Print side | Luk vindue

Bio i stuen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160576
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 18:23


Emne: Bio i stuen
Skrevet af: Frank13
Emne: Bio i stuen
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 15:35
Efter jeg har lavet en "smule" om i vores stue, så syntes jeg lige at jeg vil dele resultatet med jer. Bio'en er ikke toppen af poppen i udstyr, men den fungere og forsvinder ind i stuen, så man "næsten" ikke ser den Wink er i hvert fald yderst tilfreds med resultatet. Det som var ideen med det hele, var at skjule lærredekassen, så jeg byggede en kasse, som der så er monteret dæmpbare spot i. Man siger jo at der er to ting som man kan se ude fra rummet, Eiffeltårnet og den Kinesiskemur, havde frygtet at min stue ville blive det 3. element med de spot, men de fungere ganske behageligt og giver et roligt lys. Har smidt et billede ind, med bjælken under lærredet hvor den var hvid, den er nu malet matsort, der er en stor forskel på effekten af en sort bjælke, kontra den hvide. Størrelsen på læredet er 106", tv65"...i øvrigt, så er det efter stuen er blevet malet i den mørke farve, meget mere bio over det at se film Smile


Stereo 

Forforstærker      : Lyngdorf DPA 1
Effektforstærker : SoundImpress ICE1200 2x620/700W
Effektforstærker : soundImpress HY252 2x150/250W
Højttalere             : B&W 802D
Cd-afspiller          : Nad 516BEE
Afspiller                : Chromecast audio forbundet via Toslink

Bio

Surroundreciver : Yamaha RX-A880
Center                  : mk sound s150 mklll
Center effekt.     : SoundImpress ICE50-1CH-MXR(B) 170WPC
Baghøjtalere       : JBL TI10K 
Subwoofer          : 2 stk. Triangle thetis 380
Projektor             : Epson tw7100
Lærred                : Lissau California tab tension 106"  med motor
Afspiller              : Chromecast 4K og Panasonic dmp-ub900 
Dspeaker anti-mode 8033-sii




Svar:
Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 16:23
er det ti10K jeg skuer 😃


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 16:38
Jep, men de bliver kun brugt i mit stereo setup. Kunne ikke få dem til at spille med min lille Denon X3000 reciver. Så kører med to systemer...

Frank


Skrevet af: Andy666
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 16:50
Det ser fedt ud! Thumbs Up

Hvad er det for et lærred?



-------------
LG OLED 65B7V
Pioneer VSX-934
DALI Lektor 3
DALI Lektor LCR
DALI Lektor 1
DALI FazonMikro
OPTOMA UHD42
EliteScreens 120" Cinegrey
Panasonic DP-UB450


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 17:25
Det er et Lissau...

Frank


Skrevet af: Andy666
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 17:28
C75, D95, D140, D200? Noget helt femte?



-------------
LG OLED 65B7V
Pioneer VSX-934
DALI Lektor 3
DALI Lektor LCR
DALI Lektor 1
DALI FazonMikro
OPTOMA UHD42
EliteScreens 120" Cinegrey
Panasonic DP-UB450


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 17:39
har du selv bygget kassen lærrede sidder i ?


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Andy666 Andy666 skrev:

C75, D95, D140, D200? Noget helt femte?


Det er et California...
Frank


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 17:55
Ser godt ud. Hvad er det for gulvhøjttalere du har der i siderne?


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

har du selv bygget kassen lærrede sidder i ?


Ja har selv lavet den...

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Ser godt ud. Hvad er det for gulvhøjttalere du har der i siderne?

Gulvhøjtalerne er Jbl ti10k som bliver brugt til stereo. Til LCR bruger jeg XTZ  99.26...


Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 18:07
kunne du ikke smide et effekt trin på den Denon?

Det har jeg gjort på mine JBL de vil også gerne have saft (dog ikke ti10K) men sva2100


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 18:28
super lækkert og rigtig flot lavet

-------------
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

kunne du ikke smide et effekt trin på den Denon?

Det har jeg gjort på mine JBL de vil også gerne have saft (dog ikke ti10K) men sva2100

Det blev prøvet, men det var altså ikke det samme som med min Lyngdorf, derfor valgte jeg at have to løsninger.

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 19:03
Smile


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 19:05
[QUOTE=Frank13]
Sådan bliver det gemt væk Smile


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 05-April-2020 kl. 22:07
Det er virkelig, virkelig pænt, det må jeg sige! Men jeg er nu lidt ked af at se, at dine XTZ'er spiller lige i siden på sofaen Cry

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 06-April-2020 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Det er virkelig, virkelig pænt, det må jeg sige! Men jeg er nu lidt ked af at se, at dine XTZ'er spiller lige i siden på sofaen Cry


Tak, men ja det er desværre et  kompromi jeg måtte indgå med mig selv.... vil have lærredet så lavt som muligt, så jeg ikke skal kigge op når jeg ser film. Men lyden kommer faktisk fint ud i rummet, trods den ikke optimale placering.

