Print side | Luk vindue

Dårlig kvalitet og stop i streaming

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160049
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 16:28


Emne: Dårlig kvalitet og stop i streaming
Skrevet af: MortenP
Emne: Dårlig kvalitet og stop i streaming
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 09:56
hej

Jeg har et Apple TV4K og bruger det til bl.a. TV2 play og DR arkiv, Netflix og HBO.
Her på det sidste oplever jeg rigtig tid at DR arkiv udsendelser og TV2 play har dårlig kvalitet og laver "buffer underrun" og derved hakker og stopper i streamingen.

Det sker aldrig på Netflix eller HBO.

Andre der oplever det?. Vi har en 130/30 mbit forbindelse fra Yousee, så det burde ikke være hastigheden den er gal med (og så ville jeg vel også opleve det på Netflix og HBO).

Nogle ideer?



Svar:
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 10:25
Ja, oplever det også en gang imellem.

Tror bare deres servere/forbindelser er overbelastede/underdimensionerede.


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 10:39
Kunne måske godt lugte lidt af at en masse af Yousee afhopperne er begyndt at streame.. for det er her indenfor den seneste måned det er begyndt. 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 11:57
Vi oplever præcis det samme på DRTV og TV2 Play. Det er sket på begge efter nytår. Ikke at de kørte perfekt før, men det er blevet slemt efter nytår. Ingen ændringer i vores udstyr, forbindelse eller andet.

Andre tjenester kører ligesom før.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 12:03
Jeg har også oplevet det på DR. TV2 Play bruger jeg aldrig selv. Så ja, noget kunne tyde på at antallet af nye cable cutters er kommet bag på de danske udbydere. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 12:24
Jeg har også oplevet problemet de seneste dage ifm streaming via ATV4K af "Pigerne fra Berlin" fra DR's arkiv. Kender andre der siger det samme.
Vi er også nye cable cutters.



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 12:39
Vi har ikke oplevet problemer med DRTV, og TV2 Play bruger vi ikke.

Har alle brugere, som oplever problemet, ATV4K? Vi streamer fra iPad til en fysisk Chromecast.


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 13:53
Nå men jeg er i det mindste glad for det ikke KUN sker for mig :-). 
Så må man næsten formode de arbejder på en løsning. Jeg tror jeg fejlmelder det ved dem. 


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Vi har ikke oplevet problemer med DRTV, og TV2 Play bruger vi ikke.

Har alle brugere, som oplever problemet, ATV4K? Vi streamer fra iPad til en fysisk Chromecast.

Jeg har oplevet det på både ATV4K, iPad og Android telefon.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 14:22
Jeg oplever kun på drtv live at spinning wheel dukker op en gang imellem på vores Apple tv4k men den stopper ikke afspilningen, men drtv arkiv virker fint. TV2play billede på live delen er blevet ringe efter de har opgraderet til 50p i stedet for 25p, da du har beholdt sammen bitrate som med 25p. Ellers har jeg ikke oplevet noget


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 16:33
Er der mon en sammenhæng? 

Er der nogle af jer, der har mærket de samme nævnte problemer på - android-StofaWbTv- med utydelighed og ringe billedkvalitet samt billedstop i ca 5 sekunder en række gang  gange, (MEN UDEN AT DET CIRKULÆRE SYMBOL VISES, når der sendes film? 
Også indimellem utydelig billeder fra android-StofaWbTv mens der sendes direkte håndbold på via Tv2. 

Dette er først begyndt for mig på flere kanaler fra Stofa streaming med Chromecast ultra over de seneste 4-5 dage? 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 16:44
Jeg ved ikke om DR bruger Akamai, jeg ved TV2 gør. Måske der er der problemet ligger.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 19:42
Alt DR's materiale ligger på ingen måde hos dem selv. - Alt content ligger hos AKAMAI - verdens største CDN, og derfor burde der heller ikke være nogen vild hakken. (akamai "genvandt" udbuddet som jeg mener var i 2018 - så der går nok et års tid før der kommer et nyt.)

DR lavede jo en række ændringer både på dr.dk men også i app'en. Jeg kunne forestille mig dekodningen ikke er helt korrekt implementeret - i hvert fald ikke i DR's app - bruger ikke tv2 play, så kan ikke sige noget om den.



Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Alt DR's materiale ligger på ingen måde hos dem selv. - Alt content ligger hos AKAMAI - verdens største CDN, og derfor burde der heller ikke være nogen vild hakken. (akamai "genvandt" udbuddet som jeg mener var i 2018 - så der går nok et års tid før der kommer et nyt.)

Der er vel kun arkivmateriale der ligger der?

Jeg oplever umiddelbart kun udfald/buffering på live udsendelser.

EDIT: Jeg har også set det på arkiv på DR TV.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 21-Januar-2020 kl. 09:11
Jeg oplevede det for første gang på DRTV i går, da jeg skulle se et videre i "Fred til Lands", som jeg lige er startet med at se da den skulle være komplet. Pludselig i en fungerende stream: Buffering og derefter laveste kvalitet. Jeg holdt pause og  kunne først starte en halv times tid senere i højeste "kvalitet" igen. Det samme skete igen 20 minutter senere, men der kunne man starte i højeste "kvalitet" igen ca. 10 minutter senere. Det er arkiv materiale og ligger vel dermed hos AKAMAI? Det er vel ikke utænkeligt at selv verdenens største kan opleve problemer?

