Print side | Luk vindue

Ny 4K media streamer til NAS

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159972
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 20:57


Emne: Ny 4K media streamer til NAS
Skrevet af: Kim Dahl
Emne: Ny 4K media streamer til NAS
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 13:28
Jeg har en gammel WD TV live streaming player som jeg gerne vil finde en afløser til. Det skal bruges til streaming fra en Synology NAS. Skal kunne klare 4K og Dolby Vision og atmos. Må gerne kunne køre Kodi. Nogen anbefalinger?

Skal I første omgang brug til streaming af 1080p over wifi. Så den skal have en god indbygget antenne. Skal sidenhen bruges kablet til 4K. 


-------------
Mitsubishi HC4900

Panasonic BD30

Onkyo TX-SR805



Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 13:36
Den nye Shield tv 2019 modellen. Den kan klare det og den kan kører kodi


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 14:34
Den eneste der kan det du søger er Nvidia Shield TV model 2019. Model 2015 og 2017 kan ikke klare Dolby Vision. ATV 4K kan ikke klare Atmos fra rippede film, kun streaming. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Kim Dahl
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 15:19
Ok er der flere valgmuligheder hvis dolby vision er ligemeget. Synes shield er lidt dyr. Den skal primært bruges til at streame fra NAS. 

-------------
Mitsubishi HC4900

Panasonic BD30

Onkyo TX-SR805


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 16:54
Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH
Den kan jo ikke klare Atmos, som var et krav ;-)


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 12-Januar-2020 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Kim Dahl Kim Dahl skrev:

Ok er der flere valgmuligheder hvis dolby vision er ligemeget. Synes shield er lidt dyr. Den skal primært bruges til at streame fra NAS. 
Nej, til dine krav er det den eneste der dur. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 00:09
Shield tv er desværre den eneste på markedet der opfylder de krav du har sat op. Men godt hardware koster


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 02:08
Den er så til gengæld alle pengene værd, og husk på, det er noget de fleste bruger dagligt, så ikke et sted, jeg personligt ville spare.
Der er også en god chance for, du finder måder at bruge den på, du ikke havde forestillet dig, men som du kan blive rigtig glad for...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: truntemus
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 09:26
Hej

Jeg afspiller da rippede film via min ATV 4K med MRMC og min forstærker skriver da Atmos i display, så jeg vil da mene at ATV 4K godt kan afspille Atmos 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

Hej

Jeg afspiller da rippede film via min ATV 4K med MRMC og min forstærker skriver da Atmos i display, så jeg vil da mene at ATV 4K godt kan afspille Atmos 
så er de den eneste. Da Apple selv har meldt ud de ikke understøtter dolby true HD som bitstreame. Og da atmos på fysiske skiver ligger som en lag oven på truehd. Så vil det ikke virke før Apple låser op for det


Skrevet af: truntemus
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 10:41
kender du overhovedet til MrMC, jeg kender flere som afspiller Atmos via MrMC på ATV 4K


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

kender du overhovedet til MrMC, jeg kender flere som afspiller Atmos via MrMC på ATV 4K
Jeg har desværre ingen egen erfaring med den. Men når man læser deres release notes, så er det kun på DD+ de har atmos. lige som apple tv appen, netflix osv. Citat: Version 3.8.1 brings more eac3/atmos handling for tvOS. MrMC is the only tvOS app that can handle eac3/atmos in media containers other than mp4.


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 13:06
Uanset hvad - hvis Shield er for dyr, så er Apple TV 4K jo heller ikke en mulig løsning ...


Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH

Husker den så, hvor du var kommet til, hvis du bliver nødt til at stoppe afspilningen?

Pt. bruger jeg bare de indbyggede medieafspillere i vores forskellige TV, og der virker det til stor irritation ikke. Vist noget med at DLNA-protokollen ikke understøtter det.


