Print side | Luk vindue

Medieafspiller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160696
Udskrevet den: 20-April-2024 kl. 05:57


Emne: Medieafspiller
Skrevet af: Tuvalu
Emne: Medieafspiller
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 13:07
Hejsa.

Jeg er ny her, så undskyld hvis emnet er besvaret mange gange før. Også hvis emnet er anbragt forkert, så flyt det endeligt.

Min gamle TV-boks, ASUS O! Play Pro, fik Covid-19 for en måned siden og jeg kunne ikke få liv i den igen. Den afspillede ellers alt til perfektion, dog ikke H.265 og 4K. Det var den for gammel til. Den kunne afspille film med endog meget høj bitrate direkte fra blu-rays uden hakkeri. Vi snakker om bitrates over 25mb/s.

Jeg søger noget tilsvarende. Jeg er ret ligeglad med streaming tjenester (Netflix, HBO, TV2Play osv) da de næsten kun sender mainstream, men jeg vil gerne kunne afspille mine blu-rays direkte fra en ekstern HDD via en medieafspiller til mit TV, som ASUS'en kunne. Det, som jeg gjorde, var at kopiere filen "xxxxxxx.m2ts" fra mappen "STREAM" fra skiven til min PC, åbnede filen i en MKV editor, fjernede unødvendige sprog & undertekster, flyttede den færdige fil til en HDD og afspillede den på mit TV gennem ASUS'en. Der var intet kvalitets tab, eftersom intet blev konverteret.

Jeg har allerede dummet mig 2 gange. Købte en "T95 R1 Android 4K TV-boks", men den var ude af stand til at afspille noget som helst med en bitrate højere end ca. 6-7. Testede den med en action film på blu-ray og det gik overhovedet ikke. De hurtige scener frøs med det samme. Købte så en NVidia Shield uagtet at den ikke har USB indgange. Den kan kun afspille fra en HDD via trødløs og det vil være noget bøvl for mig. NVidia Shield PRO har USB indgange, men den er tilsyneladende forsvundet fra markedet. Jeg har måtte returnere begge og har derfor mere end 1700,- ude at svømme. Ouch

Jeg forstår ikke helt producenterne. Den gamle ASUS havde ingen CPU og kun lige nok intern hukommelse til en sparsom GUI, men den afspillede ALT uden hakkeri. Jeg kan forstå, at kodeordet er "Hardware Video Decoding" via et chipset, som vist nok var fra RealTek for ASUS'ens vedkommende. Boksen var endog temmelig billig i sin tid.

Er der en venlig sjæl, der kan kan hjælpe mig med at finde en medieafspiller, der rent faktisk virker? Pris: Helst ikke mere end 1500,-.

På forhånd tak.



Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 13:52
Du kan købe den nye Shield pro 2019 model den er på markedet. Den kan både afspille via netværk og ekstern HDD. Hvis du bare installere kodi på den æder alt. Og jeg mener alt. Iso, mkv, MP4 og alle lydformat


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du kan købe den nye Shield pro 2019 model den er på markedet. Den kan både afspille via netværk og ekstern HDD. Hvis du bare installere kodi på den æder alt. Og jeg mener alt. Iso, mkv, MP4 og alle lydformat


Det er PRO modellen, der ikke er til at købe nogensteder. "Bæ"-modellen "T95 R1 Android" havde da også Kodi og det hele, men den kunne ingenting.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du kan købe den nye Shield pro 2019 model den er på markedet. Den kan både afspille via netværk og ekstern HDD. Hvis du bare installere kodi på den æder alt. Og jeg mener alt. Iso, mkv, MP4 og alle lydformat

nu er det kun Shield tv og mi box der har Android tv her i landet. Mi box understøtter ikke alle lydformater, men alle video formater. Men Shield understøtter alt
Det er PRO modellen, der ikke er til at købe nogensteder. "Bæ"-modellen "T95 R1 Android" havde da også Kodi og det hele, men den kunne ingenting.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du kan købe den nye Shield pro 2019 model den er på markedet. Den kan både afspille via netværk og ekstern HDD. Hvis du bare installere kodi på den æder alt. Og jeg mener alt. Iso, mkv, MP4 og alle lydformat

jeg kan godt se den er udsolgt mange steder, så du vente hvis det fordi du skal have en HDD slutte til usb. Eller hvis det er via netværk så kan den alm Shield klare det
Det er PRO modellen, der ikke er til at købe nogensteder. "Bæ"-modellen "T95 R1 Android" havde da også Kodi og det hele, men den kunne ingenting.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

  "Bæ"-modellen "T95 R1 Android" havde da også Kodi og det hele, men den kunne ingenting.

Hej.

T95 R1 Android er en af de Android Bokse, jeg nogen sinde har set med så lave specifikationer. Her er et link:

'T95 R1 another basic TV-Box with Android 7.1 and S905W Quad Core SoC'

https://androidpctv.com/t95-r1-another-basic-tv-box-with-android-7-1-and-s905w-quad-core-soc/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/t95-r1-another-basic-tv-box-with-android-7-1-and-s905w-quad-core-soc/

Men du skriver en masse om hvad du IKKE ønsker, Men jeg vil hellere spørge ind til, hvad dit virkelige behov er?

Hvis du stadig har behov for mange forskellige slags forskellige video filer, vil jeg spørge om, du har overvejet en mini PC?

Men hvis du ønsker høj bitrate, er vi nødt til at vide noget om både dit netværk og hvilket TV du har?

Har din router 100 MBit eller Gigabit porte?

Er dit TV på Nettet?
For så vil jeg foreslå dig at finde ud af, hvad du kan opnå ved at lave en DLNA forbindelse fra din nuværende PC og til dit TV?

Til vores LG TV bruger jeg et PC program fra LG der hedder SmartShare. Andre mærker, har andre programmer. Men er dit TV på nettet?

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 17:01
Problemet er ikke fil-formater og 4K og H.265 eller ikke, men at billedet hakker. T95 R1 (købt i cdon.com) kunne afsplille det hele, forudsat at bitraten ikke oversteg 6-7 mb/s. Dette gjorde den umulig til langt de fleste 4K film og blu-rays samt til rigtig mange andre.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

kunne afsplille det hele, forudsat at bitraten ikke oversteg 6-7 mb/s. 

Hej.

Et af problemerne er at T95 R1 kun har 100 MBit Interface. 100 MBit svarer kun til teoredisk 12,5 Mbyte/sec. Så reelt 6-7 mb/s skal nok passe.

T95 R1 har kun USB 2.0 porte, de fleste andre Android bokse har mindst en USB 3.0 port.

Men kan du ikke prøve at svare på mine andre spørgsmål?

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

  "Bæ"-modellen "T95 R1 Android" havde da også Kodi og det hele, men den kunne ingenting.

Hej.

T95 R1 Android er en af de Android Bokse, jeg nogen sinde har set med så lave specifikationer. Her er et link:

'T95 R1 another basic TV-Box with Android 7.1 and S905W Quad Core SoC'

https://androidpctv.com/t95-r1-another-basic-tv-box-with-android-7-1-and-s905w-quad-core-soc/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/t95-r1-another-basic-tv-box-with-android-7-1-and-s905w-quad-core-soc/

Men du skriver en masse om hvad du IKKE ønsker, Men jeg vil hellere spørge ind til, hvad dit virkelige behov er?

Hvis du stadig har behov for mange forskellige slags forskellige filer, vil jeg spørge om, du har overvejet en mini PC?

Men hvis du ønsker høj bitrate, er vi nødt til at vide noget om både dit netværk og hvilket TV du har?

Har din router 100 MBit eller Gigabit porte?

Er dit TV på Nettet?
For så vil jeg foreslå dig at finde ud af, hvad du kan opnå ved at lave en DLNA forbindelse fra din nuværende PC og til dit TV?

Til vores LG TV bruger jeg et PC program fra LG der hedder SmartShare. Andre mærker, har andre programmer. Men er dit TV på nettet?

Hilsen Carsten.

Takker for svaret.

Jeg har brug for en boks, der afspiller mine blu-rays. Halvgammelt TV, men problemet kommer ikke fra mit TV og ja, det er på nettet. Jeg forstår ikke helt, hvad min net-forbindelse har at gøre med dette, men jeg har en router med gigabit porte.

Behov: HDD-->USB-->TV-boks--->HDMI kabel-->TV. Film i meget høj opløsning. Det er da mærkeligt, at en 9 år gammel boks slet ingen problemer havde med sådan en opsætning.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 17:48
Du skal ikke købe en PC til det. Jeg skiftet fra og til Shield tv, og har ikke kigget mig tilbage. Men hold dig langt væk fra bokse som kun har Android. Du skal tage dem med Android tv (mi boks eller Shield tv)


Skrevet af: csell
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

  mit TV og ja, det er på nettet. Jeg forstår ikke helt, hvad min net-forbindelse har at gøre med dette, men jeg har en router med gigabit porte.

Tak.

Jeg kender desværre ingen Android bokse som kan klare ca 25 MB/s, som du skriver at du ønsker.
En PC kan klare mange flere forskellige video formater end en Android boks. Men jeg tænker, hvorfor
anbefale en ekstra mini PC, hvis du bare kan forbinde din nuværende PC via Routeren til TV'et.
Jeg regner med at forbindelsen der der i forvejen?

Hvis du oplyser dit TV mærke og model nummer kan jeg, eller måske andre fortælle, hvad der skal til af program på PC'en, så at der kan oprettes en DLNA forbindelse fra dit TV og til din PC's video filer.

Samt en kort forklaring til, hvordan du bruger TV'et DLNA funktion, til at afspille din PC's video filer.

For så behøver du, ikke nogen afspille boks.

Hilsen Carsten.  


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

  mit TV og ja, det er på nettet. Jeg forstår ikke helt, hvad min net-forbindelse har at gøre med dette, men jeg har en router med gigabit porte.


Tak.

Jeg kender desværre ingen Android bokse som kan klare ca 25 MB/s, som du skriver at du ønsker.
En PC kan klare mange flere forskellige video formater end en Android boks. Men jeg tænker, hvorfor
anbefale en ekstra mini PC, hvis du bare kan forbinde din nuværende PC via Routeren til TV'et.
Jeg regner med at forbindelsen der der i forvejen?

Hvis du oplyser dit TV mærke og model nummer kan jeg, eller måske andre fortælle, hvad der skal til af program på PC'en, så at der kan oprettes en DLNA forbindelse fra dit TV og til din PC's video filer.

Samt en kort forklaring til, hvordan du bruger TV'et DLNA funktion, til at afspille din PC's video filer.

For så behøver du, ikke nogen afspille boks.

Hilsen Carsten.  

du har glemt at Shield tv klare det fint, og fint med 4k 1:1 Rip. Computer er forældet til dette formål


Skrevet af: csell
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  du har glemt at Shield tv klare det fint, og fint med 4k 1:1 Rip. Computer er forældet til dette formål


Hej.

Jeg kender ikke noget til NVIDIA Shield TV PRO 2019, men jeg ser at der er en privat person i Tyskland der ønsker at sælge en til EUR 599,- 

Men jeg kan ikke forestille mig, at du ønsker at jeg skal vise et link her?

