Print side | Luk vindue

Bedste streaming-tv?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161213
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 03:56


Emne: Bedste streaming-tv?
Skrevet af: tvegaard
Emne: Bedste streaming-tv?
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 16:49
Hej.

Jeg kigger efter et nyt tv, men har klippet kablet, så for en gangs skyld betyder flowdelen ingenting. Derfor: Hvilket operativsystem er bedst til streaming? Jeg har umiddelbart selv forestillet mig LG eller Samsung, men er ikke låst på det. Jeg håber dog på at kunne skippe Apple TV'et, så jeg kun har fjernsynets platform - det betyder så, at producenten skal have DRTV, Netflix, HBO, TV2 Play, Apple, Eurosport Player og evt. Boxers app i deres app store... er der overhovedet nogen, der er så langt på smart-tv-fronten, eller er jeg for tidligt ude?

Mvh.
Morten



Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 16:54
Du kan se hvilke apps, der findes til hvilke TV-platforme her:  https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php

Min anbefaling vil helt afgjort være tvOS i Apple TV-boksen. Ingen af Smart TV-platformene matcher tvOS på udbud, kvalitet, funktionalitet, brugeroplevelse og slet ikke opdateringer (flere af dem opdateres slet ikke efter køb).


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Hej.

Jeg kigger efter et nyt tv, men har klippet kablet, så for en gangs skyld betyder flowdelen ingenting. Derfor: Hvilket operativsystem er bedst til streaming? Jeg har umiddelbart selv forestillet mig LG eller Samsung, men er ikke låst på det. Jeg håber dog på at kunne skippe Apple TV'et, så jeg kun har fjernsynets platform - det betyder så, at producenten skal have DRTV, Netflix, HBO, TV2 Play, Apple, Eurosport Player og evt. Boxers app i deres app store... er der overhovedet nogen, der er så langt på smart-tv-fronten, eller er jeg for tidligt ude?

Mvh.
Morten
hvis du har surround Sound så ville jeg kigge efter en Shield tv boks. Da den har alle gængse danske apps også nem opsætning og den bedste lyd kvalitet. Låst dig ikke fast til os'et i tv. Som Rasmus skriver


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 17:33
Den bedste skærm + Apple TV.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 17:48
det indbyggede smartv er allerede forældet inden den forlader fabrikken.

En Sony kommer vel med Android TV 8 eller 9 på de nye modeller.
Nyeste version er vist 10 eller 11.
Forvent heller ikke nogle opdateringer i fremtiden.


Skrevet af: tvegaard
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 18:35
OK - tak. Jeg havde drømt om at slippe for to fjernbetjeninger og apple-tv-boksen, men det er åbenbart for tidligt. Men hvilket tvOS er bedst - når man nu skal vælge skærm?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 18:38
To fjernbetjeninger - til hvad?

Din AppleTV fjernbetjening kan styre dit tv, hvis du alligevel kun bruge AplleTV som kilde.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

To fjernbetjeninger - til hvad?

Din AppleTV fjernbetjening kan styre dit tv, hvis du alligevel kun bruge AplleTV som kilde.



Klaus
eller din tv Remote kan styre atv boksen.
Kan ikke se hvad du skal bruge flere fjernbetjeninger til ?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

OK - tak. Jeg havde drømt om at slippe for to fjernbetjeninger og apple-tv-boksen, men det er åbenbart for tidligt. Men hvilket tvOS er bedst - når man nu skal vælge skærm?
du kan altid styrer dit Apple tv eller Shield tv med din tv remote


Skrevet af: tvegaard
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 19:47
Ja ok - men jeg havde også drømt om at undgå boksen. Men tak for gode input - jeg må vist hellere blive på Apple tv.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 20:40
Køb en god skærm + en Chromecast eller en Shield, så langt den bedste løsning.


Skrevet af: tvegaard
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 20:49
Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Køb en god skærm + en Chromecast eller en Shield, så langt den bedste løsning.

Mener du seriøst at en chromecast er en bedre løsning end en AppleTV, når der skal reduceres i antallet af fjernbetjeninger?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Ja ok - men jeg havde også drømt om at undgå boksen. Men tak for gode input - jeg må vist hellere blive på Apple tv.


