Print side | Luk vindue

Streaming i Bland selv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160005
Udskrevet den: 18-April-2024 kl. 16:13


Emne: Streaming i Bland selv
Skrevet af: Bladerunner
Emne: Streaming i Bland selv
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 11:41
Hejsa,

Jeg overvejer at koppe på noget bland selv og har lige et spørgsmål om streaming alternativerne.

Hvilke af dem er fuldstændige transperant at inkludere = der er ingen forskel i hvordan man tilgår produkterne = ingen Yousee isenkram involveret ?

Jeg gætter på at i hvert fald Netflix og Viaplay bare er et spørgsmål om hvem, der betaler abonnementet og man kan bruge dem fuldstændigt som man plejer.

Men jeg synes at have hørt at nogle af de andre kræver at man ser det gennem Yousee Boks/app/whatever.

Er der nogen, der har en 'liste' ? Smile



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 11:48
 C More, HBO, Dansk filmskat via You See er på deres platforme.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 13:09
Tak for det - dem vil jeg holde mig væk fra så Smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 13:16
 Der kan jo bruges Streaming/Airplay fra You See Appen eller Web TV, eller direkte fra App til Samsung, Sony, Philips eller LG TVer, Samt App til ATV, Shield eller MI box.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 13:19
HBO Nordic er i forvejen elendigt, så det gør nok ikke noget at man ser det via YouSees apparater eller apps.


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 13:20
Hvad er så forskellen?

Hvis jeg kan inkludere HBO og bare se det via min HBO app på TV'et er det jo det samme som Viapley og Netflix....

I øvrigt helt enig i at kvaliteten af HBO er elendig.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 13:24
 HBO via You See, kan ikke bruge HBO Appen, derudover ingen forskel.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 13:29
Vi har 5 smart TV i huset og gider ikke noget streaming, der ikke virker med de indbyggede apps.
Der skal ikke være Bokse, Apple grej, chromecast eller alt muligt andet skrammel.

Sikkert en meget gammeldags holdning men so be it.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 13:36
 Så er det jo din egen srtædighed der gør at du ikke kan noget, med Apps og andet som viker som det skal. Når man vil Streame, så må man have det der skal til for at gøre det.
Hopper af You See om 14 dage, så er det streaming der vil blive brugt fremadrettet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 13:58
Der er skam alle de Apps jeg kunne ønske mig på mine fjernsyn.
Hvis Yousee har en binding til at man skal benyttes noget andet så er det ikke interessant.

Men indtil videre er det kun Netflix, Viaplay og TV2-Play vi har lyst til at bruge og de to første kan vi godt tage i bland selv uden at ændre på noget.
Den sidste tilbyder de mig bekendt ikke på Yousee.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 14:10
 TV2 Play.? Den kommer også i bland selv.
Jeg køber ikke et TV ud fra hvor smarte de er, for det er de ikke ret længe. En ATV, Shield, Mi box eller andre slår et "Smart" TV med flere længder.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 TV2 Play.? Den kommer også i bland selv.
Jeg køber ikke et TV ud fra hvor smarte de er, for det er de ikke ret længe. En ATV, Shield, Mi box eller andre slår et "Smart" TV med flere længder.
Jamen du skal da også gøre hvad du selv har lyst til Tongue

Skidesmart at købe 5 bokse.... eller noget


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 16-Januar-2020 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 TV2 Play.? Den kommer også i bland selv.
Jeg køber ikke et TV ud fra hvor smarte de er, for det er de ikke ret længe. En ATV, Shield, Mi box eller andre slår et "Smart" TV med flere længder.
Jamen du skal da også gøre hvad du selv har lyst til Tongue

Skidesmart at købe 5 bokse.... eller noget
Her vil jeg også en sjælden gang forsvare Radiomanden. Den bedste form for smarttv får man ved at benytte en ekstern løsning. Det kan være Chromecast, AppleTV etc.
Der er jo ingen som siger man skal have mere end 1 boks.

Et godt eksempel er TV2 appen i Samsung tv. Den virker ikke hvis du kun ønsker at have TV2 News live som abonnement. Det bliver nok aldrig rettet, da der er for lidt udvikling.

Et andet eksempel er antallet af enheder som man kan være logget ind med. Hvis man kun har 2 tv er det fint med de indbyggede apps. Men hvis man har mange tv. Så skal man fortæller hvilke enheder man ønsker at logge ud fra, da alle ikke kan være på samtidig.
Med en Chromecast skal man ikke logge ind andre steder end på den enhed, som starter en stream. Det kan så også være et problem hvis man har mange enheder. Men som regel har man det alligevel selvom man benytter de indbyggede apps på tv.

Til slut har jeg et 5 år gammelt Sony tv, men de indbyggede apps bliver ikke længere opdateret. Så hvis jeg ikke havde en ekstern enhed, så kunne jeg kaste det på genbrug. Ouch


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-Januar-2020 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Vi har 5 smart TV i huset og gider ikke noget streaming, der ikke virker med de indbyggede apps.
Der skal ikke være Bokse, Apple grej, chromecast eller alt muligt andet skrammel.

Sikkert en meget gammeldags holdning men so be it.

Jeg tror desværre, at I med tiden kommer til at erfare, at apps i disse TV enten begynder at give vrøvl eller helt ophøre med at fungere. Det fortæller historikken os. Desværre er der alene i Danmark rigtig mange eksempler på det.

Se eventuelt denne tidslinje:  https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1474020238" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1474020238


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 16-Januar-2020 kl. 09:12
Hvis jeg kun havde ét stuealter ville jeg sikkert have en ekstern løsning.

Som det er nu er det klart nemmest med indbyggede apps - og de virker til alt det vi skal bruge.
Alt virkede også på det Samsung fjernsyn fra 2012 vi udskiftede sidst.

Spørgsmålet gik KUN på om nogen valg i bland selv kunne gøre at det ikke længere virkede uden at blande nyt udstyr ind i ligningen.

Kommentarer, der ikke er et svar på lige præcis det spørgsmål er uinteressante.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 16-Januar-2020 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Hvis jeg kun havde ét stuealter ville jeg sikkert have en ekstern løsning.

Som det er nu er det klart nemmest med indbyggede apps - og de virker til alt det vi skal bruge.
Alt virkede også på det Samsung fjernsyn fra 2012 vi udskiftede sidst.

Spørgsmålet gik KUN på om nogen valg i bland selv kunne gøre at det ikke længere virkede uden at blande nyt udstyr ind i ligningen.

Kommentarer, der ikke er et svar på lige præcis det spørgsmål er uinteressante.
Men så kan du få svaret her:

Hvis ikke der er en YouSee App til dit tv, så vil eksempelvis CMORE ikke virke.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Niene333
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 11:51
Tak for råd. Kunne du forklare bedre, hvad mener du?


-------------
tekstforfatter https://www.goedit.dk/" rel="nofollow - GoEdit



Print side | Luk vindue