Print side | Luk vindue

Philips 65OLED754

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160938
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 23:01


Emne: Philips 65OLED754
Skrevet af: henriksommer
Emne: Philips 65OLED754
Skrevet den: 19-Maj-2020 kl. 18:57
http://www.philips.dk/c-p/55OLED754_12/oled-7-series-4k-uhd-oled-smart-tv-med-3-sidet-ambilight" rel="nofollow - http://www.philips.dk/c-p/55OLED754_12/oled-7-series-4k-uhd-oled-smart-tv-med-3-sidet-ambilight

Er det overhovedet noget værd?

Har pt Hothers gamle 55CX800, som har lidt år på bagen efterhånden. (men SUPER billede)
Har længe tænkt på 65" OLED, og dette Philips kan fåes til 11.999,-
Har også Philips Hue i hele hjemmet, så kunne jo være sjovt at koble lamperne i stuen til tvet for mere "liv" i film ;)


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-Maj-2020 kl. 19:01
De fleste OLED er meget ens i billede kvalitet

Når man først er i OLED klassen er der meget få forskelle fra de forskellige mærker da LG leverer til dem alle.



Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 19-Maj-2020 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

De fleste OLED er meget ens i billede kvalitet

Når man først er i OLED klassen er der meget få forskelle fra de forskellige mærker da LG leverer til dem alle.


Tak Hansi, så dog et review hvor han sagde ansigter havde en rødlig tone, er dette normalt på et "budget" oled tv?
Ved ikke helt om det er noget jeg ville kunne leve med.
Føler farver osv står kniv skarps på mit CX800 (er også kalibreret), og vil helst ikke gå ned på billede kvalitet :(



-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-Maj-2020 kl. 20:34
du ender helt sikkert ikke med rødlige ansigter hvis TV bliver justeret korrekt 

Og er sikker på at oled er noget bedre end dit cx800.   Der er sket en del siden

Cx800 var et godt TV


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Maj-2020 kl. 21:18
Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Maj-2020 kl. 11:51
Jeg har ikke haft lejlighed til at kigge konkret på OLED754, men på andre Philips OLED TV giver billedprofilen 'ISF' et godt udgangspunkt. Standard-indstillinger på TV er generelt ret skrappe og upræcise.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 20-Maj-2020 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.

Bedste køb nogensinde. Krummer tær når jeg er hos besøg hos venner og de fremviser deres nye lækre Samsung TV. 
Billedet på cx800 er bare indstillet så perfekt 😊


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Maj-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.

Bedste køb nogensinde. Krummer tær når jeg er hos besøg hos venner og de fremviser deres nye lækre Samsung TV. 
Billedet på cx800 er bare indstillet så perfekt 😊
Dejligt at høre at du har været tilfreds.

Jeg har det udgangspunkt, at Panasonic kan noget med billedet.

Jeg forstår nok ikke helt, at du ikke går efter et Panasonic igen.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.

Bedste køb nogensinde. Krummer tær når jeg er hos besøg hos venner og de fremviser deres nye lækre Samsung TV. 
Billedet på cx800 er bare indstillet så perfekt 😊
Dejligt at høre at du har været tilfreds.

Jeg har det udgangspunkt, at Panasonic kan noget med billedet.

Jeg forstår nok ikke helt, at du ikke går efter et Panasonic igen.

Prisen. Syntes Panasonic oled er lige i den dyre ende til konen ville syntes det var en god ide
Er det billige Panasonic oled til 15.999,- bedre end det Philips? Samme panel i alle?


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.

Bedste køb nogensinde. Krummer tær når jeg er hos besøg hos venner og de fremviser deres nye lækre Samsung TV. 
Billedet på cx800 er bare indstillet så perfekt 😊
Dejligt at høre at du har været tilfreds.

Jeg har det udgangspunkt, at Panasonic kan noget med billedet.

Jeg forstår nok ikke helt, at du ikke går efter et Panasonic igen.

Prisen. Syntes Panasonic oled er lige i den dyre ende til konen ville syntes det var en god ide
Er det billige Panasonic oled til 15.999,- bedre end det Philips? Samme panel i alle?

Det afhænger af øjnene der ser.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 11:12
Takker alle, har fået lidt af tænke på ;)

-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 11:21
65" Panasonic GZ960 OLED har to gange for nylig været nede i 9.999 kr. Om det sker igen er naturligvis svært at sige.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

65" Panasonic GZ960 OLED har to gange for nylig været nede i 9.999 kr. Om det sker igen er naturligvis svært at sige.

