Print side | Luk vindue

LG C9 + Sonos Arc (lydforsinkelse)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161559
Udskrevet den: 05-November-2024 kl. 16:21

Emne: LG C9 + Sonos Arc (lydforsinkelse)
Skrevet af: anderskj1
Emne: LG C9 + Sonos Arc (lydforsinkelse)
Skrevet den: 24-August-2020 kl. 09:44
Hej 

Jeg har lige købt et C9 og Sonos Arc som er sat i HDMI 2 (Arc). Jeg oplever at stort set ingen ting er i sync (lyd/billede). Bruger kun interne apps som Netflix mm. 

Jeg kan kompensere en smule for det ved jeg manuelt forskyde lyden i fjernsynet, men det bliver aldrig helt godt og det er forskelligt fra film til film.

Gør jeg noget forkert? Er godt nok lidt skuffet over at så simpelt et setup med native apps i TV og ny soundbar spiller så dårligt sammen.

Håber nogen har en løsning!

Med venlig hilsen 
Anders

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-August-2020 kl. 10:01
 Når lyd er foran billede, så kan man som du har gjort forsinke den med indstillinger for lyd i TV Menuen, det er hvad der kan gøres.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 24-August-2020 kl. 10:11
Jeg havde tilsvarende udfordringer med mit LG B7 og min Sonos Arc. Men efter jeg ændrede lydoutput på fjernsynet blev det løst. Kan ikke huske præcis hvilke settings, men du kan jo prøve dig lidt frem og se om det hjælper. Ellers sig til, så kan jeg evt. undersøge det nærmere.

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 24-August-2020 kl. 10:42
Tænker du har ændret multikanal til stereo. Så får du samme lydstyrke og samme lyd processering og kan indstille lip sync så det passer på alle kanaler.

Skrevet af: anderskj1
Skrevet den: 24-August-2020 kl. 10:49
Men stereo er vel ikke super attraktivt på en Atmos soundbar eller?

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 24-August-2020 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af anderskj1 anderskj1 skrev:

Men stereo er vel ikke super attraktivt på en Atmos soundbar eller?
Du kan ikke få det hele på en gang.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-August-2020 kl. 11:04
En sådan yder det bedste med et 5.1 signal såfremt det format leveres, det er dog ikke alle TV kanaler og streaming tjenester der benytter det.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue