Print side | Luk vindue

DR applikation - begrænset indhold

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161007
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 15:10


Emne: DR applikation - begrænset indhold
Skrevet af: kaizer
Emne: DR applikation - begrænset indhold
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 16:43
Mine forældre bruger deres Apple TV 4 til bl. a. at streame DR udsendelser via DR applikation. Nogle gange vil den ikke afspille det valgte materiale, og en besked med teksten "Begrænset indhold. Vi kan se du ikke befinder dig i Danmark, osv....".

De befinder sig så sandelig i Danmark, så jeg ved ikke hvad det skyldes.

Nogle bud?



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 16:54
well - det er ved at være lang tid siden DK løb tør for ipv4-adresser. Så nogle af udbyderne har købt sig til adresser fra andre lande - jeg havde på et tidspunkt en hollandsk IP adresse

Det kan meget vel være det. 


Skrevet af: gah
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 17:00
Blot til information, jeg er den sidste uges tid også begyndt at få denne besked, jeg har dog ikke oplevet at der er indhold som jeg ikke kan tilgå, når jeg blot trykker videre.
Lige som problemerne med deres radio app, så er min fornemmelse at de er nogle amatører som roder rundt i deres app. software.
Hvorfor virker Tekst funktion så bøvlet på deres ATV app når man vil sætte tekst på en udsendelse, det virker fint og elegant på TV2, men ikke på DR, og sådan kunne jeg blive ved.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 17:00
Vi ser det også en gang imellem, og du går bare videre.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

well - det er ved at være lang tid siden DK løb tør for ipv4-adresser. Så nogle af udbyderne har købt sig til adresser fra andre lande - jeg havde på et tidspunkt en hollandsk IP adresse

Det kan meget vel være det. 

Ok.

Kan man se om ip adressen er dansk?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Lige som problemerne med deres radio app, så er min fornemmelse at de er nogle amatører som roder rundt i deres app. software.
Hvorfor virker Tekst funktion så bøvlet på deres ATV app når man vil sætte tekst på en udsendelse, det virker fint og elegant på TV2, men ikke på DR, og sådan kunne jeg blive ved.


Der er mange ting, der er noget juks med den nye app.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Vi kan se du ikke befinder dig i Danmark, osv....".

De befinder sig så sandelig i Danmark, så jeg ved ikke hvad det skyldes.

Nogle bud?

Hej.

For et stykke tid siden var der en aften hvor DR havde problemer. Først fik vi en lignende fejlmeddelelse på KODI's DR App. Så skiftede jeg til http://www.dr.dk/drtv" rel="nofollow - www.dr.dk/drtv på Chrome Browseren. Her havde DR allerede lagt en undskyldning. Og efter 30-60 min blev udsendelse afbrudt. Og til sidst skiftede jeg så til DR Channels APP, som så virkede resten af aftenen.

Jeg brugte en Android Boks til 20$. Og ved ikke hvilke muligheder der er, på en Apple TV 4, for at skifte til andet end DR's App?

Men det var kun EN Aften. Ved du noget om hvornår og hvor længe det har stået på hos dine forældre?

Hilsen Carsten. 


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 18:31
Det er efter sigende sket flere gange. Desuden er der ting i oversigten hvor der står samme skrivelse om begrænset indhold. Så de har ingen mulighed for at se om det er noget de gerne vil se.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

  Så de har ingen mulighed for at se om det er noget de gerne vil se.

Hej.

Jeg ved ikke om en Apple TV 4 har en browser. Det er der nok nogle af de andre der kan fortælle mig?
Men hvis en Apple TV 4 har en browser, vil man kunne se en DR programoversigt på dette link:

https://www.dr.dk/tjenester/program-guide/" rel="nofollow - https://www.dr.dk/tjenester/program-guide/

Som man kan give et bookmark. Jeg har valgt ovenstående link, da jeg tror, at man nemt kan bladre ned ved hjælp af en fjernbetjening.