Overvejede faktisk at have is i maven og vente til Black friday udsalg. (pu ha der er lang tid til :P)
Mit CX800 fejler på ingen måde noget, og er efter min mening stadig langt over midel sammenlignet med nye LCD tv jeg har set venner købe (måske pga manglende kalibrering)


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 11:30
Jeg tror desværre at 65GZ modellerne er ved at være udsolgt. Kan se at Power vil have 22.999 kr. for et 65GZ960E. Det er enten fejl eller vanvid. TV´et kan købes langt billigere i et Panasonic Center.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 12:28
De står til oprindelige priser fordi de er udsolgt, akkurat lige som den billige udgave af mit TV er.
https://www.pricerunner.dk/pl/2-3894814/TV/Panasonic-Viera-TX-65EZ950E-Sammenlign-Priser" rel="nofollow - https://www.pricerunner.dk/pl/2-3894814/TV/Panasonic-Viera-TX-65EZ950E-Sammenlign-Priser


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De står til oprindelige priser fordi de er udsolgt, akkurat lige som den billige udgave af mit TV er.
https://www.pricerunner.dk/pl/2-3894814/TV/Panasonic-Viera-TX-65EZ950E-Sammenlign-Priser" rel="nofollow - https://www.pricerunner.dk/pl/2-3894814/TV/Panasonic-Viera-TX-65EZ950E-Sammenlign-Priser
http://www.milolydogbillede.dk/panasonic-tx-65gz950e-65-30mdr-garanti-4k-oled-tv-16566/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner" rel="nofollow - http://www.milolydogbillede.dk/panasonic-tx-65gz950e-65-30mdr-garanti-4k-oled-tv-16566/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

De skriver da der er rabat. 19.995,- normalpris ;)


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Maj-2020 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De står til oprindelige priser fordi de er udsolgt, akkurat lige som den billige udgave af mit TV er.
https://www.pricerunner.dk/pl/2-3894814/TV/Panasonic-Viera-TX-65EZ950E-Sammenlign-Priser" rel="nofollow - https://www.pricerunner.dk/pl/2-3894814/TV/Panasonic-Viera-TX-65EZ950E-Sammenlign-Priser
http://www.milolydogbillede.dk/panasonic-tx-65gz950e-65-30mdr-garanti-4k-oled-tv-16566/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner" rel="nofollow - http://www.milolydogbillede.dk/panasonic-tx-65gz950e-65-30mdr-garanti-4k-oled-tv-16566/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

De skriver da der er rabat. 19.995,- normalpris ;)
Det er EZ 950 jeg fandt til gammel pris. Den var nemlig dyr for et par år siden da den ramte markedet. Panasonic er ligesom de andre halveret i pris et par gange de seneste år.

Når du er så glad for dit billede på CX 800, så tror jeg du blir mest tilfreds med farve og kontrast på et Pana Oled TV.


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 24-Maj-2020 kl. 14:45
nu har jeg SET billedet på et Philips oled754, og hold da op et fedt display. 
Godtnok med deres Dolby vision kørende i Bilka. 
Der er fuld knald på farver og detaljer ihvertfald 😊
Ved sgu ikke om jeg er nok entusiast til at kunne se forskel på det og en Panasonic 😊😊


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Maj-2020 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

nu har jeg SET billedet på et Philips oled754, og hold da op et fedt display. 
Godtnok med deres Dolby vision kørende i Bilka. 
Der er fuld knald på farver og detaljer ihvertfald 😊
Ved sgu ikke om jeg er nok entusiast til at kunne se forskel på det og en Panasonic 😊😊

Hvis du er til fuld knald på farverne er Panasonic nok ikke lige noget for dig.

Det vigtigste er jo, at du bliver tilfreds.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 24-Maj-2020 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

nu har jeg SET billedet på et Philips oled754, og hold da op et fedt display. 
Godtnok med deres Dolby vision kørende i Bilka. 
Der er fuld knald på farver og detaljer ihvertfald 😊
Ved sgu ikke om jeg er nok entusiast til at kunne se forskel på det og en Panasonic 😊😊

Hvis du er til fuld knald på farverne er Panasonic nok ikke lige noget for dig.

Det vigtigste er jo, at du bliver tilfreds.
Mente mest at der VAR fuld knald på farver og detaljer på demoen den kørte. 
Men fik en sælger til at vise noget YouTube, da det demo mode jo kun er lavet for WOW effekten. 


