Print side | Luk vindue

Indkørsel af Pioneer 427XD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16101
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 07:01

Emne: Indkørsel af Pioneer 427XD
Skrevet af: ptheglev
Emne: Indkørsel af Pioneer 427XD
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 12:47
Hejsa

Har netop modtaget mit 427XD fra Fælleskøbet.
Da jeg lige skal ha' blændet en dør, kan jeg ikke montere tv'et før dette er
klaret.
Så tænker jeg: Burde jeg ikke tænde skidtet og sætte det til at køre ind i de -
mange-steder-omtalte 200 timer?
Men hvad skal jeg gøre? Skal man skrue ned for det hele eller starte med
fabriksindstillingerne, der jo nogen gange er skruet op på max.?
Gode råd modtages med kyshånd!

Svar:
Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 13:07

Kør evt. følgende break-in dvd i 24 timer - det skulle ca. svare til 200 timers alm. brug.

Plasma Break-in DVD - ISO image
http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=768 - http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=768

Plasma Break-in DVD - Nero image
http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=767 - http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=767

Hvis du vælger ikke at bruge en break-in dvd, bør du skrue ned for kontrasten på plasma'et de første 200 timer.

/Tarkin

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 13:11

Hvis du vælger ikke at bruge en break-in dvd, bør du skrue ned for kontrasten på plasma'et de første 200 timer.

/Tarkin

Hej!

Hva vil en "normal værdi" være for kontrast?

Og hvad bør den så være når den er "skruet ned"?

lrev

p.s-overskriften:Indkørsel af 427xd......det må da være en dyr indkørsel-men man kan jo selvfølgelig godt blive træt af at altid at se på Herregårds-sten

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 13:25

Det er lidt svært at sige, hvad en "normal" værdi er, især når jeg ikke selv har fået mit tv endnu, men på http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-pdp4270hd-plasma-review.html - http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-p dp4270hd-plasma-review.html  foreslår de følgende settings (ISF):

AV Selection:  User
Contrast: 32
Brightness: +3
Color: +5
Tint: -2
Sharpness: -4
PureCinema: Off
Color Temperature: Low
CTI: Off
DNR: Low
MPEG NR: Low

Dem har jeg da tænkt mig at bruge når jeg får mit tv. Men altså i starten skrue ned for kontrasten måske 1/3.

/Tarkin

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Kør evt. følgende break-in dvd i 24 timer - det skulle ca.
svare til 200 timers alm. brug.

Hvis du vælger ikke at bruge en break-in dvd, bør du skrue ned for
kontrasten på plasma'et de første 200 timer.

/Tarkin

Okay, men vil det sige, at jeg IKKE skal pille ved nogen settings i tv'et, når
jeg kører dvd'en? Kontrast mm. skal stå som den står "out-of-the-box"?

/Peter

Skrevet af: samanda
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 13:45

Otto fra TC har tidligere kommenteret dette Brug breakin dvd en og samtidig fuld skrald på tv et...

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af samanda samanda skrev:

Otto fra TC har tidligere kommenteret dette Brug
breakin dvd en og samtidig fuld skrald på tv et...

Kan du poste et link til URL'et? Det er sgu' ikke til at overskue mere ...

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 14:13
Jeg vil nu nok skrue ned for kontrasten inden jeg kører break-in DVD'en, da kontrasten fra fabrikkens side 'default' er sat for højt (af hensyn til at de skal se flot ud i butikkerne! Sæt den hellere de 32 jævnfør ovenstående indstillinger.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Kan du poste et link til URL'et? Det er sgu' ikke til at overskue mere ...

De ligger under links->software her på recordere.dk

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=767 - Plasma Break-in DVD - Nero image    
DVD til at hjælpe med "break in" af plasma TV, for at hindre problemer med indbrænding der er størst risiko for indenfor de første 200 timers brug. Filen fylder 13MB

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=768 - Plasma Break-in DVD - ISO image    
DVD til at hjælpe med "break in" af plasma TV, for at hindre problemer med indbrænding der er størst risiko for indenfor de første 200 timers brug. Filen fylder 13MB

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 15:00

Side 27

Det afhænger lidt af éns brug. Ved at vælge Gem2 mindsker du risikoen for indbrændning, men på den anden side forlænger du indkøringsperioden. Det optimale er at bruge den "indbrændings-DVD" der har været linket til, og køre dén med tv'et på fuld skrue. Alternativ vise sne med tv'et på fuld høvl, men tv'et kobler vistnok selv fra hvis en kanal står med sne på? (hukommelses-udfald fra min side...)

Gi lige en tilbagemelding, hvordan det virker jeg venter stadigvæk på min skræm hehe

Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 23:37
Nu er jeg ikke liiiige med på, hvad I mener med "Gem 2". Er det et
menupunkt i set-up'e? Synes ikke jeg kan finde noget.

Når I siger "fuld skrald" - mener I så HELT op med kontrast og lysstyrken og
så kører DVD'en i 24 timer?

Skrevet af: Josse
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 23:58

Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Nu er jeg ikke liiiige med på, hvad I mener med "Gem 2". Er det et
menupunkt i set-up'e? Synes ikke jeg kan finde noget.

