Print side | Luk vindue

Skift af TV - optagelser på ekstern HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160602
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 13:36


Emne: Skift af TV - optagelser på ekstern HD
Skrevet af: isteen
Emne: Skift af TV - optagelser på ekstern HD
Skrevet den: 09-April-2020 kl. 11:31
Jeg har et Sony Bravida, som jeg ganske enkelt har tilsluttet en ekstern harddisk, som jeg optager udsendelser på.
Jeg er ved at skifte til et Philips TV - de gamle optagelse på harddisken, kan nok ikke ses ved at tilslutte HD til Philips fladskærm, eller?

Kan der gøres noget, så jeg kan se optagelserne på det nye TV?

Tak

-------------
Steen



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 09-April-2020 kl. 11:48
nu er det et Bravia og ikke bravida TV :-) - men bortset fra det. Det er TV'et der krypterer optagelserne. Og såfremt du ikke kan se dem på det nye TV (der er kun en ting at gøre - prøv det af) - så er der altså ikke meget at gøre. - Derfor man helst ikke skal lave optagelser direkte fra TV'et.
Den kryptering er ikke bare lige sådan at bryde. OG så skal du have dem over på en computer først for overhovedet at kunne prøve at bearbejde dem (eller som minimum kunne læse en ext3-4 formateret HDD på enten windows, mac (eller hvis du har en linux maskine, så burde du kunne læse dem out-of-the-box)


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-April-2020 kl. 11:50
 Det kan man ikke, da HDDen krypteres af TVet, så der kun kan afspilles indhold på det TV der har optaget det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-April-2020 kl. 13:06
Der er så vidt jeg ved nogle TV hvor man kan tilgå og kopiere optagelser via DLNA, og måske noget heksekunst med streaming til VLC player. Smile
Men ved ikke om det gælder for Sony.


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 09-April-2020 kl. 13:24
Som allerede nævnt, er det ikke så ligetil - men har du analoge stik (rød, blå, grøn) på dit gamle Tv, vil du (muligvis) kunne afspille optagelserne som vanligt og optage dem vha. en gammel VHS/DVD-recorder eller en PC-videograbber. 

Jeg ved ikke specifikt, om det vil virke på dit TV, men jeg har gjort det på et Samsung TV for nogle år siden. 

Pænt omstændeligt fordi det jo tager lige så lang tid at optage det som filmen/udsendelsen varer. Og kvaliteten ved efterfølgende afspilning var selvfølgelig heller ikke noget at skrive hjem om. 

I øvrigt fik jeg nærmest ikke genset nogen af optagelserne igen, men det er jo en anden snak ...



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-April-2020 kl. 13:54
How to med VLC:
https://www.youtube.com/watch?v=kbFgVtsKQyg" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=kbFgVtsKQyg



-------------
Mvh. JørgenT



Print side | Luk vindue