Print side | Luk vindue

Hjælp til køb med bankoverførsel.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161319
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 10:23


Emne: Hjælp til køb med bankoverførsel.
Skrevet af: Bjur
Emne: Hjælp til køb med bankoverførsel.
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 09:10
Hej jeg har brug for noget hjælp. Jeg er ved at købe en projektor hos en privatperson i Tyskland. Han har sendt pakken med noget der hedder E-post hvor jeg får mulighed for at teste den et par dage inden han modtager pengene fra E-post hvor de sender med DHL. Jeg skal overføre pengene til E-post via bankoverførsel med IBAN, SWIFT code osv. På regningen står der Deutsche Post DHL group. Det ser meget professionelt ud, så tror ikke der er noget galt og har også fået sælgers adresse og telefonnummer. Mit spørgsmål er, hvordan står jeg hvis der bliver problemer og lad os sige pakken ikke kommer frem.
Har jeg så overhoved noget sikkerhedsnet med denne form for bankoverførsel?



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 09:17
snak med din bank.
Jeg er ret sikker på at der er forskellige fremgangsmåder i de enkelte banker, og hvad du står tilbage med i tilfælde af uheld.



Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 09:22
Jeg har købt med bankoverførsel til udlandet en gang, og gør det ikke igen.

Det var bøvlet med IBAN, SWIFT og alle andre numre. Jeg skulle også bruge bankens adresse. Det lykkedes mig aldrig at lave overførslen selv og måtte lade banken gøre det. Gebyr: 100 kr. Lidt voldsomt når varen kostede 200 kr.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 09:32
Tak for svarene. Er 99% sikker på den er god nok men det er en dyr vare så 100 kr går nok


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 09:40
Det kan kun din bank svare på. Ring dog til dem, istedet for at stole på tilfældige brugere i et forum...


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 09:43
Gør jeg også om lidt de skal lige have åbent men tænkte der måske var en generel regel. 


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 10:24
"...så tror ikke der er noget galt...".  LOL LOL LOL

Hvor stort beløb er det, du er i færd med at smide væk? Wink

Bankoverførsel = bare ærgerligt Sonny Boy.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 10:49
14k. Men har ikke betalt. Banken sagde også det samme. Er vi enige om, hvis jeg kan få ændret til enten at betale med kreditkort, PayPal eller CashOnDelivery så er jeg sikret? 


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 11:00
igen - spørg dog din bank! paypal kan du claime via paypal, men du er jo ikke garanteret noget som helst.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 11:06
For mig lyder dette som en scam og jeg ville holde fingerne langt væk. 

Du kan også bare give mig pengene :-)

Hvis du går ind på e-post.de, så er det Deutsche Post du kommer ind på, som har noget der svarer til eboks. Dette har intet med handel at gøre.



Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hej jeg har brug for noget hjælp. Jeg er ved at købe en projektor hos en privatperson i Tyskland. Han har sendt pakken med noget der hedder E-post hvor jeg får mulighed for at teste den et par dage inden han modtager pengene fra E-post hvor de sender med DHL. Jeg skal overføre pengene til E-post via bankoverførsel med IBAN, SWIFT code osv. På regningen står der Deutsche Post DHL group. Det ser meget professionelt ud, så tror ikke der er noget galt og har også fået sælgers adresse og telefonnummer. Mit spørgsmål er, hvordan står jeg hvis der bliver problemer og lad os sige pakken ikke kommer frem.
Har jeg så overhoved noget sikkerhedsnet med denne form for bankoverførsel?

Den må godt nok være billig hvis du gider og bøvle med at købe en projektor på den måde og hvis den er så billig, så hold fingrene væk fra den, der er stor chance for at du bliver snydt.



Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 11:48
Nu er 14k vs 22k også en ok besparelse, medmindre man har masser af penge. 


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Nu er 14k vs 22k også en ok besparelse, medmindre man har masser af penge. 

14K for ingen ting er også mange penge.

Har du et link til dem der skulle sørge for penge overførelsen og som skulle holde pengene indtil du siger god for varen.

