Print side | Luk vindue

Beoplay A1 tænder af sig selv + Batteriskift

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161330
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 14:44


Emne: Beoplay A1 tænder af sig selv + Batteriskift
Skrevet af: ClausBP
Emne: Beoplay A1 tænder af sig selv + Batteriskift
Skrevet den: 18-Juli-2020 kl. 12:27
Hej!

Jeg har 2 Beoplay A1 "Burgeren" over 2 år gamle.

Den ene er begyndt at opføre sig sært.

Den tænder simpelthen, når det passer den og slukker også gerne sig selv nogle øjeblikke efter.

Det kan ske når som helst.

Man kan høre det på de karakteristiske Blip-Båt og Båt-Blip lyde.

Jeg har naturligvis googlet fænomenet og er andre, der oplever det samme - men ingen løsning.

Jeg kan selvfølgelig bare købe en ny; men nu er der gået lidt sport i at løse problemet.

Jeg har prøvet:

1. Reset til fabriksindstillinger
2. Geninstalleret firmware
3. Skiftet batteriet - det er faktisk nemt.
4. Kontaktet B&O support, der ikke vil bytte til en refurbished enhed men har tilbudt 20% rabat på næste B&O produkt.

Er der nogen, der har forslag?

Venlig hilsen

Claus


 



Svar:
Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 08:29
Ingen har svaret på dette indlæg ud af 65, der har læst det.

Det tyder på, at dette er et sjældent problem.

Efter ihærdigt nørderi er det lykkedes mig at løse problemet.

Interesserede er velkomne til at henvende sig, hvis de vil kende kuren.

Venlig hilsen
Claus


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 08:47
Du kan ikke bare skrive løsningen her?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 08:53
Gerne - men kun hvis der blev vist nogen som helst interesse.

Løsningsbeskrivelsen kræver et par billeder.

Men nu er der vist interesse - så løsningen er på vej...

 


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 09:21
Jeg kunne også godt tænke mig at høre om dit batteriskift.

Er stor fan af min A1 som bruges på tur og i haven.


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 09:54
OK - jeg medtager også batteriskiftet.


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 11:44
Efter 1,5 times arbejde med en fin forklaring med billeder, anvisninger, pile og links timede Recordere´s besvaringsformular ud og det hele blev mistet.

Jeg orker desværre ikke at begynde forfra.

Venlig hilsen

Claus


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 11:56
lav det da i et word og eksporter som PDF og upload filen og link til den i stedet? med mindre du uploader billeder jævnligt, så kan du nok godt holde dig indenfor de 200MB begrænsning der er her.


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 12:33
Batteriskift og løsning af tænd/sluk problem


1.

Drej låget forsigtigt af mod uret - det sad urokkeligt fast for mig - men det lykkedes efter at have roteret devicet i hånden et par gange.

Låget flytter sig kun et par millimeter før det kan løftes op.


Fjern de 5 skruer med en Tork 10 skruetrækker.


Løft derefter den sorte overdel forsigtigt af - den er “hængslet” i den ene side af 2 højttalerkabler.




2. 

Afmonter batteri kablet fra det hvide stik ved at trykke på den lille pal og løfte opad.


Batteriet sidder i en “cradle”, der afmonteres ved at fjerne de 4 sorte skruer (der sad kun 3 i min - fy, B&O)


Batteriet kan nu udskiftes med et nyt fra f.eks.: batterilageret.dk




3.

Løsning af tænd/sluk problemet


Efter megen eksperimenteren fandt jeg ud af, at problemet skyldes, at der er for lille afstand mellem tænd/sluk knappen og selve kontakten således, at devicet tænder/slukker ved den mindste anledning.


Derfor skal denne afstand gøres større.


Dette gøres ved med en flad skruetrækker at presse kontaktens metalbøjle ind mod midten af devicet. 


I kan se, at metalbøjlen er bøjet efter at jeg har gjort dette.