Hilsen Carsten.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  du har glemt at Shield tv klare det fint, og fint med 4k 1:1 Rip. Computer er forældet til dette formål



Hej.

Jeg kender ikke noget til NVIDIA Shield TV PRO 2019, men jeg ser at der er en privat person i Tyskland der ønsker at sælge en til EUR 599,- 

Men jeg kan ikke forestille mig, at du ønsker at jeg skal vise et link her?

Hilsen Carsten.
jeg kan ikke tysk så det gør lige meget. Men jeg ved Shield kan klare de ting op ønsker uden problemer og Android tv har en skide nem brugerflade. Prøv dog og tjek videoer om den. Når det kommer til egne rips, bliver den kåret alle steder som bedste streamings device endda for næsen af HTPC. For den har alle goder som en PC. Den har bare en brugerflade egnet til stue og hjemmebiograf. Prøv at sætte dig ind i Android tv systemet i stedet for at rakke noget ned du aldrig har prøvet.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 18:20
600 € for en Shield Pro, så er den dælme også godt betalt
Herhjemme koster de omkring 1900, kan se komplett.dk aælger den til 1899 og forventer at få 57 på lager den 24 April
https://www.komplett.dk/product/1144949/tv-hifi/tv-video/media-afspillere/players/nvidia-shield-tv-pro" rel="nofollow - https://www.komplett.dk/product/1144949/tv-hifi/tv-video/media-afspillere/players/nvidia-shield-tv-pro


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  du har glemt at Shield tv klare det fint, og fint med 4k 1:1 Rip. Computer er forældet til dette formål



Hej.

Jeg kender ikke noget til NVIDIA Shield TV PRO 2019, men jeg ser at der er en privat person i Tyskland der ønsker at sælge en til EUR 599,- 

Men jeg kan ikke forestille mig, at du ønsker at jeg skal vise et link her?

Hilsen Carsten.
og hvis man har android mobil eller Google home på sin iPhone. Så tager det maks to minutter så er Shield tv eller mi box sat op, med netværk Google konto. Så man klar til bruge dem


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 18:29
Jeg bor i en mindre lejlighed og jeg vil ikke have min PC til at drøne løs, bare fordi jeg vil se en film.

Derfor er div. medie servere også vildt overkill.

Jeg har fået en bekendt til at teste en af mine film på en "MINIX" boks og det gik slet ikke. Jeg havde ellers overvejet den nye boks derfra, MINIX U22-XJ, men den er nu ude af billedet. Efter at den havde hakket sig igennem de første to minutter, gik filmen simpelhen i stå, frøs. Det var ikke et rip, men en gammel sort/hvid film, der kom direkte fra en blu-ray skive. Bitrate 25mb/s.

Hvad er det, som min 9 år gamle ASUS boks uden CPU, KODI, Android eller noget andet kunne, men som de nyere bokse ikke kan? Ved nogen det? Hvad havde ASUS'en, der gjorde den så brugbar, som den var? Den havde ikke engang USB3.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Jeg bor i en mindre lejlighed og jeg vil ikke have min PC til at drøne løs, bare fordi jeg vil se en film.

Derfor er div. medie servere også vildt overkill.

Jeg har fået en bekendt til at teste en af mine film på en "MINIX" boks og det gik slet ikke. Jeg havde ellers overvejet den nye boks derfra, MINIX U22-XJ, men den er nu ude af billedet. Efter at den havde hakket sig igennem de første to minutter, gik filmen simpelhen i stå, frøs. Det var ikke et rip, men en gammel sort/hvid film, der kom direkte fra en blu-ray skive. Bitrate 25mb/s.

Hvad er det, som min 9 år gamle ASUS boks uden CPU, KODI, Android eller noget andet kunne, men som de nyere bokse ikke kan? Ved nogen det? Hvad havde ASUS'en, der gjorde den så brugbar, som den var? Den havde ikke engang USB3.
nu skal du prøve at forstå der er forskel på en Android boks og en Android tv boks. Det er to forskellige styresystemer. Android tv er bygget til afspilning af både streaming og afspilning via HDD. Det er en simple Android boks ikke. Da den kun kører med mobil udgaven af Android. En Android tv boks alá Shield tv eller mi box er med Android tv og er skabt til streaming, hvor på Shield tv pro2019 model og de tidligere Shield tv 2015 og 2017 model kan man sætte HDD til, og afspille der fra. Man kan sågar med de gamle modeller og den nye pro udgave satte plexserver op i shielden da serveren er preinstalleret. Og det fortæller lidt om dens evner. Og den minix du snakker om, er med alm mobil udgave af Android og mangler nok også licenser til forskellige codecs.


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 18:51
Jeg har "prøvet" at forstå! Tak! Underlig formulering.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Jeg har "prøvet" at forstå! Tak! Underlig formulering.
jeg beklager formuleringen. Men det er sådan det er mellem Android bokse og Android tv. Men hvis jeg var dig ville jeg bestille en Shield pro, hos fx komplett. For de kan det du ønsker og mere til


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 19:12
Jeg har en Shield Tv (2015) efter ualmindelig mange andre underlige bokse, har aldrig fortrudt


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg beklager formuleringen. Men det er sådan det er mellem Android bokse og Android tv. Men hvis jeg var dig ville jeg bestille en Shield pro, hos fx komplett. For de kan det du ønsker og mere til


Kan den også 25Mb/s film?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg beklager formuleringen. Men det er sådan det er mellem Android bokse og Android tv. Men hvis jeg var dig ville jeg bestille en Shield pro, hos fx komplett. For de kan det du ønsker og mere til


Kan den også 25Mb/s film?


Klaus
jeps Det kan den. Jeg har ikke 4k rips. Men både løvernes konge og ringenes herre på bluray ligger på mellem 32 og 39 Mbit/s og det kører uden problemer


Skrevet af: csell
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

  Hvad er det, som min 9 år gamle ASUS boks uden CPU, KODI, Android eller noget andet kunne, men som de nyere bokse ikke kan? Ved nogen det? Hvad havde ASUS'en, der gjorde den så brugbar, som den var? Den havde ikke engang USB3.

Hej.

Jeg mener at problemet med at afspille en Bitrate  på 25mb/s har noget at gøre med den måde, vi forbinder vores ting med hinanden.

Lad os starte med TV'et. Hvis det har en 100 MBit interface, så kan vi max sende 12,5 MByte/sec ind i det.

Quote: 'In a nutshell, HDMI 2.0 is designed to handle more bandwidth than HDMI 1.4. Both can deliver 4K video, but HDMI 2.0 can transfer up to 18Gbps whereas HDMI 1.4 can only transfer up to 10.2Gbps. 
That extra bandwidth allows HDMI 2.0 to deliver a few extras that might have seemed unnecessary just a few years ago.'

Fra: 'primex.com › hdmi-14-versus-20' den 16. sep 2019.

Mange Android bokse med HDMI udgange er bygget til at kunne streame til et TV. Hvis de kun har et 100 MBit interface ( 12,5 MByte/sec ) er der ingen grund til at vælge en Grafikchip, der kan decode video filer med højere Bitrate.

Her er en anmeldelse af en Top Android Boks fra januar 2019. Her har anmelderen gjort sig den ulejlighed at beskrive, hvordan boksen afspiller nogle mere eller mindre kendte videofiler:

https://androidpctv.com/review-a95x-max/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-a95x-max/

Og til sidst QUOTE: ' MAX BITRATE
Jellyfish – HVEC 10bit – Main 10@L6.1@High – 4K@30fps – Test up to 400 Mbps Resultat 100 Mbps = 12,5 MB/s'


Som jeg tidligere skrev kender jeg ikke NVIDIA Shield TV PRO 2019, men her er en anmeldelse af NVIDIA Shield TV 2019 UDEN Pro:

https://androidpctv.com/review-nvidia-shield-tv-2019-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-nvidia-shield-tv-2019-opinion/

Quote: 'Max. Bitrate 100 Mbps = 12,5 MB/s.'

Der er sikkert nogle, der kan oplyse om resultatet lyder bekendt?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

  Hvad er det, som min 9 år gamle ASUS boks uden CPU, KODI, Android eller noget andet kunne, men som de nyere bokse ikke kan? Ved nogen det? Hvad havde ASUS'en, der gjorde den så brugbar, som den var? Den havde ikke engang USB3.


Hej.

Jeg mener at problemet med at afspille en Bitrate  på 25mb/s har noget at gøre med den måde, vi forbinder vores ting med hinanden.

Lad os starte med TV'et. Hvis det har en 100 MBit interface, så kan vi max sende 12,5 MByte/sec ind i det.

Quote: 'In a nutshell, HDMI 2.0 is designed to handle more bandwidth than HDMI 1.4. Both can deliver 4K video, but HDMI 2.0 can transfer up to 18Gbps whereas HDMI 1.4 can only transfer up to 10.2Gbps. 
That extra bandwidth allows HDMI 2.0 to deliver a few extras that might have seemed unnecessary just a few years ago.'

Fra: 'primex.com › hdmi-14-versus-20' den 16. sep 2019.

Mange Android bokse med HDMI udgange er bygget til at kunne streame til et TV. Hvis de kun har et 100 MBit interface ( 12,5 MByte/sec ) er der ingen grund til at vælge en Grafikchip, der kan decode video filer med højere Bitrate.

Her er en anmeldelse af en Top Android Boks fra januar 2019. Her har anmelderen gjort sig den ulejlighed at beskrive, hvordan boksen afspiller nogle mere eller mindre kendte videofiler:

https://androidpctv.com/review-a95x-max/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-a95x-max/

Og til sidst QUOTE: ' MAX BITRATE<span style="white-space:pre">     </span>
Jellyfish – HVEC 10bit – Main 10@L6.1@High – 4K@30fps – Test up to 400 Mbps Resultat 100 Mbps = 12,5 MB/s'


Som jeg tidligere skrev kender jeg ikke NVIDIA Shield TV PRO 2019, men her er en anmeldelse af NVIDIA Shield TV 2019 UDEN Pro:

https://androidpctv.com/review-nvidia-shield-tv-2019-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-nvidia-shield-tv-2019-opinion/

Quote: 'Max. Bitrate<span style="white-space:pre">     </span>100 Mbps = 12,5 MB/s.'

Der er sikkert nogle, der kan oplyse om resultatet lyder bekendt?

Hilsen Carsten.

ja det lyder bekendt. Som der også står med max bitrate. Kommer jo and på interface(den måde mediet med filmen ligger på) WiFi ville have svært ved 4k, men kablet kan klare det. Hvis HDD kan klare bitraten af 4k ingen problemer heller. Men nu er det det bluray rips Up har snakket om ikke 4k rips. Men 25mbit/s kan den klare selv på WiFi


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 20:43
Carsten, du blander da fuldstændig tingene sammen. 1. Hvad streaming bitraten er, er ligegyldig i forhold til HDMI. HDMI har mere end rigelig båndbredde. 2. Manden får signalet til TV'et via HDMI, ergo er TV fløjtende ligegyldigt, da det er streamingboksen som skal levere (HDMI)signalet. 3. Hele setup'et HAR jo kørt i snart 9 år, så som OP skriver, efterlyses der en streaming enhed, som med 100% vished, kan klare 25 Mbit/sek. Og som er kompatibel med rå bluray streams.