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 06-April-2020 kl. 09:19
Lige et billede af Lissau kassen, inden den blev gemt væk. Syntes det er lidt underligt, at de laver dem i blank hvid, når nu det "spiller" bedst i mørke...?


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 06-April-2020 kl. 09:27
Det er sku godt ud, hvor mange tommer er dit lærred på???




-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 06-April-2020 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Lige et billede af Lissau kassen, inden den blev gemt væk. Syntes det er lidt underligt, at de laver dem i blank hvid, når nu det "spiller" bedst i mørke...?

Det har såmænd nok den enkle forklaring, at folk som gerne vil kunne gemme lærredet væk sikkert også - ligesom du selv - har hvide lofter.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Autechre
Skrevet den: 06-April-2020 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Det er sku godt ud, hvor mange tommer er dit lærred på???


106"... Wink


-------------
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 06-April-2020 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Lige et billede af Lissau kassen, inden den blev gemt væk. Syntes det er lidt underligt, at de laver dem i blank hvid, når nu det "spiller" bedst i mørke...?

Det har såmænd nok den enkle forklaring, at folk som gerne vil kunne gemme lærredet væk sikkert også - ligesom du selv - har hvide lofter.

Ja det er nok hvid som sælger nemmest. Ang. eget loft, havde jeg (syntes jeg selv) den fede ide, at male noget af loftet i en mørk farve...den ide var konen sgu ikke vild med, lad os bare sige at den er lukket for nu... Men måske ændre hun mening Wink Det var faktisk hende som mente at vores XTZ kunne stå på sokkelsten, efter jeg havde ledt nettet igennem for muligheder....


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 06-April-2020 kl. 20:14
Umiddelbart syntes jeg det ser ud til der er plads mellem gulvhøjttalere og lærredet til en stander til XTZ`erne..
Har du overvejet det? 
Men det er en lækker farve på væggen.. Har selv en tilsvarende på væggen bag skærmen. Syntes det en meget behagelig farve i forhold til tv kigning 


-------------
Ning


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 06-April-2020 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

kunne du ikke smide et effekt trin på den Denon?

Det har jeg gjort på mine JBL de vil også gerne have saft (dog ikke ti10K) men sva2100

Det blev prøvet, men det var altså ikke det samme som med min Lyngdorf, derfor valgte jeg at have to løsninger.

Frank
Hvordan koblede du effekt trin på den, den har jo ikke front pre-out?
Så vidt jeg kan skimte er det en Lyngdorf TDAI2200 du har i møblet, det ville være oplagt at køre HT mode på analog input 1   Smile

For en del år siden lavede jeg til underleverandør til måle/test formål en galvanisk adskillelse fra H-brokoblet balanceret højttalerudgang til Line-in level ved hjælp af signal transformatorer:
https://dk.farnell.com/vigortronix/vtx-101-007/transformer-audio-1-1-1-1/dp/1674305" rel="nofollow - https://dk.farnell.com/vigortronix/vtx-101-007/transformer-audio-1-1-1-1/dp/1674305
http://www.farnell.com/datasheets/337936.pdf" rel="nofollow - http://www.farnell.com/datasheets/337936.pdf

samt et par 15uF/250V bipolare kondensatorer (den type der f.eks sidder i delefiltre) og nogle modstande til at dæmpe højttaler signalet ned til Line level ubalanceret.



Husker dog ikke hvor langt ned i frekvens tranformator kunne klare (er opgivet til 30Hz), men måske en ide for dig som tilpasning imellem Denon og Lyngdorf? Wink

Alternativ skift Denon ud til type med Pre-out på fronter. Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 07-April-2020 kl. 06:02
Der findes åbenbart to udgaver af X3000, en uden pre out og en med, den jeg har er med pre out... noget andet er, at jeg er stor fan af mit Roomperfekt som min forforstærker har, plus musik lød bare mere rigtigt igennem min forforstærker kontra min reciver.

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 07-April-2020 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Umiddelbart syntes jeg det ser ud til der er plads mellem gulvhøjttalere og lærredet til en stander til XTZ`erne..
Har du overvejet det? 
Men det er en lækker farve på væggen.. Har selv en tilsvarende på væggen bag skærmen. Syntes det en meget behagelig farve i forhold til tv kigning 

Ja det er en super farve, ved tv kig ser man kun tv'et. Første gang jeg tænde tv efter maling, fik jeg noget af en overraskelse, havde ikke forventet at forskellen ville være så voldsom Smile det er bare mere roligt at se tv uden hvide vægge. Har godt overvejet en anden placering til XTZ, laver nok lidt prøve flytning på dem, nu hvor jeg har tid i disse corona dage og konen er på job Wink


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 07-April-2020 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Der findes åbenbart to udgaver af X3000, en uden pre out og en med, den jeg har er med pre out...
ja, det var lidt af en snyder, selvfølgelig fik jeg fundet manual til version uden Front Pre-out Confused
Underligt der ikke er forskel i model nummer.