Derefter virker Beoplay A1 fint igen.


Held og lykke med operationerne.


Venlig hilsen


Claus



Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

lav det da i et word og eksporter som PDF og upload filen og link til den i stedet? med mindre du uploader billeder jævnligt, så kan du nok godt holde dig indenfor de 200MB begrænsning der er her.
Et glimrende råd, jeg som oftest praktiserer, når der skal skrives noget i en Webformular.

Bare ikke i dag...

Nå - efter at være kølet af lavede jeg det i Mac Pages og copy/pastede det over i besvarelsen...


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 13:09
Tak for en fin gennemgang af rep af beoplay a1. Har tit tænkt på hvad der gør den lille højttaler så god, nu ved jeg det!


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Tak for en fin gennemgang af rep af beoplay a1. Har tit tænkt på hvad der gør den lille højttaler så god, nu ved jeg det!
Selv tak, Munch - det er rart med feedback. 

Og ja - alt mit HiFi-udstyr til trods, elsker jeg denne A1 højt og bruger den med stor fornøjelse - endda også i stereo pairing en gang imellem.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 13:26
Hvilket slags batteri skal der bruges?

Og ja... De der skruer, kan godt smutte her og der. En gang da jkeg lige skulle flytte rundt på mit Yamaha musikanlæg, så kunne jeg høre noget rasle rundt inde i CD-spilleren. En dyr en af slagsen... En CDX 993... Af med låget, og fandt en løs skrue, som lå i bunden af den, og fik den sat på et sted på frontpanelet, hvor der er lidt printplade...


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvilket slags batteri skal der bruges?

Og ja... De der skruer, kan godt smutte her og der. En gang da jkeg lige skulle flytte rundt på mit Yamaha musikanlæg, så kunne jeg høre noget rasle rundt inde i CD-spilleren. En dyr en af slagsen... En CDX 993... Af med låget, og fandt en løs skrue, som lå i bunden af den, og fik den sat på et sted på frontpanelet, hvor der er lidt printplade...
Her er batteriet:
http://www.batterilageret.dk/shop/beoplay-a1-batteri-4887p.html?gclid=CjwKCAjwgdX4BRB_EiwAg8O8HVI6plbXUdzehElwtkRTLgH0H6VNSujowibHuTt3Trro2aHr6doKWRoCGjcQAvD_BwE" rel="nofollow - http://www.batterilageret.dk/shop/beoplay-a1-batteri-4887p.html?gclid=CjwKCAjwgdX4BRB_EiwAg8O8HVI6plbXUdzehElwtkRTLgH0H6VNSujowibHuTt3Trro2aHr6doKWRoCGjcQAvD_BwE


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 18:01
Tak.

Det er det Forum kan.

Nu ligger dokumentation, hvis andre oplever problemet.

Så er det bare at søge.

ClapClapClapClap


Skrevet af: PelleW
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 21:00
Jeg har samme problem (troede jeg). Hver gang jeg slukker den skifter den til rødt lys som den hurtigt fader ned og slukker. Straks efter blænder den røde lampe op igen og skifter til hurtigt blinkende hvid (denne skifter til konstant hvis så snart der er tilsluttet bluetooth).

Jeg har haft den skilt ad og givet god plads mellem knap og tryk, sådan som du foreslår, ClausBP, men uden succes. Jeg kan kun slukke den ved at hive det hvide stik til batteriet ud.

I manualen beskrives rødt lys kun som indikator på lavt batteriniveau. Men det er et konstant rødt lys og mit problem skyldes vel næppe slidt batteri? Eller hvad?

Nogen ideer til hvad der kan være galt?


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 03-Juli-2021 kl. 06:41
Hmm - det lyder som et andet problem end mig - jeg har desværre ikke noget bud.

Du kan jo overveje at forsøge med et nyt batteri - det koster jo trods alt kun et par hundrede kroner...




Print side | Luk vindue