Print side | Luk vindue

Yousee VS Hiper

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161283
Udskrevet den: 04-December-2024 kl. 20:33


Emne: Yousee VS Hiper
Skrevet af: LofterPalle
Emne: Yousee VS Hiper
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 09:00

Er der nogle it eksperter der kan forklare hvordan det kan være Hiper kun kan levere 300mbit når yousee kan levere 1000 mbit på samme coax kabel?

- Det er samme router
- Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik.
- Efter router er der kun 300 mbit teste med LAN med Speedtest. (Jeg kan ikke få Ipref til at virke)

Har i erfaringer at dele.
Dem med fiber forbindelse er ikke interessant i denne tråd.

Der kommer en ny tekniker, men hvad skal han gøre når han måler hastigheden er som den skal være? Hvor er problemet?



Svar:
Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 09:03
Jeg har læst samme problemer på andre forrum. Men jeg savner et svar på hvor problemet ligger?
Jeg mistænker yousee for at blokere hastigheden il andre udbydere i deres kabelnet.


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 09:11
Men Yousee ejer jo Hiper.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Jeg mistænker yousee for at blokere hastigheden il andre udbydere i deres kabelnet.


Hvis YouSee sælger en 1000Mbit linje, er den 1000Mbit, de "snyder" ikke.

Hvis der er 1000Mbit før router og ikke efter router, er det tydeligvis router der har et problem.
Tester du hastighed med kabel, eller trådløs?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: smokey
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 09:13
Hvilket netkort sidder i den computer, som du tester med ?


Skrevet af: csell
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 09:28
Hej.

Når jeg læser dit indlæg får jeg straks nogle uddybende spørgsmål. Så kan du ikke prøve at uddybe følgende:

'- Det er samme router
- Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik.
- Efter router er der kun 300 mbit teste med LAN med Speedtest. (Jeg kan ikke få Ipref til at virke)'

Du skriver at det er samme router, men hvilken? Er det en du selv har leveret, eller hvem har leveret den?

Hvilken Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik. Er det Yousee's tekninker eller Hiper's tekniker. Eller det er måske en Yousee tekniker som Hiper har sendt ud?

Hvilken udgave af speedtest er brugt. Er det den jeg kalder Ookla speedtest fra https://www.speedtest.net/" rel="nofollow - https://www.speedtest.net/
Og hvilken server er der testet op imod? Er det samme server? Eller to forskellige servere der bliver testet op imod?

Der er meget bedre mulighed for nogle gode svar, hvis du giver os flere oplysninger.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Men Yousee ejer jo Hiper.


Det korrekt. Men min oplevelse er der alligevel forskel på deres markedsstrategi, og vidste i at hiper har haft problemer med at levere 1000 mbit til alle kunder.

Se nedenfor svar fra dem 20. november 2018:
Dette svar er også sendt frem til flere kunder jf. forum (hardwareonline) som er noget med docis 3.1.
-----------------------------------------------------------------------------
Vi har desværre ikke fundet hverken årsagen til eller løsningen på dine problemer endnu. Vi har på nuværende tidspunkt beklageligvis heller ikke flere idéer til videre fejlsøgning.

Der er tale om en meget ny teknologi med DOCSIS 3.1, og vi er derfor stadig ved at opbygge erfaringer ift. hvad man gør når tingene undtagelsesvis ikke virker efter hensigten. Samtidig kan vi konstatere at vi nu har flere tusinde kunder online på coax-forbindelser med høje hastigheder, hvor alt virker som det skal. Der er altså ikke tale om et generelt problem med teknologien eller vores netværk.
Det hjælper selvfølgelig ikke dig, og derfor skal vi have fundet ud af hvad vi gør med dit abonnement og din forbindelse. Vi vil tilbyde at ændre dit abonnement til enten en 300 Mbit-forbindelse til 279 kroner pr. måned, eller en 100 Mbit-forbindelse til 229 kroner pr. måned. Hvis du ønsker en af disse to løsninger vil vi selvfølgelig også kreditere tilbage til abonnementets begyndelse, således at du vil have betalt denne pris hele vejen.

Når vi på et tidspunkt har fået nye idéer til hvordan vi kan få din forbindelse til at køre 1000 Mbit, vil vi med det samme kontakte dig igen. Der kan dog gå nogle måneder, og derfor synes vi det er vigtigt at finde en løsning som kan fungere tilfredsstillende for dig i mellemtiden.

Vi skal virkelige beklage dybt, at vi ikke kan komme det nærmere på nuværende tidspunkt.



Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Jeg mistænker yousee for at blokere hastigheden il andre udbydere i deres kabelnet.


Hvis YouSee sælger en 1000Mbit linje, er den 1000Mbit, de "snyder" ikke.

Hvis der er 1000Mbit før router og ikke efter router, er det tydeligvis router der har et problem.
Tester du hastighed med kabel, eller trådløs?


Klaus

Hvordan forklarer du så at der forskel i hastighed på Yousee og Hiper router.

De har begge samme router som ses her:

sagemcom fast 3890v3


Jeg tester altid med kabel (Cat 6) det kabel der medfølger.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af smokey smokey skrev:

Hvilket netkort sidder i den computer, som du tester med ?


Netværkskort er med Gigabit, se nedenfor:

Dataforbindelsesprotokol
NFC, IEEE 802.11b, IEEE 802.11ac, IEEE 802.11n, Gigabit Ethernet, Fast Ethernet, Ethernet, Bluetooth 4.2, IEEE 802.11g, IEEE 802.11a

https://www.dustin.dk/product/5011039190/elitebook-820-g4" rel="nofollow - https://www.dustin.dk/product/5011039190/elitebook-820-g4


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Når jeg læser dit indlæg får jeg straks nogle uddybende spørgsmål. Så kan du ikke prøve at uddybe følgende:

'- Det er samme router
- Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik.
- Efter router er der kun 300 mbit teste med LAN med Speedtest. (Jeg kan ikke få Ipref til at virke)'

Du skriver at det er samme router, men hvilken? Er det en du selv har leveret, eller hvem har leveret den?

Hvilken Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik. Er det Yousee's tekninker eller Hiper's tekniker. Eller det er måske en Yousee tekniker som Hiper har sendt ud?

Hvilken udgave af speedtest er brugt. Er det den jeg kalder Ookla speedtest fra https://www.speedtest.net/" rel="nofollow - https://www.speedtest.net/
Og hvilken server er der testet op imod? Er det samme server? Eller to forskellige servere der bliver testet op imod?

Der er meget bedre mulighed for nogle gode svar, hvis du giver os flere oplysninger.

Hilsen Carsten.



1) Se indlæg øverst. Det er en sagemcom fast 3890v3
2) Teknikeren var fra TDC
3) Har brugt den her til speedtest. https://www.speedtest.net/. Tekniker der var der i går sagde jeg kunne bruge fast.com. Det giver samme resultat.
4) Dit sidste spørgsmål er jeg lidt usikker på.
Men se testen her:


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 10:34
Jeg har også prøvet et sætte deres router i brigde mode. Ingen forskel i hastighed.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 10:36
Nedenfor ses test taget med Ipref fra 27 november 2018.
Siden da har jeg ikke kunne testet med Ipref. Test er lavet med samme PC som jeg har nu.



Test er altid udført med LAN kabel fra Hipers router til PC, og med udstyr efter Hiper router er frakoblet.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 10:42
Jeg er interesseret i at vide om der andre der har samme problemer med hastigheden som mig?
Og hvad har i gjort for at løse det? Er eneste vej at opsige og flytte til yousee?


Skrevet af: macsat
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 11:31

Jeg oplevede det samme med Hiper. "Lav" og meget svingende hastighed.

Jeg skiftede til Fastspeed (samme COAX kabel) og det kører 100% stabilt på knap 1000Mbit.




Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af macsat macsat skrev:


Jeg oplevede det samme med Hiper. "Lav" og meget svingende hastighed.

Jeg skiftede til Fastspeed (samme COAX kabel) og det kører 100% stabilt på knap 1000Mbit.




Nu har jeg fået oprettet modemmet hos Youse og der skal nu være åbnet op for 100mbit når jeg kommer hjem.

Vi får at se.
Tænk hvor mange der betaler for meget for en vare de ikke realiteten ikke får.
(Jeg var en af dem)

Er Fastspeed ikke overtaget af Yousee?

Kan du ikke uddybe hvis muligt hvad problemet var med hiper?
Bruger fastspeed ikke samme router (sagemcom fast 3890v3). Har du 1000mbit?


Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af macsat macsat skrev:


Jeg oplevede det samme med Hiper. "Lav" og meget svingende hastighed.

Jeg skiftede til Fastspeed (samme COAX kabel) og det kører 100% stabilt på knap 1000Mbit.




Er Fastspeed ikke overtaget af Yousee?

Ikke endnu :)


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af macsat macsat skrev:


Jeg oplevede det samme med Hiper. "Lav" og meget svingende hastighed.

Jeg skiftede til Fastspeed (samme COAX kabel) og det kører 100% stabilt på knap 1000Mbit.




Er Fastspeed ikke overtaget af Yousee?


Ikke endnu :)


Det kan være jeg skal prøve dem?


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 12:19




Det ikke alle der kan fp hvis ikke de har fået opdateret til Docsis 3.1


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 13:26
Da Hiper ikke var ejet af Yousee skulle de købe kapacitet hos Yousee og det gjorde i hvert fald i Struer, at jeg kun havde 225 MBit. Efter Yousee har overtaget Hiper har jeg fået mine 1000 Mbit.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Da Hiper ikke var ejet af Yousee skulle de købe kapacitet hos Yousee og det gjorde i hvert fald i Struer, at jeg kun havde 225 MBit. Efter Yousee har overtaget Hiper har jeg fået mine 1000 Mbit.


Tror du det har betydning hvis man bor i en forening? Ved at det er yousee der ejer kabelnettet herude, måske har de ikke købt kapacitet på lige præcis dette sted.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Da Hiper ikke var ejet af Yousee skulle de købe kapacitet hos Yousee og det gjorde i hvert fald i Struer, at jeg kun havde 225 MBit. Efter Yousee har overtaget Hiper har jeg fået mine 1000 Mbit.


Tror du det har betydning hvis man bor i en forening? Ved at det er yousee der ejer kabelnettet herude, måske har de ikke købt kapacitet på lige præcis dette sted.

