Print side | Luk vindue

Marantz SR8012, forældet? eller skal jeg købe

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160717
Udskrevet den: 05-November-2024 kl. 20:37

Emne: Marantz SR8012, forældet? eller skal jeg købe
Skrevet af: PeterAAA
Emne: Marantz SR8012, forældet? eller skal jeg købe
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 12:30
Hej Alle

Overvejer meget seriøst en Marantz SR8012 som ny AV Reciever. Umiddelbart virker det som om det er den "billigste", når vi er oppe i den aller tungeste ende af AV Recieverer, men den kom vist på markedet i slutningen af 2017, eller starten af 2018. Er den mon forældet.

Skal bruges til 60% film ved moderat lydstyrke, og 30% musik ved høj lydstyrke i 30m2 dagligstue.

Nogen alternativer i prisklassen under 20K. Der har jeg kun kunne finde Yamaha 3080, men er den i virkeligheden i den øverste klasse. 

Som udgangspunk skal den spille med et JAMO D7 PEX, 7,1 system, der bliver suppleret med 4 højtalerer der bliver bygget ind i loftet. Ved ikke endnu hvad det skal være for nogle. Alternativ har jeg kikket på et Audiovector Q1 x 4 stk. og en Q center, og så igen 4 lofthøjtalere. Det sidste vil være lidt mere egnet til musik.

Big smile

Svar:
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 12:34
hvis den må koste 20.000 havde jeg uden overvejelser taget denne
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/nad-t778-surround-forstarker/?variant=NADT778GR&gclid=CjwKCAjw-YT1BRAFEiwAd2WRtvYbySJdhr1Ik9w-l-P3cLEGqdYBE1D7uhvepTHZcoZayB-yTNDxmhoCtC4QAvD_BwE" rel="nofollow - https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/nad-t778-surround-forstarker/?variant=NADT778GR&gclid=CjwKCAjw-YT1BRAFEiwAd2WRtvYbySJdhr1Ik9w-l-P3cLEGqdYBE1D7uhvepTHZcoZayB-yTNDxmhoCtC4QAvD_BwE

Og billigere en nad t758v3

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 13:50
Tak for indspartket, Bromberg5. Jeg har kikket lidt rundt efter de tests og reviews jeg har kunne finde og det ser ud til det er en rigtig fin sag, og helt op 2 date på teknologi, den har bare ikke Auro3D, mærkelig nok. Ikke at jeg har så meget brug for det.

Som jeg lige vurderer, så er det lige nu som alternativ til SR8012, et spørgsmål er muskler, eller hjerne, Med mine 30m2, og i øvrigt 4ohms højtalerer, så tror jeg fint at den kan spille min stue op. Vil seriøst overveje den. :-)

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af PeterAAA PeterAAA skrev:

Tak for indspartket, Bromberg5. Jeg har kikket lidt rundt efter de tests og reviews jeg har kunne finde og det ser ud til det er en rigtig fin sag, og helt op 2 date på teknologi, den har bare ikke Auro3D, mærkelig nok. Ikke at jeg har så meget brug for det.

Som jeg lige vurderer, så er det lige nu som alternativ til SR8012, et spørgsmål er muskler, eller hjerne, Med mine 30m2, og i øvrigt 4ohms højtalerer, så tror jeg fint at den kan spille min stue op. Vil seriøst overveje den. :-)

Jeg tror at blandt mine 500 BD er der 2 med Auro3D. Det ser ikke ud til at det er noget med fremtid i.

Og hvis ´man primært køber BD og ikke UDH materiale, så er det faktisk få udgivelser i DK der kommer med Atmos eller DTSX. Meget skuffende.