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

... noget andet er, at jeg er stor fan af mit Roomperfekt som min forforstærker har, plus musik lød bare mere rigtigt igennem min forforstærker kontra min reciver. 
Og det jeg syntes lignede Lyngdorf TDAI2200 må så være en RP-1 i stedet. Kan det passe det er en SDA2175 nedenunder?
Kan du så ikke køre Denon pre-out til en indgang på RP-1. Du skal så nok skrue RP-1 volumen op til step 88 når du kører surround. Wink


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 07-April-2020 kl. 09:36
Det er en DPA-1 & en SDA 2175
Tror godt jeg kunne gøre som du foreslår, men faktisk fungerer det fint nu med to systemer og konen kan finde ud af det, uden jeg skal ind over. Det er rigeligt når Chromecasten strejker 😉

Frank


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 07-April-2020 kl. 09:46
Forslag var mest set ud fra at reducere højttaler bestykning, men nogle gange kan der selvfølgelig være andre faktorer som tæller højere. LOL

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 07-April-2020 kl. 13:43
Synes Frank har ramt plet. Så hvorfor pokker vejlede i at få færre HT 😅 jo flere jo bedre, hehe.

Hvad er det dog for et forum, tænker kun på WAF 🤣


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 07-April-2020 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

Synes Frank har ramt plet. Så hvorfor pokker vejlede i at få færre HT 😅 jo flere jo bedre, hehe.

Hvad er det dog for et forum, tænker kun på WAF 🤣


Uha ja, ikke færre højtalere, så hellere større Smile Har heldigvis en kone som intet har imod, at mine højtalere fylder 🙂

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 27-April-2020 kl. 11:37
Så fik jeg tid til at flytte højtalerne op i ørehøjde og der bliver de... skifter nok mine 12.5 kr. dyre standere ud med nogle, for øjet, mere stuevenlige 🙂

Frank


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-April-2020 kl. 12:28
Har du prøvet at bruge "Theather" funktionen på din DPA1?

Så kan du forbinde pre-out på din Denon, til DPA-1 (og dermed bruge Lyngdorf effektforstærker) bruge Ti110 til surround.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Jens PN
Skrevet den: 27-April-2020 kl. 17:32
De der funda-blokke er da en fed ide.

Mal dem sorte og du er helt oppe i tiden med noget rustik indretning!

Køb eventuelt nogle betonfliser til top og bund for at få noget mere stabilitet.

Super med noget inspiration, forsæt med det



Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 27-April-2020 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du prøvet at bruge "Theather" funktionen på din DPA1?

Så kan du forbinde pre-out på din Denon, til DPA-1 (og dermed bruge Lyngdorf effektforstærker) bruge Ti110 til surround.

Klaus

Konen sagde næsten det samme lige før, efter hun havde set noget Volbeat koncert for fuld skrue "det kunne være fedt hvis alle højtalerne spillede "... men har for nylig prøvet at lave den opstilling med pre out og Lyngdorf, men af en eller anden grund, så kunne jeg ikke få lyden igennem? Men vil prøve igen, når jeg har bedre tid og knægten på 4 år ikke kommer og prøver at snakke om lego 😉

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 27-April-2020 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

De der funda-blokke er da en fed ide.

Mal dem sorte og du er helt oppe i tiden med noget rustik indretning!

Køb eventuelt nogle betonfliser til top og bund for at få noget mere stabilitet.

Super med noget inspiration, forsæt med det


Ja måske får de en gang matsort, lige nu fungerer de både som standere og hylder til fjernbetjeningerne 🙂

Frank


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-April-2020 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du prøvet at bruge "Theather" funktionen på din DPA1?

Så kan du forbinde pre-out på din Denon, til DPA-1 (og dermed bruge Lyngdorf effektforstærker) bruge Ti110 til surround.

Klaus

Konen sagde næsten det samme lige før, efter hun havde set noget Volbeat koncert for fuld skrue "det kunne være fedt hvis alle højtalerne spillede "... men har for nylig prøvet at lave den opstilling med pre out og Lyngdorf, men af en eller anden grund, så kunne jeg ikke få lyden igennem? Men vil prøve igen, når jeg har bedre tid og knægten på 4 år ikke kommer og prøver at snakke om lego 😉

Frank
Manual:
https://lyngdorf.com//wp-content/uploads/2019/05/Lyngdorf-DPA-1-Owners-Manual.pdf" rel="nofollow - https://lyngdorf.com//wp-content/uploads/2019/05/Lyngdorf-DPA-1-Owners-Manual.pdf

side 27

Home Theater If you are using a set-up with a Home Theatre Processor, where your Lyngdorf product is used to power and calibrate the front left and right speakers, this feature will bypass the volume control. Connect your HTP to the Analog Input 1 and activate the feature. Choosing Analog Input 1 will result in the amplifier turning itself into a dedicated power amplifier with fixed and full gain. (NOTE: do NOT test this feature with a CD signal running on the Analog input 1!) When selecting other inputs the amplifier returns to the Default Volume

Så du skal koble Denon Pre-out til DPA-1 Analog 1 input og opsætte denne til Home Theater mode (husker ikke lige hvor det gøres) 


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 28-April-2020 kl. 17:45
Brugte hele 38 kr. og 10 min. med en spraydåse, så blev de da mere stuevenlige.. tror de "fødder" får lov til at blive Smile

