Print side | Luk vindue

Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161139
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 03:54


Emne: Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk
Skrevet af: kenneth85
Emne: Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk
Skrevet den: 18-Juni-2020 kl. 08:00
Hej med jer.

Igår dumpet der sådan et brev ind i min E-boks.

De opfordre mig til at ændre mit kørselsfradrag så jeg undgår skattesmæk.
Jeg har efter bedste erindring forsøgt at ændre det til det korrekte antal dage jeg har kørt på arbejde.
Men hvordan i alverden havde Skat forestillet sig at jeg skulle kunne bevise hvor mange dage jeg har kørt på arbejde? 
Jeg tænker at der helt sikker må være nogen som mig der tænker det samme, og så bare kommer frem til den konklution at de tager chancen og lader være med at ændre noget. 

Jeg ønsker ikke denne debat skal handle om hvorvidt det er OK at snyde i skat, fordi selvfølgelig er det ikke det. 

Det jeg ønsker at debatere er hvordan i tror skat vil håndtere kontrol om man rent faktisk er berettiget til det kørselsfradrag man har angivet.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.



Svar:
Skrevet af: sbndk
Skrevet den: 18-Juni-2020 kl. 08:16
Det eneste jeg næsten kan komme i tanke om, må være via arbejdsgiveren på en eller anden vis - om Skat så kontakter dem via f.eks. stikprøver, eller kontakter de 100 største virksomheder i Danmark for oplysninger. Slavisk at skulle tjekke hver eneste lønmodtager vil være en umulig opgave for Skat. 

Skat har jo selvfølgelig også en lang liste med dem, der har søgt lønkompensation man kan holde op imod folks (ændrede) kørselsfradrag. 


-------------
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 18-Juni-2020 kl. 08:23
Måske skulle de hellere prøve at få nogle af udbytteskat milliarderne tilbage.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 18-Juni-2020 kl. 19:28
@Mufti - det ville give enormt mening, men er desværre bange for det nok ikke er sådan SKAT tænker. De penge er alt for besværlige at få fat i. Kørsel er bare en ekstra skatteopkrævning, med andre ord "lavthængende frugt".

Men den er god nok - virksomhederne indberetter hjemmearbejdsdagene!  https://www.dr.dk/nyheder/penge/undgaa-skattesmaek-efter-coronakrisen-faa-fire-svar-fra-skatteeksperten" rel="nofollow - https://www.dr.dk/nyheder/penge/undgaa-skattesmaek-efter-coronakrisen-faa-fire-svar-fra-skatteeksperten
såååå, uanset hvad bør man nok kigge på det.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-Juni-2020 kl. 20:13
hvordan skulle arbejdspladsen kunne indberette om man fysisk har været på kontoret. De kan selvfølgeligt checke om folk har benyttet deres accesskort.

Jeg har aldrig opgivet / fortalt om jeg var på kontoret eller derhjemme.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 18-Juni-2020 kl. 21:02
man kunne vel også forestille sig, at skat ønsker dokumentation for at man har Kørt, f.eks noget .benzin/diesel regnskab.


Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 18-Juni-2020 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

man kunne vel også forestille sig, at skat ønsker dokumentation for at man har Kørt, f.eks noget .benzin/diesel regnskab.

Det er jo ikke sikkert man har kørt i bil. Man får også kørselsfradrag selvom man kører på cykel ;-)

Jeg har ikke minutiøs dokumentation for antal dage jeg har arbejdet hjemmefra, så det bliver et kvalificeret gæt, hvilket jeg antager skat er ok tilfredse med. 


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 06:56
Tror ikke det som sådan kan kontrolleres andet end ens tro og love erklæring og at de måske vil have nærmere forklaring på hvilket arbejde man har. Der er jo masser af folk der er mødt på arbejde selvom regeringen har villet noget andet.




Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 07:25
Jeg tror primært at disse mails/beskeder fra skat dumper ind pga den nuværende situation hvor mange netop IKKE har været på deres arbejdsplads i 2-3 måneder. Dette vil have en væsentligt indflydelse på det årlige fradrag.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

man kunne vel også forestille sig, at skat ønsker dokumentation for at man har Kørt, f.eks noget .benzin/diesel regnskab.

Det er jo ikke sikkert man har kørt i bil. Man får også kørselsfradrag selvom man kører på cykel ;-)

Jeg har ikke minutiøs dokumentation for antal dage jeg har arbejdet hjemmefra, så det bliver et kvalificeret gæt, hvilket jeg antager skat er ok tilfredse med. 