Internet og alle andre tjenester var upåvirkede. Der var tale om primetime, igår aftes ved 20-21 tiden. 1000/1000 mbps Fiber-LAN fra Parknet. Ping: 2 ms     2 ms     2 ms  a104-121-238-17.deploy.static.akamaitechnologies.com [104.121.238.17]

Jeg har selv endnu ikke oplevet det på live-tv, hvilket vel trods alt ikke er så mærkeligt efter jeg som reglen aldrig brugere den ringere end DVB DRTV stream til streaming af flow-tv kanalerne.


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 21-Januar-2020 kl. 09:22
Jeg bruger heller ikke DRTV app'en til live tv. det ser jeg bare på kabel tv, så det er kun arkiv jeg oplever det ved. 
Og det samme ved TV2 play. 

Det er bare lidt ringe. Man betaler jo for det.. Jeg kan se på appstore at DR appen er der MANGE der oplever tilsvarende med. også på iPad, så de har helt klart et problem.

Mon ikke de arbejder på det. 


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 21-Januar-2020 kl. 12:40
Jeg oplever stort set det samme på 2 Apple TV 4K med trådløs forbindelse, der kan trække mine Blu-ray-rips uden at blive forpustet på noget tidspunkt.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-Januar-2020 kl. 15:44
ATV4K, samme oplevelse af laveste billedkvalitet, ufrivilige pauser m.v.


Skrevet af: Michael Kjærsgård
Skrevet den: 21-Januar-2020 kl. 18:04
Akamai er nu normalt rigtigt gode til at reroute trafik andre steder hen før belastningen kommer i nærheden af at være et problem.
Det kan selvfølgelig være svært for Akamai at sikre at de ikke får router trafikken en vej der belaster udbyderens transit eller peeringforbindelse der ligger udenfor Akamais kontrol.

Har I der oplever det evt. samme internetudbyder? Og er det kun i primetim e (~19:30~22:30)? Jeg har ikke oplevet problemet her med Telenor, hverken DR eller TV2 (dog typisk arkivudsendrlser og via. Chromecast)

Hvis nogle af de lidt mere tekniske brugere oplever det via. PC og vil grave lidt dybere, så start evt. et http://wireshark.org" rel="nofollow - Wireshark capture for at finde IP'en der aktuelt streames fra og lav traceroute dertil (evt. via. https://winmtr.en.uptodown.com/windows" rel="nofollow - WinMTR )

#0 at du har en hurtig forbindelse på det sidste stræk ud mod dig, og at andre tjenester kører ok betyder ikke at problemet ikke kan være hos din udbyder - langt fra. Siden starten af december har rigtigt mange klaget over problemer hos Yousee (incl. Fastspeed og Fullrate) i primetime mod specifikke destinationer, f.eks. https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-antennestikket-coax-9/hvad-goer-jeg-saa-nu-5223#post148617" rel="nofollow - her  og indtil flere tråde på hol.dk, Facebook etc 


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 11:51
Vi oplever samme problemer med TV2Play (streaming af arkiv). 


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 01:18
Oprindeligt skrevet af Michael Kjærsgård Michael Kjærsgård skrev:

Har I der oplever det evt. samme internetudbyder? Og er det kun i primetim e (~19:30~22:30)? Jeg har ikke oplevet problemet her med Telenor, hverken DR eller TV2

Det tvivler jeg på, for jeg har Parknet - en relativt begrænset udbredt fiber-LAN boligNet udbyder der kun opererer i StorKøbenhavn, som jeg tvivler på der er nogle (i hvert fald ikke særligt mange) af de andre der har. ParkNet benytter Global Connects fibernetværk, som lige som akamai heller ikke lige er til at kimse af, og forbindelsen til akamai går direkte fra Global Connect til akamai, når man ser på tracert (se nedenfor). Selv med ellers upåklagelig forbindelse til alt andet på tidspunktet, var min oplevelse at det specifikt var i primeTime d. 20/1 (ca 20-21) at DR streamen havde problemer. Fiber-Lan forbindelse blev grundet DR problemet testet på tidspunktet til sine sædvanlige ~900/900 mbps og 1-2 ms ping til ookla speedtest servere i Hovedstadsområdet og andre streaming-tjenester kørte da også fint på tidspunktet (Jeg opgav at streame fra DR på tidspunktet) - Jeg oplevede i øvrigt også tidligere samme dag DRTV nærmest utilgængeligt, her taler jeg endog GUI i browser samme dato (altså 20/1) kl 18:30 da jeg sad ved computeren og lige via browser ville se starten af TV-avisen. Hjemmesiden var længe om at loade, loadede ikke alle elementer og streamen ville ikke startes, Så dette måtte jeg opgive den samme pågældende dag (gør ellers det med TV avisen tit, uden tidligere nogensinde at have oplevet problemer efter DR overgangen til akamai)

Jeg så videre i samme serie på DRTV de to følgende dage (21+22/1), godt nok uden for primetime og der var der ikke nogle problemer med DR-streamen. Så jeg har ikke selv oplevet problemer med DRTV siden primetime d. 20/1

_ _ _ _

Almindelig tracert til dr.dk - jeg kan evt prøve WireShark/WinMTR løsningen, hvis jeg engang skulle opleve problemer igen