Frank



Skrevet af: Jens PN
Skrevet den: 28-April-2020 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Brugte hele 38 kr. og 10 min. med en spraydåse, så blev de da mere stuevenlige.. tror de "fødder" får lov til at blive Smile

Frank





Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 30-April-2020 kl. 15:13
Hvis nu jeg skal skifte min receiver og fremadrettet vil fortsætte med 5.1 og med ny receiver vil sende front lyden ind i Lyngdorf, vil det gøre den store forskel om jeg vælger eks. en ny Denon eller Yamaha til en pris imellem 7-10.000,-... er der nogen af jer som har en tanke om det? skal lige sige at der maks. er plads til 43cm i dybden, incl. kabler...


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 16:06
Så kom der en ny dreng i klassen Wink Glæder mig til at lærer "ham" bedre at kende...

Frank


Skrevet af: Jens PN
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 17:26
Velkommen i Yamaha klubben.

Hovsa: den ser faktisk fed ud i "alu-titan" !


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Velkommen i Yamaha klubben.

Hovsa: den ser faktisk fed ud i "alu-titan" !

Tak, det er lyset som spiller et puds, den er sort Wink


Skrevet af: Jens PN
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 19:06
Haha,, okay snydt.

Men så velkommen i "den rigtige" Yamaha klub!

Jeg har koblet et "Apple TV" på maskinen og synes det virker rigtig godt.

Ligeledes er jeg glad for at bruge "scene-funktionen" men nu har jeg heller ikke et separat Lyngdorf anlæg ved siden af.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 06-Maj-2020 kl. 07:47
Hej Jens, tillykke med receiveren.

Har du evt. prøvet at lave en A/B test på airplay, i mellem ATV4K/HDMI og Airplay funktionen i receiveren.

Jeg har hele min cd samling liggende i 1:1 på en server som så ATV4K kan tilgå og Yamaha receiveren kan tilgå via dens airplay funktion.

Det er selve lyden i mellem de 2 funktioner der er interessant.Smile

Det er jeg prøver at se om jeg kan opgive den tunge del af mit high-end setup og høre musik på mit snurre rund set up i stedet, og ved en fejl kom jeg tilfældigvis at afspille på i gennem ATV 4K.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Jens PN
Skrevet den: 07-Maj-2020 kl. 17:48
Hovsa, hvis det er mig du spørger?
Kan jeg ikke bidrage med noget her.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 07-Maj-2020 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Hovsa, hvis det er mig du spørger?
Kan jeg ikke bidrage med noget her.
Kan godt se at jeg fik svaret forkert, beklager.
Det var til Frank13Smile men andre kan selvfølgelig også give et feedbackSmile 
Kan se at han chromcaster.....




-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 07-Maj-2020 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Hovsa, hvis det er mig du spørger?
Kan jeg ikke bidrage med noget her.
Kan godt se at jeg fik svaret forkert, beklager.
Det var til Frank13Smile men andre kan selvfølgelig også give et feedbackSmile 
Kan se at han chromcaster.....



Tak 🙂
Nej så avanceret bruger jeg ikke min receiver. Til musik bruger jeg mit Lyngdorf, det kan konen betjene. Det er koblet op med Chromecast og de gange den strejker er jeg selvfølgelig ikke hjemme, mamma mia Wink
Så at sætte det sammen, det kan nok skabe nogle problemer 😉

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 11-Maj-2020 kl. 15:00
Troede at ting med tiden blev nemmere,  men den nye receiver har sgu voldt nogle problemer. 1. den kunne ikke sende hdmi signalet til projektoren, som Denon ellers kunne. Det resulterede i køb af nyt kabel, så var der billede 🙂 2. caste musik til Chromecast på reciveren, næe det går ikke når min projektor/tv er slukket, reciveren slukker og tænder lyd konstant. Havde jeg i tidernes morgen bidt i æblet, så har den jo noget musiccast indbygget som snakker sammen med Apple, men jeg har Samsung 😉 men pyt, bruger jo Lyngdorf i stedet. Men syntes at det er underligt at jeg ikke kan slå det hdmi cirkus fra, som tænder og slukker fordi der ikke er tv eller projektor tændt. Og en anden ting, hvorfor fanden skal hdmi logoet stå og blinke konstant når jeg hører netradio, for flere år siden var det fedt med blinkende lygter (fed film i øvrigt) men jeg syntes sgu det er til gene, kan man ikke slå det fra? Men når det er sagt, så er jeg godt tilfreds med reciveren som lydformidler til film, det var jo også det den blev købt til.


Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 11-Maj-2020 kl. 16:18
lyder underligt.

