Print side | Luk vindue

Dansk musik på YouTube LUKKES!! (Sniksnak tilladt)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161405
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 21:54


Emne: Dansk musik på YouTube LUKKES!! (Sniksnak tilladt)
Skrevet af: mnielsen
Emne: Dansk musik på YouTube LUKKES!! (Sniksnak tilladt)
Skrevet den: 30-Juli-2020 kl. 21:14
Se mere her - RIGTIGT ØV!!!!  https://www.bt.dk/musik/alt-dansk-musik-fjernes-fra-youtube" rel="nofollow - https://www.bt.dk/musik/alt-dansk-musik-fjernes-fra-youtube  

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 30-Juli-2020 kl. 22:05
må tilstå jeg er lettere splittet over det.
1. Jeg kan vitterlig ikke udstå koda. Deres "såkaldte" rettigheder på vegne af musikerne er en joke uden lige. De er mere interesseret i at hytte deres eget skind, og aftalerne for musikerne er som regel lort i forhold til hvad koda og musikselskaberne får ud af det.
2. jeg kan i den grad godt forstå YT vil lave en "samlet" løsning på tværs af landegrænserne i norden. Alene det faktum at alt er så afgrænset på landeniveau er fuldkommen latterligt, og er en af hovedårsagerne til at film, video, musik etc kommer så sent til DK. Fordi alle skal forhandle med gud og hver mand i samtlige lande hver for sig.
3. er ked af at musikerne taber på det her. Men det er nok på tide man gør lidt op med de totalt antikverede forretningsgange som især musikbranchen desperat forsøger at holde ved fordi der sidder nogle helt oppe i toppen der skal have deres kokain og ferrarier og ellers bare udnytte unge talenter på det groveste.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 30-Juli-2020 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

må tilstå jeg er lettere splittet over det.
1. Jeg kan vitterlig ikke udstå koda. Deres "såkaldte" rettigheder på vegne af musikerne er en joke uden lige. De er mere interesseret i at hytte deres eget skind, og aftalerne for musikerne er som regel lort i forhold til hvad koda og musikselskaberne får ud af det.
2. jeg kan i den grad godt forstå YT vil lave en "samlet" løsning på tværs af landegrænserne i norden. Alene det faktum at alt er så afgrænset på landeniveau er fuldkommen latterligt, og er en af hovedårsagerne til at film, video, musik etc kommer så sent til DK. Fordi alle skal forhandle med gud og hver mand i samtlige lande hver for sig.
3. er ked af at musikerne taber på det her. Men det er nok på tide man gør lidt op med de totalt antikverede forretningsgange som især musikbranchen desperat forsøger at holde ved fordi der sidder nogle helt oppe i toppen der skal have deres kokain og ferrarier og ellers bare udnytte unge talenter på det groveste.

HELT og aldeles fuldstændigt enig!!!!


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 09:49
Man kan følge pressemødet på Ekstra Bladet:  https://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article8221802.ece" rel="nofollow - https://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article8221802.ece  

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 11:55
Min søn oplever at en masse af den musik han plejer at høre på Youtube nu kræver Premium fra den ene dag til den anden !?!?!?  (Det er ikke dansk musik)

Er de igang med en større vendetta mod Danmark nu eller hvad ?


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Min søn oplever at en masse af den musik han plejer at høre på Youtube nu kræver Premium fra den ene dag til den anden !?!?!?  (Det er ikke dansk musik)

Er de igang med en større vendetta mod Danmark nu eller hvad ?

Kan du linke til det, der nu kræves Premium for? Så vi kan teste det? 


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 12:17
Fx alt med Juice WRLD


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 12:30
Ikke alt: Her er én:  https://www.youtube.com/watch?v=dIzgiclddlM" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=dIzgiclddlM  

Men fandt godt nok én, hvor der står at den ikke er tilgængelig - ikke noget med, at den kræved betaling.


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 12:38
Jeg har lige checket en 15-20 stykker og ingen af den var tilgængelige.

De fleste skriver "Denne video er kun tilgængelig for Music Premium-medlemmer".
Resten står der noget med "der er indhold fra KODA-CS i denne video".

Alle var tilgængelige i går.

EDIT: Har lige checket Spotify og der virker de alle så det er youtube der er nogle idioter.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 12:38
 Har lige prøvet diverse Dansk musik, på meget kommer denne besked.  Der er indhold fra CODA_CS, i denne video, dette indhold er ikke tilgængeligt i dit land. Videoen er ikke tilgængelig
Der er indhold fra KODA_CS i denne video. Den er ikke tilgængelig i dit land.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bbond
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 17:10
Troede ikke nogle lyttede til musik fra YouTube !?? .....brug da en ordentlig kvalitets streaming tjeneste i stedet.

Cool Bond


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Troede ikke nogle lyttede til musik fra YouTube !?? .....brug da en ordentlig kvalitets streaming tjeneste i stedet.

Cool Bond
youtube er nok den mest benyttede musik tjeneste i dk.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Troede ikke nogle lyttede til musik fra YouTube !?? .....brug da en ordentlig kvalitets streaming tjeneste i stedet.

Cool Bond

Jeg bruger da YouTube en gang imellem, når jeg skal høre noget gammel musik, man kun er HELDIG at finde i diverse genbrugsbikser. Så kobler jeg bare musikanlægget på vha. et minijack-stik, og så i AUX på forstærkeren.

