Print side | Luk vindue

V/S: Marantz SR7012 solgt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Køb, salg, bytte
Forumbeskrivelse: Køb, salg og bytte af hjemmets elektronik og indhold. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160885
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 13:11


Emne: V/S: Marantz SR7012 solgt
Skrevet af: HappyFrog
Emne: V/S: Marantz SR7012 solgt
Skrevet den: 13-Maj-2020 kl. 12:59
Halløj

Jeg har en Marantz SR7012 i sort stående som jeg overvejer lidt om jeg skal skyde af, da jeg er imellem setups og jeg ved ikke helt hvornår eller om jeg kommer til at sætte surround op igen.
Den er fra juni 2018 og den står i Aalborg. Jeg har emballagen til den, så den kan også sendes.

Kom med et bud så må jeg vurdere om jeg vil skyde den af eller gemme den.



Svar:
Skrevet af: Cykle
Skrevet den: 17-Maj-2020 kl. 19:31
Må jeg spørge hvad den gik for?

Har selv en der måske skal opgraderes senere på året.

mvh
Jesper


Skrevet af: KingGuru
Skrevet den: 19-Maj-2020 kl. 22:19
Så en der spurgte til råds om 4500 var et godt tilbud for 7011 i en ca 2 år gammel tråd hvor hav var i tvivl men endte med at springe på.  
Umiddelbart er det tilsvarende situation, men om det var et utrolig godt tilbud eller bare prisen ved jeg ikke.
Hvad vil du skifte den til?


Skrevet af: HappyFrog
Skrevet den: 22-Maj-2020 kl. 07:49
Hov, sorry så ikke nogen havde skrevet, den røg til 5.500,-. 
Der kom et bud på 5.700,- umiddelbart efter jeg havde takket ja til de 5500, så den kunne måske være gået lidt højere.

Køberen fortalte at hififreaks stopper med at sælge marantz, det havde jeg ikke selv set, så det er nok slut med at købe dem til fine priser med mindre man importerer. Jeg er noget i tvivl om hvad faen jeg skal have når jeg er klar til at genopbygge setuppet, jeg kommer ikke til at give de 13k som fx en SR7013 står i lige nu.


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 22-Maj-2020 kl. 09:31
Blot til info så er KT Radio blevet forhandler af Marantz produkter men det er godt nok til andre priser end man har været vant til.


Skrevet af: HappyFrog
Skrevet den: 22-Maj-2020 kl. 10:16
Ja, det var også der jeg fandt den. Lidt spøjst hifireaks har fået kniven af importøren for de lave priser (hvis altså det er eneste årsag). Det tog ikke mange minutter at finde den til under 9k i Tyskland.


Skrevet af: Cykle
Skrevet den: 23-Maj-2020 kl. 11:41
Det var da vandvittigt.
De tager sku røven på os forbrugere :P

SR8012 til 16999,- ved HIFI-FREAKS
SR8012 til 22500,- ved KT-RADIO

Bliver ikke i DK min næste Marantz forstærker bliver købt kan jeg se.

Beholder min 7012 til engang det er "nødvendigt" at opgradere.

HIFI-FREAKS har den selvfølgelig ikke på lager men mon ikke prisen er anført for at give lidt info.


Skrevet af: l'Blundt
Skrevet den: 23-Maj-2020 kl. 12:30
Har hifi-freaks en fysisk butik, med ansatte der skal have løn? Vis ikke så syntes jeg ikke der er noget i vejen med prisforskellen. Vi vil jo alle sammen gerne have løn for vores arbejde.
Jeg er sikker på at alle købere til sådan en på en eller anden måde laver et overskud. 


-------------
Mvh. l'Blundt


Skrevet af: Cykle
Skrevet den: 23-Maj-2020 kl. 13:08
Nu fik jeg tråden ud på et sidespor.
Sorry.

Støtter de fysiske butikker når priserne ikke ligger urimeligt fra hinanden



Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 23-Maj-2020 kl. 13:29
Sammenligner man en DENON AVR-X3600H fra Hifiklubben til 7.999 mod en Marantz SR6014 hos KT radio til 10.500 så er der en prisforskel på 2500kr. De 2 modeller er stort set ens i ydelse, features og muligvis også i komponenter.  
Nu vil jeg ikke snakke dårligt om KT radio overhovedet, deres sortiment er i topklasse men prissætningen undrer mig lidt. 


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 23-Maj-2020 kl. 17:31
det er vel den pris de har fået besked på at tage af marantz. Hi-fifreaks mistede deres distributionsaftale fordi de var for billige i prissætning på deres marantz i forhold til alle andre i Europa.

KT formoder jeg så er dem der har overtaget distributionen her i DK


-------------
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008



Print side | Luk vindue