Print side | Luk vindue

BD afspiller - ingen lyd/lilla skærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160555
Udskrevet den: 06-November-2024 kl. 00:31

Emne: BD afspiller - ingen lyd/lilla skærm
Skrevet af: kamajoka
Emne: BD afspiller - ingen lyd/lilla skærm
Skrevet den: 03-April-2020 kl. 10:10
Hej - søger lidt gode råd.

Har lige anskaffet ny AVR (Yamaha RX A-2080) og alt udstyr er koblet til på eksakt samme måde med eksakt samme kabler som gammel AVR (Yamaha RX V-781).
Alt fungerer super perfekt pånær min BD afspiller (Marantz UD7006).

Al baggrund bliver lys-lilla (både menuer og ved afspilning af film) og der er ingen lyd. Har prøvet 4 forskellige HDMI kabler og 4 forskellige indgange på AVR. Har også prøvet at tage al strømmen flere gange og starte op i forskellig rækkefølge. Intet hjælper.

Så har jeg prøvet at tilslutte afspilleren til min gamle TV og her fungerer ALT perfekt inkl. lyd med nøjagtig de samme indstillinger i Marantz'en.

I afspilleren er color sat til YCbCr. Hvis jeg skifter til RGB får jeg de rigtige farver men stadig ingen lyd.
Ifølge AVR on-screen information er det analog lyd den modtager selvom afspiller er sat til bitstream output.

What to do ?

-------------
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred

Svar:
Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 03-April-2020 kl. 10:53
Hmmm ...! Umiddelbart lyder det jo som noget HDMI/HDCP-bøvl, men man får som oftest problemer med udstyr som ikke er kompatibelt. Din nye AVR burde jo alt andet lige være bagudkompatibel med en ældre BD-afspiller ... har sgu ikke rigtigt noget bud, desværre, udover alt det du allerede har testet, men måske fik du en idé til noget du kan gå videre med.

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 03-April-2020 kl. 11:03
Sæt afspiller tilbage til fabriksindstilling. Det du beskriver er analogt, den skal outputte digitalt signal og det gør den sikkert i start opstilling.

Skrevet den: 03-April-2020 kl. 11:09
I den nye AVR kan jeg indstille HDCP til auto eller 1.4. Har prøvet begge - samme resultat.
Lyd output burde også stå korrekt til HDMI - Bitstream.

..og fungerer jo også fint på andet TV / forstærker. Her er billedet fint og lyd igennem HDMI.

-------------
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred

Skrevet den: 03-April-2020 kl. 11:23
Har for god ordens skyld lige prøve at gendanne afspiller til fabriksindstillinger. Har kontrolleret at indstillinger ser korrekt ud - og samme dumme resultat. Lilla farvetema og ingen lyd Confused

-------------

Skrevet den: 03-April-2020 kl. 11:45
Er din AVR (Yamaha RX A-2080) fabriksny? Hvis brugt, sæt den til fabriksindstilling.

Skrevet den: 03-April-2020 kl. 11:55
Den er helt ny - kun 2 dage gammel Smile

Jeg har på samme HDMI indgang og samme kabel prøvet at tilslutte PS4 - alt OK.
Har heldigvis en gammel Denon DVD2500-BT afspiller stående i mit stereo-setup til afspilning af musik DVD/BD og den fungerer også perfekt på den ny AVR.

Så resultatet indtil videre er at bruge Denon afspilleren i min lille hjemmebiograf og så er Marantz'en rykket ud i min stereo-setup. Så fungerer begge Smile.

Ikke den store katastrofe hvis ikke Marantz'en kommer til at fungere med ny AVR - men det var bare rart at finde en årsag. Kan det være noget "HDMI handshake" i en eller anden form ?

-------------

Skrevet den: 03-April-2020 kl. 11:57
Nej det tror jeg ikke. Hvis der er problemer med handshake, er der som regel intet billede.

Print side | Luk vindue