Print side | Luk vindue

One Plus Nord eller Motorola Edge?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android udstyr
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Google Android som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161634
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 23:38


Emne: One Plus Nord eller Motorola Edge?
Skrevet af: Hother
Emne: One Plus Nord eller Motorola Edge?
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 15:42
Jeg er lidt på den, for jeg har meget lidt forstand på mobil telefoner. Jeg skal dog ud og købe en ny en af slagsen, for den gamle driller.

Jeg har faktisk allerede bestilt en One Plus Nord, men den ankommer først på lager ved måneds skiftet.

Jeg er dog faldet over Motorola Edge. De ser i specifikationerne ret ens ud, og prisen omtrent den samme. Jeg hører ikke til dem der køber en mobil telefon via et teleselskab - så skal det dæleme være et godt tilbud. Mit forbrug af mobil telefon er begrænset:

Tale, en SMS, MMS i ny og næ, går lidt på nettet, og hører også fra tid til anden lidt musik. Spiller gør jeg ikke. Tager også et billede ind i mellem.

Begge er 5G, selvom jeg næppe bliver den store forbruger af dette, men når det nu findes, så......

Nogen der vil hjælpe mig?Tongue




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 16:01
man kan fyre lange taler af - men i virkeligheden er det bedste nok du bare gå en tur i bilka/telebutik og tjekker om de har den liggende. - Så kan du se om edge er noget for dig. - Da jeg er i den anden andedam, så vil jeg ikke prædike android producenter, især ikke når dine krav er så "enkle" :-) - men uanset hvad får du nok en ganske fremragende telefon uanset hvad.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

man kan fyre lange taler af - men i virkeligheden er det bedste nok du bare gå en tur i bilka/telebutik og tjekker om de har den liggende. - Så kan du se om edge er noget for dig. - Da jeg er i den anden andedam, så vil jeg ikke prædike android producenter, især ikke når dine krav er så "enkle" :-) - men uanset hvad får du nok en ganske fremragende telefon uanset hvad.

Sikkert en god idé med selvsyn - tak.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 16:30
Hother,

No-nonsens og let at finde ud af mobiltelefon der ikke ruinerer dig = iPhone SE



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hother,

No-nonsens og let at finde ud af mobiltelefon der ikke ruinerer dig = iPhone SE



Klaus
Jamen den vil jeg da kigge på - også. Mange tak.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 20:08
Er der ingen af jer der ejer en af de nævnte mobil (One Plus Nord eller Mororolaen),  telefoner og kan fortælle mig hvad I synes om den?

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 20:22
Nord er jo først lige udkommet. Den er knap en måned gammel eller sådan noget, så du skal nok ikke forvente alt for mange. Motorola lever et meget "stille" liv i DK.

Det kan jo være fuldkommen irrelevant hvad vi synes om den. Hvis du bare vil høre om specs og have anmeldelser, så se MKBHD's, Dave Lee's anmeldelser af den på Youtube. Det du mærker mest vil jo være de 2 forskellige brugerflade implementeringer.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nord er jo først lige udkommet. Den er knap en måned gammel eller sådan noget, så du skal nok ikke forvente alt for mange. Motorola lever et meget "stille" liv i DK.

Det kan jo være fuldkommen irrelevant hvad vi synes om den. Hvis du bare vil høre om specs og have anmeldelser, så se MKBHD's, Dave Lee's anmeldelser af den på Youtube. Det du mærker mest vil jo være de 2 forskellige brugerflade implementeringer.
Det er korrekt, at begge telefoner er ret nye, og dermed er måske ikke så mange af dem ude i "det virkelige liv".

Nej, jeg kan faktisk godt lide at høre hvad en bruger synes om deres ting. Ofte synes jeg at en brugers opfattelse kan lige så god - eller bedre, som hvad en mere eller mindre professionel tester mener. Ofte har de professionelle deres helt egne hurdler om et eller andet, og som så ikke giver et nuanceret billede. Og igen, jeg går ikke så meget op i specifikationer, selvom det ofte er et godt udgangspunkt for en begynde sammenligning.

Nå, jeg finder nok ud af hvad jeg skal, og gerne som du var inde på, ud og få dem i hånden.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Er der ingen af jer der ejer en af de nævnte mobil (One Plus Nord eller Mororolaen),  telefoner og kan fortælle mig hvad I synes om den?