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 14:18
Enig PerW. Jeg vil bare ikke pludselig finde mig selv efterladt med et produkt der ikke kan det "nye", eller hvor producenter lover at udstyre ALT kan opgraderes til de nyeste lydstandarder, mod at man betaler for opgraderingen. Det har jeg brændt mig gevaldigt på en gang, hvor jeg købte min Pioneer VSA-AX10IS, og Pionneer så flot skriver i brochure at den ALTID vil kunne opgraderes hvis der kommer nye standarder. Det kan den så ikke, og den skifter jeg så ud nu.

Min kammeret af Atmos fan, og har massere af BD materiale på film, og desuden er nogle af streamingtjenesterne begyndt at streame i Atmos. Det skal nok komme, tror jeg. :-)

Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 14:33
Nu skriver du ikke rigtigt noget om, hvilke features du benhøver/vil have, eller hvilke "opgraderinger" du forventer altid at kunne få. Uanset hvad, du vil jo ALDRIG kunne købe noget, som er fremtidssikret i al evighed - det ville være en ret dårlig forretning for producenterne, men at kalde en SR8012 "forældet" ville næsten være en fornærmelse.

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 15:21

Min kammeret af Atmos fan, og har massere af BD materiale på film, og desuden er nogle af streamingtjenesterne begyndt at streame i Atmos. Det skal nok komme, tror jeg. :-)

Igen ud af en samling på >550 film på BD, er der 38 med Atmos og 5 med DTS:X.

Selv den seneste Terminator eller Midway var  hverken med Atmos eller DTS:X. Terminator på 4K-UHD ville være med Atmos, men min projektor er kun HD og så koster film lige pluselig det dobbelte. Det virker som om producenterne fravælger Atmos på BD udgivelserne.

Atmos kan du får fra Netflix og Itunes. Men det er stadig komprimeret lyd, så ikke det samme som på f.eks BD.

Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 15:26
husk du til tider kan få Yamaha 3080 til 12990 i elmutatanten

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 15:49
Tak Jacobe, selvfølgelig kan man aldrig være sikker på noget, men når man reklamerer med noget skulle der jo helst være bare et gram af sandhed i det. Jeg behøver egentlig bare noget der er bedre end en analog enhed, altså moderne, med HDMI osv. Alle de fine ting som den NAD T778 kan, har jeg lige tjekket lidt ud, og umiddelbart ser den ikke ud til at kunne noget mere end SR8012. Den kan bare noget andet, Bluesound kontra HEOS osv. Musik i andre rum kommer vi til at udnytte hen af vejen, og uanset hvilken en jeg vælger, så bliver der købt en ekstra trådløs højtaler med fra starten, til køkkenet. Her ser det ud til at NAD er ca. 10% dyrere i indkøb, og deres Bluesound højtalere også er lidt dyrere end HEOS højtalerer. 

En ting er bare sikkert, jeg vil kunne spille musik i meget høj kvalitet fra TIDAL, og det kan de også begge to. 

Tak PerW, der er rigtigt, både pris og udvalg er så begrænset at jeg ikke kommer til at svømme Auro3D titler. Atmos og DTS X må være dem jeg holder fast i skal være der.

Tak Wamsler. Skal nok holde øje med det, men jeg køber noget inden for 14 dage og der er det jo ikke sikkert at der kommer tilbud på Yamahaen, men til den pris er det et måske et alternativ. Kan ikke rigtig gennemskue om den reelt er i topklasse, eller bare lige under, altså øverst i mellemklassen. Jeg har aldrig haft et Yamaha produkt, ud over en knallert for 40 år siden :-)

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 16:08
Efter at hififreaks ikke mere får Marantz hjem til fantasipriser = 9k for sr7013, så tror jeg også du skal kigge efter Yamaha, som er lige så kraftige. Man skulle næsten mene de er bedre til lyd, for de laver også musikinstrumenter.

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 16:09

Jeg behøver egentlig bare noget der er bedre end en analog enhed, altså moderne, 

Jeg har selv en Marantz 7011 og når eg virkelig skal hører musik: Så kobler jeg mine højtaler over på 20 år gamle Rotel effekt forstærker med en 20 gammel NAD forforstærker. Begge analoge.

