Print side | Luk vindue

Hvor vil man hen med forummet?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160041
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 07:44


Emne: Hvor vil man hen med forummet?
Skrevet af: DiscomanDK
Emne: Hvor vil man hen med forummet?
Skrevet den: 19-Januar-2020 kl. 22:42
Hejsa..

Dette indlæg er hovedsageligt et spørgsmål til dem der driver recordere.dk da jeg efterhånden har svært ved at se, hvorfor man har et forum her på recordere.

Førhen var det et udmærket sted, hvor folk kunne få hjælp og man sammen kunne lægge hjernerne i blød sammen og få løst problemer og debattere alle mulige ting.

Sådan er forummet desværre ikke længere. Nu er forummet blevet sted, hvor folk fremstiller et spørgsmål/problem, hvorefter de samme få brugere kommer med 117 forskellige forklaringer på, hvorfor der slet ikke er noget problem og personen der opretter indlægget er forkert på den.
Det er selvom en lang række andre brugere sagtens kan forstå problemet, og verificere ægtheden af problemet.

Vi har f.eks set det senest i 24Hz problematikken på Apple TV, og derudover 6 sekunders hak på TV2 play på Apple TV.

Fremfor man kunne stå sammen om at råbe Apple og TV2play op, så bliver trådene afsporet og de samme få personer skal igen og igen og igen fortælle at der da overhovedet ikke er noget problem, og folk nærmest er halvidioter, selvom en række brugere prøver at forklare igen og igen, hvad problemet går ud på.

Recordere kan ikke gøre ved, hvad deres brugere gør, men når man så på samme tid rapportere indlæg i vildskab for at redde tråden, så er det bare lidt surt at der sjældent sker det helt store?

Kunne Recordere ikke beslutte sig for om de vil forummet og, hvis det er tilfældet så udpege en række moderatorer der relativt hurtigt og let kan identificere disse uheldige typer der ødelægger det for alle andre, også få dem smidt ud en gang for alle. Det er som om at man tager mere hensyn til de 2% der støjer mest end de 98% der rent faktisk bruger forummet til det som det er tiltænkt.





Svar:
Skrevet af: keldp
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 08:01
Hørt,Det er en Børnehave nogle gange.

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 09:00
Jeg er enig.

Det skal dog siges at moderator har været inde med en løftet pegefinger i omtalte tråd.

Vi kan også kigge indad. De personer der “larmer” er ofte de samme. Lad være med at svare deres indlæg.



Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 11:09
Jeg har også selv ved flere tilfælde undret mig over den mangelfulde moderation på forummet. Det er lidt som om, at forummet bare ... er der, for at trække trafik til.

Når det så er sagt, så burde det nu ikke være moderatorernes ansvar at opdrage medlemmerne. Der er visse elementer herinde, som føler sig hævet over andre, og som med en hånlig hovedrysten altid smider om sig med spydige, provokerende kommentarer - dem ville jeg også gerne af med, men jeg tror desværre aldrig man bliver fri for det. Med internettets indmarch er det blevet let for inkarnerede brokkehoveder at ytre deres mening om alt og alle, og når man sidder godt beskyttet bag sin skærm forsvinder alle gode manerer og pli. Ved ikke hvorfor, for vores forældre havde ikke internet, og det er sgu ikke af dem, vi har lært det af ... men jeg har selv været der; det er simpelthen for for nemt at være et røvhul, for det har som oftest ingen konsekvenser at sige ting til en fremmed person, du alligevel aldrig kommer til at møde i virkeligheden.

På den anden side, så er vi altså også blevet mere tyndhudede med årene! Der skal ikke meget til at få folks pis i kog, eller at man føler sig "krænket" (de sidste par års mest misbrugte ord). Vi er generelt blevet mindre tolerante. Så nogle gange får en diskussion bare lov til at eskalere unødigt, fordi nogle ikke kan tale pænt og andre ikke kan tåle en skid.

Jeg tror såmænd ikke problemet er værre på recordere end på andre fora. Jeg ser ting i Facebook- og Twitter-kommentarer, som får mig til at frygte for fremtiden. Så det ER først og fremmest et problem, vi selv har skabt. Kunne moderationen på recordere være bedre? JA! Endda MEGET bedre, i mine øjne. Men vi burde starte med os selv. Det er pt. primært os daglige brugere, som sætter tonen på det her forum, så vi kan selv gøre en ret stor forskel. Men er bestemt enig i, at der gerne må sættes hurtigere og mere konsekvent ind, når diskussionerne løber af sporet.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 11:49
At det foregår andre steder, er vel aldrig en grund til at det er ok, og det er vel heller ikke grund nok til ikke at forsøge at finde en løsning, som måske virker.

Mods har positiver og negativer, det kan være svært at finde folk, der gider arbejdet uden det er fordi de selv lidt tænder på magt delen af det, og tit ender det med misbrug.

måske et person rating system, så jeg som bruger kan filtrere folk med negativ rating fra, så de automatisk bliver sorteret fra diskutions trådende.

ja så misser jeg noget dialog, som jeg måske kan få frem hvis det er vigtigt.

der er også youtubes forsøg, hvor man kunne nedvote en kommentar, fik den nok nedvotes, så blev den gemt = igen den var ikke synlig med mindre man aktiv valgte at synliggøre den.

gør også at de spam tråde, hurtigt bliver gemt, og troldene ikke bliver fodret.

problemet er nemlig i mine øjne, at foruden forummet føles som spildtid, så jager man også uerfarne folk væk, fordi tråden bruges mere på mobning af mangel på viden, end reelt på at hjælpe personen videre, så man måske kan skabe en ny "Geek" som i fremtiden kan give værdi.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 12:53
Rasmus, vi er på ingen måde uenige! Og rating-systemet er smart, men det er ikke sikkert det kan inkorporeres på denne forum-platform. Et godt gammeldags kill-filter/blokeringssystem burde være nemmere, og det er også ganske effektivt!