Jeg kan sagtens caste til min Yamaha mens alt andet er slukket.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 11-Maj-2020 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Troede at ting med tiden blev nemmere,  men den nye receiver har sgu voldt nogle problemer. 1. den kunne ikke sende hdmi signalet til projektoren, som Denon ellers kunne. Det resulterede i køb af nyt kabel, så var der billede 🙂 2. caste musik til Chromecast på reciveren, næe det går ikke når min projektor/tv er slukket, reciveren slukker og tænder lyd konstant. Havde jeg i tidernes morgen bidt i æblet, så har den jo noget musiccast indbygget som snakker sammen med Apple, men jeg har Samsung 😉 men pyt, bruger jo Lyngdorf i stedet. Men syntes at det er underligt at jeg ikke kan slå det hdmi cirkus fra, som tænder og slukker fordi der ikke er tv eller projektor tændt. Og en anden ting, hvorfor fanden skal hdmi logoet stå og blinke konstant når jeg hører netradio, for flere år siden var det fedt med blinkende lygter (fed film i øvrigt) men jeg syntes sgu det er til gene, kan man ikke slå det fra? Men når det er sagt, så er jeg godt tilfreds med reciveren som lydformidler til film, det var jo også det den blev købt til.

Ved ikke om det har indvirkning på dit problem, men et forsøg måske. 
Men tjek din manuel for nærmere info etc.
 
Hvilket 4K HDMI mode er den receiver sat til: Mode 1 eller 2?

Min stod til mode 2 hvilket har begrænsninger til f.eks. 4K/50Hz YCbCr 4:2:0 8bit etc.

Du kan også fjerne/ eller disable monitor check denne funktion detekter selve opløsningen på din skærm


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 11-Maj-2020 kl. 17:58
Måske er fejlen at jeg har Chromecast i hdmi1 på reciveren,  det er åbenbart en movie indgang og derfor prøver den at sende det signal videre? Prøver i morgen at sætte den i en anden. Troede jo bare at der var frit valg 😉
Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 12-Maj-2020 kl. 08:04
Nu har jeg prøvet at flytte Chromecast i de andre indgange, samme resultat, reciveren slukker og tænder. Så nu holder jeg mig bare til kun at bruge den til film, det har jeg fået til at virke, bruger ikke mere tid på at forsøge at spille musik på den 🙂

Frank


Skrevet af: henrik23
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 12:31
Hold da op, det er super fedt setup du har der!Smile


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af henrik23 henrik23 skrev:

Hold da op, det er super fedt setup du har der!Smile

Tak, er også godt tilfreds 🙂

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du prøvet at bruge "Theather" funktionen på din DPA1?

Så kan du forbinde pre-out på din Denon, til DPA-1 (og dermed bruge Lyngdorf effektforstærker) bruge Ti110 til surround.

Klaus

For dælen Klaus, dit indspark har ligget i baghovedet på mig og nu skulle det lige prøves af... åhh gud et chok jeg fik, fronterne er indstillet til XTZ'erne og de er noget "tungere" i drift. Jeg satte Lyngdorf i "theater" og trykkede play på en tilfældig film, der kom chokket 🤣 men efter at have sat Yamaha'en til at justere det hele må jeg konstatere at center og min lille sub nok skal finde et andet hjem hvis JBL tager over. Må sige at det bare lyder bedre, mere rigtigt med Jbl sat til 🙂

Frank



Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-Juni-2020 kl. 11:02
Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 05-Juni-2020 kl. 19:11
Hun er vist en keeper 😂

Men fedt ser det altså ud. Flot integration i stuen, må man sige 😊


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Juni-2020 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃


Kan du ikke sige undskyld til konen fra mig. Det var i bedste mening at jeg inspirerede dig til at bruge Ti'erne som fronter, så du fik "stor" lyd. Ikke for at pisse konen af :-)

Men savner hun dem, kan du altid mokke dem ind som Atmos oppe under loftet.......



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-Juni-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hun er vist en keeper 😂

Men fedt ser det altså ud. Flot integration i stuen, må man sige 😊

Ja hende er jeg heldig med 🙂

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-Juni-2020 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃


Kan du ikke sige undskyld til konen fra mig. Det var i bedste mening at jeg inspirerede dig til at bruge Ti'erne som fronter, så du fik "stor" lyd. Ikke for at pisse konen af :-)

Men savner hun dem, kan du altid mokke dem ind som Atmos oppe under loftet.......



Klaus

Den er overbragt 🙂 hun har accepteret tilstandene i stuen,  men jeg måtte betale hendes ration af chokolade her til aften, de 22,- er givet godt ud 😉

Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 05-Juli-2020 kl. 10:12
Det krævede en tur i pulterkammeret efter PS3 og cd-afspilleren, havde ellers sendt dem på pension og regnet med at der fremadrettet skulle streames. Men nu får de en chance mere og jeg kan få set/hørt Depeche Mode i stuen (når konen ikke er hjemme Wink) Det krævede lidt snilde at få dem ind, PS3 på højkant og en hylde ud 🙂


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 16:27
Tog en chance i Ikea i dag, købte et sæt gardiner, har længe haft en idé om at noget mere på vægene ville være en god hjælp til at dæmpe noget at efterklangen i rummet. Sætter dem op og blev sgu noget overrasket ovet resultatet. Det er helt tosset, at to gardiner kan dæmpe så fint her i stuen, de 600,- er givet godt ud, så er det spændende hvad konen siger til at de sidder der. Faktisk var det hende som pegede på gardinerne og spurgte om ikke de kunne bruges på vægen 🙂
Der er lidt genskin fra lys på dem, så var spændt på om de ville lyse op med projektoren, men som det ene billede viser, så forbliver de mørke.
Sidste store investeringer til bioen er en persienne, da vi ikke har dør i til stuen, så måtte der gøres noget for at holde sommersolen ude og persiennen gør det ganske fint 😉
Frank


Skrevet af: Tom-H
Skrevet den: 16-Oktober-2020 kl. 01:38
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank

Har du prøvet at køre uden center og sætte dig i midten (Sweetspot) ? Så får du dialogen der hvor lærredet er. Tror du vil blive overrasket hvor godt det kan lyde, kører selv uden center i mit holfi setup, eneste rigtige for mig Wink

Iøvrigt hvordan kan det være dine sofaer vender den vej i forhold til skærmen? Er det ikke træls at skulle dreje hovedet om for at se, eller har du nogen andre stole for enden af dem uden for billedet som vi ikke kan se?

Men ellers det ser godt ud og med læredet der, kunne godt tænke mig noget af det samme. Dog kan man få TV i ret så storre størrelser nu at det nok bare blir det jeg vælger en dag hvis det er.


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 16-Oktober-2020 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank

Har du prøvet at køre uden center og sætte dig i midten (Sweetspot) ? Så får du dialogen der hvor lærredet er. Tror du vil blive overrasket hvor godt det kan lyde, kører selv uden center i mit holfi setup, eneste rigtige for mig Wink

Iøvrigt hvordan kan det være dine sofaer vender den vej i forhold til skærmen? Er det ikke træls at skulle dreje hovedet om for at se, eller har du nogen andre stole for enden af dem uden for billedet som vi ikke kan se?

Men ellers det ser godt ud og med læredet der, kunne godt tænke mig noget af det samme. Dog kan man få TV i ret så storre størrelser nu at det nok bare blir det jeg vælger en dag hvis det er.

Før surround landede her i stuen, kørte jeg 2.0 stereo og stuen var "drejet" en kvart omgang, der så jeg film i stereo og rigtig nok, så var det som om lyden kom fra en centerhøjtaler som ikke var der. Dropper ikke centeren, men vil gerne have en større som går dybere ned i frekvensen. At sofaerne står sådan, er fordi at stuen tager sig bedst ud sådan, men til seriøs kig og koncerter, der sidder jeg i lænestol i midten 🙂
Frank


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 30-December-2020 kl. 18:41
 Så kom der endnu en slankekur i vores lille stue. Ud med den ene sofa og så havde jeg endnu en undskyldning for at lave målinger med Lyngdorf 😉 vanvittigt skønt ikke at skulle slæbe en stol frem og tilbage når der skulle lyttes 🙂



Skrevet af: Munch
Skrevet den: 30-December-2020 kl. 18:45
Det ser fedt ud tillykke! Thumbs Up


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 30-December-2020 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det ser fedt ud tillykke! Thumbs Up

Tak🙂


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 30-December-2020 kl. 19:06
mega fedt setup:) så det først nu!
Du må have en MP40 fra lyngdorf en dag og samle det hele👍🏻


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 30-December-2020 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

mega fedt setup:) så det først nu!
Du må have en MP40 fra lyngdorf en dag og samle det hele👍🏻
Tak 🙂 og lige præcis, det har jeg også sagt til konen 😉 hun er heldigvis med på den, bare ikke på betalingen, så når jeg har lokaliseret knægtens sparegris så....🙂


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-December-2020 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank


Har du prøvet at køre uden center og sætte dig i midten (Sweetspot) ? Så får du dialogen der hvor lærredet er. Tror du vil blive overrasket hvor godt det kan lyde, kører selv uden center i mit holfi setup, eneste rigtige for mig Wink

Iøvrigt hvordan kan det være dine sofaer vender den vej i forhold til skærmen? Er det ikke træls at skulle dreje hovedet om for at se, eller har du nogen andre stole for enden af dem uden for billedet som vi ikke kan se?

Men ellers det ser godt ud og med læredet der, kunne godt tænke mig noget af det samme. Dog kan man få TV i ret så storre størrelser nu at det nok bare blir det jeg vælger en dag hvis det er.






Før surround landede her i stuen, kørte jeg 2.0 stereo og stuen var "drejet" en kvart omgang, der så jeg film i stereo og rigtig nok, så var det som om lyden kom fra en centerhøjtaler som ikke var der. Dropper ikke centeren, men vil gerne have en større som går dybere ned i frekvensen. At sofaerne står sådan, er fordi at stuen tager sig bedst ud sådan, men til seriøs kig og koncerter, der sidder jeg i lænestol i midten 🙂
Frank
er 45 Hz på papiret ikke nok😜

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 30-December-2020 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

mega fedt setup:) så det først nu!
Du må have en MP40 fra lyngdorf en dag og samle det hele👍🏻
Tak 🙂 og lige præcis, det har jeg også sagt til konen 😉 hun er heldigvis med på den, bare ikke på betalingen, så når jeg har lokaliseret knægtens sparegris så....🙂

De koster helt vildt. Ser dog tit MP50 brugt til salg til halv pris.. som stadig kræver en dyb sparegris😂😂


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 30-December-2020 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank


Har du prøvet at køre uden center og sætte dig i midten (Sweetspot) ? Så får du dialogen der hvor lærredet er. Tror du vil blive overrasket hvor godt det kan lyde, kører selv uden center i mit holfi setup, eneste rigtige for mig Wink

Iøvrigt hvordan kan det være dine sofaer vender den vej i forhold til skærmen? Er det ikke træls at skulle dreje hovedet om for at se, eller har du nogen andre stole for enden af dem uden for billedet som vi ikke kan se?