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.asus.com [192.168.7.1]
  2     1 ms    <1 ms    <1 ms  10.58.136.1
  3    <1 ms     1 ms    <1 ms  192.168.58.1
  4     1 ms    <1 ms    <1 ms  172.28.10.65
  5    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.28.0.2
  6     1 ms    <1 ms     1 ms  172.28.1.10
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.28.2.1
  9     1 ms     1 ms     1 ms  80-71-139-183.u.parknet.dk [80.71.139.183]
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     1 ms     1 ms     1 ms  et-7-0-2-0.taas1cr2dk.gc-net.eu [212.98.68.114]
 12     2 ms     2 ms     5 ms  192.38.7.24
 13     2 ms     2 ms     2 ms  a104-121-238-17.deploy.static.akamaitechnologies.com [104.121.238.17]


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 06:37
I aftes var TV2 Play helt umulig hos mig. Live stream fungerede fint, men arkiv var decideret lart...
Krævede gentagne genstarter, for til sidst bare stå med "kagehjulet" som roterede.


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 08:13
Samme her Flippo. 
Jeg ville se er arkiv program. Kunne se 2 minutter så frøs alt og jeg kunne godt glemme at se videre. 



Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 08:13
Vi havde store problemmer med DR-arkiv i går aftes mellem 20-21 på ATV4Angry
Flere gange stoppede udsendelsen, og begyndte at buffer, for derefter komme i en meget ringe kvalitet.
Efter at det skete et par gange, så stoppede udsendelsen helt, og jeg valgte at lukke DR-app'en helt ned, og starte igen.
Det er desvære noget vi ser ret tit nu.
Jeg mener ikke vi havde de problemmer før DR opdaterede deres app.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 08:35
Det er muligt at fejlmelde via DR's hjemmeside, og de svarer faktisk.

Alle der op lever problemer, bør fejlmelde så DR gøres opmærksom på problemet.


Skrevet af: Michael Kjærsgård
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

 til akamai går direkte fra Global Connect til akamai, når man ser på tracert (se nedenfor).
Næsten :) Den går via. DIX ser det ud til. Én mulighed kunne være at det er GC's forbindelse til DIX som er maxet ud, og det så er kunder hos operatører med GC uplink der har problemet. (GC har tilsyneladende 30G på DIX, og Akamai 40G  https://www.peeringdb.com/ix/78" rel="nofollow - https://www.peeringdb.com/ix/78 )

Ellers som sagt også interessant om trafikken evt. går mod anden IP/anden route når problemet er til stede.

Et bud vil være at hvis du - når problemet er til stede - prøver at starte stream på din mobil over WiFi så er problemet det, og skifter du til mobildata så går det væk?


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af Michael Kjærsgård Michael Kjærsgård skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

 til akamai går direkte fra Global Connect til akamai, når man ser på tracert (se nedenfor).
Næsten :) Den går via. DIX ser det ud til. Én mulighed kunne være at det er GC's forbindelse til DIX som er maxet ud, og det så er kunder hos operatører med GC uplink der har problemet. (GC har tilsyneladende 30G på DIX, og Akamai 40G  https://www.peeringdb.com/ix/78" rel="nofollow - https://www.peeringdb.com/ix/78 )

Det må i hvert fald ikke være akamai kan jeg efterhånden godt høre LOL

Det er naturligvis en mulighed blandt mange. Det ville dog være særligt påfaldende hvis det var imellem hvad der åbenbart ser ud til at være DIX'ens to størst dimensionerede peers der var problemer. Hvis det var Global Connects forbindelse til Danish Internet Exchange Point der var problemet, så burde tilgangen til alle mulige andre Danske hjemmesider og streamingtjenester vel også være samtidigt påvirkede på tidspunktet og ikke blot DR, for alle der forbinder med rute via Global Connects netværk igennem DIX'en. Da Global Connect vel først og fremmest er orienterede imod virksomheder ville det vel også være underligt hvis deres trafik skulle være så meget større om aftenen end om dagen? Til gengæld må man antage at det er på det tidspunkt at brugen af DRTV er langt det største. 

Der ud over lyder det utroligt at alle dem der har skrevet her i tråden alle skulle forbinde med en rute der går via Global Connects netværk. Det er det vel trods alt de færreste privatkunders forbindelser der gør? Det kræver jo bare at der er én der fortæller at de har en anden udbyder med anden rute for at den mulige forklaring ikke er svaret.  

Oprindeligt skrevet af Michael Kjærsgård Michael Kjærsgård skrev:

Et bud vil være at hvis du - når problemet er til stede - prøver at starte stream på din mobil over WiFi så er problemet det, og skifter du til mobildata så går det væk?

Det vil jeg prøve hvis jeg falder over fænomenet en anden gang. Jeg kan også prøve via VPN som kunne give en anden rute - Men jeg tror ærlig talt at det er usandsynligt som forklaringen, når nu så mange forskellige oplever de samme problemer og må antages at have andre ruter via andre peers end mig.

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Michael Kjærsgård
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Det må i hvert fald ikke være akamai kan jeg efterhånden godt høre LOL
Joo, det "må" det nu såmænd gerne, det er ikke sådan jeg har aktier i dem ;)
Personligt finder jeg det bare lidt usandsynligt, da min erfaring er at de normalt har rigtigt godt styr på at reroute trafik førend belastning på deres side begynder at blive et problem. Akamai har jo i øvrigt ikke bare udstyr ét sted i Danmark, men blandt andet også lokale caches hos flere af de store udbydere etc.