"Gem 2" er en meget dårlig fordanskning af "save 2". "save 2" er en option under HomeMenu->PowerControl->EnergySave.

/Henrik

Skrevet af: Morten_T
Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 19:06
den optalte instilling ser rigtig fin ud på mit Pioneer. tak for det..

men jeg har et andet problem. hvor søren ka jeg skifte ascpet fx. når jeg
ser normal tv2 på min analog tuner, så mangler jeg en masse toppen og
bunden. og samme når jeg sætter min digital parabol til, jeg har sat den
til at bruge "autosize: tændt" og 4:3 Mode Står til BRED og sidemaske:
AUTO riv Modalitet 100hz.. lige meget hvor meget jeg retter på disse
indstillingere sker der intet verken på parabol eller på normal tv :(

nogen der ka hjælpe ?

på forhånd tak

Morten

Skrevet af: Josse
Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 23:16

Oprindeligt skrevet af Morten_T Morten_T skrev:

men jeg har et andet problem. hvor søren ka jeg skifte ascpet

Øh.... har du prøvet knappen nederst til højre på fjernbetjeningen?

Skrevet af: gonzo
Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 16:36

HVAD GØR JEG GALT ???

Jeg har downloadet begge filerne, pakket ud og ville så brænde i NERO.

Ligemeget hvad jeg gør, så vil den kun brænde som CD, ikke DVD.

Skidt med det tænkte jeg og brændte som CD. På min PC virker den fint os viser de her skiftende farver osv....men i min Pioneer DVD-Recorder kan den ikke afspille står der ?

Er der en der vil hjælpe en amatør-nisse som mig? Skulle meget gerne have "breaket" den skærm ind inden Kesslers VM.kamp på lørdag nemlig :-)

-------------
- Gonzo

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 18:15

Er du sikker på at det er dvd udgaven du har hentet ?

Jeg har brændt min på dvd,  men ikke rigtig fået brugt den  da jeg heller har ønsket at se noget tv på mit nye.

Hans

Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 18:16

Prøvede lige linket her på siden og det er jo dvd udgaven

Hvad der går galt hos dig ved jeg ikke

Hans

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 19:02

Hej!

Jeg havde også problemer med at brænde den,men det var  fordi at jeg forsøgte at brænde den på -R skive-og mit p.c drev er kun til +DVD

Så måtte Svigerfar brænde den til mig,da jeg vidste at han havde et -DVD drev,og VUPTI...

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: Benton
Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 19:07
Har i kørt DVD´en med fuld skrald på tv´et?  Nu varer det ikke længe før jeg skal have Otto til at pille lidt ved tv´et. Glæder mig til at se om der er så stor forskel.

-------------
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.

Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 19:52

Lad tv køre med normalt lys og kontrast

Skruer du ned - forlænger du indkørings tiden,  men at skrue op ved jeg ikke om det er smart.

Mit får lov at køre med den i nat.

Hans

Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 21:32
Er der ikke en der kan smide et link til de anbefalede indstillingerne www.plasmatvbuyingguide.com ?

-------------
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.

Skrevet af: chefen
Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 21:45

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Er der ikke en der kan smide et link til de anbefalede indstillingerne www.plasmatvbuyingguide.com ?

Prøv at kigge på side 1 i denne tråd - der er linket

Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 21:48
Ahaaaa

-------------

Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Lad tv køre med normalt lys og kontrast

Skruer du ned - forlænger du indkørings tiden,  men at skrue op ved jeg ikke om det er smart.

Mit får lov at køre med den i nat.

Hans

Mit har kørt med skiven på i de sidste 3 nætter-med de indstillinger som jeg bruger normalt.

Er det ikke nok til at undgå indbrændinger,så er tvèt bare ikke godt nok til  os.

lrev

Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 10:16

3 nætter skulle være nok.

Selv med den korte tid jeg har haft tvet  ser jeg ikke tildens til image retention, skygger eller ligende.  Så jeg er meget tilfreds med det.

Hans

Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 11:38

Hej!

Vi er skam også vældig tilfredse med det-og jeg gider ikke bekymre mig om indbrændinger.Vi har som sagt kørt break-in skiven i 3 nætter,og skruet ned for div. indstillinger(især kontrast og farve),og så regner vi med(håber på) at det tv bare kører uden problemer de næste mange år

lrev

Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 16:42
Nu har jeg prøvet de indstillinger fra plasmatvbuyingguide og synes det ser skod ud. Der er alt for meget farve, så nu prøver jeg selv at finde nogle passende indstillinger. Synes farve skal være omkring - 20. Hvad siger i ?

-------------

Skrevet af: FeTA
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 17:05

Tja muligvis er der for meget farve på de instillinger fra plasmatvbuyingguide men hvis man kører DVE disken passer de nu meget godt og jeg syntes også de er ok, men der kan jo være forskelle selvom det er samme TV, mit er dog "kun" 42"

MIne instillinger er ca. som der foreslås fra plasmatvbuyingguide

Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 13:14

Hej folkens

Jeg uploadede i går en burn-in wash DVD, som nu er tilgængelig for alle. Se: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16250&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16250& PN=1&TPN=500

Det er den, som Pioneer teknikerne bruger, når de skal reparere plasma paneler, der har fået burn-in skade, fx fra kanal-logo m.v.

