TV2 Play App på Nvidia Shield TV fejler
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161751
Udskrevet den: 26-April-2025 kl. 19:45
Emne: TV2 Play App på Nvidia Shield TV fejler
Skrevet af: ClausBP
Emne: TV2 Play App på Nvidia Shield TV fejler
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 06:25
Hej!
Jeg er for nylig begyndt at bruge TV2 Play App på Nvidia Shield TV.
App'en virker ustabil og må ofte genstartes.
På et tidspunkt hjalp det kun at genstarte selve Shield'en.
Oplever I det samme?
Venlig hilsen
Claus
|
Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 09:44
ClausBP skrev:
Hej!
Jeg er for nylig begyndt at bruge TV2 Play App på Nvidia Shield TV.
App'en virker ustabil og må ofte genstartes.
På et tidspunkt hjalp det kun at genstarte selve Shield'en.
Oplever I det samme?
Venlig hilsen
Claus | der er en tråd her på siden hvor Apple tv opleves det også.
------------- Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 13:52
T-Duck.
Ud over at din sætning ikke giver mening, så er der ikke den slags problemer med TV2-app'en, på Apple-TV.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 14:04
Har Shiled og TV2 Play, der er på ingen måder problemer, det har bare virket som det skal i det snart halve år jeg her haft Play. Har derimod læst om mange der her problemer med Play på ATV.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 05:48
Tak for jeres svar. Jeg har nu reinstalleret TV2 Play app'en - så får vi se...
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 06:23
Flippo skrev:
T-Duck.
Ud over at din sætning ikke giver mening, så er der ikke den slags problemer med TV2-app'en, på Apple-TV.
| der er en bruger der klager og at hans tv2play går ned hele tiden
------------- Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 07:46
Jeg har generelt mange problemer med min shield efter seneste opdatering heriblandt tv2 play, det har jeg ikke på webos 4.0 eller Atv
|
Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 08:21
Ingen problemer med TV2 Play på Apple TV her i huset :)
------------- OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
Skrevet af: miri
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 08:29
Oplever generelt ikke problemer med TV2-play på Shield (også på 8.2) - med mindre brok over indhold også tæller med, men det gælder jo så nok ikke isoleret Shield  Mener dog, at der var en enkelt gang, hvor stream fejlede under tour de france....
Du er sikker på, at der ikke er for mange samtidige brugere.....?
------------- miri
|
Skrevet af: Fidoble
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 08:42
Jeg har den seneste tid oplevet mange problemer med TV2 Play på Shield (2019). Det hjælper virkelig at kontakte deres support. De er yderst hjælpsomme og vil gerne prøve at få det til at fungere. Mine problemer er stort set væk nu og så vidt jeg husker var det noget de gjorde inde ved dem og det har virket lige siden.
|
Skrevet af: miri
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 09:39
Fidoble skrev:
...... og så vidt jeg husker var det noget de gjorde inde ved dem og det har virket lige siden. | Det er bekymrende, hvis opsætningen hos TV2 skal stilles individuelt og centralt - og ikke automatisk eller i app'en! Det kan måske også forklare de forskellige oplevelser på Apple TV?
EDIT: Men gad godt vide, hvad de har ændret - streamingformat, opløsning, fps....?
------------- miri
|
Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 01-Oktober-2020 kl. 06:15
miri skrev:
Oplever generelt ikke problemer med TV2-play på Shield (også på 8.2) - med mindre brok over indhold også tæller med, men det gælder jo så nok ikke isoleret Shield  Mener dog, at der var en enkelt gang, hvor stream fejlede under tour de france....
Du er sikker på, at der ikke er for mange samtidige brugere.....? |
Det er ikke sådan, at streamingen pludselig fejler.
Det er under betjeningen, at fejlene sker - hæng og deciderede fejlmeddelelser.
|
Skrevet af: Fidoble
Skrevet den: 01-Oktober-2020 kl. 14:08
miri skrev:
Fidoble skrev:
...... og så vidt jeg husker var det noget de gjorde inde ved dem og det har virket lige siden. | Det er bekymrende, hvis opsætningen hos TV2 skal stilles individuelt og centralt - og ikke automatisk eller i app'en! Det kan måske også forklare de forskellige oplevelser på Apple TV?
EDIT: Men gad godt vide, hvad de har ændret - streamingformat, opløsning, fps....? | Helt enig. Beskeden fra deres support er: Jeg har lavet en nulstilling herinde fra så kan jeg få dig til lige at logge ud en gang og ind igen på ny? Så ser vi lige om du oplever nogen forandring.
Jeg tænker også det er noget møg og syntes det er lidt pinligt for TV2 at DR TV kører bedre og det i en beta version. Sådan har det i hvert fald været for mig.
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 01-Oktober-2020 kl. 16:24
Der hvor jeg har oplevet problemer med tv2 Play på Shield er hvis jeg glemmer at lukke app helt ned. Eller hvis fx Shield er gået i dvale inde i tv2 Play app.
Efter at jeg har husket at lukke den helt ned hver gang jeg er færdig med st bruge den, har jeg ikke oplevet problemer.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet af: Fidoble
Skrevet den: 02-November-2020 kl. 20:18
Jeg har problemer igen med app'en. Den lukker ned hver gang jeg går ind på forsiden.
Har kontaktet support og er spændt på hvad de vender tilbage med?