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 13:19
Jeg synes også at det er blevet værre herinde. Jeg ved ikke om det er facebook generation som bare ikke er vant til klassiske forums.

Jeg har også oplevet at stille et spørgsmål, som jeg var næsten sikker på at nogen herinde kunne svare på. Men der kom bare ingen respons og jeg måtte "gamble lidt" og lave en masse fodarbejde inden jeg investerede i udstyret.

Mit forslag vil være at uddele karantæne til de værste personer.
Men om det automatisk kan administreres er jo ikke sikkert og så er det bøvlet at sætte reminder for at kunne huske hive en bruger ud af karantæne.

Men jeg er glad for forummet og har kun få negative ting. Jeg synes godt at det kunne være lettere at finde gamle posts. Ved ikke om Google kunne hjælpe med det?


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men jeg er glad for forummet og har kun få negative ting. Jeg synes godt at det kunne være lettere at finde gamle posts. Ved ikke om Google kunne hjælpe med det?

Jeg bruger selv Google, hvis jeg skal finde noget på forumet. Det er hurtigere end at søge på siden.

xxx site:forum.recordere.dk


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 17:07
Jeg har ikke været særlig aktiv her på forum de seneste par år og jeg kan som sådan ikke genkende problemet. Jeg er heller ikke ligefrem tyndhudet og der ryger nogle gange en finke af panden.

Jeg tror ikke at de hjælper noget at smide nogen ud. Det kan nemt tage overhånd og ødelægge et forum, hvis moderatoren får en alt for dominerende rolle. Selv i hifiverdnen skal man ikke kigge langt for at se hvordan overmoderering hurtigt kan køre et godt forum i sænk.

Der vil altid være noget der fylder ret meget i et forum og det gavner ikke at smide dem ud. Jeg tror egentligt sådan en tråd her er meget god en gang imellem, så alle kan blive opmærksomme på at rummelighed, respekt og almindelig høflighed er vejen frem.

Detkræver også nogle gange en lille reminder for at huske at folk ikke er ubegavede eller usympatiske, bare fordi de ikke besidder samme viden eller mening som en selv. 

Bare tæl til 10 engang i mellem. Sammenlignet med andre fora, så er tonen ganske pæn her på siden


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 17:51
Jeg er rigtig glad for forummet for man kan altid får hjælp, vurdering m.m. prompte og generelt er folk venlige.
Er der nogle tråde, der går helt galt - ja!
Er der nogle personer, der er irriterende - ja!

Men tænker, at det er svært helt at undgå - synes klart mine oplevelser med forummet er overvejende positive!


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 18:09
jeg syntes ofte at der går kloge Åge i den   og det skræmmer Nye brugere væk.  Hvis man kommer med et spørgsmål og. Bliver gjort til grin ja så kommer de nye ikke igen ( gætter jeg på) det som jeg savner herinde er friheden til at være nostalgisk, altså at  der evt kommer et spørgsmål  om spolebånd, VHS  plasma  osv   glæden forsvinder sku hvis man evt har et spørgsmål om ældre elektronik . Og det eneste man får af svar er at det er noget gammelt lort og man må være skør siden. Man ikke for længst har skiftet  ens elskede elektronik ud  til fordel for noget nyt og ifølge kloge Åge meget bedre kram
Og nej jeg har hverken model tog eller VHS i stuen ! Men nyder at folk hjælper hinanden med gode råd 

Mvh Michael 


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 18:28
Det værste er efter min mening, hvis og når en moderator og endog også forumsejeren ikke følger/modererer ved hjælp af forummets egne forudsætninger og nedskrevne brugerregler., men i stedet bruger egne forestillinger som bedømmelse. 

Dette kan efter min mening ødelægge diskussionerne fuldstændig samt standse et godt emne eller nedlægge en interessant tråd. Samtidig skræmmes deltagere og eventuelt kommende nye, så de ikke længere tør deltage eller nye vil engangere sig faktuelt. 
Jeg forsøgte fx at prøve at sætte en stopper for hadefulde diskussioner på Flatpanels. dk, men blev mærkeligt nok i stedet selv smidt ud. 
Måske fordi nogle moderatorer/en enkelt forumsejer ikke aner, hvornår der er tale om personlige angreb, mobning, sarkasme eller humor. 
Såfremt en moderator ikke bruger forummets regler, bliver det nogle få destruktive personer, der får lov til at styre og det sker imod forudsætninger og brugerregler.
Og hvor er vi så? Jo, vi er jo såmænd lige her i denne tråds diskussion. 😀





-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 18:29
Jeg synes ikke det er så slemt. At der pt. er to tråde der ikke kører optimalt er vel intet i forhold til det antal af tråde der er her.

At der af og til mangler moderation, skyldes måske at tråden/indlæg ofte skal anmeldes før der sker noget. At man anmelder indlæg, er dog ingen garanti for at der kommer en moderator ind over. 


