Print side | Luk vindue

Streaming af live fodbold i høj kvalitet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160278
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 10:17


Emne: Streaming af live fodbold i høj kvalitet
Skrevet af: kaja69
Emne: Streaming af live fodbold i høj kvalitet
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 07:26
Jeg har været Yousee kabel kunde i mange år. Man kan sige MEGET om Yousee som firma, men kabel TV (i mit tilfælde over en fiber forbindelse ind i huset) fungerer bare og kvaliteten af live fodbold (mest krævende flow TV antager jeg) står skarpt.

Tvunget af omstændighederne så jeg i går FCK-Celtic på dplay chromecastet til mit TV. Kvaliteten er jo langt fra hvad jeg er vandt til, selv min kone kunne tydelig se det!

Kan man bare ikke modtage live fodbold over en streaming service i ordentlig kvalitet? Eller er dplay dårligere end gennemsnittet? 


-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)



Svar:
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 08:01
Dplay er bare generelt ringe kvalitet. Men jeg har på fornemmelsen, at kvaliteten afhænger af hvor mange der streamer på en gang. Det så i hvertfald ud til at kvaliteten var lidt bedre på en af de nædte kampe de sendte. 
 


-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 08:07
Båndbredde på internettet koster - båndbredde i Coax er (til sammenligning) "gratis".

Derfor vil streamning altid være i dårligere kvalitet end kabel (med mindre du finder en kabel-udbyder, der er decideret elendig og en streamning-udbyder, der er exceptionel).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Jeg har været Yousee kabel kunde i mange år. Man kan sige MEGET om Yousee som firma, men kabel TV (i mit tilfælde over en fiber forbindelse ind i huset) fungerer bare og kvaliteten af live fodbold (mest krævende flow TV antager jeg) står skarpt.

Tvunget af omstændighederne så jeg i går FCK-Celtic på dplay chromecastet til mit TV. Kvaliteten er jo langt fra hvad jeg er vandt til, selv min kone kunne tydelig se det!

Kan man bare ikke modtage live fodbold over en streaming service i ordentlig kvalitet? Eller er dplay dårligere end gennemsnittet? 

Jeg har prøvet bde DPlay og Eurosport Player. Det dur bare ikke til live fodbold på en stor skærm. Det kan lige gå an på mobil eller tablet. 


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 08:16
Tak for input, kedeligt at høre at nu hvor "hele verden streames" og kvalitetsproduktet forringes skal man leve med at dyrt indkøbt spitzen hardware (har lige købt nyt OLED) slet ikke kan bruges til max potentiale. Og ja, jeg ved godt der er andet end live fodbold, herunder streamet film i über kvalitet, men det er emnet her og det er det jeg ser absolut mest af...

Er der nogen af de andre udbydere der i høj kvalitet kan levere den samlede fodbold pakke (viasat+discovery rettigheder)?


-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 08:20
Jeg har virkelig været mange udbydere og muligheder igennem de sidste par år og intet slår signal fra yousee, canal digital eller waoo via antenne eller boks.
Jeg sagde mit yousee op her til nytår og købte waoo kun via apple tv. Men kvaliteten er ikke on par og især et konstant hakkende billede har gjort jeg nu har bestilt waoo boksen.

Det eneste streaming jeg finder tilfredsstillende er viaplay fodbold og i virkeligheden nok kun 4k. Igen er jeg mere tilfreds med Viasat uha kanalen via yousee. Det er primært stabilitet. Så ja, nok taber udbyderne mange kunder, men de er trods alt fortsat de mest stabile og jeg hader det:). Ville gerne have alt på apple tv.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Tak for input, kedeligt at høre at nu hvor "hele verden streames" og kvalitetsproduktet forringes skal man leve med at dyrt indkøbt spitzen hardware (har lige købt nyt OLED) slet ikke kan bruges til max potentiale. Og ja, jeg ved godt der er andet end live fodbold, herunder streamet film i über kvalitet, men det er emnet her og det er det jeg ser absolut mest af...

Er der nogen af de andre udbydere der i høj kvalitet kan levere den samlede fodbold pakke (viasat+discovery rettigheder)?

OLED er nok heller ikke lige det man bør kigge efter, hvis det kun er til fodbold, men til film så er det helt klart den vej jeg vil kigge.