For jeg har læst om det samme flere gange, hvor folk bare er snydt. De prøver at give dig en sikkerhed, men der INGEN sikkerhed. Har du overført pengene, så er løbet kørt.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 12:23
Du kan se hvad jeg har modtaget her:
https://drive.google.com/file/d/1P7TCE4m-mnD3g_A1d_biXEYgMv9939sb/view?usp=drivesdk" rel="nofollow - https://drive.google.com/file/d/1P7TCE4m-mnD3g_A1d_biXEYgMv9939sb/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1P8K701JMtpqTG_c8fKy1lqfsHTiHzjO6/view?usp=drivesdk" rel="nofollow - https://drive.google.com/file/d/1P8K701JMtpqTG_c8fKy1lqfsHTiHzjO6/view?usp=drivesdk


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Nu er 14k vs 22k også en ok besparelse, medmindre man har masser af penge. 
Jamen hvor er sikkerheden? Har selv anvendt paypal, som skulle være noget så sikkert. Men fik et par mærkelige mails fra dem, at jeg havde købt Netflix abb, og da jeg ville stoppe det, fik jeg bare beskeden at betaling var gået igennem. Så privat handel foregår her for fremtiden altid face to face.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Du kan se hvad jeg har modtaget her:
https://drive.google.com/file/d/1P7TCE4m-mnD3g_A1d_biXEYgMv9939sb/view?usp=drivesdk" rel="nofollow - https://drive.google.com/file/d/1P7TCE4m-mnD3g_A1d_biXEYgMv9939sb/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1P8K701JMtpqTG_c8fKy1lqfsHTiHzjO6/view?usp=drivesdk" rel="nofollow - https://drive.google.com/file/d/1P8K701JMtpqTG_c8fKy1lqfsHTiHzjO6/view?usp=drivesdk


Det her ser helt klart ud til at være snyd. Så hold fingerne væk


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 13:06
Pengene er ikke overført. Banken sagde selv med kreditkort er du sikret hvis uheldet er ude og kan gøre indsigelse. Med PayPal har jeg prøvet et par gange hvor jeg fik pengene tilbage. 


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 13:21
Det ene dokument hedder Brochure_EPOST_verkaufer_2020.

Hvis du google navnet, får du INGEN hits. 

Du er snyd. Du får ingen varer. Hvor har du fundet varen? Ebay? 
Anmeld annoncen


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 13:29
Det var på dba.
Jeg har fået hans kontaktoplysninger samt telefonnummer. 
Fik også denne kvittering 
https://drive.google.com/file/d/1aDHT_mbhvBseFVyMVqi_tIrj1P0Q7LYi/view?usp=drivesdk" rel="nofollow - https://drive.google.com/file/d/1aDHT_mbhvBseFVyMVqi_tIrj1P0Q7LYi/view?usp=drivesdk


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 13:34
En der køber en projektor i Berlin til 21k og så efter 3 måneder sætter den til salg for 14 i DK via DBA og skal have overført pengene til en konto i Belgien.

HVor mange alarmklokke vil du have der skal ringe?????


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 13:39
Jeg tror bare det bedste i folk😂 jeg vil acceptere CashOnDelivery that's it. 


Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 13:45
Enig med PerW, hvis det holdt vand burde Deutsche Post have en online beskrivelse af epost servicen som understøttede det pdf dokument, men jeg kan ikke finde en tilsvarende beskrivelse.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 13:49
Fik dog denne mail fra E-post og DHL express kunne se forsendelsen, så det er meget godt lavet i så fald.

Thank you for your inquiry. I will be glad to assist you in this matter.

Your transaction was approved by our E-POST department, and you can track & trace here Sendungsverfolgung.

The simplest and quickest way to track your transaction is online, using DHL Sendungsverfolgung.

https://www.dhl.de/de/privatkunden/dhl-sendungsverfolgung.html" rel="nofollow - https://www.dhl.de/de/privatkunden/dhl-sendungsverfolgung.html

Deutsche Post DHL Group is the world’s leading mail and logistics company. The Group is focused on being the first choice for customers, employees and investors in its core business activities worldwide. It makes a positive contribution to the world by connecting people and enabling global trade while being committed to responsible business practices, purposeful environmental activities and corporate citizenship.