Så kommer der musik i mine B&W højtaler.

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 16:18
Tak Munch, HIFIFreaks får slet ikke noget Marantz over hovedet. Det er slut for dem, selv om jeg direkte skrev til dem at jeg ville købe en SR8012, så de er ikke Marantz forhandler længere. De har det så bare af en eller anden grund, stadig på deres hjemme side, men findes gudskelov andre måder at få Marantz på.
Jeg er vant til at rejse i hele europa i forbindelse med mit job, så der er masserer af muligheder og prisen for en SR8012 inkl. en HEOS 5 højtaler er kr.18500,- (højtaleren har en værdi på kr.2500,-)
For det tilsvarende NAD778, fra Hifiklubben skal jeg give kr.23000,-

PerW, kan jeg godt forstå :-)

Skrevet af: spanky
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 16:39
når nu du skriver at du på et tidspunkt skal ha atmos med 7.x.4, så er det måske også vigtigt st se på om receiveren kan trække dem alle, eller om du så skal ud og købe en ekstra effekt, nad’en og yamaha’en har feks “kun” 9 indbygget forstærkere, hvorimod marantz’en har 11

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128422&title=spankys-hjemmebio" rel="nofollow - Min hjemmebio tråd

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 16:41

Tak Munch, HIFIFreaks får slet ikke noget Marantz over hovedet. Det er slut for dem, selv om jeg direkte skrev til dem at jeg ville købe en SR8012, så de er ikke Marantz forhandler længere. De har det så bare af en eller anden grund, stadig på deres hjemme side, men findes gudskelov andre måder at få Marantz på.
Jeg er vant til at rejse i hele europa i forbindelse med mit job, så der er masserer af muligheder og prisen for en SR8012 inkl. en HEOS 5 højtaler er kr.18500,- (højtaleren har en værdi på kr.2500,-)
For det tilsvarende NAD778, fra Hifiklubben skal jeg give kr.23000,-

PerW, kan jeg godt forstå :-)

Nej det er jeg godt klar over, håber min sr7011 holder i 100 år. Jeg har haft Onkyo, Pioneer, Sony og Nad, og Yamaha motorcykel :). Men jeg nyder min Marantz åbne klare lyd i stereo og med en fantastisk surroundlyd, selv med 5.1 opsætning. Så skal helt sikkert ha en Marantz igen.

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 16:45
Spanky og Munch, jeg hælder også meget til den SR8013, og havde tænkte at købe den, men forslaget om den NAD er ikke dårligt. Den virker meget som en "teknologi" forstærker af nyeste kaliber, så ny at den først er kommet i denne måned.

Min intention med oplægget var egentlig også blot og høre jeres meninger om SR8012 var ved at være lidt "forældet", det går jo så mega stærkt i øjeblikket.

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 16:52
Da jeg købte min sr7011 for snart 3 år siden, var den længst fremme med features ift de andre mærker. Og i dag mener jeg ikke den er forældet, da der er kommet løbende opdateringer hver anden md, bl.a. med DV

Skrevet af: sr7009
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 18:03
sidste gang jeg var ude i art skulle købe sr forstærker hade jeg både den 8012 hjemme og prøve og jeg hade en denon og en yamaha 1070 hjemme   og ja det bliv yamaha 1070 der vandt på lyden .   

den var bedre til stero musik og det var mere roligt at se film .

jeg er nu efter salget af 1070  på jagt efter nyt og får en yamaha 3080 hjem og den nye nad 778 hvis det falder på plads så jeg giver gerne lyd efter jeg har leget lidt med dem begge :)  

jeg har

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 19:06
du har ret i den ikke kan mere. Det er heller ikke det nad sælger sig på.
Jeg har haft 2 nad og 4 forskellige marantz og havde en forkærlighed for marantz. Idag tror jeg aldrig jeg kommer til at vælge marantz før nad.
Alt er en smagssag, men i mine øre har nad en langt “federe” og dynamisk lyd end marantz. Jeg kan intet skidt sige om marantz, blot at nad lyder bedre.
Dernæst er i dirac en langt bedre kalibrering end audyssey.
Det samme kan siges om bluesound/heos.:).