Hvis du ikke kan få Hiper så har de ikke købt kapacitet eller så har Yousee måske en aftale med din forening og hvis du kan få Hiper men oplever du ikke har i nærheden af 1000 Mbit så er det sikkert fordi de ikke har købt nok kapacitet til at x antal personer kan få fuld hastighed. Det kan så variere på tidspunkter af døgnet eller hvis folk f.eks. tager på ferie, så kan du opleve et boost i de perioder.


Skrevet af: mogensch
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 21:38
Uanset om man modtager sit bredbåndssignal fra YouSee, Hiper eller FastSpeed, så er det 100% det samme setup=yousee´s. Hverken Hiper eller Fastspeed har nogen bredbåndsaftaler med firmaer der giver dem adgang til det store Internet. De lejer sig ind på YouSee´s anlæg, de bruger de samme modems, og igen 100% det samme net som YouSee.
Det vil sige at oppetid er 100% den samme, service laves af det samme firma.



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juli-2020 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af mogensch mogensch skrev:


Det vil sige at oppetid er 100% den samme, service laves af det samme firma.

Dream on.

Prisen på forbindelsen afhænger også af den service-forpligtelse der er på forbindelsen. Jeg taler ikke om prisen slutkunden betaler til udbyderen, men prisen som udbyderen betaler til ejeren af linjen.

Jo billigere en linje, jo længere kommer man bag i køen ved nedbrud. Det står i aftalen mellem ejeren af linjen og udbyderen.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af mogensch mogensch skrev:

Uanset om man modtager sit bredbåndssignal fra YouSee, Hiper eller FastSpeed, så er det 100% det samme setup=yousee´s. Hverken Hiper eller Fastspeed har nogen bredbåndsaftaler med firmaer der giver dem adgang til det store Internet. De lejer sig ind på YouSee´s anlæg, de bruger de samme modems, og igen 100% det samme net som YouSee.

Det vil sige at oppetid er 100% den samme, service laves af det samme firma.



Hvordan kan du vide det du siger er rigtigt? Vi er enige om de bruger samme modems, men du får ikke nødvendigvis samme hastighed. Hvordan vil du forklare at flere herinde har skrevet efter de har skiftet til anden udbyder, oplever de højere og stabil hastighed.

Sagen er bare at mange kunder oplever det samme som jeg, nemlig at de på en 1000mbit forbindelse max kan få 300mbit?


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Da Hiper ikke var ejet af Yousee skulle de købe kapacitet hos Yousee og det gjorde i hvert fald i Struer, at jeg kun havde 225 MBit. Efter Yousee har overtaget Hiper har jeg fået mine 1000 Mbit.


Tror du det har betydning hvis man bor i en forening? Ved at det er yousee der ejer kabelnettet herude, måske har de ikke købt kapacitet på lige præcis dette sted.


Hvis du ikke kan få Hiper så har de ikke købt kapacitet eller så har Yousee måske en aftale med din forening og hvis du kan få Hiper men oplever du ikke har i nærheden af 1000 Mbit så er det sikkert fordi de ikke har købt nok kapacitet til at x antal personer kan få fuld hastighed. Det kan så variere på tidspunkter af døgnet eller hvis folk f.eks. tager på ferie, så kan du opleve et boost i de perioder.


Jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Men igen hvordan kan man vide det? Spørger man Hiper support ved det det ikke og heller ikke yousee.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 08:26
Update:

Tekniker fra TDC målte 62db på mit stik. Efter hans mening er det indenfor tolerancen. Men jeg synes det er lidt lavt, og jeg har ikke forstand på om signalet er for lavt til at det påvirker hastigheden. Tekniker mente ikke det havde nogen beetydning. Hvad mener i?
Er der et sted i router man kan se signalstyrken?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Tekniker fra TDC målte 62db på mit stik. Efter hans mening er det indenfor tolerancen. Men jeg synes det er lidt lavt, og jeg har ikke forstand på om signalet er for lavt til at det påvirker hastigheden. Tekniker mente ikke det havde nogen beetydning. Hvad mener i?

Teknikeren mener ikke noget, han har nogle klare retningslinjer for, hvor meget signal der skal være.

Du synes at det er lavt - hvorfor?

Hvis tekniker kan måle 1Gbit med sit udstyr, kan du få 1 Gbit. 
Spørgsmålet er, hvorfor Hiper ikke har styr på det. 
Routere der ikke er opdateret, mangelfuld opsætning, for Lidt indkøbt båndbredde, eller noget helt tredje.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 09:22
jeg har tidligere haft hiper over coax. Mener jeg betalt for 500mbit men den var lavere i starten.

Jeg brokkede mig, hvorefter hiper åbnede for flere “kanaler” som de havde glemt i første omgang.

Kan ikke helt huske antallet, men tror du først havde åbnet for 24 og ikke alle 32 stk. det kan ses i modemet.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har tidligere haft hiper over coax. Mener jeg betalt for 500mbit men den var lavere i starten.

Jeg brokkede mig, hvorefter hiper åbnede for flere “kanaler” som de havde glemt i første omgang.

Kan ikke helt huske antallet, men tror du først havde åbnet for 24 og ikke alle 32 stk. det kan ses i modemet.


