Print side | Luk vindue

valg af fladskærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16144
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 12:56

Emne: valg af fladskærm
Skrevet af: eske
Emne: valg af fladskærm
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 12:57
Jeg står og vil investere i en fladskærm, men kan ikke forstå i ikke mener at LCD skulle være lige så godt. ifølge jeres test af Philips PF 9731D skrev i at det var den bedste fladskærm på markedet nu. Kan man ikke regne med de test som i foretager.

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 13:51

Mon ikke udsagnet var at "...PF 9731D er den bedste LCD på markedet lige nu", hvilket er noget andet end at sige at det er den bedste fladskærm. Plasma er også fladskærme.

Der er masser af tråde som debatterer plasma vs LCD. Hver teknologi har sine fordele og ulemper.......

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af eske eske skrev:

men kan ikke forstå i ikke mener at LCD skulle være lige så godt.

Lige så godt som hvad?

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Lige så godt som hvad?

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 14:11

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Lige så godt som hvad?
som plasma

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 14:13
Det bedste du kan gøre er at gå ud i nogen butikker og se forskellen med dine egne øjne. Hvis du stadigvæk mener at Philipsen er bedre, så er der vel ikke meget jeg eller 'vi' kan sige.

Og som JesperLund siger, så er det vigtigt at huske, at der er forskel på 'fladskærm' og LCD. Nogen mener sidstnævnte er det ultimative, mens vi er andre der mener det modsatte.

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Se det er et svar jeg mener man som kommende køber af LCD/Plasma tv kan bruge til noget !

Og sjovt nok er det meget langt fra første gang jeg har skrevet sådanne ting, men det virker som om folk altid er hamrende ligeglade indtil jeg begynder at anbefale det ene fremfor det andet. Og sidstnævnte er der altså ikke noget odiøst i at gøre.

Og nu begyndte også denne tråd at handle om, hvorvidt jeg har lov til at anbefale plasma, såen næsten da. Det beklager jeg. Jeg skal nok stoppe her.

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 14:40

Jeg står og vil investere i en fladskærm, men kan ikke forstå i ikke mener at LCD skulle være lige så godt. ifølge jeres test af Philips PF 9731D skrev i at det var den bedste fladskærm på markedet nu. Kan man ikke regne med de test som i foretager.

Hvis du ikke fanger pointen ved at læse de forskellige tråde omkring hvornår man bruger LCD og hvornår man bruger plasma, så er det din egen skyld når du finder ud af at du købte forkert efter at have brugt en formue på et 37" LCD TV.

Dette link giver et godt udgangspunkt for hvad man skal vælge hvor.

http://www.panasonic.co.uk/technology/plasma-or-lcd.html - http://www.panasonic.co.uk/technology/plasma-or-lcd.html

( Læg mærke til før-efter testen )

Print side | Luk vindue