Print side | Luk vindue

hvilket lcd vil I anbefale af disse..

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16076
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 13:19

Emne: hvilket lcd vil I anbefale af disse..
Skrevet af: tj65
Emne: hvilket lcd vil I anbefale af disse..
Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 18:37

Skal bruge et 32" til alm. kiggeri samt dvd.

Hvis valget skal fortages efter bedste billed, hvilket vil du så anbefale

af flg:

Samsung M71

sony KDL v2000

Toshiba WL 66

på forhånd tak

mvh Toni

-------------
tj65

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 19:18
Hvad har du at kigge på nu?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 19:23

Hvis du for nuværende har et CRT, så behold det, eller køb et Plasma det er bedre end LCD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Havde fornylig samsung 32" r51 men så kom der en tyv forbi så

nu kigger vi på et lille 21" crt

-------------
tj65

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af tj65 tj65 skrev:

af flg:

Samsung M71

sony KDL v2000

Toshiba WL V2000

på forhånd tak

mvh Toni

Ikke bare fordi jeg er hos JVC, men for at du skal få en rigtig god oplevelse og en komplet løsning, så kig på JVC LT-32X70, hvor ikke bare billedet er godt men også lyden er helt i top. Vores LCD-TV er de eneste på markedet hvor billedteknologien kan behandle et 1080P signal ukomprimeret, først efter billedbehandlingen skaleres billedet til skærmens opløsning, dette giver den bedst mulige afstemning af farver, lys og kontrast.

Det er altså ikke ubestridt korrekt at plasma er bedre end LCD, man skal bare kigge på de gode LCD'ere.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 19:53

Mht Toshiba er det nok WL66 du tænker på...eller måske den nye WL68. WL66 er væsentlig billigere end de to andre så alene der kan der ligge en ledetråd.

Men du bliver nød til at træffe dit eget valg ved at gå ud og kigge på de nævnte modeller. I dette forum sidder nogle personer som vil gøre alt for at skræmme folk væk fra LCD TV. Ingen nævnt ingen glemt

Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

af flg:

Samsung M71

sony KDL v2000

Toshiba WL V2000

på forhånd tak

mvh Toni

Ikke bare fordi jeg er hos JVC, men for at du skal få en rigtig god oplevelse og en komplet løsning, så kig på JVC LT-32X70, hvor ikke bare billedet er godt men også lyden er helt i top. Vores LCD-TV er de eneste på markedet hvor billedteknologien kan behandle et 1080P signal ukomprimeret, først efter billedbehandlingen skaleres billedet til skærmens opløsning, dette giver den bedst mulige afstemning af farver, lys og kontrast.

Det er altså ikke ubestridt korrekt at plasma er bedre end LCD, man skal bare kigge på de gode LCD'ere.

Hej Brian, er der forskel(hvilken) på model 70BU og 70SU?

-------------
tj65

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 20:21

#tj65

er et 37" plasma et muligt alternativ, eller har du besluttet at det skal være 32" LCD ?

Ikke fordi jeg vil overbevise dig om at købe plasma istedet, men for at komme trådens sandsynlige udvikling i forkøbet.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#tj65

er et 37" plasma et muligt alternativ, eller har du besluttet at det skal være 32" LCD ?

Ikke fordi jeg vil overbevise dig om at købe plasma istedet, men for at komme trådens sandsynlige udvikling i forkøbet.

vil ikke udelukke 37" plasma

-------------
tj65

Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 21:18
Så er det http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1118170_l14/index.html - Panasonic TH37PV60 du skal kigge på. Uden den store tvivl det bedste du får i prisklassen (langt bedre end ethvert LCD TV). Prisen er nu lige under 12k hos f.eks. http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=46202 - Tape Connection .

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis du for nuværende har et CRT, så behold det, eller køb et Plasma TV, det er bedre end LCD.

Det' desværre ikke sandt... LCD kan være bedre afhængig af brug (masser af windåse desktop arbejde, f.eks.), men vil du have godt billede på TV, DVD, HD-DVD og PS3 er et plasma TV ubestridt bedre, eftersom det er den af de to typer TV der kan komme tættest på den korrekte gengivelse af et billede.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 09:14

LOL

-------------
mvh Christian

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 09:20
En del af dem der købte det store dyre dyre Philips på FK her for et par måneder siden har fortrudt og er gået over til Pioneer plasma.