MHt til stream, så er det bare ikke lige så godt. Heller ikke hvis der streames via yousees egen platform


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 11:31
Viaplay streamer i 4K-opløsning og 50fps. Det kræver dog, at du bruger Apple TV 4K eller Chromecast Ultra (indstillet til 50Hz).

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 11:43
Tak Rasmus, jeg skal ha mig den nye chromecast. Men hvad med Discory (kanal 6 og 9), er der en kvalitetsløsning her? 

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 13:06
Slumbert_ det er jo noget vrøvl . Fodbold  på OLED er fantastisk , altså via YouSee kabel o.l . Det er derimod (live)streaming der mildt sagt er tvivlsomt . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 13:48
Enig! Men lad os ikke gøre dette til en OLED snak please ;-) Viasat kanalerne har jeg via Yousee i flot kvalitet, men hvordan får jeg så kanal 6 og 9 i ordentlig kvalitet? Jeg ville klart foretrække én udbyder, men det er åbenbart ikke muligt...

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 21-Februar-2020 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Viaplay streamer i 4K-opløsning og 50fps. Det kræver dog, at du bruger Apple TV 4K eller Chromecast Ultra (indstillet til 50Hz).

Ikke desto mindre oplevede jeg samme problem på Viaplay som på Dplay -- hvis det er tale om en populær kamp med høj belastning, så svinger kvaliteten under kampen. Der bliver skaleret ned både på billedefrekvens, bitrate og opløsning.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 22-Februar-2020 kl. 05:42
Kaja69: Nej desværre er der ingen løsning til at streame Discoverys sport i god kvalitet. Både Dplay og Eurosport Player leverer kvalitet, der er under YouSees.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 10:21
Med Yousee's prisstigninger (igen igen) tillader jeg mig lige at genåbne denne her tråd...

Husk at jeg her fokuserer på fodbold. Det dels fordi fodbold er 95% grunden til at flow-tv er relevant for mig, dels fordi fodbold (og anden hurtig sport) presser signalet max.

Jeg har stadig Yousee kabeltv (over fiber) og Dplay streaming og min oplevelse er uforandret: Yousee signalet står skarpt uanset om det er en populær kamp med mange seere. Dplay stinker uanset hvilken kamp der er tale om. Ja, man kan se kampen og følge med, men kvaliteten er fornærmende ringe på et 55" kvalitetstv.

Er der nogen nye tests/observationer om hvor man kan vælge et alternativ til Yousee? Er Viasat fx blevet forbedret så kvaliteten af populære kampe er lig med eller bedre end Yousee?


-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 11:38
Der er intet nyt under solen. Det er nøjagtig lige så crappy som det altid har været.
Indtil de rent faktisk begynder at streame med +10mbit/s så er der ikke noget sport med hurtige bevægelser som er godt. Græs er noget af det værste overhovedet da du har farveskift i hver eneste pixel stort set. Så de er ganske enkelt tvunget til på den slags at give det en langt højere bitrate end andre grene. Tennis med 30fps - super fint, men så ser man kun tennisbolden når den er i hænderne på spillerne. og så vil man kunne se en støvsky hvor den landede, men selve bolden - nej den kan vi stort set ikke se.


Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 11:53
Tak for input! Om end ikke det jeg kunne ønske :) Taler du om Viasat (som vist skulle være det bedste)?

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 11:53
Små skridt hos diverse tjenester fra 25 til 50fps, så sport ikke hakker lige så meget via streamet signal, men overordnet set status quo. Ud over Viaplays 4K-stream, så er sport til streaming stadig en lidt sørgelig oplevelse.

Og det kan man jo godt forstå, da vi forbrugere næsten ikke betaler noget for denne sport! Smile


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 13:12
Tak, jeg syntes jeg læser her i tråden at Viaplays 4K heller ikke leverer varen ved populære fodboldkampe? Er det ikke også kun enkelte kampe der så leveres i 4K?

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 15:06
Viaplay sender i løbet af sæsonen 3-4 kampe pr uge fra PL,CL og Bundesliga + alle F1 løb, i 4K.


Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 15:55
Jeg er fint tilfreds med Viaplay, og jeg oplever ingen midlertidig kvalitetsforringelse på de mest populære kampe.