Den bider ikke og kan uden problemer gemmes væk.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?
jeg har både en Shield og Apple tv. Apple tv har den fordel med deres iTunes og mange film der i 4k. Den kan dog ikke hvis man har film liggende på en server, ikke bitstream HD lyd ned til receiveren, den dekoder selv lyden. Og de test jeg har lavet med film jeg har både på server og i iTunes (har testet med film fra serveren på Apple tv via infuse6 og plex). Der er lyden klart at foretrække på Shield da den bitstreamer til receiveren, dvs. Det er receiveren der dekoder lyden, og receiver er altid bedst til at dekoder lyd. Og afvikler af musik filer der lyder Shield også bedst af de to ting. Og de er lige nemme at sætte op. Shield sættes op via Google home appen( både på Android og iOS) men Apple tv er det kun med iPhone det er nem opsætning


Skrevet af: chjeppe
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 22:31
Enig, og tv-remoten kan næsten kun være bedre betjeningsmæssigt.

Hvis du finder koderne til at sætte tv-et op i Hotel-mode, så er den helt i top.

Mit gamle Panasonic VT30 og Apple TV boksen arbejder perfekt sammen. Boxen tænder automatisk når jeg tænder TV'et og slukke når TV'et slukkes. 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?


Njaaa, nej.

Hvis du i forvejen har en ATV4, er der ingen grund til at skifte andet end tv.
ATV er du vant til at bruge og for langt langt de fleste har det der med lydkvaliteten som T-Duck bruger en masse energi på at fortælle om - intet at sige.

Hvis du er til freds med de muligheder for streaming du har i dag, skal du koncentrere dig om billedet på dit nye tv og ikke andet.
OLED tv fra enten LG, Sony eller Panasonic er klart den retning jeg ville gå, hvis jeg skulle have nyt tv i dag. Hvilken model/fabrikant du skal vælge der, er mest ud fra dine penge og præferencer. Jeg kan eksempelvis ikke udstå LG's menusystem og gider ikke at bøvle med Sony og Android, så mit valg ville nok være Panasonic.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Juni-2020 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?


Njaaa, nej.

Hvis du i forvejen har en ATV4, er der ingen grund til at skifte andet end tv.
ATV er du vant til at bruge og for langt langt de fleste har det der med lydkvaliteten som T-Duck bruger en masse energi på at fortælle om - intet at sige.

Hvis du er til freds med de muligheder for streaming du har i dag, skal du koncentrere dig om billedet på dit nye tv og ikke andet.
OLED tv fra enten LG, Sony eller Panasonic er klart den retning jeg ville gå, hvis jeg skulle have nyt tv i dag. Hvilken model/fabrikant du skal vælge der, er mest ud fra dine penge og præferencer. Jeg kan eksempelvis ikke udstå LG's menusystem og gider ikke at bøvle med Sony og Android, så mit valg ville nok være Panasonic.


Klaus
op spurgte om forskellen mellem, De to bokse. Jeg kom med et fyldestgørende svar, Med positive ting ved begge to, og negative ting.

Og Klaus. Jeg vil hellere nøjes med film i fuld HD og med krystal klar lyd end 4k med mudret lyd


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 01-Juli-2020 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?

Egentligt ikke direkte STOR forskel, hvis man er normal bruger er det næppe noget man vil hæfte sig ved, mens den kunne betyde noget for entuisiasten. De største forskelle er vel nok at ATV'et (med rette opsætning!) har automatisk switch af framerate på en del apps, hvor Shield kun har semi-automatisk framerate switch. Shielden har til gengæld mere avanceret opskalering som (med rette opsætning - ellers kan det gøre tingene værre som Flatpanels også angiver) giver bedre opskaleringskvalitet end ATV'ets opskalering gør (I hvert fald hvis man spørger stort set alle andre der har reviewet produktet end lige FlatPanels). Selv syntes jeg det ret godt matcher og marginalt slår opskaleringen på mit Sony OLED-TV, som for sin part slår opskaleringen på ATV'et. Sidste forskel er lyden, hvor shielden kan bitstreame (som andre allerede har benævnt) og bl.a. også afspille HD musikfiler, hvis det skulle være op til 32 bit 192 Khz. Slutteligt kan Shielden også outputte 120 fps til kompatible TV (i standard 4:2:0 Chromasampling). Dette er dog primært en fordel for Amerikanere der så bliver fri for at foretage semi-automatisk framerateskift imellem 24 og 60 Hz materiale.


