Print side | Luk vindue

Er den alm dansker ligeglad?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161009
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 05:38


Emne: Er den alm dansker ligeglad?
Skrevet af: henriksommer
Emne: Er den alm dansker ligeglad?
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:03
Luftede tanken på arbejdet om at jeg gik og så på 65" OLED, og nok endte på de 15.000,-
Folks reaktion overraskede mig meget "man kan jo få et 55" i bilka til 2500,-", "65" er da biograflæred" osv.
Når jeg så fortæller om billedkvalittet, og mit nuværrende var en topmodel i sin tid, og er kalibreret professionelt LOL
De så helt tomme ud i hovedet, som om jeg binde gal.
Overrasker mig at den normale forbruger er SÅ ligegald med billedkvalitet osv.
Ved de fleste af mine kollegaer er klistret til skærmen når der er fodbold osv, kan kun forstille mig den ghosting der følger bolden når den flyver henover skærmen :P

-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv



Svar:
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:14
Beovision 8, fra dengang, der ikke var digital-tuner inside, med en skærm på vel nok 25", eller noget i den retning så for alle her i forummet, en lille bitte skærm.LOL Jeg går ikke så meget op i billedkvaliteten - ser kun sjældent en film, mest kun TV-Avisen nu og da. Men kan da godt se, at kvaliteten er LIDT ringere over antenne end på kabel. Men skid vær' med det til mit begrænsede brug!!


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:15
Min OLED-fladskærm og JVC-projektor er professionelt kalibreret, men ingen anden i familien kunne drømme om det

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:16
 Det gennemsnitlige Her og fru flæskesteg er totalt ligeglade, bare de kan se noget der bevæger sig, se tænker ikke en skid på andet, at det ligner lort er underordnet. De før ikke en skid for at få det så godt som der nu kan blive, det er uanset hvor meget de betaler for det.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Beovision 8, fra dengang, der ikke var digital-tuner inside, med en skærm på vel nok 25", eller noget i den retning så for alle her i forummet, en lille bitte skærm.LOL Jeg går ikke så meget op i billedkvaliteten - ser kun sjældent en film, mest kun TV-Avisen nu og da. Men kan da godt se, at kvaliteten er LIDT ringere over antenne end på kabel. Men skid vær' med det til mit begrænsede brug!!

Tror den har kostet mere end 2500,- i bilka alligevel :P


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:18
Måske ligeglade, måske uvidende, måske de tænker der ikke er den store forskel, måske de simpelthen nægter at betale flere penge for et tv end de har forestillet sig.

Jeg tror, langt de fleste danskere har x antal kroner afsat til tv. De kigger lidt efter det. De beder måske et familiemedlem, bekendt eller lign. om et råd eller to, og hvis det går rigtig vildt for sig læser de et par anmeldelser. De har sikkert været glade for det tv de har haft i 3-4 år, så det nye må være bedre. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:18
Det er vel stadig en udbredt opfattelse at Oled er plaget af burn-in, takket være dumme sælgere i de største elektronikkæder. Men her i Påsken oplevede jeg en fortælle at han havde kigget på nyt TV og han brød sig ikke om Oled fordi man kunne se alle hudormene i ansigterne i nærbillederne LOL


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Beovision 8, fra dengang, der ikke var digital-tuner inside, med en skærm på vel nok 25", eller noget i den retning så for alle her i forummet, en lille bitte skærm.LOL Jeg går ikke så meget op i billedkvaliteten - ser kun sjældent en film, mest kun TV-Avisen nu og da. Men kan da godt se, at kvaliteten er LIDT ringere over antenne end på kabel. Men skid vær' med det til mit begrænsede brug!!

Tror den har kostet mere end 2500,- i bilka alligevel :P

Mit kostede 20 af de lange!!LOL


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel stadig en udbredt opfattelse at Oled er plaget af burn-in, takket være dumme sælgere i de største elektronikkæder. Men her i Påsken oplevede jeg en fortælle at han havde kigget på nyt TV og han brød sig ikke om Oled fordi man kunne se alle hudormene i ansigterne i nærbillederne LOL

Har faktisk hørt den kommentar fra nogle skuespillere :P
De skal være ekstra god med makeup idag når de indspiller noget ;)
Man kan se ALT.. haha


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel stadig en udbredt opfattelse at Oled er plaget af burn-in, takket være dumme sælgere i de største elektronikkæder. Men her i Påsken oplevede jeg en fortælle at han havde kigget på nyt TV og han brød sig ikke om Oled fordi man kunne se alle hudormene i ansigterne i nærbillederne LOL

 Ved du om han var stærkt retarderet. Det er da mit bud på hans sindstilstand.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel stadig en udbredt opfattelse at Oled er plaget af burn-in, takket være dumme sælgere i de største elektronikkæder. Men her i Påsken oplevede jeg en fortælle at han havde kigget på nyt TV og han brød sig ikke om Oled fordi man kunne se alle hudormene i ansigterne i nærbillederne LOL

 Ved du om han var stærkt retarderet. Det er da mit bud på hans sindstilstand.
Det kan jeg forsikre dig han ikke er, han er en helt alm dansker med et helt alm TV behov. Og jeg vil da give ham ret i at når man ser et LG Oled i Bilka i butiksindstilling med drøn på farver og lys, så ser et ansigt ikke ret kønt ud i nærbillede på de store skærme.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:40

 Den gennemsnitlige flæskesteg er som tidligere skrevet også temnelig ligeglad, og gør intet for at forbedre det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Den gennemsnitlige flæskesteg er som tidligere skrevet også temnelig ligeglad, og gør intet for at forbedre det.

Det er jo egentlig sjovt når folk bruger så mange penge på anlæg.
Har været på besøg hos venner der har prallet over deres 100.000.000 WATT anlæg der kan blæse væggene ud af huset.
også tænder de tvet, og folks hoveder er mere røde end en blegfed dansker der har ligget 3-4 timer i solen ved middagstid LOL


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Den gennemsnitlige flæskesteg er som tidligere skrevet også temnelig ligeglad, og gør intet for at forbedre det.
I din liste over AV udstyr kan jeg ikke se et Oled TV. Er du så også en flæskesteg LOL


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 21:56
OLED blev det ikke til i denne omgang, men det blev heller ikke et af de billigste.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

OLED blev det ikke til i denne omgang, men det blev heller ikke et af de billigste.
Der ser du. Nej jeg blev sq lidt ærgerlig over dine nedværdigende betegnelser, når jeg fortæller om en bekendt der fravælger den gode billedkvalitet og nøjes med et godt LCD TV ligesom du har.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:


Overrasker mig at den normale forbruger er SÅ ligegald med billedkvalitet osv.

Med 25-30 år i tv-gamet, er jeg ikke overrasket.

Nå ja, bare følg med her på sitet. 65” til 20.000 kroner er dyrt, det er en udbredt holdning.



Klaus (hvis 50” oprindeligt har koster på den anden side af 20.000)


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 22:13
Nogen bruger timer på at lave aftensmaden, andre minutter. Nogen går til koncerter, andre hører musikken på en radio i køkkenet...sådan er vi alle forskellige. Jeg har for eksempel  svært ved at forstå glæden ved at samle på frimærker/kuglepinde og lignende Wink Tror nu ikke at folk generalt er ligeglad med god/bedre kvalitet, det interesserer dem bare ikke.

Frank


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 22:20
Jeg er heller ikke overrasket. Da jeg i 2006 gav 25.000 for et 37" igennem Recordere's fælleskøb, gik der kun et par år før jeg sagde til mig selv, at jeg aldrig mere ville give over 10.000 for et TV, og derved blev det. Så prisen spiller helt sikkert også ind.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 01:02
Mja..... altså, jeg ser også flere her på siden, som nok ikke helt prioritere en god billede kvalitet ret højt. Alene det, at folk køber f.eks. et OLED TV - uanset hvor billigt det har været, og ikke ofre de relativt få penge på en kalibrering, det fortæller mig en del om prioriteringen af billede kvalitet.

Da jeg startede her på siden, for snart mange herrens år siden, da prioriterede vi det naturlige billede, altså "Som at være der selv". Den filosofi har fulgt mig op til idag. Jeg tror såmænd at det var Otto der introducerede "Det naturlige billede". Jeg ved ikke hvor mange af jer der husker Otto, men han vidste/ved noget om billede kvalitet. Han lærte mig rigtigt meget, selvom jeg ikke altid var enig med Otto.

Med det moderne TV, uanset om det er den ene eller den anden teknologi, præsentere ikke for mig, nødvendigvis det naturlige billede. Bevares, de nye billede formater kan være flotte  ja endog imponerende, men det naturlige billede - nej. Det for mig optimale billede er 4K, uden HDR. Det kan man så være enig i,  og de fleste nok uenige i. Pyt med det.

Nå, men dyderne har altid været i forfald, og det er de såmænd stadig i mine øjne.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 07:07
Jeg startede også med at lære af Otto

der kom mange guldkorn fra ham og har fuldt dem med tillæg siden.