Nu skriver de kun til dem som har et meget stort kørselsfradrag, dvs. mange km hver dag. Så det er nok de færreste der cykler


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 09:28
Noget pudsigt kunne faktisk være, hvis man undersøgte, om der er en sammenhæng mellem de skatteydere, der har ondt i “den del af anatomien, der forhindrer dem i at drukne nedefra, når de tager karbad” over at folk på overførselsindkomst nu får 1000 kr. af “deres” skattekroner, og de hjemmearbejdende skatteydere, der “glemmer” at ændre deres befordringsfradrag her i 2020.

Mit personlige bud er nemlig, at der er et pænt overlap blandt de to grupper.


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 09:34
Vores arbejdsgiver har pligt til at indberette hvorvidt medarbejdere har arbejdet hjemme eller ej.


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 09:48
Arbejdsgiver skal give en melding til skat om medarbejderen har arbejdet hjemme. Ikke hvor meget eller hvor lidt, men simpelthen bare om det har forekommet


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 10:34
Er det godt nok at tage det normale beløb og gange det med 0,75 (svarende til 9 ud af 12 måneder)?
Tre måneder hjemme fra arbejde


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 12:05
Jeg håber da, at SKAT laver noget analyse og finder de borgere som i forvejen har kørselsfradrag og ikke har et ændret fradragsmønster efter Corona. Disse må være potentielle snydere. Næste step er så, at sammenholde deres primære indkomstkilde med de virksomheder som har meldt ud, at folk skal arbejde hjemme.

Der er desværre nok bare en del manuelt arbejde i det og frygter derfor, at mange slipper afsted med det fordi SKAT ikke har den nødvendige kapacitet.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 13:21
Det er ret simpelt. 
Du har kun ret til fradrag for de dage du reelt har haft transporten, om du cykler, kravler, kører bus eller.... 
Du skal kunne dokumenterer du har været på arbejde det antal dage, hvis du får besked på at skulle dokumenterer retten til dit fradag. Det kan være benzin/dieselboner, logning via computer, osv. Bevisbyrden er din.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg håber da, at SKAT laver noget analyse og finder de borgere som i forvejen har kørselsfradrag og ikke har et ændret fradragsmønster efter Corona. Disse må være potentielle snydere.

Avah?

Rigtigt, rigtigt mange produktionsvirksomheder har haft hjemsendt medarbejdere i administrationen, men dem der producerer varer har svært ved at arbejde hjemmefra.

En del produktionsvirksomheder har faktisk oplevet stigende efterspørgsel på d’ers varer og har hyret ekstra abejdskraft ind.

Du har lige klassificeret dem der holder hjulene i gang (rent fysisk) i produktionsvirksomhederne, som potentielle snydere!


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg håber da, at SKAT laver noget analyse og finder de borgere som i forvejen har kørselsfradrag og ikke har et ændret fradragsmønster efter Corona. Disse må være potentielle snydere.

Avah?

Rigtigt, rigtigt mange produktionsvirksomheder har haft hjemsendt medarbejdere i administrationen, men dem der producerer varer har svært ved at arbejde hjemmefra.

En del produktionsvirksomheder har faktisk oplevet stigende efterspørgsel på d’ers varer og har hyret ekstra abejdskraft ind.

Du har lige klassificeret dem der holder hjulene i gang (rent fysisk) i produktionsvirksomhederne, som potentielle snydere!


Klaus

At man klassificere en gruppe som potentielle snydere, betyder jo ikke at man samtidigt beskylder den fulde gruppe for at være dette. Man bør da naturligvis dykkere længere ned i data. 
Har du et bedre bud på at finde potentielle snydere?


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg håber da, at SKAT laver noget analyse og finder de borgere som i forvejen har kørselsfradrag og ikke har et ændret fradragsmønster efter Corona. Disse må være potentielle snydere.

Avah?

Rigtigt, rigtigt mange produktionsvirksomheder har haft hjemsendt medarbejdere i administrationen, men dem der producerer varer har svært ved at arbejde hjemmefra.

En del produktionsvirksomheder har faktisk oplevet stigende efterspørgsel på d’ers varer og har hyret ekstra abejdskraft ind.

Du har lige klassificeret dem der holder hjulene i gang (rent fysisk) i produktionsvirksomhederne, som potentielle snydere!