Ellers, så er det LP'er  gamle singler, 78'ere, og CD'er.

Og nåh, ja - FM-radio

Simpelt!


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Troede ikke nogle lyttede til musik fra YouTube !?? .....brug da en ordentlig kvalitets streaming tjeneste i stedet.

Cool Bond
youtube er nok den mest benyttede musik tjeneste i dk.

Er Spotify ikke også godt med?


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Troede ikke nogle lyttede til musik fra YouTube !?? .....brug da en ordentlig kvalitets streaming tjeneste i stedet.

Cool Bond
hvad er ordenligt i din verden?.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 17:38
ifølge koda dog fra 2016.

YouTube 35%
Spotify 32%
TDC 16%

Så mon ikke YouTube også er størst her i 2020.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 17:43
nå det er ikke alt (Kato's musik er i hvert fald ikke lukket ned endnu.) der er lukket af for, men må også tilstå det er ekstremt begrænset hvor meget dansk musik jeg hører på YT. Så for mit vedkommende bliver jeg nok ikke så hårdt ramt som andre. 


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 18:16
Det er heller ikke alle med Thomas Helmig de har blokeret, ved ikke hvorfor jeg søgte på ham, men ville lige prøve om der var lukket af 😉

Frank


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 20:06
YT er jo et glimrende eksempel på,at hvis et produkt bare er billigt nok(gratis) , så er kvaliteten "faktisk OK" Og det er sgu hele musikbranchens fælles-problem.Folk vil først og fremmest gratis .Og kvaliteten (mastering)på seriøst købemusik har jo været en dødsspiral i årevis.Vi har en generation,der tror at MP3 er HiFi, - og at musik primært skabes via nogle fede samples på en PC Confused 

Jeg holder med KODA lige her, men som altid blir de forkerte ramt hårdest i en sådan konflikt (-de udøvende musikere i 2. DivisionWink )


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Fx alt med Juice WRLD
Godt nok ikke noget jeg kender, men er han dansk? 
https://da.wikipedia.org/wiki/Juice_Wrld" rel="nofollow - https://da.wikipedia.org/wiki/Juice_Wrld

EDIT: Årh, det var angående Premium Embarrassed


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Fx alt med Juice WRLD
Godt nok ikke noget jeg kender, men er han dansk? 
https://da.wikipedia.org/wiki/Juice_Wrld" rel="nofollow - https://da.wikipedia.org/wiki/Juice_Wrld

EDIT: Årh, det var angående Premium Embarrassed

Det kan være, Google roder lidt rundt i det, mens de er i gang med at fjerne alt dansk. Og så kom til at gøre noget andet til betalingskrav. Alt er nok væk i aften...


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nå det er ikke alt (Kato's musik er i hvert fald ikke lukket ned endnu.) der er lukket af for, men må også tilstå det er ekstremt begrænset hvor meget dansk musik jeg hører på YT. Så for mit vedkommende bliver jeg nok ikke så hårdt ramt som andre. 

Det er mest gammel musik, jeg lytter til på YouTube. The Scarlets Princesse  Toben er væk nu... Meget dansk pigtråd er også røget...


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nå det er ikke alt (Kato's musik er i hvert fald ikke lukket ned endnu.) der er lukket af for, men må også tilstå det er ekstremt begrænset hvor meget dansk musik jeg hører på YT. Så for mit vedkommende bliver jeg nok ikke så hårdt ramt som andre. 

Ja det skulle man tro - men en hel del udenlandsk musik kræver lige pludselig Premium medlemsskab på Youtube fra den ene dag til den anden - Sønnike er IKKE glad.....

Tror vi stikker ham et betalt medlemsskab af Spotify i stedet - gider ikke at støtte Google!
 



Skrevet af: norbert
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 21:31
Hvis I har en VPN, så prøv at sætte den til f.eks. Tyskland, så dukker Prinsesse Toben op igen.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nå det er ikke alt (Kato's musik er i hvert fald ikke lukket ned endnu.) der er lukket af for, men må også tilstå det er ekstremt begrænset hvor meget dansk musik jeg hører på YT. Så for mit vedkommende bliver jeg nok ikke så hårdt ramt som andre. 

Ja det skulle man tro - men en hel del udenlandsk musik kræver lige pludselig Premium medlemsskab på Youtube fra den ene dag til den anden - Sønnike er IKKE glad.....
 


Kan det ikke være, at Google har rodet rundt i det, og så lavet det til Præmium ved en fejl?


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 21:31
Tequila er der da endnu...  https://www.youtube.com/watch?v=GmnYAgAdTK8" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=GmnYAgAdTK8  

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 31-Juli-2020 kl. 22:41
Som jeg skrev tidligere i tråden:

"Jeg har lige checket en 15-20 stykker og ingen af den var tilgængelige.

De fleste skriver "Denne video er kun tilgængelig for Music Premium-medlemmer".
Resten står der noget med "der er indhold fra KODA-CS i denne video".

Alle var tilgængelige i går."

Så det er vel omkring 70% af Juice WRLD der nu kræver Premium og 30% der states at være et Koda problem i Danmark - selv om der næppe har været nogen danske musikere inde over hans musik.

