, vises med et hak hvert 42. sekund. 

Jeg har dog ikke oprettet dette indlæg med henblik på diskussion som sådan. Min forehavende er, at dem der ligesom jeg oplever dette som et problem kan underskrive denne underskriftsindsamling:

https://www.change.org/p/apple-apple-please-fully-support-the-24-000-fps-frame-rate-on-the-apple-tv-4k" rel="nofollow - https://www.change.org/p/apple-apple-please-fully-support-the-24-000-fps-frame-rate-on-the-apple-tv-4k

Der kan læses mere om problematikken her i denne tråd på AVS forum:

https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2961262-apple-tv-4k-lacks-support-24-000-video.html" rel="nofollow - https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2961262-apple-tv-4k-lacks-support-24-000-video.html



Svar:
Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 10-Januar-2020 kl. 22:56
Jeg har skrevet under, da det helt klart er en fadæse.

Men bare vent, nu skal der nok komme en hær af folk der fortæller dig at du enten er idiot, eller gør noget forkert :) God aften. 


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 10-Januar-2020 kl. 23:30
Hvordan skal en underskriftsindsamling hjælpe?

Hvis samme antal brugere indsender feedback eller opretter bug reports, vil det da have større effekt.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 00:53
De fleste film og serier bliver lavet til 23.976p så Apple tv afspiller det rigtige


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 01:27
Men det gør Netflix’ egne produktioner ikke.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men det gør Netflix’ egne produktioner ikke.
gør de ikke?


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

De fleste film og serier bliver lavet til 23.976p så Apple tv afspiller det rigtige

Lidt underlig argumentation.. Apple TV afspiller da ikke det rigtige, når de afspiller 24p materiale i 23.976p...


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men det gør Netflix’ egne produktioner ikke.
gør de ikke?




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

De fleste film og serier bliver lavet til 23.976p så Apple tv afspiller det rigtige


Lidt underlig argumentation.. Apple TV afspiller da ikke det rigtige, når de afspiller 24p materiale i 23.976p...

når de fleste film er i 23.976p så afspiller Apple det da rigtig. Og Shield tv for den sags skyld.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

når de fleste film er i 23.976p så afspiller Apple det da rigtig. Og Shield tv for den sags skyld.

Du har som altid ret.

Jeg trækker min underskrift tilbage. Godt du kunne hjælpe os med at forstå det hele. 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

når de fleste film er i 23.976p så afspiller Apple det da rigtig. Og Shield tv for den sags skyld.


Du har som altid ret.

Jeg trækker min underskrift tilbage. Godt du kunne hjælpe os med at forstå det hele. 
jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af T-[/QUOTE T-[/QUOTE skrev:

jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p
jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p [/QUOTE]

Pointen er vel at Netflix’s egne serier er i 24fps og ikke 23.976fps. 


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af T-</td></tr></table> jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p [/QUOTE T-
jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p [/QUOTE skrev:


Pointen er vel at Netflix’s egne serier er i 24fps og ikke 23.976fps. 

Pointen er vel at Netflix’s egne serier er i 24fps og ikke 23.976fps. 
[/QUOTE]jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.

Nu er The Morning Show på Apple TV+ også optaget i 24fps, og det er jo lidt sært at det skal hakke hvert 42 sekund på et TV-show der simpelthen er udbudt af samme producent som hardwaren.

Udover det er det ret let at svare på dit spørgsmål. Man skal selvfølgelig bruge ressourcer på det, da det forbedre brugeroplevelsen, hvilket giver gladere og flere kunder.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.


Nu er The Morning Show på Apple TV+ også optaget i 24fps, og det er jo lidt sært at det skal hakke hvert 42 sekund på et TV-show der simpelthen er udbudt af samme producent som hardwaren.

Udover det er det ret let at svare på dit spørgsmål. Man skal selvfølgelig bruge ressourcer på det, da det forbedre brugeroplevelsen, hvilket giver gladere og flere kunder.
hvis størstedelen af brugerne kører med 60hz(nord Amerika)fordi de ikke lige har den interesse for film og tv. hvorfor skulle de så gøre det. Apple laver jo til masserne ikke til entusiaster og hvis man vil have ren 24p så kan Shield tv gøre det.


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 12:28
 
Oprindeligt skrevet af T-duck T-duck skrev:

jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.

Tre ting: 1) det handler ikke kun om en virksomhed - en meget stor andel af europæiske Blu-ray-udgivelser er i 24p. På stående fod husker jeg, at de fleste Ealing-film er udgivet i 24p og 2) hvorfor må man som forbruger og kunde ikke forvente, at en virksomhed som Apple gør tingene korrekt? Og til sidst 3) et lidt mere eksistentielt spørgsmål -- hvorfor skal du altid pervertere alle emner i dette forum?


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Som hyper framerate-allergiker har det længe irriteret mig, at Apple TV ikke kan vise ægte 24p, men 'kun' 23.976p. Det betyder, at al 24p-materiale, såsom mange Netflix-serier og film, vises med et hak hvert 42. sekund. 


hold kæft, jeg troede det var mig den var galt med, og har prøvet alle indstiller på ATV4.
Min kone ser det ikke, men det ødelægger min filmoplevelse.




Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 12:44
Hele The Witcher "gippede" hvert 42. sekund


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvordan skal en underskriftsindsamling hjælpe?

Hvis samme antal brugere indsender feedback eller opretter bug reports, vil det da have større effekt.

Jeg skulle mene, at den intenderede effekt af denne underskriftsindsamling er at få Apple til at opdatere sin software, således at Apple TV 4k kan afspille 24p-materiale. Men jeg skal da gerne opfordre alle til at gøre begge dele -- jeg har iøvrigt indgivet en bug-report for længe siden.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 13:54
 Vi krydser fingre for at Apple vil gøre noget ved det. 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

 
Oprindeligt skrevet af T-duck T-duck skrev:

jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.

Tre ting: 1) det handler ikke kun om en virksomhed - en meget stor andel af europæiske Blu-ray-udgivelser er i 24p. På stående fod husker jeg, at de fleste Ealing-film er udgivet i 24p og 2) hvorfor må man som forbruger og kunde ikke forvente, at en virksomhed som Apple gør tingene korrekt? Og til sidst 3) et lidt mere eksistentielt spørgsmål -- hvorfor skal du altid pervertere alle emner i dette forum?



1. Jeg har nu med alle mine lidt over 200 bluray ikke haft en på ren 24p det er 23.976 på udenlandske, og 25p på danske film. 2. Fordi sådan nogle som alle aldrig går efter laveste fællesnævner. Hvis de kan slippe afsted med et halv godt produkt, som bare passer til de fleste så er der $ i øjne på dem. 3. Svare med spørgsmål. Hvorfor hvis man er uenig med jer, at man ikke må kommentere på noget


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 20:01
Og så længe de fleste produktioner bliver leveret med 23.976 så tror jeg ikke apple ændre det


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 20:02
Der er jo ingen der kræver at Apple skal ændre det fra 23,976, men blot tilbyde begge muligheder.