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 02-November-2020 kl. 20:35
Haha.. Nu havde de ellers lige fået app'en til at virke på den nye Chromecast. Sikke nogle dygtige programmører de har på TV2 
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 02-November-2020 kl. 20:49
Jeg har lige set noget med deres app på min shield 2015, oplevede ingen problemer
|
Skrevet af: Fidoble
Skrevet den: 03-November-2020 kl. 08:39
For lige at sætte jer ind i hvad der sker for min app kommer her en kort forklaring.
I fredags ville jeg se noget på TV2 Play. Åbnede app'en hvorefter den lukkede ned igen. Dette gjorde jeg et par gange med samme resultat. Har oplevet at menupunktet "Forside" ikke har virket så godt før, så inden app'en lukker ned kan jeg godt nå at gå ned på nogen af de andre menu punkter uden at app'en lukker ned. Så snart jeg går tilbage på "Forside" lukker app'en kort efter ned. Derfor skal jeg gå væk fra "Forside" for at bruge TV2 Play.
Dette har stået på hele weekenden hvorefter jeg tager fat i deres kundeservice, som faktisk har været meget behjælpelige med de andre små problemer jeg har haft.
De foreslår som de plejer: 1 - Ryd data og cache 2 - Hvis dette ikke virker, fjern hele appen og installér igen 3 - Hvis 1 og 2 ikke virker. Nulstil hele boksen!
Så i deres sidste mail til mig mener de ikke der er anden udvej end at nulstille hele min Shield enhed!!!
Måske det bare er mig, men det mener jeg simpelthen ikke kan være rigtigt. Jeg kan selv kode en del C# og kan derfor ikke forstå der sidder en flok udviklere og laver kode der kan smadre en app så meget?
|
Skrevet af: Fidoble
Skrevet den: 03-November-2020 kl. 10:54
TV2 Play kundeservice har meldt tilbage efter en del mail korrespondance at der desværre ikke er andet at gøre end at nulstille boksen.
De skriver tilmed at Shield nogle gange godt kan have sit eget liv, hvor en nulstilling til tider kan være eneste løsning.
Jeg ved ikke med jer, men det har jeg ikke hørt før, og HBO, Netflix, Disney+ og DR TV virker uden problemer hos mig?
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-November-2020 kl. 11:42
Fidoble skrev:
TV2 Play kundeservice har meldt tilbage efter en del mail korrespondance at der desværre ikke er andet at gøre end at nulstille boksen.
De skriver tilmed at Shield nogle gange godt kan have sit eget liv, hvor en nulstilling til tider kan være eneste løsning.
Jeg ved ikke med jer, men det har jeg ikke hørt før, og HBO, Netflix, Disney+ og DR TV virker uden problemer hos mig? | Jeg tror mere der er kodningen som ikke er optimalt på tv2play, så en nulstilling ville nok virke, det er dog stadig tv2 der har et ansvar der, når alle andre ting virker
------------- Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 03-November-2020 kl. 12:18
T-Duck skrev:
Fidoble skrev:
TV2 Play kundeservice har meldt tilbage efter en del mail korrespondance at der desværre ikke er andet at gøre end at nulstille boksen.
De skriver tilmed at Shield nogle gange godt kan have sit eget liv, hvor en nulstilling til tider kan være eneste løsning.
Jeg ved ikke med jer, men det har jeg ikke hørt før, og HBO, Netflix, Disney+ og DR TV virker uden problemer hos mig? | Jeg tror mere der er kodningen som ikke er optimalt på tv2play, så en nulstilling ville nok virke, det er dog stadig tv2 der har et ansvar der, når alle andre ting virker |
Hvordan vil en nulstilning af Shield få dårlig kodning i TV2 PLAY app'en til at virke...? Den dårlige kodning, bliver jo ikke lavet af en nulstilning...
|
Skrevet af: Fidoble
Skrevet den: 03-November-2020 kl. 12:29
De kan ikke gøre mere. Nu ved jeg ikke hvordan Android virker, men vi ved jo alle sammen godt at der kan ligge rester af et program i Windows selv efter det er afinstalleret. Ham fra kundeservice mente der kunne ligge en rest af TV2 Play som først ville forsvinde efter en nulstilling af boksen?
Jeg skal ikke kunne sige om det ville virke med en nulstilling, men så længe jeg er den første og indtil videre eneste kunde med det problem, så er det eneste løsning.
Så jeg lever med det indtil videre, det er trods alt "kun" forsiden der ikke virker...
|
Skrevet af: brobber8
Skrevet den: 03-November-2020 kl. 15:39
Du er ikke den eneste! Jeg har nøjagtig samme problem på min Nvidia Shield TV (2019): 1) Start TV2 Play 2) "Forside" åbnes => Crash
1) Start TV2 Play 2) Skynder mig videre til f.eks. "Live Tv" => Alt OK
1) Start TV2 Play 2) Skynder mig videre til f.eks. "Live Tv" 3) Tilbage til "Forside" => Crash
Hvis reset af Shield boks er eneste løsning, så vil jeg hellere leve med ovenstående. "Forside" er jo noget rod alligevel :-)
|
Skrevet af: Fidoble
Skrevet den: 04-November-2020 kl. 09:48
Jeg fik en mail fra kundeservice i går om at der nu var flere der havde henvendt sig med samme problem som mig. Det betyder at de nu ikke ser det som et enkeltstående problem og derfor går videre til udviklerne med det.
Så på en måde er jeg "glad" for andre oplever det samme som mig, for nu gør de rent faktisk noget ved det.
|
Skrevet af: Fidoble
Skrevet den: 05-November-2020 kl. 09:44
Det virker igen hos mig, uden at TV2 har gjort noget og uden at jeg har gjort noget. Den app lever sit helt eget liv
|
|