Dernæst så har nad mdr moduler, dvs du kan udskifte kort - eks ved nye hdmi standarder.

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 19:19
Jeg har haft dem alle hjemme og lytte på, Yamaha lyder bare bedst i mine øre, det er afprøvet på et set B&W 802 D3. En Marantz SR7011/12 kan f.eks. slet ikke drive de højtalere.

Ser man på målingerne der er lavet individuelt, så vil man opleve at Yamaha faktisk står som den svageste når vi er køre 5 eller 7 kanal i drift. Men det absolut ikke nået du vil bemærke, in real world. Faktisk er den seneste RX-A 3080 endnu svagere end forgængeren hvad watt angår i multi kanalsdrift.

Til gengæld kan Yamaha godt drive et par 802 D3, dog alt med måde, Det kan en Denon 8500H også,  jeg falder bare ikke for lyden i den.
Der er helt sikkert noget mere strøm i en Yamaha f.eks. 3050/60/70, den vejer lige knap 20kg. Hvor en SR 7011/12 vej, vis jeg husker rigtig Vejer godt 13-14kg.

Og så syns jeg helt klart at YPAO har langt langt bedre indstillings muligheder på EQ end Audyssey og Pioneer’s er endnu være. Pioner er nok den der er kraftigst og spiller klart højt, men den flader helt ud fra hvad mine øre kan lig.

Forældet, det er de vel alle sammen pga. manglende HDMI 2.1 etc.

Auro 3D hvor mange film er der enlig, og hvor mange kommer der i fremtiden hvis det blå medie er på retur, Auro  3D via streamning, måske, men jeg tror det ikke.

Yamaha er på vej med deres nye serie af receiver med b.la. HDMI 2.1 og 8K og et helt nyt design.

De andre mærker er sikkert også på vej med noget nyt

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har haft dem alle hjemme og lytte på, Yamaha lyder bare bedst i mine øre, det er afprøvet på et set B&W 802 D3. En Marantz SR7011/12 kan f.eks. slet ikke drive de højtalere.
Trådstarter snakker om en sr8012.

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 20:45
Bromberg5, så de kan nogenlunde det samme, selv om NAD er sprit ny på markedet og SR8012 er lidt over 2 år gammel. Det jo godt at høre, så går jeg ikke helt galt med SR8012. Der blot efter din mening spiller lidt mere varmt. 😊

POTTER. som der bliver skrevet, snakker vi om Marantz SR8012, eller seriøse alternativer. Ikke hvad der ligger under dem. 

Ud fra at ingen skriver noget negativt om SR8012, og at den gudskelov stadig har hvad der svare til de nyeste faciliteter på markedet, så tror jeg bare der bliver trykket på knappen for den. 👍😆

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 20:58
Har du planer om PS5 eller Xbox Series X, så bør man slå lidt koldt vand i blodet. Her skal du have en receiver med HDMI 2.1 for at udnytte dem fuldt ud. Og de findes ikke på markedet endnu. Måske kommer det i de nye modeller der begynder at dukke op her i foråret. Men har ikke kunnet finde noget konkret på det.

Hvis ikke, så er den slet ikke forælder til dit forbrug. Den har trods alt all the bells and whistles. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 21:06
Tak Nagash. Spillekonsoller kommer ikke i nærheden af vort hjem, så det er helt underordnet. 😀

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 21:13
Jamen så er den rigtig fin til dine behov. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 21:44
Trådstarter nævner jo også selv Yamaha 3080 som måske en mulighed, jeg omtaler så sr7011/12 fordi de ligger i samme segment.