Er det dem her?



Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Tekniker fra TDC målte 62db på mit stik. Efter hans mening er det indenfor tolerancen. Men jeg synes det er lidt lavt, og jeg har ikke forstand på om signalet er for lavt til at det påvirker hastigheden. Tekniker mente ikke det havde nogen beetydning. Hvad mener i?


Teknikeren mener ikke noget, han har nogle klare retningslinjer for, hvor meget signal der skal være.

Du synes at det er lavt - hvorfor?

Hvis tekniker kan måle 1Gbit med sit udstyr, kan du få 1 Gbit. 
Spørgsmålet er, hvorfor Hiper ikke har styr på det. 
Routere der ikke er opdateret, mangelfuld opsætning, for Lidt indkøbt båndbredde, eller noget helt tredje.


Klaus


Mit eneste argument for det er lavt er signalstyrken er at jeg læste i denne tråd. https://forum.recordere.dk/minimum-signalstyrke-leveret-af-yousee_topic131166.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/minimum-signalstyrke-leveret-af-yousee_topic131166.html
Men det ser ud til man har sænket kravet.


Skrevet af: mogensch
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 09:54
Jeg kender alle tre firmaer, kender setuppet bag, og de er som jeg siger.
Hvis man tænker lidt logisk over det, så kan det jo ikke være anderledes, det er alt for dyrt for et lille firms som f.eks. FastSpeed at skulle købe kapacitet ved en Internetudbyder, i stedet for bare at leje sig ind hos udbyderen, de har kun en udgift leje, alt andet står udbyderen for.
Hvis ikke du tror på hvad jeg siger synes  jeg du skal ringe til FastSpeed og spørge, og du får svar.

Hvorfor man så oplever hastighederne forskelligt kan jeg ikke sige, men jeg kan so se at INGEN har skrevet at de udfører testen med kabel, og det er den eneste valide testmåde.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af mogensch mogensch skrev:

Jeg kender alle tre firmaer, kender setuppet bag, og de er som jeg siger.
Hvis man tænker lidt logisk over det, så kan det jo ikke være anderledes, det er alt for dyrt for et lille firms som f.eks. FastSpeed at skulle købe kapacitet ved en Internetudbyder, i stedet for bare at leje sig ind hos udbyderen, de har kun en udgift leje, alt andet står udbyderen for.
Hvis ikke du tror på hvad jeg siger synes  jeg du skal ringe til FastSpeed og spørge, og du får svar.

Hvorfor man så oplever hastighederne forskelligt kan jeg ikke sige, men jeg kan so se at INGEN har skrevet at de udfører testen med kabel, og det er den eneste valide testmåde.


Jeg vil da følge op på din påstand med Fastspeed på mandag. Har i øvrigt haft en snak med dem i fredags. Nævnte at jeg havde problemer med hastigheden hos Hiper. Jeg spurgte dem om hvordan de kunne vide jeg ikke får de samme problemer. Hans eneste svar var, "vi har overtaget mange kunder fra Hiper og det er en chance man tager". Det lyder ikke ligefrem overbevisende set i forhold til det du skriver.


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 11:27
Signalstyrken er perfekt - både downstream og upstream. Du mangler dog OFDM-kanalerne, som er DOCSIS 3.1. Ingen gigabit uden dem.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Signalstyrken er perfekt - både downstream og upstream. Du mangler dog OFDM-kanalerne, som er DOCSIS 3.1. Ingen gigabit uden dem.


Siger du at jeg mangler de sidste 8 kanaler?
Hvordan får jeg dem, i general setting står der jeg har Docsis 3.1.



Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 11:36
Er der så ikke en venlig sjæl der kan tage skærmklip i deres Hiper router med de kanaler jeg mangler for at få gigabit?


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 11:39
Det er en konfigurationsindstilling hos TDC. De har grundlæggende to indstillinger: med og uden OFDM.

Hvis udbyderen ikke kan se, at man sidder på et opgraderet antenneanlæg, så er højeste hastighed 300/60.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 11:40
Fandt netop den gamle mail jeg modtog fra Hiper. Der skrev de 

"Jeg har tilføjet nogen ekstra kanaler til dit signal - som skal bruges for at du kommer op på de højre hastigheder."

Jeg har Hiper fiber i dag, så kan ikke checke hvor mange kanaler jeg kom op på.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det er en konfigurationsindstilling hos TDC. De har grundlæggende to indstillinger: med og uden OFDM.

Hvis udbyderen ikke kan se, at man sidder på et opgraderet antenneanlæg, så er højeste hastighed 300/60.


Jeg har en snak med support mandag, hvad skal jeg sige til ham?


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Fandt netop den gamle mail jeg modtog fra Hiper. Der skrev de 

"<span style="caret-color: rgb43, 46, 47; color: rgb43, 46, 47; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", Tahoma, Verdana, sans-serif; font-size: 14px;">Jeg har tilføjet nogen ekstra kanaler til dit signal - som skal bruges for at du kommer op på de højre hastigheder."</span>
<span style="caret-color: rgb43, 46, 47; color: rgb43, 46, 47; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", Tahoma, Verdana, sans-serif; font-size: 14px;">
</span>
<span style="caret-color: rgb43, 46, 47; color: rgb43, 46, 47; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", Tahoma, Verdana, sans-serif; font-size: 14px;">Jeg har Hiper fiber i dag, så kan ikke checke hvor mange kanaler jeg kom op på.</span>


Tak svar alligevel, den oplysning kan jeg bruge til support.


