Print side | Luk vindue

Airties 7410x elendig fjernbtjening - delvis løst

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160438
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 09:11


Emne: Airties 7410x elendig fjernbtjening - delvis løst
Skrevet af: Benny From
Emne: Airties 7410x elendig fjernbtjening - delvis løst
Skrevet den: 17-Marts-2020 kl. 07:42
Har lige fået fibernet  med TV fra Fibia/Waoo tv modtages igennem tv-boks.

Signalet mellem  fjernbetjeningen og boksen er simpelt så ringe, at signalet kun rækker nogle få meter, og fjernbetjeningen skal rettet direkte mod boksen for at virke.

Problemet må være i boksen, problemet er der både med den medfølgende fjernbetjening og min egen Harmony 650

Kan dette virkelig være rigtigt, og findes der løsning, udover selvfølgelig at rejse sig når der skal skiftes kanal (syntes faktisk, at dette vil være synd for konen at hun skal gøre det hvergang jeg vil se på noget andet Smile )





Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 17-Marts-2020 kl. 08:30
Måske det er bedre med en IR forlænger af den type hvor man klæber en IR blaster diode ovenpå boksens IR modtager øje? Smile

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: cjdanmark
Skrevet den: 17-Marts-2020 kl. 10:51
Tjek side 12 i vejledningen til boksen der viser hvordan man omstiller fjernbetjening til RF i stedet for IR, så er problemet løst.


Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 17-Marts-2020 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af cjdanmark cjdanmark skrev:

Tjek side 12 i vejledningen til boksen der viser hvordan man omstiller fjernbetjening til RF i stedet for IR, så er problemet løst.

Har læst vejledningen, og forstår omskiftningen - men jeg ønsker udelukkende at bruge en Logitech Harmony fjernbetjening

Mit tillægs spørgsmål er nu, om en Logitech Harmony Elite kan bruges, både til min receiver, tv osv som bruger IR signaler




Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 20-Marts-2020 kl. 07:49
Jeg har flyttet og drejet bokse, dette har afhjulpet problemet en lille smule, men trods alt ikke helt.

Min mening om boksens evne til at modtage signalet fra fjernbetjeningen er alf for ringe


Skrevet af: hjb
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 14:27
Min fjernbetjening til Airties 7410x har mistet kontakten til boksen. Hvordan genoprettes forbindelsen?




Print side | Luk vindue