Print side | Luk vindue

Køb af ny reciever

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160314
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 12:35


Emne: Køb af ny reciever
Skrevet af: nunbaggi
Emne: Køb af ny reciever
Skrevet den: 27-Februar-2020 kl. 12:33
Jeg kommer fra en gammel sony str-da5500es som jeg synes havde en fantastisk lyd.

Jeg har system audio hele veven rund, med ranger i front og exact i center

Desværre blev jeg skilt og ex-konen fik sony'en da den manglede netværk

Jeg købte en pioneer vsx-922 som jeg bruger nu. Jeg synes dog den mangler lyd til mine film og spiller slet ikke som min gamle sony

Jeg har forelsket mig i sony str-dn1080 som tit er på bud til rimelige penge

Jeg var forbi hifi klubben i går og høre en denon x3600 som jeg synes lød pisse godt, hvor jeg hørte lillebroren til den også x2600, og der var jo virkelig stor forskel på de detaljer og kvalitet af lyden

Jeg bliver nu bange for at sony str 1080 ikke vil leve op til mine forventninger, da et jo er en billig reciever i forhold til den gamle sony og denon.

Vil jeg få noget bedre en den pioneer jeg har i dag.

Sony str-dn1080 er jo alligevel vundet mange test??



Svar:
Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 27-Februar-2020 kl. 17:15
Sonys ES serie var på et helt andet Niveau end den Sony du kigger på nu, men mangler selvfølgelig nye lydformater 4K m.v. Elgiganten giver jo en god returret, så du kan da prøve Sonyen næste gang den er på tilbud. Alternativt kig brugt, F.eks. den Marantz 7011, der er til salg her i tråden. Den er endnu et niveau bedre end den Denon du kigger på.
Held og lykke med at finde den rigtige Reciever.

Mvh. Jacob


Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 27-Februar-2020 kl. 18:07
jeg har en dn1080 hvis du skal have en 6 mdr gammel reciever billigt.

Du kan også høre den på mit monitor audio e surround eller JBL surround anlæg hvis det er nødvendigt


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 27-Februar-2020 kl. 19:16
Jeg købte en Sony STR-DN1080 efter at have læst en begejstret anmeldelse
Jeg blev skuffet og sendte den tilbage: I mine ører var lyden mat og indelukket

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: nunbaggi
Skrevet den: 27-Februar-2020 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg købte en Sony STR-DN1080 efter at have læst en begejstret anmeldelse
Jeg blev skuffet og sendte den tilbage: I mine ører var lyden mat og indelukket

Hvad har du så nu??


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 27-Februar-2020 kl. 21:48
Sonyen skulle være backup for min Pioneer LX901 (som er i en helt anden klasse), hvis LX901 skulle til reparation
Ikke en rimelig sammenligning
Tror bare ikke DN1080 er nær så god som din gamle Sony
Hvad er dit budget?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: nunbaggi
Skrevet den: 27-Februar-2020 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Sonyen skulle være backup for min Pioneer LX901 (som er i en helt anden klasse), hvis LX901 skulle til reparation
Ikke en rimelig sammenligning
Tror bare ikke DN1080 er nær så god som din gamle Sony
Hvad er dit budget?

Så billig som muligt, men på den anden side vil jeg heller ikke skifte uden at få forbedring.
Så 10000kr vil jeg gerne bruge hvis det skulle komme dertil


Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 28-Februar-2020 kl. 06:03
nogle gange har Elgiganten sat de store Yamaha rx-a modeller grundigt ned.