Og vi er bland de få som går meget op i billedet på et TV
mine venner ryster også på hoved af mig når de hører hvad der bruges på hobbyer.

Ud over TV ligger jeg en del penge på Ham Radioen     og det er heller ikke billigt.
 


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 07:29
Ja, den generelle dansker er fløjtendes ligeglad med billedkvalitet. De fleste rører ikke engang ved billedindstillingerne når de slår det til første gang. Det er bare som det er, når det kommer ud af kassen. Med alt smoothing og billedprocessing aktiveret og sat til max.

Men sjovt nok, er der ret mange der går op i det i min omgangskreds. Har et par venner, der allerede har købt OLED ligesom jeg. Nogle går stærkt og overvejer det lige nu, mens den udgående C9 er så billig, og andre har tænkt sig at hoppe på OLED, når deres nuværende TV er udtjent.
Og så er der selvfølgelig de af mine venner, som aldrig kunne finde på at købe så dyrt et TV, eller for den sags skyld et 65". Men de viser dog respekt for mit valg. Tror godt de kan se det ser lækkert ud, men har bare ikke behovet. Ligesom jeg heller ikke har behovet for en telefon til 10-12k og sagtens kan nøjes med en til 4k.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 07:48
Som der efterhånden er en del i denne tråd der har sagt på den ene eller anden måde, så handler det vel mest om prioriteringer og interesser.

Hvor mange af jer bruger 25.000,- for at få en ordentlig cykel som bare kører godt?
Hvor mange af jer bruger 1.000.5.000,- per køkkenkniv fordi der er rigtgi god kvalitet og jeg hader at arbejde med sløve knive?
Hvad med kaffen - i drikker sikkert en del, men har prisen en vigtig betydning for hvad i køber?

Det er bare nogle enkelte eksempler som kunne have startet en tråd fuldstændigt magen til (måske på et andet forum) - Det handler dybest set om prioriteter og interesser, nogle er til moren andre til datteren...


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 07:56
Lige en tilføjelse.

Jeg har fuld respekt for den der prioriterer at bruge mange penge på deres TV, det er fedt med folk der går op i deres ting og nørder igennem (det går jeg da selv på flere områder), men jeg syntes at der i tråden mangler en respekt for at der netop er lidt nørderi, og derfor ikke nødvendigvis er noget alle prioriterer.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 08:04
@henriksommer

Du må nok bare indse at folk er forskellige og har forskellige prioriteter. At kalde dem som ikke har et Oled TV for hr og fru flæskesteg som nogen gør her i tråden, finder jeg urimeligt.

Jeg kunne nævne mange ting som jeg ikke interesserer mig for og ikke ønsker at bruge store summer på. Men det gør mig ikke til hr flæskesteg.

Jeg synes det er penge ud af vinduet at betale for McDonald, store biler, dyre kosmetikprodukter, ferie med all inklusive, osv.




Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja..... altså, jeg ser også flere her på siden, som nok ikke helt prioritere en god billede kvalitet ret højt. Alene det, at folk køber f.eks. et OLED TV - uanset hvor billigt det har været, og ikke ofre de relativt få penge på en kalibrering, det fortæller mig en del om prioriteringen af billede kvalitet.

Da jeg startede her på siden, for snart mange herrens år siden, da prioriterede vi det naturlige billede, altså "Som at være der selv". Den filosofi har fulgt mig op til idag. Jeg tror såmænd at det var Otto der introducerede "Det naturlige billede". Jeg ved ikke hvor mange af jer der husker Otto, men han vidste/ved noget om billede kvalitet. Han lærte mig rigtigt meget, selvom jeg ikke altid var enig med Otto.

Med det moderne TV, uanset om det er den ene eller den anden teknologi, præsentere ikke for mig, nødvendigvis det naturlige billede. Bevares, de nye billede formater kan være flotte  ja endog imponerende, men det naturlige billede - nej. Det for mig optimale billede er 4K, uden HDR. Det kan man så være enig i,  og de fleste nok uenige i. Pyt med det.

Nå, men dyderne har altid været i forfald, og det er de såmænd stadig i mine øjne.


Nu hører du så helt bestemt ikke til i kategorien "den almindelige dansker" hvad angår TV køb og kiggeriSmile. Jeg har ihvertfald aldrig hørt om andre der skifter TV så tit som du gør.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 08:38
Ja man skal passe på med hr og fru flæskesteg. At vi er nogle der går op i lyd og billede,er der mange danskere der ikke forstår. Nu sad hustruen og jeg til spilleaften med et vennepar. Hvor der blev sat YouTube video på en lille bluetooth højtaler. Mens mine øre skreg. Men de har andre ting de nørder med, hvor jeg tænker. Ja ja de er godt tosset. Og selv har jeg en ven/kollega, der ikke kan forstå mit behov for god lyd og billede, mens han giver rask væk 17-19000 for gamer PC'er. Hvorpå jeg kan klare mig fint med en til 10000. Sådan er vi forskellige


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 09:02
Jep.

Et ældre familiemedlem som jeg ikke kan overtale til at udskifte et 42" Philips LCD TV fra 2008.

Et andet ældre familiemedlem som købte et enormt 49" Prosonic TV og synes det er fantastisk at man kan få så meget TV for så få penge i dag.

Og endnu et familiemedlem, som købte et 32" Samsung LCD TV for en del år siden - primært fordi det var hvidt - og bestemt ikke skal have noget større (eller sort/sølv).

Jeg har selv et 46" LCD TV fra 2013 - i en stue på 36 m2. Jeg var lige ved at hoppe på et 55" OLED for nyligt (65" er for stort), men efter mange overvejelser valgte jeg at holde fast i mit gamle TV fordi det ud fra en *helhedsbetragtning* passer bedst til mine behov. Må det længe leve. Ja, jeg ved præcist hvad jeg går glip af ved ikke at "opgradere" og hvad jeg ville miste ved at give slip på det gamle.

Når man kigger boligannoncer vil man ofte se, at der står en eller anden ubestemmelig TV-model i stuen, og at TV'et ofte ikke er placeret specielt ideelt i forhold til nogen som helst af stuens siddepladser, men blot hvor man lige kunne finde plads til det.

Til OP kan jeg kun sige: Kun få pct af de TV der sælges er OLED og yderligere få pct er QLED. De resterende ~95% skal fordeles på mere almindelige LCD TV og størstedelen målt på stykantal må nok formodes at ligge i den billige ende. Mange af de billige modeller er slet ikke så ringe endda og for de fleste er disse modeller gode nok, i hvilket fald der ikke er nogen grund til at man forklarer dem, hvorfor de burde være utilfredse med deres køb.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja..... altså, jeg ser også flere her på siden, som nok ikke helt prioritere en god billede kvalitet ret højt. Alene det, at folk køber f.eks. et OLED TV - uanset hvor billigt det har været, og ikke ofre de relativt få penge på en kalibrering, det fortæller mig en del om prioriteringen af billede kvalitet.

Da jeg startede her på siden, for snart mange herrens år siden, da prioriterede vi det naturlige billede, altså "Som at være der selv". Den filosofi har fulgt mig op til idag. Jeg tror såmænd at det var Otto der introducerede "Det naturlige billede". Jeg ved ikke hvor mange af jer der husker Otto, men han vidste/ved noget om billede kvalitet. Han lærte mig rigtigt meget, selvom jeg ikke altid var enig med Otto.

Med det moderne TV, uanset om det er den ene eller den anden teknologi, præsentere ikke for mig, nødvendigvis det naturlige billede. Bevares, de nye billede formater kan være flotte  ja endog imponerende, men det naturlige billede - nej. Det for mig optimale billede er 4K, uden HDR. Det kan man så være enig i,  og de fleste nok uenige i. Pyt med det.

Nå, men dyderne har altid været i forfald, og det er de såmænd stadig i mine øjne.


Nu hører du så helt bestemt ikke til i kategorien "den almindelige dansker" hvad angår TV køb og kiggeriSmile. Jeg har ihvertfald aldrig hørt om andre der skifter TV så tit som du gør.