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Der er jo ingen der kræver at Apple skal ændre det fra 23,976, men blot tilbyde begge muligheder.

men kræver stadig ressourcer for noget et ikke behøver at forholder sig til, så længe deres skidt bliver solgt


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-Januar-2020 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

1. Jeg har nu med alle mine lidt over 200 bluray ikke haft en på ren 24p det er 23.976 på udenlandske, og 25p på danske film. 2. Fordi sådan nogle som alle aldrig går efter laveste fællesnævner. Hvis de kan slippe afsted med et halv godt produkt, som bare passer til de fleste så er der $ i øjne på dem. 3. Svare med spørgsmål. Hvorfor hvis man er uenig med jer, at man ikke må kommentere på noget

Jeg tvivler stærkt på, at ingen af dine lidt over 200 Blu-ray-film er i 24p, men det er for så vidt også ligegyldigt -- dine oplevelser og validiteten af dem blegner jo fuldstændigt i forhold til summen af brugere her og på AVSforum. Og det er dét, der er så irriterende ved dig, T-Duck. Når alle, som i alle, siger, at solen skinner, så kan man være sikker på, at du er uenig. Du er aksiomatisk kontrær. Du tilbyder intet, men bliver ved med at traske rundt med irrelevante oplysninger og især irrelevante meninger. Det betyder ikke, at du ikke må have dine meninger, men det er stort set alt, hvad du har: Holdninger og meninger baseret på...Ja, jeg ved ikke, hvad du baserer dem på. Det er i hvert fald ikke logik eller rationalitet.




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

1. Jeg har nu med alle mine lidt over 200 bluray ikke haft en på ren 24p det er 23.976 på udenlandske, og 25p på danske film. 2. Fordi sådan nogle som alle aldrig går efter laveste fællesnævner. Hvis de kan slippe afsted med et halv godt produkt, som bare passer til de fleste så er der $ i øjne på dem. 3. Svare med spørgsmål. Hvorfor hvis man er uenig med jer, at man ikke må kommentere på noget


Jeg tvivler stærkt på, at ingen af dine lidt over 200 Blu-ray-film er i 24p, men det er for så vidt også ligegyldigt -- dine oplevelser og validiteten af dem blegner jo fuldstændigt i forhold til summen af brugere her og på AVSforum. Og det er dét, der er så irriterende ved dig, T-Duck. Når alle, som i alle, siger, at solen skinner, så kan man være sikker på, at du er uenig. Du er aksiomatisk kontrær. Du tilbyder intet, men bliver ved med at traske rundt med irrelevante oplysninger og især irrelevante meninger. Det betyder ikke, at du ikke må have dine meninger, men det er stort set alt, hvad du har: Holdninger og meninger baseret på...Ja, jeg ved ikke, hvad du baserer dem på. Det er i hvert fald ikke logik eller rationalitet.


jeg basere det på de almindelige mennesker der her på de her forums almindelige mennesker ude i verden der ikke brokker sig over om det er 720p eller 4k da de ikke kan lægge mærke til forskellen. vi nørder her inde for dette felt fylder alt for lidt i forhold til den almindelige seer. Og prøv at lyt ude i power og Elgiganten, mellem de fleste kunder og sælgere. Du bliver overrasket, hvor let de almindelige kunde er tilfredse med så lidt i forhold til os der vil have det hele top dollar


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 03:01


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 03:20
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Som hyper framerate-allergiker har det længe irriteret mig, at Apple TV ikke kan vise ægte 24p, men 'kun' 23.976p. Det betyder, at al 24p-materiale, såsom mange Netflix-serier og film, vises med et hak hvert 42. sekund. 



hold kæft, jeg troede det var mig den var galt med, og har prøvet alle indstiller på ATV4.
Min kone ser det ikke, men det ødelægger min filmoplevelse.



Jeg ser det heller ikke, også længe at langt langt størstedelen at brugerer ikke har det problem, så tror jeg ikke Apple ændrer noget fordi et fåtal nørder er utilfredse

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 09:00
Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 




Skrevet af: Furry
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 



For at give vores syn på sagen


-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 



For at give vores syn på sagen
ej det må vi ikke. For vi er uenige med dem


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Som hyper framerate-allergiker har det længe irriteret mig, at Apple TV ikke kan vise ægte 24p, men 'kun' 23.976p. Det betyder, at al 24p-materiale, såsom mange Netflix-serier og film, vises med et hak hvert 42. sekund. 



hold kæft, jeg troede det var mig den var galt med, og har prøvet alle indstiller på ATV4.
Min kone ser det ikke, men det ødelægger min filmoplevelse.



Jeg ser det heller ikke, også længe at langt langt størstedelen at brugerer ikke har det problem, så tror jeg ikke Apple ændrer noget fordi et fåtal nørder er utilfredse


Understøttelse af 23.976p og automatisk frame rate match blev tilføjet, fordi "et fåtal nørder" var "utilfredse".

Taget i betragtning, hvor mange, der ser på indbyggede tv-apps eller billigere streamingbokse/-sticks med forceret 60Hz uden at brokke sig, er det underligt, at der overhovedet er lavet noget som helst.

Sarkasme kan forekomme.

Hvis hardwaren kan understøtte ren 24p, er det nok ikke den store opgave.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 



For at give vores syn på sagen
ej det må vi ikke. For vi er uenige med dem


Du starter med at bruge flere indlæg på at skrive noget decideret forkert, og det fylder voldsomt meget i debatten.

Derudover finder mange det nok underligt, at nogen direkte argumenterer mod forbedringer - specielt forbedringer, der ikke fjerner funktionalitet for dem, der er ligeglade.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 14:36
Jeg har ikke lagt mærke til noget, men jeg tror også de fleste af de ting jeg ser er i 23.976. Tak for at gøre mig opmærksom på problemet, så jeg nu kan sidde og glo efter fejlen hvert 42. sekund. :)

Det skulle ikke overraske mig om det var en hardwarebegrænsning. Omvendt har Apple også den der "næh - bare fordi"-attitude, så hvem ved.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg har ikke lagt mærke til noget, men jeg tror også de fleste af de ting jeg ser er i 23.976. Tak for at gøre mig opmærksom på problemet, så jeg nu kan sidde og glo efter fejlen hvert 42. sekund. :)


Det er kun på Netflix' egne film (dem de har været med til at producere fra starten, så heller ikke alle dem de kalder Netflix Originals), og i hvert fald én af deres serier.


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 



For at give vores syn på sagen
ej det må vi ikke. For vi er uenige med dem

Ja, de har det med at blive sure hvis man ikke er enige med dem

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 18:09
Til alle jer som ikke kan se problemet og som bare er her for at lege Trold som T-Duck.

Har i ikke noget mere fornuftigt at tage jer til?