Hvis jeg skal indrømme et "korstog", så er det nok snarere en smule "allergi" overfor udsagn ala "Jeg har en 100/500/1000 Mbit/s forbindelse, så det kan ikke være mit internet der er problemet." Internet er altså meget mere end det sidste stræk ud til slutkunden :)

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Hvis det var Global Connects forbindelse til Danish Internet Exchange Point der var problemet, så burde tilgangen til alle mulige andre Danske hjemmesider og streamingtjenester vel også være samtidigt påvirkede på tidspunktet og ikke blot DR, for alle der forbinder med rute via Global Connects netværk igennem DIX'en.
Jep, til gengæld er nogle tjenester selvfølgelig mere sensitive end andre. Hvis du bare browser på nettet bider du måske ikke på samme vis mærke i det går lidt langsommere (i øvrigt er det vist - Akamai aside - begrænset hvor meget "browsing trafik" der efterhånden flyder via. DIX)

Men jo helt enig, det er bestemt ingen konklusion, det var bare et eksempel på en mulighed. Der er rigtigt mange ubekendte fortsat - det kan være trafikken tager en helt anden route når problemet er der, og ikke mindst - din traceroute viser trafikken fra dig til Akamail-serveren, det kan være trafikken retur tager en helt anden vej, og det er jo primært downlinktrafikken man er afhængig af ved streaming.

Det var bare én mulig forklaring der kunne give mening i mit hoved, da Akamai let kan holde styr på belastning af egne servere og forbindelser, men en 3. parts forbindelse til - i dette tilfælde - DIX, har de sværere ved at styre ud fra
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

 Da Global Connect vel først og fremmest er orienterede imod virksomheder ville det vel også være underligt hvis deres trafik skulle være så meget større om aftenen end om dagen?
Har intet belæg for at sige hvordan deres trafikfordeling er, men de agerer dog uplink for flere af de mindre udbydere, udover Parknet f.eks. også Kviknet, Skywire m.v. (se f.eks. Kviknet  https://bgp.he.net/AS204151#_graph4" rel="nofollow - https://bgp.he.net/AS204151#_graph4  - AS4525 = GC)
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Der ud over lyder det utroligt at alle dem der har skrevet her i tråden alle skulle forbinde med en rute der går via Global Connects netværk. Det er det vel trods alt de færreste privatkunders forbindelser der gør? Det kræver jo bare at der er én der fortæller at de har en anden udbyder med anden rute for at den mulige forklaring ikke er svaret.  
Lad os lige slå fast - det er ikke fordi jeg gerne vil "have ret", eller pege fingre af hverken Parknet, GC eller andre. Min opfordring er bare at prøve at finde fællesnævneren. Nuvel, det er hverken den enekelte bruger eller Recordere Forums ansvar, men jeg kan næsten garantere dig at en fejlmelding der lyder "Vi er 15 brugere hos Parknet (hvis det var tilfældet) der oplever at streamingen hakker om aftenen mellem 20-21. Problemet går væk hvis vi tester på en anden udbyder (i.e. mobildata)" vil blive behandlet anderledes end 15 individuelle fejlmeldinger uden angivelse af udbyder, tidspunkt etc. (læs: i sidste tilfælde bliver du nok sat til at genstarte router, opdatere Apple TV etc. etc.)

Men - jeg døjer som sagt heldigvis ikke selv med problemet, så jeg vil nøjes med at ønske jer oprigtig held og lykke med at få det løst. God fredag :)


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 10:43
Jeg tror ikke, at vi behøver at fejlsøge særlig længe for at konstatere, hvor fejlen ligger. Smile

Mange folk i denne her tråd har brugt samme udstyr, samme forbindelse, samme app før problemerne opstod efter nytår. Så problemerne ligger nærmest uden tvivl i udbydernes ende, sikkert pga. højere belastning efter opsagt tv-pakke eller lukning af DR-kanaler. Om det så er direkte i deres netværk eller ude hos en partner, f.eks. Akamai, hjælper jo ikke rigtig seerne til at komme videre. Det skal løses af udbyderne og jeg er helt overbevist om, at de allerede er opmærksomme på det.

Om jeg herhjemme streamer via VPN, mobilnetværk, DNS-omdirigering eller fast bredbåndsopkobling, så er det samme historie. Problemerne hos DR og TV2 Play er opstået efter nytår.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 12:51
Nu er fruen i gang med at se årgang 0 hun oplever ikke problemer med det stopper. Hvad tid på dagen oplever i andre, udfordringerne? Sidder på fibia, og oplevet ingen ting i går aftes på Dr eller på TV2 her i dag


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu er fruen i gang med at se årgang 0 hun oplever ikke problemer med det stopper. Hvad tid på dagen oplever i andre, udfordringerne? Sidder på fibia, og oplevet ingen ting i går aftes på Dr eller på TV2 her i dag
Det er jo fordi der ikke er så mange brugere på lige nu, hvor der stadigvæk forhåbentlig er folk på arbejde.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu er fruen i gang med at se årgang 0 hun oplever ikke problemer med det stopper. Hvad tid på dagen oplever i andre, udfordringerne? Sidder på fibia, og oplevet ingen ting i går aftes på Dr eller på TV2 her i dag

Det er jo fordi der ikke er så mange brugere på lige nu, hvor der stadigvæk forhåbentlig er folk på arbejde.
men nå dr virker kl 20-21 i går


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 15:17
Jeg kiggede DR-arkiv EFTER 21 i aftes. Efter ca, 10 min. pausede udsendelsen. Kunne genstartehvoefter den viste 2-5 sek. og pausede igen, og igen og igen. Og billedkvaliteten var totalt ringe.
Satte udsendelsen på pause, og ventede 5 min. Herefter kørte alt perfekt, resten af udsendelsen.