Vi har Kanal 6+9 via Viaplay-app'en (vi har Viasats totalpakke via app'en til en fordelagtig pris), og jeg oplever også her kvaliteten som OK. Jeg har ikke prøvet Dplay, så jeg kan ikke sammenligne.

Jeg lever dog med et Samsung entry level 65", så jeg er nok ikke så kvalitetsbevidst som de fleste herinde. Jeg kan dog godt se, at forskellen på 50 og 60Hz ved fodbold via Chromecast er som nat og dag.


Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 17:41
Tak Brian, men det er selvfølgelig svært at vurdere om "kvalitet ok" for dig er lige så godt som Yousee's kabel tv; det lyder ikke på andre her i tråden til at være tilfældet, og i min bog giver det ingen mening at skulle accptere ringere content kvalitet - specielt ikke nu hvor TV (har et nyere OLED) og projektor for sags skyld (kigger lidt efter en ny) kan levere så flotte billeder.

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 18:26
Hvorfor ikke bare prøve et Viaplay Sport abonnement til 309kr/mdl for at vurdere om du kan leve med kvaliteten,du binder dig jo kun for 1 måned.


Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 18:57
God pointe, det vil jeg gøre, men for mig er det ikke om jeg kan leve med det (for selvfølgelig kan jeg det), men om kvaliteten er på linje med eller bedre end det produkt der har været på markedet siden ruder konge var knægt. Grunden til at jeg tog tråden op igen var for at høre om 1) kvaliteten grundlæggende var forbedret (det lader ikke til at være tilfældet) og 2) om der var kommet nye kvalitetsudbyder til.

Konklusionen virker til at være, at INTET pt kan konkurrere med Yousee kabeltv. Så måske der er en pointe i at de sætte prisen som de gør, selvom jeg skal være den første til at sige, at det er super irriterende med stigende priser nu hvor de ikke længere kan tilbyde ALLE udbydere med fodboldrettigheder.



-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)


Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:


Konklusionen virker til at være, at INTET pt kan konkurrere med Yousee kabeltv. Så måske der er en pointe i at de sætte prisen som de gør, selvom jeg skal være den første til at sige, at det er super irriterende med stigende priser nu hvor de ikke længere kan tilbyde ALLE udbydere med fodboldrettigheder.


Jeg er sikker på, Viasat parabol kan hamle op med Yousee kabel-tv. 


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Oktober-2020 kl. 23:52
Stofa og Waoo kan vel også. De har også begge både viasat og discovery kanaler.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 09-Oktober-2020 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Konklusionen virker til at være, at INTET pt kan konkurrere med Yousee kabeltv. Så måske der er en pointe i at de sætte prisen som de gør, selvom jeg skal være den første til at sige, at det er super irriterende med stigende priser nu hvor de ikke længere kan tilbyde ALLE udbydere med fodboldrettigheder.

Det kommer naturligvis an på, hvilke ligaer du følger, men sidst jeg kiggede med var Viaplays 4K-streams langt bedre end HD-kanalerne hos diverse kanaludbydere. HD-streaming på tværs af Dplay, Viaplay, TV 2 Play m.fl. trænger derimod til et gevaldigt løft.

Mange tror fejlagtigt, at de får 4K-streamet fra Viaplay fordi Viaplay i deres brugerfalde angiver 4K uanset hvilken TV-enhed, man kigger med fra. Men som nævnt så ofte før, så får man kun streamet i 4K på Apple TV 4K eller Chromecast Ultra (og kun hvis den er sat til 50Hz). På Samsung, LG og de andre Smart TV får man HD-streamet selvom man vælger 4K fra Viaplays kampoversigt.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 09-Oktober-2020 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Konklusionen virker til at være, at INTET pt kan konkurrere med Yousee kabeltv. Så måske der er en pointe i at de sætte prisen som de gør, selvom jeg skal være den første til at sige, at det er super irriterende med stigende priser nu hvor de ikke længere kan tilbyde ALLE udbydere med fodboldrettigheder.

Forkert! Stofa leverer samme gode kvalitet OG fodboldkanalerne. Desværre kan de så til gengæld ikke fås alle steder.
 



Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 09-Oktober-2020 kl. 12:18
Ok modtaget, antager de så leverer kabeltv på samme måde som Yousee. Jeg har skrevet til dem, men mener at have prøvet tidligere hvor de ikke kunne levere hos mig / over fiber.

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)



Print side | Luk vindue