Klaus
Jeg har ikke beskyldt nogle for noget som helst. Men alt andet lige, er der da klart størst sandsynlighed for, at dem der potentielt har "glemt" at ændre på kørselsfradrag, befinder sig i den klassifikation som arbejder i en virksomhed som har sendt folk hjem, men _ikke_ har et nedsat kørselsfradrag. Det kan du vel ikke være uenig i?

At der så er en masse af dem som helt sikkert har rent mel i posen er jeg helt enig i og det kræver ekstra analyse at finde ud af. Det står faktisk i den tekst du glemte at tage med i dit citat hvor du kun har første halvdel af min besked.

Tror generelt det er vigtigt at adskille følelser og logik/analyse :)


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 17:59
mon ikke staten har data på hvem der er udbetalt lønkompentation til, så de kan have svært med at argumenterer for kørselsfradrag.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 18:22
Jeg er offentlig ansat og har arbejdet hjemme siden den 16. marts. Har løbende i take med at man har forlænget og forlænget hjemmearbejde for offentligt ansatte.

Har ikke modtaget noget fra Skat i e-boks og tænker det er pga at jeg løbende har justeret mit fradrag.


Skrevet af: Ehlz
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 18:51
Det kommer ca. til at passe med de udgifter vi har haft til institutioner imens vi har holdt vores unger hjemme. Hvis staten stjæler et sted så kan man vel modregne andentsteds :-)



Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 19-Juni-2020 kl. 20:28
rigtigt mange virksomheder har rent faktisk systemer hvor man melder om der arbejdes hjemme, har fri, er syg eller lignende. Og der er det jo temmelig let at lave en indberetning. Har man ikke (det er jo lovpligtigt at indberette ferie, og til kørsel) så laver virksomheden jo rent faktisk en ulovlig handling. (eller er det i virkeligheden mangel på samme?)

Der findes masser af løsninger, også app baseret - så man i den grad kommer ud af de gamle regneark med at håndtere ferie, sygdomme i HR. 


Skrevet af: uhrskov
Skrevet den: 20-Juni-2020 kl. 22:57
Det er ved at være nogen år siden, men har været udtaget til en art kontrol af mit kørselsfradrag af SKAT.  De bad mig redegøre for hvor ofte  jeg havde kørt. Det gjorde jeg med en oversigt i ey regneark, og lidt prosa i et følgebrev.... Det stillede de sig tilfredse med.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Juni-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke beskyldt nogle for noget som helst. Men alt andet lige, er der da klart størst sandsynlighed for, at dem der potentielt har "glemt" at ændre på kørselsfradrag, befinder sig i den klassifikation som arbejder i en virksomhed som har sendt folk hjem, men _ikke_ har et nedsat kørselsfradrag. Det kan du vel ikke være uenig i?

Jo, taget i betragtning af, hvor mange der ikke har været sendt hjem i produktionsvirksomheder.

For øvrigt har jeg ikke haft kørselsfradrag i de sidste 18 år og har været hjemsendt i hele 6 dage i løbet af Coronaperioden.....


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 00:38
Jeg har kørselsfradrag hver dag. Har været hjemsendt 4 dage, så det ændrer nok ikke det store. Og har da heller ikke hørt noget fra SKAT.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke beskyldt nogle for noget som helst. Men alt andet lige, er der da klart størst sandsynlighed for, at dem der potentielt har "glemt" at ændre på kørselsfradrag, befinder sig i den klassifikation som arbejder i en virksomhed som har sendt folk hjem, men _ikke_ har et nedsat kørselsfradrag. Det kan du vel ikke være uenig i?

Jo, taget i betragtning af, hvor mange der ikke har været sendt hjem i produktionsvirksomheder.

Interessant. Så grupperne: 
1. Folk med arbejde i virksomheder som har sendt folk hjem og som ikke har angivet nedsat kørselsfradrag
2. Folk med arbejde i virksomheder som har sendt folk hjem og som HAR angivet nedsat kørselsfradrag.
3 Folk med arbejde i virksomheder som ikke har sendt folk hjem. 

Du synes ikke, at gruppe 1 er den gruppe hvor det er højst sandsynligt at finde 'fejlangivelser' imellem?

Af ren nysgerrighed, har du et bedre bud på en udvælgelse?


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har kørselsfradrag hver dag. Har været hjemsendt 4 dage, så det ændrer nok ikke det store. Og har da heller ikke hørt noget fra SKAT.