Det er der nok en grund til. Det eneste jeg kan sige er, gå i butikkerne og kig. Bor du i nærheden af Tape Connection såg kig ind i butikken, der har de både LCD og plasma, alle sat op så de yder deres bedste.

Jeg så selv på LCD vs. plasma da jeg skulle vælge nyt TV. I den forbindelse så jeg et Samsung LCD ved siden af et Panasonic plasma. Samsungen var vel og mærke dyrere end Pana'en og der var ingen tvivl for mig, der var plasma vejen frem. Designet på Samsungen var dog efter min mening langt bedre.

Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 10:02

Jeps, de er allerede i gang plasma-fanatikerne

Michael

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 10:16
Jeg er ikke plasma-fanatiker, men vurderede hvad der var bedst for mig. Ingen tvivl om at andre vil foretrække LCD, men min pointe er at du skal ned i en butik og sammenligne.

"Alt afhænger af øjnene der ser" (og så ikke mere Lis Sørensen herfra )

Skrevet af: Jenning
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 10:31

Det' desværre ikke sandt... LCD kan være bedre afhængig af brug (masser af windåse desktop arbejde, f.eks.), men vil du have godt billede på TV, DVD, HD-DVD og PS3 er et plasma TV ubestridt bedre, eftersom det er den af de to typer TV der kan komme tættest på den korrekte gengivelse af et billede.

Du må i så fald være en af de første der  har set PS3 i brug, siden du kan postulere det... eller er der noget jeg har misforstået...?

Du skriver i hvertfald at man skal se LCD/Plasma i aktion før man kan tage stilling til hvad der er det bedste

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 10:56
Ja og hvor kan man se HD-DVD henne? Ville gerne selv se det i funktion, men har ikke set det i nogen butikker endnu 

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis du for nuværende har et CRT, så behold det, eller køb et Plasma det er bedre end LCD.

Jeg ville også mene at en 32" 100Hz CRT af godt mærke ville være bedre og lang billigere, hvis man har plads.

Et godt brugt high end 100Hz CRT kan fås for et par tusinde www.dba.dk .

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 12:44
For størrelserne 32" og 37" er følgende LCD fjernsyn fra JVC værd at se på: LT-32X70 og LT-37M60.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Jenning Jenning skrev:

Du må i så fald være en af de første der  har set PS3 i brug, siden du kan postulere det... eller er der noget jeg har misforstået...?

Plasma TV er bedre displays end LCD TV. Derfor vil de selvfølgelig også vise et bedre billede fra en PS3 eller en HD-DVD afspiller.

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 18:05

Nej

Nogle plasma TV er bedre end nogle LCD TV - og plasma teknologien giver normalt en bedre kontrast end LCD teknologien.

Men, man kan altså ikke sige at alle plasma tv pr definition er bedre end alle LCD tv til alting, blot fordi det er plasma, sådan som der konstant forsøges postuleret. Ligesom alle CRT ikke er bedre end alle LCD til alting.

-------------

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 18:27

Men, man kan altså ikke sige at alle plasma tv pr definition er bedre end alle LCD tv til alting,

Det har jeg heller aldrig skrevet. Til computerbrug er LCD TV oftest bedre.

Men til al anden brug, den slags man normalt forbinder med TV, får man et bedre billede på et godt plasma TV end på et godt LCD TV.

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Juve20 Juve20 skrev:

ps det kan nemt ende med jeg personligt køber en plasma, men gider da ikke sidde og læse at alt andet er noget crap....

Jeg har aldrig nogensinde skrevet at alt andet er crap.

Og at svine mig som person til synes jeg ikke er specielt produktivt.

Det er i øvrigt 8 år siden jeg blev 'konfiamand' 

Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 19:14

Men, man kan altså ikke sige at alle plasma tv pr definition er bedre end alle LCD tv til alting,

Det har jeg heller aldrig skrevet. Til computerbrug er LCD TV oftest bedre.

Men til al anden brug, den slags man normalt forbinder med TV, får man et bedre billede på et godt plasma TV end på et godt LCD TV.

Det er så DIN mening, men ikke nødvendigvis mange andres!

