Print side | Luk vindue

Næsten ny vaskemaskine bortgives

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Køb, salg, bytte
Forumbeskrivelse: Køb, salg og bytte af hjemmets elektronik og indhold. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161483
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 12:19


Emne: Næsten ny vaskemaskine bortgives
Skrevet af: Ning
Emne: Næsten ny vaskemaskine bortgives
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 10:30
Har en halv år gammel LG vaskemaskine som gives bort...
Jeg har kvajet mig og har ikke fået tømt lommerne helt.. 
Så en bit til en elskruetrækker har slået et hul på ca 2x4cm i bundkarret som er lavet af noget plast af en slags..
Jeg har forsøgt at lime det, og det holdt fint et par måneder, men så begyndte det at dryppe igen.... 
Og nu har konen mistet tålmodigheden og vi har købr en ny.. 
Ud over hullet er den absolut som ny.. Vi købte den omkring december 2019
Så hvis der er en der vil prøve kan den afhentes ganske gratis. 
Befinder sig i Hasselager/Aarhus syd






-------------
Ning



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 10:51
 En sådan revne kunne jo skyldes hvad som helst, en svaghed i støbningen, det er jo lige ved et ophæng, så det skulle garantien da dække.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 11:23
Ner det er som jeg skriver.. En skruebit slog hul.. Fand den efterfølgende i bunden.  Hørte også da det skete



-------------
Ning


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 11:30
Har du undersøgt om garantien dækker. Det er en meget almindelig fejl ikke at få tømt lommer og fremmedelementer plejer ikke at snige sig hen hvor de kan lave den slags ravage. Det er i det mindste ikke min erfaring. 

Kan det fixes, så sender de jo bare en reparatør med et nyt bundkar


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 11:36
 Ning kunne åbentbart ikke læse mellem linierne, at problemet skyledes en ting, er ikke ensbetydende med at det ikke kunne skyldes andet, og at garantien så vil dække det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 11:46
Har haft en rep ude.... Det ville koste 1800 at få nyt kar i

-------------
Ning


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 11:51
Det er jo svært at bortforklare når der ligger et stykke jern på 5 cm og et stykke af bundkarret derunder... Bit var kravlet ind mellem lågen og tromlen og så havde det sat sig på tværs under centrifugeringen og så sagde det bang...... 

-------------
Ning


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 21:13
Jeg har set en 20 kr. mønt skyde igennem en vaskemaskines plast yderkar. 

Med maskiner med plastkar er det vigtigt at få det meste ud af lommerne. 

Og der er ingen garanti der dækker skader der tydeligvis er opstået pga fremmedlegemer. 


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 11-August-2020 kl. 22:59
Ja der er noget kraft bag når mønten eller hvad det nu kan være kommer på tværs når den står og centrifugerer med 23 omdrejninger pr sekund🤪

-------------
Ning


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 00:13
Den rigtige lim burde kunne løse problemet.

Men det er vigtigt at kende plasttypen. ABS og ASA kan eksempelvis limes med simpel Acetone.
Det ligner på billedet epoxy, som er en limtype der ikke fuser tingene sammen.

Men om det er ABS eller en anden type termoplastik plejer at stå på selve delen af hensyn til genbrug.




-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 12:41
Koster den nye vaskemaskine over 1800 kroner?
Hvis ja, så få den gamle lavet om ikke andet så for miljøets skyld Wink


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Koster den nye vaskemaskine over 1800 kroner?
Hvis ja, så få den gamle lavet om ikke andet så for miljøets skyld Wink



Hvorfor dog det, mentaliteten er jo køb, smid ud, køb, smid ud, køb, smid ud

Sarkasme kan forekomme



Jeg havde på et tidspunkt en kolega der var så forhipper på facaden ud ad til at han skiftede sin 4 mdr gamle opvaskemaskine ud fordi den ik lige passede ind i stilen hjemme hos ham og konen


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har haft en rep ude.... Det ville koste 1800 at få nyt kar i
Det er så pris med arbejdsløn, så en gør-det-selv må kunne gøre det billigere, hvis det ellers er til at få fat i reservedel. Smile

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Koster den nye vaskemaskine over 1800 kroner?
Hvis ja, så få den gamle lavet om ikke andet så for miljøets skyld Wink



Hvorfor dog det, mentaliteten er jo køb, smid ud, køb, smid ud, køb, smid ud

Sarkasme kan forekomme



Jeg havde på et tidspunkt en kolega der var så forhipper på facaden ud ad til at han skiftede sin 4 mdr gamle opvaskemaskine ud fordi den ik lige passede ind i stilen hjemme hos ham og konen

Jeg har fået ny opvaskemaskine, der var klasser over hvad jeg selv ville betale på den måde :)


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Jeg har fået ny opvaskemaskine, der var klasser over hvad jeg selv ville betale på den måde :)


Forklaring udbedes! Hvordan kan en opvaskemaskine være klasser over hvad du vil betale??

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Jeg har fået ny opvaskemaskine, der var klasser over hvad jeg selv ville betale på den måde :)


Forklaring udbedes! Hvordan kan en opvaskemaskine være klasser over hvad du vil betale??

Flemming

At jeg ikke ville betale de Ca 13.000 maskinen kostede på daværende tidspunkt.
Havde jeg skulle købe den frisk, havde jeg valgt en lavere modelserie.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 16:32
Det lyder godt nok billigt hvis 1800,- kr., det er den færdige pris...

Det kan godt lidt ligne et kar som der også bliver brugt i nogle af vores små maskiner, og det passer meget godt med ca. 1800,- kr, for et plast yderkar alene, ex. moms.

Og udskift af komplet yderkar kræver en fuld adskillelse, og er en tidsrøver, så der kan nok også godt komme nogle arbejdstimer på.




Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Jeg har fået ny opvaskemaskine, der var klasser over hvad jeg selv ville betale på den måde :)


Forklaring udbedes! Hvordan kan en opvaskemaskine være klasser over hvad du vil betale??

Flemming

At jeg ikke ville betale de Ca 13.000 maskinen kostede på daværende tidspunkt.
Havde jeg skulle købe den frisk, havde jeg valgt en lavere modelserie.

Nå, det var prisen og ikke maskinen der var klasser over hvad du ville betale 🙂

Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Koster den nye vaskemaskine over 1800 kroner?
Hvis ja, så få den gamle lavet om ikke andet så for miljøets skyld Wink

Der er jo så det han overlader til andre, det med miljøets skyld.

Med alt det jeg har i lommerne smutter det også en gang i mellem for mig at noget kommer med i vaskemaskinen.
Gætter på at “ning” har det på samme måde og på ingen måde har lyst til at skifte kar 2 gange om året. Så hellere få en maskine der ikke har plastickar og overlade den anden til en der kan bruge en med plastkar.
Der flotte her er så at han vil give den bort til en anden, der på den måde kan få en billig næsten ny vaskemaskine, i stedet for at blive sur og smide fejlinvesteringen på genbrugspladsen!


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 12-August-2020 kl. 23:05
Det er nemlig rigtig Klaus... Håber at finde en der vil gøre forsøget....
Det er faktisk en ganske fin maskine med 7 kg kapacitet og 10 års motorgaranti


-------------
Ning


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 13-August-2020 kl. 06:21
Hvis man skal lære noget at den historie, hvordan kan man se, at vaskemaskinen har plast eller bundkar? Står det i specifikationerne?


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 13-August-2020 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvis man skal lære noget at den historie, hvordan kan man se, at vaskemaskinen har plast eller bundkar? Står det i specifikationerne?

Ja, løft på maskinen. Og/eller gå ind til en rigtig el-installatør som kan fortælle lidt om levetid mv. Da jeg købte sidste gang, var rundt ved de store kæder. Rimelig useriøs rådgivning. Pris og kvalitet hænger sammen. Og det nytter ikke noget at have lang garanti på en del af maskinen, hvis resten går i stykker. Mit krav sidste gang blev, ud over stål frem for plastic (som jeg faktisk ikke var klar over man brugte, på det tidspunkt), at man skulle kunne få reservedele til en fornuftig pris, og en rimelig sikkerhed for at de også kunne skaffes, samt rimelig lang levetid. Der var lidt forskellige muligheder, men den billigeste af de gode på det tidspunkt var Miele. Der er nu gået 15 år, og for en måned siden kom den med fejl på vand. Det viste sig at være en udluftningsslage i toppen af tromlen. Pris: 120kr, 2 skruer til toppladen og jeg kunne skifte den selv. Maskinen skulle have holdt i 20 år ved almindelig brug. Men vil sige at vi købte den da vi fik børn, og den har kørt rigtig meget, og i en periode kørte den næsten hver dag med tøj fuld af jord og pløre (de gik i natur børnehave). Dengang gav vi kun 1000kr mere, end vi skulle have givet for en køb og smid væk maskine, med de samme funktioner. Og de havde en leve tid på 5-6 år. Men nogle gange kan man opleve kortere levetid. De kan næsten oplyse dig om hvad der går i stykker først, på de forskellige fabrikater. Når de går i stykker er det ofte “planlagt”. Men prisen vil også afspejle det :( 


-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 14-August-2020 kl. 17:49
Miele er lige så meget noget skrammel, som så meget andet! Havde en Miele, den 2. dyreste model på købstidspunktet (15.000,-). Da den var 10 år (havde kun kørt hvad der svarer til 7 års normaldrif, iflg. en Miele tekniker), så kom der en fejl på styreprintet. En fejl man ofte ser, på tværs af mærkerne. Miele ville så lige have den nette sum af 3.500,-, for at skifte printet. Løsningen blev i stedet selv at afmontere printet, sende det til Tyskland, og få de repareret, endda med 1 års garanti. Pris: 800,-
Så Miele? Nej tak.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-August-2020 kl. 08:07
800 kr er da ret billigt.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 15-August-2020 kl. 12:34
Næsten alle mærker har mulighed for fejl. Men nogle mærker har færre fejl end andre og er bedre designet.

