Print side | Luk vindue

Problemer med Samsung BD afspiller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161178
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 06:34


Emne: Problemer med Samsung BD afspiller
Skrevet af: Hother
Emne: Problemer med Samsung BD afspiller
Skrevet den: 23-Juni-2020 kl. 17:12
Hvis du har problemer med at bruge din Samsung Blu-Ray afspiller, så er du ikke den eneste. Du kan læse mere her:

  https://www.avforums.com/news/samsung-blu-ray-players-not-working-for-many-owners.17706" rel="nofollow - https://www.avforums.com/news/samsung-blu-ray-players-not-working-for-many-owners.17706


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 23-Juni-2020 kl. 18:24
Rasmus Larsen fra FP og ivrig besøgende her, har sågar udtalt sig til TV2 nyhederne om det  https://nyheder.tv2.dk/tech/2020-06-22-blu-ray-afspillere-er-ud-af-det-blaa-stoppet-med-at-fungere-fejl-kan-ogsaa-ramme" rel="nofollow - https://nyheder.tv2.dk/tech/2020-06-22-blu-ray-afspillere-er-ud-af-det-blaa-stoppet-med-at-fungere-fejl-kan-ogsaa-ramme

Så det er i høj grad ikke en enlig svale.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 23-Juni-2020 kl. 20:28
Samsung har jo indbygget levetids chip

Så køb nyt i dag.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juni-2020 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Samsung har jo indbygget levetids chip

Så køb nyt i dag.
Det var også min tanke.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 07:07
Det står nu klart, at afspillere på tværs af 2010 til 2015 generationerne er berørt. Flere og flere ejere melder sig i koret. Det er jo en meget alvorlig sag det her.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1593604350" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1593604350


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 11:55
Kan det omgås, hvis afspilleren ikke er forbundet til internet?



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Petey
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 00:20
Ah.  Det var det, der var i vejen med min!  Desværre er den drønet ud nu... :(


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 06:41
Har der været prøvet med et andet HDMI-kabel? Jeg har købt den boks med det runde hjørne - BD-H8900N... Efter kort tid begyndte den at drille. Den gik simpelthen i sort. UDEN meddelelser om svagt signal eller andet.

Når der ikke kan vises noget fra Hadsten-senderen, så skriver den Svagt eller intet signal. Kontroller antenneforbindelsen og de lagrede kanaler. Modtager normalt fra Viborg-senderen.

Tricomp, hvor jeg købte den, fik den så på prøve på værkstedet, hvor den bare virkede uafbrudt dagen lang, natten lang. Der var mistanke om, at det kunne være TV'et, som ikke var kompatibelt. Et Beovision 8.

Nåh, men da han ville se, hvordan TV'et er spændt fast på bordet - med henblik på et andet, så rørte han let ved TV'et - og der blev sort skærm!

Så lånte jeg lige hans HDMI-kabel - et 4K High Speed, tror jeg nok det er. Det er bedre afskærmet end mit, som bare er et High Speed-kabel.

Der blev også skiftet til HF-tæt vægdåse. Det viste sig at være en vægdåse beregnet for kabel-TV, så den blev sløjfet, (kan man sige.......)

Sidenhen har der ikke været noget ballade.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Kan det omgås, hvis afspilleren ikke er forbundet til internet?


Så skulle man vel have undladt at "opdatere" den, da man satte den til?


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 09:43
Det endeløse bootloop skyldes ifølge mediet The Register et problem med en opdateret logning-fil, som definerer hvor meget brugerdata afspillerne skal indsamle og sende tilbage til Samsung. 

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det endeløse bootloop skyldes ifølge mediet The Register et problem med en opdateret logning-fil, som definerer hvor meget brugerdata afspillerne skal indsamle og sende tilbage til Samsung. 

Kan problemet så omgåes ved at koble den fra internettet? (Hvis man ikke bruger smart-delen i den)


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 10:57
Ikke hvis afspilleren først har fået filen ned. Så skal den til reparation.

Man kan undgå det hele ved ikke at have den forbundet til internettet overhovedet (så snart kabel/WiFi aktiveres, så døde den). Det forlyder, at Samsung har udskiftet den fejlbehæftede fil på deres servere, så afspillerne ikke længere går i udu. Uanset hvad bør man dog nok afholde sig fra at forbinde dem.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ikke hvis afspilleren først har fået filen ned. Så skal den til reparation.

Man kan undgå det hele ved ikke at have den forbundet til internettet overhovedet (så snart kabel/WiFi aktiveres, så døde den). Det forlyder, at Samsung har udskiftet den fejlbehæftede fil på deres servere, så afspillerne ikke længere går i udu. Uanset hvad bør man dog nok afholde sig fra at forbinde dem.

Så må jeg nok hellere få skidtet koblet fra... Men underligt, at problemet ophørte med et andet HDMI-kabel? Jeg fatter hat...


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 11:30
Det er ikke samme problem, som du har oplevet. Problemet med 'bootloop' har ramt tusindvis af ejere af Samsung Blu-ray-afspillere på samme tid verden over.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er ikke samme problem, som du har oplevet. Problemet med 'bootloop' har ramt tusindvis af ejere af Samsung Blu-ray-afspillere på samme tid verden over.

Korrekt!! Mit problem var, at den bare gik i sort - uden varsel - og ingenting på skærmen.

Beklager mit rodsammen!


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 11:59
Men... Skulle lige prøve, hvordan den lyder med en CD på. Mit TV er jo et Beovision 8, og jeg prøvede med en plade af Mc Calmens - Listen to the heat. En koncertoptagelse. Det lød altså som om, der var lyd OVERALT! Der bruges kun TV'ets egen "soundbar"...



Print side | Luk vindue