Skiven kan også bruges som break-in på nye skærme. Bemærk, den kører ikke i loop, så I bør sætte den til repeat af kapitlet/skiven!

/Tarkin

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 16:24

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Nu har jeg prøvet de indstillinger fra plasmatvbuyingguide og synes det ser skod ud. Der er alt for meget farve, så nu prøver jeg selv at finde nogle passende indstillinger. Synes farve skal være omkring - 20. Hvad siger i ?

Hej!

Jeg er helt enig-der er alt for meget farve på med de indstillinger(den må slet ikke være i "plus feltet" efter min mening.

Gider du poste dine indstillinger?

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 19:03

Er der nogle der ved om der er plads til et "lige" scart stik bag på PIO 427 ? (har ikke modtaget det endnu)

Problemet er at hvis jeg bruger et vinklet scart stik, så er der ikke plads på min selector, fordi jeg skal trække lyd ud fra det andet scart stik på selectoren til min forstærker. De to scart stik på selectoren sidder "logisk" nok så tæt at der ikke er plads til at bruge 2 "vinklet" scart stik, ej heller et "vinklet" og et "lige" til lyd. 

Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af chefen chefen skrev:

Er der nogle der ved om der er plads til et "lige" scart stik bag på PIO 427 ? (har ikke modtaget det endnu)

Problemet er at hvis jeg bruger et vinklet scart stik, så er der ikke plads på min selector, fordi jeg skal trække lyd ud fra det andet scart stik på selectoren til min forstærker. De to scart stik på selectoren sidder "logisk" nok så tæt at der ikke er plads til at bruge 2 "vinklet" scart stik, ej heller et "vinklet" og et "lige" til lyd. 

Ja der er plads nok, da de 3 scart-connectors på tv'et sidder et stykke inde fra bagpladen - ca. 4 cm.

Skrevet den: 16-Oktober-2006 kl. 16:47

Tak for svaret.

Er der nogle af jer der har prøvet at montere et "lige" scart stik bag på jeres PIO 427 ?

Jeg er lidt nervøs for at det kommer til at hænge for meget i ledningen pga. det 90 graders knæk på ledningen i stedet for i stikket, og derfor måske går løst eller falder ud ?

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 17-Oktober-2006 kl. 18:14

Jeg har installeret dette kabel:

http://www.av-connection.dk/?PNo=TL680083&PVer=0&ML1=1 - http://www.av-connection.dk/?PNo=TL680083&PVer=0&ML1 =1

TL680083: Tech-Link Scart kabel, 3 meter

Ikke nemt, men sidder fint nu. (der var ikke meget plads - men nok).

Ps.: Jeg har skærmen hængt op i det originale Pioneer vægophæng. (Ved ikke om det evt. gør en forskel).

-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.

Skrevet af: Ambii
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 09:25
Kan man godt brænde image af Breakin DVD på en cd også kører den ved hjælp af PC over på fjernsynet?

Skrevet af: bentzen
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 17:31

Hey,

Er lidt i vildrede...

Afventer helt vildt spændt mit Pio 427XD. Jeg kan se fra brugsanvisning at der er optisk udgang for lyd - hvad kan man bruge det til????

Jeg har i dag optisk kabel fra DVD til forstærker (for digital lyd) og havde egentlig også tænkt mig samme setup når TV'et kommer.

Den eneste forskel fra i dag er dog at jeg yderligere har anskaffet mig en selector box - men har det en betydning ved jeg ikke (selector box har ikke optisk udgang)

Er der nogen der ved ideen med optisk udgang på TV'et??

-------------
Med venlig hilsen
Bentzen

Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 16:21

Jeg har nu brændt DVD'en (på en CD..).

Den viser nogle forskellige farver på skift med ca.15 sekunders interval (hele skærmen). Skal det være sådan (troede det var noget med en masse bevægelse)?

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 17:05

helt rigtigt.

På burn-in cd'en er der stillestående billeder i fulfarve som skifter som du beskriver.

Lad den køre et par nætter

Mvh Hans

Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 22:16

Jeg har kørt skiven et par timer i starten da jeg fik skærmen men bruger den bare alm nu og ser ingen problemer endnu. Opsætning synes jeg at den plasma guide viser ser nogenlunde ud, har dog selv sat min op efter en 3 siders guide jeg fik fra en hvor man skal ind i alle menuerne og synes det ser lidt bedre ud. Dog tror jeg det er lidt en smags sag.

Jeg har også selv brændt den skive som er linket til i tråden på en cd, den fylder jo ikke mere end den kan være på der. Så kan ikke se hvorfor man skulle brænde på en DVD.

\René

-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Skrevet af: FeTA
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 22:21
Hej primeradk

Den guide du fik, er det en du vil videregive til os andre, det ville være en god ide syntes jeg

FeTA

Skrevet af: khansen
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 23:05
det er altså ikke nok med et par timer....min svigerfar sprang dette led over og kan nu se bla 3 TV2-loger på skærmen...ikke så fedt!

Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 15:53

>Jarly, jeg siger ikke det er nok. Jeg skrev jeg gjorde sådan og at jeg nu bruger mit tv som jeg brugte mit gamle, hvis det ikke kan holde til det så er det noget lort. Så har kørt cden, og ser nu bare tv, dvd osv uden problemer endnu.

\René

-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 12:59

Jeg har endnu ikke kørt CD'en og jeg bruger TV'et normalt. (Analogt, DVB-T samt DVD) og nej - ingen problemer overhoved. Indstillingerne er delvist "out of the Box, Film samt dem fra Plasmaguide siden).

Michael

-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.

Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 23:39

Nu bliver jeg da nervøs over det burn in, jeg har også bestilt en pio 427xd.

Men er da ikke sikker på om jeg skal købe den hvis den ikke kan tåle at blive brugt.

Nogen erfaring?

Skrevet af: Frbi
Skrevet den: 11-November-2006 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Nu bliver jeg da nervøs over det burn in, jeg har også bestilt en pio 427xd.

Men er da ikke sikker på om jeg skal købe den hvis den ikke kan tåle at blive brugt.

Nogen erfaring?

Absolut ingen grund til panik. Har haft mit 427XD i over en måned nu og jeg har ikke kørt break in dvd'en, men blot sat kontrasten til 29 (som jeg egentligt også synes er meget passende) og der har ikke været antydning af burn-in eller blot efterbillede, selvom jeg har set samme kanal i flere timer. 

Skrevet den: 11-November-2006 kl. 09:34

Nu bliver jeg da nervøs over det burn in, jeg har også bestilt en pio 427xd.Men er da ikke sikker på om jeg skal købe den hvis den ikke kan tåle at blive brugt.Nogen erfaring?

Rolig nu,  det er kun i starten du skal være forsigtig,  der er snart mange 427 ude  og kun få har meldt om problemer,  og det har kun været i de første par 100 timer

Mvh Hans

Skrevet af: /Torben
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 09:36
Mine erfaringer med Pioneer har jeg beskrevet  forum_posts.asp?TID=16646&KW=%2FTorben - her.
Jeg har ingen problemer haft.
/Torben

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Jeg har kørt skiven et par timer i starten da jeg fik skærmen men bruger den bare alm nu og ser ingen problemer endnu. Opsætning synes jeg at den plasma guide viser ser nogenlunde ud, har dog selv sat min op efter en 3 siders guide jeg fik fra en hvor man skal ind i alle menuerne og synes det ser lidt bedre ud. Dog tror jeg det er lidt en smags sag.

Jeg har også selv brændt den skive som er linket til i tråden på en cd, den fylder jo ikke mere end den kan være på der. Så kan ikke se hvorfor man skulle brænde på en DVD.

\René

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 16:24

>Jarly, jeg siger ikke det er nok. Jeg skrev jeg gjorde sådan og at jeg nu bruger mit tv som jeg brugte mit gamle, hvis det ikke kan holde til det så er det noget lort. Så har kørt cden, og ser nu bare tv, dvd osv uden problemer endnu.

\René

Hey Rene.

Kan vi ikke få lov at se den 3 sidders guide?

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 16:26

\René

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 16:27

\René

Hej Rene.

Ups det går helt galt med at skrive til dig, sorry.

Men den 3 sidderes guide du skriver om, har du ikke den til at ligge så vi andre kan se den?

Skrevet af: Ole N.
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 13:38

Hej med jer....

Er I tilfredse med Pioneer´en ??

Jeg overvejer nemlig at købe en, og har lige er par spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med!

1) Den DVB-modtager i TV´et, kan man optage fra den ?? Evt. på 645H-S´eren, der ikke har DVB-modtager indbygget ??

2) Nogen der kender Pioneer DVR produkter (545HX-S eller 645H-S)

3) Jeg skal primært bruge 427XD til at se digital-parabol (viasat) og dvd-film. Senere vil jeg se om jeg kan finde ud af at føre computer-signaler op i skærmen og se lidt HD-demo´er.

Håber I vil hjælpe lidt med gode svar!

-------------
Ole Nielsen

System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 13:42

Delvist, har et godt billede, men funktioner og lyd halter lidt.

Jeg overvejer nemlig at købe en, og har lige er par spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med!

1) Den DVB-modtager i TV´et, kan man optage fra den ?? Evt. på 645H-S´eren, der ikke har DVB-modtager indbygget ??

Tja muligvis men det er bestemt ikke praktisk. DEt vil klart være at fortrække at have en recorder med indbygget DVB-T.

3) Jeg skal primært bruge 427XD til at se digital-parabol (viasat) og dvd-film. Senere vil jeg se om jeg kan finde ud af at føre computer-signaler op i skærmen og se lidt HD-demo´er.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 13:59

Tak for svar.

Hvad tænker du på med funktioner ??

-------------
Ole Nielsen

System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub.