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Maj-2020 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

nu har jeg SET billedet på et Philips oled754, og hold da op et fedt display. 
Godtnok med deres Dolby vision kørende i Bilka. 
Der er fuld knald på farver og detaljer ihvertfald 😊
Ved sgu ikke om jeg er nok entusiast til at kunne se forskel på det og en Panasonic 😊😊

Hvis du er til fuld knald på farverne er Panasonic nok ikke lige noget for dig.

Det vigtigste er jo, at du bliver tilfreds.
Mente mest at der VAR fuld knald på farver og detaljer på demoen den kørte. 
Men fik en sælger til at vise noget YouTube, da det demo mode jo kun er lavet for WOW effekten. 

Ja demoer er til at imponere med, og ofte er indstillingerne ikke gode.

Edit: nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg overvejede på et tidspunkt at høre om du ville se mit Pana. Med en BD vil du have samme billede på et GZ950. Desværre opgav jeg pga. min sygdom og smittefaren.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 24-Maj-2020 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

nu har jeg SET billedet på et Philips oled754, og hold da op et fedt display. 
Godtnok med deres Dolby vision kørende i Bilka. 
Der er fuld knald på farver og detaljer ihvertfald 😊
Ved sgu ikke om jeg er nok entusiast til at kunne se forskel på det og en Panasonic 😊😊
Det er jo ikke et trafiklys du køber LOL
Alle nye TV ser godt ud i Bilka, fordi der er skruet helt op for lys og farver. Men hjemme i stuen kan du ikke holde ud at se på det. 


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 06-Juni-2020 kl. 19:57
Efter at have læst utallige anmeldelser, og stået og set forskellige kilder på tvet i Bilka, så har jeg bestilt et 754 i 65"
Bliver leveret på fredag.
Jeg VAR omkring Panasonic, men har Philips Hue i hele huset, og selvom jeg nok ikke får brugt det så meget som jeg nok tror (ligesom 3D i sin tid), så tror jeg alligevel det bliver sjovt at prøve.
Også er jeg imponeret over billedet hver gang jeg går forbi det, og det står ved siden af et 2019 LG oled tv, og kan virkelig ikke se forskel (samme kilde)

-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 06-Juni-2020 kl. 20:46
Tillykke med købet! 

Jeg gik fra Panasonic Plasma til Philips 9002 OLED for et par år siden. Det var bare fint. 

9002 kører dog android, og fungerer fint efter nogen opdateringer. Jeg ved at 754 kører et hjemmelavet "smat"-TV. Det er tungt at danse med, men hvis du ikke bruger det men en ekstern kilde er det jo lige meget.

Billedet bliver du helt sikkert glad for. Har skiftet til Sony nu, og savner lidt ambilight, må jeg indrømme.

Mit Philips er røget i soveafdelingen, og der bruger jeg ikke ambilight, da det er lige voldsomt nok at falde i søvn til...Wink


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 07-Juni-2020 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Tillykke med købet! 

Jeg gik fra Panasonic Plasma til Philips 9002 OLED for et par år siden. Det var bare fint. 

9002 kører dog android, og fungerer fint efter nogen opdateringer. Jeg ved at 754 kører et hjemmelavet "smat"-TV. Det er tungt at danse med, men hvis du ikke bruger det men en ekstern kilde er det jo lige meget.

Billedet bliver du helt sikkert glad for. Har skiftet til Sony nu, og savner lidt ambilight, må jeg indrømme.

Mit Philips er røget i soveafdelingen, og der bruger jeg ikke ambilight, da det er lige voldsomt nok at falde i søvn til...Wink

Har aldrig brugt de såkaldte "smart tv" funktioner på nogle af mine tv, det giver en virkelig dårlig oplevelse uanset mærket.

Bruger en Nvidia Shield pt (og har gjort i en del år efterhånden)

Ang billedet, så er "Battle of Winterfell" noget jeg helt sikkert skal se på mit nye tv.
Læser rigtig mange steder at de MEGET mørke scener i det Game Of Thrones afsnit, virkelig viser hvad OLED kan med deres "sort er sort" teknologi Big smile

Mit prof indstillet CX800 ryger i soveværelset, bliver noget af en upgrade sammenlignet med det 42" lcd der hænger der nu, hvor man kan se omridset af folk når den skifter billedeShocked


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 23-Juni-2020 kl. 12:44
Har du fået dit Philips oled 754?
Overvejer selv den.. 


-------------
Ning


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 23-Juni-2020 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har du fået dit Philips oled 754?
Overvejer selv den.. 