Men ellers det ser godt ud og med læredet der, kunne godt tænke mig noget af det samme. Dog kan man få TV i ret så storre størrelser nu at det nok bare blir det jeg vælger en dag hvis det er.






Før surround landede her i stuen, kørte jeg 2.0 stereo og stuen var "drejet" en kvart omgang, der så jeg film i stereo og rigtig nok, så var det som om lyden kom fra en centerhøjtaler som ikke var der. Dropper ikke centeren, men vil gerne have en større som går dybere ned i frekvensen. At sofaerne står sådan, er fordi at stuen tager sig bedst ud sådan, men til seriøs kig og koncerter, der sidder jeg i lænestol i midten 🙂
Frank
er 45 Hz på papiret ikke nok😜
Jo til knægten's "paw patrol" 😉


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 30-December-2020 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

mega fedt setup:) så det først nu!
Du må have en MP40 fra lyngdorf en dag og samle det hele👍🏻
Tak 🙂 og lige præcis, det har jeg også sagt til konen 😉 hun er heldigvis med på den, bare ikke på betalingen, så når jeg har lokaliseret knægtens sparegris så....🙂

De koster helt vildt. Ser dog tit MP50 brugt til salg til halv pris.. som stadig kræver en dyb sparegris😂😂
Bliver nok nød til at udvide den lille's rasletur til fastelavn med 5-26 veje 🤣🤣


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 10-Februar-2021 kl. 17:20
Så blev den lille hi-fi familie udvidet med et nyt medlem 🙂


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 11-Februar-2021 kl. 08:49
Super flot setup. Jeg har noget lignende i stuen med 120" Grandview og Epson TW9400. Men søger lidt inspiration fra hvordan du har lavet kassen og hvilket maling du har brugt.
Og sidst hvilket tv møbel har du brugt. Kunne godt tænke mig at få placeret center i møblet istedet for ovenpå.
Rigtig god løsning du har lavet. 


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 11-Februar-2021 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Super flot setup. Jeg har noget lignende i stuen med 120" Grandview og Epson TW9400. Men søger lidt inspiration fra hvordan du har lavet kassen og hvilket maling du har brugt.
Og sidst hvilket tv møbel har du brugt. Kunne godt tænke mig at få placeret center i møblet istedet for ovenpå.
Rigtig god løsning du har lavet. 
Tak 🙂 farven er fra Beckman og hedder "jeans". Selve kassen er lavet i gipsplader, var nemmest for mig at arbejde i, men vil bruge mdf plader hvis jeg skulle lave det igen. Har bare bygget et let skelet af lægter og beklædt med gips, så spartlet og tapetseret. Kan ikke huske navnet på mit møbel, men købte det i Ilva.


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 13-Februar-2021 kl. 18:35
Så er der byttet ud på sub pladsen, nu er Triangle thetis 380 placeret, tilsluttet og der er kørt en tur med roomperfekt. Det lyder godt, det må jeg sige. Der er sikkert mere at hente med en kravletur og en anden placering, men det er jo også stadig en stue som der skal fungere i hverdagen 🙂 Har Indtil videre kun lyttet til musik på den og den er klart mere musikalsk end den Polk som nu står i pulterkammeret 😉 Bliver spændende at høre hvordan den opfører sig til film...


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 18:04
Nå sagde konen, så skal du bare have solgt den gamle sub! nej jeg vil prøve at køre med to stk... der smed hun sgu vetokortet.. skal der være to stk. så skal de være ens, det er også min stue, så må du finde en mere af de der 🙄🤣
Det lykkedes mig heldigvis.  


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 18:07
Go kone, det er faneme godkendt.


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Go kone, det er faneme godkendt.

Godt nok en dyrere løsning, men væsentlig bedre 🙂


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 08:56
WAF kan nogle gange bruges til noget Big smile

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

WAF kan nogle gange bruges til noget Big smile

Ja her var jeg heldig Big smile


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 13:14
Min første tanke var "fjernbetjening til sub, er det nu nødvendigt ?" men må indrømme at når dagens skridtmål er nået, så er det smart ikke at skulle fare frem og tilbage imellem lyttepladsen og sub når niveauet skal indstilles 🙂


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 12:11
Lidt afkobling, når fugten har forladt fliserne får de en gang matsort.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 12:46
Rigtigt godt! Når først de blr matsorte ser man dem ikke, og du får et løft i lyden uden resonanser fra gulvet. Jeg troede det ikke muligt da jeg flyttede i nyere byggeri med betongulve og parketgulve ovenpå. Men også her vandt betonflisen over lyden, som stod renere efter de kom under sub og fronter.


