ARC virker ikke
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161623
Udskrevet den: 05-November-2024 kl. 16:25
Emne: ARC virker ikke
Skrevet af: RonsonDk
Emne: ARC virker ikke
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 16:24
Hvorfor virker ARC aldrig?!
Jeg forsøger at køre lyd fra en amazon fire 4k tv sticktil et http://www.lg.com/dk/lyd/lg-LHB725" rel="nofollow - LG LHB725 (som ikke kan køre 4k passthrough) hjemme hos de gamle, så jeg tænkte jeg ville sætte det i tv'et og køre ARC.
Det virker også - troede jeg i første omgang. Har slået HDMI-CEC til på tv for at kunne vælge ARC som lydudgang, forstærkeren skifter også til "ARC" på fronten, kodi på stick'en er sat op til 5.1 og jeg har prøvet at slå passthrough til og fra i kodi.
Men ingen lyd.
Hjemme hos mig selv fik jeg heller aldrig ARC til at virke på et philips tv + yamaha receiver. Så skiftede jeg tv til lg og det hjalp så heller ikke. Nu har jeg skiftet til en sony forstærker der understøtter 4k og kører alt igennem der, men det var lidt en dyr løsning bare fordi ARC ikke virker.
Hvad er det jeg gør forkert mht. ARC? Det eneste jeg ikke har prøvet er at skifte HDMI-kabel. Jeg kan dog ikke forstå hvis det skulle være det, de gamles forstærker går automatisk i ARC-mode når jeg slår det til på tv.
|
Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 16:28
Du skriver ikke hvilket tv dine forældre har. Men det lader til den ikke kan sende 5.1 videre. Og det er de færreste ældre modeller der kan det. Men med den kg de har, hvad med at bruge den ene HDMI indgang der? I stedet?
------------- Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 16:42
Tak for svar, det var med vilje jeg ikke skrev tv-model, for jeg ved det ikke :)Det er et af LGs billige 49", måske 2 år gammelt, men jeg mener nu også jeg prøvede at sætte kodi til 2.0.
Men jeg prøver et andet HDMI-kabel og rode med lydopsætningen i kodi/amazon næste gang. Ellers må jeg tjekke om tv'et har en optisk udgang. Ellers må jeg jo til at kigge på et andet anlæg til en gave...
|
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 17:04
RonsonDk skrev:
Tak for svar, det var med vilje jeg ikke skrev tv-model, for jeg ved det ikke :)Det er et af LGs billige 49", måske 2 år gammelt, men jeg mener nu også jeg prøvede at sætte kodi til 2.0.
Men jeg prøver et andet HDMI-kabel og rode med lydopsætningen i kodi/amazon næste gang. Ellers må jeg tjekke om tv'et har en optisk udgang. Ellers må jeg jo til at kigge på et andet anlæg til en gave... | jamen hvad der i vejen med det HDMI indgang i LG systemet
------------- Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 17:23
Anlægget understøtter ikke 4K, derfor har jeg sat fire stick'en direkte i tv og vil føre lyd til anlægget via ARC.
TV er i øvrigt http://www.lg.com/uk/tvs/lg-49UH603V" rel="nofollow - 49UH603V , der er ingen brugbar information på hjemmesiden eller manualen.
|
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 17:42
RonsonDk skrev:
Anlægget understøtter ikke 4K, derfor har jeg sat fire stick'en direkte i tv og vil føre lyd til anlægget via ARC.
TV er i øvrigt http://www.lg.com/uk/tvs/lg-49UH603V" rel="nofollow - 49UH603V , der er ingen brugbar information på hjemmesiden eller manualen. | undskyld jeg spørger, har de da nogle 4k rips de skal bruge kodi til?
|
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 17:46
Jep, de har rigelig 4k 10bit HDR materiale med lyd der er lidt mere spændende end stereo :)
|
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 17:48
RonsonDk skrev:
Jep, de har rigelig 4k 10bit HDR materiale med lyd der er lidt mere spændende end stereo :) | så der kun i mit billede en ting at gøre. Nyt surround
|
Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 22:26
Det er med 100% sikkerhed en fejl 40!. Hvad står TV'ets lydoutput til? PCM?
|
Skrevet den: 07-September-2020 kl. 22:35
Har prøvet både "auto" og "PCM"
|
Skrevet af: AnyFellow
Skrevet den: 08-September-2020 kl. 17:15
Nogle tv har flere HDMI-stik, men kun ét, der fungerer med ARC.
Det kunne være en årsag.
|
Skrevet den: 08-September-2020 kl. 18:12
Kablet til anlægget blev flyttet til ARC-porten i går, det var det første jeg gjorde.
Efter at have rodet med det et par timer i dag gav jeg op og satte et optisk kabel til, nu virker det. Så må de nøjes med det.
|
Skrevet af: LasseKilde
Skrevet den: 14-September-2020 kl. 23:08
Det er ikke fordi der på Surround anlæget, skal indstilles til brug af arc måske.
------------- TV: Philips 70PUS6724, Afspiller: Xbox One S 4K, Forstærker: Sony DN-1080, Front:System Audio 2050, Atmos: Jamo Monitor One, Bag:Gale 3060B, Ceneter: System Audio 510AV, Sub: System Audio SE175
|
Skrevet den: 14-September-2020 kl. 23:09
Nej, har været alle menuer igennem. Den slår også selv over på ARC.
|
Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 15-September-2020 kl. 09:29
set i expert menu lyd til pcm
|
Skrevet den: 15-September-2020 kl. 09:50
Er allerede prøvet, se tidligere indlæg.
Igen - de kører med et optisk kabel pt. og det virker fint, er godt klar over at begrænsninger herved men det er trods alt bedre end lyd fra tv-højttalerne.
|
|