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Carsten, du blander da fuldstændig tingene sammen. 1. Hvad streaming bitraten er, er ligegyldig i forhold til HDMI. HDMI har mere end rigelig båndbredde. 2. Manden får signalet til TV'et via HDMI, ergo er TV fløjtende ligegyldigt, da det er streamingboksen som skal levere (HDMI)signalet. 3. Hele setup'et HAR jo kørt i snart 9 år, så som OP skriver, efterlyses der en streaming enhed, som med 100% vished, kan klare 25 Mbit/sek. Og som er kompatibel med rå bluray streams.


@Flippo: Det er nemlig rigtigt!

Jeg er da bange for, at komme til at investere i endnu en boks, som ikke virker for mig. Det er hele grunden til, at jeg ville spørge jer eksperter.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Carsten, du blander da fuldstændig tingene sammen. 1. Hvad streaming bitraten er, er ligegyldig i forhold til HDMI. HDMI har mere end rigelig båndbredde. 2. Manden får signalet til TV'et via HDMI, ergo er TV fløjtende ligegyldigt, da det er streamingboksen som skal levere (HDMI)signalet. 3. Hele setup'et HAR jo kørt i snart 9 år, så som OP skriver, efterlyses der en streaming enhed, som med 100% vished, kan klare 25 Mbit/sek. Og som er kompatibel med rå bluray streams.


@Flippo: Det er nemlig rigtigt!

Jeg er da bange for, at komme til at investere i endnu en boks, som ikke virker for mig. Det er hele grunden til, at jeg ville spørge jer eksperter.
og der kan jeg kun anbefale dig Shield tv. Jeg har haft min i fire år nu. Og der er ikke noget den ikke har kunne klare. Og jeg køre med 1:1 Rip. Dog kun i mkv format da jeg ikke gide bluray menuerne. Men det er sammen bitrate. Også har jeg Apple tv til drtv og den slags. Men egne rips bruger jeg shield. Tv


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 23:26
Der er masser af brugte Asus O-afspillere på Ebay - oven i købet til langt billigere penge. 


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 23:45
Carsten, du har vist ikke læst dette:
"Behov: HDD-->USB-->TV-boks--->HDMI kabel-->TV"
siden bu bliver ved med at skrive om streaming.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg beklager formuleringen. Men det er sådan det er mellem Android bokse og Android tv. Men hvis jeg var dig ville jeg bestille en Shield pro, hos fx komplett. For de kan det du ønsker og mere til


Kan den også 25Mb/s film?


Klaus

Jeg afspiller 4K rips op til 100Mb/s uden problemer. 


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 11:01
Jeg vil godt slå et slag for en Zappiti 4K HDR afspillere, de er KUN lavet til det formål du skal bruge den til - med et ufattelig lækkert og simpelt GUI. Jeg bruger den selv da jeg aldrig blev helt tilfreds med min Shield hverken med Kodi eller Plex installeret.
Jeg smider alt i MKV container via MAKEMKV og den afspiller det med et fantastisk billed. 
Nu ved jeg ikke hvorfra du kommer i landet, men kommer du forbi Støvring i Nordjylland skal du være velkommen til en demonstration :)




-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 11:12
BTW hvis du vil bruge Shield som Plex server og afspiller til dine Blu-ray rips og du samtidig bruger undertekster fra blu-ray filmene i PGS formatet som de ligger i, understøtter Plex server på Shield ikke PGS og du får dermed problemer med afspilning, sådan var det i hvert fald da den blev lanceret og jeg havde også problemer med det inden jeg gik over til Zappiti.

Blot til info, måske nogen herinde kan be eller afkræfte det? 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

BTW hvis du vil bruge Shield som Plex server og afspiller til dine Blu-ray rips og du samtidig bruger undertekster fra blu-ray filmene i PGS formatet som de ligger i, understøtter Plex server på Shield ikke PGS og du får dermed problemer med afspilning, sådan var det i hvert fald da den blev lanceret og jeg havde også problemer med det inden jeg gik over til Zappiti.

Blot til info, måske nogen herinde kan be eller afkræfte det? 
det er kun ved transcoding on the fly der kan være problemer. For jeg oplevet det aldrig da jeg rodet med plexserver på den for sjov. Men ved direct playing ingen problemer. Men nu er det det jo film liggende på en HDD han skal bruge til at afspille fra som jeg forstår


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Jeg vil godt slå et slag for en Zappiti 4K HDR afspillere, de er KUN lavet til det formål du skal bruge den til - med et ufattelig lækkert og simpelt GUI. Jeg bruger den selv da jeg aldrig blev helt tilfreds med min Shield hverken med Kodi eller Plex installeret.
Jeg smider alt i MKV container via MAKEMKV og den afspiller det med et fantastisk billed. 
Nu ved jeg ikke hvorfra du kommer i landet, men kommer du forbi Støvring i Nordjylland skal du være velkommen til en demonstration :)


Hvad var problemet med shield'en? hvis jeg må spørge


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Jeg vil godt slå et slag for en Zappiti 4K HDR afspillere, de er KUN lavet til det formål du skal bruge den til - med et ufattelig lækkert og simpelt GUI. Jeg bruger den selv da jeg aldrig blev helt tilfreds med min Shield hverken med Kodi eller Plex installeret.
Jeg smider alt i MKV container via MAKEMKV og den afspiller det med et fantastisk billed. 
Nu ved jeg ikke hvorfra du kommer i landet, men kommer du forbi Støvring i Nordjylland skal du være velkommen til en demonstration :)


Hvad var problemet med shield'en? hvis jeg må spørge

Jeg døjede en del med afspilning af netop blu-ray i MKV container via Plex hvor den kunne finde på at lukke ned eller melde, at server ikke var kraftig nok, tiltrods for direct play.
Kodi kørte problem frit men blev aldrig tilfreds med brugeroplevelsen - nørdede virkelig meget med det, samt opstart i Kodi/SPMC og derfra tilgå alt content som Netflix og Spotify så alt var samlet et sted.

Til sidst opgav jeg og købte en Zappiti 4k HDR Mini af en bruger herinde. I dag bruger jeg kun Shield til HBO app. 

Jeg er ret sikker på, at I dag kunne jeg nok få Shield'en til, at opfylde mine behov, men det bliver bare ikke lige så lækkert som Zappiti'en og så gider jeg egentlig ikke døje med det :) 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: Ersgaard
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 19:08
Prøv en Xiaomi Box.

https://www.power.dk/x/p-1019035/?utm_source=ipaper&utm_medium=edm&utm_campaign=eDM-1720_dynamic" rel="nofollow - https://www.power.dk/x/p-1019035/?utm_source=ipaper&utm_medium=edm&utm_campaign=eDM-1720_dynamic


/Ersgaard

Edit. Normalpris :-)


-------------
/Ersgaard


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Ersgaard Ersgaard skrev:

Prøv en Xiaomi Box.


Har den USB indgang til harddisk?

Kan den afspille film fra harddisk med 25Mbit/S eller højere datamængde?



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: csell
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 20:52
Hej.

Jeg var ikke hjemme i går aftes. Men har i dag har prøvet at afspille disse 3 filer på min billige Android Boks. Den var på tilbud p.g.a. en Kinesisk Helligdag sidste år til 20 USD. Her er et link til den:

https://androidpctv.com/review-h96-max-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-h96-max-opinion/

Her er de 3 filer jeg har prøvet med. Jeg overførte dem v.h.a. FTP fra min PC og til Android Boksens interne hukommelse på 16 GB.

samsung-uhd-dubai-( http://www.demolandia.net" rel="nofollow - www.demolandia.net ).mkv
Bit rate                                 : 43.0 Mb/s
Width                                    : 3 840 pixels
Height                                   : 2 160 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 23.976 (24000/1001) FPS
Fra:  https://www.demolandia.net/4k-video-test/brands/samsung/page-1.html" rel="nofollow - https://www.demolandia.net/4k-video-test/brands/samsung/page-1.html

LG Dolby Trailer 4K Demo.ts
Overall bit rate mode                    : Constant
Overall bit rate                         : 31.9 Mb/s
Fra: https://4kmedia.org/lg-dolby-vision-uhd-4k-demo/" rel="nofollow - https://4kmedia.org/lg-dolby-vision-uhd-4k-demo/

TravelXP 4K HDR HLG Demo.ts
Overall bit rate mode                    : Variable
Overall bit rate                         : 20.1 Mb/s

Jeg har prøvet at afspille alle 3 Videoer i både MX Player og Kodi ver 18.6
Og har ikke set nogen hakken.

Jeg oplever det pudsige, at når jeg afspiller TravelXP 4K HDR HLG Demo.ts fra MX Player på vises kort varigt 'HLG HDR' på min TV skærms højre hjørne. Det sker ikke når jeg afspiller fra KODI?

Men hvis du skriver et link, til den video som hverken du eller din kamerat kan se uden hakken, kan jeg godt prøve at afspille den?
Evt læg den op på et fildeling site og send mig et link.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg var ikke hjemme i går aftes. Men har i dag har prøvet at afspille disse 3 filer på min billige Android Boks. Den var på tilbud p.g.a. en Kinesisk Helligdag sidste år til 20 USD. Her er et link til den:

https://androidpctv.com/review-h96-max-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-h96-max-opinion/

Her er de 3 filer jeg har prøvet med. Jeg overførte dem v.h.a. FTP fra min PC og til Android Boksens interne hukommelse på 16 GB.

samsung-uhd-dubai-( http://www.demolandia.net" rel="nofollow - www.demolandia.net ).mkv
Bit rate                                 : 43.0 Mb/s
Width                                    : 3 840 pixels
Height                                   : 2 160 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 23.976 (24000/1001) FPS
Fra:  https://www.demolandia.net/4k-video-test/brands/samsung/page-1.html" rel="nofollow - https://www.demolandia.net/4k-video-test/brands/samsung/page-1.html

LG Dolby Trailer 4K Demo.ts
Overall bit rate mode                    : Constant
Overall bit rate                         : 31.9 Mb/s
Fra: https://4kmedia.org/lg-dolby-vision-uhd-4k-demo/" rel="nofollow - https://4kmedia.org/lg-dolby-vision-uhd-4k-demo/

TravelXP 4K HDR HLG Demo.ts
Overall bit rate mode                    : Variable
Overall bit rate                         : 20.1 Mb/s

Jeg har prøvet at afspille alle 3 Videoer i både MX Player og Kodi ver 18.6
Og har ikke set nogen hakken.

Jeg oplever det pudsige, at når jeg afspiller TravelXP 4K HDR HLG Demo.ts fra MX Player på vises kort varigt 'HLG HDR' på min TV skærms højre hjørne. Det sker ikke når jeg afspiller fra KODI?

Men hvis du skriver et link, til den video som hverken du eller din kamerat kan se uden hakken, kan jeg godt prøve at afspille den?
Evt læg den op på et fildeling site og send mig et link.