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Rigtigt godt! Når først de blr matsorte ser man dem ikke, og du får et løft i lyden uden resonanser fra gulvet. Jeg troede det ikke muligt da jeg flyttede i nyere byggeri med betongulve og parketgulve ovenpå. Men også her vandt betonflisen over lyden, som stod renere efter de kom under sub og fronter.

Det bedste af det hele er, at det nærmest er gratis at lave denne forbedring 🙂


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Rigtigt godt! Når først de blr matsorte ser man dem ikke, og du får et løft i lyden uden resonanser fra gulvet. Jeg troede det ikke muligt da jeg flyttede i nyere byggeri med betongulve og parketgulve ovenpå. Men også her vandt betonflisen over lyden, som stod renere efter de kom under sub og fronter.

Det bedste af det hele er, at det nærmest er gratis at lave denne forbedring 🙂
Ja ca 17 kr pr flise 40x40 og en spaydåse til 25 kr rækker til 3 fliser.


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Rigtigt godt! Når først de blr matsorte ser man dem ikke, og du får et løft i lyden uden resonanser fra gulvet. Jeg troede det ikke muligt da jeg flyttede i nyere byggeri med betongulve og parketgulve ovenpå. Men også her vandt betonflisen over lyden, som stod renere efter de kom under sub og fronter.

Det bedste af det hele er, at det nærmest er gratis at lave denne forbedring 🙂
Ja ca 17 kr pr flise 40x40 og en spaydåse til 25 kr rækker til 3 fliser.
Billigere i dette tilfælde, henne af vejen lå der en stak fliser, så banke på døren og spørge om jeg måtte købe to, "næ du må få dem" 🙂


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 24-Februar-2021 kl. 18:13
Så er der pyntet lidt på de rå fliser 🙂


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 24-Februar-2021 kl. 19:15
Jeg syns at det ser rigtig godt og indbydende udThumbs Up og så i et rum som også skal fungere som en stueTongue

Jeg havde også ønsket mig at 2 af mine subs kunne stå ved mine fronter, men det er desværre, og faktisk den ringeste placering hos mig, min stue bio skal også fungere som stue og derfor ingen større højtalere.

Og hvis det stod til fruen, så blev L C R også bygget ind i væggen, f.eks. Noget Dali Phantom S-180/ 280, men dem har jeg bare ingen erfaring.




-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 24-Februar-2021 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg syns at det ser rigtig godt og indbydende udThumbs Up og så i et rum som også skal fungere som en stueTongue

Jeg havde også ønsket mig at 2 af mine subs kunne stå ved mine fronter, men det er desværre, og faktisk den ringeste placering hos mig, min stue bio skal også fungere som stue og derfor ingen større højtalere.

Og hvis det stod til fruen, så blev L C R også bygget ind i væggen, f.eks. Noget Dali Phantom S-180/ 280, men dem har jeg bare ingen erfaring.


Jeg er jo vokset op med at højttalere og anlæg skulle ses, anlægget skulle stå i rack med røgfarvet glaslåge, det var tider 😉 sådan har jeg det stadig lidt, men er glad for at gemme anlæget væk, det tændes alligevel med fjernbetjening. Kan godt forstå din kones drøm, min deler heldigvis ikke samme drøm, så hun lever stadigvæk uvidende om at højttalere kan indbygges 🙂


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 27-Februar-2021 kl. 18:17
Uhh det har godt nok generet mit øje, at der var niveau forskel på anlægget og subwooferene... men at jeg kunne bruge konens stepbænk som støtte til operationen, det gjorde det noget nemmere. Så det hele blev blot løftet ned på bænken og så blev beslagne løftet 1.5 cm. Nu er der ro på min "ocd" når der ses film og lyttes musik 🙂


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 27-Februar-2021 kl. 18:21
Resultatet af  dagens anstrengelser...


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 27-Februar-2021 kl. 21:43
det ser sku da godt ud:-)

Men på billedet ligner det at dit møbel tilter en lille smule nedad eller det bare vinkelen som synder mig???


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 27-Februar-2021 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

det ser sku da godt ud:-)

Men på billedet ligner det at dit møbel tilter en lille smule nedad eller det bare vinkelen som synder mig???
Vinkelen som driller 😉 satte dem lige tæt sammen.



Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 28-Februar-2021 kl. 00:20
okay fair nok:-)

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 26-Marts-2021 kl. 20:12
Så er der blevet skiftet ud på centerhøjtaleren 🙂 Efter at ledt forgæves efter en brugt, spurgte jeg kt radio om de havde en ny på lager, ikke ny, hvis jeg kunne bruge en fra deres demorum, måtte jeg godt købe den🙂


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 26-Marts-2021 kl. 20:38
Godt med en god center når du nu ikke kan læse tekstenLOL

-------------
Ning



Print side | Luk vindue