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 01-Juli-2020 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

OK - tak. Jeg havde drømt om at slippe for to fjernbetjeninger og apple-tv-boksen, men det er åbenbart for tidligt. Men hvilket tvOS er bedst - når man nu skal vælge skærm?

tvOS er Apples styresystem i Apple TV-boksen. Se mit tidligere link for at se hvilket OS andre TV-producenter kører med.

Fjernbetjeningen til Apple TV kan tænde/slukke dit TV (sammen med Apple TV) samt regulere TV'ets lydsstyrke. Hvis du kun vil streame, så har du vel ikke brug for andet? Herhjemme bruger vi f.eks. ikke andet. Apple TV tænder/slukker TV og skifter til HDMI-porten. PS4 tænder TV og skifter til HDMI-porten. Apple TV-boksen kan naturligvis gemmes af vejen, da fjernstyring af den er baseret på bluetooth. Kommandoer til TV kører via TV'ets infrarød port. 

Omvendt kan TV'ets fjernbetjening også tænde/slukke Apple TV (sammen med TV), hvis du foretrækker den.

Med Apple TV tror jeg faktisk, at du vil opleve, at brugeroplevelsen på TV bliver langt simplere end du er vant til - ikke mere besværlig. 


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

OK - tak. Jeg havde drømt om at slippe for to fjernbetjeninger og apple-tv-boksen, men det er åbenbart for tidligt. Men hvilket tvOS er bedst - når man nu skal vælge skærm?

tvOS er Apples styresystem i Apple TV-boksen. Se mit tidligere link for at se hvilket OS andre TV-producenter kører med.

Fjernbetjeningen til Apple TV kan tænde/slukke dit TV (sammen med Apple TV) samt regulere TV'ets lydsstyrke. Hvis du kun vil streame, så har du vel ikke brug for andet? Herhjemme bruger vi f.eks. ikke andet. Apple TV tænder/slukker TV og skifter til HDMI-porten. PS4 tænder TV og skifter til HDMI-porten. Apple TV-boksen kan naturligvis gemmes af vejen, da fjernstyring af den er baseret på bluetooth. Kommandoer til TV kører via TV'ets infrarød port. 

Omvendt kan TV'ets fjernbetjening også tænde/slukke Apple TV (sammen med TV), hvis du foretrækker den.

Med Apple TV tror jeg faktisk, at du vil opleve, at brugeroplevelsen på TV bliver langt simplere end du er vant til - ikke mere besværlig. 

Helt enig! Simplicity at it's best...


Skrevet af: tvegaard
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 17:01
Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.

Jeg kan ikke helt se pointen med en ATV-boks mere: Samsung har næsten de samme apps og spejlingsmuligheden (som er ATV’s bedste feature) er nu indbygget i de fleste fjernsyn.

Overser jeg noget, som jeg kun kan, hvis jeg bevarer mit ATV? Altså bortset fra et lidt bedre udvalg i apps?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.

Jeg kan ikke helt se pointen med en ATV-boks mere: Samsung har næsten de samme apps og spejlingsmuligheden (som er ATV’s bedste feature) er nu indbygget i de fleste fjernsyn.

Overser jeg noget, som jeg kun kan, hvis jeg bevarer mit ATV? Altså bortset fra et lidt bedre udvalg i apps?
ja opdatering af os på længere sigt. Shield og ATV bliver stadig opdateret med os lige. Shield er dog en generation bagud. Men fik af vide af en smart skærm producent, at som 3. Part hardware producent er det næsten umuligt at holder OS opdateret til det sidste nyeste, pga til rettelser. Men igen en boks er også billigere at skifte ud når der kommer nye hardware funktioner


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 17:46

 Shield har Android 10, Mi Box er derimod lidt bagud, den har Android 8 eller 9.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Shield har Android 10, Mi Box er derimod lidt bagud, den har Android 8 eller 9.
beklager sige det shield har kun android9 men normalt er der stor opdatering om sommeren


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.