Lad da os “nørder” udveksle vores erfaringer, så skal det da stå jer frit for at grine af vores “nørderi”, men der er da dumt at i udstiller jer selv som de typer af personer i nok også er ude i den virkelige verden.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Ja, de har det med at blive sure hvis man ikke er enige med dem

Og er der noget dig og T-duck er glade for, så er det at kunne afspore en seriøst tråd i en sådan grad, det kun kommer til at handle om jer selv.
Vi har set det et utal af gange, hvor folk henviser til en problemstilling og I er på banen for at fortælle at I da ihvertfald aldrig har oplevet det problem, og indirekte indikere at personen der har oprettet tråden er idioter. 


Jeg syntes alle os andre skal prøve at lave en eller anden form for gentlemen agreement:

1. Aldrig kommenter, svar eller citer et indlæg fra T-duck eller Furry, da det er deres "Brændstof". Simpelthen bare "Lad som ingenting". (don't feed the troll)
2. Indberet alle indlæg, hvor de prøver at afspore tråden, har selv gjort det mange mange gange, men moderator har endnu ikke rigtigt taget action på det.
3. Forsæt den gode tone overfor hinanden, og forhåbentligt vil Furry og T-Duck stoppe deres forehavende, når de har forstået at folk ikke længere hopper på limpinden. 

På den måde kan vi få Recordere tilbage som et sted, hvor man hjælper hinanden, og ikke som nu, hvor forum delen efterhånden er et mareridt.

NB: Ovenstående tekst må gerne kopieres ind i andre tråde, hvor folk der ikke har læst dette hopper på deres limpind. 




Skrevet af: Furry
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Ja, de har det med at blive sure hvis man ikke er enige med dem


Og er der noget dig og T-duck er glade for, så er det at kunne afspore en seriøst tråd i en sådan grad, det kun kommer til at handle om jer selv.
Vi har set det et utal af gange, hvor folk henviser til en problemstilling og I er på banen for at fortælle at I da ihvertfald aldrig har oplevet det problem, og indirekte indikere at personen der har oprettet tråden er idioter. 


Jeg syntes alle os andre skal prøve at lave en eller anden form for gentlemen agreement:

1. Aldrig kommenter, svar eller citer et indlæg fra T-duck eller Furry, da det er deres "Brændstof". Simpelthen bare "Lad som ingenting". (don't feed the troll)
2. Indberet alle indlæg, hvor de prøver at afspore tråden, har selv gjort det mange mange gange, men moderator har endnu ikke rigtigt taget action på det.
3. Forsæt den gode tone overfor hinanden, og forhåbentligt vil Furry og T-Duck stoppe deres forehavende, når de har forstået at folk ikke længere hopper på limpinden. 

På den måde kan vi få Recordere tilbage som et sted, hvor man hjælper hinanden, og ikke som nu, hvor forum delen efterhånden er et mareridt.

NB: Ovenstående tekst må gerne kopieres ind i andre tråde, hvor folk der ikke har læst dette hopper på deres limpind. 




1 : er Troll kortet, Nazi kortet 2.0 ?
2 : har du tænkt at det måske skyldes vi ikke afsporer tråden, men at vi bare har en anden mening
3 : hvorfor tror du det vil ændre min mening ?

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 21:30


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg syntes alle os andre skal prøve at lave en eller anden form for gentlemen agreement:

1. Aldrig kommenter, svar eller citer et indlæg fra T-duck eller Furry, da det er deres "Brændstof". Simpelthen bare "Lad som ingenting". (don't feed the troll)
2. Indberet alle indlæg, hvor de prøver at afspore tråden, har selv gjort det mange mange gange, men moderator har endnu ikke rigtigt taget action på det.
3. Forsæt den gode tone overfor hinanden, og forhåbentligt vil Furry og T-Duck stoppe deres forehavende, når de har forstået at folk ikke længere hopper på limpinden. 

På den måde kan vi få Recordere tilbage som et sted, hvor man hjælper hinanden, og ikke som nu, hvor forum delen efterhånden er et mareridt.

NB: Ovenstående tekst må gerne kopieres ind i andre tråde, hvor folk der ikke har læst dette hopper på deres limpind. 

Jeg er enig, og jeg håber, jeg kan efterleve det, for hvor er deres 'indspark' dog bare afsporende og fuldstændig irrelevante. Jeg vil allerede nu øve mig på at tælle til 10 langsomt. Meget langsomt.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 22:30
Kære alle.

Skal vi prøve og dæmpe gemytterne lidt - Ellers må vi til at rydde op i tråden og brugerne.

@Fury - Jeg får løbende mange klager på dine indlæg - Hvis du er uenig, har du ofte en meget kedelig måde at udtrykke det på - Kan du ikke prøve at vise det anderledes.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 22:42
For lige at gøre noget helt uacceptabelt, nemlig at tale om emnet...

Jeg har selv en Shield, så det er ikke super relevant for mig, men jeg fandt emnet interessant nok til lige hurtigt at skrue et powershell sammen til at hente Frame rate fra samtlige 1270 film på min media NAS.
Jeg ripper ikke så mange serier, men dem jeg har kunne jeg da kigge på også.

Der er kun 74 titler på 24fps.

Det tæller selvfølgeligt med at Netflix titler er svært tilgængelige, når man ikke har Netflix, så jeg er ikke så ramt :)




Skrevet af: elendil
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 22:52
@Naiera

Jeg har læst den avforums-tråd der blev linket til, og fra den fremgår det at det også er titler på iTunes, samt åbenbart nogenlunde udbredt på blurays.

Jeg aner ikke om det passer - jeg har som sagt ikke rigtig lagt mærke til noget. Jeg er lidt mindre engageret end Jesper ovenfor, så jeg har ikke undersøgt om jeg overhovedet har film i 24 Hz.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 



For at give vores syn på sagen
ej det må vi ikke. For vi er uenige med dem


Du starter med at bruge flere indlæg på at skrive noget decideret forkert, og det fylder voldsomt meget i debatten.

Derudover finder mange det nok underligt, at nogen direkte argumenterer mod forbedringer - specielt forbedringer, der ikke fjerner funktionalitet for dem, der er ligeglade.
as t jeg ikke viste at nogle Netflix produktioner er tre ren 24p hvad så. Men det ændre jo ikke på at fakta at det meste er i 23.976p


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Ja, de har det med at blive sure hvis man ikke er enige med dem


Og er der noget dig og T-duck er glade for, så er det at kunne afspore en seriøst tråd i en sådan grad, det kun kommer til at handle om jer selv.
Vi har set det et utal af gange, hvor folk henviser til en problemstilling og I er på banen for at fortælle at I da ihvertfald aldrig har oplevet det problem, og indirekte indikere at personen der har oprettet tråden er idioter. 


Jeg syntes alle os andre skal prøve at lave en eller anden form for gentlemen agreement:

1. Aldrig kommenter, svar eller citer et indlæg fra T-duck eller Furry, da det er deres "Brændstof". Simpelthen bare "Lad som ingenting". (don't feed the troll)
2. Indberet alle indlæg, hvor de prøver at afspore tråden, har selv gjort det mange mange gange, men moderator har endnu ikke rigtigt taget action på det.
3. Forsæt den gode tone overfor hinanden, og forhåbentligt vil Furry og T-Duck stoppe deres forehavende, når de har forstået at folk ikke længere hopper på limpinden. 