Det er sindsygt fedt tv.
Har lige fået mig et andet tv bord i forgårs, da det liiige kom lidt højere op end mit gamle 55" Embarrassed
Vil sige "ulemperne" er:
Manglende android. Bruger selv Nvidia Shield tv box der er gemt i skabet (styre over HDMI CEC gennem tvet)
Foden er MEGET lav, og ligger konen bare en sut foran tvet, så går det op og dækker billedet (det ryger snart op på væggen)
Paplyd. Har sat en enkel Sonos One sl til tvet, og den spiller en del bedre, skal have mig en ARC når feriepengene kommer Tongue

Fordele er at sort er sort, og tvet er til at betale.
Har siddet og set Game Of Trones: Battle og Winterfell
Det er en af de mørkeste ting man kan se, og alle personer står 100% på skærmen, og man kan tydeligt se detaljer på ansigter og tøj som var man der selv.
og farverne står bare kniv skarpt, tænker jeg alligevel skal have det kalibreret på et senere tidspunkt, men er kun en fattig slagter LOL


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 23-Juni-2020 kl. 15:10
Tak for tilbagemelding. Tror ikke jeg kommer til at bruge Smart tv-delen særligt meget...
Kunne godt tænke mig at prøve det ambilight.. (kan det ikke *fastfryses* i en selvvalgt farve hvis det bliver for fancy)? 
Og så er den 1000 kr billigere end B9


-------------
Ning


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 23-Juni-2020 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Tak for tilbagemelding. Tror ikke jeg kommer til at bruge Smart tv-delen særligt meget...
Kunne godt tænke mig at prøve det ambilight.. (kan det ikke *fastfryses* i en selvvalgt farve hvis det bliver for fancy)? 
Og så er den 1000 kr billigere end B9

Man kan sætte lyset til at følge videoen på tvet, lyden eller en fast farve.
Har også prøvet at forbinde mine Hue pære i stuen, men syntes det blev for meget.
Man kan også indstille 7 følsomheds indstillinger, fra relax til vivid.


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 23-Juni-2020 kl. 16:59
Thumbs Up

-------------
Ning


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 24-Juni-2020 kl. 09:39
Hej Henrik, har du mulighed for at måle hvor stor kassen til dyret er? 

-------------
Ning


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 24-Juni-2020 kl. 20:10
100 x 165 cm

Fik mit leveret gratis igennem Bilka.


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 25-Juni-2020 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

hvor stor kassen til dyret er? 
https://www.philips.dk/c-p/65OLED754_12/oled-7-series-4k-uhd-oled-smart-tv-med-3-sidet-ambilight" rel="nofollow - https://www.philips.dk/c-p/65OLED754_12/oled-7-series-4k-uhd-oled-smart-tv-med-3-sidet-ambilight

Klik Vis alt Tekniske specifikationer:

Mål

Bredde (emballage)
1660,0  mm
Højde (emballage)
1002,0  mm
Dybde (emballage)
174,0  mm


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 25-Juni-2020 kl. 22:25
Endte med at købe en LG B9 65 "... Fandt et i Bilka til 9999Approve

-------------
Ning


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 27-Juni-2020 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Endte med at købe en LG B9 65 "... Fandt et i Bilka til 9999Approve

Fandme skarp pris ;)Så kunne jeg nok også undvære ambilight :P (samme panel jo)


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 27-Juni-2020 kl. 09:30
Var meget heldig... Cyklede forbi Bilka torsdag fra job omkring 16.30.. De havde 3 stk.. (var ikke på hjemmesiden) drønede hjem og overtalte konen under aftensmaden.... Da vi kom derud var der kun en tilbage, der havde lige været en der købte to LOL..
Ang. Ambilight så har jeg noget Philips Hue der kommer bag. 
Det tog kun en' film (1917) at vænne sig til størrelsen.
Selv konen var begejstret og det siger ikke så lidt... Selv om hun syntes den hænger lidt for lavt.. Hvor højt hænger dit? 


-------------
Ning


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 27-Juni-2020 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Var meget heldig... Cyklede forbi Bilka torsdag fra job omkring 16.30.. De havde 3 stk.. (var ikke på hjemmesiden) drønede hjem og overtalte konen under aftensmaden.... Da vi kom derud var der kun en tilbage, der havde lige været en der købte to LOL..
Ang. Ambilight så har jeg noget Philips Hue der kommer bag. 
Det tog kun en' film (1917) at vænne sig til størrelsen.
Selv konen var begejstret og det siger ikke så lidt... Selv om hun syntes den hænger lidt for lavt.. Hvor højt hænger dit? 