Skrevet af: CleoA
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 19:33

Here we go again  tj64-> Det har desværre nok ført denne tråd på "afvejve", ved at dit svar om at "ikke udelukke en plasma" fører os ind i en meget lang diskution omkring fordele og ulemper. Jeg kigger selv efter en ny fladskærm, men er nok ikke helt afklaret mht. lcd vs. plasma, netop pga. 1080p, som lcd'erne nok er gode til (omend plasma bedre) set i lyset af prisen.

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Men du bliver nød til at træffe dit eget valg ved at gå ud og kigge på de nævnte modeller. I dette forum sidder nogle personer som vil gøre alt for at skræmme folk væk fra LCD TV. Ingen nævnt ingen glemt  

...

Bimsen -> Jeg er helt enig. Tror heller ikke der er grund til at fordømme lcd skærme på forhånd. Bl.a. spiller pris og brug meget ind. "Hvis" man ser meget film kan jeg se det måske giver mere pointe med en plasma. "Hvis" tv'et skal bruges i køkenet til pc og at se tv-avisen på en gang imellem, vil jeg påstå at et lcd kan være et bedre valg. Nå, men nok om det.

Jeg er sikker på at det er den eneste vej, som Bimsen også siger, er at man finder et tv man SELV bliver glad for. Jeg har selv interesse for LG 42"/47" LB2RF lcd'erne og HAR tænkt mig se den og sammenligne med hvad der eller er, NÅR den kommer. Pt. har jeg 2 rigtigt gode CRT, så det bliver nok "svært" for mig at finde det rigtige. Men vigtigste pointe er: Prøv selv at se billede, lys, funktioner osv. efter!

Jeg kan dog se at det også giver point at gå efter en så stor skærm så muligt, da man oftest sidder min 2-3 meter fra den. Så mit råd til dig er: Vælg en skærm du kan li', men overvej og "se" eller rettere "oplev" skærmene IRL. Det kan du så supplere med det som du kan læse herinde vedr. fordele og ulemper, omkring f.eks. plasma, lcd, erfaringer med meget mere

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Jeg glæder mig til den dag nogen kan vise mig et LCD TV der giver pænere billede end plasma TV...

Folk er på meget kort tid blevet opdraget til at LCD TV giver det ultimative billede, men virkeligheden har vist mig at sandheden er en anden. Ja, for mig, men jeg skriver min ærlige mening indtil nogen kan overbevise mig om noget andet.

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 20:01

Hej og tak til alle der har bidraget. Naturligvis skal de ses IRL. Men forummet herinde, er et rigtigt godt udgangspunkt til at indsnævre sin søgen. Osse på baggrund af, at mange måske allerede har erfaringer med gode/negative oplevelser med bla. de 3 skærme jeg spurgte til.

Så hvis der er nogen herinde der evt. har kommentarer til disse 3 skærme, ville jeg være meget glad for et par ord, med på vejen til pusherne. Som nævnt skal det ikke bruges til andet end alm. tv kiggeri og dvd. 

Nævnes skal, at et plasma valg osse er med i posen. 

mvh

-------------
tj65

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 20:22

#Naira

Jeg opfatter nu at du i denne såvel som et utal af andre indlæg i andre tråde klart giver udtryk for at alle plasma er bedre end alle LCD, og at LCD generelt er ubrugelige.

eks. skriver du "Plasma TV er bedre displays end LCD TV. Derfor vil de selvfølgelig også vise et bedre billede fra en PS3 eller en HD-DVD afspiller"

Der findes i den udtalelse ikke nogen afgrænsning blot en konstatering af at plasma er bedre end lcd.

Der findes nu altså dårlige plasma såvel som dårlige lcd - og omvendt.

Jeg har set mange varianter af kvalitet fra både plasma og lcd. Plasma er generelt gode, og gode Plasma er i mange tilfælde  bedre end også gode LCD, men dit og andres fuldstændig unuancerede plasma korstog er efterhånden ved at tage overhånd herinde.

-------------

Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 21:52

Jeg har set mange varianter af kvalitet fra både plasma og lcd. Plasma er generelt gode, og gode Plasma er i mange tilfælde  bedre end også gode LCD, men dit og andres fuldstændig unuancerede plasma korstog er efterhånden ved at tage overhånd herinde.

