Print side | Luk vindue

Mi boks og PC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160903
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 00:44


Emne: Mi boks og PC
Skrevet af: folp
Emne: Mi boks og PC
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 13:12
hej ,har nu anskaffet en MI boks, men kan på ingen måde se hvordan jeg finder indholdet af billeder og film på min pc, der er kun forskellige tjenester men ikke noget med en pc, kan en forklare ?

-------------
MVH Frank Pedersen




Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 13:34

 MI Box er en glimrende Medieboks, og kan afspille alt fra extern enhed der er er tilsluttet på en USB port. Hvadenten det er en HDD eller memory stik, så det der gøres er at få det ønskede indhold over på en af de nævnte enheder.
Kræver at der installeres en Medieplayer, som f.eks Photo Guru, MX Player, Archos Player eller anden.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: folp
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 13:49
Før brugte min WDTV et netstik fra router til at koble TV og PC sammen, du siger at eneste måde min pc og Mi Boks kan konnektere er via et USB kabel?

Sælgeren i El giganten påstod at den overførte Trådløst !

Også fra PC ,selv om jeg ikke troede ham var det et forsøg værd.



-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 14:00
 Jeg har alt på extern HDD, og afvikler derfra. Det er det nemmeste, der skal ikke bruges hverken det ene eller det andet extra grej.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 14:00
Som jeg har skrevet i flere indlæg så er den nemmeste måde at installere plexserver på PC og plex app på afspilleren. For så skal man ikke ud i at montere netværks dreve på afspilleren i dit tilfælde mi box. Også lade plex serveren være den forbindelse mellem PC og mi box. Da plex kan kigge ned i billede mapper, video mapper osv.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 14:04
Men Google har også en fin vejledning til hvordan man montere netværks dreve på Android tv


Skrevet af: folp
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 14:20
Jo T-Duck, jeg har langt om længe forstået det, men støder stadig på udfordringer, Har installeret Plex på boksen og på min PC har jeg hentet en plexserver
fra 5 maj til windows ,det virker ikke og får at vide at programmet er inkompetabelt, 


-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Jo T-Duck, jeg har langt om længe forstået det, men støder stadig på udfordringer, Har installeret Plex på boksen og på min PC har jeg hentet en plexserver
fra 5 maj til windows ,det virker ikke og får at vide at programmet er inkompetabelt, 
hvad Windows kører du med?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 14:30
Og hvor skriver den den er inkompatible? Er de mi box eller Windows


Skrevet af: folp
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 14:35
W10 opdateret i går, og det er windows der skriver det ,jeg kan ikke åbne Plexserveren fra PC og prøvede at se hvorfor.

-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: folp
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 14:51
Opgiver foreløbig, har slettet og installeret plex server flere gange ,den ligger i C drevet ,ikon på skrivebord, men reagerer ikke på noget ,heller ikke som adm, har også genstartet pc flere gange.

-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 15:17
Jeg forstår ikke hvorfor du absolut vil via din PC.
Alle mine mediefiler ligger på en simpel NAS (faktisk bare en 2TB disk tilsluttet min router). Det er rigeligt i mit setup. KODI afvikler fint filer derfra.
Har du brug for alle Plex' funktioner? Eller er det bare for at forbinde til en mappe? For så er der mere simple metoder...


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Opgiver foreløbig, har slettet og installeret plex server flere gange ,den ligger i C drevet ,ikon på skrivebord, men reagerer ikke på noget ,heller ikke som adm, har også genstartet pc flere gange.
har du fulgt guiden inde på plex https://www.plex.tv/your-media/" rel="nofollow - opsætning af plex webbrowseren er brugerfladen I plex server.


Skrevet af: folp
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 16:15
Ja tak For al din hjælp, ja jeg har fulgt den, nu er server installeret, men siger at den ikke kan forbinde til min desktop, altså min PC har et  er et rødt kryds over, det er den den er installeret på, men kan altså ikke konnecte, og hvorfor PC ? jo jeg ville have en simpel løsning som min WDHD live ,den har virket perfekt i flere år indtil for nogle dage siden, det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre, så måske må jeg sætte en HDD til min WD og være tilfreds, troede bare der var noget nemmere og smartere efter 10 år, og er ikke interesseret i alle de apps der tilsyneladende en tusindvis af.

-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Ja tak For al din hjælp, ja jeg har fulgt den, nu er server installeret, men siger at den ikke kan forbinde til min desktop, altså min PC har et  er et rødt kryds over, det er den den er installeret på, men kan altså ikke konnecte, og hvorfor PC ? jo jeg ville have en simpel løsning som min WDHD live ,den har virket perfekt i flere år indtil for nogle dage siden, det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre, så måske må jeg sætte en HDD til min WD og være tilfreds, troede bare der var noget nemmere og smartere efter 10 år, og er ikke interesseret i alle de apps der tilsyneladende en tusindvis af.
kan du komme med et skærm dump? For det lyder mystisk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 16:53
Hvad har du har sikkerhed pakke installeret på din PC?


Skrevet af: folp
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 20:14
https://ibb.co/pvbQwR4%20" rel="nofollow - https://ibb.co/pvbQwR4

dette vises og jeg brugerbare windows defender ,men har tjekket at de fiver den add fri adgang.

https://ibb.co/pvbQwR4


-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: folp
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 20:49
Hmm virker vist ikke, 

https://ibb.co/gWHTj9k" rel="nofollow - https://ibb.co/gWHTj9k


-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 15-Maj-2020 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Hmm virker vist ikke, 

https://ibb.co/gWHTj9k" rel="nofollow - https://ibb.co/gWHTj9k

kan du ikke oploade her til i stedet


Skrevet af: folp
Skrevet den: 16-Maj-2020 kl. 06:38
Jeg har formindsket billedet ,men kan stadig ikke oploade det, må prøve senere.