ATV4K.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg kiggede DR-arkiv EFTER 21 i aftes. Efter ca, 10 min. pausede udsendelsen. Kunne genstartehvoefter den viste 2-5 sek. og pausede igen, og igen og igen. Og billedkvaliteten var totalt ringe.
Satte udsendelsen på pause, og ventede 5 min. Herefter kørte alt perfekt, resten af udsendelsen.

ATV4K.
hvem har du som udbyder. Det kørte fint for os i går aftes?


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 24-Januar-2020 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Michael Kjærsgård Michael Kjærsgård skrev:

Jep, til gengæld er nogle tjenester selvfølgelig mere sensitive end andre. Hvis du bare browser på nettet bider du måske ikke på samme vis mærke i det går lidt langsommere

En lille detalje/data/info, i den forbindelse er at da jeg oplevede det den pågældende dag d. 20/1 (har "desværre" eller måske rettere 'heldigvis' ikke oplevet/opdaget det siden) var der på et tidspunkt tale om at adgangen var så kompromitteret at  https://www.dr.dk/drtv/" rel="nofollow - https://www.dr.dk/drtv/  fra browser havde ekstremt lange svartider og ikke loadede alle previews og TV-avisen 18:30 (som jeg den dato forsøgte at se fra browser) slet ikke loadede. Dette samtidigt med at der ikke var oplevelser med problemer til noget som helst andet på nettet, end ikke www.dr.dk - kun  https://www.dr.dk/drtv/" rel="nofollow - https://www.dr.dk/drtv/  

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 26-Januar-2020 kl. 19:51
Her hos hakke og lagger det hele tiden.. har meldt det til DRTV men de gør ikke rigtig noget... Det er lige som du beskriver her og os..


Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg kiggede DR-arkiv EFTER 21 i aftes. Efter ca, 10 min. pausede udsendelsen. Kunne genstartehvoefter den viste 2-5 sek. og pausede igen, og igen og igen. Og billedkvaliteten var totalt ringe.
Satte udsendelsen på pause, og ventede 5 min. Herefter kørte alt perfekt, resten af udsendelsen.

ATV4K.


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-Januar-2020 kl. 20:03
Sært, vi har set en del DR streaming her til eftermiddag.
Der har ingen problemer været.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 26-Januar-2020 kl. 20:07
Måske er det kun et lokal problem tænker på hvor man bor henne i landet. Jeg ved det ikke ,men her buffer det hele tiden så det er næsten helt umuligt at se noget...

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: sokken
Skrevet den: 26-Januar-2020 kl. 21:43
Er det ikke i prime time det er slemt. Jeg ser normalt mellem 22 og 24 og der er ingenting men den anden dag så jeg noget kl 20 og det var godt nok sløret hele afsnittet igennem 


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 26-Januar-2020 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Er det ikke i prime time det er slemt. Jeg ser normalt mellem 22 og 24 og der er ingenting men den anden dag så jeg noget kl 20 og det var godt nok sløret hele afsnittet igennem 
Skal nok passe med prime time. 
Jeg begyndte at se et afsnit "I hus til halsen" på ATV 4K - startede vist omkring 20:30 ca, og her gik det først helt i stå og måtte genstarte DR app. Omkring 20 minutter inde blev opløsning sløret som en VHS i Long Play mode (eller værre).
Stoppede og gik på PC/DR med browser og download afsnittet med TV4Ever (det tog vel 3-4 minutter) og smed optagelse op på min NAS, som ATV kan afspille fra. 
Nu var det en fornøjelse at afspille. Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 26-Januar-2020 kl. 22:49
Jeg oplever ingen problemer med Apple tv 4K.

Hverken på TV2 Play eller DRTV.

Bruger ingen af delene til live tv.

Bruger Yousee 150/30 forbindelse med google wifi. Apple tv tilsluttet via wifi.


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 11:08
Jeg har ikke oplevet problemer de sidste dage, men for en uge siden skrev jeg til DR ang. de periodevise fejl på streaming, som vi er mange der har oplevet. Nu har jeg modtaget følgende svar fra DR. Et svar som jeg iøvrigt ikke syntes lyder overbevisende (jeg streamer via ATV4K):

Kære Jørgen
Tak for din mail.
Jeg har  desværre ikke mulighed for at læse på div. fora, beklager.

Som det er nu, udsender den nye DRTV med en konstant høj billedkvalitet, som ikke regulerer kvaliteten når belastningen hos udbyderen øges. Nogle brugere, og hos nogle udbydere, oplever desværre at billedet kan begynde at hakke og til sidst stoppe.

Samtidig med dette, kan nogle tv apparater også have problemer med at håndtere de store mængder data, pga den høje bitrate, så det lige som før, begynder at pixelere og hakke.

Dette kan igen bero på den, nogle gange billige eller ældre hardware, som sidder i tvet.

Vi er opmærksomme på denne problemstilling, og den nye DRTV, vil komme til at kunne regulere i billedekvaliteten og problemet skulle hermed være løst.