Skrevet af: tvillumsen
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 14:27
Jeg har købt en 427XA så dvb-t aner jeg intet om.. Men jeg er meget tilfreds
både med billede og funktionerne efter mit behov... Jeg havde frygtet
hvordan fodboldkampe fra tv3+ ville se ud men også her er jeg imponeret!!
Jeg kan kun sige køb...

Jeg har også købt en DVR-545 H-S som også virker perfekt, den er utrolig
nem at betjene og giver et fantastisk billeder via HDMI.. Selv min kæreste
synes den er nem oat bruge og betjene og det siger ikke så lidt!!

/tvillumsen

-------------
Pioneer 427XA
Pioneer DVR-545H-S
Pioneer HTZ-7
Sonos
PS3 Slim - Wii
WD TV Live

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Ole N. Ole N. skrev:

Tak for svar.

Hvad tænker du på med funktioner ??

Dette Pioneer har de mest basale funktioner et TV kan have.
For nogle er det rigeligt, for andre kunne det være fedt med lidt ekstra.

Personligt ville så jeg gerne at det havde kort-læser, eth indgang, ambilight, dobbelt tuner m.m.

Tekst-tv er heller ikke særligt smart på dette tv.

Så alt i alt er det et udmærket TV billede mæssigt, resten ligger på et mere jævnt niveau.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 14:39
Dobbelt tuner? Hvad skal du bruge det til? Det samme med ethernetstik?

Ambilight er jo også kun en Philips ting, så det kan man vel ikke kritisere
andre for ikke at have.

Medmindre TTV er ændret ifht. 436, så kan jeg ikke se noget galt i det -
hvad mener du?

Men selvfølgelig er folk forskellige, men hovedformålet med et tv er vel at se
tv

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 14:48

TTV virker ikke særligt elegant.

Når jeg trykker TTV får jeg en boks op hvor der står Indlæser TTV data, vent et øjeblik og tryk igen.

Hvorfor kan den ikke sende mig ind på TTV uden at jeg skal vente et øjeblik og så trykke igen.

ETH stik, ville være glimrende hvis jeg kunne streame billeder og video fra min PC på TV'et.

Dobbelt tuner kunne være fedt i disse reklame tider. Når jeg ser f.x. TV3 så zapper jeg gerne væk i reklame pauserne. Så kunne være rart at man kunne få et lille billede (tuner 2) oppe i hjørnet så man kunne se at programmet var startet igen.

Der er mange ting jeg ville forvente af et TV hvis det skal være toppen indenfor TV. Der synes jeg ikke helt Pioneer kommer op.

Tjo hovedformålet er at se TV, men hvorfor skal der spares på resten, funktioner, lyd osv. Det er vel et top TV vi snakker om !!

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 14:55

Hej med jer....

Jeg har et PDP-427XD plasma tv og en DVR-545HX-S HDD/DVD recorder (ikke at forveksle med 545H-S). Jeg er vældig godt tilfreds med disse produkter og deres samspil. Dog skal det siges, at der er en hel del blæserstøj fra recorderen - det kunne Pioneer godt have gjort bedre.

Du kan rent faktisk godt sætte tv'et til at sende DVB-T signalet til fx scart2, så du kan optage det på en recorder, der ikke har DVB-T tuner! Også imens du fx ser DVD-film via scart1 eller HDMI. Ulempen er dog, at DVB-T tuneren i tv'et skal stå på den kanal, du vil optage, hele tiden. Du kan således ikke se en anden DVB-T kanal, end den du optager.

Jeg bruger DVB-T tuneren i min DVR-545HX-S, når jeg optager, og det virker fint. Så kan jeg stadig se en anden DVB-T kanal via tv'ets tuner.

/Tarkin

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

TTV virker ikke særligt elegant.

Når jeg trykker TTV får jeg en boks op hvor der står Indlæser TTV data,
vent et øjeblik og tryk igen.

Hvorfor kan den ikke sende mig ind på TTV uden at jeg skal vente et
øjeblik og så trykke igen.

Tja, dete sker kun når du lige slår over på en kanal og aktiverer TTV, men
måske det "virker" bedre hvis man bare så en sort bjælke foroven lede
efter side 100.

ETH stik, ville være glimrende hvis jeg kunne streame
billeder og video fra min PC på TV'et.

Så skulle den jo have indbygget Media Extender, og helt ærlig, det er et tv
det her - ikke en alt-i-en-løsning (heldigvis).

Men Pioneer har produkter der kan det her (bl.a. deres kommende Blu-
ray afspiller), og der synes jeg det hører mere hjemme end i selve
skærmen. De kalder det Home Media Gallery og understøtter DLNA
standarden.

Dobbelt tuner kunne være fedt i disse reklame tider.
Når jeg ser f.x. TV3 så zapper jeg gerne væk i reklame pauserne. Så
kunne være rart at man kunne få et lille billede (tuner 2) oppe i hjørnet så
man kunne se at programmet var startet igen.

Det kan du jo, hvis den ene kanal er via DVB-T. TV'et skulle så have 4
tunere indbygget, og det er der vist ikke mange, der har.

Der er mange ting jeg ville forvente af et TV hvis det
skal være toppen indenfor TV. Der synes jeg ikke helt Pioneer kommer
op.

Tja, vi andre nyder så til gengæld billedet

Tjo hovedformålet er at se TV, men hvorfor skal der
spares på resten.

Fordi det for det meste er rent lir, og du kommer til at betale for det.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 15:11

Hvorfor kan det ikke lukke mig ind isteden for at vise en grå boks der fortæller mig at jeg kan logge ind om et øjeblik.

Mit 15år gamle tv virkede bedre på dette område.

Mange andre konkurrenter har da kort-læser. Det er vel snart standard på JVC, Panasonic og Philips.

Angående billedet, ja det er helt i top når omgivelserne tillader det..

Lir, ved ikke om lyd er lir. Nu vil du så påstå at man kan hænge sine ejne 27 små højttalere op rundt om tv'et. Det har jeg da også selv gjort, men om et år eller 2 når det ryger ind på et værelse så må det klare sig med den indbygget lyd..

Forresten man skal ikke skifte kanal for hurtigt, så er der kun skrat i de indbyggede højttalere.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 15:34

Rart med lidt debat om dette TV....

Mit no.1 er billedet .. (Ligesom bil. No.1 er køreegenskaber  )

Jeg kan læse, at den er rigtig god. Det er også min egen erfaring af det jeg har kikket på den.

Alt det andet er ikke noget jeg går efter, men er det der, er det ok!

Tak for de gode svar!

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 15:39
Det fatter jeg ikke..jeg går direkte på ttv.. og det går hurtigt

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 15:42

Mange andre konkurrenter har da kort-læser. Det er vel
snart standard på JVC, Panasonic og Philips.

Pioneer har haft det - og tilsyndeladende fjernet det igen. Måske fordi
mange ikke bruger det.

Nu kender jeg ikke de andres løsninger, men mit 436 kan kun vise billeder
op til en hvis opløsning, og da mit kamera tager billeder i en højere
opløsning, er kortlæseren ubrugelig alligevel.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 16:19

Tja nogle gange går den ind på TTV. Andre gange får jeg denne dumme grå boks..

Skrevet af: Peoke
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 13:46
Når jeg har kørt den break-in dvd, i 24 timer, kan jeg så godt skrue op for kontrasten igen??? Hvor meget vil i anbefale at skrue den op på? og er der ellers noget jeg skal være opmærksom på?

-------------
But did you die?

Skrevet af: karula
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 18:40

Tja nogle gange går den ind på TTV. Andre gange får jeg denne dumme grå boks..

Jeg går også direkte på Text tv, ved første tryk, ved tryk 2 får jeg splitscreen, virker super.

Iøvrigt synes jeg der er et ualmindeligt godt billed, naturtro i farverne,

og ingen efterslæb, som man f.eks. kan se i studieværters ansigter på

nogle fjernsyn, - et TV man 100% godt kan købe.

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet den: 15-November-2006 kl. 19:21

Mange tak for respons!

Lige et ? mere....

Opløsningen på de 1024x768 - er det absolut mindste HD-ready opløsning ... ??

-------------
Ole Nielsen

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 19:39

Panasonic 37" HD-Ready plasma er 1024x720, hvilket så må betragtes som den absolut mindst HD Ready opløsning (formelt er der kun krav til antal linier, som skal være mindst 720, ikke den horisontale opløsning).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 16-November-2006 kl. 00:27
Hvad er så opløsningen på alm. billedrørs-tv ???

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 16-November-2006 kl. 02:22
Nogen der ved om kortlæseren virker til Canal Digital eller Viasat ????

-------------
Ole Nielsen

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 02:52

Nogen der ved om kortlæseren virker til Canal Digital eller Viasat ????

Den digitale tuner er DVB-T, ikke DVB-S. P.t. har du ikke noget at bruge kortlæseren til i Danmark, men på længere sigt (2010 eller senere), vil der komme betalingskanaler på DVB-T, som kræver et kort. Svenskerne har allerede dette med Viacess kodning, se http://www.boxer.se - www.boxer.se .

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Kasmus
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Kør evt. følgende break-in dvd i 24 timer - det skulle ca. svare til 200 timers alm. brug.

Plasma Break-in DVD - ISO image
http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=768 - http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=768

Plasma Break-in DVD - Nero image
http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=767 - http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=767

/Tarkin

Hej

Jeg har brændt break-in DVD´en, er det bare en masse "hvide" billeder efterfulgt af hinanden, hvor nogle er mørkere end andre ?  

Skrevet af: Naim
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 20:19
Der kommer også andre faver som: rød, blå og grøn.

-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php

Skrevet den: 17-November-2006 kl. 21:12

Lidt flere ??

Hvis jeg skal ha computeren koblet til for at se HD demoer, hvilket slags stik skal jeg så bruge ?? Kan man både se billedet på min PC skærm og 427XD´eren ???

Ja, sorry - der er nok at lære

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 28-November-2006 kl. 18:31

Jeg forstår ikke jeg kan ikke få min dvd via hdmi indgang 4 til at virke, det virker fint på hdmi 3.