Jeg vil lægge hovedet på blokken og sige det "forbudte og farlige": Nu DRTV er kommet til Android-TV [selv uden antennesignal] vil jeg mene at det er fuldt forsvarligt med blot et TV med Android-TV platform til den almindelige bruger - Det eneste man reelt mangler med indbygget smart-tv funktion er automatisk sync af framerate - Hvis det ikke er noget der siger dig noget, så kan du altså sagtens "nøjes" med et Android-TV alene. Jævnfør min signatur har jeg et Android-TV i soveværelset. Det er hooked op med et ATV 4K som soveværelses-tv'et har arvet inde fra stuen efter jeg fil en Shield derinde (En Shield har jo i øvrigt også Android-TV som styresystem). Det er for det meste kæresten der benytter TV'et i soveværelset og så bruger hun faktiske altid selve smart-tv delen i TV'et uden om ATV'et. Det er kun hvis jeg skal lokkes til at se noget 23,796 fps derinde at ATV'et tændes. Ellers klarer selve TV'et faktisk både Dolby Vision tonemappingen og opskalering bedre end hvis man benytter ATV'et. Og siden Android-TV trods alt stadig opdateres i hvert fald en god portion år frem over, mener jeg roligt man kan anbefale et Android-TV som en enkeltstående enhed i dag, med mindre man går op i framerate match (hvilket jeg så selv gør). Hvis smart-tv platformen skulle vise sig forældet om en 5-10 år kan man jo altid købe en ATV 5 eller 6 eller en Shield 202[x] eller hvad der nu måtte faldbyde sig en gang i fremtiden 

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 17:28
TBC1 _ Hvad med Itunes, er det blevet tilgængeligt på hele androidplatformen ? 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

TBC1 _ Hvad med Itunes, er det blevet tilgængeligt på hele androidplatformen ? 
kun til Sony lige i øjeblikket desværre


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.


Jeg vil lægge hovedet på blokken og sige det "forbudte og farlige": Nu DRTV er kommet til Android-TV [selv uden antennesignal] vil jeg mene at det er fuldt forsvarligt med blot et TV med Android-TV platform til den almindelige bruger - Det eneste man reelt mangler med indbygget smart-tv funktion er automatisk sync af framerate - Hvis det ikke er noget der siger dig noget, så kan du altså sagtens "nøjes" med et Android-TV alene. Jævnfør min signatur har jeg et Android-TV i soveværelset. Det er hooked op med et ATV 4K som soveværelses-tv'et har arvet inde fra stuen efter jeg fil en Shield derinde (En Shield har jo i øvrigt også Android-TV som styresystem). Det er for det meste kæresten der benytter TV'et i soveværelset og så bruger hun faktiske altid selve smart-tv delen i TV'et uden om ATV'et. Det er kun hvis jeg skal lokkes til at se noget 23,796 fps derinde at ATV'et tændes. Ellers klarer selve TV'et faktisk både Dolby Vision tonemappingen og opskalering bedre end hvis man benytter ATV'et. Og siden Android-TV trods alt stadig opdateres i hvert fald en god portion år frem over, mener jeg roligt man kan anbefale et Android-TV som en enkeltstående enhed i dag, med mindre man går op i framerate match (hvilket jeg så selv gør). Hvis smart-tv platformen skulle vise sig forældet om en 5-10 år kan man jo altid købe en ATV 5 eller 6 eller en Shield 202[x] eller hvad der nu måtte faldbyde sig en gang i fremtiden 
Er delvis enig.
Hvilken afspiller kan anbefales på Android tv, hvis man vil sit eget materiale fra en NAS.
Har prøvet et par Sony afspillere men filmen hakkede osv.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.