-------------
/ Jørgen


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 11:20
Prøv gennem browseren næste gang. Den har i hvert fald ingen problemer med at regulere kvaliteten.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 11:31
JørgenR: 
Svaret fra DR er både teknisk og moralsk forkert. Problemerne ligger hos DR - ikke enhederne. Og selvfølgelig anvender det nye DRTV også adaptiv streaming, ligesom alle andre moderne streamingtjenester gør det. Det er jo netop det problem, som flere her i tråden beskriver (at kvaliteten ofte ryger ned i et lavere streaminglag selvom det ikke er nødvendigt).

Store mængder data?... DRTV streamer med en de laveste bitrater blandt aktørerne:  https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294

Det må også være hårdt for denne supportmedarbejder, at han ikke er i stand til at læse "diverse fora". Det er sikkert fordi det gør fysisk ondt. Det er synd.

Ja beklager min Dead men det er ikke et acceptabelt svar. Det er jeg sikker på, at heller ikke DR mener.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 11:34
Rasmus Larsen: Ja, det er et inkompetent svar fra DR.

-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 12:04
ja det må jeg da nok sige, hold da helt op et svar..  

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af DR DR skrev:

Svar fra DR: Som det er nu, udsender den nye DRTV med en konstant høj billedkvalitet, som ikke regulerer kvaliteten

Sjovt, for det var netop det jeg oplevede d. 20/1, den gang jeg oplevede det, at DRTV signalet droppede ned til en lavere bitrate, der dårligt var at kategorisere som duelig for selv en snoldet telefon.
Oprindeligt skrevet af DR DR skrev:

Samtidig med dette, kan nogle tv apparater også have problemer med at håndtere de store mængder data, pga den høje bitrate [..] Dette kan igen bero på den, nogle gange billige eller ældre hardware, som sidder i tvet.

Seriøst! ...Man aner jo ikke om man skal LOL eller Cry

Jeg må lige fortælle min Shield 2019, mit ATV4K fra 2017 og min I7700K/RTX2080Ti baserede PC at de lige må tage sig sammen så deres hardware kan håndtere DR's ekstremt vilde 720P SDR ~3,5 mbps ved højeste kvalitet Ermm ...De skal bare lige køle ned først Nuke

Det er godt nok den værste omgang tågesnak, vasken hænder og sende aben videre jeg endnu har hørt. Pinligt! Shocked ...Det var næsten bedre om der slet ikke havde været svaret hvis dét der skulle forestille et svar!?!


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 14:02
Måske et emne for:
https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/skriv-til-kontant" rel="nofollow - https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/skriv-til-kontant

LOL LOL Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 18:08
Det er en skandale, og minder lidt om nogle af de svar TV2 Play tidligere er kommet med, når man gentagne gange har forsøgt at råbe dem op omkring 6 sekunders problematikken.

Det er to store monopoler, intet mere er der at sige om det. Folk har ikke andre steder at gå hen, hvis de havde det så var den bare ikke gået med den kundeservice og manglende vilje til at rette fejl og forbedre deres produkter.

Medierne burde grave i, hvad fanden det er der foregår så folk igen kan begynde at streame i en tålelig kvalitet. 


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 29-Januar-2020 kl. 20:43
har nu igen mange problemer med at se noget på DRTV. På min Sony tv fra 2015 via Hbbtv. Det lagger og buffer samt stopper hele tiden... Titel som vi afspiller er I hus til halsen sæson 7 episode 8

Men har nu fundet en midlertidig løsning hvor det kører uden lag og buffer samt at det stopper hele tiden... Afspiller den samme titel.

Via den indbyggede web browser i min Sony Android TV der kører det bare uden problemer overhovedet .... Dejligt men det er noget bøvlet at navigere i, i forhold til Hbbtv platformen.  Men nu kan man da i det mindste se noget igen uden problemer, hvilket er skønt...

Håber meget at du vil kontakte DR ang. Problemet med DRTV på Hbbtv at der er massive problemer med det ....


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 29-Januar-2020 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

har nu igen mange problemer med at se noget på DRTV. På min Sony tv fra 2015 via Hbbtv. Det lagger og buffer samt stopper hele tiden... Titel som vi afspiller er I hus til halsen sæson 7 episode 8

Men har nu fundet er løsning hvor det bare kører uden lag og buffer samt at det stopper hele tiden... Afspiller den samme titel.

Via den indbyggede web browser i min Sony Android TV der kører det bare uden problemer overhovedet .... Dejligt men det er noget bøvlet at navigere i, i forhold til Hbbtv platformen.  Men nu kan man da i det mindste se noget igen uden problemer, hvilket er skønt...

Håber meget at du vil kontakte DR ang. Problemet med DRTV på Hbbtv at der er massive problemer med det ....

har lige testet det med det afsnit med Apple tv. Jeg oplever ikke det problem


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 29-Januar-2020 kl. 21:22
Jeg mener også at lige præcis Appel TV har sin helt egen App til DRTV som ikke kører via Hbbtv. 

Hbbtv virker jo på en helt anden måde , når man trykker på den røde knap på ens fjernbetjening. Når selve tv'et står på en Dr kanal, så Starter DRTV via Hbbtv platformen..

Så det er nok derfor, at du ingen problemer har tænker jeg.. fordi du afspiller via et Appel TV... 


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 29-Januar-2020 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Jeg mener også at lige præcis Appel TV har sin helt egen App til DRTV som ikke kører via Hbbtv. 

Hbbtv virker jo på en helt anden måde , når man trykker på den røde knap på ens fjernbetjening. Når selve tv'et står på en Dr kanal, så Starter DRTV via Hbbtv platformen..