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg har en snak med support mandag, hvad skal jeg sige til ham?

Du kan starte med at påpege de manglende OFDM-kanaler. Dit modem er ganske enkelt ikke konfigureret til at køre gigabit.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg har en snak med support mandag, hvad skal jeg sige til ham?

Du kan starte med at påpege de manglende OFDM-kanaler. Dit modem er ganske enkelt ikke konfigureret til at køre gigabit.


Tak for hjælpen. Utroligt de ikke har opdaget det fra Support. Nu har jeg haft de problemer siden set. 2018. Jeg synes det utroligt ringe de ikke har opdaget det hvis det er problemet.


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 11-Juli-2020 kl. 12:06
 


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 12-Juli-2020 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

 


Tak for billederne. Nu ved jeg hvordan det skal se ud i min Hiper router.


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 12-Juli-2020 kl. 11:02
Er routeren opdateret, for min Sagem router fra Hiper, har et andet billede ?




Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 12-Juli-2020 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Er routeren opdateret, for min Sagem router fra Hiper, har et andet billede ?




Det er fordi du har den gamle, kaldt rumskibet.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 13-Juli-2020 kl. 18:42
Har kun haft virkelig ringe oplevelser med Hiper, af to omgange. Gik fra Yousee som var dyrt men klippe stabilt til Hiper og så blev linjen nærmest ubrugelig grundet ustabilitet og byk i hastighed i peakhour. Har i dag FastSpeed og det er billigt og men lige så stabile som Yousee. Seneste speedmåling 900/110 med to som spiller online og en der streamer. Smile


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 15-Juli-2020 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Har kun haft virkelig ringe oplevelser med Hiper, af to omgange. Gik fra Yousee som var dyrt men klippe stabilt til Hiper og så blev linjen nærmest ubrugelig grundet ustabilitet og byk i hastighed i peakhour. Har i dag FastSpeed og det er billigt og men lige så stabile som Yousee. Seneste speedmåling 900/110 med to som spiller online og en der streamer. Smile


Var det en 1000 mbit forbindelse? Fandt du ud af hvorfor forbindelsen var ustabil og målte du hastigheden med LAN-kabel fra router til PC?

Det godt nok en fin hastighed du har fået dig hos Fastspeed?


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 15-Juli-2020 kl. 15:07
Hvordan kan det være der forskel på antallet af kanaler?
Hvor mange har i?

Jeg har kun fået 2 mere men upload har 6.



Er det ikke skidt, at jeg har -3.0dBmv på receive level?


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 15-Juli-2020 kl. 15:26
Antallet af SC-QAM-kanaler betyder ikke så meget. Hovedparten af kapaciteten ligger i OFDM-kanalerne.

-3 dBmV er helt fint. 'Partial service' ved sidste kanal er derimod skidt. Noget forstyrrer kanalen, så den ikke kan bruges.

Der har været nogle problemer med upstream-OFDM. Det kan være derfor, de ikke er med. TDC tillader normalt op til 60 Mbit/s med 6xSC-QAM.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 15-Juli-2020 kl. 15:43
Kan event log hjælpe på hvad der kan være galt?


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 15-Juli-2020 kl. 15:48
Hvis loggen er fyldt med dynamic range window violation-events, så tyder det på noget forstyrrer din upstream. Er modemmet koblet på der, hvor teknikeren testede signalet?

Får du signal gennem en forening? Jeg mindes nemlig ikke at have set den specifikke konfiguration af OFDM-kanalerne før.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 15-Juli-2020 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Hvis loggen er fyldt med dynamic range window violation-events, så tyder det på noget forstyrrer din upstream. Er modemmet koblet på der, hvor teknikeren testede signalet?

Får du signal gennem en forening? Jeg mindes nemlig ikke at have set den specifikke konfiguration af OFDM-kanalerne før.



Ja, koblet på stik hvor han målte 1000mbit med sit måleapparat.

Vi får antenne via en forening, godt set. Hvordan filen kan du vide det?

UPDATE:

Er kommet fra 300 til 750-800 med LAN til router efter de sidste kanaler er tilføjet. Men har stadig ikke 950 som de garantere.

Der kommer en TDC tekniker igen og ser på hvor fejl kan være. Han mente der kunne være noget med min fordeler stik som TDC monterede for 2 år siden.




Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 15-Juli-2020 kl. 16:48
Frekvenserne og størrelsen på OFDM-kanalerne er lavet lidt om i forhold til hvad de har været. Det er de også i det billede, som Claus har lagt op. Det kan da godt være de har lavet en større ændring.

Det bliver spændende, hvad teknikeren siger. :)


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 10:33


Nu er de sidste upstream kanaler tilføjet. Tekniker kan ikke gøre mere for at der kan leveres en bedre hastighed.

Hastighedstest på TDC teknikerens apparat viser 915-933mbit målt med LAN direkte fra routeren.

