Print side | Luk vindue

Hvad skal I bruge jeres feriepenge på?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161118
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 21:29

Emne: Hvad skal I bruge jeres feriepenge på?
Skrevet af: Guests
Emne: Hvad skal I bruge jeres feriepenge på?
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 12:19
Er nysgerrig på hvad folk har i tankerne ift. at bruge deres udbetalte feriepenge til (hvis I er så heldige) når de en gang kommer ind på kontoen. Jeg er ikke selv helt afklaret endnu men overvejer om Tv'et skal skiftes :)

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 12:27
Nu får jeg jo ikke feriepenge som pensionist. Men beløbet til pensionister på 1000 kr., gør at man føler sig meget lidt værdsat efter 49.5 års tro tjeneste., ja nærmest uønsket. Men hva pokker jeg er da i det mindste sammenlignelig med en "Flygtning" på hjemsendelsesydelse, som modtager samme beløbDead

Mine 1000 kr., bliver doneret til et Dyre Rescue Center - og zoologisk have i Odsherred. De gør et fænomenalt arbejde for syge dyr - ofte tidligere forsøgsdyr, eller misrygtede dyr . Jeg har doneret hertil under hele Corona krisen.   

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 12:34
Det sker vist ikke foreløbigt med at få dem
Min dyre surroundreceiver er delvist defekt (og selvfølgelig lidt uden for garanti), så måske en ny en

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 12:51
En flaske 'The Macallan' og en luksus prostitueret....

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 13:00
Den tusse rækker til at køre ind til byen og hjem igen. Det er drøn latterligt at folk på overførsel kæmmes over en kam og spises af med en tusse Dead

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 13:17
Det er vildt nok at det ikke sker før til oktober. Jeg ved ikke med feriepengene, men de 1000 slask til vi tabere på overførselsindkomst kommer altså først til oktober.

Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu får jeg jo ikke feriepenge som pensionist. Men beløbet til pensionister på 1000 kr., gør at man føler sig meget lidt værdsat efter 49.5 års tro tjeneste., ja nærmest uønsket.  

Klynkerøv. Hvis du er folkepensionist får du jo i forvejen en ret pæn portion penge forærende hver måned - lige indtil coronaen (eller djævelen) tager dig.

Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Den tusse rækker til at køre ind til byen og hjem igen. Det er drøn latterligt at folk på overførsel kæmmes over en kam og spises af med en tusse Dead

Ja alle os andre får 0 kr, de feriepenge er penge vi selv har indbetalt. Jeg modtager gerne 1000kr

Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Nu får jeg jo ikke feriepenge som pensionist. Men beløbet til pensionister på 1000 kr., gør at man føler sig meget lidt værdsat efter 49.5 års tro tjeneste., ja nærmest uønsket.  

Klynkerøv. Hvis du er folkepensionist får du jo i forvejen en ret pæn portion penge forærende hver måned - lige indtil coronaen (eller djævelen) tager dig.
Jeg klynker ikke, og nej jeg får mindste beløb i folkepension, og betaler i øvrigt mere i skat end jeg får i folkepension. Det er behandlingen af pensionister som jeg beklager mig over i almindelighed.

Jeg har ikke behov for de penge, derfor forære jeg dem væk.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 13:27

Nu får jeg jo ikke feriepenge som pensionist. Men beløbet til pensionister på 1000 kr., gør at man føler sig meget lidt værdsat efter 49.5 års tro tjeneste., ja nærmest uønsket. Men hva pokker jeg er da i det mindste sammenlignelig med en "Flygtning" på hjemsendelsesydelse, som modtager samme beløbDead

Mine 1000 kr., bliver doneret til et Dyre Rescue Center - og zoologisk have i Odsherred. De gør et fænomenalt arbejde for syge dyr - ofte tidligere forsøgsdyr, eller misrygtede dyr . Jeg har doneret hertil under hele Corona krisen.   
Du har jo ellerede fået dine feriepenge da du gik på pensionWink

-------------
Mvh Jesper

Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Du har jo ellerede fået dine feriepenge da du gik på pensionWink
Jeg kan ikke lige se hvad det har med "Sommerpakken" at gøre. Jeg tænker på de pensionister som virkelig mangler til hverdagen.

-------------

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 13:45
Nu synes også at det er synd for mig, at jeg kun får mine egne penge.Wink

Meeen...... Trådstarter kunne ligesågodt læse på nationen.dk hvis han ville høre politiske skænderier.

Skriv nu hvilke elektroniske apparater i ønsker jer. Det var det han ville høre.SmileSmileSmile

Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Er nysgerrig på hvad folk har i tankerne ift. at bruge deres udbetalte feriepenge til (hvis I er så heldige) når de en gang kommer ind på kontoen. Jeg er ikke selv helt afklaret endnu men overvejer om Tv'et skal skiftes :)

Jeg vil helt afgjort investere i en ny PS4 controller, men hvis jeg spørger konen vil hun nok sige at jeg vist nok allerede har brugt rigeligt med penge i år, da jeg har givet mere væk end jeg har tjent de sidste 2 år.

Skrevet af: Irontoe
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 14:35
Jeg tænker en Arendal 1723 Subwoofer 2

Eller en SVS BP3000 -- Jeg er så meget i tvivl!

Og så nok en ny effektforstærker... De 20.000 skal sgu hurtigt få ben at gå på

Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 14:54
Sonos ARC, og måske lidt mere fra Sonos Embarrassed
Er lidt træt af paplyden i min nye OLED tv Wacko

-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv

Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 14:55
Enten går de i huset som står foran en renovering, eller også ryger de nok bare på pensionen og hygger til senere brug.

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 15:23
Som det ser ud lige nu, er det vel kun pensionister, overførselsindkomster og flygtninge, der modtager ekstra penge. Lønmodtagere modtager hvad der retteligt har været deres hele tiden, hvor man kan undre sig over, at overformynderiet lægger sin hånd på dine egne opsparet penge. Og nu skal det så kaldes for gaveregn, af egne optjente midler.
Tilbage til spørgsmålet, jeg har ikke holdt mig tilbage under coronakrisen, tværtimod, så jeg regner med, at pengene ryger ind på min opsparing. Mine udbetalte feriepenge dækker vel omkring 15-20% af mine tre seneste indkøb.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Ja alle os andre får 0 kr, de feriepenge er penge vi selv har indbetalt. Jeg modtager gerne 1000kr
De feriepenge alle i andre får ville være indefrosset ind til pensionsalderen. Så som Egon Olsen ville ha sagt til regeringen:

Man har en plan, en genial plan! Og så er man omgivet af hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater! LOL

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 15:31
Jeg ved ikke hvad jeg skal bruge dem til. Det er ikke sikkert jeg bruger dem til noget, da jeg ikke mangler noget pt. Der er jo også længe til, men hvis noget går i stykker må jeg købe noget nyt.

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 15:37
Tidligere/flere feriepenge eller ej er underordnet - Det ænder absolut intet for hverken mine prioriteringer eller min adfærd. Ferie mv. er aflyst for i år.

Det eneste jeg umiddelbart har på raderen i år er et LG CX 48 tommer som PC monitor (når det kommer på et godt tilbud) og så en tidlig bestilling af enten et Geforce RTX 3080 Ti eller RTX 3090 Ti (afhængigt af pris og ydelsesforskel)

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K

Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Og så køber du Sonos? LOLLOL

Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 16:25
Er der nogle der kan svare på om vi ikke skal betale skat af de penge vi får tilbage?

Nå men det antager jeg at vi skal. Jeg tænker at pengene skal gå til et nyt tv. Har blikket rettet mod et 75Q70 som jeg godt kunne tænke mig :)

Ellers så trænger mit Radon VEGA 56 grafikkort og 60Hz monitor også til en overhaling. 
Så tænker RTX 2070 Suprt og en 144Hz 27" skærm med G sync. 

Ellers ved jeg det ikke lige. Nu må vi se til oktober når vi får dem :)

-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.

Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 16:29
Jeg tænker de skal bruges til ..... ferie.

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)

Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Er der nogle der kan svare på om vi ikke skal betale skat af de penge vi får tilbage?

Nå men det antager jeg at vi skal. Jeg tænker at pengene skal gå til et nyt tv. Har blikket rettet mod et 75Q70 som jeg godt kunne tænke mig :)

Ellers så trænger mit Radon VEGA 56 grafikkort og 60Hz monitor også til en overhaling. 
Så tænker RTX 2070 Suprt og en 144Hz 27" skærm med G sync. 

Ellers ved jeg det ikke lige. Nu må vi se til oktober når vi får dem :)
Skatten er fratrukket når du får udbetalt feriepengene. Her er en beregner:
https://finans.dk/privatokonomi/ECE12220647/proev-beregneren-saa-mange-feriepenge-faar-du-udbetalt/?ctxref=ext" rel="nofollow - https://finans.dk/privatokonomi/ECE12220647/proev-beregneren-saa-mange-feriepenge-faar-du-udbetalt/?ctxref=ext

Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 17:03
Jeg har tænkt mig at spille 60 rk. EuroJackpot når 1. præmiepuljen er nået op på 570.000.000 kr. til den tid.
De sidste 100 kr. går til en pizza med skinke, løg og ekstra ost.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 17:24
De talte i første omgang om at lave det frivilligt om man ville have dem udbetalt - Jeg ville have gemt dem til året før min pension, som det var planlagt. Ouch

Nu får jeg en masse penge som jeg skal bede banken om at opbevare for mig og det koster både staten og mig penge.

Miljøet er den store taber, når folk går ud og køber eksempelvis nyt tv før det er nødvendigt. Thumbs Down

Jeg bruger penge i mit nær-miljø i stor stil og mere end før krisen. Mit forbrug bliver ikke større af at få nogle ekstra penge, da jeg alligevel ikke kan bruge dem på en ekstra rejse eller andre oplevelser.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.

Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Min ENE sonos one, spiller klasser bedre end lyden på tvet.
Arc har dolby Atmos, og ser pisse lækker ud.

-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Det lyder dyrt for en pizza.

Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det lyder dyrt for en pizza.

Det er vel ikke så galt hvis det er en familie pizza
Så burde man også have til morgenmaden dagen efter

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 18:04

Jeg har tænkt mig at spille 60 rk. EuroJackpot når 1. præmiepuljen er nået op på 570.000.000 kr. til den tid.

Klasse kommentar - du er sgu ved at være i god form igen “ The Hangman's Knot Inn”....

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

De talte i første omgang om at lave det frivilligt om man ville have dem udbetalt - Jeg ville have gemt dem til året før min pension, som det var planlagt. Ouch

Nu får jeg en masse penge som jeg skal bede banken om at opbevare for mig og det koster både staten og mig penge.

Miljøet er den store taber, når folk går ud og køber eksempelvis nyt tv før det er nødvendigt. Thumbs Down

Jeg bruger penge i mit nær-miljø i stor stil og mere end før krisen. Mit forbrug bliver ikke større af at få nogle ekstra penge, da jeg alligevel ikke kan bruge dem på en ekstra rejse eller andre oplevelser.

100% enig! 

Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 19:15
Et vandkølet RTX 3090 TI grafikkort, et sæt HP Reverb G2 VR briller, og nu vi er i gang så evt en Fleshligt Launcher. Så burde underholdningen være sikret til efteråret Big smile

Skrevet af: saaby
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 19:50
Har kig på et Garmin Fenix 5 Plus, ny opvaskemaskine, ombygning af stuen,  titanium bolte til cyklen og en pose Matador mix - alt sammen noget jeg ville have købt alligevel, men det kan være jeg nu flotter mig og køber en STOR pose Matador mix Tongue

Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Et vandkølet RTX 3090 TI grafikkort, et sæt HP Reverb G2 VR briller, og nu vi er i gang så evt en Fleshligt Launcher. Så burde underholdningen være sikret til efteråret Big smile

Fleshligt launcher burde nok ikke spørge men har du et link :-)

Ellers skal opsparingen fyldes lidt op igen, har kæmpet med at holde forbruget oppe under krisen :-) 

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 21:06

Jeg får Kr. 33.000.-  for tre-ugers feriepenge.

Jeg fik i øvrigt også 250.000.- udbetalt skattefrit ved "kristisk sygdom" af mine to pensionsselskaber, da jeg blev opereret for kræft i bugspytkirtlen d. 6. februar i år...  

Nej, jeg aner overhovedet og absolut ikke, hvad de mange penge skal bruges til. 

Jeg har allerede et ganske udemærket HiFI-setup, som kan holde mig kørende i mange år, og har ikke just noget behov for nye tekniske udskejelser.

PS.

Sidste år gav jeg 5 x 1000 kroner i julehjælp til værdigt trængende familer via min FB profil.

Det vil jeg også gøre i år, da vi til efteråret utvivlsomt vil se rigtig, rigtig mange konkurser og tusinder af fyringer i kølevandet på Corana-pandemien - når alle de statslige Covid-19 hjælpepakker ophører....

Bedste hilsner,

-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package

Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 21:27
Jeg får knapt så meget udbetalt (efter skat), men de går nok bare ind i den daglige drift, alternativt lagt i en pensionsopsparing.

Havde i forvejen bestilt en tømrer der skal renovere lidt på huset for 80kkr.
Overvejede tidligere på året at betale resten af gælden på huset (har 2 år tilbage på kreditforeningslånet), men det bliver dyrere end bare betale de sidste rater.

Ferie - det bliver sikkert i Danmark igen i år. Konen siger vi skal male sokkel på huset.......

Nyt tv?
Tjah, står det gamle 5090 af, bliver det nok til et 55” Panasonic OLED, men det gør ekstra udbetalte feriepenge ingen forskel på.

Desuden kommer de først til oktober og jeg bruger ikke penge inden de er på bogen.
Måske jeg skal overveje hvor meget modeltog jeg kan få på black friday i år?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk

Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg får knapt så meget udbetalt (efter skat), men de går nok bare ind i den daglige drift, alternativt lagt i en pensionsopsparing.

Havde i forvejen bestilt en tømrer der skal renovere lidt på huset for 80kkr.
Overvejede tidligere på året at betale resten af gælden på huset (har 2 år tilbage på kreditforeningslånet), men det bliver dyrere end bare betale de sidste rater.

Ferie - det bliver sikkert i Danmark igen i år. Konen siger vi skal male sokkel på huset.......

Nyt tv?
Tjah, står det gamle 5090 af, bliver det nok til et 55” Panasonic OLED, men det gør ekstra udbetalte feriepenge ingen forskel på.

Desuden kommer de først til oktober og jeg bruger ikke penge inden de er på bogen.
Måske jeg skal overveje hvor meget modeltog jeg kan få på black friday i år?

Klaus

Der er nok til en bane eller to 😉

Frank

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 22:10
DanishCanadian, vil du ikke gøre mig en tjeneste og rette overskriften?
Tak Smile

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Der er nok til en bane eller to 😉

Sådan et damplokomotiv passer ikke ind i min epoke 5 og 6 samling ;-)

Klaus

-------------

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Nu synes også at det er synd for mig, at jeg kun får mine egne penge.Wink

Meeen...... Trådstarter kunne ligesågodt læse på nationen.dk hvis han ville høre politiske skænderier.

Skriv nu hvilke elektroniske apparater i ønsker jer. Det var det han ville høre.SmileSmileSmile

Helt klart noget VR

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden

Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 23:21

Har selv en playbar og to Sonos 1 som baghøjtalere, nem, simpel og dejlig Surround

-------------

Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 15-Juni-2020 kl. 23:39

Ha ha... Jeg har faktisk tænkt mig at købe et RTX 3080TI og netop HP Reverb G2 VR briller... Hopper nok over Fleshligt`en LOL

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Skrevet af: ASKF
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Fleshligt launcher burde nok ikke spørge men har du et link :-)

Ellers skal opsparingen fyldes lidt op igen, har kæmpet med at holde forbruget oppe under krisen :-) 

http://www.sinful.dk/fleshlight-launch" rel="nofollow - https://www.sinful.dk/fleshlight-launch

Da disse ornanirør er for små, vælger jeg nok at smidde pengene ind på en konton, hvor de kan vente på jeg skifter bil om et par år. Min økonomiske buffer er heldigvis stor nok til at jeg ikke bemærker dem, ud over at mine opsparingsmål nås lidt hurtigere.

Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 06:10
Herfra bliver det nok til
- et Apple TV
- nye hovedtelefoner
- en rejse

... og jeg brækker mig over de uforskammede pensionister der brokker sig over at de får 1.000 kr FORÆRET!! Hvad bilder i jer ind? 
Alle dem der går på arbejde får ikke noget foræret og det skal de heller ikke have, for det er naboen der skal betale. MEn det får i - og så brokker i jer over beløbet - fy for....

-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62

Skrevet af: inside
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 07:37
jeg skal have en PS5 på release, og tænker nogle af feriepengene fint kan gå til den.

Skulle der komme et Panasonic 65" OLED med fuld HDMI 2.1, så kunne det også godt ske, at det gamle Panasonic VT60 endelig blev opgraderet til nye moderne tider LOL

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 07:50

Husk lige én ting, Hother. Os, der får udbetalt feriepenge har slidt og slæbt for dem i et helt år. Det er vores egne penge vi får udbetalt.

De 1.000,- du får er penge lige ud af statskassen, som vi alle skal betale.

Din sammenligning er kun valid, hvis de feriepenge vi fik udbetalt stadig ville vente på os, når vi blev pensionister.

Ikke at jeg er imod, at folk på overførselsindkomst får en økonomisk gave af staten (for det er en gave - I skal ikke engang betale skat af dem), men du kan (i mine øjne) ikke tillade sig at være "misundelig" på os andre. Du har allerede fået udbetalt alle dine optjente feriepenge - det har vi andre ikke, og det er blot de penge vi allerede har tjent vi nu får (og skal betale skat af).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Herfra bliver det nok til
- et Apple TV
- nye hovedtelefoner
- en rejse

... og jeg brækker mig over de uforskammede pensionister der brokker sig over at de får 1.000 kr FORÆRET!! Hvad bilder i jer ind? 
Alle dem der går på arbejde får ikke noget foræret og det skal de heller ikke have, for det er naboen der skal betale. MEn det får i - og så brokker i jer over beløbet - fy for....

Jeg er IKKE en af de heldige der modtager nogen penge fra den store “fælles kasse”, men hvis man sætter sig lidt ind i tingene så forstår man måske lidt bedre “nogle” af dem som brokker sig. 

Skrevet af: Ehlz
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 08:15
Tjaa, folk på arbejdsmarkedet får ingenting foræret, de får derimod deres egne penge udbetalt før tid.

Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

DanishCanadian, vil du ikke gøre mig en tjeneste og rette overskriften?
Tak Smile

Hermed gjort. Embarrassed

Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 08:28
Jeg tænker, at mine hårdt optjente feriepenge, som staten i første omgang havde taget gidsel, skal bruges på at opgradere lydsystemet i den næste BMW til et B&W anlæg. Det koster kun 90 af de lange på danske plader...

Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 08:31
En oktober tur, med "Hotel Toyota" Tongue

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .

Skrevet af: mskp
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 09:25
Et LG OLED77CX, hvis det rammer 30K indenfor nogle måneder...

-------------
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Husk lige én ting, Hother. Os, der får udbetalt feriepenge har slidt og slæbt for dem i et helt år. Det er vores egne penge vi får udbetalt.

Din sammenligning er kun valid, hvis de feriepenge vi fik udbetalt stadig ville vente på os, når vi blev pensionister.

Ikke at jeg er imod, at folk på overførselsindkomst får en økonomisk gave af staten (for det er en gave - I skal ikke engang betale skat af dem), men du kan (i mine øjne) ikke tillade sig at være "misundelig" på os andre. Du har allerede fået udbetalt alle dine optjente feriepenge - det har vi andre ikke, og det er blot de penge vi allerede har tjent vi nu får (og skal betale skat af).

Helt enig med dig Keld. Jeg er selv pensionist efter mere end 51,5 års tro tjeneste. Kan ikke se det rimelige i, at en som mig skal have penge, men siger selvfølgelig ikke nej tak til demWink

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Helt enig med dig Keld. Jeg er selv pensionist efter mere end 51,5 års tro tjeneste. Kan ikke se det rimelige i, at en som mig skal have penge, men siger selvfølgelig ikke nej tak til demWink

Flemming
@Flemming, nu drejer det - som jeg har forsøgt at skrive nogle gange, ikke om mig - og åbenbart heller ikke om dig. Vi har ikke brug for pengene. Men det ændre altså ikke på, at der er mange pensionister som kun og knapt kan får det til at køre rundt. Folk glemmer samtidig, at folkepensionerne steg meget lidt i flere år, de penge pensionisterne skulle have haft gik i stedet til SATS-puljerne. 

Ind i mellem er det meget godt at kigge ud over ens egen næsetip. Man skal ikke have ondt i r.... over at pensionisterne fik et lille beløb. 

-------------

Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

En oktober tur, med "Hotel Toyota" Tongue

hehe tak for et lille grin det gav mig :)  godt klippet, god tur

Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Har selv en playbar og to Sonos 1 som baghøjtalere, nem, simpel og dejlig Surround

Godt det ikke er alle herinde der er modstander af Sonos Clap

-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv

Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Ha ha... Jeg har faktisk tænkt mig at købe et RTX 3080TI og netop HP Reverb G2 VR briller... Hopper nok over Fleshligt`en LOL

Pjat, det hører da med til sådan et par 8k VR briller. De burde og lave et bundle ude i Elgiganten, så man kunne få lidt rabat LOL 
Ej, min plan er de udelukkende skal bruges til sim-racing, det bliver fedt!

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 11:27

Flemming
@Flemming, nu drejer det - som jeg har forsøgt at skrive nogle gange, ikke om mig - og åbenbart heller ikke om dig. Vi har ikke brug for pengene. Men det ændre altså ikke på, at der er mange pensionister som kun og knapt kan får det til at køre rundt. Folk glemmer samtidig, at folkepensionerne steg meget lidt i flere år, de penge pensionisterne skulle have haft gik i stedet til SATS-puljerne. 

Ind i mellem er det meget godt at kigge ud over ens egen næsetip. Man skal ikke have ondt i r.... over at pensionisterne fik et lille beløb. 

Hej Hother
Nu må du heller ikke misforstå mig. Jeg mener bestemt også, at de svagest stillede pensionister godt kunne tilgodeses i visse henseender. Men folketinget har lavet en kæmpebrøler ved at blande udbetaling til pensionister m.v. sammen med udbetaling af folks optjente feriepenge. Timingen er efter min mening fuldstændig forfejlet, og jeg kan godt forstå hvis det falder nogle lønmodtagere for brystet.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 12:28
@Flemming, jamen så er vi jo nærmest enige. Fidusen med de 1000 kr., til de svageste stillede er, at der er en vis garanti for at pengene bliver brugt til gavn for dansk erhvervsliv. Jeg donere mine 1000 kr. til en meget værdig modtager, og her vil det også gavne erhvervslivet.  