SR 8012 i mine øre spiller ikke bedre, den er lige så doven og kedelig i lyden som en SR7011/12 til musik
Og at Yamaha’s YPAO har langt bedre indstillingsmuligheder end Audyssey som er at findes i SR8012 også

SR 7012 ligger altså ikke så fjernt fra en SR8012, dog er der lidt mere strøm og magt i den når man spiller stereo på et sæt tunge højtalere. Men de bliver hammerende varme, så ved du det..

Men helt ærlig, lad hver med at lægge dig så meget i hvad der bliver anbefalet, vi har jo alle forskelle indgange og preferencer og opfattelse af hvordan det ska lyde.

Jeg vil stadig vente og se hvad der kommer af nyheder på hylderne hen over sommeren

Jeg skifter sikkert også selv, eller rettere jeg forventer at skifte til den nye RX8 fra Yamaha, men den skal hjem i min stue og opleves og ikke mindst lyttes på før den bliver købt

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 22:46
Kan kun tilslutte mig, Yamaha RX-A3080 mere end matcher SR8012.
Og ja, jeg mener også at Yamahaen har flere og bedre tilpasningsmuligheder.

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 22:52
Hmm. Den ene af jer skriver 3080 ligger i segment 7011/7012, altså under SR8012, og er doven at høre på. Opløftende.
Den anden af jer skriver den mere en matcher SR8012, det må vel betyde at den er over SR8012. 😂🤔🤔🤔

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-April-2020 kl. 22:53
Hvis lyden og effekten er vigtig, så ville jeg nappe en Yamaha 3080.

Klaua

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 23-April-2020 kl. 22:55

Hmm. Den ene af jer skriver 3080 ligger i segment 7011/7012, altså under SR8012, og er doven at høre på. Opløftende.
Den anden af jer skriver den mere en matcher SR8012, det må vel betyde at den er over SR8012. 😂🤔🤔🤔

Jeg tænker at du misforstår det som skrives omkring 7011/7012. 
Jeg har tidligere haft Denon, som deler 90% indmad med Marantz. Og her oplevede jeg netop en flad, og tandløs gengivelse. Det ændrede sig fuldstændig, da jeg skiftede til en tilsvarende model Yamaha RX-A.

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 25-April-2020 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har tidligere haft Denon, som deler 90% indmad med Marantz. Og her oplevede jeg netop en flad, og tandløs gengivelse. Det ændrede sig fuldstændig, da jeg skiftede til en tilsvarende model Yamaha RX-A.

Nu kommer det jo MEGET an på hvilken Denon model det er man har haft og i forhold til hvilken model man skifter til. Og hvis man lader Audessey styrer lyden, så bliver den lys.

Skrevet den: 25-April-2020 kl. 18:56
I behøver for min skyld ikke at kommentere yderligere. Jeg køber den Marantz SR8012. Tongue

Skrevet den: 25-April-2020 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Nu kommer det jo MEGET an på hvilken Denon model det er man har haft og i forhold til hvilken model man skifter til. Og hvis man lader Audessey styrer lyden, så bliver den lys.

Jeg lod netop ikke Audessey styre lyden. Wink

Skrevet den: 25-April-2020 kl. 21:16

I behøver for min skyld ikke at kommentere yderligere. Jeg køber den Marantz SR8012. Tongue

Synd. Approve

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 25-April-2020 kl. 22:30

Tillykke me købet... Den skal du nu nok blive glad for. 
Har du læst den grundige test på Areadvd.de? 
De gir den en meget fin bedømmelse.. 
Jeg har selv en 7010 til stor tilfredshed.. 
Hvad måtte du slippe for den? 

-------------
Ning

Skrevet af: filmnørden
Skrevet den: 26-April-2020 kl. 09:30
Hej PeterAAA. Jeg håber du bliver glad for den. Jeg har en 8012 stående og er bestemt tilfreds med den, ellers havde de nu også fået den tilbage. Den bliver varm, og det havde jeg også læst inden jeg bestilte den, men det er ikke så slemt som jeg troede det ville være.
Jeg regner dog ikke med at det er et problem, da de må have bygget den efter det... :) Held og lykke med den, og skriv da endelig hvad du synes om den :)    

Skrevet den: 26-April-2020 kl. 09:42
Man bygger ikke HiFi efter det skal blive varmt. Det er stort set samme komponenter man benytter i al elektronik.
Varm slider nu engang mere på komponenterne.