Hilsen Carsten.


det der er heller ikke en Android boks. Det er et Android tv. Igen der er forskel på de to styresystemer. Så selvfølgelig virker det. Der bare lagt en noget mærkelig brugerflade oven på


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg var ikke hjemme i går aftes. Men har i dag har prøvet at afspille disse 3 filer på min billige Android Boks. Den var på tilbud p.g.a. en Kinesisk Helligdag sidste år til 20 USD. Her er et link til den:

https://androidpctv.com/review-h96-max-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-h96-max-opinion/

Her er de 3 filer jeg har prøvet med. Jeg overførte dem v.h.a. FTP fra min PC og til Android Boksens interne hukommelse på 16 GB.

samsung-uhd-dubai-( http://www.demolandia.net" rel="nofollow - www.demolandia.net ).mkv
Bit rate                                 : 43.0 Mb/s
Width                                    : 3 840 pixels
Height                                   : 2 160 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 23.976 (24000/1001) FPS
Fra:  https://www.demolandia.net/4k-video-test/brands/samsung/page-1.html" rel="nofollow - https://www.demolandia.net/4k-video-test/brands/samsung/page-1.html

LG Dolby Trailer 4K Demo.ts
Overall bit rate mode                    : Constant
Overall bit rate                         : 31.9 Mb/s
Fra: https://4kmedia.org/lg-dolby-vision-uhd-4k-demo/" rel="nofollow - https://4kmedia.org/lg-dolby-vision-uhd-4k-demo/

TravelXP 4K HDR HLG Demo.ts
Overall bit rate mode                    : Variable
Overall bit rate                         : 20.1 Mb/s

Jeg har prøvet at afspille alle 3 Videoer i både MX Player og Kodi ver 18.6
Og har ikke set nogen hakken.

Jeg oplever det pudsige, at når jeg afspiller TravelXP 4K HDR HLG Demo.ts fra MX Player på vises kort varigt 'HLG HDR' på min TV skærms højre hjørne. Det sker ikke når jeg afspiller fra KODI?

Men hvis du skriver et link, til den video som hverken du eller din kamerat kan se uden hakken, kan jeg godt prøve at afspille den?
Evt læg den op på et fildeling site og send mig et link.

Hilsen Carsten.


men den får dårlige anmeldelser. Så det bedst bud er Shield tv. Så får man også den rene Android tv brugerflade der er nem og lige til


Skrevet af: csell
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  det der er heller ikke en Android boks. Det er et Android tv. Igen der er forskel på de to styresystemer. Så selvfølgelig virker det. Der bare lagt en noget mærkelig brugerflade oven på 

Hej.

Tak for at du er vågen. Jeg kan nu godt se at Anmelderen skriver, at det er en Android TV model,

QUOTE: 'H96 MAX is an Android TV model of which we present today its analysis or review,' 

Men jeg er ikke sikker på, at det er en Andriod TV Boks.  På indpakningen står 'ANDRIOD HD TV BOX', der står ikke 'ANDRIOD TV BOX', så jeg regnede indtil nu med, at det bare var en smart Kinesisk måde at forvirre kunderne på.

Men jeg har installeret en App der hedder 'Fake Device Test' og den raporterer 'Device is Reporting Android Version: 9'

Er der nogen der ved hvad 'Fake Device Test' raporterer, hvis det er en Android TV boks?

Men du har flere gange opfordret mig til at købe en nVidia Shield. Det kommer nok ikke til at ske. Jeg forventer at min næste boks bliver en der kan afspille AV1. Her er nogle links med mere info om AV1:

Netflix Now Streaming AV1 on Android:

https://netflixtechblog.com/netflix-now-streaming-av1-on-android-d5264a515202" rel="nofollow - https://netflixtechblog.com/netflix-now-streaming-av1-on-android-d5264a515202

https://androidpctv.com/tutorial-playback-video-av1-codec-android-windows/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/tutorial-playback-video-av1-codec-android-windows/

https://en.wikipedia.org/wiki/AV1" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/AV1

Jeg forventer at AV1 bliver det fremtidige format og at de første bokse vil kunne købes fra Kina sidst på året.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  det der er heller ikke en Android boks. Det er et Android tv. Igen der er forskel på de to styresystemer. Så selvfølgelig virker det. Der bare lagt en noget mærkelig brugerflade oven på 


Hej.

Tak for at du er vågen. Jeg kan nu godt se at Anmelderen skriver, at det er en Android TV model,

QUOTE: 'H96 MAX is an Android TV model of which we present today its analysis or review,' 

Men jeg er ikke sikker på, at det er en Andriod TV Boks.  På indpakningen står 'ANDRIOD HD TV BOX', der står ikke 'ANDRIOD TV BOX', så jeg regnede indtil nu med, at det bare var en smart Kinesisk måde at forvirre kunderne på.

Men jeg har installeret en App der hedder 'Fake Device Test' og den raporterer 'Device is Reporting Android Version: 9'

Er der nogen der ved hvad 'Fake Device Test' raporterer, hvis det er en Android TV boks?

Men du har flere gange opfordret mig til at købe en nVidia Shield. Det kommer nok ikke til at ske. Jeg forventer at min næste boks bliver en der kan afspille AV1. Her er nogle links med mere info om AV1:

Netflix Now Streaming AV1 on Android:

https://netflixtechblog.com/netflix-now-streaming-av1-on-android-d5264a515202" rel="nofollow - https://netflixtechblog.com/netflix-now-streaming-av1-on-android-d5264a515202

https://androidpctv.com/tutorial-playback-video-av1-codec-android-windows/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/tutorial-playback-video-av1-codec-android-windows/

https://en.wikipedia.org/wiki/AV1" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/AV1

Jeg forventer at AV1 bliver det fremtidige format og at de første bokse vil kunne købes fra Kina sidst på året.

Hilsen Carsten.

tror Apple tv 5 bliver den første. Streamings enhed. Hvis ikke Shield tv 2019 understøtter det hardware. Men det vil tiden vise. Men det er nu op jeg anbefaler


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 14:22
Jeg takker for alle de mange svar. Meget venligt.

Det er mig stadigvæk gådefuldt, hvorfor en 9 år gammel boks med hverken Android m. og uden TV, KODI, VLC, CPU, kun med USB2 og med en sparsom GUI kunne afspille filer, som alt muligt nyt og smart med understøttelse af det ene og det andet ikke kan, fordi bitraten er for høj. Tænk, det forstår jeg ikke, selvom jeg har "prøvet". For mig at se, gør det hovedparten af disse bokse uanvendelige i det lange løb, eftersom billedkvaliteten bare stiger og stiger.

Nu har jeg da fået mine penge tilbage fra cdon.com. Så mangler "kun" de 1300 spir fra Elgiganten fra mit mislykkede køb af NVidia Shield.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Jeg takker for alle de mange svar. Meget venligt.

Det er mig stadigvæk gådefuldt, hvorfor en 9 år gammel boks med hverken Android m. og uden TV, KODI, VLC, CPU, kun med USB2 og med en sparsom GUI kunne afspille filer, som alt muligt nyt og smart med understøttelse af det ene og det andet ikke kan, fordi bitraten er for høj. Tænk, det forstår jeg ikke, selvom jeg har "prøvet". For mig at se, gør det hovedparten af disse bokse uanvendelige i det lange løb, eftersom billedkvaliteten bare stiger og stiger.

Nu har jeg da fået mine penge tilbage fra cdon.com. Så mangler "kun" de 1300 spir fra Elgiganten fra mit mislykkede køb af NVidia Shield.
Det kan gøres kort. intel, amd og nvidia, har altid være hurtige til nye video codecs til sig på hardware siden, så det er grafik kortene der afkoder filmene. Men de fleste tilfælde kræver det royalties som de skal betale til dem der eget teknologien bag det codecs. hvis grafikkort producenten ikke understøtte de codecs, skal det gøres via software installeret på enheden, og der knækker filmen. for de fleste mobil cpu'er har ikke kræfterne til at kunne det i høj bitrate.


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Jeg takker for alle de mange svar. Meget venligt.

Det er mig stadigvæk gådefuldt, hvorfor en 9 år gammel boks med hverken Android m. og uden TV, KODI, VLC, CPU, kun med USB2 og med en sparsom GUI kunne afspille filer, som alt muligt nyt og smart med understøttelse af det ene og det andet ikke kan, fordi bitraten er for høj. Tænk, det forstår jeg ikke, selvom jeg har "prøvet". For mig at se, gør det hovedparten af disse bokse uanvendelige i det lange løb, eftersom billedkvaliteten bare stiger og stiger.

Nu har jeg da fået mine penge tilbage fra cdon.com. Så mangler "kun" de 1300 spir fra Elgiganten fra mit mislykkede køb af NVidia Shield.
Det kan gøres kort. intel, amd og nvidia, har altid være hurtige til nye video codecs til sig på hardware siden, så det er grafik kortene der afkoder filmene. Men de fleste tilfælde kræver det royalties som de skal betale til dem der eget teknologien bag det codecs. hvis grafikkort producenten ikke understøtte de codecs, skal det gøres via software installeret på enheden, og der knækker filmen. for de fleste mobil cpu'er har ikke kræfterne til at kunne det i høj bitrate.


Takker for svaret. Så blev jeg da lidt klogere. Smile


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 15:14
@Flex195: Jeg kan godt se, at Zappiti har et lækkert design og at den nok ville virke, men den er altså uden for mit budget.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 17:48

Hej.

Jeg har modtaget 2 videoer fra trådstarter.

1.mkv  'Kunne ikke afspilles af min kammerat på en MINIX. Gik i stå efter 2 minutters hakkeri.' 
Format                                   : Matroska
Format version                           : Version 4
File size                                : 979 MiB
Duration                                 : 4 min 7 s
Overall bit rate                         : 33.1 Mb/s
Encoded date                             : UTC 2020-04-19 18:33:27
Writing application                      : mkvmerge v43.0.0 ('The Quartermaster') 64-bit
Writing library                          : libebml v1.3.10 + libmatroska v1.5.2

2.mkv  'Kunne ikke afspilles af T95 R1 boksen. Hakkede helt vildt og gik praktisk talt i stå, når der var hurtige bevægelser.' 
Format                                   : Matroska
Format version                           : Version 2
File size                                : 316 MiB
Duration                                 : 3 min 49 s
Overall bit rate                         : 11.5 Mb/s
Writing application                      : libmatroska 1.4.1
Writing library                          : SolveigMM Matroska Muxer Version 1.0.1904.23

Jeg downloaded dem til min Windows PC og efter et hurtigt viruscheck, overførte jeg dem v.h.a. FTP fra min PC og til Android Boksens interne hukommelse på 16 GB.
Jeg har prøvet begge Videoer i både MX Player og Kodi ver 18.6
Og har ikke set nogen hakken.

Jeg fik dog ingen lyd på Video nr 1 fra KODI, men det anser jeg ikke for vigtigt.


Og hvad så nu?

Jeg kan godt oplyse, at da jeg købte min Android Boks var tilbudet til lige under 20 USD, på en boks med 2GB Ram or 16 GB eMMC intern hukommelse. Jeg er senere kommet i tvivl, om den kun har 12 GB.
Og den højere pris i Anmeldelsen er vist på en Android Boks med 4 GB Ram og 32 GB Intern hukommelse. Jeg har på androidpctv.com læst, at det kun er til Gaming, at man behøves 4 GB Ram. Til Streaming kan man sagten nøjes med 2 GB Ram.