Mine øjne er øverst i den nederste 1/3 del af skærmen når jeg sidder i sofaen.
Tog mig lang tid at finde den rette højde, og en google søgning ville jo næsten have jeg monterede det på loftpladerne LOL

http://www.dynamicmounting.com/high-mount-flat-screen/" rel="nofollow - http://www.dynamicmounting.com/high-mount-flat-screen/

De anbefaler 65" fra gulv til midten af skærmen (165cm), mit er 47" fra gulv til midten af skærmen (120cm)


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 28-Juni-2020 kl. 18:46
super pris for et b9 65". Slap 10995 for 1,5 måned siden også i Bilka og synes det var en god pris.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 29-Juni-2020 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Var meget heldig... Cyklede forbi Bilka torsdag fra job omkring 16.30.. De havde 3 stk.. (var ikke på hjemmesiden) drønede hjem og overtalte konen under aftensmaden.... Da vi kom derud var der kun en tilbage, der havde lige været en der købte to LOL..
Ang. Ambilight så har jeg noget Philips Hue der kommer bag. 
Det tog kun en' film (1917) at vænne sig til størrelsen.
Selv konen var begejstret og det siger ikke så lidt... Selv om hun syntes den hænger lidt for lavt.. Hvor højt hænger dit? 

Mine øjne er øverst i den nederste 1/3 del af skærmen når jeg sidder i sofaen.
Tog mig lang tid at finde den rette højde, og en google søgning ville jo næsten have jeg monterede det på loftpladerne LOL

http://www.dynamicmounting.com/high-mount-flat-screen/" rel="nofollow - http://www.dynamicmounting.com/high-mount-flat-screen/

De anbefaler 65" fra gulv til midten af skærmen (165cm), mit er 47" fra gulv til midten af skærmen (120cm)

Dit sidder endda en smule for højt, i forhold til hvad ergonomer anbefaler!

Og hvad det amerikanske firma skriver, er da helt i hegnet. Ser man på deres hjemmeside, kan man også se, at anbefalingerne bærer præg af, amerikanernes håbløse indretninger. LOL


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 29-Juni-2020 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Var meget heldig... Cyklede forbi Bilka torsdag fra job omkring 16.30.. De havde 3 stk.. (var ikke på hjemmesiden) drønede hjem og overtalte konen under aftensmaden.... Da vi kom derud var der kun en tilbage, der havde lige været en der købte to LOL..
Ang. Ambilight så har jeg noget Philips Hue der kommer bag. 
Det tog kun en' film (1917) at vænne sig til størrelsen.
Selv konen var begejstret og det siger ikke så lidt... Selv om hun syntes den hænger lidt for lavt.. Hvor højt hænger dit? 

Mine øjne er øverst i den nederste 1/3 del af skærmen når jeg sidder i sofaen.
Tog mig lang tid at finde den rette højde, og en google søgning ville jo næsten have jeg monterede det på loftpladerne LOL

http://www.dynamicmounting.com/high-mount-flat-screen/" rel="nofollow - http://www.dynamicmounting.com/high-mount-flat-screen/

De anbefaler 65" fra gulv til midten af skærmen (165cm), mit er 47" fra gulv til midten af skærmen (120cm)

Dit sidder endda en smule for højt, i forhold til hvad ergonomer anbefaler!

Og hvad det amerikanske firma skriver, er da helt i hegnet. Ser man på deres hjemmeside, kan man også se, at anbefalingerne bærer præg af, amerikanernes håbløse indretninger. LOL

Hvad er de "danske anbefalinger"?
Syntes det er lidt en jungle når man prøvede at finde ud af det, nogle har jo næsten sit tv stående på gulvet, og andre efter amerikanske anbefalinger.


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 29-Juni-2020 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Hvad er de "danske anbefalinger"?
Syntes det er lidt en jungle når man prøvede at finde ud af det, nogle har jo næsten sit tv stående på gulvet, og andre efter amerikanske anbefalinger.

Når man taler den menneskelige anatomi, så anbefaler fysioterapeuter, ergonomer m.v. helt klart, at når man sidder i stolen/sofaen, som man plejer at sidde, når man ser TV, så skal øjenhøjden være ca. 1/3 nede i billedet, målt fra toppen af skærmen. På dén måde vil man naturligt have hovedet tiltet en lille smule nedad, hvilket er den naturlige måde for kroppen.
Sidder TV'et højere, vil man skulle se lidt opad, hvilket giver spænding i nakken over tid. Man bliver så enten træt i nakken, eller man begynder - ubevidst - at glide længere ned i stolen eller sofaen, for at få hovedet i en mere behagelig vinkel.




Print side | Luk vindue