Jeg vil lægge hovedet på blokken og sige det "forbudte og farlige": Nu DRTV er kommet til Android-TV [selv uden antennesignal] vil jeg mene at det er fuldt forsvarligt med blot et TV med Android-TV platform til den almindelige bruger - Det eneste man reelt mangler med indbygget smart-tv funktion er automatisk sync af framerate - Hvis det ikke er noget der siger dig noget, så kan du altså sagtens "nøjes" med et Android-TV alene. Jævnfør min signatur har jeg et Android-TV i soveværelset. Det er hooked op med et ATV 4K som soveværelses-tv'et har arvet inde fra stuen efter jeg fil en Shield derinde (En Shield har jo i øvrigt også Android-TV som styresystem). Det er for det meste kæresten der benytter TV'et i soveværelset og så bruger hun faktiske altid selve smart-tv delen i TV'et uden om ATV'et. Det er kun hvis jeg skal lokkes til at se noget 23,796 fps derinde at ATV'et tændes. Ellers klarer selve TV'et faktisk både Dolby Vision tonemappingen og opskalering bedre end hvis man benytter ATV'et. Og siden Android-TV trods alt stadig opdateres i hvert fald en god portion år frem over, mener jeg roligt man kan anbefale et Android-TV som en enkeltstående enhed i dag, med mindre man går op i framerate match (hvilket jeg så selv gør). Hvis smart-tv platformen skulle vise sig forældet om en 5-10 år kan man jo altid købe en ATV 5 eller 6 eller en Shield 202[x] eller hvad der nu måtte faldbyde sig en gang i fremtiden 




Er delvis enig.
Hvilken afspiller kan anbefales på Android tv, hvis man vil sit eget materiale fra en NAS.
Har prøvet et par Sony afspillere men filmen hakkede osv.
jeg bruger plex. Dels fordi hele familien i huset skal kunne adgang på deres enheder. Også tager den alle lydformater 😊 og så skifter den refresh rate automatisk


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 19:15
ok så kan bare downloade en plex klient til Android tv ?




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ok så kan bare downloade en plex klient til Android tv ?


ja man skal så have en plex server kørende på sin nas hvis filmene ligger der. Men du kan læser mere om det på plex.tv og plex virker på alle enheder selv med infuse6 hvis man er Apple tv bruger. Men skal lige tilføje at plex afspiller kun de formater enheden hvor klienten er installeret på understøtter. Så på Shield tager den alt. Men ved ikke med dit sony tv


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 19:29
Itunes er stadig "tjenesten" , hvis man vil have ultimativ adgang til leje af 4k HDR premiere film, og i det hele taget leje af film ( mange til 9kr). Jeg har selv droppet Netflix det meste af året efterhånden,som de har lagt al fokus over på serier og egenproduktioner . .
 Så uanset hvad TV’et ,Shield og Android ellers byder ind med, så er der i min verden foreløbigt ingen vej udenom AppleTV . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Itunes er stadig "tjenesten" , hvis man vil have ultimativ adgang til leje af 4k HDR premiere film, og i det hele taget leje af film ( mange til 9kr). Jeg har selv droppet Netflix det meste af året efterhånden,som de har lagt al fokus over på serier og egenproduktioner . .
 Så uanset hvad Shield og Android ellers byder ind med, så er der i min verden foreløbigt ingen vej udenom AppleTV . .
hvis vi tager billedet ja. Men lyd på egne rips er Shield bedst pga. Bitstream


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 19:37
Enig, men det må (stadig) holdes op mod mangelen af Itunes . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ok så kan bare downloade en plex klient til Android tv ?


ja man skal så have en plex server kørende på sin nas hvis filmene ligger der. Men du kan læser mere om det på plex.tv og plex virker på alle enheder selv med infuse6 hvis man er Apple tv bruger. Men skal lige tilføje at plex afspiller kun de formater enheden hvor klienten er installeret på understøtter. Så på Shield tager den alt. Men ved ikke med dit sony tv
Ok tak, havde lige håbet på en enkel løsning.
Har også et atv koblet til, så benytte infuse til den slags ting. Det virkede med det samme.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

TBC1 _ Hvad med Itunes, er det blevet tilgængeligt på hele androidplatformen ? 
Nej, der skal man stadig holde øje med den enkelte Android-Tv model man indkøber. Men nu er det jo ikke alle der skal bruge iTunes - Selv bruger jeg det ikke, selv om jeg, jævnfør signatur, faktisk har et ATV i huset, som også igennem længere tidligere stod i stuen og i husets primære setup.