Hilsen Carsten.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 19:41
Jeg må tilslutte mig koret for jeg oplever det også


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 20:00
Vi oplevede det i går for første gang.

Sjovt nok så siger Speedtest app’en også en underlig ip adresse, nemlig 129.22.123.222.
Alle andre enheder på netværket viser 87.57.172.X adresse (hvilket min router sjovt nok også gør).


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 20:05
Da der ikke er nok ip-adresser, så bliver ip-natten, når man gå på internettet. 

Man kan checke sin. Ip adresse på denne side  https://whatismyipaddress.com/" rel="nofollow - https://whatismyipaddress.com/




Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 20:10
Det er en fejl hos DR.
I sidste uge skrev de på forsiden, at en del havde de problemer, og at de arbejder på problemet.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 20:17
Har også oplevet det de sidste par dage.

Har lige fået ny VPN, så troede det var det og rodede som en gal for at finde ud af hvad der var galt.... Kan nu se andre har samme problem, så det har bare været et dårligt timet tilfælde...


Skrevet af: Usukjelds
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 20:37
Det er en fejl i app'en. DR har udsendt en opdatering, som løser det. Når I har opdateret app'en på jeres AppleTv skulle problemet gerne være løst.

-------------
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:18
Lidt OT: Stopper afspilningen stadig tilfældigt, når man ser noget via DRTV-appen (har Apple TV 4)?
Får også den besked om, at jeg er i et andet land

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

  Så de har ingen mulighed for at se om det er noget de gerne vil se.

Hej.

Jeg ved ikke om en Apple TV 4 har en browser. Det er der nok nogle af de andre der kan fortælle mig?
Men hvis en Apple TV 4 har en browser, vil man kunne se en DR programoversigt på dette link:

https://www.dr.dk/tjenester/program-guide/" rel="nofollow - https://www.dr.dk/tjenester/program-guide/

Som man kan give et bookmark. Jeg har valgt ovenstående link, da jeg tror, at man nemt kan bladre ned ved hjælp af en fjernbetjening.

Hilsen Carsten.

Det er jo godt nok, men det jeg mener er at der i applikationen, hvor der skulle være et billede, titel og måske beskrivelse af udsendelsen står “begrænset indhold. Vi kan se....”. 

Tak for svar. Jeg siger det videre.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

Det er en fejl i app'en. DR har udsendt en opdatering, som løser det. Når I har opdateret app'en på jeres AppleTv skulle problemet gerne være løst.

Opdateringen er kommet i dag og er en tilbagerulning til en tidligere version.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 22:47
Ja, vi er tilbage på den game version, der pludseligt s,ider undertekster og viser netværksfejl, hvis man forsøger at genstarte udsendelsen.

Forsøgte at se Hamilton her til aften. Vi måtte kun stoppe to gange.

Amatører siger jeg bare.......



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: csell
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

  Amatører siger jeg bare.......

Hej.

Prøv at overvej hvilke ting, der kan være med årsag til denne situation. 

For kun et par år siden læste jeg på dette forum, at andre forum medlemmer var trætte af, at skulle købe en ny boks, hver gang de tegnede et nyt abonnement på en service. Man ønskede EN boks, der kunne bruges til flere at disse services. Ikke en Yousee boks, ikke en Telia boks osv.

Det har de så til dels fået med en Apple Tv, en Android TV boks, en Android Boks eller en Intel NUC PC.

Men lige pludseligt er der to leverandøres involveret. En Hardware leverandør, der kun skal levere en boks og et styresystem. Og en del software leverandører, der kun hver skal levere nogle Apps til de forskellige bokse. Men lige pludseligt, får leverandørerne IKKE betaling for softwaren ved levering af hver boks, og brugerne forventer at de gratis kan downloade Apps og alle opdateringer.

Om Apple Tv vil jeg skrive. At jeg ved ikke hvor problemet ligger. Og jeg ved ikke om DR har hyret et eksternt firma til at udvikle og vedligeholde deres App. Men kan man forstile sig at de IKKE har fået fuld dokumentation udleveret fra Apple, om hvordan Apple TV's GEO blokering virker?