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg synes ikke det er så slemt. At der pt. er to tråde der ikke kører optimalt er vel intet i forhold til det antal af tråde der er her.

At der af og til mangler moderation, skyldes måske at tråden/indlæg ofte skal anmeldes før der sker noget. At man anmelder indlæg, er dog ingen garanti for at der kommer en moderator ind over. 

Når man skriver en PB til recordere-sjakket, så synes jeg nu, at det virker hver gang.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men jeg er glad for forummet og har kun få negative ting. Jeg synes godt at det kunne være lettere at finde gamle posts. Ved ikke om Google kunne hjælpe med det?

Jeg bruger selv Google, hvis jeg skal finde noget på forumet. Det er hurtigere end at søge på siden.

xxx site:forum.recordere.dk

Søgning på forummet har ALTID været noget skrammel! At finde gamle tråde fungerer nemlig langt bedre på Google. Bare nogle få brokker at trådens navn, og så skrive recordere bagefter, så skal det nok komme frem!


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg synes ikke det er så slemt. At der pt. er to tråde der ikke kører optimalt er vel intet i forhold til det antal af tråde der er her.

At der af og til mangler moderation, skyldes måske at tråden/indlæg ofte skal anmeldes før der sker noget. At man anmelder indlæg, er dog ingen garanti for at der kommer en moderator ind over. 

Når man skriver en PB til recordere-sjakket, så synes jeg nu, at det virker hver gang.

Det kan være jeg skal sende en pb næste gang. Jeg går til Funktioner, og så Indberet indlæg. 

Iøvrigt enig at søgefunktionen ikke er god.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 20:22
Jeg savner at det er teamet bag Recordere.dk, der i sidste ende er behjælpelige med svar, hvis det er nødvendigt og  ikke teamet bag flatpanels.dk.. 
Findes der er et begrundet formål for at have to adskilte fora. 

Som nuværende er det ikke til brugernes gavn, vel? 



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Jeg forsøgte fx at prøve at sætte en stopper for hadefulde diskussioner på Flatpanels. dk, men blev mærkeligt nok i stedet selv smidt ud. 
Måske fordi nogle moderatorer/en enkelt forumsejer ikke aner, hvornår der er tale om personlige angreb, mobning, sarkasme eller humor. 


Som jeg husker det, var du selv ude om det. Du oprettede den ene tråd efter den anden om OLED fejl, og råbte på moderatorer, hver gang du blev modsagt.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Jeg forsøgte fx at prøve at sætte en stopper for hadefulde diskussioner på Flatpanels. dk, men blev mærkeligt nok i stedet selv smidt ud. 
Måske fordi nogle moderatorer/en enkelt forumsejer ikke aner, hvornår der er tale om personlige angreb, mobning, sarkasme eller humor. 


Som jeg husker det, var du selv ude om det. Du oprettede den ene tråd efter den anden om OLED fejl, og råbte på moderatorer, hver gang du blev modsagt.


Det er korrekt at jeg har oprettet en række indlæg om påviste fejl ved OLEDTV for at oplyse brugere og eventuelle købere om risikoen ved at købe et Oledtv. Alle disse indlæg er hentet hos udenlandske fora samt også fra advarsler fra folk, der benyttede eller havde ejet et Oledtv eller forumsmedlemmer, der

Dit ordvalg omkring modsagt er ikke rigtigt. Derimod fandtes, der en række OLED brugere, der ikke brød sig om disse indlæg. De forsvarede sig vel ud fra at Oledtv var ufejlbarlige og fra dette så vi indlæg, der ikke kunne eller burde anerkendes af. 
Heldigvis er opfattelsen af disse OLED fejl også anerkendt og indrømmet af de fleste af disse tidligere modstandere, men at jeg ikke accepterede modstand passer ikke. Tværtimod vil jeg som tekniker gerne bevise. 




-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 21-Januar-2020 kl. 07:30
Det har desværre været sådan i mange år, nogle tråde værre end andre. Måske er de mere faste brugere vant til sproget, men kommer man kun et par gange om måneden eller som ny, så kan jeg godt forstå folk ikke bliver hængende 🤷‍♂️


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 21-Januar-2020 kl. 08:13
Kære alle.

Først og fremmest tak for en god og saglig tråd, som jeg skal forsøge at svare på så godt jeg kan.

Tonen er desværre svær at styre uden hård moderation, og lige nu er der ikke kø ved bordet hvor man kan melde sig til at være moderator. Tonen er desværre en del af tiden, hvor folk fra Social Media tror at man kan skrive hvad man vil. Vi reagerer dog på alle henvendelser, når folk anmelder indlæg.

Hvis nogen i denne tråd gerne vil være moderatorer, så er det bare at skrive en PB til Lars eller undertegnede.

Hvad vi gerne vil med forum?

Vi vil rigtigt gerne konvertere forumet til et mere tidssvarende system, men det valg vi traf i 2003 omkring WebWiz forum softwaren hjælper os ikke rigtigt, da der ikke fides gode std. konverterings pakker til at flytte indhold. At konvertere forum er en omkostelig affære (30-50.000 kr.), hvis vi vil konvertere tråde og brugere, og det er mange penge. Men det er noget der står på vores bucket-liste til at ske i løbet af 2020. Vi har kigget på mange forum software, og vi har udvalgt 2 finalister vi kigger på.