Flemming

Jeg har vist heller ikke hørt om andreLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Luftede tanken på arbejdet om at jeg gik og så på 65" OLED, og nok endte på de 15.000,-
Folks reaktion overraskede mig meget "man kan jo få et 55" i bilka til 2500,-", "65" er da biograflæred" osv.
Når jeg så fortæller om billedkvalittet, og mit nuværrende var en topmodel i sin tid, og er kalibreret professionelt LOL
De så helt tomme ud i hovedet, som om jeg binde gal.
Overrasker mig at den normale forbruger er SÅ ligegald med billedkvalitet osv.
Ved de fleste af mine kollegaer er klistret til skærmen når der er fodbold osv, kan kun forstille mig den ghosting der følger bolden når den flyver henover skærmen :P

Måske de går op i ting, der rent faktisk er vigtige her i livet Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Luftede tanken på arbejdet om at jeg gik og så på 65" OLED, og nok endte på de 15.000,-
Folks reaktion overraskede mig meget "man kan jo få et 55" i bilka til 2500,-", "65" er da biograflæred" osv.
Når jeg så fortæller om billedkvalittet, og mit nuværrende var en topmodel i sin tid, og er kalibreret professionelt LOL
De så helt tomme ud i hovedet, som om jeg binde gal.
Overrasker mig at den normale forbruger er SÅ ligegald med billedkvalitet osv.
Ved de fleste af mine kollegaer er klistret til skærmen når der er fodbold osv, kan kun forstille mig den ghosting der følger bolden når den flyver henover skærmen :P

Måske de går op i ting, der rent faktisk er vigtige her i livet Wink
Uha, selvom jeg er ret vanvittig med køb af TV, så er min familie og deres velbefindende langt vigtigere end billede kvalitet. Jeg nyder bare et godt billede, og vil gerne gøre noget for at opnå det optimale for mig.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 09:46
Spørgsmålet er om ikke det er dem med de billige tv der har fat i den lange ende:

Flow tv kan ikke udnytte OLED teknologien 

De fleste streaming services sender primært i lousy kvalitet. 

Afspillere der kan udnytte teknologien er dyre, og fysiske film til dem er umulige at opdrive, og har en pris der svarer til en hel måneds forbrug af streaming services. 

Det svarer til at købe en Ferrari til at køre på en vej med 50km/t og vejbump - altså bortset fra at biler har et æstetisk aspekt som fjernsyn for længst har mistet. 

Mvh
En OLED ejer :)


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Spørgsmålet er om ikke det er dem med de billige tv der har fat i den lange ende:

Flow tv kan ikke udnytte OLED teknologien 

De fleste streaming services sender primært i lousy kvalitet. 

Afspillere der kan udnytte teknologien er dyre, og fysiske film til dem er umulige at opdrive, og har en pris der svarer til en hel måneds forbrug af streaming services. 

Det svarer til at købe en Ferrari til at køre på en vej med 50km/t og vejbump - altså bortset fra at biler har et æstetisk aspekt som fjernsyn for længst har mistet. 

Mvh
En OLED ejer :)
fysiske Skive er umulige at opdrive. Har du overvejet cdon.com eller dvdoo. Der handler vi vores skiver


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 fysiske Skive er umulige at opdrive. Har du overvejet cdon.com eller dvdoo. Der handler vi vores skiver

Jeg ved at de kan købes, men helt ærligt får jeg det aldrig gjort. Det er først kl 20 fredag aften jeg tænker på hvilken serie jeg gerne vil se kl 21. Så jeg lever livet med stinkende dårlig streaming på en luksus skærm som ikke er kalibreret. 

I virkeligheden skulle jeg måske bare have købt noget LED i Bilka istedet - sammen med min flæskesteg:) 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 11:00
Dvdoo levere nærmest fra dag til dag selv weekender stort set


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det gennemsnitlige Her og fru flæskesteg er totalt ligeglade, bare de kan se noget der bevæger sig, se tænker ikke en skid på andet, at det ligner lort er underordnet. De før ikke en skid for at få det så godt som der nu kan blive, det er uanset hvor meget de betaler for det.


Du skriver som om det er den største katastrofe at folk er ligeglade. Hvorfor skulle de bekymre sig om det, hvis de er tilfredse.

Hvor mange herinde går mon op i tv, men kører samtidig rundt i en lille standard skod bil, fordi de er ligeglade med kvalitet og udstyr


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det gennemsnitlige Her og fru flæskesteg er totalt ligeglade, bare de kan se noget der bevæger sig, se tænker ikke en skid på andet, at det ligner lort er underordnet. De før ikke en skid for at få det så godt som der nu kan blive, det er uanset hvor meget de betaler for det.


Du skriver som om det er den største katastrofe at folk er ligeglade. Hvorfor skulle de bekymre sig om det, hvis de er tilfredse.

Hvor mange herinde går mon op i tv, men kører samtidig rundt i en lille standard skod bil, fordi de er ligeglade med kvalitet og udstyr
hvad der i vejen med Citroen og Hyundai? Ej nu er BMW, Audi og Mercedes jo nærmere B&O end det er Samsung og LG


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:


Hvor mange af jer bruger 25.000,- for at få en ordentlig cykel som bare kører godt?
Hvor mange af jer bruger 1.000.5.000,- per køkkenkniv fordi der er rigtgi god kvalitet og jeg hader at arbejde med sløve knive?
Hvad med kaffen - i drikker sikkert en del, men har prisen en vigtig betydning for hvad i køber?



Jeg har ikke haft en cykel i mange år. Overvejer at anskaffe noget, men er ikke glad for at komme over 4000 kr.
Har knive op til 600-700 kr., men så heller ikke mere.
Kaffe - frysekaffe hele vejen. Pånær på arbejdet, hvor det kommer fra et lokalt risteri.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ligesom jeg heller ikke har behovet for en telefon til 10-12k og sagtens kan nøjes med en til 4k.

Jeg har aldrig haft en telefon over 2000 kr., og vægrer mig ved at betale mere.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 11:52
Jeg har svært ved at bruge penge på pjat som tøj og møbler
Men elektronik, der ryger der en pæn sjat monetos

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Trisse
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 12:20
Da jeg var yngre brugte jeg stort set alle mine sparepenge på TV og Hifi. Kun for at finde ud af at 6 måneder senere var der et bedre og smartere produkt som jeg måtte have. Jeg skulle altid have det nyeste. Mit første dyre køb var et 42" Philips "flat TV" der kunne hænge på væggen. Det har været start halvfemserne og kostede så vidt jeg husker 60-70 t. kr. dengang.
I dag går jeg stadig op i kvalitet men har erfaret at de sidste 20 % ydelse koster 500 % ekstra. Så køber aldrig nye modeller. Altid sidste års. Og skifter maks hvert 3. år. Så koster det minder da brugtprisen stadig er nogenlunde.
Og er i øvrigt enig med alle dem skriver, at fordi vi interesserer os for TV/Hi-fi kan man da aldrig nedgøre at andre ikke gør det. Ærligt så synes jeg da at det er os der de mærkelige. Tænk hvad vi kunne støtte op om hvis vi ikke brugte vores penge på "ligegyldig" elektronik.
God Pinse. Ud i det gode vejr. Nyd solen og familien. Så ser vi en god film på et okay tv med ok lyd senere når ungerne er lagt i seng.
PS er 50 år i dag....             


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 12:51
med fare for at blive offer for en mini shit storm.

Vil jeg bruge ordret om denne tråd - Snæversynethed.

Tag denne tråd overfør den til andre fora, omhandlende:

• Biler
• Køkkenknive
• Værktøj
• Motorcykler
• Ovne
• Grafikkort
• Gryder

I hvert at disse fora, vil medlemmer ikke forstå hvorfor folk køber, de billige alternativer. Alle mennesker har jo en lille drøm i haven, om lige netop om at få der bedste i det de sætter pris på.
Personen der køber Zwillings topmodel serie af knive, vil jo kors sig over, at nogen køber deres kniv i Lidl. Men begge får deres roastbeef skåret i skiver. Samme med personen, der køber en BMW X6, griner over dem i en Up! Fordi hvor er sikkerheden.

Jeg er hverken hellig, feminist eller andre af nutidens hurra ord.

Mener bare mennesker har og ser forskellig behov.



Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 13:03
Hvis man ser på min signatur, kan man hurtigt se, at alt mit grej har nogle år på bagen og i øvrigt ikke var topmodellerne, da det blev købt.
Forklaringen: Jeg har været parkeret på kontanthjælp i mange år pga. hjertesygdom og generaliseret angst. I snart et år har jeg også været omfattet af 225 timers-regler.
Tag ikke fejl, jeg er skam taknemlig for vores sociale sikkerhedsnet, der gør at jeg har trods alt har råd til min beskedne bolig, mad på bordet, el, vand og varme, medicin, licens, forsikringer, den mindste TV-pakke og internet. Pt. har jeg sågar en gammel Renault Clio at trille rundt i, da angsten forhindrer mig i at tage offentlig transport.

Men så er der til gengæld heller ikke råd til at skifte noget af grejet ud.

Skulle der ske et mirakel enten i form af en førtidspension eller et medicinsk gennembrud (så jeg kunne arbejde igen), så ville jeg hellere end gerne skifte mit bedagede udstyr ud med nyt og gerne tæt på topmodellerne.

I går fik jeg 3 mdr. Spotify for 99 kr., så nu kan jeg høre musik uden afbrydelser hele sommeren, hvilket primært sker på min JBL Charge 3, som jeg kan tage med mig ud i sommeren.

Så kogt ned handler det hele om prioriteringer, og jeg har så valgt at prioritere det mest basale.
Til gengæld har jeg ingen gæld, udover den moralske gæld til samfundet, men den er heldigvis rente-, gebyr- og afdragsfri.