Så det er nok derfor, at du ingen problemer har tænker jeg.. fordi du afspiller via et Appel TV... 


Det er næsten med 100% sikkerhed de samme servere og streams der linkes til, hvad enten man bruger HbbTV adgang, en Shield, et tizen TV en ChromeCast eller en browser på en computer - Så det burde gå ud på et.

Folk der har oplevet dette fænomen har oplevet det uanset platform, inkl folk med Apple TV.


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Januar-2020 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Jeg mener også at lige præcis Appel TV har sin helt egen App til DRTV som ikke kører via Hbbtv. 

Hbbtv virker jo på en helt anden måde , når man trykker på den røde knap på ens fjernbetjening. Når selve tv'et står på en Dr kanal, så Starter DRTV via Hbbtv platformen..

Så det er nok derfor, at du ingen problemer har tænker jeg.. fordi du afspiller via et Appel TV... 


Det er næsten med 100% sikkerhed de samme servere og streams der linkes til, hvad enten man bruger HbbTV adgang, en Shield, et tizen TV en ChromeCast eller en browser på en computer - Så det burde gå ud på et.

Folk der har oplevet dette fænomen har oplevet det uanset platform, inkl folk med Apple TV.
Enig! Hvorfor blev platformen ellers lavet om for hbbTV brugere. Det er en og samme platform om det er hbb eller app.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 29-Januar-2020 kl. 21:42
Ja det ville jeg også sige at det skulle være de samme servere osv.

Men hvorfor oplever jeg så problemer når jeg se DRTV via Hbbtv platformen og ikke via selve internet browser som er indbygget i samme tv ? 

Det syntes jeg er meget mærkeligt så... For så burde det jo være begge steder at det skulle lagger og stoppe op , og derefter buffer og så starte igen...

Via internet browser i selve tv'et, kører det bare uden problemer overhovedet mærkeligt ik ?


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 29-Januar-2020 kl. 22:12
Ja det er sku rigtigt mærkeligt for nu kører jeg precis det samme afsnit.  
Via DRTV på Hbbtv uden problemer , det er sku bare for mærkeligt det her at det svinger så meget hvornår man kan se det, og ikke kan se det... Håber sku at de for det fixet 


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 20:24
Så kom turen til os.
Streaming via DR app på ATV4K er stort set umuligt her til aften.

Har skrevet til DR, venter på svar og ser om det er lige så langt ude i hampen!


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 20:43
Ser frem til at hører hvilken svar DR, kommer med til dig..   for vi har som sagt også problemer her hos os stadigvæk..

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 03-Februar-2020 kl. 12:48
Inden jeg blev opmærksom på tråden her, overvejede jeg seriøst at skifte fra Stofa over til en ATV4K og streame DR, TV 2 Play samt ARD- og ZDF-mediathek via Oister mobilt bredbånd.

Men nu tror jeg at jeg liiige slår lidt koldt vand i blodet, for nok kan jeg spare 245 kr. hver måned med manøvren, men jeg vil ikke se hakkeri, når jeg vil se TV, uanset om det så var 100% gratis.



-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 08:37
Vil lige tilføje vi så mandefald på drtv på vores apple tv hele aftenen, stadig ingen problemer hos os. det kørter snore lige


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Vil lige tilføje vi så mandefald på drtv på vores apple tv hele aftenen, stadig ingen problemer hos os. det kørter snore lige

Kanon, at det fungerer for dig. Thumbs Up
Så behøver du ikke forholde dig mere, till denne tråd. Wink


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Vil lige tilføje vi så mandefald på drtv på vores apple tv hele aftenen, stadig ingen problemer hos os. det kørter snore lige


Kanon, at det fungerer for dig. Thumbs Up
Så behøver du ikke forholde dig mere, till denne tråd. Wink
liget et lille hint. det er er nok ikke dr der har problemer, men det er nok isp'erne


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 11:31
Glemte helt at fortælle at jeg testet med drtv på mobilt netværk igår, hvor det plejer at går rent igennem. Det gør det så ikke mere på mobilt bredbånd (CBB) men fint gennem fibia Nordfalster


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Vil lige tilføje vi så mandefald på drtv på vores apple tv hele aftenen, stadig ingen problemer hos os. det kørter snore lige


Kanon, at det fungerer for dig. Thumbs Up
Så behøver du ikke forholde dig mere, till denne tråd. Wink
liget et lille hint. det er er nok ikke dr der har problemer, men det er nok isp'erne

Ja da!!! Hvordan kunne vi overse det. 🤡


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Vil lige tilføje vi så mandefald på drtv på vores apple tv hele aftenen, stadig ingen problemer hos os. det kørter snore lige


Kanon, at det fungerer for dig. Thumbs Up
Så behøver du ikke forholde dig mere, till denne tråd. Wink
liget et lille hint. det er er nok ikke dr der har problemer, men det er nok isp'erne


Ja da!!! Hvordan kunne vi overse det. 🤡
nok fordi flippo hele tiden giver indholds leverendørene skylden for dårlig streaming kvalitet.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det er er nok ikke dr der har problemer, men det er nok isp'erne

Kan du uddybe, hvad du mener?

Vil du mene at i mit tilfælde har yousee dårlig forbindelse til DRs indholdsudbyder?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 15:09
Mit råd er at ignorere "anden". Det fører aldrig til noget fornuftigt at diskutere den vej.