Skrevet af: millemis
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 15:34
Jeg putter bare skiven i min bluray-spille.....det virker hver gang Big smile

MM


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg putter bare skiven i min bluray-spille.....det virker hver gang Big smile

MM

så skiven hopper selv ud af skabet ind i afspilleren
Det har jeg aldrig kunne få min blueray til, hvordan gør du ?

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: millemis
Skrevet den: 13-Januar-2020 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg putter bare skiven i min bluray-spille.....det virker hver gang Big smile

MM

så skiven hopper selv ud af skabet ind i afspilleren
Det har jeg aldrig kunne få min blueray til, hvordan gør du ?
Nej, den ligger som regel altid fremme - efter at jeg har købt den  - og indtil jeg skal se den....det er meget sjældent, at jeg ser en film mere end én gang.
Først derefter kommer den i skabet!

Jeg har for længst opgivet alt jeres bøvl med medieafspillere, der ikke kan ditten og datten.
Det er livet for kort til Wink 
Og at lægge skiven i afspilleren, det klarer jeg lige.....jeg har øvelsen.

MM


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 04:41
Blot for at klarlægge det, så understøtter ATV 4K ikke bitstreaming, men kan godt afspille Atmos, dog kun i forbindelse med DD+ (Atmos fungerer som metadata lagt ovenpå enten Dolby TrueHD eller DD+), som f.eks. er den udgave Netflix benytter.
Den gamle Shield kunne ikke afspille Atmos i forbindelse med Netflix, så fuldt forståeligt at folk ofte er forvirrede...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH

Husker den så, hvor du var kommet til, hvis du bliver nødt til at stoppe afspilningen?

Pt. bruger jeg bare de indbyggede medieafspillere i vores forskellige TV, og der virker det til stor irritation ikke. Vist noget med at DLNA-protokollen ikke understøtter det.

Ja, Infuse husker hvor langt jeg er nået i alle de film, jeg har i Infuse.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Blot for at klarlægge det, så understøtter ATV 4K ikke bitstreaming, men kan godt afspille Atmos, dog kun i forbindelse med DD+ (Atmos fungerer som metadata lagt ovenpå enten Dolby TrueHD eller DD+), som f.eks. er den udgave Netflix benytter.
Den gamle Shield kunne ikke afspille Atmos i forbindelse med Netflix, så fuldt forståeligt at folk ofte er forvirrede...
Det er jo derfor at de to første, bl.a. jeg, kun anbefalede Shield TV 2019 som den eneste.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH

Husker den så, hvor du var kommet til, hvis du bliver nødt til at stoppe afspilningen?

Pt. bruger jeg bare de indbyggede medieafspillere i vores forskellige TV, og der virker det til stor irritation ikke. Vist noget med at DLNA-protokollen ikke understøtter det.

Ja, Infuse husker hvor langt jeg er nået i alle de film, jeg har i Infuse.


Det laver stadig ikke om på, at ATV 4K ikke lever op til mandens krav. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: truntemus
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 18:02
Nagash hvorfor mener du ikke at den kan afspille atmos fra rippede film og kun via streaming. Jeg afspiller rippede film med atmos på min ATV4K 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

Nagash hvorfor mener du ikke at den kan afspille atmos fra rippede film og kun via streaming. Jeg afspiller rippede film med atmos på min ATV4K 
altså så længe Apple ikke tillader bitstreame af truehd, så kommer du aldrig til det. Fordi atmos på skiver ligger i truehd lydsporet og det kan ikke følge med når lyden transkodes til FLAC eller aac


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 18:06
Og mandens krav er at kunne afspille atmos fra egne rips. Og det kan Shield tv. Og den nye fra 2019 kan dolby vision også. Længere er den ikke.


Skrevet af: truntemus
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 19:35
så du mener ikke at jeg kan afspille rippede film i atmos på min ATV 4K


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

så du mener ikke at jeg kan afspille rippede film i atmos på min ATV 4K
ja da både mrmc, firecore, plex og Apple siger den kun kan atmos som dd+


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

så du mener ikke at jeg kan afspille rippede film i atmos på min ATV 4K

Jo, du kan sagtens afspille dem, du får bare ikke Atmos med, kun 7.1. Med mindre du konvertere til DD+ 7.1 med Atmos, så vil du med MrMC godt kunne få Atmos lyden med over, men du vil så få lossy lydkvalitet.