På den måde kan vi få Recordere tilbage som et sted, hvor man hjælper hinanden, og ikke som nu, hvor forum delen efterhånden er et mareridt.

NB: Ovenstående tekst må gerne kopieres ind i andre tråde, hvor folk der ikke har læst dette hopper på deres limpind. 


jeg har kommet med lige så meget fakta som du har.


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 14:58
Jeg er enig i, at det er tosset hvis hverken ATV eller Shield understøtter 24.000 fps, når nu vi ved at der findes titler (også selvom det måske kun er 5%) der er filmet/distribueret i 24.000 fps. 24.000 er jo ikke en hindring for fortsat at vise 23.976 korrekt - så forstår ikke at der er nogen kværulanter der skal blande sig og argumentere IMOD at indføre muligheden, og slet ikke igennem stråmandsargumenter som fremført af visse brugere i denne tråd.


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg er enig i, at det er tosset hvis hverken ATV eller Shield understøtter 24.000 fps, når nu vi ved at der findes titler (også selvom det måske kun er 5%) der er filmet/distribueret i 24.000 fps. 24.000 er jo ikke en hindring for fortsat at vise 23.976 korrekt - så forstår ikke at der er nogen kværulanter der skal blande sig og argumentere IMOD at indføre muligheden, og slet ikke igennem stråmandsargumenter som fremført af visse brugere i denne tråd.


vi ved også af der findes film i 48 og her en festival for 25
https://www.25fps.hr" rel="nofollow - https://www.25fps.hr .

jeg vil meget argumentere imod af ting som ATV bliver for besværlige af bruge, derfor ser jeg ikke nogen grund til af der der behøver af være denne valgmulighed

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:04
@pilehave
Hug Nemlig


-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg er enig i, at det er tosset hvis hverken ATV eller Shield understøtter 24.000 fps, når nu vi ved at der findes titler (også selvom det måske kun er 5%) der er filmet/distribueret i 24.000 fps. 24.000 er jo ikke en hindring for fortsat at vise 23.976 korrekt - så forstår ikke at der er nogen kværulanter der skal blande sig og argumentere IMOD at indføre muligheden, og slet ikke igennem stråmandsargumenter som fremført af visse brugere i denne tråd.




Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:19
Drive er i øvrigt 24.000Hz på den danske udgivelse og 23.976 på den amerikanske.

Jeg har selv mange med 24.000Hz fordi at Well Go USA og flere distributører i Hong Kong bruger det ofte. Med over 3.000 film på Blu-ray må det være en 100-200 stykker alene i min samling.

Men hovedproblemet her er jo Netflix. Alle deres egenproduktioner hakker hvert 42. sekund på det der ellers er den bedste Netflix-afspiller der findes. Det er simpelthen ikke godt nok. At argumentere IMOD at fixe problemet er fuldstændig hjernedødt.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg er enig i, at det er tosset hvis hverken ATV eller Shield understøtter 24.000 fps, når nu vi ved at der findes titler (også selvom det måske kun er 5%) der er filmet/distribueret i 24.000 fps. 24.000 er jo ikke en hindring for fortsat at vise 23.976 korrekt - så forstår ikke at der er nogen kværulanter der skal blande sig og argumentere IMOD at indføre muligheden, og slet ikke igennem stråmandsargumenter som fremført af visse brugere i denne tråd.
jeg argumenterer ikke imod. jeg skrev først at de ikke skal regnet med Apple ville gøre det og så skrev hvorfor. Og så var jeg lige pludselig en Troll


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Drive er i øvrigt 24.000Hz på den danske udgivelse og 23.976 på den amerikanske.

Jeg har selv mange med 24.000Hz fordi at Well Go USA og flere distributører i Hong Kong bruger det ofte. Med næsten 2900 film på Blu-ray må det være en 100-200 stykker alene i min samling.
Loop
Men hovedproblemet her er jo Netflix. Alle deres egenproduktioner hakker hvert 42. sekund på det der ellers er den bedste Netflix-afspiller der findes. Det er simpelthen ikke godt nok. At argumentere IMOD at fixe problemet er fuldstændig hjernedødt.
da jeg tjekket bitrate på atmos på filen IT på Apple tv, der lagde jeg mærke til at framerate svang mellem 23.976 og 24.62. har ikke lige tjekket framerate på Netflix. Men kunne det ikke være det der er problemet? Er der nogle der tænker variabel framerate problem da HDMI 2.0 ikke kan det. Så selv om vi får ren support af 24p så vil vi stadig for problemer da den svinger på framerate på streaming mens filmen kører


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men kunne det ikke være det der er problemet?


Nej.


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Drive er i øvrigt 24.000Hz på den danske udgivelse og 23.976 på den amerikanske.

Jeg har selv mange med 24.000Hz fordi at Well Go USA og flere distributører i Hong Kong bruger det ofte. Med næsten 2900 film på Blu-ray må det være en 100-200 stykker alene i min samling.

Men hovedproblemet her er jo Netflix. Alle deres egenproduktioner hakker hvert 42. sekund på det der ellers er den bedste Netflix-afspiller der findes. Det er simpelthen ikke godt nok. At argumentere IMOD at fixe problemet er fuldstændig hjernedødt.

Hvordan kommet du frem til de 42 sekunder ?
Sidder du klar med stopur ?

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:39


Læs det første indlæg i tråden og gå din vej.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men kunne det ikke være det der er problemet?


Nej.
så du mener ikke at en ustabil framerate kan give en ikke flydende afspilning? Hvem troller nu?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:47
DET ER IKKE DET PROBLEM VI SNAKKER OM HER.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:48
Der er godt forskel på framerate mellem disse to scener og kørte den op og ned på IT


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

DET ER IKKE DET PROBLEM VI SNAKKER OM HER.
men at problemet ikke bliver løst af den løsning i vil have


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:57
LOL LOL  Fantastisk underholdende tråd. Clap Clap


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:57
Har lige tjekket our planets. Den svinger også helt op til 25frames. Så det er nok producenter i skal gå efter af indholdet og ikke hardware producenterne


Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvordan kommet du frem til de 42 sekunder ?
Sidder du klar med stopur ?


Med fare for at trolden bliver fodret...
Du kunne prøve at tænke lidt selv.

24-23.976 = 0.024.
1/0.024 = dit svar. Antallet af sekunder der skal til, før der mangler 1 frame.
Mangler der en frame, så kommer du ud af sync med lyden, så der skippes.





Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvordan kommet du frem til de 42 sekunder ?
Sidder du klar med stopur ?


Med fare for at trolden bliver fodret...
Du kunne prøve at tænke lidt selv.

