Print side | Luk vindue

427XD Ankommet!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16095
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 13:36

Emne: 427XD Ankommet!
Skrevet af: -Aron-
Emne: 427XD Ankommet!
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 10:31

Sådan!

Så kom Pioneer PDP-427XD hjem i fredags fra Easyshopping, og jeg kan GODT sige kommende pioneer ejere gennem fælleskøb, at i skal glæde jer for vildt! Hold kæft det ser godt ud.. analog signalet kommer fint ud, selv om jeg bor i lejlighedskompleks.. og at spille Xbox 360 i 1080i er helt fantastisk ... hold da kæft!

Der skal man spille Dead or Alive 4, grafikken er sublim!

os sådan nogle spil som dead rising, fifa 2006 WC og saints row ser rigtg godt ud!

Hvis i har nogle spørgsmål kan jeg prøve at besvare dem uden videre, men jeg advarer jer, er ikke så klog på fjernsynet.. det ser IVHERTFALD godt ud... og jeg kan ikke se nogetsomheldt "genskin" på skærmen.. det hele kører som det skal.. os glad for jeg tog 427 i stedet for 4270 da Alu fjernbetjneningen er for nice, jeg kommer helt sikkert til at bruge de ekstra indgange, og så vil jeg snart teste digital tuneren i den.

var os lidt bekymret over at siden jeg bor i en studielejlighed på 50m2 hvor der måske er 2 meter mellem mig og fjernsynet at det ville ikke være så godt, har det vist sig at være perfekt!

Mvh.

Aron

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-
-JVC 500 Watts Forstærker-
-Højtalere hele vejen rundt :P-

Svar:
Skrevet af: Tommy M
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 15:33
Hvor meget har du givet for det hos easyshop? Afhentet i Tyskland?

Når du fortæller at du ikke oplever genskin er det så fordi du ikke har i lys i nærheden af tv'et? Jeg overvejer nemlig stærkt at anskaffe mig tv'et og har nemlig også set det på deres hjemmeside. Men jeg har nemlig store problemer med genskin på mit nuværende billedrørs tv.

Mht. afstand fra tv'et, hvor langt sidder du så fra?

Herhjemme kommer jeg til at sidde ca. 3 m fra tv'et når jeg sidder i 3 pers. sofaen, men kun 1,5 - maks. 2 m fra når jeg sidder tættest på i 2 pers. Tror du det blir for stort med et 42" i den afstand?

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 15:48

Oprindeligt skrevet af Tommy M Tommy M skrev:

Hvor meget har du givet for det hos easyshop? Afhentet i Tyskland?

Når du fortæller at du ikke oplever genskin er det så fordi du ikke har i lys i nærheden af tv'et? Jeg overvejer nemlig stærkt at anskaffe mig tv'et og har nemlig også set det på deres hjemmeside. Men jeg har nemlig store problemer med genskin på mit nuværende billedrørs tv.

Mht. afstand fra tv'et, hvor langt sidder du så fra?

Herhjemme kommer jeg til at sidde ca. 3 m fra tv'et når jeg sidder i 3 pers. sofaen, men kun 1,5 - maks. 2 m fra når jeg sidder tættest på i 2 pers. Tror du det blir for stort med et 42" i den afstand?

Jeg gav 19.500 for det, dog 20.100 med fod som ikke fulgte med. Fjernsynet blev derudover hentet i Rødekro.

Altså jeg har et KÆMPE vindue som lyser ind lige ved siden af fjernsynet , og da lyset kom ind så blev det sværer at se ligesom på billedrør, men da man lige trak gardinen for var det hele som det plejer, intet genskin.. og med henhold til indendørs lys har jeg ikke oplevet noget genskin der generer.

og mht. til afstanden tror jeg ikke det er slemt. som sagt bor jeg i en studielejlighed på 50m2, hvor fra min 3 pers. sofa er maks omkring 1,5-2 meter..(skrev måske mere først men har lige kigget..det er deromkring) og jeg har absolut ingen problemer, min far kom på besøg en dag og sagde det var for tæt på .. men jeg tror det er en smags sag.. jeg har ihvertfald er stor oplevelse at have det så tæt på når jeg spiller xbox 360 eller lignende.

Levering tog dog noget tid, men det var det hele værd da det kom. Fuck det er pænt og dejligt og ALT ...

Håber det hjalp!

Mvh.