Men det trådstarter ønsker er at afspille rippede film med Atmos og Dolby Vision. Det kan hverken ATV 4K eller det to første udgaver af Shield.
ATV vil fejle på begge, da den kun kan vise det man kalder "single layer Dolby Vision". 4K UHD skiver er med "dual layer Dolby Vision", hvor den ekstra Dolby Vision metadata er lagt ovenpå HDR10.
Og så fejler den også på Atmos, da den ikke har native support for hverken DTS HD Master Audio og Dolby True HD. Derfor konvertere afspillere som MrMC og Infuse lyden til PCM, men mister dermed Atmos metadataen.

Shield kan dog klare alle lydformater helt fra første udgave, men først med 2019 udgaven, de fik support for Dolby Vision. Og her også "dual layer".

Nu synes jeg ikke det kan pensles bedre ud for dig.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 09:09
har apple tv 4k - men skal da bestemt overveje en shield 2019 - hvor findes den til bedste pris.. så meget dyrere end apple tv 4k er de vel heller ikke - og er der stadig mulighed for at tilslutte ekstern harddisk ? 

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: truntemus
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 09:13
nagash det var en super god forklaring du kom med. 


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

har apple tv 4k - men skal da bestemt overveje en shield 2019 - hvor findes den til bedste pris.. så meget dyrere end apple tv 4k er de vel heller ikke - og er der stadig mulighed for at tilslutte ekstern harddisk ? 
Prisen er stort set den samme overalt. 
Du kan kun tilslutte ekstern harddisk Shield TV Pro, da de har sparet USB-stikket væk på den lille rørformede udgave. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

nagash det var en super god forklaring du kom med. 
Det er netop derfor jeg også vil skifte min ATV 4K ud med den nye Shield :-)


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 09:24
okay - ja så er det Pro versionen der skal kigges på - ser sjovt ud med spil til også.   Skal man bare købe en controller med og så er man kørende på den front

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 11:22
Den eneste grund til at jeg ikke bruger Shield, er at Infuse ikke kan køre på den Cry

Hvis Infuse kommer med en App til Shield, så bliver min ATV 4K skiftet ud.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Den eneste grund til at jeg ikke bruger Shield, er at Infuse ikke kan køre på den Cry

Hvis Infuse kommer med en App til Shield, så bliver min ATV 4K skiftet ud.


der har du plex eller kodi


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 11:56
@T-Duck

Ja eller Emby. 

Har både den gamle Shield 2015 og AppleTv 4k

Overvejer helt sikkert opgradering til den nye Shield.


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Den eneste grund til at jeg ikke bruger Shield, er at Infuse ikke kan køre på den Cry

Hvis Infuse kommer med en App til Shield, så bliver min ATV 4K skiftet ud.


der har du plex eller kodi

Ved jeg, men jeg vil have Infuse.


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 12:19
har alle de der Plex - infuse - mrmc - men synes Plex er lettest at gå til udefra hjemmet - hvilket betyder en del for mig. Men vil da overveje den shield - lyder max fed :) nogen der har prøvet at spille games på den ?

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

har alle de der Plex - infuse - mrmc - men synes Plex er lettest at gå til udefra hjemmet - hvilket betyder en del for mig. Men vil da overveje den shield - lyder max fed :) nogen der har prøvet at spille games på den ?
jeg har gamet på min anno2015 model. Det slipper den godt fra


Skrevet af: Kim Dahl
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 12:57
Jeg har kigget lidt mere på Nvidia shield. Der er flere det skriver at billedkvaliteten er dårlig på shield. Er det noget I har oplevet og er drt stadig gældende på 2019 modellen?

Jeg har læst lidt om Vero 4K. Nogen der har erfaring med den. 


