Print side | Luk vindue

Gode råd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161744
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 09:11


Emne: Gode råd
Skrevet af: scleyton
Emne: Gode råd
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 13:52
Hej allesammen, jeg står lidt og er forvirret omkring streaming tjenster, tv pakker mv. 

Jeg har idag. Netflix, TV2 play, Viaplay, dr.dk og Disney plus 

I vores andelsforening har vi yousee. Jeg har den mindste pakke da jeg ikke ser nogen grund til mellem eller stor pakke med de streaming tjenster jeg har. Føler mig godt dækket ind. 

Så lige nu betaler jeg ca 150 kr pr.md for den lille pakke. MEN kan jeg opsige den og beholde mit internet gennem yousee? Eller er der en helt anden løsning som er smartere. 

Kom gerne med bud på dette. På forhånd tak 🙏🏻
God søndag



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 14:22
 Det er noget din forening kan svare på, da det ikke nødvendigvis via foreninger er muligt med Bredbånd uden TV.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 14:31
Jeg har en BlandSelv pakke hos YouSee. I min BlandSelv er der TV2 Play, Netflix, Viaplay og Disney Plus.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg har en BlandSelv pakke hos YouSee. I min BlandSelv er der TV2 Play, Netflix, Viaplay og Disney Plus.
Der skulle stå Disney Ekstra.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: scleyton
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 15:04
ok tak for svar. Hvad giver du for bland selv? 


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af scleyton scleyton skrev:

ok tak for svar. Hvad giver du for bland selv? 
Du skal selv spørge YouSee, da der kan være forskel fra forening til forening. Jeg er dog sikker på, at det er billigere end at abonnere på Netflix m. m.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af scleyton scleyton skrev:

Hej allesammen, jeg står lidt og er forvirret omkring streaming tjenster, tv pakker mv. 

Jeg har idag. Netflix, TV2 play, Viaplay, dr.dk og Disney plus 

I vores andelsforening har vi yousee. Jeg har den mindste pakke da jeg ikke ser nogen grund til mellem eller stor pakke med de streaming tjenster jeg har. Føler mig godt dækket ind. 

Så lige nu betaler jeg ca 150 kr pr.md for den lille pakke. MEN kan jeg opsige den og beholde mit internet gennem yousee? Eller er der en helt anden løsning som er smartere. 

Kom gerne med bud på dette. På forhånd tak 🙏🏻
God søndag

Gå med livrem OG seler!

Spørg BÅDE andelsforeningen, OG YouSee Kundeservice, om det er muligt med internet via YouSee uden Grundpakke. Hvis man siger god for det begge steder, så er det andelsforeningen, du skal henvende dig til for at framelde Grundpakken.

For din egen skyld: Bruger du YouySee's webmail, så sørg i allerførste omgang for at have en alternativ email-adresse - enten gmail, eller Outlook.com-mail, hvor hele adressekartoteket er, hvis man i andelsforeningen ikke kan garantere, at der ikke lukkes for internetforbindelsen, så du skal oprette internetabonnement et andet sted. Dette var min boligforening nemlig lidt usikker på, så dette var det første, jeg gjorde, før henvendelse til boligforeningen om at nu måtte de gerne trække stikket.

Hvis du fortsætter internettet hos YouSee, så fortsætter dit "Mit YouSee" som hidtil - der vil gå nogen tid, før TV-pakken forsvinder fra listen over andre abonnementer.

Foretrækkes der at skrive til dem, så er deres mailadresse: kundeserviceprivat@yousee.dk - der skal forventes nogle dages ventetid på svar, men det kommer...

Er du ligenu nødt til at bruge en såkaldt "rygsæk" for at kunne få internet gennem TV-stikket, så er denne ikke nødvendig, hvis det lykkes at blive udmeldt af Kabel-TV-kakken - så hakker du blot stikket fra routeren direkte i TV-udtaget på dåsen.


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 16:14
 Henvendelse til foreningen er nok. Uanset om der er TV levering eller ikke skal modemmet tilsluttes Data i Vægdåse.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Henvendelse til foreningen er nok. Uanset om der er TV levering eller ikke skal modemmet tilsluttes Data i Vægdåse.

Der er kun 2 udtag i mine vægdåser: TV og radio. Derfor, skrev jeg som jeg gjorde... Ved godt, at der nogle steder er tre: TV, radio OG data-udtag.


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 17:23
Så vidt jeg ved er det blevet et lovkrav at man SKAL kunne opsige TV-pakken og beholde internet. De kan ikke kræve at man har begge dele.
Jeg har af selv samme årsag kunne opsige min grundpakke helt og nøjes med internet.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af scleyton scleyton skrev:

Hvad giver du for bland selv? 
Normalt er det samme pris som mellempakken, som du må kende fra foreningen. Wink

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Henvendelse til foreningen er nok. Uanset om der er TV levering eller ikke skal modemmet tilsluttes Data i Vægdåse.

Der er kun 2 udtag i mine vægdåser: TV og radio. Derfor, skrev jeg som jeg gjorde... Ved godt, at der nogle steder er tre: TV, radio OG data-udtag.
Internet kan også fås med coax modem, altså via dit TV udtag.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 18:31
 Det tilsluttes i Data udtaget. Der er ikke de lave frekvenser i den anden tilslutning.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det tilsluttes i Data udtaget. Der er ikke de lave frekvenser i den anden tilslutning.



-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det tilsluttes i Data udtaget. Der er ikke de lave frekvenser i den anden tilslutning.
Du ved ingenting!


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det tilsluttes i Data udtaget. Der er ikke de lave frekvenser i den anden tilslutning.

Hvilken internet hastighed har du med den løsning? 
For umiddelbart vil jeg give Radiomanden ret i der mangler det nederste af båndet til internet, derfor har man tidligere brugt "rygsækken" til at samle FM og TV båndet. Wink


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 27-September-2020 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det tilsluttes i Data udtaget. Der er ikke de lave frekvenser i den anden tilslutning.

Hvilken internet hastighed har du med den løsning? 
For umiddelbart vil jeg give Radiomanden ret i der mangler det nederste af båndet til internet, derfor har man tidligere brugt "rygsækken" til at samle FM og TV båndet. Wink

Jeg har en 150/30 - eller lidt mere, som det jo er med YouSee. Routeren er "Rumskibet", og jeg kører trådløst. INGEN udfald på internettet.

"Rygsækken" er noget lort. Da jeg havde Kabel-TV, så dæmpede den TV-signalet, og der var teknikere på besøg - nærmest på skift... De prøvede lidt forskelligt, som ikke duede. Så fandt jeg på at prøve med at tage internettet som du ser på billedet, UDEN skramlet på, og TV-signalet inde fra vægdåsen i soveværelset. Så var det slut med teknikerbesøg! Når jeg ikke har Kabel-TV mere, så skyldes det at jeg kun sjældent ser TV. Det bliver stort set kun til en TV-Avis dagligt, og en film på DR1, nu og da.

Og med "rygsækken" på, så faldt internettet også af af og til. Teknikeren skiftede endda også "rygsækken" uden resultat.

For sjovs skyld og narrestreger, målte jeg ligenu, og den viser som sædvanligt lidt mere: Ned: 164,1 mbps - op: 34,6 mbps.


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock



Print side | Luk vindue