Men som sagt - Hvis nogen gerne vil være moderator så sig til - Det er ulønnet frivilligt arbejde, ligesom alt andet arbejde på recordere.dk. Men det er noget vi ville sætte pris på.





-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 10:33
Personligt er jeg nok en af dem der foretrækker at leve med at nogle tråde løber lidt løbsk, fremfor at vi får et forum med (for) hård moderation. Jeg har så gennem tiden været på en del forskellige fora og jeg synes folk her på siden er ganske gode til at hjælpe hinanden og holde sig til emnet. I forhold til hvad der ellers er af debatkultur på nettet, så er dette forum så afgjort i den flinke ende. Hvis man ikke tror mig, så prøv at hoppe på et forum for gravide og småbørnsmødre...:-)
Det er i min opfattelse ikke gavnligt for en debat, hvis man hele tiden skal "frygte" at moderator svinger øksen. Dertil kan man selvfølgelig sige at jeg bare skal overhold retningslinjerne, men grænsen er altid ret flydende. Dertil er moderatorer ofte ret forskellige i deres fortolkning af retningslinjerne, så det ender ofte i en masse bøvl og dårlig stemning. Som Hummel også er inde på i ovenstående, så Kræver det en arbejdsindsats at moderere et forum.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 19:36
Jeg vil også bare sige, at jeg er glad for forummet: Jeg har fået god hjælp, og jeg bliver ofte klogere af at læse andres indlæg. Jeg synes altså ikke, at tonen er så slem. Selvfølgelig er det træls, at en klaphat skriver noget dumt, når man selv har brugt tid på at hjælpe andre eller spørge pænt om hjælp.

Ja, der er måske nok nogle deltagere, der er lige lovligt engagerede og derfor provokerer. Men det er vel ikke slemmere end på andre fora eller steder, hvor folk i øvrigt mødes.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 20:32
Der,  hvor forummet bliver slemt, er, når en række personer direkte rotter sammen og går imod forumsregler og står sammen imod et medlem og fortsætter destruktivitet indtil et godt emne og tråd bliver lukket. Dette lykkes som regel og denne erfaring benyttes tilsyneladende.

Dette er sket mange gange imod en række forskellige medlemmer, der både opfører sig pænt og korrekt.
Her savner forummet midler/redskaber til at fastholde de gode opsatte kommunikationsregler. 
Ellers er forummet rigtig godt. Men hvordan stoppes denne fremfærd, der givetvis både skræmmer medlemmer fra at udtrykke sig eller til at blive medlemmer.




-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Der,  hvor forummet bliver slemt, er, når en række personer direkte rotter sammen og går imod forumsregler og står sammen imod et medlem og fortsætter destruktivitet indtil et godt emne og tråd bliver lukket.

Hm, ovenstående kunne jo altså også dække over en situation, hvor et medlem efterhånden er kommet med den samme forkerte påstand så mange gange, at andre medlemmer får nok og siger fra, på samme tid.
I den slags tråde kan tonen godt blive ret skarp, hvilket kan medfører lukning af tråden. Men jeg mener bestemt ikke at der er noget i vejen med solidaritet i rette situationer.

(Har rettet i indlægget for at inkludere Bent's citat)


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 20:55
Reglerne bør vel altid overholdes. Uanset. 
Det går næppe at der skabes et gadens parlament. Hvor er vi  så henne? 
Så er vi lige der hvor psykisk vold dominerer. Tonen skal følge reglerne.
Destruktivt sprog skræmmer både medlemmer og eventuelt nye medlemmer. 
Fordi mange ytrer det samme, behøver påstanden ikke at være sande og rigtige. 



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Reglerne bør vel altid overholdes. Uanset. 
Det går næppe at der skabes et gadens parlament. Hvor er vi  så henne? 
Så er vi lige der hvor psykisk vold dominerer. Tonen skal følge reglerne.
Destruktivt sprog skræmmer både medlemmer og eventuelt nye medlemmer. 
Fordi mange ytrer det samme, behøver påstanden ikke at være sande og rigtige. 


Der må være en grænse for, hvor inkluderende og venlige man skal være. Når man starter venligt ud, og der igen og igen bliver kastet forkerte påstande ind i tråden som om det var sandhed, så er det vel naturligt at folk siger fra.
Det du skriver svarer til at sige at man også skal inkludere og lytte til flateathers eller andre med bizare meninger og holdninger.

Tager man for meget hensyn til de 2% som intet konstruktivt bidrager med, så skrider de 98% jo på et eller andet tidspunkt. 


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 21:10
Som Sådan enig. Men spillereglerne for kommunikation må følges. Det dur ikke at folk skaber deres egne regler. Hverken i samfundet, i spil, på job eller på fora.og andre steder. 
Hvis man ikke er enig, behøver man hverken svare eller skrive grimt. 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 21:15
Jeg syntes heller ikke man behøver at skrive decideret grimt, og man kan altid undlade at svare.
Problemet er jo bare, hvis de kedelige typer konsekvent altid besvare ens indlæg, så er det jo lidt svært at undgå tråden bliver ødelagt af mærkelige påstande.
 
Jeg kan ikke huske om det var dig der oprettede en tråd, hvor du skrev en masse negativt om OLED TV, i et sådan tilfælde kan folk jo holde sig væk, hvilket jeg også selv gjorde da jeg syntes det var en plat tråd. Det er dog ikke ligeså nemt, hvis man selv opretter en tråd der er seriøs, og der så kommer diverse typer og begynder at skrive det samme vrøvl gang på gang. 


