Logitech Harmony Elite
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160642
Udskrevet den: 12-December-2024 kl. 01:25
Emne: Logitech Harmony Elite
Skrevet af: Basknudsen
Emne: Logitech Harmony Elite
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 13:30
Hej alle
Jeg har efterhånden en del fjernbetjeninger liggende og familien har lidt svært ved at styre det hele, så jeg tror tiden er kommet til en multifjernbetjening.
Er Harmony Elite et godt bud? Hvad bruger jeg hub'en til? Jeg har et møbel med højtalerstof og frit udsyn til alle devices.
Kan den styre Philips Hue i haven?
På forhånd tak for hjælpen.
------------- Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 13:39
Hub'en bruges til at sende IR signaler til de enheder, der ikke har bluetooth. Og den sender ret bredt.
Mit står ret spredt, så det kan ikke nytte at jeg skal pege med fjernbetjeningen, for den rammer ikke det hele.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 13:58
Mit står samlet under tv'et med frit udsyn, men kræver det hub hvis det skal styre Hue?
------------- Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 15:11
Har Harmony Elite
Den styrer også HUE + Sonos men der er lidt begrænsninger med HUE den kan få scener
Har et par ekstra ir sendere på da alt står bag træ låger.
Kan tage lidt tid at få til at spille max men den ryder bordet for fjernbetjeninger
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 15:42
Forresten, til Apple tv 4K bruger jeg indstillingen "Harmony Pro BT Apple TV 4" for at få bluetooth styring.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 15:53
hansie skrev:
Har Harmony Elite
Den styrer også HUE + Sonos men der er lidt begrænsninger med HUE den kan få scener
Kan tage lidt tid at få til at spille max men den ryder bordet for fjernbetjeninger |
Jeg tænker det er noget med at styre 3-4 pærer på en terrasse eller lign. måske skifte farve på dem.
|
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 15:54
Brixen skrev:
Forresten, til Apple tv 4K bruger jeg indstillingen "Harmony Pro BT Apple TV 4" for at få bluetooth styring. |
Ok, og det fungerer fint med Apple Tv 4K eller skal man have den originale fjernbetjening frem for at det rigtigt spiller?
|
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 17:15
bruger aldrig den originale æble Remote
Alt klares med elite.
|
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 17:39
hansie skrev:
bruger aldrig den originale æble Remote
Alt klares med elite.
|
Super. Tak.
|
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 17:39
Basknudsen skrev:
hansie skrev:
Har Harmony Elite
Kan tage lidt tid at få til at spille max men den ryder bordet for fjernbetjeninger |
Jeg tænker det er noget med at styre 3-4 pærer på en terrasse eller lign. måske skifte farve på dem. |
Er det Hub'en der gør det eller?
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 17:53
Basknudsen skrev:
Brixen skrev:
Forresten, til Apple tv 4K bruger jeg indstillingen "Harmony Pro BT Apple TV 4" for at få bluetooth styring. |
Ok, og det fungerer fint med Apple Tv 4K eller skal man have den originale fjernbetjening frem for at det rigtigt spiller? |
Det kommer lidt an på hvilken app man bruger.
Jeg oplever problemer med dr.dk og yousee app. Men de andre er der ikke problemer med.
|
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 19:06
det er min hub der sender alt ud.
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 20:19
Jeg har haft Harmony Smart Control i nogle år og er overordnet glad for det. Eneste grund til jeg ikke har Smart Control er at jeg ikke gider at oplade min fjernbetjening. Mener du får maks en uge på den. Spørgsmålet er om du - og resten af familien - gider det.
|
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 22:15
hansie skrev:
det er min hub der sender alt ud. |
Super, tak.
|
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 22:15
moremusic skrev:
Jeg har haft Harmony Smart Control i nogle år og er overordnet glad for det. Eneste grund til jeg ikke har Smart Control er at jeg ikke gider at oplade min fjernbetjening. Mener du får maks en uge på den. Spørgsmålet er om du - og resten af familien - gider det. |
Jeg vil prøve at se om jeg kan finde et sted laderen kan stå så fjernbetjeningen kan lades op hver nat.
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 23:37
Basknudsen skrev:
moremusic skrev:
Jeg har haft Harmony Smart Control i nogle år og er overordnet glad for det. Eneste grund til jeg ikke har Smart Control er at jeg ikke gider at oplade min fjernbetjening. Mener du får maks en uge på den. Spørgsmålet er om du - og resten af familien - gider det. |
Jeg vil prøve at se om jeg kan finde et sted laderen kan stå så fjernbetjeningen kan lades op hver nat. |
Ser lige at jeg fik formuleret mig rigtig dårligt her - jeg ville have skrevet at eneste grund til at jeg ikke har en Elite var opladningen. Er glad for at budskabet kom igennem alligevel. Læste her at anmelderen fik et par dage ud af batteriet inden det skal lades. Det er en dealbreaker for mig.
https://www.tomsguide.com/us/logitech-harmony-elite,review-3129.html" rel="nofollow - https://www.tomsguide.com/us/logitech-harmony-elite,review-3129.html
Har iøvrigt min hub stående i et skab, og den har ingen problemer med at styre enheder både i skabet og uden for skabet. Og lågen behøver ikke være åben for at fange signalet fra fjernbetjeningen.
|
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 07:24
smart Control Remote holde strøm i et år
Elite 2-4 dage
Har dem begge. Og de kører sammen
Men jeg lader jo også telefon næsten hver nat. Så en Remote i opladeren er intet problem her
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 09:52
PerW skrev:
Basknudsen skrev:
Brixen skrev:
Ok, og det fungerer fint med Apple Tv 4K eller skal man have den originale fjernbetjening frem for at det rigtigt spiller? |
Jeg oplever problemer med dr.dk og yousee app. Men de andre er der ikke problemer med. |
Hvilke problemer har du? Jeg bruger og ELITE og styrer også ATV 4K via Bluetooth. Det fungerer fint med DR TV (og TV2 PLAY).
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 09:58
hansie skrev:
Elite 2-4 dage
Men jeg lader jo også telefon næsten hver nat. Så en Remote i opladeren er intet problem her |
Kan man bare købe en Smart Control og så forbinder den til samme Hub som Eliten?
|
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 10:20
Deschain skrev:
PerW skrev:
Basknudsen skrev:
Brixen skrev:
Jeg oplever problemer med dr.dk og yousee app. Men de andre er der ikke problemer med. |
Hvilke problemer har du? Jeg bruger og ELITE og styrer også ATV 4K via Bluetooth. Det fungerer fint med DR TV (og TV2 PLAY). | Jeg kan ikke spole på DR TV. Detkan jeg kun på den originale remote
|
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 10:52
Deschain skrev:
hansie skrev:
Elite 2-4 dage
Men jeg lader jo også telefon næsten hver nat. Så en Remote i opladeren er intet problem her |
Kan man bare købe en Smart Control og så forbinder den til samme Hub som Eliten? |
Det er sikkert en harmony Companion der menes.
Jeg havde en Harmony elite og ville gerne have en HUB og da power på det tidspunkt solgte sættet med Companion og en HUB for 400 kr købte jeg sættet.
Jeg bruger begge remote sammen med HUB'en og der er ingen problemer. Companion er dog noget mere enkelt og det er ikke alt man kan. Så indimellem tager jeg Eliten remoten frem.
|
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 14:02
Kører App. Smart remote og elite på samme Hub
|
Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 17:11
Har også elite. Er rigtigt glad for hub, men bruger næsten aldrig fjernbetjeningen længere blev træt af at lade den hele tiden så nu står den bare i laderen. Ser næsten aldrig alm. tv næsten alt køres gennem atv, så bruger app/widget på telefon eller tablet til at tænde og slukke og styrer så bare med fjernbetjeningen fra atv.
|
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 19:22
din telefon skal vel også lades et par gange om ugen ?
|
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 19:42
Nu har min Logitech companion vel kørt i 1 år på de batterier den er født med.
Til daglig brug er den rigtig fin
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-April-2020 kl. 19:59
hansie skrev:
din telefon skal vel også lades et par gange om ugen ? |
Min telefon lades hver dag.
Min fjernbetjening får nye batterier en gang hver tredje/fjerde år.
Jeg gider ikke at have en ladestander til fjernbetjeningen og at skulle huske at få den ladet op, for ikke at løbe tør dagen efter. Desuden er min fjernbetjening 100x mere lækker at have i hånden end en Harmony. Til gengæld kan den ikke bluetooth, så jeg kan heller ikke spole i DR app'en.
Klaus (min universalfjernbetjening er en Beo4)
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 15-April-2020 kl. 06:58
Har mange gange kikket på Beo løsningen.
Men syntes den får for mange mangler i forhold til Elite løsningen
Men så er man ud over det lille problem der hedder lade. Lade listen er faktisk lang her. Bil, 2x ipad, 2x iphone, Sonos Move. 2m håndradio og så lige en Elite som sidste
|
Skrevet den: 15-April-2020 kl. 15:43
hansie skrev:
Har mange gange kikket på Beo løsningen.
Men syntes den får for mange mangler i forhold til Elite løsningen
Men så er man ud over det lille problem der hedder lade. Lade listen er faktisk lang her. Bil, 2x ipad, 2x iphone, Sonos Move. 2m håndradio og så lige en Elite som sidste |
Ja der er den del devices der skal lades op hver eller hver anden dag.
