Print side | Luk vindue

iPad - batteri problem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160353
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 10:03


Emne: iPad - batteri problem
Skrevet af: kaizer
Emne: iPad - batteri problem
Skrevet den: 05-Marts-2020 kl. 19:10
Min hustrus iPad Air 2 bruger voldsomt meget strøm.

Hun bruger den nogle gange på arbejde, men det største forbrug er hjemme. Den er ofte nede under 20-25 % efter en dag og skal derfor oplades dagligt. 

Den blev ladet op i går aftes, og iflg. batteri info har skærmen været til i 2.25 time, og den er nu nede på 25% strøm.

Safari: 64%
Woody Battle: 18%
Herefter forbrug mellem 7 og 0%.

Til sammenligning var min iPad også opladet i går aftes. Skærm til i over 5 timer. Safari og Youtube står for 75% af strømforbruget, og jeg har stadig 47% tilbage.

Er hendes batteri bare slidt eller er der noget der stjæler strøm?



Svar:
Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 05-Marts-2020 kl. 20:01
iPad Air 2 kom på markedet i slutningen af 2014. Så alt efter hvornår den er købt, og hvilket brugsmønster man har haft, er det da ikke utænkeligt at batteriet har set bedre dage.
Min erfaring er, at lysstyrke er den største synder. Alt for mange kører, unødvendigt, på 100%. Både skidt for øjne og batterilevetid. iPad'ens egen "automatisk lysstyrke" fungerer faktisk rigtig godt. En sjælden gang kan det dog være nødvendigt lige at give den et hak op.
Batteriskift kan findes fra ca 700 kr og op.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 05-Marts-2020 kl. 20:10
Det var vel også det jeg forventede. Hun har som regel ikke skruet meget op for lyset; vel max. omkring halvvejs.

Så meget der er blevet ladet det sidste års tid eller 2 løber det jo hurtigt op.

Det bliver nok en ny iPad i stedet for. Den hun har, er udlånt af hendes arbejde. 



Print side | Luk vindue