24-23.976 = 0.024.
1/0.024 = dit svar. Antallet af sekunder der skal til, før der mangler 1 frame.
Mangler der en frame, så kommer du ud af sync med lyden, så der skippes.



det er rigtigt. Men så hvis en scene kommet op på 24.68 frames, så minus 24 som jeg jeg målte så er vi oppe på 0.68 frames der mangler af og til på sekund. Sludder 0.68 billede for meget


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 20:48
Jeg håber snart at udsmideren træder i karakter og vi fremover får  mulighed for på demokratisk vis at “banne” folk, som kun er her med det formål altid at skabe dårlig stemning.

Der er åbenbart stadig nogen som ikke forstår en løftet pegefinger herinde!!!




Skrevet af: Furry
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvordan kommet du frem til de 42 sekunder ?
Sidder du klar med stopur ?


Med fare for at trolden bliver fodret...
Du kunne prøve at tænke lidt selv.

24-23.976 = 0.024.
1/0.024 = dit svar. Antallet af sekunder der skal til, før der mangler 1 frame.
Mangler der en frame, så kommer du ud af sync med lyden, så der skippes.




Jeg tænkte nok det var et rent teoretisk problem, tak for at bekræfte det



-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:


Der er åbenbart stadig nogen som ikke forstår en løftet pegefinger herinde!!!



Helt enig, det er utrolig at der kun er 2 personer i den her tråd der forstår det

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Der er godt forskel på framerate mellem disse to scener og kørte den op og ned på IT

De målinger der laves med Apple-Tv har aldrig været 100% præcise, men kan som målinger betragtes som approximeringer, typisk med lidt ekstra lagt i hatten. Framerate er naturligvis ikke 24,63 men enten 23,796 eller 24.000 lige som f.eks. lyden heller ikke er 770,23 eller 898,58 men 768 eller 896.

Folk skal da bare skrive under og Apple bør da bare se at få fingeren ud, så boksen kan autoswitche både 23,796 og 24.000. Det er jo netop autoswitch-funktionen der er boksens claim on fame, i segmentet ud over brugere der bare sådan helt generelt eller automatisk er til Apple's produkter, så det burde da være i Apples egen store interesse at få det fikset efter som mere og mere spritnyt materiale, inkl. noget af deres eget, åbenbart er og bliver 24.000 fps.

Og naturligvis burde det også kunne fikses på ATV, eftersom det jo snildt kan lade sig gøre på både PC og andre mediebokse, bl.a. via semi-automatisk framerate match på Shield 2019. Når de så er i gang kunne de med fordel også tilføje 48 fps, 25 og 30 fps. (lige som på både PC og andre mediaplayere) ...Der er INTET sagligt aspekt - eller de tekniske udfrodringer du taler om med "ustabile framerates", til hindring for dette eller at man fint skulle kunne ønske sig dette sat i værk. Hvorfor er det nødvendigt at gøre sig til helt unødvendig jante på området som om det ikke var muligt - oven i købet mens det fungerer fint på andre platforme? Det forstår jeg simpelt hen ikke?

For forestiller du dig virkeligt at alle her i tråden og alle på  https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2961262-apple-tv-4k-lacks-support-24-000-video.html" rel="nofollow - https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2961262-apple-tv-4k-lacks-support-24-000-video.html  er komplette idioter, selv imens der findes andre mediebokse og PC'ere der kan begge fps modes (23,796 og 24.000), bare fordi du kan se nogle andre tal på dine approximerede ATV målinger?

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvordan kommet du frem til de 42 sekunder ?
Sidder du klar med stopur ?


Med fare for at trolden bliver fodret...
Du kunne prøve at tænke lidt selv.

24-23.976 = 0.024.
1/0.024 = dit svar. Antallet af sekunder der skal til, før der mangler 1 frame.
Mangler der en frame, så kommer du ud af sync med lyden, så der skippes.




Jeg tænkte nok det var et rent teoretisk problem, tak for at bekræfte det

Er du også flatearther, siden du ikke tror på matematik?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 08:51
Kære alle.

Vi har givet @Fury en pause fra forum - Til trods fra gentagne advarsler blev hans opførsel ved.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 08:59
Slettet



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvordan kommet du frem til de 42 sekunder ?
Sidder du klar med stopur ?

Med fare for at trolden bliver fodret...
Du kunne prøve at tænke lidt selv.

24-23.976 = 0.024.
1/0.024 = dit svar. Antallet af sekunder der skal til, før der mangler 1 frame.
Mangler der en frame, så kommer du ud af sync med lyden, så der skippes.

Jeg tænkte nok det var et rent teoretisk problem, tak for at bekræfte det



Det er ikke teoretisk. Videoen kommer et billede bagud ifht. lyden hver 42. sekund.


Skrevet af: aalb1970
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 10:21
Lidt OT:

Er der nogen der ved, om 60 Hz på Apple TV altid er 59,94 Hz eller kan boksen skifte mellem 60 Hz og 59,94 Hz?

Hvis den kan, og man har en nyere fladskærm, kan man jo omgå problemet med 24 Hz der afspilles som 23,976 Hz, selvom det selvfølgelig ikke er helt det samme som "ægte" 24 Hz.


-------------
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 10:23
Jeg tillader mig lige at smide link til en oplysende tråd på https://cinematography.com/index.php?/topic/71346-why-23976-and-not-24-fps/" rel="nofollow - Cinematography.com . Særligt første indlæg af David Mullen (film fotograf) er interessant. Underligt for mig den aktuelle kontekst er hvorfor Netflix som *tv* streaming platform insisterer på at anvende en standard tiltænkt *biograf* film. Og ja, jeg har også bemærket hakkene på Netflix, men tænkte egentlig at det "bare" var dårlige konverteringer.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg tillader mig lige at smide link til en oplysende tråd på https://cinematography.com/index.php?/topic/71346-why-23976-and-not-24-fps/" rel="nofollow - Cinematography.com . Særligt første indlæg af David Mullen (film fotograf) er interessant. Underligt for mig den aktuelle kontekst er hvorfor Netflix som *tv* streaming platform insisterer på at anvende en standard tiltænkt *biograf* film. Og ja, jeg har også bemærket hakkene på Netflix, men tænkte egentlig at det "bare" var dårlige konverteringer.
Men jeg synes stadig det er tankevækkende efter jeg også tjekket framerate på netflix at de svinger mellem et sted på 23.976 og 25 FPS. For så kommer vi ikke det hakken til livs. For så er den foran og bagud hele tiden.