Det stadig ikke 1000 mbit, hvordan forholder man sig til det?

Bubbleboy -> Hvorfor er der så mange uncorrected codeword nu efter de sidste kanaler er tilføjet og har det egentligt nogen betydning?

Kan man acceptere at betale for 1000mbit når men kun kan få 915-933mbit og de garantere 950-1000mbit?


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 10:50
Ser du en stigning i uncorrectable-tallet? Prøv evt. at genstarte modemmet og få tallene nulstillet.

~940 Mbit/s er almindeligt. Det lokale ethernet-link mellem router og computer æder lidt af de 1000.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Ser du en stigning i uncorrectable-tallet? Prøv evt. at genstarte modemmet og få tallene nulstillet.

~940 Mbit/s er almindeligt. Det lokale ethernet-link mellem router og computer æder lidt af de 1000.


Det har jeg også gjort op til flere gange nu.

Se nedenfor:



Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Ser du en stigning i uncorrectable-tallet? Prøv evt. at genstarte modemmet og få tallene nulstillet.

~940 Mbit/s er almindeligt. Det lokale ethernet-link mellem router og computer æder lidt af de 1000.


Det har jeg også gjort op til flere gange nu.

Se nedenfor:



Det ser ud til det er blevet bedre. Prøver at genstarter igen.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 11:00


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 11:12
Okay, en lille stigning, men de udgør kun en lille brøkdel. Hvis forbindelsen eller fungerer som den skal, så behøver du ikke tænke over dem.

En detalje: din trafik bliver ikke ligeligt fordelt over alle kanalerne. Din trafik flyder primært i OFDM-kanalerne. Det giver mere plads til de andre i dit nabolag, som kun bruger SC-QAM-kanalerne.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Okay, en lille stigning, men de udgør kun en lille brøkdel. Hvis forbindelsen eller fungerer som den skal, så behøver du ikke tænke over dem.

En detalje: din trafik bliver ikke ligeligt fordelt over alle kanalerne. Din trafik flyder primært i OFDM-kanalerne. Det giver mere plads til de andre i dit nabolag, som kun bruger SC-QAM-kanalerne.



Det må du gerne lige uddybe hvordan du ser det? Hvordan bliver den trafik bestemt på den her måde? Er det konfigureret fra TDC?


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 12:07
Det bliver bestemt af CMTS'en (udstyret i TDCs ende), som er den controller, alle modemmerne i nabolaget taler med. Den bestemmer, hvordan trafikken bliver fordelt i kanalerne og her har OFDM førsteprioritet.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det bliver bestemt af CMTS'en (udstyret i TDCs ende), som er den controller, alle modemmerne i nabolaget taler med. Den bestemmer, hvordan trafikken bliver fordelt i kanalerne og her har OFDM førsteprioritet.


Jeg fik liger den tanke, at det er i denne CMTS´en at trafikken bliver lagt på andre kanaler når det er en anden udbyder. Er det så forklaringen på Hiper kan have en langsom forbindelse?



Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 14:00
På det her niveau handler det ikke om udbyder vs udbyder. Det handler kun om at udnytte kapaciteten i kabelnettet bedst muligt. Det gøres ved, at de modemmer, som har adgang til superkanalerne (OFDM), fylder dem ud, før de belaster de små kanaler.

Magtforholdet: Den store OFDM-kanal på 190000 kHz kan bære ~1,8 Gbit/s. De små SC-QAM-kanaler kan hver bære 38 Mbit/s.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 17-Juli-2020 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Har kun haft virkelig ringe oplevelser med Hiper, af to omgange. Gik fra Yousee som var dyrt men klippe stabilt til Hiper og så blev linjen nærmest ubrugelig grundet ustabilitet og byk i hastighed i peakhour. Har i dag FastSpeed og det er billigt og men lige så stabile som Yousee. Seneste speedmåling 900/110 med to som spiller online og en der streamer. Smile


Var det en 1000 mbit forbindelse? Fandt du ud af hvorfor forbindelsen var ustabil og målte du hastigheden med LAN-kabel fra router til PC?

Det godt nok en fin hastighed du har fået dig hos Fastspeed?

Ja det var en 1000 mbit linje og nej fandt aldrig ud af hvor problemet lå, ud over at Hiper indrømmede at deres net var underdimensioneret. Dette trak de så tilbage efterfølgende. Alle målinger var foretaget med cat 6 kabler direkte i routeren. Og ja, jeg klager bestemt ikke over vores nuværende løsning fra FastSpeed. 


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 25-Juli-2020 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

På det her niveau handler det ikke om udbyder vs udbyder. Det handler kun om at udnytte kapaciteten i kabelnettet bedst muligt. Det gøres ved, at de modemmer, som har adgang til superkanalerne (OFDM), fylder dem ud, før de belaster de små kanaler.

Magtforholdet: Den store OFDM-kanal på 190000 kHz kan bære ~1,8 Gbit/s. De små SC-QAM-kanaler kan hver bære 38 Mbit/s.



Nu har jeg haft besøg af tekniker fra TDC.
Han fandt ud af at den router jeg har skal udskiftes.



Han fandt også ud at der var lidt tab på linjen på stikket. Jeg kan ikke huske hvad de hedder det noget med 1E0 et eller andet. Den målte fejl på han instrument. Han mente det kunne have betydning på hastigheden.