Det ændrer ikke det store, men du skal stadig huske at rette de 4 dage til på din årsopgørelse til næste år.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Af ren nysgerrighed, har du et bedre bud på en udvælgelse?

Nej.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af uhrskov uhrskov skrev:

Det er ved at være nogen år siden, men har været udtaget til en art kontrol af mit kørselsfradrag af SKAT.  De bad mig redegøre for hvor ofte  jeg havde kørt. Det gjorde jeg med en oversigt i ey regneark, og lidt prosa i et følgebrev.... Det stillede de sig tilfredse med.

Har også prøvet det på et tidspunkt. De undrede sig over at jeg ikke havde afholdt 5 ugers ferie og ville gerne have en forklaring på de ekstra ugers fradrag. Det fik de, og stillede sig tilfredse med svaret..

Der er omvendt bevisbyrde, derfor er det altid fint at have et kørselsregnskab hvis man f.eks. har skiftende arbejdspladser. Hammeren kan falde temmeligt hårdt! AV!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Ehlz
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 08:52
Indlægget har intet med dette forum at gøre. Kan man også oprette en tråd der hedder " Husk at indberet håndværkerfradrag" eller "Husk at tilret jeres forskudsopgørelse hvis renten har ændret sig"?

Sektionen hedder Jura og ligger under Køb/salg. Beskrivelsen hedder "Forbruger køb. Love og regler."




Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har kørselsfradrag hver dag. Har været hjemsendt 4 dage, så det ændrer nok ikke det store. Og har da heller ikke hørt noget fra SKAT.

Det ændrer ikke det store, men du skal stadig huske at rette de 4 dage til på din årsopgørelse til næste år.

Eller også skal jeg lade være - på den måde man bliver røvrendt af politikerne. Wink


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Indlægget har intet med dette forum at gøre. Kan man også oprette en tråd der hedder " Husk at indberet håndværkerfradrag" eller "Husk at tilret jeres forskudsopgørelse hvis renten har ændret sig"?

Sektionen hedder Jura og ligger under Køb/salg. Beskrivelsen hedder "Forbruger køb. Love og regler."



Du kunne jo undlade at klikke på en tråd der hedder "Juster dit kørselsfradrag". 
Det er rigtigt at tråden ligger forkert, men den kan jo godt være en hjælp for nogen.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Ehlz
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:


Du kunne jo undlade at klikke på en tråd der hedder "Juster dit kørselsfradrag". 
Det er rigtigt at tråden ligger forkert, men den kan jo godt være en hjælp for nogen.

Med det argument så må et forum efter din vurdering gerne bestå af 99% LORT, da man bare kan lade være med at klikke på det?

Det er ligegyldigt om det hjælper nogen, det hører ikke hjemme i det her forum. Forstår godt at moderatorerne er ved at få nok. 

Tænk jer nu om. 


Skrevet af: Telemachos
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 09:17
Jeg forestiller mig at jeg kommer under mistanke for at snyde med kørselsfradrag. ALLE på min arbejdsplads har fået dikteret hjemmearbejde (med tidligst retur-til-arbejdsplads som det ser ud lige nu i juli engang, det forlænges formentligt eftersom det er en amerikansk-ejet biks og der køres med livrem og seler).

Anyways, jeg forestiller mig at min arbejdsgiver sætter kryds på samtlige medarbejdere har arbejdet hjemmefra i en periode i skats systemer.

Jeg har fået det famøse brev i e-boks - dog er det sådan at jeg hos min arbejdsgiver står på den korte liste over folk der MÅ tage ind på arbejdspladsen (pga. opgaver til fysisk udstyr der kun kan tilgåes fra kontoret) - der er ingen logning over hvor tit jeg har været derinde, nogle uger har jeg været der stort set hver dag, andre uger mindre - så ja jeg har haft hjemmearbejdsdage, men det er umuligt at sige hvor mange, jeg kan kun lave et best-guess - men eftersom det bliver måske 50% af mit normale kørselsfradag for perioden så er det stadig "højt" i forhold til at jeg får et kryds med "virksomheden har arbejdet hjemmefra". 

Jeg ser ikke frem til at blive udtaget til ekstra kontrol...(ikke fordi jeg har tænkt mig at snyde, men det er tæt på umuligt at lave et helt korrekt bud på fradrag)


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:


Med det argument så må et forum efter din vurdering gerne bestå af 99% LORT, da man bare kan lade være med at klikke på det?

Det er ligegyldigt om det hjælper nogen, det hører ikke hjemme i det her forum. Forstår godt at moderatorerne er ved at få nok. 