Edit: Spændende læsning


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg tillader mig lige at smide link til en oplysende tråd på https://cinematography.com/index.php?/topic/71346-why-23976-and-not-24-fps/" rel="nofollow - Cinematography.com . Særligt første indlæg af David Mullen (film fotograf) er interessant. Underligt for mig den aktuelle kontekst er hvorfor Netflix som *tv* streaming platform insisterer på at anvende en standard tiltænkt *biograf* film. Og ja, jeg har også bemærket hakkene på Netflix, men tænkte egentlig at det "bare" var dårlige konverteringer.
Men jeg synes stadig det er tankevækkende efter jeg også tjekket framerate på netflix at de svinger mellem et sted på 23.976 og 25 FPS. For så kommer vi ikke det hakken til livs. For så er den foran og bagud hele tiden.Edit: Spændende læsning

T-duck. Jævnfør mit tidligere svar på forrige side 6 i debatten: Frameraten svinger ikke (på andet end selve readoutstatus på selve de upræcise aproximerende målinger på ATV'et). Nogle film/serier er 23,796, andre 24.000. På Netflix er der også TV serier/produktioner (f.eks. flere fra BBC) der er i 25 fps, ligesom flere Danske streamingservices er i 25 fps. ...Det handler ikke om framerates svinger ustablilt under afspilningen og ikke kan "indfanges" af mediaplayere. Medieplayernene skal blot have en kompatibel framerate frekvens på hhv. 23.976, 24.000 og 25.000 mv. - Som sagt kan andre mediaplayere og PC'ere afspille samtlige af disse framerates korrekt, så der er ingen grund til at tro ATV ikke også skulle kunne opdateres til dette. ATV har det jo allerede mht 23.796 og kan køre materiale ved denne framerate korrekt stabilt, det ville den også kunne med 24.000 fps materiale hvis den gives 24.000 output frekvens - Hvis ATV gives en ekstra til 24.000 framerate mode ...Så hakker 24.000 heller ikke længere, lige som på andre medieplayere og PC'er der kan matche 24.000 fps hvor 24.000 fps derfor kan afspilles korrekt og ikke hakker. Og det er grundlæggende set blot det vi ønsker at ATV også gives, så ATV'et bliver i stand til at afspille 24 fps materiale korrekt ligesom andre medieplayere og PC'ere. 

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg tillader mig lige at smide link til en oplysende tråd på https://cinematography.com/index.php?/topic/71346-why-23976-and-not-24-fps/" rel="nofollow - Cinematography.com . Særligt første indlæg af David Mullen (film fotograf) er interessant. Underligt for mig den aktuelle kontekst er hvorfor Netflix som *tv* streaming platform insisterer på at anvende en standard tiltænkt *biograf* film. Og ja, jeg har også bemærket hakkene på Netflix, men tænkte egentlig at det "bare" var dårlige konverteringer.
Men jeg synes stadig det er tankevækkende efter jeg også tjekket framerate på netflix at de svinger mellem et sted på 23.976 og 25 FPS. For så kommer vi ikke det hakken til livs. For så er den foran og bagud hele tiden.Edit: Spændende læsning


T-duck. Jævnfør mit tidligere svar på forrige side 6 i debatten: Frameraten svinger ikke (på andet end selve readoutstatus på selve de upræcise aproximerende målinger på ATV'et). Nogle film/serier er 23,796, andre 24.000. På Netflix er der også TV serier/produktioner (f.eks. flere fra BBC) der er i 25 fps, ligesom flere Danske streamingservices er i 25 fps. ...Det handler ikke om framerates svinger ustablilt under afspilningen og ikke kan "indfanges" af mediaplayere. Medieplayernene skal blot have en kompatibel framerate frekvens på hhv. 23.976, 24.000 og 25.000 mv. - Som sagt kan andre mediaplayere og PC'ere afspille samtlige af disse framerates korrekt, så der er ingen grund til at tro ATV ikke også skulle kunne opdateres til dette. ATV har det jo allerede mht 23.796 og kan køre materiale ved denne framerate korrekt stabilt, det ville den også kunne med 24.000 fps materiale hvis den gives 24.000 output frekvens - Hvis ATV gives en ekstra til 24.000 framerate mode ...Så hakker 24.000 heller ikke længere, lige som på andre medieplayere og PC'er der kan matche 24.000 fps hvor 24.000 fps derfor kan afspilles korrekt og ikke hakker. Og det er grundlæggende set blot det vi ønsker at ATV også gives, så ATV'et bliver i stand til at afspille 24 fps materiale korrekt ligesom andre medieplayere og PC'ere. 
så du mener når den svinger så er det ikke ensbetydende at at der er flere eller færre billeder i sekundet? I mit hoved ville flere billeder i forhold til fjernsynet input give screanterring når en film svinger op på 25hz når output fra Apple tv er 23.976


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger så er det ikke ensbetydende at at der er flere eller færre billeder i sekundet? I mit hoved ville flere billeder i forhold til fjernsynet input give screanterring når en film svinger op på 25hz når output fra Apple tv er 23.976

Jeg tænker at du skal sætte dig ned, og læse op på, hvad framerate er for en størrelse, og hvordan den benyttes i forbindelse med filmoptagelser. Og baggrunden for, at der optages i forskellige framerates.
I det mindste INDEN du debatterer emnet mere.


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:16
Den hakken der forekommer på Netflix’s egne produktioner oplever jeg altid konstant, det passer meget godt med 42 sekunder ligesom den er 6 sekunder på TV2 Play’s live kanaler.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg tillader mig lige at smide link til en oplysende tråd på https://cinematography.com/index.php?/topic/71346-why-23976-and-not-24-fps/" rel="nofollow - Cinematography.com . Særligt første indlæg af David Mullen (film fotograf) er interessant. Underligt for mig den aktuelle kontekst er hvorfor Netflix som *tv* streaming platform insisterer på at anvende en standard tiltænkt *biograf* film. Og ja, jeg har også bemærket hakkene på Netflix, men tænkte egentlig at det "bare" var dårlige konverteringer.
Men jeg synes stadig det er tankevækkende efter jeg også tjekket framerate på netflix at de svinger mellem et sted på 23.976 og 25 FPS. For så kommer vi ikke det hakken til livs. For så er den foran og bagud hele tiden.Edit: Spændende læsning


T-duck. Jævnfør mit tidligere svar på forrige side 6 i debatten: Frameraten svinger ikke (på andet end selve readoutstatus på selve de upræcise aproximerende målinger på ATV'et). Nogle film/serier er 23.976, andre 24.000. På Netflix er der også TV serier/produktioner (f.eks. flere fra BBC) der er i 25 fps, ligesom flere Danske streamingservices er i 25 fps. ...Det handler ikke om framerates svinger ustablilt under afspilningen og ikke kan "indfanges" af mediaplayere. Medieplayernene skal blot have en kompatibel framerate frekvens på hhv. 23.976, 24.000 og 25.000 mv. - Som sagt kan andre mediaplayere og PC'ere afspille samtlige af disse framerates korrekt, så der er ingen grund til at tro ATV ikke også skulle kunne opdateres til dette. ATV har det jo allerede mht 23.976 og kan køre materiale ved denne framerate korrekt stabilt, det ville den også kunne med 24.000 fps materiale hvis den gives 24.000 output frekvens - Hvis ATV gives en ekstra til 24.000 framerate mode ...Så hakker 24.000 heller ikke længere, lige som på andre medieplayere og PC'er der kan matche 24.000 fps hvor 24.000 fps derfor kan afspilles korrekt og ikke hakker. Og det er grundlæggende set blot det vi ønsker at ATV også gives, så ATV'et bliver i stand til at afspille 24 fps materiale korrekt ligesom andre medieplayere og PC'ere. 
så du mener når den svinger så er det ikke ensbetydende at at der er flere eller færre billeder i sekundet? I mit hoved ville flere billeder i forhold til fjernsynet input give screanterring når en film svinger op på 25hz når output fra Apple tv er 23.976

Hvis du ikke forstår hvad jeg skriver, så ved jeg ikke rigtig hvordan man ellers kan forklare dig det.