Den vil jeg gerne tilsluttet mig, man kan efterhånden dårligt skrive LCD i en tråd uden at det straks skal udvikle sig til en LCD/PLASMA krig.
Selv når folk prøver at beskrive deres oplevelser med et specifikt LCD tv, bliver de efterhånden udnævnt som idioter der ikke aner hvordan et tv-billede bør se ud, det er godt nok trættende.

Michael

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 22:01

Jeg opfatter nu at du i denne såvel som et utal af andre indlæg i andre tråde klart giver udtryk for at alle plasma er bedre end alle LCD, og at LCD generelt er ubrugelige.

Jamen så opfatter du forkert. Selvfølgelig findes der dårlige plasma TV. Blandt andet de der billige nogen der kører 1024*1024 eller 1024*1080. Dét skulle være noget bæ, men jeg har 'desværre' aldrig oplevet dem i virkeligheden.

Og jeg ved godt, at denne tråd er kørt af sporet, men det er ikke mig der angriber folks ret til at anbefale. Det er ærgerligt, men efterhånden må man ikke anbefale noget og kritisere noget andet, uden at blive spurgt om man overhovedet har ret til at anbefale noget som helst. Selvfølgelig har jeg dét, og jeg beklager overfor trådens starter at mine anbefalinger er med til at gøre, at tråden udvikler sig til noget bavl og i dette tilfælde også en tilsviningskrig. Dét var ikke min mening. Det eneste jeg vil, er at anbefale folk nogle gode TV, så de ikke ender med et LCD TV, skuffede, ligesom jeg var, og ude over de 14 dages fuld returret. Jeg beder såmænd blot om, at plasma TV kommer med i overvejelserne. Det mener jeg ikke der er noget vanvittigt i, eftersom et rigtig godt et af slagsen nu er nede under 12k.

Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 23:51

Naiera:

Hvis du blev skuffet over en LCD TV, var det ikke så en ide at skrive hvilken i stedet for at tro at alle LCD er dårlige. Og hvis nogen tænker på at købe denne specifike LCD, varna dem, i stedet for at kommentere hver eneste LCD. Vi er sikkert flere der bruger en LCD vi er glade for.

Leif

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 11:59
Jeg gider ikke forsvare mine årsager til at kritisere LCD TV igen. Nej, det bygger ikke kun på ét TV, det bygger på flere TV fra flere forskellige fabrikanter. De opfører sig alle skidt, på samme måde, bare lidt mindre på dem der koster mest. Fælles for dem alle er, at de bliver jordet af mit Sony CRT og Panasonic og Pioneers nye plasma TV.

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 12:32

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Den vil jeg gerne tilsluttet mig, man kan efterhånden dårligt skrive LCD i en tråd uden at det straks skal udvikle sig til en LCD/PLASMA krig.
Selv når folk prøver at beskrive deres oplevelser med et specifikt LCD tv, bliver de efterhånden udnævnt som idioter der ikke aner hvordan et tv-billede bør se ud, det er godt nok trættende.

Bare rolig, hævnen kommer, når SED-skærmene tropper op.

Så bliver det sjovt at se plasmafanatikerne argumentere for at plasma er gud.

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 12:36

"Bare rolig, hævnen kommer, når SED-skærmene tropper op.

Så bliver det sjovt at se plasmafanatikerne argumentere for at plasma er gud." skrev non-desperado.

Sikke da noget barnagtigt pladder at komme med!!

lrev

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 12:39
Uanset hvad går der nogle år før vi skal 'bekymre' os om SED. De første bliver 55", hvilket under alle omstændigheder (jeg har læst at prisen skulle være over 60k ) vil være udenfor økonomisk rækkevidde for de fleste forbrugere...

Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 12:46
Jeg synes det er sjovt som LCD "fanatikerne" har det med at udråbe alle dem der anbefaler Plasma til Fanatikere..

Lad os nu lige slå fast at der er ingen i det her forum (mig bekendt) der tjener nogen som helst penge på at anbefale plasma fremfor LCD. Der er selvfølgelig nogle stykker der har tilknytning til et bestemt firma, men det skjuler dem jeg har set jo heller ikke... (og så tilhører de nok LCD lejren )

Det der virker mest ovebevisende på mig er nok at LCD folkene's eneste comeback er, at dem der anbefaler plasma er fanatiske..