Har prøvet begge gennem arbejde, og kameraet på One plus er marginalt bedre, alt andet vil jeg mene er bedre på motorolaen, skærm, batteri, byggekvalitet og lyd.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Er der ingen af jer der ejer en af de nævnte mobil (One Plus Nord eller Mororolaen),  telefoner og kan fortælle mig hvad I synes om den?

Har prøvet begge gennem arbejde, og kameraet på One plus er marginalt bedre, alt andet vil jeg mene er bedre på motorolaen, skærm, batteri, byggekvalitet og lyd.
Mange tak for et rigtigt godt input.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 09-September-2020 kl. 23:18
jeg tror for dig med det behov du beskriver nok i lige så høj grad skal se hvilket styresystem du finder dig bedst hjemme i. Det er mest fordi jeg vil næste påstå st de fleste telefoner på markedet i dag kan opfylde dine behov til UG. Så det er lidt det der “Feel” som nok vil være afgørende for en som dig.

Mange siger vælg imellem apple og Android, men der er også forskellige varianser af Android, da nogle producenter laver egne versioner/tilpassede.

Det bedste er nok at drøne ned i en butik og få en fornemmelse af de enkelte telefoner. Så må du se om du kan holde sælgeren væk med alle deres “du skal da have denne super duper uber model”



-------------
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-September-2020 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

jeg tror for dig med det behov du beskriver nok i lige så høj grad skal se hvilket styresystem du finder dig bedst hjemme i. Det er mest fordi jeg vil næste påstå st de fleste telefoner på markedet i dag kan opfylde dine behov til UG. Så det er lidt det der “Feel” som nok vil være afgørende for en som dig.

Mange siger vælg imellem apple og Android, men der er også forskellige varianser af Android, da nogle producenter laver egne versioner/tilpassede.

Det bedste er nok at drøne ned i en butik og få en fornemmelse af de enkelte telefoner. Så må du se om du kan holde sælgeren væk med alle deres “du skal da have denne super duper uber model”

Det kan du have ret i omkring feel. Tak skal du have for svar, 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 11-September-2020 kl. 09:31
Ny skyder jeg lige et forslag ind fra højre. Hvad med en Xiaomi Mi 10 Lite 5G? Den har meget de samme specifikationer som en OnePlus Nord, men er noget billigere *og* kan købes nu.

https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681

Det er i al fald den mobil jeg selv ville kigge på, hvis jeg skulle have en lige nu.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-September-2020 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ny skyder jeg lige et forslag ind fra højre. Hvad med en Xiaomi Mi 10 Lite 5G? Den har meget de samme specifikationer som en OnePlus Nord, men er noget billigere *og* kan købes nu.

https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681

Det er i al fald den mobil jeg selv ville kigge på, hvis jeg skulle have en lige nu.
Det er faktisk et fint indspark. Jeg har set den, men jeg kender slet ikke "Mærket", så jeg har ikke hæftet mig så meget ved den.

Tak skal du have.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 11-September-2020 kl. 12:38
Xiaomi betegnes ofte som Kinas "Apple". Indtil fornyligt kunne man kun få deres telefoner via parallelimport, men nu sælges mange af dem helt officielt i Europa. Du får altså ikke nogen mærkelig "Kina-version".

Faktisk var det Xiaomi, der sparkede den aktuelle trend med randløse telefoner i gang med deres Mi Mix tilbage i 2016. Stadig en superflot telefon og i lækre materialer.
https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_mix-8400.php" rel="nofollow - https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_mix-8400.php


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-September-2020 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Xiaomi betegnes ofte som Kinas "Apple". Indtil fornyligt kunne man kun få deres telefoner via parallelimport, men nu sælges mange af dem helt officielt i Europa. Du får altså ikke nogen mærkelig "Kina-version".

Faktisk var det Xiaomi, der sparkede den aktuelle trend med randløse telefoner i gang med deres Mi Mix tilbage i 2016. Stadig en superflot telefon og i lækre materialer.
https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_mix-8400.php" rel="nofollow - https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_mix-8400.php

Mange tak for indspark


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 11-September-2020 kl. 16:01
Lol Marc "kina's apple" - det navn fik de desværre udelukkende fordi de rent faktisk startede ud med at lave rene kopier af Apple telefoner  selv med kopiering af UX på trods af at det var android. I popup shops på små og snuskede steder. Forfalskede alt hvad de overhovedet kunne af salgsmaterialet fra apple, incl indpakning. 
MEN i dag er de reelt der hvor Huawei var for nogle år siden. up and coming i android verdenen, og absolut en stor spiller på især det kinesiske marked. (og dermed er de også automatisk store globalt :-) )


