Jeg fik for en lille måned siden opdateret min Yousee Sagemcom router til ny software (SWAN).
Med ny software installeret, opdagede jeg, at Routeren starter default op med firewall piv åben for alt, både ind og ud.
Der er fire firewall profiler at vælge imellem: 1. Alt er åbent ind og alt er åbent ud (denne er default) 2. Nogle services er åbent ind og alt er åbent ud. 3. Alt er lukket ind og en lang række services er åben ud. Jeg skiftede profil til 3. Alt lukket ind og en række services åben ud.
Det resulterede i, at en række kanaler på boksen (kanaler købt med point) ikke længere kunne vises. Det tog lidt tid før jeg regende ud hvorfor, da jeg først skulle se de kanaler flere dage efter.
Jeg skiftede profil til 1. Alt pivåbent og så virkede kanalerne igen. Da jeg skiftede profil tilbage til 3. gik der nogle dage og så holdt kanalerne op med at virke igen.
Er der nogen der ved hvilken port der skal åbnes for udgående, for at TV-boksen virker ? Jeg har talt med en Yousee tekniker og han vidste intet om det. Han var også forbløffet over at den starter op i en profil med alt pivåbent.
Jeg kan selvfølgelig sætte en manuel profil op der der lukker alt indgående og åbner alt udgående, men jeg vil hellere kun åbne for den port der skal bruges.
-Duelund
|