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Callie
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 13:45
Hej Thomas

Dit indlæg er super godt til at illustrere, at der er stor diversitet på foraet, og at vi, der begår os her, har mange forskellige præferencer og prioriteter alt efter, hvor vi befinder os i livet. Det vi har fælles er dog vores interesser for teknologi, billede og/eller lyd. Det er en niche, som vi har sammen. 

Derudover så er det virkelig velskrevet og giver indtryk af, at du intelligent, men muligvis har været uheldig med nogle ting i livet. Jeg håber, at du kommer ovenpå, så du om ikke andet kan blive angstfri på et tidspunkt. 

Mvh


Skrevet af: Kejserjorn
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 13:46
Der er forskel på at prioritere og at være ligeglad. 

Vi har netop skiftet tv i stuen, og det var et skridt nedad ifht. det forrige tv. Det kan ses, selvom forrige tv snart fylder 10 år. Men vi prioriterer altså anderledes nu end dengang.

Jeg gad da godt købe et bedre tv, end vi gjorde. Men der er andre ting, som er vigtigere for os lige nu.

Og så er der den med kildematerialet, som en anden nævnte tidligere i tråden. 95% af det vi ser hjemme hos os ligner pis, uanset hvor dyr skærmen er. Man kan ikke kalibrere sig ud af en lav bitrate.


Skrevet af: Trisse
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 14:14
Enig. Har Asomnet her i Ringe. Der er signal og så er det vidst det mest positive jeg kan sige om det...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 14:16
Mange mange gode ønsker til Thomas J fremover. Tager i den grad hatten af for dig.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 14:41
Synes man generelt bliver mere nærig med alderen Embarrassed. Eneste grund til jeg netop har købt et 65" OLED var at prisen var 9999 kr. Det var så god en pris, at min nærighed forduftet. Jeg går ikke så meget op i hvad min omgangskreds køber af f.eks. tv - dog kan det undre mig, at de kan holde ud at se på et billede hvor farverne er fuldstændig overstyret, men det er jo ikke det enkelte tv's skyld, men folks præference tilsyneladende. Det sjove er, at når de så besøger mig så roser de billedet på mine tv, som enten er kalibreret eller kører med nogle kalibreret indstillinger jeg har fundet, men billedet er milevidt fra det de indstillinger de selv kører med Wacko


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Enig. Har Asomnet her i Ringe. Der er signal og så er det vidst det mest positive jeg kan sige om det...

 Har også Ansom Net, det kører helt fint,  100/10 måles 110/12 på Wi-Fi.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 15:10
Prioriteringer?

Jeg har venner der går meget op i biler, den ene med en stor supra, en anden anden en stor og meget dyr audi.
Begge 2 alm. Håndværkere.

Jeg kører selv i en billig Kia.
De forstår ikke at jeg gider køre rundt i en Kia, og jeg forstår ikke at de gider smide så mange penge i deres biler.
Kan virkelig godt lide at sætte mig ned og nyde en god film og gerne med god lyd, men når det kommer til at skulle betale en premium pris for at få disse ting, så er jeg meget tilbageholdende, og kunne aldrig i livet finde på at sætte mig i gæld for det, mens andre glædeligt køber på afbetaling.




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Prioriteringer?

Jeg har venner der går meget op i biler, den ene med en stor supra, en anden anden en stor og meget dyr audi.
Begge 2 alm. Håndværkere.

Jeg kører selv i en billig Kia.
De forstår ikke at jeg gider køre rundt i en Kia, og jeg forstår ikke at de gider smide så mange penge i deres biler.
Kan virkelig godt lide at sætte mig ned og nyde en god film og gerne med god lyd, men når det kommer til at skulle betale en premium pris for at få disse ting, så er jeg meget tilbageholdende, og kunne aldrig i livet finde på at sætte mig i gæld for det, mens andre glædeligt køber på afbetaling.



kia er med de modeller de laver idag interesant og med 7 år garanti klart interesant, men der er jo desværre de mennesker der ikke vil have sådanne mærker holdene i indkørslen. Iøvrigt fornuftig holdning til tingene du har bare alle havde det.

Håndværkere specielt tømrere/murere hvor meget mon ikke der bliver lavet efter kl 16 sjurt der foregår meget indenfor de fag bla (ikke og dømme alle)




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 17:26
Biler er heldigvis subjektivt.

Kis har måske en attraktiv (vej første øjekast) garantipolitik.
Men hvad hjælper det, når de (for mig) ikke har en bil jeg finder lækker at køre i?

Min bil koster måske en smule mere end en tilsvarende Kia, men jeg kørte dankortet igennem og fik bilen med hjem. Der er ingen gæld i bilen......



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Biler er heldigvis subjektivt.

Kis har måske en attraktiv (vej første øjekast) garantipolitik.
Men hvad hjælper det, når de (for mig) ikke har en bil jeg finder lækker at køre i?

Min bil koster måske en smule mere end en tilsvarende Kia, men jeg kørte dankortet igennem og fik bilen med hjem. Der er ingen gæld i bilen......



Klaus
har du prøvet de nye kia, Hyundai osv? Af den prisklasse?


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Synes man generelt bliver mere nærig med alderen Embarrassed. Eneste grund til jeg netop har købt et 65" OLED var at prisen var 9999 kr. Det var så god en pris, at min nærighed forduftet. Jeg går ikke så meget op i hvad min omgangskreds køber af f.eks. tv - dog kan det undre mig, at de kan holde ud at se på et billede hvor farverne er fuldstændig overstyret, men det er jo ikke det enkelte tv's skyld, men folks præference tilsyneladende. Det sjove er, at når de så besøger mig så roser de billedet på mine tv, som enten er kalibreret eller kører med nogle kalibreret indstillinger jeg har fundet, men billedet er milevidt fra det de indstillinger de selv kører med Wacko

og du tilbyder ikke din hjælp til de kan få et bedre billed, det kræver jo ikke det store for at få et hæderligt billed ud af en middel tv.?






Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

har du prøvet de nye kia, Hyundai osv? Af den prisklasse?

Selvfølgelig.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

har du prøvet de nye kia, Hyundai osv? Af den prisklasse?


Selvfølgelig.


Klaus
godt så. Men nu næver du ikke hvilken du har. For Mercedes bliver jeg køresyg i. Så vi har forskellige præferencer


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Synes man generelt bliver mere nærig med alderen Embarrassed. Eneste grund til jeg netop har købt et 65" OLED var at prisen var 9999 kr. Det var så god en pris, at min nærighed forduftet. Jeg går ikke så meget op i hvad min omgangskreds køber af f.eks. tv - dog kan det undre mig, at de kan holde ud at se på et billede hvor farverne er fuldstændig overstyret, men det er jo ikke det enkelte tv's skyld, men folks præference tilsyneladende. Det sjove er, at når de så besøger mig så roser de billedet på mine tv, som enten er kalibreret eller kører med nogle kalibreret indstillinger jeg har fundet, men billedet er milevidt fra det de indstillinger de selv kører med Wacko

og du tilbyder ikke din hjælp til de kan få et bedre billed, det kræver jo ikke det store for at få et hæderligt billed ud af en middel tv.?


Jeg prøvede at illustrere modsætningen i, at de foretrækker de overstyret farver, men roser mit billede når de er hos mig Ermm. Når jeg er hos dem og kommenterer billedet hos dem så er de fint tilfredse med deres indstilling. Så selvom det kribler i mine hænder for at få lov til at lege med deres indstillinger, så ønsker de det ikke...kan ikke helt greje det Smile


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Synes man generelt bliver mere nærig med alderen Embarrassed. Eneste grund til jeg netop har købt et 65" OLED var at prisen var 9999 kr. Det var så god en pris, at min nærighed forduftet. Jeg går ikke så meget op i hvad min omgangskreds køber af f.eks. tv - dog kan det undre mig, at de kan holde ud at se på et billede hvor farverne er fuldstændig overstyret, men det er jo ikke det enkelte tv's skyld, men folks præference tilsyneladende. Det sjove er, at når de så besøger mig så roser de billedet på mine tv, som enten er kalibreret eller kører med nogle kalibreret indstillinger jeg har fundet, men billedet er milevidt fra det de indstillinger de selv kører med Wacko

og du tilbyder ikke din hjælp til de kan få et bedre billed, det kræver jo ikke det store for at få et hæderligt billed ud af en middel tv.?


Jeg prøvede at illustrere modsætningen i, at de foretrækker de overstyret farver, men roser mit billede når de er hos mig Ermm. Når jeg er hos dem og kommenterer billedet hos dem så er de fint tilfredse med deres indstilling. Så selvom det kribler i mine hænder for at få lov til at lege med deres indstillinger, så ønsker de det ikke...kan ikke helt greje det Smile

Men det er jo nok det vi ser ikke tingene og oplever dem ikke ens, jeg har for nogen år siden sat et nyt tv op for en de havde betalt for kalibrering  hos elgiganten . Jeg får pakket dette tv ud og sat strøm til. billedet så jo frygtelig ud så der måtte jo lige rettes en del så det blev hæderligt og se på ifh til skærmen signalet var fra fiber og med nyt kabel.