-------------
Mitsubishi HC4900

Panasonic BD30

Onkyo TX-SR805


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Kim Dahl Kim Dahl skrev:

Jeg har kigget lidt mere på Nvidia shield. Der er flere det skriver at billedkvaliteten er dårlig på shield. Er det noget I har oplevet og er drt stadig gældende på 2019 modellen?

Jeg har læst lidt om Vero 4K. Nogen der har erfaring med den. 
alle test af de nye 2019 overgår selv Apple tv 4k i billede kvalitet


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 14:18
Jeg har taget springet fra ATV 4K til Shield 2019 i stuen (ATV 4K gør aktuelt tjeneste i soveværelset)

Her er mine erfaringer kort opsummeret:

ATV 4K er mere convenient til apps som Netflix m.fl streaming apps (de apps der er kompatible med ATV's fuldautomatiske match funktioner) grundet dens mulighed for aktivering af fuldautomatiske skift af framerate. På Shield 2019 er man [i hvert fald som beta] stadig selv nødt til at aktivere et dermed kun semi-automatisk framerate skift, når man vil matche framerate, (kræver aktuelt alt fra 1 til 2 eller flere tryk på fjernebetjneningen, afhængigt af hvordan man lige konfigurerer sin personlige opsætning)

Shield med f.eks. Kodi (eller Plex) er til gengæld ATV med Infuse (eller Plex) overlegent til afspilning af lokale filer (hvor der på Shield lige som på ATV er fuldautomatisk switch af framerate og colorspace) af følgende grunde:

- Kodi æder alt og kan i modsætning til Infuse åbne DVD og BluRay menuer i stedet for Infuse's arbitrære valg eller det at man skal sidde og gætte sit til hvilke titler af måske flere hundrede i en diskfolder struktur der nu lige dækker over den rigtige udgave af filmen eller hvilket afsnit af serien fra en diskstruktur man lige skal se som den første eller næste.

- Mulighed for bitstreamet lyd samt PCM output helt op til 32 bit/192 Khz

- Shield har 5 forskellige opskaleringsniveauer, hvor det laveste trins svarer til ATV'ets opskaleringskvalitet, mens især det højeste opskalrings imho er så kraftigt at det får et direkte kunstigt udseende, mens de mere moderate niveauer (særligt AI-Low) imho giver en billedkvalitet der er ATV'et langt overlegent og ligner det upscale man får på high-end TV med AI-upscale. Særligt når der er tale om godt kildemateriale, som en 1080p BluRay, kan Shield 2019 levere et upscale der virkeligt vil noget og virkeligt får den gode kilde virkeligt godt og overlegent opskaleret til et 4K panel. Det minder af opskaleringskvalitet meget godt om de AI-opskaleringsalgoritmer der er på de nyere 4 og 8K TV fra Sony, Samsung og LG (blot med muligheden for som bruger for selv at justere på AI-opskaleringsstyrken på Shielden). Når man lader streamingboksen outputte 4K er det jo dén der kommer til at stå for opskaleringen i stedet for TV'et og der er ATV'ets opskalering imho altså bare ikke hverken lige så godt som Shieldens eller de benævnte TV med AI-baseret opskalering. Så med mindre man stiller output til hhv 720p, 1080p eller 4K alt efter materialet man ser på sit ATV til opskalring på et TV med god AI-opskalering, så kan der jo være god ide og fordel i at have en god opskaleringen i mediestreameren, så man får udnyttet en god opskalering det sted i kæden den rent faktisk forgår (hvilket vil sige i mediestreameren. hvis den står til 4K output), selv hvis man har et af de TV eller projektorer der ellers selv er gode til at opskalere.