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 11-September-2020 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ny skyder jeg lige et forslag ind fra højre. Hvad med en Xiaomi Mi 10 Lite 5G? Den har meget de samme specifikationer som en OnePlus Nord, men er noget billigere *og* kan købes nu.

https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681

Det er i al fald den mobil jeg selv ville kigge på, hvis jeg skulle have en lige nu.
Det er faktisk et fint indspark. Jeg har set den, men jeg kender slet ikke "Mærket", så jeg har ikke hæftet mig så meget ved den.

Tak skal du have.
Xiaomi laver også fantastiske robotstøvsugere.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-September-2020 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ny skyder jeg lige et forslag ind fra højre. Hvad med en Xiaomi Mi 10 Lite 5G? Den har meget de samme specifikationer som en OnePlus Nord, men er noget billigere *og* kan købes nu.

https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681

Det er i al fald den mobil jeg selv ville kigge på, hvis jeg skulle have en lige nu.
Det er faktisk et fint indspark. Jeg har set den, men jeg kender slet ikke "Mærket", så jeg har ikke hæftet mig så meget ved den.

Tak skal du have.
Xiaomi laver også fantastiske robotstøvsugere.

Altid godt at vide.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 11-September-2020 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Lol Marc "kina's apple" - det navn fik de desværre udelukkende fordi de rent faktisk startede ud med at lave rene kopier af Apple telefoner  selv med kopiering af UX på trods af at det var android. I popup shops på små og snuskede steder. Forfalskede alt hvad de overhovedet kunne af salgsmaterialet fra apple, incl indpakning. 
MEN i dag er de reelt der hvor Huawei var for nogle år siden. up and coming i android verdenen, og absolut en stor spiller på især det kinesiske marked. (og dermed er de også automatisk store globalt :-) )

Må erkende, at jeg aldrig før har hørt din variant, Claus, selv om jeg ikke vil afvise at det passer. En hurtig googling giver da heller ikke belæg for dette. Måske det tætteste jeg er kommet er Xiaomi's Wikipedia side, hvor der skrives, at Xiaomis chef er/var ret betaget af Steve Jobs og forsøgte at kopiere hans stil -- forstå det hvem vil.

Tror heller ikke, at man kan kalde Xiaomi for at værende "up and coming" i og med, at de er verdens 4. største producent af smart phones. De er også en del mere globale end du måske tror, idet mere end 40% af deres indtjening stammer fra salg uden for Kina.

Anyway, nu vil jeg ikke afspore tråden mere end allerede er sket. Jeg kom med et legitimt forslag og står ved, at jeg selv ville gå efter en Xiaomi mobil, hvis det var aktuelt, og det er sådan set det eneste Hother bør tage med sig hvad mine indlæg angår. Smile


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-September-2020 kl. 11:48
Jeg har sat købet af en ny mobil telefon lidt i bero. Så må jeg leve lidt endnu med nykkerne med min nuværende mobil telefon.

Mange tak for alle jeres input.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 12-September-2020 kl. 18:48
Jeg har haft en One Plus Nord med 256 GB, fra straks den udkom i starten af August. Det har været en sand  fornøjelse at tage den i brug, samt at få den tilpasset efter mine behov. 

Batteri forbruget er meget lavt . Der er ca 45-50% batteri tilbage efter et døgn. Med opladeren, som One Plus kalder Warp, tager det ca. 18-25 minutter at lade den op fra 45-50% niveau til over 90% opladning. 

Fingeraftryks låsen er hurtig.

Skærmen står rigtig flot.

Når man browser på nettet, kører det hele glat og meget hurtigt.

Alt kører bare hurtigt.

De rigtig mange personlige tilpasnings muligheder. 

Den virker fint sammen med min bil, både med håndfri telefon og musik.

- så jeg er rigtig glad for skiftet til den ny telefon, og jeg mangler intet på denne mobil.



-------------
Mvh Erik


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-September-2020 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Jeg har haft en One Plus Nord med 256 GB, fra straks den udkom i starten af August. Det har været en sand  fornøjelse at tage den i brug, samt at få den tilpasset efter mine behov. 