Skrevet den: 26-April-2020 kl. 09:43
Den bliver mega varm, dog afhængig af hvad og hvor meget den skal trække og ikke mindst, hvor meget man vil gå til den. Men generelt bliver den rigtig varm og de 4 blæser i bunden af den er måske slet ikke nok.Smile

Du burde købe en cooler fra AC Infinity aircon den passer også til designet på en SR8012

-------------

Skrevet den: 26-April-2020 kl. 09:56
Tænk at det er så stort et problem, at et firma decideret har designet en blæserenhed, så designet passer til en serie surroundreceivere, fra én producent. LOL

Skrevet den: 26-April-2020 kl. 10:17
Jeg kan huske at home teater review skrev "8012 runs hotter then satans nether regions" Evil Smile 

Det var lige ved at koste mig et nyt tastatur, da jeg læste det spruttede cola'en ud af munden, ud over skærm tastatur etc. lol.

-------------

Skrevet den: 26-April-2020 kl. 10:35
LOL LOL LOL

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-April-2020 kl. 10:57

Tænk at det er så stort et problem, at et firma decideret har designet en blæserenhed, så designet passer til en serie surroundreceivere, fra én producent. 

Hvilken blæserenhed er designet så den passet til Marantz?
https://www.acinfinity.com/receiver-amp-cooling-fans/" rel="nofollow - https://www.acinfinity.com/receiver-amp-cooling-fans/

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: filmnørden
Skrevet den: 26-April-2020 kl. 12:05
Nej man bygger ikke efter at det bliver varmt, men jeg håber da for producenten har taget højde for det.. Det burde da være mere end tydeligt da de testede den. :) Som sagt så har min hovedsageligt være brugt til film for fuld udblæsning. Den er fritstående og bliver varm. Hvorvidt det er så varmt som en vis herres nedre regioner skal jeg lade være usagt. Jeg har kun rørt med 8012... :) :)

Jeg undersøgte varme som problem inden jeg købte og prøvede lige at google den igen. Nogle skriver at problemet er blevet værre siden Atmos kom til. Det anbefales at holde den i eco mode, men fandt ikke nogen steder at der opstået fejl pga varme. Det anbefales også at denne og andre har luft nok omkring sig. Nogen skriver om ekstra blæsere mm.

Skrevet den: 26-April-2020 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tænk at det er så stort et problem, at et firma decideret har designet en blæserenhed, så designet passer til en serie surroundreceivere, fra én producent. 

Hvilken blæserenhed er designet så den passet til Marantz?
https://www.acinfinity.com/receiver-amp-cooling-fans/" rel="nofollow - https://www.acinfinity.com/receiver-amp-cooling-fans/

Klaus

T9 og T10 blandt andet. De er designet, så de nøjagtig følger kabinetkrumningen, på Marantz receivere:

Skrevet af: Thomas46
Skrevet den: 27-April-2020 kl. 14:47
Jeg køre med en sr7011 det første jeg gjorde da jeg hørte musik på den var at købe en stereo forstærker, jeg er ikke god til at præcisere hvad god lyd er men for mig var stereo lyden rimelig dårlig i sr7011.

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 27-April-2020 kl. 16:25

Fornuftigt køb der i min ører spiller bedre end de Yamaha der er nævnt i tråden. For mig virker de lige så svage som alle andre recievere.

Jeg anvender selv marantz forforstærker og synes den spiller fantastisk, omend det er en gammel fætter efterhånden.

Så vær du ganske tilfreds med dit købSmile

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Print side | Luk vindue