-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: folp
Skrevet den: 16-Maj-2020 kl. 06:59


-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 16-Maj-2020 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

det ser ud som om noget blokere for at du får adgang. Her bullgaurd eller anden form for anti malware program på med programmets egen firewall?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 16-Maj-2020 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

det ser ud som om noget blokere for at du får adgang. Her bullgaurd eller anden form for anti malware program på med programmets egen firewall?
nu harjeg Googles lidt for dig. Har du prøvet at gå op i den menu med det store f og logget af og på din plex bruger? Ved login


Skrevet af: folp
Skrevet den: 16-Maj-2020 kl. 08:46
Prøver igen ,men ja i går loggede jeg ud og ind flere gange, slettede og genindstallerede Plex flere gange ,genstartede min router også.


Bruger Superanti Spyware og CCleaner.

+ free Avast ,men har tjekket at PLex har adgang



-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: folp
Skrevet den: 16-Maj-2020 kl. 09:11
Jeg var inde i Kontrolpanel-netværk og delingscenter, her under Indstilling for Mediastreaming stod den til IKKE tilladt, ændrede det til TILLADT ,ohg håbede så ,men nej det hjalp ikke ,forstår ikke hvordan den indstillen er skiftet.

-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 16-Maj-2020 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Jeg var inde i Kontrolpanel-netværk og delingscenter, her under Indstilling for Mediastreaming stod den til IKKE tilladt, ændrede det til TILLADT ,ohg håbede så ,men nej det hjalp ikke ,forstår ikke hvordan den indstillen er skiftet.
Der er lige ting der er galt her. for du kører med "sikkerheds programmer) der skader mere end de gavner, hvis nu bare kørte med windows defender, hvis du ikke hanter ulovlige ting så er du mere sikret end du er nu. Men har du prøvet at højreklikke på open plex, og tage den vej for at se om du kommer igennem der? nede ved plex ikonet ved uret på proceslinjen


Skrevet af: folp
Skrevet den: 16-Maj-2020 kl. 10:08
Jeg har ikke noget Plex icon nede ved uret.

Henter ikke noget ulovligt hvad jeg ved af, men de programmer har fulgt mig i 15 år,og har ikke haft problemer med dem.

Hvis du mener CCleaner



-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 16-Maj-2020 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Jeg har ikke noget Plex icon nede ved uret.

Henter ikke noget ulovligt hvad jeg ved af, men de programmer har fulgt mig i 15 år,og har ikke haft problemer med dem.

Hvis du mener CCleaner



jamen så så er plex ikke startet op. Så skal du ind start finde plexserver og starte den. Det er alle dine sikkerheds produkter du har gratis. De lægger selv cookies, spybots osv. Ned på din PC for at sælge dine oplysninger videre.


Skrevet af: folp
Skrevet den: 17-Maj-2020 kl. 11:14
Jo ,jeg har givet op, tænker det er min PC der er problemet,og ikke boksen eller min forrige WDTV live, de vil begge ikke, og det er nok ikke dem så, ang ikke startet Plex så har jeg aktivet den i Start, den fungerer problemfrit indtil jeg trykker på MERE, så skifter den skærmbillede til hvor min pc står og blinker, der kommer stadig ikke noget icon nede ved uret ,heller ikke når jeg ser film på Plex ,så den må jo være startet? Jo gratis programmer, må indrømme at gratis AVAST er irriterende ,vil gerne have mig til at købe og også de andre, men ignorerer konsekvent alle popups,og buger Add-block, så det er ikke slemt, men når jeg formatere min PC vil der kun blive installeret Defender.

For at afslutte, jeg har sat min WDTV til igen ,og må så bruge USB tilslutningen til jeg finder ud af hvad der er galt, min WD for år tilbage satte jeg bare til overførte mapper til Biblioteker på PC og det spillede med det samme, det er forsvundet,så giver som skrevet PC skylden ,en eller anden settings.

God søndag og mange tak for din hjælp. Undskyld min træghed.


-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 17-Maj-2020 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Jo ,jeg har givet op, tænker det er min PC der er problemet,og ikke boksen eller min forrige WDTV live, de vil begge ikke, og det er nok ikke dem så, ang ikke startet Plex så har jeg aktivet den i Start, den fungerer problemfrit indtil jeg trykker på MERE, så skifter den skærmbillede til hvor min pc står og blinker, der kommer stadig ikke noget icon nede ved uret ,heller ikke når jeg ser film på Plex ,så den må jo være startet? Jo gratis programmer, må indrømme at gratis AVAST er irriterende ,vil gerne have mig til at købe og også de andre, men ignorerer konsekvent alle popups,og buger Add-block, så det er ikke slemt, men når jeg formatere min PC vil der kun blive installeret Defender.

For at afslutte, jeg har sat min WDTV til igen ,og må så bruge USB tilslutningen til jeg finder ud af hvad der er galt, min WD for år tilbage satte jeg bare til overførte mapper til Biblioteker på PC og det spillede med det samme, det er forsvundet,så giver som skrevet PC skylden ,en eller anden settings.

God søndag og mange tak for din hjælp. Undskyld min træghed.
tænk ikke på det.



Print side | Luk vindue