Jeg tror Google har opdaget at Margrethe Vestager er fra DK og ser muligheden for at fucke det hele op Smile


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-August-2020 kl. 00:48
Det kan man jo håbe . . . 



-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Brian M
Skrevet den: 01-August-2020 kl. 13:36
Google har blokeret de videoer hvor rettighederne i Dk administreres af Koda, så det kan både være danske og udenlanske kunstnere som vi danskere ikke kan se. Udenfor norden køre det hele som normalt. Så japanerne kan f.eks se alt det Kim Larsen de vil. LOL

I øvrigt har jeg set mindst en musiker skrive at det der kæmpes om, er et ligegyldig lille beløb for langt hovedparten af musikerne, selv med det Koda forlanger. For dem er Youtube ikke en indtægtskilde, men en effektiv og uundværlig markedsføringsplatform, som ovenikøbet er gratis. Der er iøvrigt flere musikere som har skabt sig en fornuftig indtægt ved at positionere sig som musik-youtubere. 
Nogen supplere det ved også at have en side på Patreon. Som vel nærmest er en slags fanklub for betalende fans/supportere. Tror norske Leo Morrachioli tjener 20.000,- gennem Patreon på hver covervideo han uploader til Youtube og der kommer en ny hver uge ........


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 01-August-2020 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Brian M Brian M skrev:

Google har blokeret de videoer hvor rettighederne i Dk administreres af Koda, så det kan både være danske og udenlanske kunstnere som vi danskere ikke kan se. Udenfor norden køre det hele som normalt. Så japanerne kan f.eks se alt det Kim Larsen de vil. LOL

I øvrigt har jeg set mindst en musiker skrive at det der kæmpes om, er et ligegyldig lille beløb for langt hovedparten af musikerne, selv med det Koda forlanger. For dem er Youtube ikke en indtægtskilde, men en effektiv og uundværlig markedsføringsplatform, som ovenikøbet er gratis. Der er iøvrigt flere musikere som har skabt sig en fornuftig indtægt ved at positionere sig som musik-youtubere. 
Nogen supplere det ved også at have en side på Patreon. Som vel nærmest er en slags fanklub for betalende fans/supportere. Tror norske Leo Morrachioli tjener 20.000,- gennem Patreon på hver covervideo han uploader til Youtube og der kommer en ny hver uge ........

Får en mistanke om, at Google så bare er ligeglade med Danmark... Men underligt, at der ikke lukkes for dansk musik, også fra udlandet, fordi er er jo nogle, som har lyst til at sidde og rode med DNS, VPN, og hva' har vi...

Nu, vi ER ved Koda, Copyright, medvidere.

Når jeg køber CD'er og vinyl, så står der på nogle af dem:
"All rights of the producer and of the owner of the work reproduced reserved". Er der så tale om en genindspilning?

Fordi på andre står det således: "All rights of the producer and the recorded work reserved". Nogen, som kan forklare mig forskellen på de to?


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Brian M
Skrevet den: 01-August-2020 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Får en mistanke om, at Google så bare er ligeglade med Danmark... 
Så en der skrev at blokere Danmark er som at fjerne 1 enkelt myre fra en myretur. Koda er musen der tramper og forlanger særregler. Youtube har 2 miliarder brugere logget på hver måned. 

Musikkens verden har ændret sig og musikernes hovedindtægt kommer ikke mere fra direkte salg af musikken, men der er vist intet det tyder på de i dag tjener mindre end de gjorde tidligere. 

https://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/har-bevist-sig-selv-jeg-blev-millionaer-som-21-aarig/8117748" rel="nofollow - https://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/har-bevist-sig-selv-jeg-blev-millionaer-som-21-aarig/8117748


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 01-August-2020 kl. 14:42
Fra Dagbladet Information i dag:

"Tjenester som Yousee Musik, Apple Music og Spotify betalte dengang [i 2017] 381 millioner kroner, mens afspilninger på YouTube – som også dengang var den mest brugte tjeneste – kun indbragte 11 millioner kroner. Det svarer til 2,8 procent af danske musikeres samlede streamingindtægter."

Og i 2020 ser det sådan ud med musikstreaming:

YouTube 75%
Spotify 56%
Facebook 20%
Instagram 15%
YT music 9%
TikTok 7%

Kilde:
https://www.koda.dk/media/224725/polaris_nordic_digital-music-in-the-nordics-2020_final.pdf" rel="nofollow - https://www.koda.dk/media/224725/polaris_nordic_digital-music-in-the-nordics-2020_final.pdf


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-August-2020 kl. 17:20
og når man så tænker på at musikerne typisk har aftaler med pladeselskaberne, som kun giver dem et sted mellem 5-10% og resten falder lige ned i pladeselskaberne foer, så giver det også mening at YT ikke er den største indtægtskilde.

Men pladeselskaberne har jo stadig ÅÅÅHHHH så mange udgifter der skal dækkes, for de skal jo producere skiver, logistik og alt muligt andet. - i en total digital verden.


