Jeg har bestilt nogle småting hos en kendt dansk forhander. Jeg udelader navnet, da en uhøflig medarbejder ikke skal hænge et helt firma ud. (nej, det er ikke Cinemagic)
Jeg bestilte varen og bad om levering til afhentning på posthus. PGA en blanding af sygdom og forglemmelse fik jeg ikke afhentet pakken til tiden. Jeg undersøger så sagen og kan se på postnords hjemmeside at ordren er afsluttet og pakken er registreret som afhentet dagen efter jeg senest skulle have hentet den.
Jeg er i kontakt med firmaet vedr. dette og siger at jeg selvfølgelig betaler endnu en gang porto og så kan de sende pakken igen. Den høflige medarbejder har styr på tingene og synes det lyder lidt mærkeligt. Hun fortæller at de ikke kan se at der er en pakke på vej retur, så vi aftaler at jeg skal gå på posthuset og undersøge om pakken måske stadig ligger der. Det gør den ikke. Hun anbefaler at jeg bare bestiller varen på ny, da jeg automatisk vil få penge retur, når de får min første pakke retur. Det vælger jeg at vente med, da jeg gerne vil vide hvad der er sket med den første pakke før jeg bestiller igen.
Da der ikke er sket noget efter 14 dage, så kontakter jeg igen firmaet. Igen får jeg en flink medarbejder i røret, som fortæller at de endnu ikke har fået pakken retur, men at pengene automatisk vil gå på min konto når de har pakken. Jeg venter...
I dag, efter endnu 14 dage kontakter jeg igen firmaet. Jeg får en ikke særlig imødekommende personi røret. det går hurtigt i mundhuggeri. Jeg siger at jeg ikke har modtaget pakken og gerne vil have penge retur. Han svar er: bevis du ikke har fået pakken, hvilket jo er lidt svært. Dernæst insisterer han på at jeg selv skal kontakte PostNord og finde ud af hvor pakken er. Jeg forklarer at det er hans firma der har haft kontakten med PostNord, så det er selvfølgelig ikke mig der skal bøvle med PostNord. Han svar er at jeg selv har valgt på deres hjemmeside at det var PostNord der skulle levere pakken. Jeg holder på mit, men må flere gange i samtalen tage røret væk fra hovedet og bede ham om at lade være med at råbe og bare slappe lidt af så vi kan have en almindelig samtale. Det ender med han surt siger at han nok skal ringe til PostNord, hvorefter han smækker røret på. Det tvivler jeg på han gør...
Det undrer mig da der på PostNords hjemmeside tydeligt står at det er AFSENDER der skal kontakte dem hvis der er problemer med levering. Jeg har aldrig været ude for sådan en behandling før og det undrer mig
Selvfølgelig skal jeg ikke kontakte PostNord. De vil jo kun tale med afsender.
Hvordan skal jeg lige bevise jeg ikke har modtaget en pakke? Som jeg oplyste til ham; "jeg ved ikke hvad der sket med pakken og kan ikke udtale mig om at den er hentet. Men jeg ved at JEG ikke har hentet pakken og hvis der er en underskrift, så kan jeg garantere at det ikke er min
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|