-------------

Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 12:48

Flemming

At sammenligne egne opsparede midler med en gave er forrykt i denne sammenhæng. Lønmodtagere betaler for gave til overførselsindkomstmodtagere samtidig med at lønmodtagere får egne midler og ingen gave. Om førtid og folke pensionister har det trængt og hårdt i Danmark er en anden snak.

Bortset fra det så skal mine penge forventeligt bruges på turiststeder i DK her til sommer.

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 14:25
Lige til dem som mener at det er deres penge (feriepengene) og det er penge som staten har taget 
og
TIl dem som har ondt i røven over at personer på en overførelsesindkomst får en gave på 1000 kr af staten, som alle lønmodtager skal være med til at betale.

Så skal de jo lige være OBS på nogle fakta.

Pengene er i reglen ikke indbetalt til staten endnu og de firmaer der vælger at indbetale pengene til staten, skal først gøre det med udgangen af 2021. Firmaerne kan også vælge selv at administrerer feriepengene. Dvs. de beholder pengene og udbetaler dem først til medarbejderen, når personen går på pension plus evt. reguleringer.

Så når staten udbelaer feriepengene, men ikke kan få dem fra arbejsgiveren, så er det vel reelt et lån og folk der får udbetalt 20k-30k, som er lånt af staten og som først måske skal betales tilbage til staten om 30-40 år, får da også en gave, der er noget større end de 1000 kr.

Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Lige til dem som mener at det er deres penge (feriepengene) og det er penge som staten har taget 
og
TIl dem som har ondt i røven over at personer på en overførelsesindkomst får en gave på 1000 kr af staten, som alle lønmodtager skal være med til at betale.

Pengene er i reglen ikke indbetalt til staten endnu og de firmaer der vælger at indbetale pengene til staten, skal først gøre det med udgangen af 2021. Firmaerne kan også vælge selv at administrerer feriepengene. Dvs. de beholder pengene og udbetaler dem først til medarbejderen, når personen går på pension plus evt. reguleringer.

Så når staten udbelaer feriepengene, men ikke kan få dem fra arbejsgiveren, så er det vel reelt et lån og folk der får udbetalt 20k-30k, som er lånt af staten og som først måske skal betales tilbage til staten om 30-40 år, får da også en gave, der er noget større end de 1000 kr.

Man skal jo betale 3% i rente for de penge man venter med at betale til sine ansatte. Så det er noget der bliver tjent på fra statens side...

-------------
Get HIFI or die trying c",

Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 15:53

og

Der er vel ikke rigtigt nogen i denne tråd som har ondt i røven over at folk på overførelsesindkomst får 1000kr. Det er mere at nogle af dem som får 1000kr brokker sig og siger det ikke er nok, at folk er utilfredse med.

Skrevet af: klander
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 16:07
Når jeg får mine 3 ugers feriekroner bliver der nok til et nyt tv enten et LG 55" C9 eller et 55" CX kan ikke rigtig beslutte mig for om CX er de 6,111 kr bedre end C9. og så måske en ny cykel 

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 16:26
Jeg synes det er fint at der bliver smidt 1000 kr i helikopterpenge til målgruppen på overførselsindkomster og pensionister. Men jeg havde faktisk forventet noget i omegnen af 4000-5000 kr.

Det er penge, som man er sikker på kommer ud i samfundet og arbejder.
Sådan noget blive ofte betaling på hurtige forbrugsgoder og netop noget som vi har behov for i øjeblikket.

Det er ting som café/restaurant besøg, tivoliture, oplevelser og diverse gadgets.

De mere velstillede, som man giver feriepengene før tid, de ryger for manges tilfælde bare ind i en pulje og ender ikke i hurtigt forbrug. Hvis der er penge nok hver måned, så handler folk ikke af nød og har planlagt sit forbryg. Her gør det ofte ikke den store forskel med 20-30.000 kr i feriepenge.

-------------

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 17:04

De mere velstillede, som man giver feriepengene før tid, de ryger for manges tilfælde bare ind i en pulje og ender ikke i hurtigt forbrug. Hvis der er penge nok hver måned, så handler folk ikke af nød og har planlagt sit forbryg. Her gør det ofte ikke den store forskel med 20-30.000 kr i feriepenge.

Det er jeg enig med dig i. Nu kan folk så sætte dem i banken til minus-rente. De var nok forrentet bedre i feriefonden.

Jeg var selv med til at få indefrosset godt 4.000 kr. i dyrtidstillæg i 70'erne, og de er omkring 90.000 kr. efter skat værd i dag.

Mange små firmaer ville heller ikke selv ligge med feriepengene fordi de skulle forrentes. Vis nok med næsten lige så meget som feriefonden kunne give.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er jeg enig med dig i. Nu kan folk så sætte dem i banken til minus-rente. De var nok forrentet bedre i feriefonden.

Man kunne jo også sætte dem ind på en pensionsopsparing.

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 20:53
Hele denne (på nuværende tidspunkt) ca. 600 milliarder kroner dyre Corona-pandemi kommer til, at koste ALLE skatteydere dyrt de næste 10-15 år i form af diverse skjulte skatteforhøjelser, nedskæringer, reformer og besparelser fremadrettet set fordi, der er ingen andre end skatteyderne til, at betale for Corona-pandemiens samfundsøkonomiske destruktive ødelæggelser.

Så lad os nu alle KORTSIGTET nyde vores "egenbetalte" GAVER... hvad enten de stats - og skatteyderfinansieret Kr. 1000.-  til personer på overførselsindkomster eller de selvfinansieret Kr. 33.000.-  i feriepenge, som eksempelvis undertegnede lønmodtager.

Bliver DIN og MIN verden bedre af flere penge...? Ha, ha, nej, det tvivler jeg stærkt på, at det gør... 

Enhver kan falde død om i morgen... og det bliver ALTID den "næste" generation, som kommer til, at betale til Statskassen for de tidligere politiske fadæser. Sådan har det historisk set altid gjort sig gældende i Danmark.

God sommer Tongue

-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package

Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 21:08
Jeg er førtidspensionist, og har oplevet, at da jeg bestilte de almindelige feriepenge, så blev det modregnet i boligydelsen... Så det er penge frem og tilbage igen - ligevidt.
Var der noget med, at det ville blive frivilligt, om man ville have feriepengene udbetalt eller hvad? Så vil jeg nok vælge at lade skidtet stå, fordi selv om det ikke vil blive modregnet, så skal det da nok blive det senere hen, TROR jeg... Om man kan frasige sig retten til de 1.000 Kr., ved jeg så ikke. Behovet er der ikke. Heller ikke selv om beløbet havde været højere.

Jeg er nok bare kedelig.

Skrevet af: Quest
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 21:49
Feriepenge eller ej, så har jeg netop sendt penge fra madrassen i omløb Wink

Jeg har købt et sæt Dynaudio Xeo 10.
De kommer med posten en af dagene - dem glæder jeg mig helt vildt til at lytte på Party

-------------
Walk slowly; drink lots of water

Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Tjaa, folk på arbejdsmarkedet får ingenting foræret, de får derimod deres egne penge udbetalt før tid.

Og for en del af os endda til en højere beskatning end hvis de var udbetalt ved pensionering.

Jeg håber på der kommer en ordning, hvor det kan vælges at lade pengene stå i en pensionsordning.

Men ellers skal de ikke bruges til noget, mangler ikke rigtigt noget.

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 21:59
uhhh ha, man skal passe på med den slags debatter her. Men nej jeg er nok ikke en af dem der mener jeg “får” penge. 
Jeg har indbetalt mine feriepenge til indefrysning og mener i en eller anden udligning at det er brutto penge jeg har tjent - så nej jeg føler bestemt ikke det er en gave.
Det er dog penge jeg aldrig har spekuleret over, men vil sgu ikke acceptere det som en gave.
Blir lidt samme debat som den med folk tror skattepenge retur er et lotteri, man enten vinder eller taber i. 

Nå men til otp - tror egentlig ikke jeg skal så meget.
Overvejer dog en danskvand modul til min quooker.

Bort set fra det - ift ønskede effekt, er det så ikke nu vi danskere er mest købemodne istedet for oktober?
Kan godt være det ikke kan lade sig gøre før, men effekten ville da være større med en ekstraindkomst op imod ferien.
Dont know - min ferie skulle alligevel holdes i dk iblandt murbrokker og rockwoolrester.
Men måske øldepotet får en opgradering den næste tid;)

Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 22:23
Nu var min tanke at høre hvad folk havde tænkt sig at gøre med de penge de fik. Ikke så meget om pengene skal ses som en gave, om det er fair med 1000 kr til visse i befolkningen e.l. Mere helt nøgterne, hvad har du tænkt dig? 

Nyt TV, ferie, pensionsopsparing, forstærker, gaver til mine børn, what ever. 😊

Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-Juni-2020 kl. 22:42
Og det ser ud til at blive frivilligt, om man vil have feriepengene udbetalt:  https://www.bt.dk/politik/danskerne-kan-vaelge-feriepenge-fra" rel="nofollow - https://www.bt.dk/politik/danskerne-kan-vaelge-feriepenge-fra  

Men om det også kommer til at gælde for 1.000 Kr-sedlen, vides så ikke... Men kan den ikke fravælges, så kan den gå som et "tilskud" til at få lavet lidt antennearbejde, i form af at antennen skal smides på loftet, da der var et kort udfald her til aften, på 1'eren.

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 10:22
Så I DR Ultranyt i går? Det handlede om at forældrene får ekstra feriepenge, så børnene kan godt begynde at plage om nye ting LOL

https://www.dr.dk/drtv/se/ultra-nyt_-plag-om-en-pool-lige-nu-er-chancerne-gode-_-molly-har-angst-for-at-miste-sin-mor_185413" rel="nofollow - https://www.dr.dk/drtv/se/ultra-nyt_-plag-om-en-pool-lige-nu-er-chancerne-gode-_-molly-har-angst-for-at-miste-sin-mor_185413

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Trisse
Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 12:17
Måske der så igen kommer plus på kontoen efter at have bestilt Lemus Home 1500 :-) 

Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 12:30

LOL

Hvis din karakter blev opfundet i et sketch-show, så ville man kritisere dem for at have lavet en alt for åbenlys karakter baseret på fordomme..

Et lille hint (som andre også allerede har skrevet, men mener faktisk at det er vigtigt at understrege overfor dig!): Dem der får 1000 kroner, er faktisk de eneste, som rent faktisk FÅR noget.. Alle andre får ikke noget, fordi det har hele tiden været deres penge..

Og nå ja, DINE feriepenge, dem fik du, da du gik på pension.. Og ved du hvad: Den gang fik alle andre ikke 1000 kroner, selvom du fik din indtjente feriepenge..

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 12:37
stop lige dig selv der. Eller smut til nationen. dk.

Jeg er selv 50 og får de penge som jeg selv synes jeg burde råde over. 

Men ærligt jo ikke anderledes med ATP. Min far døde som 61 årig og ATP pengene var væk!

Nå men min pointe er sgu at du skal tale pænt til Hother. Og ja han får 1.000 kr. af staten/os andre. I mine øjne burde alle pensionister have mindst 5.000 kr !!

Og så god dag til alle  

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Alle andre får ikke noget, fordi det har hele tiden været deres penge..

Jo, de gør. Det er penge der ikke endnu er indbetalt eller sat til side. Så reelt får du lov til at låne pengene af staten uden at det koster dem noget.

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 12:52

Jo, de gør. Det er penge der ikke endnu er indbetalt eller sat til side. Så reelt får du lov til at låne pengene af staten uden at det koster dem noget.
Eh, nej. Pengene er (bliver) indebetalt i perioden 1. september 2019 til 31. august 2020. Jeg låner skam ikke noget, når jeg får mine egne penge til oktober. Tværtimod!

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Eh, nej. Pengene er (bliver) indebetalt i perioden 1. september 2019 til 31. august 2020. Jeg låner skam ikke noget, når jeg får mine egne penge til oktober. Tværtimod!

Prøv nu at sætte dig ind i tingene.

Der er IKKE betalt noget endnu. 

For at undgå at virksomhederne skulle indbetale feriepengene 2 gange i overgangsperioden, op det skulle gå ud over virksomhedernes kassebeholdning, blev der indført denne ferie fond.

Virksomhederne kan så vælge at indbetale feriepenege for overgangsperioden med udgangen af 2021 eller vælge selv at administrer pengene og først udbetale dem, når personen går på pension. Såfremt virksomheden vælger at bibeholde de indefrosne feriemidler, vil der ske indeksregulering i henhold til den nye ferielov § 7. Reguleringen foretages med udgangspunkt i en indeksering, der meddeles virksomhederne fra fonden. Indekseringen opgøres af fonden på baggrund af strukturstatistikken fra Dansk Arbejdsgiverforening, der senest i 2018 udgjorde på 2,4%.

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 13:18

For at undgå at virksomhederne skulle indbetale feriepengene 2 gange i overgangsperioden, op det skulle gå ud over virksomhedernes kassebeholdning, blev der indført denne ferie fond.

Virksomhederne kan så vælge at indbetale feriepenege for overgangsperioden med udgangen af 2021 eller vælge selv at administrer pengene og først udbetale dem, når personen går på pension. Såfremt virksomheden vælger at bibeholde de indefrosne feriemidler, vil der ske indeksregulering i henhold til den nye ferielov § 7. Reguleringen foretages med udgangspunkt i en indeksering, der meddeles virksomhederne fra fonden. Indekseringen opgøres af fonden på baggrund af strukturstatistikken fra Dansk Arbejdsgiverforening, der senest i 2018 udgjorde på 2,4%.
Jamen dog, jeg har skam sat mig ind i tingene. Jeg er ansat i staten. Staten indebetaler og indberetter samtidigt. Dvs. Lønmodtagernes Feriemidler låner faktisk mine penge i en måneds tid ;-)

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Men ærligt jo ikke anderledes med ATP. Min far døde som 61 årig og ATP pengene var væk!

Nå men min pointe er sgu at du skal tale pænt til Hother. Og ja han får 1.000 kr. af staten/os andre. I mine øjne burde alle pensionister have mindst 5.000 kr !!

Og så god dag til alle  

Hvis du bruger citer funktionen ville andre vide hvem du taler til.
Og hvorfor kun 5000, det ville da være meget nemmere bare at sætte 10.000 ind på alle nem-konti, så slipper staten også for alle problemerne med ferie penge, jeg gætter ends på at vi ville spare penge på da der ikke skal bruges penge på sær administration at ferie penge

-------------

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 16:19

Og så god dag til alle  

Jeg skal nok helt styre, hvorvidt eller hvornår jeg stopper.. Og du glemte at skrive nazionen.dk, så var det blevet ekstra "sjovt"..

Når Hother opfører sig som den klassiske stereotype af en 70-årig mand, som har meget travlt med at fortælle alle andre, hvad han burde få, fordi han har arbejdet i 50 år, ja så kommer jeg til af "kalde" ham på det.. Lige som jeg ville påtale det overfor en herre, som valgte at skælde ud over, at den gratis sandwich, som han lige har modtaget, ikke har oksemørbrad i, men kun noget tunsalat lavet på dåsetun.

Og det er fint, at du mener, at pensionister har fortjent flere penge.. Det kan man så være enig i eller ej, men det ændrer ikke på, at det er uforskammet, at skælde ud over, at folk ikke har givet en stor nok gave, når du faktisk slet ikke kan forvente en gave overhovedet..

Og hvad angår folkepensionister, ja så har jeg ondt af mange af dem, men der er sandt fordyden også nogle af dem, som jeg ikke har ondt af, rent økonomisk!
Og når dem som har klaret sig fint, og har tilsikret sig selv en solid alderdom, vælger at brokke sig over, at de ikke får nok tilbage af staten, ja så må festen stoppe.
Og ud fra Hothers indlæg om nye fjernsyn m.m., ja så tænker jeg ikke, at det er ham, som vi som samfund skal kaste vores medlidenhed/hjælp på...

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 16:24

Vrøvl.. Pengene er/ bliver optjent fra SEP 19 til AUG 20.. Så de 3 uger der tales om nu, ER optjent af arbejdsmodtageren..

Hvorvidt arbejdsgiver endnu har indbetalt dem eller ej, ja det er jo sagen uvedkommende.. Ligesom det er uvedkommende, hvorvidt staten har bestemt at de skulle udbetales nu, eller først ved pension, og om virksomheden kan vælge at vente med at betale pengene indtil feriekontoen på daværende tidspunkt..

Alt det ændrer nemlig ikke på, at arbejdsmodtager HAR optjent pengene, og dermed ER det arbejdsmodtagers penge, også selvom de evt. er indfroset eller ej, eller om de faktisk er "betalt" af virksomehden eller ej.

Så sagen i en nøddeskal: Jo det ER arbejdsmodtagers penge, fordi de er blevet optjent allerede.