Deutsche Post DHL Group operates under two brands: Deutsche Post is Europe’s leading postal service provider. DHL is uniquely positioned in the world’s growth markets, with a comprehensive range of international express, freight transportation, e-commerce and supply chain management services.

Deutsche Post DHL Group employs approximately 510,000 employees in over 220 countries and territories worldwide.

Prior to starting a shipping order, E-POST Team verifies the content of the package, in order to avoid transactions with stolen/fake items.

1. Buyer and Seller Agree to use this service
Both parties agree to terms of the transaction, which includes a description of the merchandise, sale price, number of days for the Buyer's inspection, and any shipping information.

2. Buyer Pays Deutsche Post
The Buyer submits the bank draft. Deutsche Post verifies the payment. Processing time varies by financial institution.

3. Seller Ships Merchandise
Upon payment verification, the Seller is authorized to ship merchandise. Deutsche Post verifies that the Buyer receives the merchandise.

4. Buyer Accepts the Merchandise
The Buyer has 30 days for an inspection and the option to accept or reject the merchandise.

5. Deutsche Post pays the seller
Deutsche Post pays the seller by method selected. The transaction is complete.

In other words, the Seller isn't paid until you receive the goods. According to our records, you have received 30 days of inspection. You must accept or reject the goods within this period. If you decide not to purchase the item(s), we will fully refund the paid amount, and we will come and pick up the merchandise.

 



Mit freundlichen Grüßen

i.A. Eva Reizammer
Zahlungsabteilung




Deutsche Post AG
Service- und Versandzentrum
92631 Weiden




© 2020 Deutsche Post AG
Sitz Bonn; Registergericht Bonn HRB 6792
Vorstand: Dr. Frank Appel, Vorsitzender; Ken Allen, John Gilbert, Melanie Kreis, Dr. Thomas Ogilvie, Tim Scharwath
Vorsitzender des Aufsichtsrates: Dr. Nikolaus von Bomhard
http://www.deutschepost.de/" rel="nofollow - Deutsche Post Webseite  |  https://www.deutschepost.de/de/f/footer/impressum.html" rel="nofollow - Impressum  |  https://www.deutschepost.de/datenschutzerklaerung/shopdeutschepost-de" rel="nofollow -


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Pengene er ikke overført. Banken sagde selv med kreditkort er du sikret hvis uheldet er ude og kan gøre indsigelse. Med PayPal har jeg prøvet et par gange hvor jeg fik pengene tilbage. 
Min bank sagde sjovt nok det modsatte da jeg spurgte dem, du er ikke sikret pengene tilbage med visadankort. Ved ikke med mastercard, der gælder andre regler og forsikringer.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Fik dog denne mail fra E-post og DHL express kunne se forsendelsen, så det er meget godt lavet i så fald.

Thank you for your inquiry. I will be glad to assist you in this matter.

Your transaction was approved by our E-POST department, and you can track & trace here Sendungsverfolgung.

The simplest and quickest way to track your transaction is online, using DHL Sendungsverfolgung.

https://www.dhl.de/de/privatkunden/dhl-sendungsverfolgung.html" rel="nofollow - https://www.dhl.de/de/privatkunden/dhl-sendungsverfolgung.html

Deutsche Post DHL Group is the world’s leading mail and logistics company. The Group is focused on being the first choice for customers, employees and investors in its core business activities worldwide. It makes a positive contribution to the world by connecting people and enabling global trade while being committed to responsible business practices, purposeful environmental activities and corporate citizenship.

Deutsche Post DHL Group operates under two brands: Deutsche Post is Europe’s leading postal service provider. DHL is uniquely positioned in the world’s growth markets, with a comprehensive range of international express, freight transportation, e-commerce and supply chain management services.

Deutsche Post DHL Group employs approximately 510,000 employees in over 220 countries and territories worldwide.

Prior to starting a shipping order, E-POST Team verifies the content of the package, in order to avoid transactions with stolen/fake items.