Han kunne ikke bare sådan skrue op for signalet. Så hvordan fejlen skal løses vidste han ikke lige udmiddelbart.

Jeg undrer mig stadig over hvorfor jeg har så mange uncorrect codewords. Tænker om det har noget med det at gøre?


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 26-Juli-2020 kl. 00:26
Det med 1E0 handler om BER (bit error ratio). Hvad ligger dine hastighedsmålinger i gennemsnit på?

Hvad skiftede den tidligere tekniker - hvorefter du begyndte at se disse codeword-fejl?

Har du evt. en ping-test kørende, som måler pakketab?


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 26-Juli-2020 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det med 1E0 handler om BER (bit error ratio). Hvad ligger dine hastighedsmålinger i gennemsnit på?

Hvad skiftede den tidligere tekniker - hvorefter du begyndte at se disse codeword-fejl?

Har du evt. en ping-test kørende, som måler pakketab?




Nu har jeg ikke fået tilføjet gigabit kanalerne på Hiper routeren, fordi jeg fik en ny router fra Hiper som var den gamle "rumskibet". Det den som teknikeren mener skal udskiftes til en ny. De havde sendt en der har været i kredsløb hos nogle tidligere kunder.

Så min hastigheder ligger lige nu på ca. 200-250mbit på hiper.
Jeg er lige nu koblet på yousee router hvor jeg har den nyeste sagemcom V3 router og her er giga kanalerne tilføjet. Det er skærmklippet vist tidligere.


Her er min hastighed målt fra LAN fra router til PC ca. 900.

Det kan være forvirrende, men jeg har nu haft teknikerbesøg igennem Hiper med 2XTDC og 1 x TDC igennem yousee.
Det eneste TDC har udskiftet er min samling med sort COAX kabl samlet med hvidt coax der går til mit teknikrum.
Jeg begynder at bliver bekymret for om bit error skyldes en fejl i det hvide coax kabel eller er det kablet der er for langt? Jeg mener dengang TDC leverede kablet og monterede det var signalet højere end i dag. ca. 70 DB, nu er vi helt nede på 60db.

TDC teknikeren havde ikke set den type bit error. Den er næsten symmetrisk med 3 fordybninger med symmetrisk afstand og så stopper og kommer igen efter et stykke tid. Det ser ud til jf. tekniker at den store fordybning kommer hver time. (Ligner en tagrende eller en U fordybning som er den værste)

Jeg nødt til at være sikker på om det er kablet eller er det længden inden jeg udskifter kabel. Det ikke ligetil da det ligger i rør hele vejen over loftet.

Dit sidste spørgsmål om ping test har vi forsøgt at måle fra min PC til TDC centralen og der kunne han godt se der var nogle pakketab.
Det var igennem Yousee support hvor jeg blev ringet op fra TDC tekniker.

Kan jeg lave en lignede test og hvordan gør jeg det?

Jeg kom i tanke om et han målte efter min fordeler. Kan dette mon skyldes min fordeler da jeg i forvejen har haft problemer med min router efter lynnedslaget?


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 26-Juli-2020 kl. 10:30
Der sker mange mystiske ting her.
Nu er min LAN port på Yousee router stået af. Nu har jeg flyttet den over på LAN 2


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 26-Juli-2020 kl. 15:38
Har du haft lynnedslag efter teknikeren, som rettede ved din samling? Jeg tænker, at samlingen må være synderen, hvis der var 0 fejl før, men x fejl efter.

Du kan prøve at pinge Hipers dns-server. Hvis Windows, åbn en kommandoprompt og skriv: ping -t ns3.hiper.dk

du stopper den med ctrl+c, som slutter af med lidt statistik. I en anden prompt pinger du modemmet/routeren, for at kontrollere, at du ikke har samme tab lokalt.

Når du skriver 60 dB og 70 dB, så antager jeg det er dBuV. Det svarer til hhv. 0 og 10 dBmV, som er den skala, modemmet viser. Det er bedre at ramme modemmet med et signal på 0 dBmV, end det er at ramme med 10 dBmV.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 26-Juli-2020 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Har du haft lynnedslag efter teknikeren, som rettede ved din samling? Jeg tænker, at samlingen må være synderen, hvis der var 0 fejl før, men x fejl efter.

Du kan prøve at pinge Hipers dns-server. Hvis Windows, åbn en kommandoprompt og skriv: ping -t ns3.hiper.dk

du stopper den med ctrl+c, som slutter af med lidt statistik. I en anden prompt pinger du modemmet/routeren, for at kontrollere, at du ikke har samme tab lokalt.

Når du skriver 60 dB og 70 dB, så antager jeg det er dBuV. Det svarer til hhv. 0 og 10 dBmV, som er den skala, modemmet viser. Det er bedre at ramme modemmet med et signal på 0 dBmV, end det er at ramme med 10 dBmV.



Der var lynnedslag før tekniker besøget. Vi ved ikke om der har været problemer med bredbåndet før det, jeg har ikke haft 1000 mbit tidligere. (skulle have haft det men det blev af en eller anden årsagen aldrig fulgt op på hvorfor jeg ikke kunne få det. Jeg tror kanalerne altid har manglet. Men samlingen har også været der før lynnedslaget. Vi kender ikke til om der har været problemer før.
Teknikeren har lavet nye stik på samlingen men ikke hjulpet.