Og for lige at imødegå den der med at det jo er en signalbehandling: Ja, opskalering er altid en signalbehandling og den kan ikke undgås eller slås fra med mindre man vil se billedet som et lille frimærke på skærmen. Idéen om at opskalering er en hel neutral algoritme hvor f.eks. 1 pixels bare bliver til 4 eller 9 identiske pixels (det man kalder Nearest-neighbor interpolation) er i praksis ikke gældende på noget udstyr anno 2020 - Gud ske tak og lov heller ikke på ATV'et (for det ville give et ekstremt jagged resultat som ingen ville finde sig i). Så det er med andre ord udelukkende et spørgsmål og hvor mange og hvor gode og komplekse algoritmer der er i brug. Og her har Shielden (2019 versionen) så flere forskellige niveauer (inkl. 3 niveauer af AI opskalering, baseret på Nvidia'a neurale netværk) som man manuelt selv kan vælge alt efter temperament og hvad kildematerialet bedst kan bære af opskaleringsstyrke. De moderate settings på Shielden kan så som minimum måle sig med AI upscale eksemplerne fra Sony, Samsung og LG, med deres respektive algoritmer baseret på deres neurale netværk. AI, der er det seneste skud på opskalerings-stammen regnes som det aktuelt højeste opskaleringsniveau - Se f.eks  https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_gallery_of_image_scaling_algorithms" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_gallery_of_image_scaling_algorithms

Alene denne funktion gør imho Shielden en overvejelse værd som upgrade, hvis man skal opskalere f.eks Netflix og 1080p Bluray til 4K output. (med mindre man i forvejen har et godt TV med god AI-opskalering og f.eks. lader ATV'et outputte 1080p ved 1080p materiale osv.) 




-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Dahl Kim Dahl skrev:

Jeg har kigget lidt mere på Nvidia shield. Der er flere det skriver at billedkvaliteten er dårlig på shield. Er det noget I har oplevet og er drt stadig gældende på 2019 modellen?

Jeg har læst lidt om Vero 4K. Nogen der har erfaring med den. 
alle test af de nye 2019 overgår selv Apple tv 4k i billede kvalitet

Har du nogle links til sammenlignende tests?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Dahl Kim Dahl skrev:

Jeg har kigget lidt mere på Nvidia shield. Der er flere det skriver at billedkvaliteten er dårlig på shield. Er det noget I har oplevet og er drt stadig gældende på 2019 modellen?

Jeg har læst lidt om Vero 4K. Nogen der har erfaring med den. 
alle test af de nye 2019 overgår selv Apple tv 4k i billede kvalitet


Har du nogle links til sammenlignende tests?
ikke lige på hånden. Men lontv på YouTube har anmeldt den, er hvad jeg lige kan huske i hoved


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Dahl Kim Dahl skrev:

Jeg har kigget lidt mere på Nvidia shield. Der er flere det skriver at billedkvaliteten er dårlig på shield. Er det noget I har oplevet og er drt stadig gældende på 2019 modellen?

Jeg har læst lidt om Vero 4K. Nogen der har erfaring med den. 
alle test af de nye 2019 overgår selv Apple tv 4k i billede kvalitet


Har du nogle links til sammenlignende tests?
ikke lige på hånden. Men lontv på YouTube har anmeldt den, er hvad jeg lige kan huske i hoved

Generelt er der ret få anmeldelser af den refresh Shield 19 jo trods alt kun er. De fleste sammenligninger der findes handler om features (Storage, Dolby Vision kompatibilitet og den slags) med kun få referencer til AI og videoprocesseringen. Googler man det er de de her 3 man får:

https://www.tomsguide.com/face-off/apple-tv-4k-vs-nvidia-shield-tv" rel="nofollow - https://www.tomsguide.com/face-off/apple-tv-4k-vs-nvidia-shield-tv
https://www.androidcentral.com/nvidia-shield-tv-vs-apple-tv-4k" rel="nofollow - https://www.androidcentral.com/nvidia-shield-tv-vs-apple-tv-4k
https://www.t3.com/features/nvidia-shield-4k-tv-vs-apple-tv-4k" rel="nofollow - https://www.t3.com/features/nvidia-shield-4k-tv-vs-apple-tv-4k

...som højst svinger sig op til udsagn som: "[shield] has AI upscaling for sub-UHD content" [benævnt som et plus] og "it's easy to argue that the new NVIDIA Shield TV offering the most impressive visual features. I'm referring to the new AI-enhanced upscaling" - Men jeg har heller aldrig set nogle direkte sammenligninger på nettet ud over det.

