Print side | Luk vindue

Nyt 75" TV, men hvilket

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160821
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 14:20


Emne: Nyt 75" TV, men hvilket
Skrevet af: MortenP
Emne: Nyt 75" TV, men hvilket
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 15:58
Hej

jeg går og tænker på at skifte mit 65" LG ud med et 75", men jeg vil gerne have et hvor ramme/bezel er så tynd som muligt. 
Jeg vil ikke give en formue, for synes ikke jeg kan se forskel når det er tændt alligevel :)..

Mit nuværende er et LG 65UF857V.

Jeg synes mange af de nye modeller har større bezel.. kan det virkelig passe man ikke kan få en der er tynd. 

Smart TV delen er ligegyldig, jeg bruger Apple TV. 

På forhånd tak. 



Svar:
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 16:06
Jeg synes Samsung TV i store størrelser har en tynd ramme som skråner meget bagpå.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 16:09

 
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

 
Jeg vil ikke give en formue, for synes ikke jeg kan se forskel når det er tændt alligevel :).

 Så er der noget galt, der er stor forskel på preformance på de dyere modeller end der er på de billige.

Med andre ord der er stor forskel på et til Kr.3000 og et til Kr 10000 med samme panel/fabrikat.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

 
Jeg vil ikke give en formue, for synes ikke jeg kan se forskel når det er tændt alligevel :).

Så er der noget galt, der er stor forskel på preformance på de dyere modeller end der er på de billige.

Med andre ord der er stor forskel på et til Kr.3000 og et til Kr 10000 med samme panel/fabrikat.
Du kan da ikke bedømme hvad han kan se??

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 05-Maj-2020 kl. 20:59
det jeg mener er at det ikke på nogen måde ødelægger min oplevelse af en film af mit TV ikke viser helt kulsort. 
At der er lidt lysindfald er jeg ligeglad med. 

Hvis jeg skal give 5000+ for at billedet er mere sort så har det ingen interesse. 

Jeg er også typen der ikke falder på røven over et billede hvis jeg skal sidde i den helt rigtige position, med det helt rigtige tøj på og medvind på cykelstierne for overhovedet at kunne se forskel. 🤷‍♂️


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 06-Maj-2020 kl. 11:54
Nogle bestemte modeller du kender? 

Jeg er med på jeg skal ud i nogle butikker. det er bare ikke mange steder de har 75" udstillet synes jeg. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-Maj-2020 kl. 12:12
Findes kun de steder der sælges TV idag, Bilka, HFK, Power og Elgiganten.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Maj-2020 kl. 12:24
Der glemmes så lige Expert, og de dedikerede Brand forhandlere der er tilbage.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-Maj-2020 kl. 12:26
Kunne også nævne Elsalg og Føtex, men tvivler på de “små” butikker har 75 tommer og derover udstillet.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Maj-2020 kl. 12:49
En ting jeg synes at man skal være bevidst om er jo, at jo større et panel er, jo større bliver risikoen ofte for billedefejl (Artifacts), o.lign. Og det gælder både LED og OLED.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 06-Maj-2020 kl. 13:40
Tak.. det er jo værd at lige have i tankerne. 

Det lyder til jeg må ud og kigge. 


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 06-Maj-2020 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En ting jeg synes at man skal være bevidst om er jo, at jo større et panel er, jo større bliver risikoen ofte for billedefejl (Artifacts), o.lign. Og det gælder både LED og OLED.


Hvad bygger du den information på?
Jeg tvivler på, det er tilfældet, til gengæld vil det nok være nemmere at opdage, hvis det opstår, i tråd med detaljer er nemmere at opfatte, jo større skærmen er, hvilket er en god ting, hvis signalet er godt, men selvfølgelig knap så godt, hvis der er tale om et dårligt signal...

Èn ting, jeg mener er vigtigt at påpege, hvis man prioriterer et 75"-TV til fordel for et 65"-TV, vel at mærke hvis man ikke øger budgettet, er HDR-ydelsen, der ikke kan matche et OLED eller en af topmodellerne af LCD-TV, som følger med, hvis man snupper et 65"...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Maj-2020 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En ting jeg synes at man skal være bevidst om er jo, at jo større et panel er, jo større bliver risikoen ofte for billedefejl (Artifacts), o.lign. Og det gælder både LED og OLED.


Hvad bygger du den information på?
Jeg tvivler på, det er tilfældet, til gengæld vil det nok være nemmere at opdage, hvis det opstår, i tråd med detaljer er nemmere at opfatte, jo større skærmen er, hvilket er en god ting, hvis signalet er godt, men selvfølgelig knap så godt, hvis der er tale om et dårligt signal...

Èn ting, jeg mener er vigtigt at påpege, hvis man prioriterer et 75"-TV til fordel for et 65"-TV, vel at mærke hvis man ikke øger budgettet, er HDR-ydelsen, der ikke kan matche et OLED eller en af topmodellerne af LCD-TV, som følger med, hvis man snupper et 65"...
Fordi at alle eventuelle billede fejl bliver forstørret. Har du sammenlignet et kant belyst 75 tommer med et ditto på 55 tommer. Så vil du kunne se forskellen. Det er i det mindste hvad jeg selv har observeret. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 07-Maj-2020 kl. 14:04
Mit nuværende TV har HDR funktion, som jeg ikke benytter. jeg synes ikke det giver noget.. Omvendt ser menuer mærkeligt udvaskede ud på Apple TV. 
Så jeg er ikke så kritisk. Der må godt være fornuftigt billede, men som skrevet så går jeg ikke super meget op i om det er totalt sort og lignende. 

Jeg går faktisk mere op i at tv'et godt må være pænt at se på når det er slukket også :). 



Print side | Luk vindue