Print side | Luk vindue

Lukket ude af Recorderes artikler?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161244
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 08:03


Emne: Lukket ude af Recorderes artikler?
Skrevet af: TBC1
Emne: Lukket ude af Recorderes artikler?
Skrevet den: 03-Juli-2020 kl. 23:16
Jeg tror jeg ved en fejl er kommet på Recorderes spærreliste, når jeg tilgår recordere fra min offentlige ip får jeg nedenstående skærm. Hvis jeg tilgår recordere fra anden ip eller VPN kan jeg tilgå artiklerne som vanligt. Nogen hjælp at hente?

Min IP starter på 80.71.xxx.xx

Billede:  https://forum.recordere.dk/uploads/24445/locked_out-min.jpg" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/uploads/24445/locked_out-min.jpg  


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K



Svar:
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 08:13
Prøv at kontrollere dit antivirusprogram... Kan det være, der er sket noget der? En eller anden indstilling der skal laves om? Kan se, at der i din proceslinie er noget "Avast Forbidden"-halløjs.

Slå reklameblokkere til/fra - husk at refreshe browseren - forskel?
Ryd browserdata - du skal måske logge ind igen derefter.

Prøv andre browsere - Internet Explorer og Edge - er det det samme?

Routeren kan også somme tider lave "sjove" ting...

Sluk computeren
Sluk routeren

Vent et minut eller to-tre stykker...
Tænd routeren igen
Lad den komme ordentligt op at køre igen - alle dioder skal lyse som de plejer...
Tænd computeren
Hjalp dette?

Eller, blot en simpel genstart af computeren - er det prøvet?

En VPN... Er der nogle indstillinger at pille i, eller kan den kun slåes til/fra?



Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 09:56
Det billede får jeg også af og til.

Så laver jeg lidt andet og kan så komme på lidt senere.

Mvh. Jørgensen

Edit: Jeg har oplevet det på forskellige opsætninger i både Vest- og Østjylland. Uden at være logget ind.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 12:09
Bruger i begge avast?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 12:55
Nej, for mit vedkommende bruger jeg AVG i deres fri udgave.

Som anført på to forskellige PC'ere derhjemme og på en anden PC i Østjylland. De har dog alle AVG installeret.

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 14:47
Avast købte AVG i 2016, så det er samme underliggende program nu.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: LeChuck
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 15:22
Jeg fik samme fejl for et par uger siden. 
Efter en hurtig søgning virkede det til, at det havde noget at gøre med et Wordpress tema kaldet ithemes (jeg bruger i øvrigt hverken Avast eller AVG). 
Det virkede igen inden jeg nåede at undersøge videre, så går ud fra det er en tidsbegrænset lockout.
Har ikke oplevet fejlen igen siden.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 20:20
I dag da jeg kom til computeren igen er der fuld adgang igen. 

Jens Hummelmose fra Recordere har med relation til forholedet angivet "at vores cache system gav false positives på nogle brugere i går", så forklaringen ligger nok der. J

Det har næppe noget helst med antivirusprogrammer at gør, for samme computer med samme programmer har jo fint adgang bare IP adressen blev ændret f.eks. VPN.

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-Juli-2020 kl. 20:59
Hej. 

Fejlen lå hos os. Vi fik nogle false positives på vores sikkerhedsplatform på grund af vores cache. Så skal ikke lede lokalt efter problemet. Vi mener at have løst det hos os nu, og beklager ulejligheden.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk



Print side | Luk vindue