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 16:27

Jamen dog, jeg har skam sat mig ind i tingene. Jeg er ansat i staten. Staten indebetaler og indberetter samtidigt. Dvs. Lønmodtagernes Feriemidler låner faktisk mine penge i en måneds tid ;-)

Korrekt, og det er faktisk ligegyldigt om staten eller den pågældende civile virksomhed endnu har indbetalt eller ej.. Det ændrer ikke på, at det er arbejdsmodtagers penge, fordi virksomheden kan aldrig komme til at lade være med at betale dem ud.. Spørgsmålet er bare, hvor lang tid virksomheden rent faktisk kan LÅNE dem af arbejdsmodtager.

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 16:48
Kender ikke Hother eller hans personlige forhold. Ved herinde fra at han skifter TV rimelig ofte, men det er jo hans valg. 

Og læser du hvad han skriver så klager han jo heller ikke på egne vegne. Men uanset hor uenige vi kan være så er tråden her jo om hvad man vil bruge de få eller mange penge man eventuelt vil få.

Og som sagt er mine brugt på Lemus Home Classic 1500. Kommer på mandag. 

Og god dag 

Jesper

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 17:08

Nu er det ikke modtageren af sine egne penge, der låner noget som helst af staten, men i givet fald er det virksomhederne staten lægger ud for.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 18:24

Kender ikke Hother eller hans personlige forhold. Ved herinde fra at han skifter TV rimelig ofte, men det er jo hans valg. 

Og læser du hvad han skriver så klager han jo heller ikke på egne vegne. Men uanset hor uenige vi kan være så er tråden her jo om hvad man vil bruge de få eller mange penge man eventuelt vil få.

Og som sagt er mine brugt på Lemus Home Classic 1500. Kommer på mandag. 

Og god dag 

Jesper

Han klager ikke på egne vegne?!?!

Citat:
Citat slut.

Hvis det ikke er en klagesang over alle, men ikke mindst egen situation, ja så må jeg nok en tur tilbage på skolebænken..
Endda også lige med en smule DF-logik, om at han i det mindste skulle have mere i gave, end de der flytninge..

Og Hother må helt selv bestemme, hvad han vil bruge sine penge til!! Det er hans prærogativ.

Men som sagt, så bliver jeg en smule træt, når folk, som har rigeligt med penge til at der er salt på ægget hver dag, sidder og brokker sig over, at de ikke får noget mere fra staten, og gerne vil i samme bås som den fattige pensionist, som ikke har nogen friværdi eller andre ting som gør, at man har råd til en masse andet end en lille lejlighed og rugbrød.

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 18:44
Jeg kan se, at man diskuttere mine indlæg, og dermed mine meninger bravt.

Jeg klager IKKE over at jeg får 1000 kr. Det jeg synes er forkert er jo fordelings systemet, at så mange andre på såkaldt overførselsindkomst også for 1000 kr. Mange som jeg måske har lidt svært ved at se, at de har ydet ret meget for landet. Det kan man så synes om, som man vil.

Jeg har skrevet at jeg ikke har ikke har behov for pengene. Af samme årsag vil jeg donere pengene til et ZOO, som jeg mener virkelig har behov for hjælp, i andre sammenhænge.

Jeg havde langt hellere set, at de pensionister og andre der virkelig har behov for pengehjælp fik noget mere end 1000 kr., og så stryge beløbet til os pensionister som ikke har behov for de 1000 kr.

-------------

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 18:49
Kunne vi prøve at få tråden tilbage på sporet hvor jeg egentlig bare vil høre jer om hvad i vil bruge de penge i får ud på. 

Om I mener det er for meget med 1000 eller for lidt. Om I mener det er en gave eller jeres egne penge er i min verden enormt uinteressant. Det kan jeg gå på EB og læse kommentar for at få indblik i. 

Så tilbage på sporet folkens...... Wink 

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 19:39
Ingenting, jeg er ikke så heldig at jeg får feriepenge.

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 20:01

Ingenting, jeg er ikke så heldig at jeg får feriepenge.

Du får vel dine egne feriepenge, eller den fine gave fra os allesammen?

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 20:08

Kunne vi prøve at få tråden tilbage på sporet hvor jeg egentlig bare vil høre jer om hvad i vil bruge de penge i får ud på. 

Om I mener det er for meget med 1000 eller for lidt. Om I mener det er en gave eller jeres egne penge er i min verden enormt uinteressant. Det kan jeg gå på EB og læse kommentar for at få indblik i. 

Folk er totalt fløjtende ligeglade med hvad topic egentlig er. Nu har du gjort dem opmærksomme på det 2-3 gange, og de fortsætter bare deres bedøvende ligegyldige politik snak. Meget "tå-krummende", må man sige.

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 20:12
Vi vil formentlig gøre noget så kedeligt, som at bruge pengene til afdrag på lån.

Måske et nyt 55" TV ryger i kurven, men det tænker jeg er ok. Vores nuværende er 9 år gammelt og er begyndt at tænde af sig selv om natten. Så det ville vi nok have skiftet uanset hvad.

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 20:18
O.T.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 20:29

Folk er totalt fløjtende ligeglade med hvad topic egentlig er. Nu har du gjort dem opmærksomme på det 2-3 gange, og de fortsætter bare deres bedøvende ligegyldige politik snak. Meget "tå-krummende", må man sige.

Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 21:54

Tilbage på sporet - jeg undlader at få dem udbetalt...

-------------

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 23:20

Med risiko for at gå off-topic igen: Kan man undlade at få dem udbetalt?

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K

Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 17-Juni-2020 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Med risiko for at gå off-topic igen: Kan man undlade at få dem udbetalt?

Det lader til de vil gøre det valgfrit om man vil have dem nu eller vente til man går på pension
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-vil-give-valgfrihed-om-indefrosne-feriepenge" rel="nofollow - https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-vil-give-valgfrihed-om-indefrosne-feriepenge

Print side | Luk vindue