Tænk jer nu om. 

AV! Der blev du lige sur!

Yes, måske kunne de flytte den til "burger til bruger" .
Der ville den passe fint!

Vi er enige. 


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Telemachos Telemachos skrev:

 

Jeg ser ikke frem til at blive udtaget til ekstra kontrol...(ikke fordi jeg har tænkt mig at snyde, men det er tæt på umuligt at lave et helt korrekt bud på fradrag)

Det løses nemt ved at få jeres HR- afdeling til at underskrive en erklæring.

Det virkede som en mis i mit tilfælde.



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: aerik
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Telemachos Telemachos skrev:

Jeg forestiller mig at jeg kommer under mistanke for at snyde med kørselsfradrag. ALLE på min arbejdsplads har fået dikteret hjemmearbejde (med tidligst retur-til-arbejdsplads som det ser ud lige nu i juli engang, det forlænges formentligt eftersom det er en amerikansk-ejet biks og der køres med livrem og seler).

Anyways, jeg forestiller mig at min arbejdsgiver sætter kryds på samtlige medarbejdere har arbejdet hjemmefra i en periode i skats systemer.

Jeg har fået det famøse brev i e-boks - dog er det sådan at jeg hos min arbejdsgiver står på den korte liste over folk der MÅ tage ind på arbejdspladsen (pga. opgaver til fysisk udstyr der kun kan tilgåes fra kontoret) - der er ingen logning over hvor tit jeg har været derinde, nogle uger har jeg været der stort set hver dag, andre uger mindre - så ja jeg har haft hjemmearbejdsdage, men det er umuligt at sige hvor mange, jeg kan kun lave et best-guess - men eftersom det bliver måske 50% af mit normale kørselsfradag for perioden så er det stadig "højt" i forhold til at jeg får et kryds med "virksomheden har arbejdet hjemmefra". 

Jeg ser ikke frem til at blive udtaget til ekstra kontrol...(ikke fordi jeg har tænkt mig at snyde, men det er tæt på umuligt at lave et helt korrekt bud på fradrag)

Det er absolut ikke umuligt.
Din forskudopgørelse skal ses som et budget. Der må gerne være fejlberegninger på den. For din egen skyld burde du så sætte den lavere end dit best guess for at undgå en restskat.

Når så du skal lave din årsopgørelse til foråret, så skriver du det faktiske tal ind, på de antal gange du fik kørt i år.


Skrevet af: Ehlz
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

[QUOTE=Ehlz]

AV! Der blev du lige sur!

Yes, måske kunne de flytte den til "burger til bruger" .
Der ville den passe fint!

Vi er enige. 

Ikke sur nej, men må indrømme at det irriterer mig grænseløst og desværre underminerer hele ideen om specifikke vidensdelings fora.

God søndag


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Af ren nysgerrighed, har du et bedre bud på en udvælgelse?
Nej.
Klaus
Hvad er du så reelt uenig i? 


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

[QUOTE=Ehlz]

AV! Der blev du lige sur!

Yes, måske kunne de flytte den til "burger til bruger" .
Der ville den passe fint!

Vi er enige. 

Ikke sur nej, men må indrømme at det irriterer mig grænseløst og desværre underminerer hele ideen om specifikke vidensdelings fora.

God søndag

Tak for info, og beklager jeg fik oprettet den forkert.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

mon ikke staten har data på hvem der er udbetalt lønkompentation til, så de kan have svært med at argumenterer for kørselsfradrag.


Det er jo ikke dem det handler om, det drejer sig om folk der HAR arbejdet hjemme i perioden. Ikke folk der IKKE har arbejdet.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 21-Juni-2020 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

mon ikke staten har data på hvem der er udbetalt lønkompentation til, så de kan have svært med at argumenterer for kørselsfradrag.


Det er jo ikke dem det handler om, det drejer sig om folk der HAR arbejdet hjemme i perioden. Ikke folk der IKKE har arbejdet.

Det er vel både og.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 22-Juni-2020 kl. 20:21
Nej PerW  - blot fordi du har været tvunget til at arbejde hjemme, så er det jo absolut ikke ensbetydende med at det firma du arbejder for har kunnet få lov at få lønkompensation. så dit udsagn er kun delvist rigtigt. Ja virksomheder der HAR været med på lønkompensation har de styr på, men det er stadig kun en lille del af det danske arbejdsmarked.



Print side | Luk vindue