Print side | Luk vindue

Trådløs forbindelse mellem fibernetbox og tv?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160816
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 15:14


Emne: Trådløs forbindelse mellem fibernetbox og tv?
Skrevet af: ChrG
Emne: Trådløs forbindelse mellem fibernetbox og tv?
Skrevet den: 04-Maj-2020 kl. 20:14
Jeg er flyttet ind i et hus, hvor der er indlagt fibernet (fra Comflex - del gerne eventuelle erfaringer), men boxen sidder flere rum fra tv'et.

Så vidt jeg kan se, er udgangen på boxen coax (flad ende med lille hul i midten).

Er det på nogen måde muligt at slippe for at trække et kabel? Det kan nemlig ikke rigtig lade sig gøre, så alternativet er nok at droppe tv abonnementet fuldstændig.

Kan man konvertere signalet fra boxen til hdmi, sende det trådløst til en hdmi modtager ved fjernsynet, og så et kabel derfra?

Jeg er meget grøn i alt det her, så bær over med mig, hvis det ikke giver mening. :)

Vh Christian



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Maj-2020 kl. 20:56
Det vil være en god ide at forhøre dig hos udbyderen og høre hvilke muligheder der er, om de f.eks kan tilbyde en trådløs løsning, som You See kan til deres kunder.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ChrG
Skrevet den: 04-Maj-2020 kl. 21:09
Comflex siger, at det kun fungerer med kabel.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Maj-2020 kl. 21:13
 Så er det jo afgjort hvordan.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 04-Maj-2020 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af ChrG ChrG skrev:

Er det på nogen måde muligt at slippe for at trække et kabel? Det kan nemlig ikke rigtig lade sig gøre...
Næsten intet er umuligt for en fagmand. Ring til en installatør, og hør hvor mange kvarter han skal bruge på opgaven. 


Skrevet af: csell
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af ChrG ChrG skrev:

Jeg er flyttet ind i et hus, hvor der er indlagt fibernet (fra Comflex - del gerne eventuelle erfaringer), men boxen sidder flere rum fra tv'et.


Hej.

Har du overvejet, om det vil være lettere at trække et kabel udvendigt på huset?
Eller måske gravet ned?

Hilsen Carsten.




Print side | Luk vindue