Print side | Luk vindue

Intel Nuc problemer på 2 modeller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159993
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 16:56


Emne: Intel Nuc problemer på 2 modeller
Skrevet af: Ckhansen1
Emne: Intel Nuc problemer på 2 modeller
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 12:58

Problem 1 på Intel NUC i7 RX Vega Hades Canyon VR

Computeren er sat min Yamaha receiver med HDMI Premium kabel, og fra receiveren går der et præmien kabel videre til mit LG OLED TV.

Problemet er at når jeg slukker tv skærmen og receiver, og vil tænde igen, så kan jeg ikke få billedet fra computeren op på Tv’et igen, selv om receiveren står på den rigtige indgang og computeren stadigvæk er tændt. Eneste mulighed der er for at få billede på igen, er at afbryde strømmen helt.

I bios har jeg slået alt fra der har noget med HDMI styring at gøre, og den står til fast boot.

 

Problem 2

Problem 2 er på Intel® NUC Kit D54250WYK (styre video overvågning og skal altid være tændt)

Når computeren opdatere o.l. som kræver en genstart, så går den i stå lige efter opstart.

Eneste mulighed her er også at afbryde strømen og tænde igen. Denne computer er ikke tilsluttet nogen fast skærm.

 

Har i nogen bud på hvad der kan være galt?

På forhånd tak!




Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 17:46
Jeg har også haft NUC som video overvågning, men der har aldrig været de problemer som du omtaler.

Det er vel ikke noget så simpelt at den stopper i boot hvis den har keyboard error?


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Ckhansen1 Ckhansen1 skrev:

Problem 1 på Intel NUC i7 RX Vega Hades Canyon VR

Computeren er sat min Yamaha receiver med HDMI Premium kabel, og fra receiveren går der et præmien kabel videre til mit LG OLED TV.

Problemet er at når jeg slukker tv skærmen og receiver, og vil tænde igen, så kan jeg ikke få billedet fra computeren op på Tv’et igen, selv om receiveren står på den rigtige indgang og computeren stadigvæk er tændt. Eneste mulighed der er for at få billede på igen, er at afbryde strømmen helt.

Det er muligvis fordi computeren ser at HDMI bliver koblet fra og så slukker for hdmi udgangen.

Jeg har en "Doctor HDMI" siddende på mit mediecenter, så tror computeren altid at din receiver er tændt og slukker ikke for hdmi udgangen.




-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Ckhansen1
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 20:43
Der sidder faktisk et USB Tastatur i computeren, så det kan desværre ikke være det:(
Men 1000 tak for svar


Skrevet af: Ckhansen1
Skrevet den: 14-Januar-2020 kl. 20:44
Kan man få sådan en bandit der kan klare 4k, hdr og dolby vision?


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Ckhansen1 Ckhansen1 skrev:

Kan man få sådan en bandit der kan klare 4k, hdr og dolby vision?
Det ser ud til at de har en ny version som understøtter det:

https://www.hdfury.com/product/dr-hdmi-4k/" rel="nofollow - https://www.hdfury.com/product/dr-hdmi-4k/


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.



Print side | Luk vindue