Har selv haft en Miele opvasker maskine, som fik fejl efter 1 år. Der kom en tekniker og skiftede en blæser som krævede at man lagde maskinen helt ned og gik ind fra bunden. Der har ikke været problemer siden og nu er den 15 år.

Har også en mellem-model af en Bosch vaskemaskine, som aldrig har givet problemer i 14 år.

Men jeg ville nok aldrig vælge en Beko eller Candy model.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 10:49
smid nu bare skidtet ud, hvis den alligevel ikke kan holde på vandet er den jo ikke ret meget værd for nogen overhovedet.

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 12:31
Det er vel et spørgsmål om at finde det rette lim til at lime det stykke på som er slået af... Så har man en næsten ny maskine for en tube lim 

-------------
Ning


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Det er vel et spørgsmål om at finde det rette lim til at lime det stykke på som er slået af... Så har man en næsten ny maskine for en tube lim 
Hvad er det for nogen vaskemaskiner der kører med plastikkar? Hvilken prisgruppe ligger de i? 


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 14:06
For at præcisere så er det yderkarret og ikke tromlen der er af plastik.... Hvis ikke jeg havde kvajet mig tror jrg da det kar kunne holde evigt...
Uden at vide det tror jeg da der er mange der bruger det... 
Tror den står til små 5000 nu


-------------
Ning


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

For at præcisere så er det yderkarret og ikke tromlen der er af plastik.... Hvis ikke jeg havde kvajet mig tror jrg da det kar kunne holde evigt...
Uden at vide det tror jeg da der er mange der bruger det... 
Tror den står til små 5000 nu
Så er det jo ikke nogen billig vaskemaskine. Jeg er selv gået uden om Miele og valgte en AEG med direkte motor til 5000. Tror mere på det mærke.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 14:53
Jeg har haft 2 relativt dyre Aeg maskiner.. Ingen af dem holdt mere
 end 6-7 år.... 


-------------
Ning


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Jeg har haft 2 relativt dyre Aeg maskiner.. Ingen af dem holdt mere
 end 6-7 år.... 
Ja så er det jo ikke nemt. Jeg bygger mit valg på en anden erfaring.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 16-August-2020 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

For at præcisere så er det yderkarret og ikke tromlen der er af plastik.... Hvis ikke jeg havde kvajet mig tror jrg da det kar kunne holde evigt...
Uden at vide det tror jeg da der er mange der bruger det... 
Tror den står til små 5000 nu
Så er det jo ikke nogen billig vaskemaskine. Jeg er selv gået uden om Miele og valgte en AEG med direkte motor til 5000. Tror mere på det mærke.
AEG er så vidt jeg husker bygget samme sted som Bosch vaskemaskiner.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 17-August-2020 kl. 06:05
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

AEG er så vidt jeg husker bygget samme sted som Bosch vaskemaskiner.

Bosch og Siemens er samme firma og tilbyder stort set ens maskiner. AEG og Zanussi er under Electrolux.

Hvor de bliver lavet rent fysisk ved jeg ikke.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Benjamin7
Skrevet den: 17-August-2020 kl. 06:54
Hos min svoger har vi nået epoxy 2 komponentet lim der burde kunne klare det er, men det handler vel altid om at det er gjort ordenlig rent inde man samler delene

-------------
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup


Skrevet af: MDusen
Skrevet den: 17-August-2020 kl. 14:16
Hvis I har tegnet en elektronik forsikring i forbindelse med jeres indboforsikring så burde denne dække (dog med lidt selvrisiko)

Beklager hvis dette er nævnt tidligere ned har ikke lige læst alle siderne igennem Wink


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 17-August-2020 kl. 17:04
Jeg har prøvet med 2 komponent epoxy... Men det binder ikke ordentlig...  Holdt tæt ca 2 mdr.. 
Jeg skulle måske ha slebet overfladerne  med noget sandpapir.... Embarrassed


-------------
Ning


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-August-2020 kl. 17:23
Jeg tror ikke du kan reparere det. Prøvede selv at lime en pumpe i en opvaskemaskine med to-komponent lim for mange år siden. Og det holdt heller ikke.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 18-August-2020 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Jeg har prøvet med 2 komponent epoxy... Men det binder ikke ordentlig...  Holdt tæt ca 2 mdr.. 
Jeg skulle måske ha slebet overfladerne  med noget sandpapir.... Embarrassed
Det er den forkert lim til formålet - den rigtige lim til plastik "svejser" materialet sammen på molekylært plan og opnår næsten original styrke.

Men det er vigtigt at kende materialet, der er ofte et mærke på platikken, men hvis kun noget af bundkaret er synligt er de måske gemt.
Jeg vil gætte på at der er 3-4 forskellige plasttyper, som det kan være.

Det kunne være interessant om du kan prøve at komme lidt acetone på bundkarret og se om det opløser plastikken. Det betyder at det sikkert er ABS, PVC eller ASA plastik.

Ellers er der nok kun Nylon tilbage, som der også findes lim til.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.



Print side | Luk vindue