På ebay er der flere muligheder. Hvis man søger efter en 'H96 Max' på ebay.com, får man dette link:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=H96+Max&_sacat=168058&LH_TitleDesc=0&_sop=15&_osacat=168058&_odkw=8K" rel="nofollow - https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=H96+Max&_sacat=168058&LH_TitleDesc=0&_sop=15&_osacat=168058&_odkw=8K

Her findes der priser lige fra DKK 76.88 og op. Men hvilken skal man så vælge?

Personligt vælger jeg altid sælgere med mange positive feedbacks.

Jeg læser at til en Android Boks, bør man altid vælge en Air Mouse Keyboard. Jeg har tidligere købt en i8 på ebay til 27 DKr, som jeg er i gang med at lære og kende. Jeg finder den alle tiders til KODI.


Men er en 'H96 Max' det rigtige valg til denne opgave?
Jeg ved det ikke. Jeg købte min H96 Max for at kunne køre en enkelt App, som kræver en højere version af Android end jeg havde. Så for mig, er alle de andre muligheder bare Ekstra.

Efter at jeg havde modtaget min H96 Max, læste jeg androidpctv.com anbefale en X96 Max Plus, da den skulle havde bedre hardware. Her er et link:

'X96 Max Plus 8K Smart TV BOX Android 9.0 HDR Quad Core BT4.0 5G WiFi 16G/32G/64G:'

https://www.ebay.com/itm/X96-Max-Plus-8K-Smart-TV-BOX-Android-9-0-HDR-Quad-Core-BT4-0-5G-WiFi-16G-32G-64G/233557868177?hash=item3661223e91:m:muk1bs3gFYllJ6btuB4ELvg" rel="nofollow - https://www.ebay.com/itm/X96-Max-Plus-8K-Smart-TV-BOX-Android-9-0-HDR-Quad-Core-BT4-0-5G-WiFi-16G-32G-64G/233557868177?hash=item3661223e91:m:muk1bs3gFYllJ6btuB4ELvg

Men jeg kender den ikke.

Men ellers syntes jeg, at man bør checke, om den Android Boks man kigger på, får Firmware opdateringer?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 18:31
Takker. Smile

En ting: Prøv fra en ekstern HDD via USB til boksen og fra boksen til TV via HDMI kabel.



Skrevet af: Hbar
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 18:53
Hvad med et Apple TV og Infuse. Så kan du afspille film fra USB (HDD) eller netværket, evt NAS. Infuse afspiller stort set alt.

Nederst på siden finder du supported formater:
https://firecore.com/infuse" rel="nofollow - https://firecore.com/infuse

Infuse Pro koster 56 kr om året i løbende abon.

Det eneste den ikke kan er Atmos lyd fra TrueHD, men kun relevant hvis du har et Atmos setup derhjemme.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Hvad med et Apple TV og Infuse. Så kan du afspille film fra USB (HDD) eller netværket, evt NAS. Infuse afspiller stort set alt.

Nederst på siden finder du supported formater:
https://firecore.com/infuse" rel="nofollow - https://firecore.com/infuse

Infuse Pro koster 56 kr om året i løbende abon.

Det eneste den ikke kan er Atmos lyd fra TrueHD, men kun relevant hvis du har et Atmos setup derhjemme.
som apple tv og shield tv bruger, så vil jeg anbefale stadig shield tv, da den tager alle formater, uden at skulle ind og pille ved de forskellige formater


Skrevet af: csell
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Takker. Smile

En ting: Prøv fra en ekstern HDD via USB til boksen og fra boksen til TV via HDMI kabel.


Hej.

Jeg fandt en Ekstern Seagate disk med 3 partisioner og USB 3.0

Den havde en lille Partion på 110 GB som jeg tømte og lagde dine 2 testfiler ind som det eneste.
Det gjorde jeg på min PC, da jeg har en mistanke om at min Android Boks kan læse, men ikke skrive filer til en NTFS partion.

Den satte jeg så til min Android Boks USB 3.0 indgang og testede begge dine filer uden hakken i KODI ver 18.6.

Jeg fik stadig ingen lyd på Video nr 1.

Men du skal vide at min Android Boks, blev leveret med en Rockwell version af KODI, som jeg afinstallerede, og erstattede med en normal Android KODI.
Det kan godt være, at jeg skal prøve at kigge mere ind til, hvad forskellen er på de 2 forskellige versioner af KODI er?
Og hvilken, som kører bedst på min Android Boks.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 21:09
Takker rigtig mange gange.

Video 1 har AC3 lyd, men det har du sikkert allerede konstateret.

Gad vide hvorfor kammesjukken & jeg havde så store problemer med disse. Ermm


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 22-April-2020 kl. 21:43
Til dit brug, ville jeg prøve at finde en gen. 1 eller gen. 2 Nvidia Shield TV brugt, som jeg selv kører med. De er udstyret med USB-indgange, og kan afspille alt du kyler efter dem, samtidig med, der er mulighed for at streame alt hvad hjertet begærer.
Jeg har tidligere været igennem WD TVer, Boxee Box og nu Nvidia Shield TV gen. 2, efter jeg byttede en gen. 1, der havde en strømforsyning, der fejlede periodisk.
Elgiganten kunne ikke bytte strømforsyningen, men tilbød mig alle pengene tilbage, hvilket jeg gjorde og købte mig en helt ny og mindre (fysisk) model, som jeg er meget glad for.
Jeg kan garantere, den kan alle de ting, du efterlyser plus meget, meget mere, da den jo i modsætning til din ASUS jo nemlig er softwarebaseret i modsætning til hardwarebaseret!


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Til dit brug, ville jeg prøve at finde en gen. 1 eller gen. 2 Nvidia Shield TV brugt, som jeg selv kører med. De er udstyret med USB-indgange, og kan afspille alt du kyler efter dem, samtidig med, der er mulighed for at streame alt hvad hjertet begærer.
Jeg har tidligere været igennem WD TVer, Boxee Box og nu Nvidia Shield TV gen. 2, efter jeg byttede en gen. 1, der havde en strømforsyning, der fejlede periodisk.
Elgiganten kunne ikke bytte strømforsyningen, men tilbød mig alle pengene tilbage, hvilket jeg gjorde og købte mig en helt ny og mindre (fysisk) model, som jeg er meget glad for.
Jeg kan garantere, den kan alle de ting, du efterlyser plus meget, meget mere, da den jo i modsætning til din ASUS jo nemlig er softwarebaseret i modsætning til hardwarebaseret!
Min defekte strømforsyning til min Nvidia Shield TV blev ombyttet Af Nvidia ved direkte henvendelse til Nvidia - selvom den var 4 år gammel - det samme gjaldt iøvrigt en defekt fjernbetjening - super service!




Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

  Gad vide hvorfor kammesjukken & jeg havde så store problemer med disse. Ermm

Hej.

T95 R1 har meget lave specifikationer.

Quote: 'This new Tv-Box is equipped with Amlogic’s S905W quad core SoC, a shorter and cheaper version of the S905X'

Fra:  http://androidpctv.com/t95-r1-another-basic-tv-box-with-android-7-1-and-s905w-quad-core-soc/ " rel="nofollow - https://androidpctv.com/t95-r1-another-basic-tv-box-with-android-7-1-and-s905w-quad-core-soc/ 

Quote: 'S905X was scheduled to be released in Q1 2016'

Fra:  http://%20en.wikipedia.org/wiki/Amlogic" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Amlogic

Fra ovenstående links, er det en billig og svagere udgave af en S905X, som er fra Q1 2016.


Ifølge Google har en MINIX U22-XJ en Amlogic S922-XJ og en Mali-G52MP4 GPU. 
I PC'er sker decodningen i GPU'en. Mens den i en Android Boks sker i VDU'en som er en del af CPU'en.
Amlogic S922-X er en 6 core CPU, Men den har 4 kraftige core og 2 svage core, som jeg normalt ser i batteridrevet udstyr. Jeg ved ikke, hvor godt eller hvordan Android udnytter det i ikke batteri drevet udstyr. Men jeg er sikker på at det ser godt ud på papiret, at den totalt har 6 cores. Prøv evt at læse nogle andre anmeldelser for Android Bokse med Amlogic S922-X?

QUOTE: 'Media player SoCs (S9 family gen 2)
At IBC 2018 Amlogic showed to the public for the first time their second generation SoCs for media players on reference boards running Android TV 9.'

Fra: http://%20en.wikipedia.org/wiki/Amlogic" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Amlogic

Men det kan sagten være andre problemer, som hvilke format og USB version er brugt på Harddisken?
Har filen været meget segmenteret? osv.


Jeg har fundet mit gamle spørgsmål på androidpctv.com frem:

QUESTION: 'I don’t play Games or watch NetFlix.

Quote Kim: 'Select a S905X2 or S922X, are the best now if you can’t buy the Nvidia Shield.'
Are S905X3 boxes better than S905X2 boxes?

Quite Kim: 'The best are in this list, if you are looking for a cheap model go for X96 MAX, forget the others without custom roms.'
Which model: X96 Max, X96 Max Plus, X96 Air or X96 Mini?'

ANSWER: 'Kim
If you don’t play games go for S905X3
If you can’t buy the Beelink GT1 mini 2 (best support, build quality, remote and community) go for X96 MAX PLUS better hardware than the others.
X96 Max Plus review will be published tomorrow.
http://androidpctv.com/x96-max-plus-s905x3/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/x96-max-plus-s905x3/

Fra:  http://androidpctv.com/comparison-best-android-tv-mini-pc-buy-tv-box-android/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/comparison-best-android-tv-mini-pc-buy-tv-box-android/

Og man kan købe en X96 Max Plus til US $29.50 Approximately DKK 202.55 på eBay:

http://www.ebay.com/itm/X96-Max-Plus-8K-Smart-TV-BOX-Android-9-0-HDR-Quad-Core-BT4-0-5G-WiFi-16G-32G-64G/233557868177?hash=item3661223e91:m:muk1bs3gFYllJ6btuB4ELvg" rel="nofollow - https://www.ebay.com/itm/X96-Max-Plus-8K-Smart-TV-BOX-Android-9-0-HDR-Quad-Core-BT4-0-5G-WiFi-16G-32G-64G/233557868177?hash=item3661223e91:m:muk1bs3gFYllJ6btuB4ELvg


Jeg ved ikke hvad din tidshorisont er. Men som tidlige skrevet, vil jeg selv ønske AV1 decodning i min næste Android Boks. Som tingene ser ud i dag, kan det sagtens blive en med den kommende S905X4 CPU, som forventes i slutningen af året. Her er et link om den kommende AV1 decodning:

http://androidpctv.com/tutorial-playback-video-av1-codec-android-windows/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/tutorial-playback-video-av1-codec-android-windows/


Og til sidst vil skrive at der findes flere slags forskellige Android enheder. Nogle betjenes med Touch skærme, andre med Fjernbetjeninger, men til Android Bokse, med et Android tablet operativ system
anbefales det, at man bruger et Air Mouse Keyboard. Her er et link til det i8 Air Mouse Keyboard, jeg købte til 27 DKr på eBay:

http://www.gearbest.com/air-mouse/pp_1434926.html" rel="nofollow - https://www.gearbest.com/air-mouse/pp_1434926.html

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Hvad med et Apple TV og Infuse. Så kan du afspille film fra USB (HDD) eller netværket, evt NAS. Infuse afspiller stort set alt.