Det kan være jeg husker forkert. Men dengang TDC trak kablet (det hvide Coax kabel ud til den samling) der målte han omkring 70. og jeg fik ikke oplyst dengang at der var problemer med BER (bit error ratio). Det ved vi ikke om der har været?


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 26-Juli-2020 kl. 16:47
Spørgsmålet er om kan det afhjælpes ved at trække et nyt kabel eller gøre kablet kortere?

Jeg har 2 meter i den ene ende og 1-1,5 meter ved samlingen der kan gøres kortere.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 26-Juli-2020 kl. 17:05
MOD HIPER med Yousee modem.

Hvad skal jeg skrive hvis det er yousee modem?

    Packets: Sent = 26, Received = 26, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 29ms, Maximum = 38ms, Average = 32ms
Control-C

TEST PÅ YOUSEE MODEM DIREKTE I LAN

    Packets: Sent = 151, Received = 151, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 8ms, Maximum = 22ms, Average = 12ms
Control-C


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 06-August-2020 kl. 12:43
Jeg afslutter denne tråd med en konklusion:

Det hele endte med at jeg opsagde hos Hiper, da det ikke lykkes for dem at finde årsagen til problemet. Det gør det ikke nemt at når TDC tekniker selv ringer ind til Hiper support, og beder dem sende den nye sagemcom router, og jeg får den gamle der har været i kredsløb tidligere. Det var der udløste min opsigelse. 
Jeg har igennem 1 mdr. parallelt med Hiper kørt med Yousee router og de har også været ude og fejlfinde på installationen.
Det lykkes aldrig Hiper at aktivere OFDM kanaler, hvilket lykkes for Yousee da TDC tekniker var på  1. teknikerbesøg.
Den sidste TDC tekniker fandt ud af at der var støj på linjen og min fordeler blev så udskiftet.
Antennekabel blev gjort lidt kortere og målinger viste 940Mbs på Coax kablet. 
Det endte også med min router blev udskiftet til en ny, fordi aktivermitwifi kom hele tiden hver gang jeg var på nettet.

Så alt i alt en kedelig sag, og det hele endte med at jeg fik en kompensation og en straks opsigelse fordi Hiper ikke kunne levere varen.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-August-2020 kl. 13:08
Lyder meget som det der skete for os og vores Hiper eventyr/mareridt. Havde dog ikke din tålmodighed. Endte med kompensation og opsigelse før endt bindingsperioder. Hvad endte du så med? FastSpeed har leveret det Hiper ikke kunne her hos os. 


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 06-August-2020 kl. 13:15
Nu var bindingperioden overstået for længst, men jeg fik kompensation tilbage til abonnementet begyndelse og reguleret prisen ned til hastighed jeg har fået, og fik lov til at stoppe abonnementet på opsigelses dagen, så jeg ikke længere skulle betale. Normalt er der en mdr. opsigelse.

Ja, nu er jeg på yousee router, men jeg ville presse dem lidt, og jeg fortalte dem at i ikke kan levere 1000mbit, på trods af det tilbød de nedsætte prisen til 299,-
Men har allerede nu bestilt abonnement hos fastspeed. Router er på vej.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 10:52
Hvorfor ser brugerinterfacet i router anderledes ud end den er hos Yousee?
Havde da forventet at der ikke var nogen forskel? 

Jeg kan ikke se codewords errors i denne router fra fastspeed, er det bevist at Hiper og Fastspeed bruge en anden bruger flade i routeren?





Skrevet af: Guests
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 06:46
tænker det er en opdatering af routerens software der har ændret brugerinterface. Vores ser også sådan ud men det har det ikke altid gjort. Er sket for nylig. 


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 08:03
Så giver det mening. Synes bare routeren opsætning før var bedre og mere enkel.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 05-September-2020 kl. 11:01
Hvilken hastighed har du ved fastspeed og er det stabilt. Jeg har nemlig fået problemer igen hos Hiper. Havde ca. 900 Mbit fra januar i år og indtil for 1 uge siden - nu svinger hastigheden mellem 200-500 Mbit, som var problemet da jeg fik Hiper. Det ændrede sig da Yousee overtog, men nu er vi tilbage i problemerne igen og gider egentlig ikke en langstrakt fejlsag igen, hvis Fastspeed kan gøre det bedre


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hvilken hastighed har du ved fastspeed og er det stabilt. Jeg har nemlig fået problemer igen hos Hiper. Havde ca. 900 Mbit fra januar i år og indtil for 1 uge siden - nu svinger hastigheden mellem 200-500 Mbit, som var problemet da jeg fik Hiper. Det ændrede sig da Yousee overtog, men nu er vi tilbage i problemerne igen og gider egentlig ikke en langstrakt fejlsag igen, hvis Fastspeed kan gøre det bedre

Den ligger på ca 940, og ja den er stabilt. Jeg havde dog et problem med routeren stod af allerede efter 2 dage, så jeg fik en dårlig start, men fik tilsendte router ret hurtigt (2 dage efter). 




Print side | Luk vindue