Øøh kom med nogle argumenter der kan understøtte at LCD er ligeså fantastisk som alle de uvidende sælgere i el mutanten påstår, -for jeg kan ikke se det når jeg kigger på væggen med fjernsyn. Selvfølgelig drukner debatten lidt i plasma vs LCD i øjeblikket, men det er nu nok også fordi at der for bare få måneder siden var en generel holdning at det eneste der holdt var LCD, -sådan oplevede jeg ihvertfald forummet da jeg kiggede for et stykke tid siden, og skulle have hjælp til at finde fladskærm. Jeg endte med at opgive at købe fladskærm, fordi jeg blev fælt skuffet hver gang jeg kiggede alm. TV signal på dem.. Derfor er jeg egentligt glad for at plasma er kommet med ind i mine overvejelser, for LCD kunne simpelthen ikke levere det jeg har brug...

personligt ejer jeg ikke et LCD eller plasma endnu, men jeg har p.t. valgt at kigge nærmere på plasma da mine krav er at vise alm. TV som nr 1 og derefter mulighed for PC-tilslutning (tror ikke konen ville acceptere at jeg kom hjem med et LCD der kun så godt ud med Windows billede, når hun vil se div. serier i fjerneren)

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 12:54
Og undskyld non-desperado  Hvad snakker du om?? Hævnen er sød??

Kommer der noget der er bedre end plasma, skal jeg være den 1ste til at hilse velkommen ind i min stue.. Jeg er helt ærligt fuldkomment ligeglad om jeg har et plasma, LCD eller SED eller hvad der nu kommer stående, bare det står godt og det passer til mine behov...

-christ det er ved at udvikle sig til en krig der ligner nVidia vs Ati, xbox360 vs PS3 vs Wii og lignende fanboy krige... Har aldrig forstået konceptet med at forsvare et mærke/teknologi, jeg skifter mærke/teknologi efter hvad der er bedst, så er jeg altså bedøvende hvem der laver det

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 13:01

Jeg syntes anbefalinger af gode plasma som eks. PV60 der nu fåes til en god pris - er rigtig gode og fornuftige anbefalinger. Jeg er ikke det mindste uenig med plasmatilhængerne om dette TV's kvaliteter. Ej heller i de generelle forskelle der er mellem plasma og lcd (og crt for den sags skyld). Jeg tvivler heller ikke et sekund på at i har de bedste motiver og at jeres anbefalinger gives fordi i vil folk det bedste. Det har jeg aldrig tvivlet på.

Det der irriterer, ihvertfald for mit vedkommende, er ikke de gode anbefalinger i kommer med, men den tendens til nyreligiøs plasma fundamentalisme der har udviklet sig det sidste stykke tid, hvor kun plasmatilhængernes holdning og jeres anbefalinger af plasma er accepterede.

Alle efterfølgende indlæg om LCD, det være sig anbefalinger af et bestemt LCD, svar på konkrete spørgsmål om konkrete LCD, eller bare en forsigtig forespørgsel om et LCD, fra nye såvel som gamle brugere mødes  gentagne gange igennem trådene af bedrevidende, sarkastiske, halvhånende, nedværdigende, latterliggørende, irettesættende osv. følgekommentarer fra plasma folkene over de næste 3-4 sider.

Og det er simpelthen bare ikke acceptabelt

Man behøver ikke være hverken dum, kompetencebegrænset, useriøs, blind, have lavere kvalitetskrav eller nogen af de mange andre prædikater jeg har set der smides efter de formastelige der kommer til at nævne LCD, eller nævne noget ved plasma de ikke finder hensigtsmæssigt.

Og selvom man var en af ovenstående prædikater - så har plasmafolkene alligevel ikke med deres nyfundne sandhed samtidig opnået en automatisk håneret af de vantro der måtte være tilfredse med den ydelse deres LCD giver, eller som af en eller anden grund overvejer et LCD 

Det handler ikke længere om hverken religionskrig eller forskelle mellem plasma og lcd, men om simpel takt og tone, netetikkete og respekt for andres meninger på samme måde som man forventer respekt for sine egne meninger.