Nederst på siden finder du supported formater:
https://firecore.com/infuse" rel="nofollow - https://firecore.com/infuse

Infuse Pro koster 56 kr om året i løbende abon.

Det eneste den ikke kan er Atmos lyd fra TrueHD, men kun relevant hvis du har et Atmos setup derhjemme.

Nok det mest brugbare råd i denne tråd.

De fleste glemmer vist at læse trådstarters behov/krav...


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 11:20
Slettet læste forkert


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Hvad med et Apple TV og Infuse. Så kan du afspille film fra USB (HDD) eller netværket, evt NAS. Infuse afspiller stort set alt.

Nederst på siden finder du supported formater:
https://firecore.com/infuse" rel="nofollow - https://firecore.com/infuse

Infuse Pro koster 56 kr om året i løbende abon.

Det eneste den ikke kan er Atmos lyd fra TrueHD, men kun relevant hvis du har et Atmos setup derhjemme.


Nok det mest brugbare råd i denne tråd.

De fleste glemmer vist at læse trådstarters behov/krav...
Jeg vil stadig mene at som apple tv og shield tv bruger, så er shield tv det bedste til rips. at du nok er forblændet til kun apple det er fair nok. Men hvis man vil afspille noget uden nogle former for transcoding af hverken lyd eller video codecs så er det shield tv


Skrevet af: Tuvalu
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 15:10
Jeg takker for alle svarende. Smile

Jeg er blevet lidt forvirret, men det er imidlertid på et højere plan.

Har ikke set en krone fra Elgiganten endnu. Når de engang kommer, ender det nok med en Nvidia Shield PRO, selvom jeg ikke har brug for alt det, den kan.



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Jeg takker for alle svarende. Smile

Jeg er blevet lidt forvirret, men det er imidlertid på et højere plan.

Har ikke set en krone fra Elgiganten endnu. Når de engang kommer, ender det nok med en Nvidia Shield PRO, selvom jeg ikke har brug for alt det, den kan.

Velbekomme. Du vil ikke fortryde det.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Hvad med et Apple TV og Infuse. Så kan du afspille film fra USB (HDD) eller netværket, evt NAS. Infuse afspiller stort set alt.

Nederst på siden finder du supported formater:
https://firecore.com/infuse" rel="nofollow - https://firecore.com/infuse

Infuse Pro koster 56 kr om året i løbende abon.

Det eneste den ikke kan er Atmos lyd fra TrueHD, men kun relevant hvis du har et Atmos setup derhjemme.


Nok det mest brugbare råd i denne tråd.

De fleste glemmer vist at læse trådstarters behov/krav...
Jeg vil stadig mene at som apple tv og shield tv bruger, så er shield tv det bedste til rips. at du nok er forblændet til kun apple det er fair nok. Men hvis man vil afspille noget uden nogle former for transcoding af hverken lyd eller video codecs så er det shield tv

Sjovt LOL

Prøv lige at holde et spejl op foran dig selv, inden du tillægger andre noget...


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Hvad med et Apple TV og Infuse. Så kan du afspille film fra USB (HDD) eller netværket, evt NAS. Infuse afspiller stort set alt.

Nederst på siden finder du supported formater:
https://firecore.com/infuse" rel="nofollow - https://firecore.com/infuse

Infuse Pro koster 56 kr om året i løbende abon.

Det eneste den ikke kan er Atmos lyd fra TrueHD, men kun relevant hvis du har et Atmos setup derhjemme.


Nok det mest brugbare råd i denne tråd.

De fleste glemmer vist at læse trådstarters behov/krav...
Jeg vil stadig mene at som apple tv og shield tv bruger, så er shield tv det bedste til rips. at du nok er forblændet til kun apple det er fair nok. Men hvis man vil afspille noget uden nogle former for transcoding af hverken lyd eller video codecs så er det shield tv


Sjovt LOL

Prøv lige at holde et spejl op foran dig selv, inden du tillægger andre noget...
okay hvad mener du?


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 21:15
Jeg forstår ikke hvorfor nogle bruger tid på at rippe Blu-Ray film. Er det ikke nemmere bare at komme skiven i en Blu-Ray afspiller?



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor nogle bruger tid på at rippe Blu-Ray film. Er det ikke nemmere bare at komme skiven i en Blu-Ray afspiller?

det er bekvemt nem måde at kategorisere film på, putte dem i CD mapper og ind i et skab i stedet for de skal fylde. Og så hvis man. Ligger syg. Så slipper man for at skulle rejse sig hvis man er meget dårlig. Også slipper man for de irriterende menuer fra dvd og blu-ray hvergang


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor nogle bruger tid på at rippe Blu-Ray film. Er det ikke nemmere bare at komme skiven i en Blu-Ray afspiller?


Nogen er dovne, så er der andre der som dig gerne vil putte en skive i afspilleren.
Jeg er så gammel at jeg hører til den sidste gruppe......


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 23:23
Jeg er nu mere nysgerrig efter hvor man kan købe en BluRay. Elgiganten og Power sælger dem ikke mere.
Er man virkelig pisket til at søge efter dem på nettet, hvor man sjældent kan finde dem med dansk tekst eller tale
Hold da kæft hvor jeg savner Blockbusters fysiske forretninger
 

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 05:32
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg er nu mere nysgerrig efter hvor man kan købe en BluRay. Elgiganten og Power sælger dem ikke mere.
Er man virkelig pisket til at søge efter dem på nettet, hvor man sjældent kan finde dem med dansk tekst eller tale
Hold da kæft hvor jeg savner Blockbusters fysiske forretninger
 
Bilka og Føtex Elgiganten i Nykøbing Falster. Dvdoo.dk og cdon.com de to sidste handler vi mest hos af film nu


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor nogle bruger tid på at rippe Blu-Ray film. Er det ikke nemmere bare at komme skiven i en Blu-Ray afspiller?


Nogen er dovne, så er der andre der som dig gerne vil putte en skive i afspilleren.
Jeg er så gammel at jeg hører til den sidste gruppe......


Klaus
og nogle gider ikke at have 800 skiver stående på en reol


Skrevet af: Ænz
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 09:23
Har i overvejet Vero 4K+? Noget billigere end Shield, der ligger linux under OSMC, så ikke de problemer med framerate switching ol. som er på Shield (og alle android).
Afspiller perfekt 23,976Hz UHD Bluray med HDR10 og bitstreamer atmos/dtsX mm.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Har i overvejet Vero 4K+? Noget billigere end Shield, der ligger linux under OSMC, så ikke de problemer med framerate switching ol. som er på Shield (og alle android).
Afspiller perfekt 23,976Hz UHD Bluray med HDR10 og bitstreamer atmos/dtsX mm.
plex og kodi skifter selv frekvens på Shield tv. Det kun Netflix andre alm. Streamings tjenester som ikke har implementeret det


Skrevet af: Ænz
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 09:52
Til afspilning af film lokalt/netværk. Hvad er argumentet for at købe den dyrere Shield, fremfor Vero 4K+?


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg er nu mere nysgerrig efter hvor man kan købe en BluRay. Elgiganten og Power sælger dem ikke mere.
Er man virkelig pisket til at søge efter dem på nettet, hvor man sjældent kan finde dem med dansk tekst eller tale
Hold da kæft hvor jeg savner Blockbusters fysiske forretninger
 

Jeg synes også det er blevet sværere. I går ville jeg købe den nye Star Wars 9. På Elgigantens hjemmeside stod der levering koster fra 99 kr.
Så blev den købt på Amazon uk. Det ser ud som om det er samme UHD + BD med kun danske tekster på BD. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Til afspilning af film lokalt/netværk. Hvad er argumentet for at købe den dyrere Shield, fremfor Vero 4K+?

Hej.

En hurtig søgning med Google viser at Vero 4K+ er en Lokalt Solgt Boks, der kører KODI under Linux.
I deres blog skriver de bl.a. at de fik KODI 18.6 adskillige uger senere end Android. Her er et link:

https://osmc.tv/blog/" rel="nofollow - https://osmc.tv/blog/

Om man skal vælge Android eller Linux kommer bl.a. an på, om man kun ønsker at køre en forsinket version af KODI, eller man også ønsker at kunne køre andre af de millioner af Apps, der findes i Google Play Store.

Hvis man kun kigger på prisen, har jeg tilligere linket til en X96 Max Plus, også med Gigabit Netværk og
til kun US $29.50 svarende til DKK 203.18 

https://www.ebay.com/itm/X96-Max-Plus-8K-Smart-TV-BOX-Android-9-0-HDR-Quad-Core-BT4-0-5G-WiFi-16G-32G-64G/233557868177?hash=item3661223e91:m:muk1bs3gFYllJ6btuB4ELvg" rel="nofollow - https://www.ebay.com/itm/X96-Max-Plus-8K-Smart-TV-BOX-Android-9-0-HDR-Quad-Core-BT4-0-5G-WiFi-16G-32G-64G/233557868177?hash=item3661223e91:m:muk1bs3gFYllJ6btuB4ELvg

Hilsen Carsten.




Skrevet af: Ænz
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 14:44
OSMC på Vero bliver opdateret lidt senere end den officielle kodi. Fordi den bliver testet lidt mere. Hvis man vil, kan man jo køre betaerne. Der er sjældent den store relevans i absolut at køre den nyeste version til afspilning af film. Vero 4K+ blev solgt med garanteret opdateringer i 5 år.
Kodi på android kan ikke skifte colorspace, framerate, opløsning, SDR/HDR som det virker linux/OSMC. Alt samtidig med bitstreaming af lyden. Det er uanset pris/producent af android enheden.
Der er selvfølgelig ikke adgang til Google Play Store fra andet end android.
Trådstarter efterspurgte kun afspilning af film lokalt/netvæk. Ingen streamingtjenester.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Til afspilning af film lokalt/netværk. Hvad er argumentet for at købe den dyrere Shield, fremfor Vero 4K+?
shielden er kraftigere, og der er usb 3 i Shield og ikke usb 2. Hvilken er vigtigt for strøm til HDD og overførselshastighed. Jeg ville aldrig gå ned på hastighed når vi snakker film og den høje bitrate


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg er nu mere nysgerrig efter hvor man kan købe en BluRay. Elgiganten og Power sælger dem ikke mere.
Er man virkelig pisket til at søge efter dem på nettet, hvor man sjældent kan finde dem med dansk tekst eller tale
Hold da kæft hvor jeg savner Blockbusters fysiske forretninger
 


Jeg synes også det er blevet sværere. I går ville jeg købe den nye Star Wars 9. På Elgigantens hjemmeside stod der levering koster fra 99 kr.
Så blev den købt på Amazon uk. Det ser ud som om det er samme UHD + BD med kun danske tekster på BD. 
men der var også dvdoo og Cdon.com


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

OSMC på Vero bliver opdateret lidt senere end den officielle kodi. Fordi den bliver testet lidt mere. Hvis man vil, kan man jo køre betaerne. Der er sjældent den store relevans i absolut at køre den nyeste version til afspilning af film. Vero 4K+ blev solgt med garanteret opdateringer i 5 år.
Kodi på android kan ikke skifte colorspace, framerate, opløsning, SDR/HDR som det virker linux/OSMC. Alt samtidig med bitstreaming af lyden. Det er uanset pris/producent af android enheden.
Der er selvfølgelig ikke adgang til Google Play Store fra andet end android.
Trådstarter efterspurgte kun afspilning af film lokalt/netvæk. Ingen streamingtjenester.
automatisk colorspace og frames rate virke som på en hver anden PC med kodi. Og indstilles samme. Sted i kodi om det er på Linux, Windows eller Shield. Og nej Shield kører ikke Android men Android tv.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 15:43
Jeg må sige, at jeg har fået lidt blod på tanden efter at have fulgt denne tråd. Jeg søger ligesom trådstarter en media player der kan afspille alle nuværende audio- og videoformater i alle opløsninger og bitrates. Afspilning kun via USB og ingen streaming. Jeg er så faldet over denne annonce på ebay: https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx" rel="nofollow - https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx
Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 15:46

Hej.