Jeg vil glæde mig til at høre, hvem i nu syntes der er nogle Amatører, som Klaus skrev?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Om Apple Tv vil jeg skrive. At jeg ved ikke hvor problemet ligger. Og jeg ved ikke om DR har hyret et eksternt firma til at udvikle og vedligeholde deres App. Men kan man forstile sig at de IKKE har fået fuld dokumentation udleveret fra Apple, om hvordan Apple TV's GEO blokering virker?

Undskyld mig, mener du at Apple overfor virksomheder der udvikler apps til ATV, tilbageholder informationer?


https://developer.apple.com/tvos/" rel="nofollow - https://developer.apple.com/tvos/



Klaus 


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Om Apple Tv vil jeg skrive. At jeg ved ikke hvor problemet ligger. Og jeg ved ikke om DR har hyret et eksternt firma til at udvikle og vedligeholde deres App. Men kan man forstile sig at de IKKE har fået fuld dokumentation udleveret fra Apple, om hvordan Apple TV's GEO blokering virker?

Undskyld mig, mener du at Apple overfor virksomheder der udvikler apps til ATV, tilbageholder informationer?


https://developer.apple.com/tvos/" rel="nofollow - https://developer.apple.com/tvos/



Klaus 
Klaus de skriver til en der ikke vil bruge små 500 på en ordentlig boks og køber billige Android bokse i stedet og, at han mener at nærmest at dem der laver Android tv og at Apple er onde fordi de er låst de to systemer


Skrevet af: csell
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

  Undskyld mig, mener du at Apple overfor virksomheder der udvikler apps til ATV, tilbageholder informationer?

Hej

Det er en blandt flere muligheder.

Som jeg tidligere skrev: 'For et stykke tid siden var der en aften hvor DR havde problemer. Først fik vi en lignende fejlmeddelelse på KODI's DR App. Så skiftede jeg til http://www.dr.dk/drtv" rel="nofollow - www.dr.dk/drtv på Chrome Browseren. Her havde DR allerede lagt en undskyldning. Og efter 30-60 min blev udsendelse afbrudt. Og til sidst skiftede jeg så til DR Channels APP, som så virkede resten af aftenen.'

På Android så vi problemet EN Aften, og så IKKE mere. Jeg tror IKKE at de professionelle der udvikler DR's App til Apple TV er dårligere, end dem der udvikler DR App's til Android. Så hvorfor et problemet På Apple TV ikke løst endnu?

Men måske kender DR's professionelle Apple TV udviklere ikke dit link?

Eller måske har DR lavet et meget dårlig kontrakt med Udviklingerne?

Eller måske er det bare et tegn på, at DR skal spare og har bestilt App'en det billigste sted?

Og hvis du ønsker, kan jeg da godt skrive, at jeg godt kunne forestille mig at Apple IKKE udleverer fuld dokumentation, om hvordan deres GEO blokering virker, for at undgå, at nogle vil hacke det.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 11:24
carsten ved desværre ikke bedre. Dog har han ret i 1 ting. DR har ikke selv en udviklingsafdeling til at udvikle apps. (selvom jeg faktisk mener de har annonceret efter nogen for lang tid siden) - De kommer faktisk fra en norsk virksomhed der hedder Agens. - Som har lavet apps til både norsk, engelsk og dansk tv/radio. (og spil og alt muligt andet :-))

Til gengæld er jeg ret sikker på at det ikke er selve DR der er problemet, men derimod adgang til data fra CDN, eftersom DR ikke selv hoster deres video, men alt ligger hos Akamai (som genvandt udbuddet for et års tid siden så vidt jeg husker)


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Og hvis du ønsker, kan jeg da godt skrive, at jeg godt kunne forestille mig at Apple IKKE udleverer fuld dokumentation, om hvordan deres GEO blokering virker, for at undgå, at nogle vil hacke det.

Hate to bring it to you, men netop Apple holder ikke sådan information ind til kroppen.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk



Print side | Luk vindue