Det bør være muligt på recordere.dk at stille et konkret spørgsmål om LCD, eller give en anbefaling af et LCD man syntes er godt (uanset om der findes et plasma der er bedre), eller blot være tilfreds med den ydelse ens LCD giver, uden at man efterfølgende skal tromles ned af Plasma tilhængerne. Det bør være muligt på recordere.dk at føre en nuanceret debat, hvor alle har ret til at udtrykke sin mening uden at blive angrebet også selvom den ikke harmonerer med Plasma tilhængernes.

Der findes andre tv end PV60 og Pio427 i denne verden og der findes brugere i denne verden som kan leve med andre tv end lige et af disse, og måske ligefrem være tilfredse alligevel. Det skal man altså have lov til.

-------------

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 13:11
Tjae...jeg kan kun svare for mig selv, men hvis nogen stiller spørgsmålet "Bedste LCD til under 15000" er det meget svært for mig ikke at spørge "Har du overvejet plasma?"

Og hvis brugeren så afviser plasma, jamen så skal jeg da nok anbefale et LG LCD eller et JVC eller et Toshiba eller et XXX. Det der nu er det bedste indenfor LCD.

Det får dog ikke min mening til at skifte, jeg mener 112% stadig at plasma er bedre end LCD.

SÅFREMT man ikke har LCD-specifikke ønsker, såsom at kunne spille X-Box 360 i 20 timer uden pause, eller pause optagelsen med moster Oda i en dags tid.

Er ønsket et godt allround-TV som konen skal være tilfreds med er det for mig at se plasma LIGE NU. Det kan være at det er SED om 2 år, fint så anbefaler jeg det!

Jeg var med konen ude og kigge på TV og alle de LCD jeg præsenterede hende for rynkede hun på næsen ad, fordi billedet bare ikke var godt nok.

Det var først da Tape Connection reddede min røv og hun så de plasma-skærme der var hos dem at husfreden var sikret.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 13:17
Helt enig Spawn - selvom jeg er til plasma - men det er jo også kun et Samsung

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 13:32
hehe - et Samsung plasma er vel også godt nok  

-------------

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det er da ufatteligt at I for gud ved hvilken gang i dette forum tærsker langhalm på debatten om LCD vs. Plasma!!! 

Det er da ufatteligt at du for gud ved hvilken gang gider klage over det!!!

Desuden har du ret i at der er fordele og ulemper ved begge teknologier, men kun den ene kan komme nogenlunde tæt på at gengive et billede korrekt, hvilket nu nok engang er de fleste brugeres mål...

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 14:21
Spawn - er enig i dit indlæg, men jeg må så også sige at jeg har oplevet det samme den anden vej...

Men det positive i alt dette er vel at plasma, i det mindste er kommet tilbage i debatten, efter det hele en årgang kun handlede om LCD..

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 18:26

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Spawn - er enig i dit indlæg, men jeg må så også sige at jeg har oplevet det samme den anden vej...

Ja - det har jeg også, og det er selvfølgelig nøjagtigt ligeså galt

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Men det positive i alt dette er vel at plasma, i det mindste er kommet tilbage i debatten, efter det hele en årgang kun handlede om LCD..

Helt enig - en lang overgang blev vi bombarderet med LCD propaganda, og mange fik det indtryk at plasma var en "død sild" - heldigvis viser det sig at det er det så absolut ikke, så plasma er meget velkommen "tilbage i debatten" for min skyld.

Jeg har intet imod plasma eller debat om plasma kontra lcd - jeg har kun noget imod usaglig debat hvor argumenter for ens holdning forsøges understreget ved "personangreb"

-------------

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 22:45

Desuden har du ret i at der er fordele og ulemper ved begge teknologier, men kun den ene kan komme nogenlunde tæt på at gengive et billede korrekt, hvilket nu nok engang er de fleste brugeres mål...

Fordi jeg er nysgerrig, gerne vil lære lidt nyt hver dag og er teknisk interesseret: Jeg vil gerne spørge pænt og seriøst, hvad der er ved plasma som du mener gør at plasma skulle være bedre end LCD til at gengive billeder korrekt?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 23:19
Bedre billedbehandling. Du kan MÅLE dig til ting, som er vigtige for at lave god billedgengivelse, som plasma faktuelt er bedre til.