Sidste forsøg (her begrænset til talen om 23.976, 24.000 og 25.000 fps materiale - men princippet gælder også andre framerates). Disse framerates svinger IKKE når de afspilles. Der er kun tale om materiale der kan være i hhv. 23,796, 24.000 og 25.000 - og det kan man så have output der matcher eller ikke (sidstnævnte er så det der er problemet på ATV mht 24 fps output)

Så vi taler altså om 3 forskellige typer materiale. Materialet findes hhv som 23.976, 24 og 25 fps materiale - En film i 23.976 svinger ikke bare op i 24 eller 25 fps og 24 fps materiale svinger ikke bare ned til 23.976 eller op til 25 eller 24,68 osv. Det du ser som status på ATV'ets målinger er ikke udtryk for noget præcist, men er et aproximeret readout og dækker over en af ovenstående frekvenser (lige som med lyden der heller ikke er 770-'komma et eller andet', men 768 kbit/s - så se bort fra alle de mærkelige tal du lyder til at have stirret dig blind på. Der er ikke tale om materiale i 24.64 fps eller andre mærkelige aproximerede tal du ville kunne se som upræcist aproximeret outputstatus på ATV'et - måske er det det der forvirrer dig og gør at du ikke ser hvor simpel sagen egentlig er?
For der er kun tale om 23,796, 24 og 25 fps materiale, hvorfor.....

- 23,796 output giver perfekt afspilning af 23.976 materiale, men ikke 24 eller 25 fps materiale
- 24 fps output giver perfekt afspilning af 24 fps materiale, men ikke 23.976 eller 25 fps materiale.
- 25 fps output giver perfekt afspilning af 25 fps materiale, men ikke 23.976 eller 24 fps materiale.

Altså skal ATV'et bare gives et 24 fps output, for at kunne afspille 24 fps materiale perfekt og ikke blot 23.976 materiale som den jo allerede kan afspille perfekt fordi den allerede har 23.976 output. (25 fps materiale kræver tilsvarende 25 eller for den sags skyld 50 fps output). Jævnfør andre mediaafspillere eller PC, der ikke har problemer med at afspille hverken 23.976, 24 eller 25 fps materiale korrekt, fordi de har korrensponderende muligheder for 23.976, 24 og 25 fps output.

[Edit: 23,796 rettet til korrekte 23.976 - Tak til Naiera for at spotte det]


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg tillader mig lige at smide link til en oplysende tråd på https://cinematography.com/index.php?/topic/71346-why-23976-and-not-24-fps/" rel="nofollow - Cinematography.com . Særligt første indlæg af David Mullen (film fotograf) er interessant. Underligt for mig den aktuelle kontekst er hvorfor Netflix som *tv* streaming platform insisterer på at anvende en standard tiltænkt *biograf* film. Og ja, jeg har også bemærket hakkene på Netflix, men tænkte egentlig at det "bare" var dårlige konverteringer.
Men jeg synes stadig det er tankevækkende efter jeg også tjekket framerate på netflix at de svinger mellem et sted på 23.976 og 25 FPS. For så kommer vi ikke det hakken til livs. For så er den foran og bagud hele tiden.Edit: Spændende læsning


T-duck. Jævnfør mit tidligere svar på forrige side 6 i debatten: Frameraten svinger ikke (på andet end selve readoutstatus på selve de upræcise aproximerende målinger på ATV'et). Nogle film/serier er 23,796, andre 24.000. På Netflix er der også TV serier/produktioner (f.eks. flere fra BBC) der er i 25 fps, ligesom flere Danske streamingservices er i 25 fps. ...Det handler ikke om framerates svinger ustablilt under afspilningen og ikke kan "indfanges" af mediaplayere. Medieplayernene skal blot have en kompatibel framerate frekvens på hhv. 23.976, 24.000 og 25.000 mv. - Som sagt kan andre mediaplayere og PC'ere afspille samtlige af disse framerates korrekt, så der er ingen grund til at tro ATV ikke også skulle kunne opdateres til dette. ATV har det jo allerede mht 23.796 og kan køre materiale ved denne framerate korrekt stabilt, det ville den også kunne med 24.000 fps materiale hvis den gives 24.000 output frekvens - Hvis ATV gives en ekstra til 24.000 framerate mode ...Så hakker 24.000 heller ikke længere, lige som på andre medieplayere og PC'er der kan matche 24.000 fps hvor 24.000 fps derfor kan afspilles korrekt og ikke hakker. Og det er grundlæggende set blot det vi ønsker at ATV også gives, så ATV'et bliver i stand til at afspille 24 fps materiale korrekt ligesom andre medieplayere og PC'ere. 
så du mener når den svinger så er det ikke ensbetydende at at der er flere eller færre billeder i sekundet? I mit hoved ville flere billeder i forhold til fjernsynet input give screanterring når en film svinger op på 25hz når output fra Apple tv er 23.976

Framerate svinger ikke lidt op/ned, den er fast. Framerate kan godt ændre sig i løbet af en film (f.eks. fra 24Hz til 60Hz), men det er så et bevidst valg.
Det du oplever er højst sandsynligt usikkerhed/variation i målingen og ikke et reelt udsving.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Framerate kan godt ændre sig i løbet af en film (f.eks. fra 24Hz til 60Hz), men det er så et bevidst valg.


Hvor er det nogensinde sket?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

... fordi de har korrensponderende muligheder for 23,796, 24 og 25 fps output.


23.976


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Framerate kan godt ændre sig i løbet af en film (f.eks. fra 24Hz til 60Hz), men det er så et bevidst valg.


Hvor er det nogensinde sket?

Kender ikke nogen specifikke eksempler, men dette forklarer det:

Trumbull—the developer of the Showscan large format system that incorporated 65mm film at 60 frames per second (fps)—is aiming to provide an aesthetic choice by developing a system that effectively allows filmmakers to embed high frame rates such as 48 or 60fps into a standard 24 fps movie. “You could dynamically change the frame rate on a person or a scene or an object just as you would change color intensity or any other variable that you have in photography. So when you get to a point where the it becomes too vivid, you just lower the frame rate.” He refers to this system as Showscan Digital.

https://en.wikipedia.org/wiki/Showscan" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Showscan


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med
Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 13:22
Apple TV's rapportering af frame rate skal man ikke tage helt bogstaveligt. En frame rate til et TV kan ikke svinge dynamisk uden VRR. Det har få TV/afspillere i dag. HDMI-output fastsættes enten overordnet til 50 eller 60Hz såfremt man ikke bruger match-funktionen, eller forud for videoafspilning (med tilhørende kortvarig sort skærm), hvis man bruger match-funktionen.