Batteri forbruget er meget lavt . Der er ca 45-50% batteri tilbage efter et døgn. Med opladeren, som One Plus kalder Warp, tager det ca. 18-25 minutter at lade den op fra 45-50% niveau til over 90% opladning. 

Fingeraftryks låsen er hurtig.

Skærmen står rigtig flot.

Når man browser på nettet, kører det hele glat og meget hurtigt.

Alt kører bare hurtigt.

De rigtig mange personlige tilpasnings muligheder. 

Den virker fint sammen med min bil, både med håndfri telefon og musik.

- så jeg er rigtig glad for skiftet til den ny telefon, og jeg mangler intet på denne mobil.


Og jeg siger mange tak for dit fine input.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-September-2020 kl. 20:18
Nå, men købet af en ny mobil telefon er altså ikke stillet mere i bero, end at jeg netop har bestilt en One Plus Nord hos Proshop.

Der skete det, at jeg mødte en tidligere kollega henne på torvet, og han havde den nævnte mobil telefon. Den fik jeg så lov til at øve mig på, og var jeg lidt imponeret over hurtighed, skærm og hans fotos. Omkring fotos, her vil de vigtige af slagsen alligevel blive "Skudt" med mit Lumix 4K kamera.

Om man så kan få en der er bedre i samme prisklasse,det finder jeg ikke ud af - og det afhænger sikkert af dem man spørger. Jeg skal såmænd nok blive godt tilfreds.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 17-September-2020 kl. 15:35
Et rigtigt godt valgSmile (Ja-ja , jeg er nok ikke helt neutral)

-------------
Mvh Erik


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 17-September-2020 kl. 19:15
tillykke Hother. De laver generelt nogle særdeles fremragende telefoner hvis man er i android verdenen. Så du er så absolut ikke gået galt i byen.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-September-2020 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

tillykke Hother. De laver generelt nogle særdeles fremragende telefoner hvis man er i android verdenen. Så du er så absolut ikke gået galt i byen.

Mange tak.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-September-2020 kl. 09:38
Nu har jeg jo haft min One Plus Nord i nogle dage.

Skal sandheden frem, så var jeg efter et døgn klar til at sende "Lortet" retur. Jeg er jo ikke særligt velbevandret i mobil telefoner, og slet ikke de helt nye af slagsen.

Der medfølger en "Quick Guide" i æsken. Den var bare ikke for mig på nogen måde fyldestgørende. Bl.a., så kunne jeg ikke finde ud af at komme tilbage til udgangspunktet, når jeg vandrede rundt i menuerne. Det var ved at gøre mig vanvittig. Så kom jeg på at lede efter en brugsanvisning på nettet. Den fandt jeg, og det hjalp en del. Nu besluttede jeg at beholde "Dimsen". Men rigtigt godt blev det først, da mit barnebarn på 18. år viste mig, og forklarede nogle ting. 

For at komme retur til udgangspunktet, eller forsiden om man vil, så er flere måder det skal gøres på. Stryge en finger henholdvis oppe fra eller neden fra  henover skærmen. Og i andre sammenhænge det samme strygeri fra henholdsvis højre eller venstre side af skærmen. Personligt synes jeg at det er hammer besværligt, hvorfor er der ikke bare en "returknap" ?. Nå, det er nok bare mig.

Men nu funker det.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-September-2020 kl. 09:56
Ja smartphonerne er blevet smartere. Det har både fordele og ulemper. Fordelelen ligger i hurtigere skift af funktioner, og ulempen er at man ved et uheld kommer til at slå funktioner fra. Senest oplevede jeg at rotation var slået fra uden jeg havde opdaget det. Og min tlf er bare en iPhone XS, som vel er den mindst avancerede.


Skrevet af: mentormic
Skrevet den: 23-September-2020 kl. 11:44
det er der også du skal nok have dit barnebarn til at vise det.. under indstillinger skal du under knapper og gestus der er en der hedder tilbage til start og senest så kommer der knapper i bunden Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-September-2020 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af mentormic mentormic skrev:

det er der også du skal nok have dit barnebarn til at vise det.. under indstillinger skal du under knapper og gestus der er en der hedder tilbage til start og senest så kommer der knapper i bunden Wink

Ja, jeg burde nok have valgt en Doro fra Ældresagen - omvendt min Huawei var jeg nu glad for.

tak. 

Edit: Det var nu ikke helt som du beskrev, men jeg fandt ud af det alligevel - uden barnebarn. Endnu engang tak.Smile  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue