Print side | Luk vindue

Projektor blinker

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161657
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 20:11


Emne: Projektor blinker
Skrevet af: Epsi
Emne: Projektor blinker
Skrevet den: 13-September-2020 kl. 22:04
Hej alle

Jeg har fornylig istandsat mit hus, og ændret min kabling og købt nyt tv. Jeg har et Apple tv sat til min Pioneer receiver hvor HDMI 1 kører til TV og HDMI2 kører projektor. Men når jeg kører via projektor blinker den ca. hver 30. sekund. Men tænder jeg tvet, gør den det ikke. 

Nogle der har nogle gode bud på hvad det kan være?  



Svar:
Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 13-September-2020 kl. 22:47
Jeg mistænker det er noget handshake der fejler. Det må næsten være derfor, da tv’et virker og hvis jeg starter tv’et, vil handshake til PJ virke. 
Hvis jeg slukker TV blinker den igen. Kan jeg smide noget ind mellem disse? HDMI splitter eller lignende som kan “ignorere” eller nulstille signalet?


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 14-September-2020 kl. 09:47
har du prøvet at bytte rundt på portene?



Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 14-September-2020 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

har du prøvet at bytte rundt på portene?


Nej, det har jeg ikke prøvet. Men det vil jeg da lige prøve


Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 18-September-2020 kl. 12:17
Jeg har nu prøvet at bytte kablerne rundt men det virkede ikke. Selv da jeg ikke afspillede HDCP content blinkede den. 
Jeg løste det ved at "slukke" det output til TVet i receiveren. Så virkede det. 

Kan det betyde det er receiveren der fejler? 


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 18-September-2020 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Jeg har nu prøvet at bytte kablerne rundt men det virkede ikke. Selv da jeg ikke afspillede HDCP content blinkede den. 
Jeg løste det ved at "slukke" det output til TVet i receiveren. Så virkede det. 

Kan det betyde det er receiveren der fejler? 

Det virker immervæk sandsynlagt, ja.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 18-September-2020 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Jeg har et Apple tv sat til min Pioneer receiver hvor HDMI 1 kører til TV og HDMI2 kører projektor. Men når jeg kører via projektor blinker den ca. hver 30. sekund. Men tænder jeg tvet, gør den det ikke. 

Nogle der har nogle gode bud på hvad det kan være?  
Et gæt:
Projektor og TV forsøger at køre hver sin opløsning og TV vinder (med laveste opløsning??) fordi receiver skal køre  samme opløsning på begge HDMI porte.

Når TV er slukket skifter receiver til projektors ønskede opløsning, men med forkert refresh rate??


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 20-Oktober-2022 kl. 10:17
Jeg har nøjagtigt samme problem med min Epson Projektor og Denon forstærker. 

Ser jeg netflix, disney plus, eller på nogen anden måde film via Apple TV eller min Nvidea Shield Pro på projektoren så blinker den hver 20-30 sekund. Ser jeg de samme tng på mit Sony Tv via Denon så virker det fint. 

JEg har forsøgt sat bytte om på porte men det hjalp ikke. Nogen der fik løst dette og kan hjælpe? Det er pænt nederen at vi ikke kan se nogle film på lærred :-( 




-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 20-Oktober-2022 kl. 12:51
Hej
Jeg har lange kabeltræk til TV og projektor (15 og 25m). Jeg har mistanke til dem. 
Jeg fik det løst ved at slukke for den ene hdmi port på min forstærker når jeg bruger projektor. 


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 20-Oktober-2022 kl. 12:53
ahaaaaaa. Hvordan lukker du for den ene HDMI port?

Jeg har også 2 HDMI OUT, Tv'et sidder på den ene og Projektor på den anden. Forstærkeren er en nyere Denon 


-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 20-Oktober-2022 kl. 12:54
Jeg kan slukke for den via min app. Det er en Yamaha receiver. Prøv at tage kablet ud til TV og se om det stopper blinket 


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 20-Oktober-2022 kl. 12:58
Det bliver prøvet så snart jeg er hjemme i aften :-)

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 21-Oktober-2022 kl. 09:52
Hold nu op jeg er en glad mand i dag.

Gik ind på min Denon og slog monitor 1 fra under HDMI indstillinger og alt virker nu som det skal. Ingen handskae problemer mere. Ingen kabler der skal skiftes eller noget. Ingen projektor der står op blinker mere. Der skal godt nok ses en del film i hjemmebioen de næste 3 mørke måneder. Tak for at pege mig i den rigtige retning så jeg kunne få løst dette. 

God weekend


-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 21-Oktober-2022 kl. 10:51
Fedt! Godt at høre det virker 


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 23-Oktober-2022 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Hej
Jeg har lange kabeltræk til TV og projektor (15 og 25m). Jeg har mistanke til dem. 
Jeg fik det løst ved at slukke for den ene hdmi port på min forstærker når jeg bruger projektor. 

Samme løsning jeg brugte på min Denon X4300. Der må være noget der driller HDMI output portene hvis begge er aktiveret, men ved at slukke den inaktive så fungerer det.


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 24-Oktober-2022 kl. 09:14
Det er så nu er megairriterende er at når jeg så skal bruge surroundsound recieveren med tv'et så skal jeg inden jeg lukker projektroen ned huske at gå ind i denon HDMI menuen og aktivere hmdi out port 1 igen.......

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 24-Oktober-2022 kl. 09:39
Bare en tanke:

Hvad med at købe en HDMI switch, så du kun benytter én HDMI-udgang ad gangen, og så vælger på switchen, hvor den skal dirigeres hen?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 24-Oktober-2022 kl. 09:41
Det er måske ligefrem en fordel med en surround reciever med kun en hdmi udgang, de er også billigere Wink

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 24-Oktober-2022 kl. 09:45
Ja jeg må nok sætte en switch på men det virker bare så dumt nå nu jwg har en reciever med 2x hdmi out...... Så plat. 

Hvilken HDMI Swich anbefaler i?


-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 25-Oktober-2022 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Det er så nu er megairriterende er at når jeg så skal bruge surroundsound recieveren med tv'et så skal jeg inden jeg lukker projektroen ned huske at gå ind i denon HDMI menuen og aktivere hmdi out port 1 igen.......

Jeg kører en macro med min Logitech Harmony remote som sender en strøm af kommandoer til at foretage denne switching. Det fungerer fint, men er enig i at det er irriterende at det skal gøres.



Print side | Luk vindue