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg syntes heller ikke man behøver at skrive decideret grimt, og man kan altid undlade at svare.
Problemet er jo bare, hvis de kedelige typer konsekvent altid besvare ens indlæg, så er det jo lidt svært at undgå tråden bliver ødelagt af mærkelige påstande.
 
Jeg kan ikke huske om det var dig der oprettede en tråd, hvor du skrev en masse negativt om OLED TV, i et sådan tilfælde kan folk jo holde sig væk, hvilket jeg også selv gjorde da jeg syntes det var en plat tråd. Det er dog ikke ligeså nemt, hvis man selv opretter en tråd der er seriøs, og der så kommer diverse typer og begynder at skrive det samme vrøvl gang på gang. 

Tak for forklaringen. 
Emner som jeg har oprettet og som måske kan synes imod Oledtv, men ikke er ment sådan, er alle hentet fra udenlandske fora. Det er emner som jeg ikke tidligere har set belyst her i Danmark. Også selv om de skulle falde ind under samme begreb som fx Burn in. 
Holdningen til netop Burn in har jo flyttet sig radikalt gennem dettesidst år på de danske fora, hvilket skyldes diskussion og oplysning. Tak for det. 
Personligt har jeg forsøgt at nærme mig så meget OLED teknologie,  at jeg ville turde købe denne teknologi. Jeg har som bekendt også fremsat tilbud på køb herinde af et Oledtv. 
I min egen usikkerhed omkring OLEDÆ har jeg på denne måde forsøgt at tilegne mig viden ved at oprette tråde for at fremskaffe fakta, men har desværre oftest kun mødt meninger fra ejere, der, som om det gjaldt livet, forsvarede deres ejet køb, og netop meninger contra fakta er ikke eller aldrig overbevisende for nogen. 
Er man bedre vidende og ikke tålmodig, vil en tråd vel altid kunne opfattes plat. 
Så vidt jeg husker, var der en der efterlyste forum i gamle dage, hvor medlemmer hjalp hinanden for at svare, i stedet for at bekæmpe eller nedgøre hinanden. Jeg er helt enig. 
Alle spørgsmål og tråde eller diskudionsemner bør efter mening være tilladte og svarene bør alle holdes indenfor det tilladte. 
Vi vil være vel være langt ude, hvis det er folks destruktive tankeforestillinger, der får magten, hvilket vi har set så mange gange på tværs af forskellige trådstartere. 



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 23:00
det er altså utroligt med dig. det er aldrig dig der er noget galt med

Den tekst som en anden bruger har skrevet beskriver meget Godt alle dine tråde om Oled
Du burde læse dine egne bøger, f.eks den med Lykke uden piller

Lad nu være. Det er klassisk Bent. Sådan her foregår det:

1: Bent mangler opmærksomhed og opretter en tråd der provokerer folk

2: folk bider på, og bliver irriterede og beder Bent komme med beviser/argumenter/andre synsvinkler

3: Bent kan ikke argumentere, og skriver derfor “hold jer venligst til emnet” da han ikke er i stand til at forsvare sig, eller ønsker nogen form for kritik

4: folk bliver endnu mere ophidsede over Bents facon

5: Bent kalder på moderatorene, og beder dem få folk til at holde mund og ikke være kritiske over for Bent

6: folk bliver ENDNU mere irriterede

7: Moderetorene er nødt til at lukke tråden

8: Bent har fået hans kick, og er rolig en periode, for at starte det samme om igen efter lidt tid

Sådan kører møllen



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 23:02
Kære alle.

Det her går snart over gevind. Kan i ikke godt holde jer til emnet, og ikke personerne. Ellers lukker jeg tråden med det samme. Jeg er iskold.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 23:28
Nå, som en af dem der skriver meget og en af dem der har været med til at gøre tråden om hak hvert sjette sekund meget lang, så,er det vidst på tide at jeg giver mit besyv med også.

I det store hele syntes jeg at det kører meget godt på recordere.dk. Det er et super bruger til bruger forum hvor der er plads til lidt af hvert.

Moderatorer - nej tak, det bliver altid bare ævl og kævl og om tolkning af retningslinjerne. Det er meget bedre når ejerne af forum sparker til os alle en gang i mellem.

For så at vende tilbage til tråden med har hvert sjette sekund:
Jeg oplever det ikke selv, da jeg ikke har udbyderen, men når flere uafhængigt af hinanden ser samme ting, så er der noget galt. Mit professionelle virke er at løse problemer, det har jeg levet af i snart 30 år. Hvis man skal leve af det, skal man også være god til at samle og filtrere information.
Når der så i tråden begynder at dukke indlæg op med påstande om at der ingen problemer er, så kan jeg ikke lade være med at blande mig. I den pågældende tråd kom der er række påstande fra en der tydeligvis ikke har styr på vigtigheden i billedfrekvens og lukkertid.

Det kan godt være st jeg blev hård i min skrift - så fortæl mig det - men sådanne åbenlyst forkerte påstande kan jeg ikke lade stå i et forum, hvor de er gemt for “tid og evighed”. Det vil på sigt underminere forummets værdi som kilde til information, hvis alt “nonsens” (ja undskyld mig), skal forblive uimodsagt, fordi man ikke ønsker diskussion.