1. Buyer and Seller Agree to use this service
Both parties agree to terms of the transaction, which includes a description of the merchandise, sale price, number of days for the Buyer's inspection, and any shipping information.

2. Buyer Pays Deutsche Post
The Buyer submits the bank draft. Deutsche Post verifies the payment. Processing time varies by financial institution.

3. Seller Ships Merchandise
Upon payment verification, the Seller is authorized to ship merchandise. Deutsche Post verifies that the Buyer receives the merchandise.

4. Buyer Accepts the Merchandise
The Buyer has 30 days for an inspection and the option to accept or reject the merchandise.

5. Deutsche Post pays the seller
Deutsche Post pays the seller by method selected. The transaction is complete.

In other words, the Seller isn't paid until you receive the goods. According to our records, you have received 30 days of inspection. You must accept or reject the goods within this period. If you decide not to purchase the item(s), we will fully refund the paid amount, and we will come and pick up the merchandise.

 



Mit freundlichen Grüßen

i.A. Eva Reizammer
Zahlungsabteilung




Deutsche Post AG
Service- und Versandzentrum
92631 Weiden




© 2020 Deutsche Post AG
Sitz Bonn; Registergericht Bonn HRB 6792
Vorstand: Dr. Frank Appel, Vorsitzender; Ken Allen, John Gilbert, Melanie Kreis, Dr. Thomas Ogilvie, Tim Scharwath
Vorsitzender des Aufsichtsrates: Dr. Nikolaus von Bomhard
http://www.deutschepost.de/" rel="nofollow - Deutsche Post Webseite  |  https://www.deutschepost.de/de/f/footer/impressum.html" rel="nofollow - Impressum  |  https://www.deutschepost.de/datenschutzerklaerung/shopdeutschepost-de" rel="nofollow -


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 14:14
En traceroute?

Den er sendt fra 

E-POST mailto:kundenservice@dhl.online-frankieren.com" rel="nofollow - kundenservice@dhl.online-frankieren.com

Men gør ikke mere kun hvis det bliver COD



Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Fik dog denne mail fra E-post og DHL express kunne se forsendelsen, så det er meget godt lavet i så fald.

Har du tjekket at den email kommer fra en autentisk email server som er forbundet med Deutsche Post og/eller DHL? Det kan du typisk underssøge via email header som du kan putte i et tool som denne: https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx" rel="nofollow - https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx
DMARC burde være grøn og afsender adressen fra det rigtig domæne:


Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

E-POST mailto:kundenservice@dhl.online-frankieren.com" rel="nofollow - kundenservice@dhl.online-frankieren.com

 
online-frankieren.com har ikke noget med DHL at gøre såvidt jeg kan se. Og "dhl" som subdomæne kan alle lave.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 14:37
Okay tak for svarene. 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Det var på dba.

Hvorfor i alverden sætter en tysker noget billigt til salg på dba?




Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

En traceroute?

Den er sendt fra 

E-POST mailto:kundenservice@dhl.online-frankieren.com" rel="nofollow - kundenservice@dhl.online-frankieren.com

Men gør ikke mere kun hvis det bliver COD


COD er også farligt - du kan risikere at modtage en knækflise til 14.000 kr.
Man er nødt til at kontrollere indholdet og om varen virker, før betaling.

online-frankieren.com domænet er oprettet den 4. juni 2020. Wink

Meget imponerende svindelnummer, hvor de lukrere på en service, som har en masse underservices hvilket gør det uoverskueligt.

De nævner tilmed i faktura at IBAN nummereret matcher den agent som skal varetage ordren.
Så de har også en grund parat til hvorfor din bank har svært ved at se den precise modtager af pengene.

Men deres e-mail adresse fælder dem bigtime.

Man ville heller ikke lave faktura eller infomateriale uden angivelse af website for at hente mere information.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 16:27
Tak for fyldestgørende svaret Cyber. Den er oprindeligt lavet på dba skal jeg så anmelde den uden decideret at have klart bevis?


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 16:28
Og han har jo mine kontaktoplysninger som adresse



Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tak for fyldestgørende svaret Cyber. Den er oprindeligt lavet på dba skal jeg så anmelde den uden decideret at have klart bevis?

Jeg ville bare kontakte DHL og Deutche post og fortælle dem at der kører dette scam i øjeblikket.

Deres advokater vil med 100% sikkerhed være interesseret i denne sag.

Vil du ikke også få det lidt bedre i kroppen, når ærgelsen har lagt sig, hvis de får fat i dem. Big smile

De har en side beregnet til formålet:
https://www.dhl.com/dk-en/home/footer/fraud-awareness.html" rel="nofollow - https://www.dhl.com/dk-en/home/footer/fraud-awareness.html

PDF filen er oprettet i 2018, så det er sikkert noget, der har været benyttet flere gange.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Den er oprindeligt lavet på dba skal jeg så anmelde den uden decideret at have klart bevis?

Ja.

Jeg forstår ikke, at alarmklokkerne ikke bimler og bamler hos dig, ved sådan en annonce.

Hvis du boede i Tyskland, ville du så sælge din projektor på dba, med potentielt set 4,5 millioner købere, eller på et tysk medie med potentielt 65 millioner købere?



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Den er oprindeligt lavet på dba skal jeg så anmelde den uden decideret at have klart bevis?

Ja.

Jeg forstår ikke, at alarmklokkerne ikke bimler og bamler hos dig, ved sådan en annonce.

Hvis du boede i Tyskland, ville du så sælge din projektor på dba, med potentielt set 4,5 millioner købere, eller på et tysk medie med potentielt 65 millioner købere?



Klaus

Og be
Løbet skal overføres til Belgien 


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jamen hvor er sikkerheden? Har selv anvendt paypal, som skulle være noget så sikkert. Men fik et par mærkelige mails fra dem, at jeg havde købt Netflix abb, og da jeg ville stoppe det, fik jeg bare beskeden at betaling var gået igennem. Så privat handel foregår her for fremtiden altid face to face.


Her er formularen til at få penge tilbage fra PayPal:

"Jeg har ikke modtaget varen" - Og så er den ikke længere, de holder altid, og uden undtagelse med køber - Når bare man klager rigtigt. (og naturligvis ikke påstår ugentlig at man ikke har modtaget et produkt eller en ydelse).


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

En der køber en projektor i Berlin til 21k og så efter 3 måneder sætter den til salg for 14 i DK via DBA og skal have overført pengene til en konto i Belgien.

HVor mange alarmklokke vil du have der skal ringe?????

LOLLOL


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 18:04
Åh det er bare så trist når folk lader sig narre, men der er bare nogen der skal lære det på den hårde måde.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 18:15
 
 Som andre også skriver HFHFV, hold forhelvede fingrene væk, der er noget der lugter i det her.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 18:20
Som jeg også skrev til at starte med var der intet overført og til at starte med var aftalen COD. Jeg blev bare overrasket over hvor professionelt det var sat op men spørgsmålet gik på sikkerheden i bankoverførsel og der var ingen efter en snak med banken så var den ikke længere. Hans argument med annoncen gik på han havde sommerhus heroppe med sin danske kone og men de var i Tyskland pt. pga. Corona men som sagt er der intet overført og vil ikke blive betalt før varen blev leveret og besigtiget.
Og normalt handler jeg altid face to face på dba og ikke med forsendelse. 


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juli-2020 kl. 19:12
jeg synes nu ikke det er så professionelt sat op.

Jeghar set dette, hvor der var sat hjemmesider op hos dem der stop for at først overfører pengene, når du sagde god for det. Hvor andre hjemmesider var kopieret ned til mindste detalje 


Skrevet af: barnes
Skrevet den: 05-August-2020 kl. 13:13
Kaldte han sig ********?
Jeg var også lige v at blive fuppet så tak for siden her😀😀

Opdateret af admin:
I henhold til persondataloven, må man ikke hænge folk ud med navn (falskt eller ej), uden at vi kan blive hængt op for det. Derfor har jeg måtte slette navnet.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 17-August-2020 kl. 14:16
Nej det kaldte han sig ikke. Har set navnet, før det blev slettet.


Skrevet af: Ersgaard
Skrevet den: 17-August-2020 kl. 20:28
Hej.

