Print side | Luk vindue

Hvad får de ud af det?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161227
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 22:59

Emne: Hvad får de ud af det?
Skrevet af: Hother
Emne: Hvad får de ud af det?
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 09:44
Ikke så sjældent, så modtager jeg opkald på min mobil telefon, hvor der ikke er nogen "I den anden ende". Det hænder også, hvis jeg ikke når et telefonopkald, at jeg ringer tilbage - og så er der sørme heller ikke nogen der tager telefonen. Undersøger man det viste telefonnummer nærmere, så viser det sig, at mange har modtaget opringninger fra netop det undersøgte telefonnummer.

Det hænder skam også at jeg modtager telefonopkald fra udlandet, og endda opkald fra lande der ligger meget langt væk. Disse opkald besvare jeg simpelthen ikke.

Mit spørgsmål er bare, hvad pokker får disse mennesker ud af at ringe rundt til folk?Confused 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mit spørgsmål er bare, hvad pokker får disse mennesker ud af at ringe rundt til folk?Confused 

Penge!! Hvis du besvarer eller ringer tilbage på et sådan opkald, kan det være koblet sammen med en tjeneste der trækker penge fra dit telefonabonnement.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Penge!! Hvis du besvarer eller ringer tilbage på et sådan opkald, kan det være koblet sammen med en tjeneste der trækker penge fra dit telefonabonnement.

Flemming

Det virker da noget lusket. Men jeg er nu aldrig blevet trukket for penge.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 10:05
"lusket" er jo lige netop det de har som forretningsplan! - og tro mig. for dem er det i høj grad en forretning.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 10:05
 Hemmeligt udeladt nummer, så sker det ikke, heller ikke fra diverse sælgere. Siden jeg gjorde det, er der ikke kommet et eneste uønsket opkald.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hemmeligt udeladt nummer, så sker det ikke, heller ikke fra diverse sælgere. Siden jeg gjorde det, er der ikke kommet et eneste uønsket opkald.

Og lige her har jeg så et problem med hemmeligt nummer. For det er så genialt, at næsten samtlige hospitals afdelinger i Region Hovedstaden ringer fra et hemmeligt nummer. Og de opkald er jeg nødt til at tage.

-------------

Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

"lusket" er jo lige netop det de har som forretningsplan! - og tro mig. for dem er det i høj grad en forretning.

Jamen ondskaben længe leve. Utroligt at man har moral til den slags.

-------------

Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 10:22

Og lige her har jeg så et problem med hemmeligt nummer. For det er så genialt, at næsten samtlige hospitals afdelinger i Region Hovedstaden ringer fra et hemmeligt nummer. Og de opkald er jeg nødt til at tage.

Dem der Scammer ringer jo imed et nummer der kan ses, det er jo meningen, men de kan jo ikke ringe til nogen som ikke har et synligt (hemmeligt/udeladt) nummer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 10:47

Penge!! Hvis du besvarer eller 
Flemming

Du kan aldrig blive opkravet penge for at besvare opkaldet.

Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Flemming

Det var også min tanke. Men efterhånden ved man aldrig hvad der er op og ned.

-------------

Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 10:55

Flemming

Bliv du bare i troenSmile

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 11:33

Flemming

Flemming

Dokumenter din postand.

Det kan koste dig dyrt, hvis du ringer tilbage på nummeret. Men det er noget andet.

Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 11:39

Flemming

Flemming

Venligst undlad at fylde folk med misinformation. Du kan ALDRIG blive trukket penge for at svare et opkald. (med mindre du roamer på fly, skibe eller er uden for EU) Men ringer du retur til et nummer så ja.!

Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 11:45
Igen det koster ikke at modtage i DK, når du er på dansk netværk

Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Venligst undlad at fylde folk med misinformation. Du kan ALDRIG blive trukket penge for at svare et opkald. (med mindre du roamer på fly, skibe eller er uden for EU) Men ringer du retur til et nummer så ja.!

Brug ikke ordet aldrig når du samtidig nævner undtagelserneSmile

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 15:01
.

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 02-Juli-2020 kl. 15:52
@hother - det kan virkelig betale sig at sætte sig hen og se nogle af Jim Brownings videoer.

https://www.youtube.com/c/JimBrowning/videos" rel="nofollow - https://www.youtube.com/c/JimBrowning/videos

Det burde faktisk være et "must" når man "når lidt op i alderen" og ikke længere er helt på "beatet" med de unge. (og jeg insinuerer dermed også at du ikke længere er 25!! ;-) )
Men det giver både en god skræk i livet, men heldigvis også en del gode grin og masser af smil på læben over at de faktisk ikke er klogere end os andre. de har bare en "forretningsmodel" som spiller på vores svagheder.

Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 00:10

Flemming

Her er det okay. Fordi er du i udlandet eller på et satellitnetværk (skibe/fly) så har du fået en sms hvor vilkår for at foretage eller modtage opkald er specificeret. 

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 07:00

Flemming

man betaler ikke for at modtage opkald på sit hjemmenet, hvis man er andre steder betaler man mere fordi den der ringer kan ikke vide man ikke er på sit hjemmenet

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden

Skrevet af: Snippermanden
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 08:10
Det er mit indtryk at disse opkald kommer fra call-centre syd for ækvator. Selve opkaldet kommer fra en computer og du bliver først stillet om til en "medarbejder" hvis telefonen bliver taget. Hvis der ikke er ledige "medarbejdere" så kan du komme til at hænge. Før jeg fik blokeret numrene fra min "lokale" "microsoft supportafdeling" så oplevede jeg i hvert det et par gange. 

-------------
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Flemming

man betaler ikke for at modtage opkald på sit hjemmenet, hvis man er andre steder betaler man mere fordi den der ringer kan ikke vide man ikke er på sit hjemmenet
WHAT! LOL

Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 10:25
Påstanden er korrekt - hvis du modtager et opkald, foretaget i Danmark, i udlandet, betaler opkalderen kun takst for indenrigs-opkald. Da du befinder dig i udlandet, er det din telefonregning der belastes af udlandstaksten - ikke opkalderen, som jo ikke nødvendigvis ved at det er et dyrere opkald.

Jeg håber det giver mening.

-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub

Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 10:28

Det gælder så kun hvis man er uden for EU eller EØS, da det i de lande er som var man hjemme.

-------------

Skrevet af: islands_brygge
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 16:35
Selvfølgelig kan de ringe til et hemmeligt el. udeladt nummer. Scammernes computer ringer til +45 og 8 tilfældige cifre inden for nogle nummerserier, så de ikke spilder tiden med at ringe til Frk. Klokken eller akut-telefonen.

Print side | Luk vindue