Jeg kan anbefale at du kigger på nogle indlæg fra Otto. Både herinde og på Hifi4All. Han har skrevet side op og side ned om dette emne, og jeg forstår ikke hvordan du har formået aldrig at falde over blot én af disse tråde, for dit relativt simple spørgsmål er blevet besvaret adskillige gange før, og langt bedre end jeg kan/gider.

Jeg kan godt finde nogle af disse tråde, men ikke før i morgen eftermiddag/aften.

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 07:04
Ok - jeg tror faktisk godt jeg kan mindes et emne (langt emne) som jeg aldrig har fået læst - jeg har været meget lidt aktiv i august / september, så jeg er nok gået glip af noget. Det emne var vist også noget med plasma vs. LCD i titlen, så først troede jeg at det var et af de emner vi har gang i lige nu, men det er det ikke. Mon ikke det var denne her: Køb Plasma TV - og glem alt om LCD TV ! - den er i hvert fald lang og med en meget provokerende overskrift. Nå jeg har desværre ikke tid til at læse så meget af den lige nu.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 07:41
Nej, det er egentlig ikke den jeg tænker på. Der har været flere andre, som også har været baseret på mere saglige indlæg fra starten af.

Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 07:59

Havde fornylig samsung 32" r51 men så kom der en tyv forbi så

nu kigger vi på et lille 21" crt

Har du tænkt på at hvis du købet et 50" plasma er det stort set tyveri sikker

I starten da jeg så på FladTv var jeg overbevist om at LCD var bedst pga. at de var en del dyrere og opløsningen var større, men så begyndte jeg at så på plasma, så gik der ikke lang tid før jeg hade valgt plasma, pga det så bedst ud.

Jeg har købt et Panasonic TH42PV60 og er meget tilfreds Jeg så Heros i går i 720P, med X264 codec, utroligt flot, super farver og ingen forstyelser, der er mange det syntes at designet er grimt, men jeg syntes det er fint.

Lad nu være med at købe de små fladskærme køb stort Hvis man hænger en fladskærme på vægen ser den alså ikkeså stor ud

Ang. LCD vs Plasma, jeg tror hvis du tager en plasma og en LCD skærm til samme pris og størrelse, vil plasma vinde hver gang, selv om jeg meget gerne vil have et TV med en opløsning på 1080P.

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 08:07
Også hvis dit nuværende TV giver et bedre billede end alle de 1080p skærme (ikke plasma) der er på markedet nu? 

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 08:21

Jeg kan bare godt lide 1080P

Lige nu bruger jeg MCE og jeg surfer på tv'et nogle gange er det godt nok svært at læse hvad der står på nogle hjemmesider.

Jeg skrev at jeg var tilfreds med mit PV60, men jeg vil lige sige at remoten er noget lort, man skal sidde og peje på tv'et for at der sker noget, den har slet ikke den kvalitet, som en remote til et tv til 14.500.- burde have, måske til et tv til 500.-

Jeg mangler også en overscan instilling.

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Lige nu bruger jeg MCE og jeg surfer på tv'et nogle gange er det godt nok svært at læse hvad der står på nogle hjemmesider.

Jeg mangler også en overscan instilling.

Heey, nu jeg har fat i en der bruger TV'et til MCE og surf, vil jeg lige høre hvordan det klarer MCE??

Surf er ikke vildt vigtigt for mig, men burde det ikke stå skarpt nok, selvom det selvfølgelig bliver et strukket billede grundet de aflange pixels..

Hvad mangler du af overscan indstillinger?? så vidt jeg ved kan man justere overscan i de fleste nye drivere til både nVidia og Ati, men det er måske ikke det du mener

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 12:56

Ja, men du har også fat i en AGF fan, så jeg ved ikke om jeg vil snakke med dig

Jeg køre 1280 * 720 HDMI, derfor køre den med overscan, Jeg har prøvet at køre VGA, men jeg syntes at det ser bedre ud med hdmi, det en måske fordi det er for småt, at der er svært at læse.

De instillinger der er i driverne ændre bare på opløsningen, så der er ikke gode at bruge.

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Jeg kan bare godt lide 1080P

Men på bekostning af billedkvaliteten såen samlet set? http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15624&PN=2&TPN=1 - Her er en tråd der forklarer godt hvorfor 1080p, og altså opløsning generelt, ikke er det vigtigste i hele verden.

Print side | Luk vindue