Kan godt se at tråden er en måneds tid gammel, og du fik forhåbentlig aldrig betalt noget som helst. Måske andre sidder i samme situation og er blevet forblændet af et godt tilbud.

Derfor, for en god orden skyld, så....
.... ALDRIG betal med en konto-/bankoverførsel. Du har ingen rettigheder, når først pengene er sendt afsted. Det svarer til at du har langt kolde kontanter i en kuvert og afleveret den til modtageren, der har stukket den i lommen og lovet at komme med varen senere. Dette gælder både handel inden for landets grænser, og i særdeleshed ved handel over landegrænser.
.... ALDRIG betal på posthuset, når du modtager pakken. Du har ingen ret til at se og vurdere pakkens indhold inden betalingen. Betal og få pakken udleveret (og håb det bedste), eller lad være og pakken bliver hos DHL/Post DK. Derved kan det være verdens dyreste mursten, du reelt betaler for.
.... ALDRIG betal med VISA/Dankort. Et VISA-kort er IKKE et kreditkort, og der er derfor ikke en bagvedliggende forsikring, når du benytter kortet ved handel med andre.
.... benyt EVT. PayPal. Du er faktisk ret godt dækket via PayPal, der har forsikring tilknyttet deres betalingsservice. Udfordringen er, at du ikke er underlagt danske regler, så hvis de mener du har optrådt skødesløst, så skal du til "at lægge arm" med en udenlandsk operatør hos en udenlandsk klagemyndighed. Jeg har dog kun selv positive erfaringer med PayPal omkring tvister. Det har været handel på Ebay. En sag, hvor varen ikke dukkede op og en sag hvor et flash-drive var fake. Begge gange fik jeg øjeblikkeligt pengene retur.
.. benyt SÅ VIDT MULIGT ALTID et kreditkort, som fx. Mastercard. Der er en forsikring tilknyttet dit brug at kreditkort. Kontakt din bank for nærmere rådgivning herom. Jeg kan ikke huske om der kan være en selvrisiko, men af ovenstående muligheder, så er dette (i min verden) klart den mest sikre.

/Ersgaard


-------------
/Ersgaard


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 18-August-2020 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Ersgaard Ersgaard skrev:

Hej.


.... ALDRIG betal med VISA/Dankort. Et VISA-kort er IKKE et kreditkort, og der er derfor ikke en bagvedliggende forsikring, når du benytter kortet ved handel med andre.


Det er så ikke helt så enkelt. 

Hvis man betaler med dankort og ikke får varen, så kan man lave indsigelse. 

Problemet med Visa/Dankort er, at du kan have svært ved at se om du betaler med Visa eller Dankort.

Dengang et flyselskab gik konkurs kunne du ikke få pengene retur, hvis du havde brugt dankort delen, men godt, hvis du havde brugt Visa delen. Overprdnet kan man sige, at betaler man i DKR, så bruger man Dankort, men betaler du i udenlands valuta, så betaler du med Visa kortet.

Og igen kommer det an på, hvad du betaler. 


Skrevet af: wezi
Skrevet den: 20-August-2020 kl. 20:13
Jeg ønsker dig alt held og lykke.
Jeg har for godt og vel snart et år siden, købt noget værktøj på nettet med mobilepay betaling.
Jeg havde både kontonummer og mobilepay at overføre til.
Jeg har så meldt at det er fup og ønsket mine 4500 tilbage igen, og har oplyst alle sælgers info, samt mobilepay nummer og kontonummer, kontaktet banken hvor kontonummeret tilhører, som siger ja det er rigtigt, men de kan ikke fortælle hvor jeg skal køre hen for at få mine penge retur, så nu står den stille hos politiet, og sidste gang jeg rykkede dem for respons er snart 3 måneder siden, og det har jeg endnu ikke fået svar på.
Så jeg ville ikke gøre noget før jeg var sikker på at systemet ikke er imod dig, så skal det nok gå godt.

mvh
'
Edit, kan se det er en gammel tråd, håber det gik godt.


-------------
MvH Daniel



Print side | Luk vindue