Har før set RX-A2080 sat ned med 6000 og også RX-A3080 

Derfor har jeg en Sony i overskud Smile


Skrevet af: nunbaggi
Skrevet den: 28-Februar-2020 kl. 09:37
rx-a3080 er på weekend tilbud nu til 12999kr, dog synes jeg det er i overkanten

Vil gerne have noget brugt hvis det kan fåes til en god pris :-)

Er der nogen forskel på kvalitet og lyd hvis man vælger en high end receiver på tværs af de forskellige brands. Denon, marantz, pioneer, onkyo og yamaha.
Ved godt nogen foretrækker bestemte mærker frem for andre, men det er vel kun småting der er forskel :-) 


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 28-Februar-2020 kl. 13:13
Marantz er nok bedre til musik end så mange andre er der mange der mener... Hae selv en 7010,syntes den gør det godt

-------------
Ning


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 28-Februar-2020 kl. 13:41
Jeg har en Sony STR-DA5400ES og havde købt en Sony STR DN-1080 under åbningstilbud hos Power.
Jeg prøvede kun at tilslutte den som stereo-forstærker, men her overraskede den utroligt positivt, og Jeg syntes, den faktisk gav en betydelig bedre lyd end min gamle, på trods af, det er en tidligere topmodel, men det er selvfølgelig meget afhængig af, hvilke højttalere, den skal trække.
Lyden var mere fremme i skoen. Jeg syntes ikke, den manglede power, og den blev næsten ikke varm.
Jeg har fortrudt, jeg solgte den til 2500 kr herinde, men havde lovet den væk, og en aftale er jo en aftale...




-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 28-Februar-2020 kl. 15:18
Jeg ville nok købe denne:
https://forum.recordere.dk/marantz-sr7011-surroundreceiver-slges_topic160294_post1612279.html#1612279" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/marantz-sr7011-surroundreceiver-slges_topic160294_post1612279.html#1612279

Jeg har selv SR7012 og er meget tilfreds.




Skrevet af: Jens PN
Skrevet den: 29-Februar-2020 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

rx-a3080 er på weekend tilbud nu til 12999kr, dog synes jeg det er i overkanten

Vil gerne have noget brugt hvis det kan fåes til en god pris :-)

Er der nogen forskel på kvalitet og lyd hvis man vælger en high end receiver på tværs af de forskellige brands. Denon, marantz, pioneer, onkyo og yamaha.
Ved godt nogen foretrækker bestemte mærker frem for andre, men det er vel kun småting der er forskel :-) 


13.000- Det er godt nok en skarp pris. Købte min 3080 i efteråret 2019 til 15.900- Det mente jeg var en god pris..
Tror måske Yamaha kommer med en ny model senere på året? (kommer nok til at hedde 3090 )
For at sætte prisen i relief, ja så prøver Elgiganten og sælge overgemte 3070 modeller til 20.000- på samme side! Det er så helt sort...

Var faktisk selv lidt på "udkig" efter noget Marantz, men fornemmede at der var lidt usikkerhed omkring mærket i DK?

13.000- er dog stadigvæk mange penge og hvis man forventer at Yamaha'en så blæser èn bagover pga. "high end" lyd kan man godt blive lidt skuffet tror jeg.

Men apparatet har alt hvad bimler og bamler inklusive gode dac's fra Sabre og helt sikkert gode egenskaber til en hjemme-bio.

Èn ting jeg nødig vil undvære er de 8 "scener" man kan sætte op. For eksempel har jeg individuelle indstillinger for Tv-PS4-Radio-Apple Tv-Pc osv. Når alt er indstillet trykker man blot på nummeret for det aktuelle input og alt "retter ind"

Ps. jeg kører med en stor effektforstærker til mine 3 fronter, Yamaha'en har selvfølgelig pre-out til det hele.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Februar-2020 kl. 13:05
Marantz kan købes på den anden side af øresund. De er lidt dyrere, men kursen er jo god.
https://therock.se/produkt/marantz-sr7013/" rel="nofollow - https://therock.se/produkt/marantz-sr7013/

Blir omregnet til DKr 12.374,89 


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 29-Februar-2020 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

Jeg var forbi hifi klubben i går og høre en denon x3600 som jeg synes lød pisse godt ...

Jamen, sååeh ..... Smile (seriøst, 7.000,- er sgu en skarp pris! Køb dog!)




-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: nunbaggi
Skrevet den: 02-Marts-2020 kl. 10:06
Har købt en denon x3600 :-)



Print side | Luk vindue