 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt så. Men nu næver du ikke hvilken du har. For Mercedes bliver jeg køresyg i. Så vi har forskellige præferencer

Godtnok har jeg en morfar-bil, men ikke helt så morfar-agtig som Mercedes.
Faktisk var der Mercedes med i prøvekørslerne sidste gang vi skiftede, men der nedlagde konen veto.

Hvilken Mercedes har du prøvet?
Der er mange modeller at vælge imellem.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

[Men det er jo nok det vi ser ikke tingene og oplever dem ikke ens, jeg har for nogen år siden sat et nyt tv op for en de havde betalt for kalibrering  hos elgiganten . Jeg får pakket dette tv ud og sat strøm til. billedet så jo frygtelig ud så der måtte jo lige rettes en del så det blev hæderligt og se på ifh til skærmen signalet var fra fiber og med nyt kabel.

Et perfekt billede er jo i høj grad et spørgsmål om øjnene der ser det.

Læs gerne denne historie  http://www.moppe.dk/lcdfabrik.html" rel="nofollow - http://www.moppe.dk/lcdfabrik.html



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt så. Men nu næver du ikke hvilken du har. For Mercedes bliver jeg køresyg i. Så vi har forskellige præferencer


Godtnok har jeg en morfar-bil, men ikke helt så morfar-agtig som Mercedes.
Faktisk var der Mercedes med i prøvekørslerne sidste gang vi skiftede, men der nedlagde konen veto.

Hvilken Mercedes har du prøvet?
Der er mange modeller at vælge imellem.


Klaus
det har jeg kun være passager.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 19:58
Man kan sgu godt blive lidt udstyrliderlig og det er ikke nødvendigvist en god ting. 

Når det kommer til hifi så læser jeg ofte at folk elsker at lytte til Diana Krall, hvor den fantistiske indspilningkvalitet altid skal fremhæves. Tingen er bare at Diana Krall er noget af det mest kedelige røvsyge lortemusik, som folk benytter når de skal lytte til anlæg ikke til musik. Der er ikke noget så skidt som når glæden ved kunsten skubbes i baggrunden til fordel for glæden ved udstyret.

Det samme med hjemmebio. Jeg har altid elsket at se film der hjemme og selvfølgelig også i biografen. I tiden med billedrør og VHS nød jeg også at se film derhjemme og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har set A Clockwork Orange, Space odessey 2001, Starwars og Monty Python på 26' billedkasse. Kvaliteten var måske ikke så god, men jeg skænkede det ikke en tænke og nød det i fulde drag.

Pionten er at så længe man kan blive suget ind i en film eller noget godt musik, så er kvaliteten underordnet


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Tingen er bare at Diana Krall er noget af det mest kedelige røvsyge lortemusik, som folk benytter når de skal lytte til anlæg ikke til musik.

Så enig......


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 22:12
uenig 😊

-------------
mvh Christian


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

uenig 😊


Hvilket er ret fedt, for var vi alle enige ville der ikke være så meget at snakke om :-)



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 30-Maj-2020 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Tingen er bare 


Hvilken ting?


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 02:17
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg har fuld respekt for den der prioriterer at bruge mange penge på deres TV, det er fedt med folk der går op i deres ting og nørder igennem (det går jeg da selv på flere områder), men jeg syntes at der i tråden mangler en respekt for at der netop er lidt nørderi, og derfor ikke nødvendigvis er noget alle prioriterer.


Det groteske er, at man skam hverken behøver at nørde, eller købe et OLED TV, for at få SÅ meget mere ud af sit TV, uanset prisklasse. Og hvis danskerne dog for fan bare gad bruge 5-10 minutter, på nogle fornuftige indstillinger, så ville de få SÅ meget mere glæde ud af deres investering.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 02:21
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Spørgsmålet er om ikke det er dem med de billige tv der har fat i den lange ende:
Flow tv kan ikke udnytte OLED teknologien


Intet kunne være mere forkert.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 02:25
Oprindeligt skrevet af Kejserjorn Kejserjorn skrev:

Der er forskel på at prioritere og at være ligeglad. 

Vi har netop skiftet tv i stuen, og det var et skridt nedad ifht. det forrige tv. Det kan ses, selvom forrige tv snart fylder 10 år. Men vi prioriterer altså anderledes nu end dengang.

Jeg gad da godt købe et bedre tv, end vi gjorde. Men der er andre ting, som er vigtigere for os lige nu.

Og så er der den med kildematerialet, som en anden nævnte tidligere i tråden. 95% af det vi ser hjemme hos os ligner pis, uanset hvor dyr skærmen er. Man kan ikke kalibrere sig ud af en lav bitrate.


Nej, men man kan godt nok indstille sig ud af et standard (l*rte) billede.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

 

Nej, men man kan godt nok indstille sig ud af et standard (l*rte) billede.

DEt kan man også på budgetskærme:-)


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg har fuld respekt for den der prioriterer at bruge mange penge på deres TV, det er fedt med folk der går op i deres ting og nørder igennem (det går jeg da selv på flere områder), men jeg syntes at der i tråden mangler en respekt for at der netop er lidt nørderi, og derfor ikke nødvendigvis er noget alle prioriterer.


Det groteske er, at man skam hverken behøver at nørde, eller købe et OLED TV, for at få SÅ meget mere ud af sit TV, uanset prisklasse. Og hvis danskerne dog for fan bare gad bruge 5-10 minutter, på nogle fornuftige indstillinger, så ville de få SÅ meget mere glæde ud af deres investering.


Hvilke indstillinger skal man se efter, tror mere det også handler om folk ved ikke hvordan man indstiller et tv så det ser nogenlunde ud.

tv kanalerne kommer jo næsten ind af sig selv første gang man sætter strøm på.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

DEt kan man også på budgetskærme:-)


Ja, men det sker ikke særligt tit......



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

DEt kan man også på budgetskærme:-)


Ja, men det sker ikke særligt tit......



Klaus

Jeg har samsung 6000 serie, det er vel semibudget. Tog den dovne rute og valgte de anbefalede indstillinger fra Hifiklubbens hjemmeside. Har efterfølgende selv forsøgt at tweake lidt, men kunne ikke gøre det bedre:-)

Har selvfølgelig også en prjektor, til når det skal være stort


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, den generelle dansker er fløjtendes ligeglad med billedkvalitet. De fleste rører ikke engang ved billedindstillingerne når de slår det til første gang. Det er bare som det er, når det kommer ud af kassen. Med alt smoothing og billedprocessing aktiveret og sat til max.

Men sjovt nok, er der ret mange der går op i det i min omgangskreds. Har et par venner, der allerede har købt OLED ligesom jeg. Nogle går stærkt og overvejer det lige nu, mens den udgående C9 er så billig, og andre har tænkt sig at hoppe på OLED, når deres nuværende TV er udtjent.
Og så er der selvfølgelig de af mine venner, som aldrig kunne finde på at købe så dyrt et TV, eller for den sags skyld et 65". Men de viser dog respekt for mit valg. Tror godt de kan se det ser lækkert ud, men har bare ikke behovet. Ligesom jeg heller ikke har behovet for en telefon til 10-12k og sagtens kan nøjes med en til 4k.
Har endda oplevet, at folk hellere vil have standard indstillingerne tilbage, fordi de har vænnet sig til dem. Selv om farverne er forvrængede og skarpe, har en “soap opera”-effekt og hvor heste bevæger sig som om de havde hjul under hovene... 

Men ja... folks prioriteringer er jo forskellige. Nogle bruger glædeligt mange penge på tøj, sko, smykker, nyeste IPhone eller dyre biler. 

Personligt glædes jeg over et godt tv med god stereo-lyd, når jeg slapper af med en film eller en serie om aftenen efter arbejde. Det ville ikke helt give samme nydelse med et LCD tv med uensartet oplysning, manglende sort og dårlige betragtningsvinkler. Det betyder noget for mig, mens andre er ligeglade. 

Nogen af mine naboer står og nusser om deres biler med voks og polering. For mig er en bil et transportmiddel, der skal fragte mig billigt og sikkert fra A til B.

Længe leve forskelligheden - men bliv ved med at udbrede nydelsen ved et lækkert tv og lydanlæg :-)


-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

 

Nej, men man kan godt nok indstille sig ud af et standard (l*rte) billede.

DEt kan man også på budgetskærme:-)


Det var ligesom netop pointen...   


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg har fuld respekt for den der prioriterer at bruge mange penge på deres TV, det er fedt med folk der går op i deres ting og nørder igennem (det går jeg da selv på flere områder), men jeg syntes at der i tråden mangler en respekt for at der netop er lidt nørderi, og derfor ikke nødvendigvis er noget alle prioriterer.