Lige efter at jeg skrev mit sidste indlæg, fandt jeg ud af at den nyeste Vero 4K+ bruger en ældre AMLogic S905D Quad Core CPU fra Q2 2016. Og at den kun kommer med 2 x USB 2.0.

Når man bruger sådan hardware, kan jeg bedre forstå at man lover 5 års opdateringer. Men hvad er dette løfte værd, hvis et mindre lokalt firma må lukke.

Det er ikke en løsning, at jeg personlig turde købe.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Ænz
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 17:01
Hvis du vil betegne OSMC som et lille niche produkt, så fred være med det. Veroen er bare et hardwareprojekt de kører ved siden af.

Hvis du SKAL have USB3, så dur en vero ikke. UHD 100GB skiver bruger absolut maks 144mbit. Hvordan du vil få noget ud af meget mere hastighed til afspilleren forstår jeg ikke. Veroens netværk kører internet over USB2 chippen, så der er heller ikke mere end ca. 300mbit til rådighed der.

Jeg har prøvet masser af de android bokse fra eBay. Og jeg har aldrig oplevet problemfri afspilning af Bluray og UHD Bluray. Det kan veroen trods den relativt lave pris.

Hvis i vil prøve de billige android afspillere med kodi, så gør det.

Nvidia Shield fik ikke auto framerate switching før slutningen af 2019 og i starten var det beta og skulle alligevel skiftes manuelt. Noget vero kunne fra starten i 2016.

Vero er langt fra den ultimative afspiller. For mig kommer den også til kort, og der må madVR tage over. Jeg må igen henvise til trådstarter, som efterspurgte Bluray og UHD Bluray fra net ell. USB.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg må sige, at jeg har fået lidt blod på tanden efter at have fulgt denne tråd. Jeg søger ligesom trådstarter en media player der kan afspille alle nuværende audio- og videoformater i alle opløsninger og bitrates. Afspilning kun via USB og ingen streaming. Jeg er så faldet over denne annonce på ebay: https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx" rel="nofollow - https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx
Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Flemming
Godt spørgsmål, den røg i min indkøbsvogn. 
Så det vil vise sig når den engang dukker op. Smile

Ellers er eBay jo på købers side hvis det annoncerede ikke stemmer overens med det leverede. Wink


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Ænz
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 17:38
Et hurtigt kig på link, tyder på kun 100mbit netværk. Så good luck med UHD Bluray over netværk... Det virker jo nogen gange, med nogle titler.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Et hurtigt kig på link, tyder på kun 100mbit netværk. Så good luck med UHD Bluray over netværk... Det virker jo nogen gange, med nogle titler.


Hvis det er mig du svarer så skrev jeg jo netop af den kun skal bruges med USB og ikke streaming.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Hvis du vil betegne OSMC som et lille niche produkt, så fred være med det. Veroen er bare et hardwareprojekt de kører ved siden af.

Hvis du SKAL have USB3, så dur en vero ikke. UHD 100GB skiver bruger absolut maks 144mbit. Hvordan du vil få noget ud af meget mere hastighed til afspilleren forstår jeg ikke. Veroens netværk kører internet over USB2 chippen, så der er heller ikke mere end ca. 300mbit til rådighed der.

Jeg har prøvet masser af de android bokse fra eBay. Og jeg har aldrig oplevet problemfri afspilning af Bluray og UHD Bluray. Det kan veroen trods den relativt lave pris.

Hvis i vil prøve de billige android afspillere med kodi, så gør det.

Nvidia Shield fik ikke auto framerate switching før slutningen af 2019 og i starten var det beta og skulle alligevel skiftes manuelt. Noget vero kunne fra starten i 2016.

Vero er langt fra den ultimative afspiller. For mig kommer den også til kort, og der må madVR tage over. Jeg må igen henvise til trådstarter, som efterspurgte Bluray og UHD Bluray fra net ell. USB.


billige Android bokse skal man holde sig fra ja. Men auto frameaste har Shield tv haft i hvertfald siden 2016 hvor jeg købte min. Prøv at lige at følge med. At Netflix osv. På nær kodi og plex ikke har valgt at understøtte det, da det er en features NVIDIA har lavet. Og ikke Google selv. Det er hvad det vil være. Men lad da være med at bringe usandheder om et produkt du ikke kender


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg må sige, at jeg har fået lidt blod på tanden efter at have fulgt denne tråd. Jeg søger ligesom trådstarter en media player der kan afspille alle nuværende audio- og videoformater i alle opløsninger og bitrates. Afspilning kun via USB og ingen streaming. Jeg er så faldet over denne annonce på ebay: https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx" rel="nofollow - https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx
Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Flemming
Godt spørgsmål, den røg i min indkøbsvogn. 
Så det vil vise sig når den engang dukker op. Smile

Ellers er eBay jo på købers side hvis det annoncerede ikke stemmer overens med det leverede. Wink


Jeg bestilte den også fordi jeg tænkte, at til den pris kan det ikke gå helt galt.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Et hurtigt kig på link, tyder på kun 100mbit netværk. Så good luck med UHD Bluray over netværk... Det virker jo nogen gange, med nogle titler.
Ikke et problem for mig, har intet UHD TV endnu. Smile

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: miri
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

billige Android bokse skal man holde sig fra ja. Men auto frameaste har Shield tv haft i hvertfald siden 2016 hvor jeg købte min. Prøv at lige at følge med. At Netflix osv. På nær kodi og plex ikke har valgt at understøtte det, da det er en features NVIDIA har lavet. Og ikke Google selv. Det er hvad det vil være. Men lad da være med at bringe usandheder om et produkt du ikke kender
Google og Android TV understøtter autoframerate. Men Netflix m.fl.har indtil videre fravalgt at implementere....

-------------
miri


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

billige Android bokse skal man holde sig fra ja. Men auto frameaste har Shield tv haft i hvertfald siden 2016 hvor jeg købte min. Prøv at lige at følge med. At Netflix osv. På nær kodi og plex ikke har valgt at understøtte det, da det er en features NVIDIA har lavet. Og ikke Google selv. Det er hvad det vil være. Men lad da være med at bringe usandheder om et produkt du ikke kender
Google og Android TV understøtter autoframerate. Men Netflix m.fl.har indtil videre fravalgt at implementere....
troet det stadig kun var NVIDIA feature . Viste ikke Google havde implementeret det nu


Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Hej.

Nej, det tror jeg ikke. I teksten under Hardware Specificationer står:

    Chipset:RK3318 Quad-Core 64bit Cortex-A53
    GPU:Penta-Core Mali-450 Up to 750Mhz+
    FLASH:EMMC 16G/32G/64G
    SDRAM :2GB/4GB DDR3

Så jeg vil tro at den kommer med 2 GB Ram og 16 GB Intern hukommelse.

Men jeg vil foreslå at i installerer 'Fake Device Test' når i får dem. I min siger den, at der kun er 12 GB Interne hukommelse. Men det har jeg endnu ikke kigget ind til:

https://play.google.com/store/apps/details?id=mark.fakedevicetest&hl=en_US" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=mark.fakedevicetest&hl=en_US '


Ellers bruger jeg 'Cx File Explorer'. Hvis man under 'Network' vælger 'Access from PC' og Vælger Random Port Numer FRA og trykker på 'Start Service' skriver den:

ftp://192.168.1.42:4792" rel="nofollow - ftp://192.168.1.42:4792 som er der man skal taste ind i sin PC Browser, for at oprette en ftp forbindelse til den og tilgå den fra sin PC.

Men her er en beskrivelse af en meget nem måde for at:

'How to Turn Windows File Explorer Into an FTP Client'

https://www.makeuseof.com/tag/windows-file-explorer-ftp-client/" rel="nofollow - https://www.makeuseof.com/tag/windows-file-explorer-ftp-client/

Så kan man tilgå den fra sin PC's Windows File Explorer, når man har startet Cx File Explorer op på Boksen. 
Man skal så også stoppe forbindelse fra Boksens Cx File Explorer.

Ellers vil jeg gerne sende jer en link til denne tråd om H96 MAX RK3318 Android 9.0:

https://forum.freaktab.com/forum/tv-player-support/rockchip-based-tv-players/rk3318/772020-h96-max-rk3318-android-9-0" rel="nofollow - https://forum.freaktab.com/forum/tv-player-support/rockchip-based-tv-players/rk3318/772020-h96-max-rk3318-android-9-0

Jeg fik min lige før jule og nytåers ferien og havde glemt min i8 Air Mouse Keyboard, så jeg begyndte at bruge den med fjernbetjeningen og en trådløs WiFi mus. Det gjorde, at jeg fik nogle dårlige vaner. Den rigtige løsning er at købe en Air Mouse Keyboard til den. Jeg fant en opladelig i8 til 27 Kr på ebay, men der findes andre.

Hilsen Carsten 



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Hej.

Nej, det tror jeg ikke. I teksten under Hardware Specificationer står:

    Chipset:RK3318 Quad-Core 64bit Cortex-A53
    GPU:Penta-Core Mali-450 Up to 750Mhz+
    FLASH:EMMC 16G/32G/64G
    SDRAM :2GB/4GB DDR3

Så jeg vil tro at den kommer med 2 GB Ram og 16 GB Intern hukommelse.
Måske, men så stemmer det ikke med tekst sælger har lagt ind over billed 1: 
"4G RAM+64G ROM" 
Wink

Og selv om det skulle være mindste version er det stadigvæk billigt i forhold til andre forhandlere, et par eksempler fra hurtig googleing:
https://www.lightinthebox.com/da/p/h96-max-rk3318-smart-tv-box-android-9-0-4-gb-ram-32-gb-64-gb-4k-wifi-medieafspiller-google-stemmeassistent-netflix-youtube-hdr-bt4-0-usb-3-0-airplay_p7631615.html" rel="nofollow - https://www.lightinthebox.com/da/p/h96-max-rk3318-smart-tv-box-android-9-0-4-gb-ram-32-gb-64-gb-4k-wifi-medieafspiller-google-stemmeassistent-netflix-youtube-hdr-bt4-0-usb-3-0-airplay_p7631615.html

https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-Quad-Core-4K-HD-5-8GHZ-WiFi-BT-USB-Media-Player-/143489805569" rel="nofollow - https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-Quad-Core-4K-HD-5-8GHZ-WiFi-BT-USB-Media-Player-/143489805569



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Hej.