Skrevet af: Brian M
Skrevet den: 01-August-2020 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Men pladeselskaberne har jo stadig ÅÅÅHHHH så mange udgifter der skal dækkes, for de skal jo producere skiver, logistik og alt muligt andet. - i en total digital verden.
Lige den nye moderne digitale verden og de sociale medier har også betydet at en stigende mængde nye musikere og bands har fundet ud af de kan klare sig uden at have skrevet kontakt med et pladeselskab. Der er opstået nye firmaer som kan hjælpe dem med det praktiske. Det største hurtle er at radiostationerne er hårdt styret af den gamle verden. 


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-August-2020 kl. 22:18
@Brian M - Jup jeg synes det er super fedt.
Præcis ligesom apple har givet forfattere muligheden for at selvpublicere, uden at skulle hen og have et forlag i ryggen, og  uden at skulle have en masse ude at svømme økonomisk, hvis de rent faktisk vælger at gå udenom forlagene.
(i pages som er deres "word", er der direkte et punkt der hedder "publish to ibooks")


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Fra Dagbladet Information i dag:

<span style="caret-color: rgb34, 34, 34; color: rgb34, 34, 34; font-family: ff--serif-web-pro, Georgia, serif; font-size: 18px;">"Tjenester som Yousee Musik, Apple Music og Spotify betalte dengang [i 2017] 381 millioner kroner, mens afspilninger på YouTube – som også dengang var den mest brugte tjeneste – kun indbragte 11 millioner kroner. Det svarer til 2,8 procent af danske musikeres samlede streamingindtægter."</span>

Og i 2020 ser det sådan ud med musikstreaming:

YouTube<span ="Apple-tab-span" style="white-space:pre">     </span>75%
Spotify<span ="Apple-tab-span" style="white-space:pre">     </span>56%
Facebook<span ="Apple-tab-span" style="white-space:pre">     </span>20%
Instagram<span ="Apple-tab-span" style="white-space:pre">     </span>15%
YT music<span ="Apple-tab-span" style="white-space:pre">     </span>9%
TikTok<span ="Apple-tab-span" style="white-space:pre">     </span>7%

Kilde:
https://www.koda.dk/media/224725/polaris_nordic_digital-music-in-the-nordics-2020_final.pdf" rel="nofollow - https://www.koda.dk/media/224725/polaris_nordic_digital-music-in-the-nordics-2020_final.pdf


Det er vist pærer og bananer, du sammenligner der.

Det første er, hvilke indtægter, musikerne får, og det andet er et svar på, hvad folk bruger til at lytte til musik på.

Det betyder ikke, at 75% i dag kommer fra YouTube, men at 75% benytter YouTube. Mange benytter så også andre tjenester, hvorfor det samlede tal ligger langt over 100%.

I stedet for at bruge YouTube, kunne man jo som forbruger også vælge at betale for musik, så der der flere kroner og øre til kunstnerne, og mange sælger endda også musik direkte.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 12:20
Det er da overhovedet ikke at sammenligne pærer og bananer! Det viser da blot, at selvom Youtube er langt det mest benyttede streaming medie, så betaler de latterlig lidt. Og nu vil de betale mere end 2/3 mindre. De er nogle svinske gribbe, intet andet.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Og nu vil de betale mere end 2/3 mindre.

Ja, i perioden indtil der var forhandlet en aftale på plads.
Reduktionen på de 70% var kun i overgangsperioden.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 12:27
Det var heller ikke for at sammenligne direkte, men for at illustrere at hovedparten af musikken streames via YouTube, men kun 2,8% af pengene for streaming kommer fra YouTube.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 12:36
Det er koda som er til at lukke op og sk*** i. Undskyld mig, men har selv prøvet at stå og arrangere koncerter, musikerne skal selvfølgelig have betaling. Men koda skal også have deres bid af kagen udover det man betaler musikerne for at komme og spille. 

Mafia, andet er der ikke at sige. 


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Og i 2020 ser det sådan ud med musikstreaming:

YouTube

75% af brugerne, bruger Youtube i Norden.
I Danmark er det 69% af brugerne der bruger YouTube, men YouTube bruges kun i 25% af tiden der lyttes til musik.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Det er da overhovedet ikke at sammenligne pærer og bananer! Det viser da blot, at selvom Youtube er langt det mest benyttede streaming medie, så betaler de latterlig lidt. Og nu vil de betale mere end 2/3 mindre. De er nogle svinske gribbe, intet andet.
Ja, sikke nogle gribbe at de vil tjene penge på deres egen tjeneste, skandaløst!

Tænk hvis vi andre kunne gøre sådan, bruge tilfældige tjenester på nettet og så tilmed kræve penge fra dem efterfølgende.
Det står kunstnerne frit for at ligge deres musik op på YouTube.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Det er da overhovedet ikke at sammenligne pærer og bananer! Det viser da blot, at selvom Youtube er langt det mest benyttede streaming medie, så betaler de latterlig lidt. Og nu vil de betale mere end 2/3 mindre. De er nogle svinske gribbe, intet andet.


Indlægget skrives som om, at YouTube i 2017 stod for 2,8% og i 2020 for 75%. Det er ikke tilfældet.

Og husk nu, at det, der debatteres her, er udelukkende Koda-penge. Det er intet at gøre med, hvad pladeselskaber, kunstere m.fl. får, når vi køber musik eller abonnerer på en streamingtjeneste.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det var heller ikke for at sammenligne direkte, men for at illustrere at hovedparten af musikken streames via YouTube, men kun 2,8% af pengene for streaming kommer fra YouTube.