Desværre skattes kilden til information ikke særligt højt. Mange bruger forum som enhver facebookgruppe, hvor man kigger ind og uden at have søgt i forumets arkiv skriver sit spørgsmål.
På Facebook går der ikke mange dage, så er spørgsmålet væk, men på recordere.dk er der et lager af information.
Jeg syntes også at der er en uskik at slette sine tråde, når man har fået svar, eller solgt sine varer. Det forringer mængden af informationer der til rådighed, ikke kun for os der læser med lige nu, men også dem der læser med om 2, 5, 10 eller 50 måneder.


Klaus



-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg syntes også at der er en uskik at slette sine tråde, når man har fået svar, eller solgt sine varer. Det forringer mængden af informationer der til rådighed, ikke kun for os der læser med lige nu, men også dem der læser med om 2, 5, 10 eller 50 måneder.
Det er helt klart også en problematik som jeg har været irriteret over. Tak fordi du lige bragte den op.
Selvfølgelig skal man ikke slette indholdet af sine tråde, så går vidensdelingen ud med badevandet.
Man kan selvfølgelig rette overskriften til "solgt" efterfulgt af emnet.

En anden ting som lige kom i tanke om kunne være bedre, er indholdet i emnefeltet. Det vil jeg gerne have bliver styret af en forum moderator i mild grad. Her tænker jeg på overskrifter som: "se lige her" eller "Virker ikke igen" osv.

Et emne bør være beskrivende for trådens indhold. Så hvis man har problemer med Michaels musik butik, så skriv "Michaels musikbutik virker ikke igen" i stedet for "Virker ikke igen"
Det virker næsten for mig som en ubevidst clickbait. Ermm


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære alle.

Først og fremmest tak for en god og saglig tråd, som jeg skal forsøge at svare på så godt jeg kan.

Tonen er desværre svær at styre uden hård moderation, og lige nu er der ikke kø ved bordet hvor man kan melde sig til at være moderator. Tonen er desværre en del af tiden, hvor folk fra Social Media tror at man kan skrive hvad man vil. Vi reagerer dog på alle henvendelser, når folk anmelder indlæg.

Hvis nogen i denne tråd gerne vil være moderatorer, så er det bare at skrive en PB til Lars eller undertegnede.

Hvad vi gerne vil med forum?

Vi vil rigtigt gerne konvertere forumet til et mere tidssvarende system, men det valg vi traf i 2003 omkring WebWiz forum softwaren hjælper os ikke rigtigt, da der ikke fides gode std. konverterings pakker til at flytte indhold. At konvertere forum er en omkostelig affære (30-50.000 kr.), hvis vi vil konvertere tråde og brugere, og det er mange penge. Men det er noget der står på vores bucket-liste til at ske i løbet af 2020. Vi har kigget på mange forum software, og vi har udvalgt 2 finalister vi kigger på.

Men som sagt - Hvis nogen gerne vil være moderator så sig til - Det er ulønnet frivilligt arbejde, ligesom alt andet arbejde på recordere.dk. Men det er noget vi ville sætte pris på.




Jeg forstår dig. 
Jeg synes, at du gør det godt som moderator, og at det må være svært at styre. Og som du gentagne gange har skrevet, at forummet er ikke Nationen på Ekstrabladet. Hvilke hjælpemidler eller redskaber mener du, der vil forbedre at tonen ikke bliver hadefuld? Hvad skal dertil?
At nogle reagerer så voldsomt, skyldes med erfaring, at nogle opfatter deres følelser og reaktion herpå, som om det er andres skyld. Jeres udmærkede nedskrevne kommunikationsregler tager ligesom lovgivningen på området højde for dette, men det er ikke nok at der findes regler og love, når folk er ligeglade. Der ligger dog en fare for både jeres portal og for god kommunikation, når folk, som flere er inde på, bliver nervøse for skrive.
Vil det lette moderatorarbejdet, hvis flere medlemmer tør hjælpe med øjeblikkelig at skrive på tråden for at standse grim  personlig kommunikation? 

Forummet er usædvanligt godt. Også fordi emneområdet er så bredt og stort. 
Det er jo et ulønnet frivilligt og derfor meget prisværdigt arbejde som I udfører. Tak for det. 
Kan det tænkes, at der kunne etableres enøkonomiskindsamling blandt medlemmerne for at skaffe de 30-50000 kroner



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


En anden ting som lige kom i tanke om kunne være bedre, er indholdet i emnefeltet. Det vil jeg gerne have bliver styret af en forum moderator i mild grad. Her tænker jeg på overskrifter som: "se lige her" eller "Virker ikke igen" osv.

Et emne bør være beskrivende for trådens indhold. Så hvis man har problemer med Michaels musik butik, så skriv "Michaels musikbutik virker ikke igen" i stedet for "Virker ikke igen"
Det virker næsten for mig som en ubevidst clickbait. Ermm

UHA, Der trykkede du lige på en knap hos mig.

Jeg er helt enig i dig i at nogle overskrifter er latterlige eller bare ikke gode nok

Jeg vil dog hellere leve med en dårlig overskrift engang imellem. Jeg synes ikke problemet er særligt stort. 