Jeg kan heller ikke få pip til at virke, de skriver ellers i manualen at det skulle virke med analog tv og digi tv, er der nogen der kan hjælpe. 427xd..

Skrevet den: 28-November-2006 kl. 19:58

Ja, idag har jeg fået mit sat op  og min 545HX-S sat til

Det er lige omvendet hos mig .. 4 virker - 3 gør ikke ????

Jeg har ingen manualer på dansk - kan jeg finde dem på nettet ???

-------------
Ole Nielsen

Skrevet af: Joho
Skrevet den: 28-November-2006 kl. 20:44

Jeg har ingen manualer på dansk - kan jeg finde dem på nettet ???

Du kan finde dem her :   http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/RegistrInstrMan.nsf/search?openform - Pioneer User Manuals   ...

Søg på henholdsvis PDP-427  &  545HX-S

-------------
Med god hilsen

John

Skrevet den: 29-November-2006 kl. 18:09

Tak.

Jeg har nu prøvet at koble min PC til skærmen, men det virker ikke ?? Det er alm. blå VGA stik ????

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 29-November-2006 kl. 18:37

Ja det er alm. VGA kabel/stik. Hvilken skærmopløsning & frekvens sender du ud på  VGA porten til 427'eren?

Jeg bruger selv 1360x768 / 60Hz og billedet står fint i denne opløsning.

-------------
Med god hilsen

John

Skrevet den: 29-November-2006 kl. 18:58
1280x1024 / 60hz

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 29-November-2006 kl. 19:04

Det forklarer dit problem. Denne opløsning er ikke supporteret på 427'eren. I manualen er er en oversigt over de supporterede opløsninger på VGA indgangen.

-------------
Med god hilsen

John

Skrevet den: 29-November-2006 kl. 19:17

Ja, det fandt jeg også ud af netop som jeg skrev det

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 30-November-2006 kl. 17:37

Hej igen,

Jeg har nu kørt med mit 427xd i nsæten 1 mdr. og det lever klart op til forventningerne.. 

Jeg har dog en lille ting, som blev forstærket ved skiskydningen i dag i lyse scener er det lige som om der køre lodrette rullegardiner bagved billedet... det har været der hele tiden, men ses kun i lyse situationer????

Herudover, er der andre der har oplevelsen af at kontrasten og farverne skal skrues meget ned ved digitalt tv??? Jeg syntes simpelthen billedet bliver for levende ellers?? Ved godt det er individuelt, men spørger alligevel..

Er der nogen der har fået kalibreret skærmen? og er det pengene værd??

Mvh

Janus

Skrevet den: 04-December-2006 kl. 19:49

Ja jeg vil også meget gerne vide om nogen har fået kalibreret skærmen. Og om det er ok.

Desuden syntes jeg det er meget svær at få justeret et ordentlig billede på, da der er så mange indstillinger. Jeg er ikke helt vilde med den indstilling, som et engelsk link har skrevet om ved en kalibreret model. Er der nogen der vil noter deres ned og sende ind?

Er der nogen der har fået pip til at virke på en 427xd?

Skrevet af: jasmin06
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 12:03
Har lige kørt den breakin dvd i et par timer nu og opdager nu til min store fortrydelse at der har været nogle tynde små sorte bjælker i top og bund. Ændrede hurtigt billedformat men kan se at dér hvorbjælkerne har været er der en nuanceforskel.. Jeg kører videre med DVDen nu og håber på at den "renser" sig selv.. Er der nogen der ved om det er muligt eller har den allerede taget permanent skade???

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 12:20

Hej igen,

Jeg har dog en lille ting, som blev forstærket ved skiskydningen i dag i lyse scener er det lige som om der køre lodrette rullegardiner bagved billedet... det har været der hele tiden, men ses kun i lyse situationer????

Herudover, er der andre der har oplevelsen af at kontrasten og farverne skal skrues meget ned ved digitalt tv??? Jeg syntes simpelthen billedet bliver for levende ellers?? Ved godt det er individuelt, men spørger alligevel..

Er der nogen der har fået kalibreret skærmen? og er det pengene værd??

Mvh

Janus

Det er nok "gardin" problemet du ser, der er flere tråde om dette problem ...

http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723&PN=1&TPN=13 - http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723&PN=1 &TPN=13

-------------
Panasonic 50PX600E Plasma TV

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af jasmin06 jasmin06 skrev:

Har lige kørt den breakin dvd i et par timer nu og opdager nu til min store fortrydelse at der har været nogle tynde små sorte bjælker i top og bund. Ændrede hurtigt billedformat men kan se at dér hvorbjælkerne har været er der en nuanceforskel.. Jeg kører videre med DVDen nu og håber på at den "renser" sig selv.. Er der nogen der ved om det er muligt eller har den allerede taget permanent skade???