De andre (som primært er betalingstjenester) betaler også andet end Koda-penge for musikken.

YouTube betaler ikke noget for musikken (og det er heller ikke dem, der gør musikken tilgængelig), men betaler så kunsterafgiften.

Og hvis du i øvrigt kigger videre i rapporten, kan du se, at YouTube står for 25% af tidsforbruget, og at betalingsudgaven af Spotify er næsten lige så stor, så selv om 75% benytter YouTube, bruger de tid på andre tjenester også.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Det er da overhovedet ikke at sammenligne pærer og bananer! Det viser da blot, at selvom Youtube er langt det mest benyttede streaming medie, så betaler de latterlig lidt. Og nu vil de betale mere end 2/3 mindre. De er nogle svinske gribbe, intet andet.


Indlægget skrives som om, at YouTube i 2017 stod for 2,8% og i 2020 for 75%. Det er ikke tilfældet.

Og husk nu, at det, der debatteres her, er udelukkende Koda-penge. Det er intet at gøre med, hvad pladeselskaber, kunstere m.fl. får, når vi køber musik eller abonnerer på en streamingtjeneste.

Sådan noget må man da også godt skrive om. Se lige min overskrift, som blev ændret for et par dage siden... Så værs' go'! Skriv bare løs!Smile


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Det er koda som er til at lukke op og sk*** i. Undskyld mig, men har selv prøvet at stå og arrangere koncerter, musikerne skal selvfølgelig have betaling. Men koda skal også have deres bid af kagen udover det man betaler musikerne for at komme og spille. 

Mafia, andet er der ikke at sige. 

Jeg har også arrangeret koncerter, selv om det er længe siden. 
Mange musikere spiller også musik de ikke selv har komponeret. Den komponist skal også have penge. Det er så ud over det du skal betale for selve koncerten.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 02-August-2020 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Det er da overhovedet ikke at sammenligne pærer og bananer! Det viser da blot, at selvom Youtube er langt det mest benyttede streaming medie, så betaler de latterlig lidt. Og nu vil de betale mere end 2/3 mindre. De er nogle svinske gribbe, intet andet.


Indlægget skrives som om, at YouTube i 2017 stod for 2,8% og i 2020 for 75%. Det er ikke tilfældet.

Og husk nu, at det, der debatteres her, er udelukkende Koda-penge. Det er intet at gøre med, hvad pladeselskaber, kunstere m.fl. får, når vi køber musik eller abonnerer på en streamingtjeneste.

Så misforstår du mig. Eller jeg har ikke forklaret det ordentligt :-)

Tallene er ikke sammenlignelige. Youtube stod i 2017 for 2,8% af betalingen for streamingen. Men 75% af brugerne lyttede til musik på YouTube.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 10:17
Google Play Music lukkes ligeledes, og erstattes af....... Youtube Music!!!

https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker" rel="nofollow - https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker



-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Det er da overhovedet ikke at sammenligne pærer og bananer! Det viser da blot, at selvom Youtube er langt det mest benyttede streaming medie, så betaler de latterlig lidt. Og nu vil de betale mere end 2/3 mindre. De er nogle svinske gribbe, intet andet.


Indlægget skrives som om, at YouTube i 2017 stod for 2,8% og i 2020 for 75%. Det er ikke tilfældet.

Og husk nu, at det, der debatteres her, er udelukkende Koda-penge. Det er intet at gøre med, hvad pladeselskaber, kunstere m.fl. får, når vi køber musik eller abonnerer på en streamingtjeneste.


Så misforstår du mig. Eller jeg har ikke forklaret det ordentligt :-)

Tallene er ikke sammenlignelige. Youtube stod i 2017 for 2,8% af betalingen for streamingen. Men 75% af brugerne lyttede til musik på YouTube.


Men de 75% bruger også andre tjenester, så YouTube står (ifølge den undersøgelse, du linker til) kun for 25% af forbruget. Spotify (inkl. gratisudgaven) er større.

En gratis tjeneste vil jo altid stå for en lille del af den samlede betaling. Koda-penge er en relativ lille del.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Google Play Music lukkes ligeledes, og erstattes af....... Youtube Music!!!

https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker" rel="nofollow - https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker



YouTube Music er vel ikke ramt af det her.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Google Play Music lukkes ligeledes, og erstattes af....... Youtube Music!!!

https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker" rel="nofollow - https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker



YouTube Music er vel ikke ramt af det her.

Nej... Men hvis man nu har købt noget dansk musik på Google Play Musik, og det så overføres til YouTube Music, så kan man vel ikke mere høre det der? Pga. de tidligere sammenbrudte forhandlinger.


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Google Play Music lukkes ligeledes, og erstattes af....... Youtube Music!!!

https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker" rel="nofollow - https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker



YouTube Music er vel ikke ramt af det her.

Nej... Men hvis man nu har købt noget dansk musik på Google Play Musik, og det så overføres til YouTube Music, så kan man vel ikke mere høre det der? Pga. de tidligere sammenbrudte forhandlinger.