Jeg ville også helst den ikke skulle stå et sted i en lader, men tror det er den bedste løsning pt. til multifjernbetjening.
|
Skrevet den: 15-April-2020 kl. 16:00
hansie skrev:
Ja men det fungere bare bedre med at smide den på ladepladen på natbordet når jeg går i seng, end det gør med at få fjernbetjeningen i laderen når jeg slukker ned om aftenen og huske at få den med igen inden jeg får min placeret i sofaen, det er helt sikkert også en vane som bare skulle trænes, men det blev for nemt bare at trykke på telefonen og brugte alligevel atv betjeningen når der først var tændt så nu er det bare det jeg gør. Hvis jeg skulle købe i dag blev det bare hub+den billige fjernbetjening i stedet for elite.
|
Skrevet den: 17-April-2020 kl. 06:35
dieseldk skrev:
hansie skrev:
Ja men det fungere bare bedre med at smide den på ladepladen på natbordet når jeg går i seng, end det gør med at få fjernbetjeningen i laderen når jeg slukker ned om aftenen og huske at få den med igen inden jeg får min placeret i sofaen, det er helt sikkert også en vane som bare skulle trænes, men det blev for nemt bare at trykke på telefonen og brugte alligevel atv betjeningen når der først var tændt så nu er det bare det jeg gør. Hvis jeg skulle købe i dag blev det bare hub+den billige fjernbetjening i stedet for elite. |
Kan Companion styre de samme ting som en elite?
|
Skrevet den: 17-April-2020 kl. 07:16
Alle med HUB kan styre det samme.
Dog kun 6 aktiviter
Jeg har den gamle smart kontrol ( ligner Companion ) kørende parallelt med elite
|
Skrevet den: 17-April-2020 kl. 15:03
hansie skrev:
Alle med HUB kan styre det samme.
Dog kun 6 aktiviter
Jeg har den gamle smart kontrol ( ligner Companion ) kørende parallelt med elite |
Ok, tak for svar.
|
Skrevet den: 17-April-2020 kl. 17:29
Basknudsen skrev:
dieseldk skrev:
hansie skrev:
Ja men det fungere bare bedre med at smide den på ladepladen på natbordet når jeg går i seng, end det gør med at få fjernbetjeningen i laderen når jeg slukker ned om aftenen og huske at få den med igen inden jeg får min placeret i sofaen, det er helt sikkert også en vane som bare skulle trænes, men det blev for nemt bare at trykke på telefonen og brugte alligevel atv betjeningen når der først var tændt så nu er det bare det jeg gør. Hvis jeg skulle købe i dag blev det bare hub+den billige fjernbetjening i stedet for elite. |
Kan Companion styre de samme ting som en elite? |
Nej. Det kan den ikke.
Du kan sætte 6 aktiviteter op og så lave nogle indstillinger for de forskellige aktiviteter.
Du har 3 knapper du kan tilføje en aktiveteter. Hver knap kan så tilføjes 2 forskellige aktiviteter alt efter om du trykker kort eller lang tid på knappen.
En af ulemperne er at du skal vide, hvilken knap du tildeler hvilken aktivitet. Og så at du kan have 6 aktiveterer.
Jeg har en companion og en elite. Companion bruges til dagligt, hvor jeg bare lige skal tænde slukke og skifte kanal. Men ind imellem har jeg behov for lidt mere og så bruger jeg elite. Nu har jeg brugt elite de sidste 5 dage uden at lade den op. Så det er ikke nødvendigt at lade den dagligt.
Jeg har nok lavet 11 aktiviteter, så du kan godt se at 6 ikke er nok.
|
Skrevet den: 17-April-2020 kl. 20:07
PerW skrev:
Basknudsen skrev:
dieseldk skrev:
hansie skrev:
Nej. Det kan den ikke.
Du kan sætte 6 aktiviteter op og så lave nogle indstillinger for de forskellige aktiviteter.
Du har 3 knapper du kan tilføje en aktiveteter. Hver knap kan så tilføjes 2 forskellige aktiviteter alt efter om du trykker kort eller lang tid på knappen.
En af ulemperne er at du skal vide, hvilken knap du tildeler hvilken aktivitet. Og så at du kan have 6 aktiveterer.
Jeg har en companion og en elite. Companion bruges til dagligt, hvor jeg bare lige skal tænde slukke og skifte kanal. Men ind imellem har jeg behov for lidt mere og så bruger jeg elite. Nu har jeg brugt elite de sidste 5 dage uden at lade den op. Så det er ikke nødvendigt at lade den dagligt.
Jeg har nok lavet 11 aktiviteter, så du kan godt se at 6 ikke er nok. |
Kan du heller ikke lave flere aktiviteter som så kan styres fra app hvis du kun har companion betjeningen?
|
Skrevet den: 17-April-2020 kl. 20:19
Skrevet den: 19-April-2020 kl. 08:42
PerW skrev:
Basknudsen skrev:
dieseldk skrev:
hansie skrev:
Nej. Det kan den ikke.
Jeg har nok lavet 11 aktiviteter, så du kan godt se at 6 ikke er nok. |
Ok, tak for svar. Hvilke aktiviteter har du?
|
|