Jeg har selv samme problem med bjælker der hvor 4:3 format ikke dækker. Jeg har købt break-in dvd'en i mange timer, hvilket har reduceret det betydeligt. Det er dog ikke helt væk endnu, men regner med at det går væk med tiden. Men det har lært mig at man aldrig skal se 4:3 på en 16:9 format skærm.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 12:25
simpelthen for ærgerlig en fejl at begå

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

(..) Men det har lært mig at man aldrig skal se 4:3 på en 16:9 format skærm.

Hvad gør du så, når du skal se TV2?

Venligst
Søren

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 15:10

Her er mine instillinger og jeg synes jeg har et perfekt billed

kontrast 39

lys         +1

farve      - 9

tone      4 grøn

skarphed  +1

avanceret indstilling

pure cinema  slukket

farvetemp. manuel

cti slukket

farvekontrol

r -2

y-2

g-2

c -4

b -1

m -1

frverum 2

intelligente farver slukket

dnr slukket

mpeg slukket

bnr slukket

dynamisk kontrast  slukket

sortniveau slukket

acl slukket

gamma 3

intelligent dre slukket

i-p 2

prøv det, held og lykke

Ja jeg vil også meget gerne vide om nogen har fået kalibreret skærmen. Og om det er ok.

Desuden syntes jeg det er meget svær at få justeret et ordentlig billede på, da der er så mange indstillinger. Jeg er ikke helt vilde med den indstilling, som et engelsk link har skrevet om ved en kalibreret model. Er der nogen der vil noter deres ned og sende ind?

Er der nogen der har fået pip til at virke på en 427xd?

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 17:36

Hejsa.

Jeg forstår ikke folk der kører den break-in cd, jeg syntes der har været en del problemer med den. Jeg har stor succes med min, jeg lod den stå tændt i et par dage med sne på, det var min break-in. Jeg mener, jeg har læst en fa Pioneer har anbefalet det. Der er perfekt billede på min skærm.

Vil faktisk tro at det kan fjerne jeres bjælker igen!

Mit pip virker, men det virker selvfølgelig kun hvis man køre digital og analog.

Mit 427xd er desværre til rep. pt. da der er en fej på begge HDMI indgange. Der er simpelthen løs forbindelse på begge indgange, bare jeg rører med en lille finger, forsvinder billede eller lyd.

Er der andre der har oplevet det?

Skrevet den: 04-Marts-2007 kl. 08:53

Hey,

har lige fået mit 427XD og har kørt breakin dvd'en i 24 timer så nu skal jeg begynde at indstillet skærmen. Læste Karulas anbefalinger men undrer mig over at alt det den kan skal slukkes(intelligente farver, purecinema etc.) skal slukkes for at opnå at godt billede..

Har desuden et problem når jeg ser DVD, farverne virker helt grønne eller er ihvertfald ikke så gode som når jeg ser alm tv.

Er der nogen der vil dele deres indstillinger med en nybagt ejer af denne skærm?

Skrevet den: 04-Marts-2007 kl. 09:33

Hej Jasmin Prøv at gå ind i Menuen og rette indgangssignalet på

input 2 ( inp. 2 er i den øverste række på fjrnbetjen.) og

stil den på component, hvis det er din tilslut. eller forsøg en anden.

Husk du skal indstille TV,et for hver indgang  1  2  3  4, hvis

du har DVD,en   på input 2, kan det jo også være at være at instillingen

på input 2 er forkert.

Håber det hjælper lidt

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Skrevet den: 04-Marts-2007 kl. 11:43

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

(..) Men det har lært mig at man aldrig skal se 4:3 på en 16:9 format skærm.

Hvad gør du så, når du skal se TV2?

Venligst
Søren

Jeg benytter zoom formatet BRUGER BRED. Der forsvinder lidt af billedet, men folk ser stadig normale ude, så det kan jeg nemt leve med. Synes faktisk at det er mere behageligt at se tv, når hele skærmen er fyldt ud.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 04-Marts-2007 kl. 11:46

Jeg vil lige advarer mod Kjelstrups indstillinger! Hans kontrast er meget høj, så medmindre ens skærm er indkørt, bør man ikke have en så høj kontrast (max 25) og jeg ville nok også sænke lysstyrken til omkring -5.

-------------

Skrevet den: 04-Marts-2007 kl. 12:11

Hov er der flere der edder Kjelstrup?

Jeg har ikke skrevet nogen indstillinger.

Skrevet den: 04-Marts-2007 kl. 12:19

Ja, jeg har en kontrast på 39, min skærm er kørt ind, før det kørte

jeg med ca 28 i kontrast og lys -2

og jeg har aldrig haft burn in eller retention, eller noget der ligner

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Skrevet den: 04-Marts-2007 kl. 21:08
undrer mig bare over hvorfor man ikke kan vælge de indstillinger såsom intelligente farver, pure cinema osv.. Alle ting der i mine øjne burde øge billedkvaliteten men som mange åbenbart vælger fra for at øge kvaliteten.. er det bare mig eller hænger det ikke helt sammen?

Skrevet den: 05-Marts-2007 kl. 08:52

Du kan jo selv afprøve det og se om det bliver bedre,

PURE CINEMA kan du kun bruge til noget når du ser HD dvdfilm mener jeg

at have læst et sted.

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Print side | Luk vindue