Det er YouTube der snakkes om, ikke YouTube Music.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Google Play Music lukkes ligeledes, og erstattes af....... Youtube Music!!!

https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker" rel="nofollow - https://www.bt.dk/forbrug/google-play-musik-lukker



YouTube Music er vel ikke ramt af det her.

Nej... Men hvis man nu har købt noget dansk musik på Google Play Musik, og det så overføres til YouTube Music, så kan man vel ikke mere høre det der? Pga. de tidligere sammenbrudte forhandlinger.

Det er YouTube der snakkes om, ikke YouTube Music.

Ah... YouTube Play... Den havde jeg ikke lige set - og vidste ikke, der var noget, som hed det!LOL


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 13:09
Det rammer sgu bredere end som så. Det internationale Tyske windsurf-site Dailydose.de er stedet hvor mange holder sig opdateret om surfer miljøet. Her uploades der bla diverse billeder og små videoklip. Og for nyligt er der blevet uploadet nogle YT sessions fra Hansholm under juli stormene. De bliver KODA blokeret i mit land fordi der åbenbart er lagt Dansk musik indover :  https://www.dailydose.tv/windsurfing-denmark-summer-2020-video-20200803.htm" rel="nofollow - https://www.dailydose.tv/windsurfing-denmark-summer-2020-video-20200803.htm

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 13:41
@Lennon - hvis der er mere end 5-10 sek musik der er copyrightet bliver det typisk fanget af YT's algoritmer uanset hvilket land du er fra, og så lander man sig en copyrightstrike. - Dem der laver de videoer burde vide bedre. - opbrud i musikken, med tale er vejen frem.

Der er masser af gratis musik der kan bruges til YT, så man undgår det (og husker at angive kilden for musikken i teksterne) Så det er bare at bruge det, men ja det er jo ikke lige shakirah eller hvem det nu ellers kan være man finder på at bruge som underlæg eller moodsetter.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 13:48
Hvis YouTube har fjernet al dansk musik, så forstår jeg da ingenting.
https://www.youtube.com/watch?v=NsIABDCkd0U&list=RDNsIABDCkd0U&start_radio=1" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=NsIABDCkd0U&list=RDNsIABDCkd0U&start_radio=1
https://www.youtube.com/watch?v=ZYEe2QMzG40" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=ZYEe2QMzG40
https://www.youtube.com/watch?v=E3ZOb5WozVo" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=E3ZOb5WozVo
https://www.youtube.com/watch?v=qpdZsSM4U7w" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=qpdZsSM4U7w


Skrevet af: Brian M
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@Lennon - hvis der er mere end 5-10 sek musik der er copyrightet bliver det typisk fanget af YT's algoritmer uanset hvilket land du er fra, og så lander man sig en copyrightstrike. -
Nogle gange er anklagerne bare lidt op ad bakke, selv for erfarne Youtube musikere:  https://www.youtube.com/watch?v=cSK5j_uFF8I" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=cSK5j_uFF8I


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hvis YouTube har fjernet al dansk musik, så forstår jeg da ingenting.
https://www.youtube.com/watch?v=NsIABDCkd0U&list=RDNsIABDCkd0U&start_radio=1" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=NsIABDCkd0U&list=RDNsIABDCkd0U&start_radio=1
https://www.youtube.com/watch?v=ZYEe2QMzG40" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=ZYEe2QMzG40
https://www.youtube.com/watch?v=E3ZOb5WozVo" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=E3ZOb5WozVo
https://www.youtube.com/watch?v=qpdZsSM4U7w" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=qpdZsSM4U7w

Ja... Der er noget, som ikke er fjernet. Det har med de aftaler at gøre, mellem Koda og Google. Hvis vi som almindelige brugere selv uploader dansk musik, så vil vi ikke kunne bruge det fra YouTube. Har selvfølgelig ikke helt styr på'et, men var der ikke noget med at det, man som musiker, eller pladeselskab selv lagde op, ikke ville blive fjernet?

Andre kan nok bedre forklare det end mig.


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 08-August-2020 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Ja... Der er noget, som ikke er fjernet. Det har med de aftaler at gøre, mellem Koda og Google. Hvis vi som almindelige brugere selv uploader dansk musik, så vil vi ikke kunne bruge det fra YouTube. Har selvfølgelig ikke helt styr på'et, men var der ikke noget med at det, man som musiker, eller pladeselskab selv lagde op, ikke ville blive fjernet?

Andre kan nok bedre forklare det end mig.


Hvis du synger en sang og uploader den til youtube, så er du velkommen til det - sålænge du ikke har en aftale om at KODA varetager rettighederne til din sang i Danmark.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 04:26
Selv Kylies nye “say something” er blokeret - hvorfor dog det?


Skrevet af: lommeregner
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 06:24
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Selv Kylies nye “say something” er blokeret - hvorfor dog det?
Jeg har nu adgang til det meste, også nævnte sang, men om det skyldes jeg har Premium, skal jeg være usagt. 


-------------
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Selv Kylies nye “say something” er blokeret - hvorfor dog det?
Jeg har nu adgang til det meste, også nævnte sang, men om det skyldes jeg har Premium, skal jeg være usagt. 

JO! Har du så også adgang til denne pjattede melodi:  https://www.youtube.com/watch?v=Jr9Z9ZOPSCA&list=PLAfWi4KjwscWx65jpUSwiKSojlnyB-jOm&index=8&t=0s" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=Jr9Z9ZOPSCA&list=PLAfWi4KjwscWx65jpUSwiKSojlnyB-jOm&index=8&t=0s  Lidt af en oldsag, men alligevel...


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: lommeregner
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 07:38
jeps har også adgang til den, selvom jeg nu ikke søger på den genre LOL

-------------
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000


Skrevet af: lommeregner
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

jeps har også adgang til den, selvom jeg nu ikke søger på den genre LOL
Men denne skulle der dog bruges vpn til... Har jeg efterfølgende konstateret Wink


-------------
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

jeps har også adgang til den, selvom jeg nu ikke søger på den genre LOL
Men denne skulle der dog bruges vpn til... Har jeg efterfølgende konstateret Wink

Så prøv Kylie uden VPN, og se, om den går igennem. Og ja... Jeg HAR en bred musiksmag!


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: lommeregner
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 08:02
Kylie virker uden vpn 👍

-------------
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Kylie virker uden vpn 👍

HMM!! Kylie siger ingenting her! Er på den gratis YouTube. Og har ingen VPN...


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: lommeregner
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Kylie virker uden vpn 👍

HMM!! Kylie siger ingenting her! Er på den gratis YouTube. Og har ingen VPN...
Kylie kan jeg sagtens afspille via 4G uden vpn 😳


-------------
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Kylie virker uden vpn 👍

HMM!! Kylie siger ingenting her! Er på den gratis YouTube. Og har ingen VPN...
Kylie kan jeg sagtens afspille via 4G uden vpn 😳

Hvad så på ganske almindelig, kedelig WiFi/ kablet internet?


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: lommeregner
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Kylie virker uden vpn 👍

HMM!! Kylie siger ingenting her! Er på den gratis YouTube. Og har ingen VPN...
Kylie kan jeg sagtens afspille via 4G uden vpn 😳

Hvad så på ganske almindelig, kedelig WiFi/ kablet internet?

Heller ingen problemer på wifi og via kabel 👍


-------------
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Heller ingen problemer på wifi og via kabel 👍

Underligt - men så KAN det vel være fordi du betaler for det.


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: lommeregner
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 08:31
Det må være derfor tænker jeg... Har dog i sin tid købt gennem Tyrkiet og betaler derfor omkring 17 kr om måneden LOL Om det også har noget at sige, at jeg har købt via Tyrkiet og ikke Danmark skal jeg være usagt. 

-------------
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Det må være derfor tænker jeg... Har dog i sin tid købt gennem Tyrkiet og betaler derfor omkring 17 kr om måneden LOL Om det også har noget at sige, at jeg har købt via Tyrkiet og ikke Danmark skal jeg være usagt. 

Det er garanteret DERFOR, at du kan luske det igennem!!LOL Du har forstået at regne den ud!!LOL


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 09:33
Man det er lige netop sådan nr. Mellem YouTube og Koda. Der beviser hvor skrøbeligt streaming er. For hvis rettighedshavere rager i uklare med en service er det sur røv. Jeg prøvet med tidal at et Roxette album var væk. Beachboys sange forsvandt. Og nu på YouTube ser vi den danske sangskat forsvinder. Tidal er dog en super forhandler af download musik. Jeg kan kun anbefale at begynde at købe musikken igen end at have abonnement.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Man det er lige netop sådan nr. Mellem YouTube og Koda. Der beviser hvor skrøbeligt streaming er. For hvis rettighedshavere rager i uklare med en service er det sur røv. Jeg prøvet med tidal at et Roxette album var væk. Beachboys sange forsvandt. Og nu på YouTube ser vi den danske sangskat forsvinder. Tidal er dog en super forhandler af download musik. Jeg kan kun anbefale at begynde at købe musikken igen end at have abonnement.

Indtil noget går galt på Tidal... Og vi skal nok ikke regne med, at det går i orden mellem YouTube og Koda. Det løb ER kørt. Ud med DK - ind med VPN - for de, som kan finde ud af det... Rettet, fordi Caps Lock ville slås til.LOL

MEN!!! Kan man overhovedet købe så gammel musik som det, jeg linkede til, længere oppe? Dansk pigtråd, og andet ældre musik, eller er man der henvist til loppemarkeder/genbrugsbikse?


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Man det er lige netop sådan nr. Mellem YouTube og Koda. Der beviser hvor skrøbeligt streaming er. For hvis rettighedshavere rager i uklare med en service er det sur røv. Jeg prøvet med tidal at et Roxette album var væk. Beachboys sange forsvandt. Og nu på YouTube ser vi den danske sangskat forsvinder. Tidal er dog en super forhandler af download musik. Jeg kan kun anbefale at begynde at købe musikken igen end at have abonnement.


Indtil noget går galt på Tidal... Og vi skal nok ikke regne med, at det går i orden mellem YouTube og Koda. Det løb ER kørt. Ud med DK - ind med VPN - for de, som kan finde ud af det... Rettet, fordi Caps Lock ville slås til.LOL

MEN!!! Kan man overhovedet købe så gammel musik som det, jeg linkede til, længere oppe? Dansk pigtråd, og andet ældre musik, eller er man der henvist til loppemarkeder/genbrugsbikse?


jamen nå man køber musik fx gennem tidal. Så downloader man det som almindelig FLAC eller MP3 og er ikke drm beskyttet, så man ejer faktisk det album man køber lige som en almindelig CD eller LP..