-------------
/ Jørgen


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det er er nok ikke dr der har problemer, men det er nok isp'erne


Kan du uddybe, hvad du mener?

Vil du mene at i mit tilfælde har yousee dårlig forbindelse til DRs indholdsudbyder?


Klaus
jeg mener at den formåede ekstra trafik der er på streaming, at den indgående forbindelse til Yousee netværket, er mere belastet en det var før i tiden. Og nu vil du nok sige at Netflix kører som det plejer. Der skal vi lige huske at Netflix har hos de større ISP'er streamings servere stående, netop for at sikre direkte forbindelse til indholdet. Og jeg mener at Apple gør det sammen. Jeg konkluderet dette ved at mit mobil netværk, at der var udfordringer med drtv, og vi bor så 1km plus minus et par 100m fra den nærmeste TT mast, så vi har fuld 4g signal hos os. Men på fibia gik det rent igennem på drtv


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 

Vil du mene at i mit tilfælde har yousee dårlig forbindelse til DRs indholdsudbyder?

jeg mener at den formåede ekstra trafik der er på streaming, at den indgående forbindelse til Yousee netværket, er mere belastet en det var før i tiden.

Spændende. Du mener simpelthen at YouSees forbindelse til DRs streamingservere er for lille.

Jeg kan så berette at samtidig med at YouSee havde kapacitetsproblemer til DR, var der ingen problemer med RedBull Tv forbindelsen.....


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 

Vil du mene at i mit tilfælde har yousee dårlig forbindelse til DRs indholdsudbyder?

jeg mener at den formåede ekstra trafik der er på streaming, at den indgående forbindelse til Yousee netværket, er mere belastet en det var før i tiden.


Spændende. Du mener simpelthen at YouSees forbindelse til DRs streamingservere er for lille.

Jeg kan så berette at samtidig med at YouSee havde kapacitetsproblemer til DR, var der ingen problemer med RedBull Tv forbindelsen.....


Klaus
det kan jeg så ikke svare på. Men jeg ved bare at er forskel fra ISP til ISP hos os


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 18:04
Tror du at YouSee forbindelsen er for lille til Akamai serverne i:
Silkeborg, Albertslund, Ballerup, Ålborg, Århus, København, eller Tåstrup?

Eller måske har DR bare købt for lidt båndbredde hos Akamai?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tror du at YouSee forbindelsen er for lille til Akamai serverne i:
Silkeborg, Albertslund, Ballerup, Ålborg, Århus, København, eller Tåstrup?

Eller måske har DR bare købt for lidt båndbredde hos Akamai?


Klaus
så må du forklare mig hvorfor jeg får to forskellige resultater alt efter ISP


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tror du at YouSee forbindelsen er for lille til Akamai serverne i:
Silkeborg, Albertslund, Ballerup, Ålborg, Århus, København, eller Tåstrup?

Eller måske har DR bare købt for lidt båndbredde hos Akamai?


Klaus
det kan de være at routningen er anderledes, til de servere, det er kun Yousee der kan svare på.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så må du forklare mig hvorfor jeg får to forskellige resultater alt efter ISP


Det skal jeg nok, når du har forklaret mig, hvorfor jeg i lang tid ikke har haft problemer og nu pludseligt har oplevet det - uden at have skiftet ISP.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: paqi1968
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 21:46
hej,

Jeg kan fortælle at jeg har været i kontakt med TV2 og de siger at der for deres vedkommende har været udfordringer med deres leverandør, hvor deres arkiver ligger og det gik især ud over yousee brugere.. derfor har de flyttet deres live del til en anden. Der arbejdes i øjeblikket på at løse den første del..

Jeppe 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Februar-2020 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så må du forklare mig hvorfor jeg får to forskellige resultater alt efter ISP


Det skal jeg nok, når du har forklaret mig, hvorfor jeg i lang tid ikke har haft problemer og nu pludseligt har oplevet det - uden at have skiftet ISP.

Klaus
det var ikke mit spørgsmål


Skrevet af: petercph
Skrevet den: 31-August-2020 kl. 11:59
Måske ikke helt det samme spørgsmål, men .... 

Jeg streamer Netflix og HBO på en MacBook Air 2015 med kun 4 GB RAM - og jeg ved godt, at det ikke er alverden. men det er, havd der er, og det har fungeret upåklageligt. Men nu er computerenopdateret til macOS 10.14 Mojave og så har vi problemet. 

Det fungerer ikke i fuldskærn. Flere gange har jeg fået en besked fra Netflix om, at "Vi beklager afbrydelsen. Det ser ud til at der er et problem med din skærm. Kontroller, at din skærm er HDCP-kompatibel og ikke er spejlet via Airplay" 
Og så en fejlkode som er S7363-1260-48444350

Det giver jo ikke så meget mening - for det er jo den samme skærm som før opdateringen til Mojave. 

Det kan muligvis være et netværksproblem - for mindst ét sted kan jeg få netflix til at køre fint i fuld skærm i Safari. 

Det virker også i Firefox. 

HBO hakker helt vildt i Chrome og ret meget i Firefox og det er næsten ok i Safari - bortset fra at skærmen ligesom "flimrer lidt" i fuldskærms mode, mens det kører fint i ikke-fuldskærm. Altså en anden oplevelse end Netflix.

Hvis nogen har oplevet noget lignende, eller kan stille de rigtige spørgsmål for at pinpointe problemet og finde en løsning, så ... please. 

mvh Peter

 



Print side | Luk vindue