Nej, det tror jeg ikke. I teksten under Hardware Specificationer står:

    Chipset:RK3318 Quad-Core 64bit Cortex-A53
    GPU:Penta-Core Mali-450 Up to 750Mhz+
    FLASH:EMMC 16G/32G/64G
    SDRAM :2GB/4GB DDR3

Så jeg vil tro at den kommer med 2 GB Ram og 16 GB Intern hukommelse.
Måske, men så stemmer det ikke med tekst sælger har lagt ind over billed 1: 
"4G RAM+64G ROM" 
Wink

Og selv om det skulle være mindste version er det stadigvæk billigt i forhold til andre forhandlere, et par eksempler fra hurtig googleing:
https://www.lightinthebox.com/da/p/h96-max-rk3318-smart-tv-box-android-9-0-4-gb-ram-32-gb-64-gb-4k-wifi-medieafspiller-google-stemmeassistent-netflix-youtube-hdr-bt4-0-usb-3-0-airplay_p7631615.html" rel="nofollow - https://www.lightinthebox.com/da/p/h96-max-rk3318-smart-tv-box-android-9-0-4-gb-ram-32-gb-64-gb-4k-wifi-medieafspiller-google-stemmeassistent-netflix-youtube-hdr-bt4-0-usb-3-0-airplay_p7631615.html

https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-Quad-Core-4K-HD-5-8GHZ-WiFi-BT-USB-Media-Player-/143489805569" rel="nofollow - https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-Quad-Core-4K-HD-5-8GHZ-WiFi-BT-USB-Media-Player-/143489805569

64gb rom (read only memory) lyder ikke betryggende. Så der ikke meget der kan installeres. DVS slet ingen ting


Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-April-2020 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

  men så stemmer det ikke med tekst sælger har lagt ind over billed 1: 
"4G RAM+64G ROM" 
Wink 


Hej.

Jeg tror det er vigtigere hvad sælger skriver i sin Oveskrift: 'H96 Max Android 9.0 Smart TV Box 64G Quad Core 4K5.8GHz WiFi Media Player US #12' hvis I vil klage, men det bliver spændende hvad i modtager?

Men må jeg foreslå, at i koordinerer jeres evt. klager og anmodning om refundering, således at de ikke alle kommer til at lyde på, at 'Fake Device Test' viser at Android Boksen er leveret med for lidt eCCM.

Personligt ville jeg ikke bruge ordene RAM og ROM. Men ikke alle ved hvad eMMC er. RAM har vel den egenskab, at den mister hukommelsen, når strømmen bliver afbrudt.
Mens ROM og her Flash har den egenskab,  at den husker selvom man fjerner strømmen.
Jeg har selv ca 51 Apps installeret og har stadig ca 8 GB Free.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 25-April-2020 kl. 06:45
https://androidpctv.com/review-h96-max-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-h96-max-opinion/

- Ingen Gigabit Ethernet
- Ingen HDMI-CEC
- Ingen automatic refresh change
- Ikke kompatibel med LibreELEC
- Max bitrate 60 Mbps
- Frameskip ved adskillige 10-bit formater
- Begrænset kvalitet ved streamingtjenester (almindelig mobil-Android uden certifikater)

Link til anbefalede modeller (men mange stadig med begrænset streamingkvalitet):
https://androidpctv.com/comparison-best-android-tv-mini-pc-buy-tv-box-android/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/comparison-best-android-tv-mini-pc-buy-tv-box-android/




Skrevet af: csell
Skrevet den: 25-April-2020 kl. 10:04
Hej GlobulusDK.

Jeg kan godt lide din opsummering af H96 MAX med Rockchip RK3318 SoC. Jeg syntes at den er god.

Men jeg tror, at dem, der har stilt en, har fokuseret på at få en enhed til under 80 DKr,
som er grænsen for når der skal betales moms og et gebyr ved indførsel til Danmark.

Her er mine kommentarer til dine forskellig punkter:

Jeg vil også anbefale en Android Boks med Gigabit Ethernet. Men ikke alle har brug for det. Og hvis man accepterer at flytte en ekstern USB 3.0 harddisk fra sin PC og til sin Android boks, vil jeg tro at man kan leve fint uden.

Det er rigtigt, at der ikke er beskrevet HDMI CEC nogen steder. Men det pudsige er, at hvis man slukker for vores LG TV, så slukker Android Boksen også. 

Hvis man ønsker at bruge LibreELEC, evt. sammen med en dual boot til Android, foreslår jeg at man læser dette link, som dog er over to år gammelt:

https://androidpctv.com/tutorial-libreelec-install-guide-tv-box-android/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/tutorial-libreelec-install-guide-tv-box-android/

Ja, Boksen har en Max bitrate på 60 Mbps. Andre har en på 100 Mbps. Men da jeg tidligere i denne tråd prøvede at finde 4K demo'er med en høj bitrate, havde jeg svært at finde en, der bare kom er nærheden af de 60 Mbps.

Anmeldelsen skriver at Boksen har Frameskip ved adskillige 10-bit formater. Der er en af grundene til, at jeg tidligere skrev, at min næste boks skulle have AV1 decodning, som er i 10 bit.

Boksen bruger en mobil/tablet Android uden de rigtige certifikater. De betyder at Netflix kun kan vises i 540p og Amazon Prime Video i 480p. Men det betyder også, at den bruger den store version af Google Play Store og ikke den mindre for Android TV.

Men ellers har jeg prøvet at installere Apps til alle da andre kendte streaming tjenester. Og installationerne gik godt, men jeg er ikke endnu begyndt at teste dem, da jeg ikke har de rigtige abonnementer.

Og til sidst kan jeg oplyse at jeg jævnligt ser DR på 3 forskellige måder:

Fra KODI's DR App. Den syntes jeg er god til DR's arkiv. Men for at se TV Avisen kl 18:30 finder jeg det svært, at finde ud af, hvilken af den sidste måneds TV Aviser, der er den nyeste.

DR Channels, som jeg tidligere har postet et link til her på Recordere. Den er god til at se Dagens TV-Avis live, eller forskudt. Her er et link til Android versionen. IKKE til Android TV.

https://www.dropbox.com/s/tw9gpldrwicd3kj/drchannels.apk?dl=1" rel="nofollow - https://www.dropbox.com/s/tw9gpldrwicd3kj/drchannels.apk?dl=1

Og til sidst dr.dk/drtv/ fra Chrome Browseren. Der er ikke bare en måde af se DR på. Men man vælger ud fra den situation, man lige står i.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 25-April-2020 kl. 10:24
Manglen på understøttelse af automatisk refresh rate ville alene være en dealbreaker for mig.

Og de manglende kræfter hvad angår diverse 10-bit formater gør også boksen ubrugelig for de mere finkulturelle brugere.

Hvad de øvrige ting angår, så kan man oftest finde måder at leve med boksens begrænsninger på - lidt på samme måde som man kan leve med et TV til 3.000 kr. i stedet for et i samme størrelse til 10.000 kr.

Jeg er med på, at boksen er ekstremt billig, men man skal nok alligevel overveje, om man vil bruge TID på at rode med den, hvis man med stor sandsynlighed alligevel ender op med at købe en bedre boks.

Jeg har selv en Apple TV 4K boks og en Raspberry Pi 4, så jeg er fuldt dækket ind hvad ordentlig support af alt (Apple TV 4K) og legetøj (RPi 4) angår. Ja, de koster da lidt ekstra, men hellere det end at købe den ene mobil-Android boks efter den anden i jagten på billige alternativer til det bedste, der findes på markedet. OP skrev jo, at han allerede har brændt sig på to af disse discount-bokse.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916" rel="nofollow - https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

"Don't make mistake of buying a cheap Kodi Android device based on fancy tech specs alone. Nor slick marketing that comes with the usual deceptive Newbie reviews. Its a Very very common mistake.

The reason Rockchip are not included on the list is because according to Koying, the lead Android Kodi developer here. Rockchip does not use the standard Android API (Application Programming Interface) and use custom Kodi code to even play A/V content.
This is not the way forward for the Open Source Kodi project, Android branch. Kodi is gradually being coded to operate primarily using the standard Android Media Codec (amc) interface. Libstagefright has already been given the chop in Kodi Jarvis.

Then there is the little matter of Rockchip being unwilling to work with the Kodi developers, even tho they have been given the opportunity to do so. No 24p video sync, and so it goes on.

AMLogic are the complete opposite with their open-ness and willingness to help."


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 25-April-2020 kl. 11:53
Omkring 12 eller 16GB vil jeg tro at den har 16GB, men de 4 er reserveret til styresystemet. Der er heller ikke 16GB tilgængelig på Nvidia Shield TV1 og formodentlig heller ikke nyere udgaver.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 01-Maj-2020 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg må sige, at jeg har fået lidt blod på tanden efter at have fulgt denne tråd. Jeg søger ligesom trådstarter en media player der kan afspille alle nuværende audio- og videoformater i alle opløsninger og bitrates. Afspilning kun via USB og ingen streaming. Jeg er så faldet over denne annonce på ebay: https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx" rel="nofollow - https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx
Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Flemming
Godt spørgsmål, den røg i min indkøbsvogn. 
Så det vil vise sig når den engang dukker op. Smile

Ellers er eBay jo på købers side hvis det annoncerede ikke stemmer overens med det leverede. Wink


Jeg bestilte den også fordi jeg tænkte, at til den pris kan det ikke gå helt galt.

Flemming
Fik lige besked fra eBay: 
"The item you won is no longer available
Hello xxxxxx
We're writing to let you know that we've removed an item you recently won due to concerns with the seller's account:

383515925985 - H96 Max Android 9.0 Smart TV Box 64G Quad Core 4K5.8GHz WiFi Media Player US #12

Since you've already paid for the item, you don't need to do anything else. If your item hasn't arrived yet, it should arrive soon. If it doesn't, then you'll want to open a case in our Resolution Center. "

Så nu er det bare at væbne sig med tålmodighed til den evt. dukker op, ellers refund fra eBay eller Paypal.



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: csell
Skrevet den: 01-Maj-2020 kl. 23:54
Hej Jørgen.

Sidste efterår var jeg ude for det samme. Jeg fik alle pengene tilbage fra eBay uden bøvl, med besked on at eBay ikke kunne verificere, de forsendelses oplysning sælger havde givet.

Og jeg syntes, at det er bedre, end at modtage en fake enhed, som vises i denne YouTube:

'Smart tv X96 VS X96 fake unboxing and compare (English)'

https://www.youtube.com/watch?v=xtWjMHBNc3Y&feature=youtu.be" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=xtWjMHBNc3Y&feature=youtu.be

Hilsen Carsten.



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Maj-2020 kl. 07:12
Jeg har modtaget samme mail som Jørgen, men jeg modtog også for nogle dage siden meddelelse om at varen var afsendt.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100



Print side | Luk vindue