Jeg kunne ikke lige finde det du linket til på tidal.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


MEN!!! Kan man overhovedet købe så gammel musik som det, jeg linkede til, længere oppe? Dansk pigtråd, og andet ældre musik, eller er man der henvist til loppemarkeder/genbrugsbikse?
Ok ja, på denne side hvor private sælger brugte vinyler og CD.
https://www.discogs.com/" rel="nofollow - https://www.discogs.com/


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 20:40
Der blev da egenligt ret hurtigt ro i medierne omkring dette.
Man ser/læser/hører da ingen kunstnere, der tager emnet op.
Det synes jeg er lidt mærkeligt. Har KODA givet dem mundkurv på?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Der blev da egenligt ret hurtigt ro i medierne omkring dette.
Man ser/læser/hører da ingen kunstnere, der tager emnet op.
Det synes jeg er lidt mærkeligt. Har KODA givet dem mundkurv på?
pas men det virker mærkeligt

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Der blev da egenligt ret hurtigt ro i medierne omkring dette.
Man ser/læser/hører da ingen kunstnere, der tager emnet op.
Det synes jeg er lidt mærkeligt. Har KODA givet dem mundkurv på?

Eller, Google, som smed dansk musik på porten... "Google er din ven", siges det - nej ikke helt!!

Det ender nok som YouSee/Discovery-historien: Ud i sandet.....


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Der blev da egenligt ret hurtigt ro i medierne omkring dette.
Man ser/læser/hører da ingen kunstnere, der tager emnet op.
Det synes jeg er lidt mærkeligt. Har KODA givet dem mundkurv på?


Eller, Google, som smed dansk musik på porten... "Google er din ven", siges det - nej ikke helt!!

Det ender nok som YouSee/Discovery-historien: Ud i sandet.....
jeps, at der altid kommer en ny spiller der overtager 😉 gudskelov

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 22:18
Der var ellers meget snak om at lukningen gælder både YouTube og YouTube Music. Men indtil videre har jeg kun oplevet det på YouTube. De samme numre som er blokeret på videotjenesten virker fint på musiktjenesten, når jeg prøver.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der var ellers meget snak om at lukningen gælder både YouTube og YouTube Music. Men indtil videre har jeg kun oplevet det på YouTube. De samme numre som er blokeret på videotjenesten virker fint på musiktjenesten, når jeg prøver.

Har du så, som en anden bruger, betalt via et andet land, samt bruger VPN?


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: lommeregner
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der var ellers meget snak om at lukningen gælder både YouTube og YouTube Music. Men indtil videre har jeg kun oplevet det på YouTube. De samme numre som er blokeret på videotjenesten virker fint på musiktjenesten, når jeg prøver.

Har du så, som en anden bruger, betalt via et andet land, samt bruger VPN?

Vil lige tilføje, at jeg ikke bruger vpn, når jeg lytter til musik på YouTube Music 😉 Der kan alt musik stort set afspilles og er ikke stødt på noget, som jeg ikke kan finde og afspille. Anderledes forholder det sig dog med YouTube... 


-------------
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der var ellers meget snak om at lukningen gælder både YouTube og YouTube Music. Men indtil videre har jeg kun oplevet det på YouTube. De samme numre som er blokeret på videotjenesten virker fint på musiktjenesten, når jeg prøver.

Har du så, som en anden bruger, betalt via et andet land, samt bruger VPN?

Ja, men jeg bruger jo ikke VPN når jeg lytter. Det var kun den ene gang ved oprettelse af abonnement. Og hvis det var derfor, så burde det jo have samme effekt på videotjenesten, da jeg jo også betaler til den, for at slippe for reklamer. Jeg har ikke kun YouTube Music, jeg har YouTube Premium.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 17-August-2020 kl. 08:16
Nu har jeg testet forskellige danske musik video'er, og ikke nogle af dem jeg har ramt, er blokeret? 

Nu fandt jeg noget. Med Mads Lander, så det er vel egentlig også ok. LOL


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Mikael nielsen
Skrevet den: 17-August-2020 kl. 21:06
Hver gang der kommer noget dansk musik på min afspilnings liste køre den automatisk hen til noget andet og skriver noget om ophavsrettighederne, men har selvfølgelig heller ikke premium abonnent, ved ikke om det har noget at sige.. Overvejer kraftigt en anden musik tjeneste, selvom jeg er blevet ret glad for YouTube music 👌 den er god til at finde noget jeg gider høre på min mix tape liste ud fra mine anbefalinger 😊


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 18-August-2020 kl. 18:34
Det ser da ud til, at de stadig forhandler... Vente, vente, vente.....
https://www.computerworld.dk/art/253021/forhandlinger-mellem-koda-og-youtube-fortsaetter-dansk-musik-fortsat-udelukket-fra-youtube-paa-ubestemt-tid" rel="nofollow - https://www.computerworld.dk/art/253021/forhandlinger-mellem-koda-og-youtube-fortsaetter-dansk-musik-fortsat-udelukket-fra-youtube-paa-ubestemt-tid  


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock



Print side | Luk vindue