Det er dog relativt nemt at sammenligne, da Shield 2019 har en AI-upscale demo mode og billedkvaliteten uden AI upscale matcher upskaleringen på ATV'et godt. Og man for så vidt også godt finde nogle YouTube klip der viser lidt fra demo mode på Shielden (for what it is worth, da det trods aæt er svært at påstå at man kan fange kvaliteten af det i en YouTube video med et kamera fotograferende en TV skærm Wacko ...men f.eks.  https://youtu.be/yQ7-CN3XH20?t=62" rel="nofollow - https://youtu.be/yQ7-CN3XH20?t=62  ...Desværre er de fleste nok af den slags video nok med enten fra AI-high eller medium, selv om jeg personligt finder at det er AI-low der giver det bedste resultat.

Men man kan man da i det mindste finde omtaler at 2019 versionens AI upscale i de reviews der trods alt eksisterer:
https://hdguru.com/review-nvidia-shield-tv-streams-brilliant-4k-hdr/" rel="nofollow - https://hdguru.com/review-nvidia-shield-tv-streams-brilliant-4k-hdr/
https://www.techradar.com/reviews/gaming/games-consoles/nvidia-shield-1287106/review" rel="nofollow - https://www.techradar.com/reviews/gaming/games-consoles/nvidia-shield-1287106/review

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

okay - ja så er det Pro versionen der skal kigges på - ser sjovt ud med spil til også.   Skal man bare købe en controller med og så er man kørende på den front
Ja. Det behøver ikke engang være deres egen. Den kan også bruges med PS4 controlleren og den nye udgave af Xbox One controlleren. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 18:04
og hvad koster spillene ? Sådan ca. 

Fedt jeg har en ps4 controller liggende


-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

og hvad koster spillene ? Sådan ca. 

Fedt jeg har en ps4 controller liggende
Du skal spille dine egne spil fra fx Steam. Og du skal så betale abonnement til Geforce Now. Det er streaming ligesom Google Stadia. 
Men det er ikke noget jeg selv har prøvet. 
Der findes også spil der kan spilles direkte fra konsollen, men det er små titler. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Dahl Kim Dahl skrev:

Jeg har kigget lidt mere på Nvidia shield. Der er flere det skriver at billedkvaliteten er dårlig på shield. Er det noget I har oplevet og er drt stadig gældende på 2019 modellen?

Jeg har læst lidt om Vero 4K. Nogen der har erfaring med den. 
alle test af de nye 2019 overgår selv Apple tv 4k i billede kvalitet


Har du nogle links til sammenlignende tests?
ikke lige på hånden. Men lontv på YouTube har anmeldt den, er hvad jeg lige kan huske i hoved

OK, jeg kan nemlig heller ikke finde alle de tests du refererer til, som sammenligner billedkvaliteten...Confused

Det kunne ellers være interessant.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Dahl Kim Dahl skrev:

Jeg har kigget lidt mere på Nvidia shield. Der er flere det skriver at billedkvaliteten er dårlig på shield. Er det noget I har oplevet og er drt stadig gældende på 2019 modellen?

Jeg har læst lidt om Vero 4K. Nogen der har erfaring med den. 
alle test af de nye 2019 overgår selv Apple tv 4k i billede kvalitet


Har du nogle links til sammenlignende tests?
ikke lige på hånden. Men lontv på YouTube har anmeldt den, er hvad jeg lige kan huske i hoved


OK, jeg kan nemlig heller ikke finde alle de tests du refererer til, som sammenligner billedkvaliteten...Confused

Det kunne ellers være interessant.
hvis du søger på Shield tv 2019 på YouTube. Så kommer alle test frem.



Print side | Luk vindue