Det et jo grundlæggende et "hvad med appen [X] til platform [Y]" spørgsmål, som man naturligvis må gøre op med sig selv. Der er jo trods alt talrige alternativer at gøre godt med, på et ethvert Android-TV, hvis man brænder penge af på leje eller køb af film. Og det er for de fleste langt mere væsentligt med apps som Netflix, DRTV, TV2 Play, HBO, Viaplay og lign. og platformen mangler imho ingen decideret vigtige apps og man sikres tillige yderligere bred kompatibilitet i forhold til andre stand-alone TV ved den indbyggede ChromeCast funktion, selv hvis en eller excentrisk app ikke skulle være lavet til platformen. Selv fra websider eller facebook kan man være med via den funktion. Så den almindelige/gennemsnitlige bruger kan sagtens "nøjes" med et stand-alone Android TV imho. Man kan jo altid se om en given platform rammer lige præcis de apps man selv ønsker at gøre brug af før man køber på f.eks.  https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php
    


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 22:08
Fair nok. Men er man til premiere film 4k HDR,og ikke typen der køber og ripper film, så ser jeg stadig ingen seriøs vej udenom Itunes. Meget tyder på,at Itunes bliver tilgængeligt fullscale på Android, men indtil . . 
Og så er der jo en tendens til,at Apple forfordeles og får først, som feks tilfældet med DRapp.
Jeg har selv nyere Sony Android OLED, og synes set-upp’et fungerer klart bedst med AppleTV som omdrejningspunkt . . .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok. Men er man til premiere film 4k HDR,og ikke typen der køber og ripper film, så ser jeg stadig ingen seriøs vej udenom Itunes. Meget tyder på,at Itunes bliver tilgængeligt fullscale på Android, men indtil . . 
Og så er der jo en tendens til,at Apple forfordeles og får først, som feks tilfældet med DRapp.
Jeg har selv nyere Sony Android OLED, og synes set-upp’et fungerer klart bedst med AppleTV som omdrejningspunkt . . .
ekstern boks er klart at fortrække og som du siger, så kommer det and på behov. Nogle vil helst have 4k hdr. Selvom jeg synes det lidt langt imellem godt HDR. Bevares der er så dem der skinner igennem. Full HD kontra 4k, når man sidder ca 2 meter fra en 65" oled skærm, så e det svært at se forskellen mellem full HD og 4k. Der vil jeg hellere have den bedste lyd i stedet. Men igen der er forskel på folk


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 03:43
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok. Men er man til premiere film 4k HDR,og ikke typen der køber og ripper film, så ser jeg stadig ingen seriøs vej udenom Itunes
Hvis man er parat til at betale og bruge VPN, så findes der faktisk løsninger til premiere film køb og leje der sigter imod at slå selv bluray:  https://thedigitalbits.com/featured/articles/the-future-of-4k-entertainment/page-2" rel="nofollow - https://thedigitalbits.com/featured/articles/the-future-of-4k-entertainment/page-2

Desuden begynder både Google play, Rakuten og Microsoft at røre på sig mht 4k HDR I Danmark, selv om de har meget at indhente. Og Amazon spøger i kulissen. Så jeg ser det ikke så sort/hvidt eller alt afgørende selv om man helt sikkert kan tale om forspring. 



-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 10:08
TBC1 _ Der er heldigvis alternativer på vej. Men så langt øjet rækker er Itunes enestående - du skal jo også lige tage højde for adgang til Danske film . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

TBC1 _ Der er heldigvis alternativer på vej. Men så langt øjet rækker er Itunes enestående - du skal jo også lige tage højde for adgang til Danske film . . .
adgang til danske film klare Google Play film lige så godt som itunes



Print side | Luk vindue