Print side | Luk vindue

B&O Stage + Nvidia Shield TV lydformater

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161609
Udskrevet den: 05-November-2024 kl. 16:37

Emne: B&O Stage + Nvidia Shield TV lydformater
Skrevet af: Sickboy
Emne: B&O Stage + Nvidia Shield TV lydformater
Skrevet den: 04-September-2020 kl. 16:24
Jeg har en B&O Stage Soundbar på prøve, men er lidt i tvivl om understøttede lydformater.
Specs er ikke helt så tydelige. Umiddelbart understøtter den diverse Dolby formater, men DTS er ikke nævnt. Jeg har dog læst et par tests, hvor de antyder at den understøtter DTS. I B&O butikken kunne de slet ikke svare på mit spørgsmål om DTS understøttelse.
Jeg bruger en Nvidia Shield TV med Plex til at afspille film osv. Den er koblet i den eneste HDMI indgang, som er tilgængelig på soundbaren. Ingen ARC eller eARC da jeg stadig har mit gamle Pioneer plasma.
Når man afspiller film eller musik kan man via B&O appen se, hvilket lydformat den modtager.
Afspiller jeg f.eks. en film med Dolby Atmos viser den det i appen. Det samme gør den med Dolby Digital.
Hvis jeg derimod afpiller en film med DTS eller DTS HD Master vises LPCM.
Hvad betyder det? Betyder det at Shield'en eller Plex foretager en konvertering, da soundbaren måske ikke understøtter DTS? Og i så fald en konvertering til hvad?

Svar:
Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 05-September-2020 kl. 18:05
den understøtter ikke DTS, så det er nok stagen som fortager konverteringen

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System

Skrevet den: 06-September-2020 kl. 10:40
Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, må det vel være Shield'en som laver decodningen, hvis Stagen'en ikke understøtter DTS.
Altså Shield'en decoder DTS sporet til LPCM. 
I pricippet bør det vel være lige meget om decodingen foretages det ene eller andet sted? Altså rent lydkvalitets mæssigt?

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 06-September-2020 kl. 11:32
Hvad er problemet? Hvis det lyder rigtigt, er det så ikke ligegyldigt hvad det kaldes?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 06-September-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, må det vel være Shield'en som laver decodningen, hvis Stagen'en ikke understøtter DTS.
Altså Shield'en decoder DTS sporet til LPCM. 
I pricippet bør det vel være lige meget om decodingen foretages det ene eller andet sted? Altså rent lydkvalitets mæssigt?
problemet med Shield når den konvertere til lpcm, så mister man en del mellem frekvenser

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E

Skrevet den: 07-September-2020 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad er problemet? Hvis det lyder rigtigt, er det så ikke ligegyldigt hvad det kaldes?

Flemming

Der er såmænd ikke umiddelbart noget problem Flemming. Det var mere et spørgsmål om forståelse eller manglende på samme Big smile

Skrevet af: michael.hojgaard
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 08:53
Det er rigtigt at Stage ikke understøtter DTS og derfor er det din Shield der decoder lyden. Den normale "lydbehandling" der sker i stage vil stadigvæk være aktiv (bortset fra decodningen selvfølgelig). Dvs. f.eks. bl.a. up/down-mix af signalet.

-------------
MJH

Print side | Luk vindue