Hvis man kigger lidt rundt på andre danske sider eller trustpilot :-), så synes jeg næsten det taler for sig selv at man skal være eget forsigtig med at ændre emneoverskrifter.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 11:51
Jeg oplever rigtig tit at der går religion krig i den.
Den ene part holder 100% fast i at det produkt han forguder, er fuldstendigt fejlfrit.
Når der så kommer en anden og påstår det modsatte, ja så starter krigen.
Det virker som om nogle folk tager det dybt personligt, at der er nogen der kan kritisere deres forgudet produkt, og at de VIL have ret lige meget hvad, i stedet for bare at accepterer at der ikke findes noget perfekt, og accepterer at der er nogen der har en anden holding (religion).


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg oplever rigtig tit at der går religion krig i den.
Den ene part holder 100% fast i at det produkt han forguder, er fuldstendigt fejlfrit.
Når der så kommer en anden og påstår det modsatte, ja så starter krigen.
Det virker som om nogle folk tager det dybt personligt, at der er nogen der kan kritisere deres forgudet produkt, og at de VIL have ret lige meget hvad, i stedet for bare at accepterer at der ikke findes noget perfekt, og accepterer at der er nogen der har en anden holding (religion).

Man kan aldrig undgå der går lidt skyttegravskrig i det. Jeg tror det sker når der bliver indblandet følelser. Nogle har deres kæpheste som bare skal skamrides ved hver given lejlighed og nogle provokerer ved at være spydige eller blive personlige. EÍngen af delene er gode for den behagelige samtale:-)


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 12:49
Skal vi ikke blive enige om at Forum på recordere lever.

Jeg benytter mig ofte af Forum og har selv haft nogle ophedede diskutioner herinde. Det er da skønt.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 13:01
Det er et glimrende forum.

Jeg synes faktisk der er for meget moderation, eller i hvert fald for forkert moderation. Det virker til moderation stort set kun går på tonen og ikke indholdet, hvilket jeg synes er en skam. Jeg deler Klaus' holdning om vigtigheden i at den lagrede information er nogenlunde korrekt, og hvis man ikke vil moderere sig ud af at det er tilfældet - og det er fint med mig - sætter jeg pris på, at det gøres klart og tydeligt, at noget af det skrevne er forkert. Når det skal gøres mange gange, synes jeg det er fint, tonen bliver skarpere.

I pædagogsandwichens ånd vil jeg slutte med igen at sige, at jeg synes forum fungerer ganske godt. Der er stadigvæk masser af god hjælp til stede. Selv kabeltrådene er hyggelige nok, omend man måske bliver en lille smule dummere af at læse dem.

Ja, ovenstående smøre kan vel faktisk mestendels skiftes ud med Muftis indlæg 12:49.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


En anden ting som lige kom i tanke om kunne være bedre, er indholdet i emnefeltet. Det vil jeg gerne have bliver styret af en forum moderator i mild grad. Her tænker jeg på overskrifter som: "se lige her" eller "Virker ikke igen" osv.

Et emne bør være beskrivende for trådens indhold. Så hvis man har problemer med Michaels musik butik, så skriv "Michaels musikbutik virker ikke igen" i stedet for "Virker ikke igen"
Det virker næsten for mig som en ubevidst clickbait. Ermm

UHA, Der trykkede du lige på en knap hos mig.

Jeg er helt enig i dig i at nogle overskrifter er latterlige eller bare ikke gode nok

Jeg vil dog hellere leve med en dårlig overskrift engang imellem. Jeg synes ikke problemet er særligt stort. 

Hvis man kigger lidt rundt på andre danske sider eller trustpilot :-), så synes jeg næsten det taler for sig selv at man skal være eget forsigtig med at ændre emneoverskrifter.
Jeg har ikke været opmærksom på at der kunne forekomme en problematik ved et skift.

Har trustpilot et problem med emneoverskrifter? (jeg er sjældent derinde)

Hvad er der af faldgrupper ved at ændre en overskrift fra "Virker ikke igen" til "Michaels musikbutik virker ikke igen"


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

....

Det kan godt være st jeg blev hård i min skrift - så fortæl mig det - men sådanne åbenlyst forkerte påstande kan jeg ikke lade stå i et forum, hvor de er gemt for “tid og evighed”. Det vil på sigt underminere forummets værdi som kilde til information, hvis alt “nonsens” (ja undskyld mig), skal forblive uimodsagt, fordi man ikke ønsker diskussion.

Er meget enig i ovenstående. De tråde jeg ofte ser stikke af, og hvor jeg helt sikkert selv er én af dem som "bliver ved" og stikker mere ind til emnet, der er det meget ofte, at der bliver skrevet påstande som jeg ved er forkerte. Hvilket selvfølgelig er helt fint da det er menneskeligt at tage fejl. Men når man kommer med en hårdnakket påstand, så har jeg personligt en forventning om, at man kan argumentere for den og bakke den og og ikke afslutter diskussionen med "Øh jo, jeg har ret og sådan er det". Så har jeg meget svært ved at lade det ligge af to grunde:

1. HVIS jeg tager fejl, vil jeg da meget gerne vide hvorfor jeg tager fejl - det finder jeg ikke ud af hvis modparten svarer "Gider ikke diskutere". 
2. Som Klaus skriver, så står det på nettet og folk finder det frem når de skal have hjælp, så det er vigtigt at tråden konluderes med sandheden


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 17:29
kan kun bakke Jonas op.
Oplever ofte at vi er nogle der bruger tid på at finde detaljeret svar og information fra producenter og svare på spørgsmål hvor der som svar kommer 10 modsvar med - virker fint hos mig, passer ikke osv osv... og når man så går ind i den bliver tonen meget hurtig konverteret til svinere


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


En anden ting som lige kom i tanke om kunne være bedre, er indholdet i emnefeltet. Det vil jeg gerne have bliver styret af en forum moderator i mild grad. Her tænker jeg på overskrifter som: "se lige her" eller "Virker ikke igen" osv.