Aron

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 15:54
Glæder mig over din glæde. Tillykke med det

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 16:18
Tak... men denne her tråd var ikke så meget fordi jeg ville udstråle min glæde, men rettere hjælpe nogen hvis de har nogle spørgsmål til tv'et..

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-

Skrevet af: mapples
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 16:20
ja, kan du ikke uploade nugle billeder

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 16:26
Puha, er på arbejde i københavn lige nu til på onsdag, men skal nok lægge nogle ud onsdag aften hvis nogle er intresserede!

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-

Skrevet af: mapples
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 16:27
jep det lyder godt

Skrevet af: Naim
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af -Aron- -Aron- skrev:

Tak... men denne her tråd var ikke så meget fordi jeg ville udstråle min glæde, men rettere hjælpe nogen hvis de har nogle spørgsmål til tv'et..

Hvordan har du sat dine indstillinger?

-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 16:58

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Hvordan har du sat dine indstillinger?

Ehm,puha... har kun haft det i 3 dage (i brug) så jeg har kun lige nået at starte det op, hvor den så indstillede alle kanaler for mig hvor jeg derefter skulle sortere dem og ændre billedformatet til cinema nogle steder osv for underteksterne ku være der. men altså den avancerede indstilling er jeg SLET ikke komme til endnu.. mangler utrolig meget på det fjernsyn endnu, det starter på onsdag,.. men indtil videre, "standard indstillinger" overvejer dog at få en mand forbi til at kalibrere fjersynet for at få optimal billede... for jeg kan nok ikke finde ud af det

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 17:15

Tillykke med det.

Har lige modtaget mit, meeeeen det brummer. Siger dit noget .

Kan høre en svag brummen når jeg sidder i sofaen 3m væk.

/Kofoed

Skrevet af: Christian Otte
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 17:35
Tillykke med dit nye TV! Er specielt glad for at høre, at også Xbox 360-spil står knivskarpt, da det bl.a. er derfor, jeg også har bestilt den  !

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 20:22

Jeg gav 19.500 for det, dog 20.100 med fod som ikke fulgte med. Fjernsynet blev derudover hentet i Rødekro.

Altså jeg har et KÆMPE vindue som lyser ind lige ved siden af fjernsynet , og da lyset kom ind så blev det sværer at se ligesom på billedrør, men da man lige trak gardinen for var det hele som det plejer, intet genskin.. og med henhold til indendørs lys har jeg ikke oplevet noget genskin der generer.

og mht. til afstanden tror jeg ikke det er slemt. som sagt bor jeg i en studielejlighed på 50m2, hvor fra min 3 pers. sofa er maks omkring 1,5-2 meter..(skrev måske mere først men har lige kigget..det er deromkring) og jeg har absolut ingen problemer, min far kom på besøg en dag og sagde det var for tæt på .. men jeg tror det er en smags sag.. jeg har ihvertfald er stor oplevelse at have det så tæt på når jeg spiller xbox 360 eller lignende.

Levering tog dog noget tid, men det var det hele værd da det kom. Fuck det er pænt og dejligt og ALT ...

Håber det hjalp!

Mvh.

Aron

Hvordan kan det være du ikke lige smuttede over grænsen? Der er da alligevel 7% at spare..

Mht. genskin, jeg er meget bange for at jeg får købt et tv til 20.000 kr. og så det blir et lige så stort problem som jeg har i dag. Om aftenen er der sol direkte på det vinduesparti som vil komme til at være knap 1 meter fra fjernsynet. Og selvom jeg har plissegardinerne rullet ned, generer det stadig i venstre sidde af tv'et. Men Glasfladen på billedrørs tv'et er jo også buet.
Hvordan ser det ud hjemme hos dig? Har du sol direkte på vinduet, eller bare lys?

Når du siger leveringen tog lang tid, hvor lang tid er det så fra du bestilte?

Skrevet af: CleoA
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 20:34

Brummen...

Genskin...

Jaa, jo, hvem var det der sagde at lcd ikke havde nogle fordele over plasma?

Nå, men jeg er stadig i en læringsproces her. Tror på at der er rigtig mange som bliver rigtigt glade for deres pdp-427/507 xa/xd'ere. Ja, jeg kan vel nå at vælge et endnu

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 20:45

Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Tillykke med det.

/Kofoed

Min kører iøjeblikket  Burnin DVD'en, og jeg hører ingen brumme ihvertfald ikke hørebart.