Det groteske er, at man skam hverken behøver at nørde, eller købe et OLED TV, for at få SÅ meget mere ud af sit TV, uanset prisklasse. Og hvis danskerne dog for fan bare gad bruge 5-10 minutter, på nogle fornuftige indstillinger, så ville de få SÅ meget mere glæde ud af deres investering.



Hvilke indstillinger skal man se efter, tror mere det også handler om folk ved ikke hvordan man indstiller et tv så det ser nogenlunde ud.

tv kanalerne kommer jo næsten ind af sig selv første gang man sætter strøm på.


Til en start kunne man vælge den indstilling som hedder "Film" eller lign. Allerede ved at tage den indstilling, som allerede ligger i alle TV, har man forbedret billedet med 80%.


Skrevet af: Enerneslo
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 17:57
Alle herinde kan jo sjovt nok hurtigt blive enige om at den alm. dansker er totalt idiot, da alle jo burde gå op i at have et ordenligt billede på deres tv. Den selv samme alm. dansker, kan sikkert også sidde og korse sig over at en af jeres haver ikke står snor lige, eller I kører rundt i en dødssyg Dacia, eller at I ikke laver mad fra bunden hver dag og jeg kunne blive ved.

Det er nemt at pege fingre, men vi har alle forskellige interesser og prioriteter. Nogen bruger deres penge på elektronik andre på ferier osv.

Glæd jer over at alle ikke er ens. Jeg vil sku hellere høre om passionen og glæden ved hi-fi. Det andet bliver bare trættende at høre på :)


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 18:07
Er der nogen der føler sig truffet ?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Er der nogen der føler sig truffet ?


Slet ikke. Min dejlige have er velholdt, og med skønne blomster, og jeg har en familie der er meget krævende rent mad mæssigt eller også er de bare forvente. Jeg laver ganske ofte gourmet mad - og helt fra bunden.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Alle herinde kan jo sjovt nok hurtigt blive enige om at den alm. dansker er totalt idiot, da alle jo burde gå op i at have et ordenligt billede på deres tv. Den selv samme alm. dansker, kan sikkert også sidde og korse sig over at en af jeres haver ikke står snor lige, eller I kører rundt i en dødssyg Dacia, eller at I ikke laver mad fra bunden hver dag og jeg kunne blive ved.

Det er nemt at pege fingre, men vi har alle forskellige interesser og prioriteter. Nogen bruger deres penge på elektronik andre på ferier osv.

Glæd jer over at alle ikke er ens. Jeg vil sku hellere høre om passionen og glæden ved hi-fi. Det andet bliver bare trættende at høre på :)

Og du missede fuldstændig budskabet om, at med 5-10 minutters brug af fjernbetjeningen, vil man kunne få et mange gange bedre billede, UANSET om TV'et har kostet 2000,- eller 20000,-. Confused


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Alle herinde kan jo sjovt nok hurtigt blive enige om at den alm. dansker er totalt idiot, da alle jo burde gå op i at have et ordenligt billede på deres tv. Den selv samme alm. dansker, kan sikkert også sidde og korse sig over at en af jeres haver ikke står snor lige, eller I kører rundt i en dødssyg Dacia, eller at I ikke laver mad fra bunden hver dag og jeg kunne blive ved.

Det er nemt at pege fingre, men vi har alle forskellige interesser og prioriteter. Nogen bruger deres penge på elektronik andre på ferier osv.

Glæd jer over at alle ikke er ens. Jeg vil sku hellere høre om passionen og glæden ved hi-fi. Det andet bliver bare trættende at høre på :)

Og du missede fuldstændig budskabet om, at med 5-10 minutters brug af fjernbetjeningen, vil man kunne få et mange gange bedre billede, UANSET om TV'et har kostet 2000,- eller 20000,-. Confused

Har du misset, at der er nogen der er fløjtende ligeglad med indstilling på deres tv. Bare den står på Dynamisk, så er de faktisk rigtig glade for deres TV


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 21:23
Det jeg ikke forstår er, at folk gladeligt når de køber bil, lige smider et par fælge på til 10.000 (som man kan få et 65” OLED for) men så himler op, når jeg fortæller jeg har brugt det samme på et tv. 

Jeg spørger altid undrende, hvorfor de vil give så mange penge for noget til en bil, som de måske kører i 1/2 til 1 time om dagen, men mener jeg er idiot fordi jeg har brugt 10.000.- på er tv, som jeg bruger længere tid på om dagen, end de gør i deres bil. 

Det er som om at hvis folk ikke er tv-entusiaster, så mener de at det er det mest vanvittige i verden at bruge så “mange” penge på. 

Jeg syntes ikke der findes helt den samme “fordømmelse” over for mange andre ting folk bruger penge på.... jeg syntes den er ekstra slem når det handler om tv



Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 22:37
Subscribe! 👆


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 23:04
det er vel ikke anderledes end som mange andre ting. Det er passion og interessen der gør forskellen.
Ingen i min familie får mere op i tv og lyd, end at det skal kunne ses og høres. Hvor godt det så er, er ikke ligemeget - men ikke noget der betyder mere end at man ikke vil smide flere penge efter det. 
Sådan er det jo bare. Jeg ville da stadig kunne få mine nyheder på et 28”, men oplevelsen er ikke den samme. Det vægter JEG.
Mine forældre skal bare kunne se det, mine bedsteforældre? Ja de var sgu nok stadig tilfredse med At de blot kunne høre det.

Min cykel har en pris på den kedelige side af 20.000kr, men den er hver en øre værd for mig.
Elsker alt ved den. Min øvrige omkreds kalder mig det ene og det andet - med glimt i øjet;).
Og ser en cykel som et transportmiddel. For mig er det en platform til motion og mange timers mentalhygiejne. Så igen - vi har hver sin optik.
Til gengæld har jeg aldrig betalt mere en 50.000kr for en bil.
Den skal bare kunne fragte mig og det er det.
Men jeg forstå da fint passionen hos dem der smider 500.000kr eller langt mere. 



Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 31-Maj-2020 kl. 23:08
Nu er jeg selv bilnørd, og har en hurtig og sjælden bil.
Har da mange kollegaer og venner der slet ikke kan forstå at jeg kan bruge så mange penge på min hobby (biler).
Men samme personer ryger, og går måske i byen jævnligt og bruger det samme (eller måske mere) end jeg bruger i benzin på en hygge weekend med bil vennerne Embarrassed

-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 11:49
Efter 30 år i Hi-Fi Branchen må jeg sige JA! Også derfor branchen idag er nærmest død og de fleste fabrikanter kæmper for overlevelse. Og fremtiden er dyster for de unge er jo meget ligeglade. Bortset fra pladespilleren.. som de sætter til deres BT højttaler og kalder det så hi-fi ;-) 
Men verdenen har ændret sig og HiFi skal kæmpe med konen, husets indretning, bilen osv. osv. 
"Det er godt nok til os", "Vi er jo ikke feinschmeckere" og "Vi har jo ingen bal-sal" er de 3 mest brugte sætninger af familien DK. 
Man kan VIRKELIG blive DØDTRÆT af at stå og sælge Sonos Play1 til dem alle, pga de 3 sætninger. Og så er det iøvrigt svært at overleve som butik. når man kun sælger Sonos og fladskærme.
Så er der os nørder tilbage som gider det og går op i det. Men vi er dælme ikke mange tilbage. 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Efter 30 år i Hi-Fi Branchen må jeg sige JA! Også derfor branchen idag er nærmest død og de fleste fabrikanter kæmper for overlevelse. Og fremtiden er dyster for de unge er jo meget ligeglade. Bortset fra pladespilleren.. som de sætter til deres BT højttaler og kalder det så hi-fi ;-) 
Men verdenen har ændret sig og HiFi skal kæmpe med konen, husets indretning, bilen osv. osv. 
"Det er godt nok til os", "Vi er jo ikke feinschmeckere" og "Vi har jo ingen bal-sal" er de 3 mest brugte sætninger af familien DK. 
Man kan VIRKELIG blive DØDTRÆT af at stå og sælge Sonos Play1 til dem alle, pga de 3 sætninger. Og så er det iøvrigt svært at overleve som butik. når man kun sælger Sonos og fladskærme.
Så er der os nørder tilbage som gider det og går op i det. Men vi er dælme ikke mange tilbage. 
sandt nok.


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Efter 30 år i Hi-Fi Branchen må jeg sige JA! Også derfor branchen idag er nærmest død og de fleste fabrikanter kæmper for overlevelse. Og fremtiden er dyster for de unge er jo meget ligeglade. Bortset fra pladespilleren.. som de sætter til deres BT højttaler og kalder det så hi-fi ;-) 
Men verdenen har ændret sig og HiFi skal kæmpe med konen, husets indretning, bilen osv. osv. 
"Det er godt nok til os", "Vi er jo ikke feinschmeckere" og "Vi har jo ingen bal-sal" er de 3 mest brugte sætninger af familien DK. 
Man kan VIRKELIG blive DØDTRÆT af at stå og sælge Sonos Play1 til dem alle, pga de 3 sætninger. Og så er det iøvrigt svært at overleve som butik. når man kun sælger Sonos og fladskærme.
Så er der os nørder tilbage som gider det og går op i det. Men vi er dælme ikke mange tilbage. 