Et emne bør være beskrivende for trådens indhold. Så hvis man har problemer med Michaels musik butik, så skriv "Michaels musikbutik virker ikke igen" i stedet for "Virker ikke igen"
Det virker næsten for mig som en ubevidst clickbait. Ermm

UHA, Der trykkede du lige på en knap hos mig.

Jeg er helt enig i dig i at nogle overskrifter er latterlige eller bare ikke gode nok

Jeg vil dog hellere leve med en dårlig overskrift engang imellem. Jeg synes ikke problemet er særligt stort. 

Hvis man kigger lidt rundt på andre danske sider eller trustpilot :-), så synes jeg næsten det taler for sig selv at man skal være eget forsigtig med at ændre emneoverskrifter.
Jeg har ikke været opmærksom på at der kunne forekomme en problematik ved et skift.

Har trustpilot et problem med emneoverskrifter? (jeg er sjældent derinde)

Hvad er der af faldgrupper ved at ændre en overskrift fra "Virker ikke igen" til "Michaels musikbutik virker ikke igen"


Jeg har brugt en del tid på et forum hvor overskrifterne bliver ændret hele tiden. Nogle gange til noget decideret misvisende, fordi moderator ikke altid har fortsået trådstarters hensigt. Den hjemmeside er overmodereret ud i det groteske og et skrækeksempel på hvad der sker når en moderator ikke kan styre sig. Du ved måske hvilken side jeg mener, men eller kan du søge på trustpilot, hvor den har den absolut ringeste rating i kategorien hifi butik. Her bliver problemet med ændrede emneoverskrifter også beskrevet af frustrerede brugere

Det er enormt irriterende at man følger tråd, men ikke er opmærksom på at nu hedder den noget andet, når man nu kun lige scanner forumoversigten for en bestemt tråd. ...Og nej, det er ikke alle trådnavne der lige kan fixes ved at smide "Michaels musikbutik" foran


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 17:45
Jeg har det på samme måde, som andre, når jeg åbner en tråd, der er vist på et udenlandsk fora, men aldrig i DK. Det er ikke, fordi jeg er enig med det viste, men jeg forsøger at få andre, der har forstand på dette til at komme med fakta, der gør, at jeg ikke længere tror på eller modsat bliver klogere og dermed tilegner mig viden.
En sviner eller et ulogisk synspunkt fortæller kun at vedkommende desværre intet aner om emnet. Ellers ville vedkommende komme med styrkende fakta.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


En anden ting som lige kom i tanke om kunne være bedre, er indholdet i emnefeltet. Det vil jeg gerne have bliver styret af en forum moderator i mild grad. Her tænker jeg på overskrifter som: "se lige her" eller "Virker ikke igen" osv.

Et emne bør være beskrivende for trådens indhold. Så hvis man har problemer med Michaels musik butik, så skriv "Michaels musikbutik virker ikke igen" i stedet for "Virker ikke igen"
Det virker næsten for mig som en ubevidst clickbait. Ermm

UHA, Der trykkede du lige på en knap hos mig.

Jeg er helt enig i dig i at nogle overskrifter er latterlige eller bare ikke gode nok

Jeg vil dog hellere leve med en dårlig overskrift engang imellem. Jeg synes ikke problemet er særligt stort. 

Hvis man kigger lidt rundt på andre danske sider eller trustpilot :-), så synes jeg næsten det taler for sig selv at man skal være eget forsigtig med at ændre emneoverskrifter.
Jeg har ikke været opmærksom på at der kunne forekomme en problematik ved et skift.

Har trustpilot et problem med emneoverskrifter? (jeg er sjældent derinde)

Hvad er der af faldgrupper ved at ændre en overskrift fra "Virker ikke igen" til "Michaels musikbutik virker ikke igen"


Jeg har brugt en del tid på et forum hvor overskrifterne bliver ændret hele tiden. Nogle gange til noget decideret misvisende, fordi moderator ikke altid har fortsået trådstarters hensigt. Den hjemmeside er overmodereret ud i det groteske og et skrækeksempel på hvad der sker når en moderator ikke kan styre sig. Du ved måske hvilken side jeg mener, men eller kan du søge på trustpilot, hvor den har den absolut ringeste rating i kategorien hifi butik. Her bliver problemet med ændrede emneoverskrifter også beskrevet af frustrerede brugere

Det er enormt irriterende at man følger tråd, men ikke er opmærksom på at nu hedder den noget andet, når man nu kun lige scanner forumoversigten for en bestemt tråd. ...Og nej, det er ikke alle trådnavne der lige kan fixes ved at smide "Michaels musikbutik" foran
Jeg synes nu det ville være en god idé med mild moderation af overskrifter, så der ikke eksisterede intet-sigende emneoverskrifter.

Hvis brugerne ikke kan finde tråden igen, så må de kigge i "Mine emner" hvor den er blandt dem man har skrevet i.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.



Print side | Luk vindue