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 21:15

Ok så må det være mit fjernsyn. Ikke højt, men kan høres fra ca. 3m, dog lavt. Synes bare ikke det kan være rigtigt ved et fjernsyn til 20k.

Ville bare være sikker, så jeg ikke sender et fjernsyn tilbage der ikke er noget galt med.

Tak for tilbagemeldingen.

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 21:35

Ok så må det være mit fjernsyn. Ikke højt, men kan høres fra ca. 3m, dog lavt. Synes bare ikke det kan være rigtigt ved et fjernsyn til 20k.

Ville bare være sikker, så jeg ikke sender et fjernsyn tilbage der ikke er noget galt med.

Tak for tilbagemeldingen.

Mht. brummen mener jeg at jeg tidligere har læst at man kunne stille om på hz, så problemet ville blive løst - men er ikke helt sikker...

Hvordan oplever du genskin ved dit tv?

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 09:21

Tillykke med det.

/Kofoed

Ikke noget decideret, men jo lidt når man skifter kanal, men ikke noget man hører når man ser fjernsynet for mit vedkommende ihvertfald..

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 09:25

Hej!

Har I skiftet til 100hz indstilling?

lrev

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Tommy M Tommy M skrev:

Håber det hjalp!

Mvh.

Aron

Hvordan kan det være du ikke lige smuttede over grænsen? Der er da alligevel 7% at spare..

Mht. genskin, jeg er meget bange for at jeg får købt et tv til 20.000 kr. og så det blir et lige så stort problem som jeg har i dag. Om aftenen er der sol direkte på det vinduesparti som vil komme til at være knap 1 meter fra fjernsynet. Og selvom jeg har plissegardinerne rullet ned, generer det stadig i venstre sidde af tv'et. Men Glasfladen på billedrørs tv'et er jo også buet.
Hvordan ser det ud hjemme hos dig? Har du sol direkte på vinduet, eller bare lys?

Når du siger leveringen tog lang tid, hvor lang tid er det så fra du bestilte?

Det intresserede mig bare ikke lige umiddelbart... også andre grunde hvor det ville tage længere tid og så videre..

Og ja, jeg har et KÆMPE vindue nok 2-3 gange så stor som skærmen lige udenfor fjernsynet hvor solen skinder ind, men det har lykkes mig indtil videre at holde genskin væk, min persienne havde endda falden af det vindue, og jeg smed bare lige et lagen i stedet for (studerende i studenterbolig, så må man være doven ;) ) som ikke var optimalt, men det virkede skam og jeg er tilfreds...

Leveringen tog 2-3 uger, men det var fordi jeg først bestilte XA-eren.

Da jeg bestilte XD-eren tog det ca. en halvanden uge.

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Har I skiftet til 100hz indstilling?

lrev

Hmm! tror min ligger på 60 i øjeblikket ? ... sys jeg lige ku se det på et tidspunkt...

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-

Skrevet af: Christian Otte
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 12:42
Aron, gider du ikke tage nogle billeder af Xbox 360 på skærmen? Kunne godt tænke mig at se, hvad jeg har at glæde mig til :) . Billeder af Dead Rising og Xbox Live-menuen ville være rigtigt lækkert.

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 08:31

Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Aron, gider du ikke tage nogle billeder af Xbox 360 på skærmen? Kunne godt tænke mig at se, hvad jeg har at glæde mig til :) . Billeder af Dead Rising og Xbox Live-menuen ville være rigtigt lækkert.

Skal jeg nok! Kommer hjem fra KBH. i aften, hvor jeg nok skal tage nogle billeder til jer...!

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 10:20
Opretter en ny tråd i aften med billeder af fjernsynet samt billeder hvor den viser Xbox osv.

-------------
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-

Skrevet af: akawa
Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 14:42

Hej

Tillykke med det, glæder mig til jeg får mit...

Har dog lige et pat spørgsmål som jeg håber du kan svare på.

Kan den modtage Dolby Digital 5.1 lyd fra DVB-T nettet og sende lyden ud af den digitale optiske lydudgang?

Hvis jeg tilslutter DVD-afspiller via HDMI kan den så sende Dolby Digital 5.1 lyden ud af den digitale optiske lydudgang?

Årsagen til jeg spørger er at det vil gøre det lettere at have den rigtige lyd ud via min 5.1 forstærker som kun har 1 optiske indgange.

Print side | Luk vindue