Print side | Luk vindue

Forskellig lydstyrke

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161072
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 00:47

Emne: Forskellig lydstyrke
Skrevet af: Benjeedk
Emne: Forskellig lydstyrke
Skrevet den: 07-Juni-2020 kl. 21:11
Hej
Jeg har lige monteret et nyt sæt Pioneer højtalere i min bil.
Efter de nye højtalere blev monteret er der forskel i lydstyrken på højre og venstre højtaler (indstillingerne er sat til center)
Nogle bud på hvor fejlen kan ligge?

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 08-Juni-2020 kl. 06:17
Mine bud.

Dårlig installering.   Dårlig enhed.  Radio er ikke stærk nok til de nye enheder.

Bare bud 

Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 08-Juni-2020 kl. 07:11
Hvad med ombyttede højttalerledninger fra radio til højttalere? Mener, at rød ledning skal i rød ind/udgang, sort, eller grå ledning skal i sort ind/udgang.

Hvis det er koblet forkert sammen, så vil den forkert tilkoblede lyde svagere end den rigtige. Sådan var det i hvert fald i gamle dages "stereotest" som kørte på DR.

Byt om på ledningerne til den højttaler, som lyder svagt - hør om det hjælper.

Kan du smide billeder af, hvordan det er koblet sammen nu?

Skrevet af: Benjeedk
Skrevet den: 08-Juni-2020 kl. 09:16
jeg prøver at bytte om på ledningerne, der står nemlig intet på højtalerne om hvad der er plus og minus og kablerne er samme farve. Dog har jeg monteret ledningerne ens på begge højtalere.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 08-Juni-2020 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Benjeedk Benjeedk skrev:

jeg prøver at bytte om på ledningerne, der står nemlig intet på højtalerne om hvad der er plus og minus og kablerne er samme farve. Dog har jeg monteret ledningerne ens på begge højtalere.
Du kan finde + pol med et AA batteri, når membrane går udad er den terminal der er tilsluttet AA batteri +pol > højttalers +pol.
Ledninger er vel ikke helt ens, den ene har måske en tynd farvet stribe til forskel? Wink

-------------
Mvh. JørgenT

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 08-Juni-2020 kl. 09:59
Fejlen kan vel også ligge i de nye højttalere. Test dem på en anden radio/forstærker.

Print side | Luk vindue