Det afgørende i Apple TV's konsol er om frame rate ligger på ca. 24, 25, 30, 50 eller 60. Altså ikke helværdierne, men de gamle afledte skæve værdier, som er bagage fra de analoge tider.

På et eller andet tidspunkt må branchen ryste den gamle analoge bagage af, ligesom interlaced er udfaset, og afspillere skal naturligvis kunne håndtere 24,00fps. Det skal Apple også få implementeret i deres match-funktion.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 13:22
En interessant udvikling ift. variabel billedfrekvens:

Gemini Man blev i biografen vist med variabel billedfrekvens. Den detalje blev ikke annonceret, men jeg har efter premieren fået det bekræftet fra en kilde i biografbranchen, som står for de tekniske beslutninger i en meget stor biografkæde.

Op til 60/120fps HFR, når der var action i filmen og ned til 24fps for at skabe det klassiske "filmlook" i andre scener. Det er angiveligt noget, som Hollywood kommer til at eksperimentere mere med i overgangen til HFR efter de første HFR-film fik meget kritik.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Apple TV's rapportering af frame rate skal man ikke tage helt bogstaveligt. En frame rate til et TV kan ikke svinge dynamisk uden VRR. Det har få TV/afspillere i dag. HDMI-output fastsættes enten overordnet til 50 eller 60Hz såfremt man ikke bruger match-funktionen, eller forud for videoafspilning (med tilhørende kortvarig sort skærm), hvis man bruger match-funktionen.

Det afgørende i Apple TV's konsol er om frame rate ligger på ca. 24, 25, 30, 50 eller 60. Altså ikke helværdierne, men de gamle afledte skæve værdier, som er bagage fra de analoge tider.

På et eller andet tidspunkt må branchen ryste den gamle analoge bagage af, ligesom interlaced er udfaset, og afspillere skal naturligvis kunne håndtere 24,00fps. Det skal Apple også få implementeret i deres match-funktion.
rasmus det er jo det ville frem til, at med den varierende framerate fra de streaming vil da stadig give problemer, selv med en ren 24p understøttelse, da vi ikke VRR endnu. så vil der stadig være for får og for mange frames, undervejs i en film.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 14:04
Hold nu op.


Skrevet af: aalb1970
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?

Fordi de viste tal ikke stemmer overens med det, der vises på skærmen. Det er approximerede værdier baseret på netværksaktivitet m.v.

Hvis der f.eks. sendes en datastrøm til Apple TV på der varierer mellem 23,87 og 24,12 Hz, vil ATV boksen oversætte det til enten 23,976 Hz eller 24 Hz på baggrund af de flags der er indbygget i datastrømmen.


-------------
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af aalb1970 aalb1970 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?


Fordi de viste tal ikke stemmer overens med det, der vises på skærmen. Det er approximerede værdier baseret på netværksaktivitet m.v.

Hvis der f.eks. sendes en datastrøm til Apple TV på der varierer mellem 23,87 og 24,12 Hz, vil ATV boksen oversætte det til enten 23,976 Hz eller 24 Hz på baggrund af de flags der er indbygget i datastrømmen.
Nå på måde. Det havde jeg ikke forstået


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med


Det er samme framerate.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 15:18
Jeg føler det som, at blive sparket tilbage til 2010, hvor jeg selv bøvlede med streaming-bokse, som i stedet nægtede at afspille 23.976 fps korrekt. Jeg kan ikke huske om jeg har spottet problemet i mine egne film fra iTunes, men på Netflix skærer det altså i øjnene, at man skal se på de famøse 42. sekunds-hak. At Apple selv producerer indhold i 24 fps, som de så ikke formår at vise korrekt gør det blot mere komisk.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: lommeregner
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg føler det som, at blive sparket tilbage til 2010, hvor jeg selv bøvlede med streaming-bokse, som i stedet nægtede at afspille 23.976 fps korrekt. Jeg kan ikke huske om jeg har spottet problemet i mine egne film fra iTunes, men på Netflix skærer det altså i øjnene, at man skal se på de famøse 42. sekunds-hak. At Apple selv producerer indhold i 24 fps, som de så ikke formår at vise korrekt gør det blot mere komisk.
Har heller ikke selv bemærket på mine mange iTunes film, men mine øjne er nok heller ikke, hvad de har været. Men jeg husker tydeligt, hvilket bøvl jeg havde med mange streaming-bokse i deres spæde begyndelse omkring korrekt 23.976 fps afspilning. Men er det kun Apple tv 4K som ikke afspiller Netflix korrekt eller alle deres apps til diverse tv og afspillere? Er normalt meget sart omkring netop dette. Men igen alderen har sikkert også sit at sige for mit vedkommende Confused



-------------
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?


Du "spilder" åbenbart ikke ligefrem tiden på at læse andres indlæg kan jeg høre. Jeg har selv forklaret det 3 gange nu - mens andre også tålmodig har forsøgt! 

Hvis man ikke er i stand til at begribe andre tanker end ens egen private tanker, så står det altså sløjt til, så sløjt at den slags faktisk udgør etymologien bag et mindre pænt ord man oftest bruger om andre.

Men nu må vi vel bare erkende at du enten ikke forstår det, eller af en eller anden uransagelig årsag enten har andre motiver for at lade som om du ikke har forstået det. ...Jeg gider i hvert fald ikke spilde tiden med at prøve at forklare det engang til. Svaret er givet talrige gange i tråden af både mig og andre - det er bare at læse det.


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?



Du "spilder" åbenbart ikke ligefrem tiden på at læse andres indlæg kan jeg høre. Jeg har selv forklaret det 3 gange nu - mens andre også tålmodig har forsøgt! 

Hvis man ikke er i stand til at begribe andre tanker end ens egen private tanker, så står det altså sløjt til, så sløjt at den slags faktisk udgør etymologien bag et mindre pænt ord man oftest bruger om andre.

Men nu må vi vel bare erkende at du enten ikke forstår det, eller af en eller anden uransagelig årsag enten har andre motiver for at lade som om du ikke har forstået det. ...Jeg gider i hvert fald ikke spilde tiden med at prøve at forklare det engang til. Svaret er givet talrige gange i tråden af både mig og andre - det er bare at læse det.




prøv lige at læs mit sidste svar i tråden. Der blev det forklaret så jeg forstod det


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

prøv lige at læs mit sidste svar i tråden. Der blev det forklaret så jeg forstod det


Klokken lidt over 8:30 i dag skrev TBC1:

"De målinger der laves med Apple-Tv har aldrig været 100% præcise, men kan som målinger betragtes som approximeringer, typisk med lidt ekstra lagt i hatten. Framerate er naturligvis ikke 24,63 men enten 23,796 eller 24.000"

Er det svært at forstå?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk



Print side | Luk vindue