Det der måske også er en del af problemet, kunne være at udviklingen går så hurtigt, og Samsung, LG og så mange andre er gået over til kvantitet i stedet for kvalitet.

Tidligere købte folk jo gerne dyre tv fordi de viste at de kunne have det i mange år, uden at miste kombalitet med div. HDMI, sortskærm osv.

Den gang gik man også til en tv forhandler der viste hvad de havde med at gøre, og ikke nutidens supermarkeder hvor de ikke aner en skid.

Jeg savner den tid hvor man kunne gå ned og stole på den lokale tv forhandler, uden at man skulle sidde sætte sig ind i en masse ting for at være sikker på at man får noget kram. Men jeg er så også så dobbeltmoralsk at jeg ikke betaler 1/3 mere for en vare for at få den service, og derfor tyer jeg selv og bidrager også til den nye "kultur"


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Efter 30 år i Hi-Fi Branchen må jeg sige JA! Også derfor branchen idag er nærmest død og de fleste fabrikanter kæmper for overlevelse. Og fremtiden er dyster for de unge er jo meget ligeglade. Bortset fra pladespilleren.. som de sætter til deres BT højttaler og kalder det så hi-fi ;-) 
Men verdenen har ændret sig og HiFi skal kæmpe med konen, husets indretning, bilen osv. osv. 
"Det er godt nok til os", "Vi er jo ikke feinschmeckere" og "Vi har jo ingen bal-sal" er de 3 mest brugte sætninger af familien DK. 
Man kan VIRKELIG blive DØDTRÆT af at stå og sælge Sonos Play1 til dem alle, pga de 3 sætninger. Og så er det iøvrigt svært at overleve som butik. når man kun sælger Sonos og fladskærme.
Så er der os nørder tilbage som gider det og går op i det. Men vi er dælme ikke mange tilbage. 


Jeg savner den tid hvor man kunne gå ned og stole på den lokale tv forhandler, uden at man skulle sidde sætte sig ind i en masse ting for at være sikker på at man får noget kram. Men jeg er så også så dobbeltmoralsk at jeg ikke betaler 1/3 mere for en vare for at få den service, og derfor tyer jeg selv og bidrager også til den nye "kultur"

Et for mig lidt sørgeligt budskab. Dels betaler du altså ikke 30% mere for varen hos en forhandler, og dels er servicen langt højere - også hvis det går galt.

Lige pt. skal Power og Elgiganten have 40K for det nye Pana 65HZ2000, og hos den autoriserede forhandler, her slipper man med 33K. Forstår i øvrigt ikke den prispolitik hos de store.

Den dag at de lokale forhandlere er væk, er vi overgivet supermarkedernes ligegyldigheder og vold. Må det aldrig ske.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Efter 30 år i Hi-Fi Branchen må jeg sige JA! Også derfor branchen idag er nærmest død og de fleste fabrikanter kæmper for overlevelse. Og fremtiden er dyster for de unge er jo meget ligeglade. Bortset fra pladespilleren.. som de sætter til deres BT højttaler og kalder det så hi-fi ;-) 
Men verdenen har ændret sig og HiFi skal kæmpe med konen, husets indretning, bilen osv. osv. 
"Det er godt nok til os", "Vi er jo ikke feinschmeckere" og "Vi har jo ingen bal-sal" er de 3 mest brugte sætninger af familien DK. 
Man kan VIRKELIG blive DØDTRÆT af at stå og sælge Sonos Play1 til dem alle, pga de 3 sætninger. Og så er det iøvrigt svært at overleve som butik. når man kun sælger Sonos og fladskærme.
Så er der os nørder tilbage som gider det og går op i det. Men vi er dælme ikke mange tilbage. 


Jeg savner den tid hvor man kunne gå ned og stole på den lokale tv forhandler, uden at man skulle sidde sætte sig ind i en masse ting for at være sikker på at man får noget kram. Men jeg er så også så dobbeltmoralsk at jeg ikke betaler 1/3 mere for en vare for at få den service, og derfor tyer jeg selv og bidrager også til den nye "kultur"

Et for mig lidt sørgeligt budskab. Dels betaler du altså ikke 30% mere for varen hos en forhandler, og dels er servicen langt højere - også hvis det går galt.

Lige pt. skal Power og Elgiganten have 40K for det nye Pana 65HZ2000, og hos den autoriserede forhandler, her slipper man med 33K. Forstår i øvrigt ikke den prispolitik hos de store.

Den dag at de lokale forhandlere er væk, er vi overgivet supermarkedernes ligegyldigheder og vold. Må det aldrig ske.

Den lokale forhander - Expert, ER væk her i Aars. Der er kun Tricomp tilbage


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 19:50
Altså jeg er stadig imponeret over mit 10 år gamle 42" Plasma TV, og jeg syntes at billedet er knivskarpt,
og jeg er fuldt ud tilfreds emd kvaliteten, og jeg tænker nogle gange, at nu mit billede er så knivskarpt, hvordan vil det så ikke se ud på et 55" LED tv?? Smile


-------------
//Guldhammer


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Altså jeg er stadig imponeret over mit 10 år gamle 42" Plasma TV, og jeg syntes at billedet er knivskarpt,
og jeg er fuldt ud tilfreds emd kvaliteten, og jeg tænker nogle gange, at nu mit billede er så knivskarpt, hvordan vil det så ikke se ud på et 55" LED tv?? Smile
Du må ikke sammenligne med et LED. Men prøv med et OLED og dit plasma ryger i skammekrogen! ;-) Jeg gik fra plasma til OLED og FUCKING WHAUUUU hvor er det bare MEGET bedre!! :-D 


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 01-Juni-2020 kl. 23:21
Det største problem ved at investere i dyr forbrugerelektronik er for mig, at der hele tiden er begrænsninger i kvaliteten fra tredje part.
Vil man høre musik i fin kvalitet og gerne vil investere i dyrt hi-fi grej, så falder interessen markant, når/hvis man benytter DAB+. Jeg ved godt, at FM stadig er i drift med et mindre antal kanaler, og at radiokanaler også kan streames i bedre kvalitet end DAB+. Alligevel vil jeg mene, at DAB+ (eller et evt. bedre alternativ) skulle have været flagskibet rent teknisk.
Noget tilsvarende gør sig gældende inden for tv. Som YouSee kunde oplever jeg tit, at høj kvalitet bestemt ikke er en selvfølge på mange af kanalerne. Det er så slemt, at der stadig er kanaler i SD.
Et lignende problem er udgivelser på skiver. Hvorfor udgiver man stadig nyproducerede programmer på DVD og kun DVD??? Det kan være Badehotellet, og det kan være mange nye danske film, men det kan også være det Internationale Melodi Grand Prix. Hvor er Blu-Ray udgaverne eller endnu bedre UHD udgaverne? Det kan jo godt blive lidt vanskeligt at få kunderne til at vælge de dyreste tv, hvis de programmer, man gerne vil se, kun findes i det gammeldags DVD-format.


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 02-Juni-2020 kl. 01:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Efter 30 år i Hi-Fi Branchen må jeg sige JA! Også derfor branchen idag er nærmest død og de fleste fabrikanter kæmper for overlevelse. Og fremtiden er dyster for de unge er jo meget ligeglade. Bortset fra pladespilleren.. som de sætter til deres BT højttaler og kalder det så hi-fi ;-) 
Men verdenen har ændret sig og HiFi skal kæmpe med konen, husets indretning, bilen osv. osv. 
"Det er godt nok til os", "Vi er jo ikke feinschmeckere" og "Vi har jo ingen bal-sal" er de 3 mest brugte sætninger af familien DK. 
Man kan VIRKELIG blive DØDTRÆT af at stå og sælge Sonos Play1 til dem alle, pga de 3 sætninger. Og så er det iøvrigt svært at overleve som butik. når man kun sælger Sonos og fladskærme.
Så er der os nørder tilbage som gider det og går op i det. Men vi er dælme ikke mange tilbage. 


Jeg savner den tid hvor man kunne gå ned og stole på den lokale tv forhandler, uden at man skulle sidde sætte sig ind i en masse ting for at være sikker på at man får noget kram. Men jeg er så også så dobbeltmoralsk at jeg ikke betaler 1/3 mere for en vare for at få den service, og derfor tyer jeg selv og bidrager også til den nye "kultur"

Et for mig lidt sørgeligt budskab. Dels betaler du altså ikke 30% mere for varen hos en forhandler, og dels er servicen langt højere - også hvis det går galt.

Lige pt. skal Power og Elgiganten have 40K for det nye Pana 65HZ2000, og hos den autoriserede forhandler, her slipper man med 33K. Forstår i øvrigt ikke den prispolitik hos de store.

Den dag at de lokale forhandlere er væk, er vi overgivet supermarkedernes ligegyldigheder og vold. Må det aldrig ske.

30% var måske grebet lidt ud af den blå luft, men ikke destro mindre plejer de at være dyrere end de store centre.
Og jeg kommer aldrig som ALDRIG til at betale 30 af de lange for et TV, der pynter pengene bare mere på min konto :) igen prioritering.
Om end det er sørgeligt, så tror jeg der er flere der har det som jeg.


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 02-Juni-2020 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Efter 30 år i Hi-Fi Branchen må jeg sige JA! Også derfor branchen idag er nærmest død og de fleste fabrikanter kæmper for overlevelse. Og fremtiden er dyster for de unge er jo meget ligeglade. Bortset fra pladespilleren.. som de sætter til deres BT højttaler og kalder det så hi-fi ;-) 
Men verdenen har ændret sig og HiFi skal kæmpe med konen, husets indretning, bilen osv. osv. 
"Det er godt nok til os", "Vi er jo ikke feinschmeckere" og "Vi har jo ingen bal-sal" er de 3 mest brugte sætninger af familien DK. 
Man kan VIRKELIG blive DØDTRÆT af at stå og sælge Sonos Play1 til dem alle, pga de 3 sætninger. Og så er det iøvrigt svært at overleve som butik. når man kun sælger Sonos og fladskærme.
Så er der os nørder tilbage som gider det og går op i det. Men vi er dælme ikke mange tilbage. 


Jeg savner den tid hvor man kunne gå ned og stole på den lokale tv forhandler, uden at man skulle sidde sætte sig ind i en masse ting for at være sikker på at man får noget kram. Men jeg er så også så dobbeltmoralsk at jeg ikke betaler 1/3 mere for en vare for at få den service, og derfor tyer jeg selv og bidrager også til den nye "kultur"

Et for mig lidt sørgeligt budskab. Dels betaler du altså ikke 30% mere for varen hos en forhandler, og dels er servicen langt højere - også hvis det går galt.

Lige pt. skal Power og Elgiganten have 40K for det nye Pana 65HZ2000, og hos den autoriserede forhandler, her slipper man med 33K. Forstår i øvrigt ikke den prispolitik hos de store.

Den dag at de lokale forhandlere er væk, er vi overgivet supermarkedernes ligegyldigheder og vold. Må det aldrig ske.

30% var måske grebet lidt ud af den blå luft, men ikke destro mindre plejer de at være dyrere end de store centre.
Og jeg kommer aldrig som ALDRIG til at betale 30 af de lange for et TV, der pynter pengene bare mere på min konto :) igen prioritering.
Om end det er sørgeligt, så tror jeg der er flere der har det som jeg.
Man kommer nu også rigtig langt med et 65” OLED til 10 K :-)


-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 02-Juni-2020 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Efter 30 år i Hi-Fi Branchen må jeg sige JA! Også derfor branchen idag er nærmest død og de fleste fabrikanter kæmper for overlevelse. Og fremtiden er dyster for de unge er jo meget ligeglade. Bortset fra pladespilleren.. som de sætter til deres BT højttaler og kalder det så hi-fi ;-) 
Men verdenen har ændret sig og HiFi skal kæmpe med konen, husets indretning, bilen osv. osv. 
"Det er godt nok til os", "Vi er jo ikke feinschmeckere" og "Vi har jo ingen bal-sal" er de 3 mest brugte sætninger af familien DK. 
Man kan VIRKELIG blive DØDTRÆT af at stå og sælge Sonos Play1 til dem alle, pga de 3 sætninger. Og så er det iøvrigt svært at overleve som butik. når man kun sælger Sonos og fladskærme.
Så er der os nørder tilbage som gider det og går op i det. Men vi er dælme ikke mange tilbage. 


Jeg savner den tid hvor man kunne gå ned og stole på den lokale tv forhandler, uden at man skulle sidde sætte sig ind i en masse ting for at være sikker på at man får noget kram. Men jeg er så også så dobbeltmoralsk at jeg ikke betaler 1/3 mere for en vare for at få den service, og derfor tyer jeg selv og bidrager også til den nye "kultur"

Et for mig lidt sørgeligt budskab. Dels betaler du altså ikke 30% mere for varen hos en forhandler, og dels er servicen langt højere - også hvis det går galt.

Lige pt. skal Power og Elgiganten have 40K for det nye Pana 65HZ2000, og hos den autoriserede forhandler, her slipper man med 33K. Forstår i øvrigt ikke den prispolitik hos de store.

Den dag at de lokale forhandlere er væk, er vi overgivet supermarkedernes ligegyldigheder og vold. Må det aldrig ske.

30% var måske grebet lidt ud af den blå luft, men ikke destro mindre plejer de at være dyrere end de store centre.
Og jeg kommer aldrig som ALDRIG til at betale 30 af de lange for et TV, der pynter pengene bare mere på min konto :) igen prioritering.
Om end det er sørgeligt, så tror jeg der er flere der har det som jeg.
Man kommer nu også rigtig langt med et 65” OLED til 10 K :-)

Jeg går også bare og venter på et slagtilbud på en 65", men venter til den anden side af sommerferien 🙂


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 02-Juni-2020 kl. 10:10
jeg venter på Sonys 2020 lineup.

Gerne XH90


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 02-Juni-2020 kl. 10:42
Personligt ødelægger det på ingen måde min filmoplevelse hvis der er en smule gråt i det ene hjørne i en kulsort scene. Eller at den røde eller grønne farve ikke er "teknisk korrekt justeret ind". 

Jeg har muligvis dårlige øjne, men synes mit standard LG LCD/LED TV er super fint, og jeg kunne aldrig drømme om at give 20-30000 for et TV. Det får jeg simpelthen ikke en bedre oplevelse ud af. 

MEN jeg er så også typen der sagtens kunne finde på at bruge strømledning til højttalerkabel. 🤷‍♂️


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juni-2020 kl. 11:08
Nu er det jo så SLET IKKE det der er tale om, korrekt teknisk justeret ind!!!!

Men hvis man gider så lidt som at ændre sin billedprofil, fra standard eller levende, til den hedder film, movie eller lign., så får man er billede som er naturligt at se på. Et billede hvor studieværterne ikke ligner solskoldede grise i hovedet, eller hvor fodboldbanen er neongrøn, og hvor der ikke er tonsvis af støj i billedet. Det kan typisk se ud om myrer i billedet, langt kanter.
Men okay, hvis man uanset pris er fuldstændig ligeglade med den slags, så bør man ikke ofre én øre over, hvad et Prosonic koster.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 02-Juni-2020 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Personligt ødelægger det på ingen måde min filmoplevelse hvis der er en smule gråt i det ene hjørne i en kulsort scene. Eller at den røde eller grønne farve ikke er "teknisk korrekt justeret ind". 

Jeg har muligvis dårlige øjne, men synes mit standard LG LCD/LED TV er super fint, og jeg kunne aldrig drømme om at give 20-30000 for et TV. Det får jeg simpelthen ikke en bedre oplevelse ud af. 

MEN jeg er så også typen der sagtens kunne finde på at bruge strømledning til højttalerkabel. 🤷‍♂️

Altså det med kable til HIFI, er slet ikke sammenligneligt. Her får du i bedste fald en bedre byggekvalitet og dermed isolering. Det er talt til døde i 1000vis af fora. Langt hen ad vejen er dyre kabler det man kalder "snake oil". 

I blindtest, 40% vælger det billige, 40% det dyre, 20% kan ikke høre forskel. Kontroversiel udtalelse, men jeg tar gerne debatten.

Der er intet "snake oil" over et TV der performer godt, det kan man faktisk måle sig frem til.
Til gengæld er der forskel på om forbrugeren er villig til at betale for det.

Man kommer, med et godt TV, 85% på plads med billedekvalitet, ved at vælge den bedste billeprofil under indstillinger.

Det er fakta, så der er ikke taget højde for smag & behag.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 02-Juni-2020 kl. 11:30
Til dels enig, men der er forskel på folks præferencer. 

Jeg har også fjernet diverse billede behandlinger, motion halløj osv. og lavet farver så de ser så naturlige ud (efter hvad jeg synes) som muligt. 

Men det jeg mener er at jeg er fint tilfreds med et billede hvor der kan komme lidt lysindfald ind i hjørner osv. og det tror jeg langt hen af vejen den almene bruger er. 
Der tror jeg størrelse vinder over kvaliteten. (jeg er HELT med på at der ER kvalitetsforskel.. Jeg synes personligt bare ikke den er stor nok til at jeg vil give det ekstra for det. Min oplevelse er den samme.)

Og den med højttaler ledningen var også bare for at sætte det lidt på spidsen :-). jeg er med på det ikke er sammenligneligt. 



Print side | Luk vindue