Print side | Luk vindue

Er det slut med danske UHD-udgivelser?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161755
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 09:49


Emne: Er det slut med danske UHD-udgivelser?
Skrevet af: jake51
Emne: Er det slut med danske UHD-udgivelser?
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 15:42
Der var ikke helt plads i overskriften...
Er det slut med danske UHD-udgivelser af nye film?
Jeg har ikke set planlagte udgivelser af nyere film i månedsvis 
Det vælter ud med UHD-films i USA


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: falle
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 15:51
Hvilke nye film tænker du på? Når jeg kigger på kommende danske udgivelser på Blu-ray, er der ikke rigtig noget som jeg tænker udkommer på 4K i USA. Nye film, som “berettiger” en 4K udgivelse har vel også være sparsomme her under Covid-19?

Og der er ellers godt gang i katalog titlerne? Bl.a. udkommer Back to the Future trilogien på 4K herhjemme i løbet af oktober.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 15:56
 Hvor meget efterspørges fysiske medier i dag.? Næppe i noget videre omfang at det kan betale sig.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 16:10
Film produktionen bremsede jo op pga Covid19, og er først lige begyndt igen. Så vel ikke så mange nye film endnu. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 16:32
Jeg har længe gået og ventet på "Greyhound". Skulle eftersigende været udkommet i september, men det løb er kørt.

Dernæst venter jeg på Topgun II, her ved man vist slet ikke noget omkring udgivelser.

Og jeg melder mig minsandten ikke ind i Netflix o.lign., for at se film der tidligere har været lovet UHD udgivelser af. Jeg synes i bund og grund at det er surt, at streaming tjenesterne løber med filmene. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har længe gået og ventet på "Greyhound". Skulle eftersigende været udkommet i september, men det løb er kørt.

Dernæst venter jeg på Topgun II, her ved man vist slet ikke noget omkring udgivelser.

Og jeg melder mig minsandten ikke ind i Netflix o.lign., for at se film der tidligere har været lovet UHD udgivelser af. Jeg synes i bund og grund at det er surt, at streaming tjenesterne løber med filmene. 



Nu behøver du så heller ikke melde dig ind i netflix for at se Greyhound, så vidt jeg husker købte Appel rettighederne til den LOL


Spøg til side, personligt kan jeg nemt følge dig, men jeg tror film selskaberne indhenter en hel del mere ved at sælge dem til streaming tjenesterne end bare udgive den på disk, og som det er lige pt kommer der jo ikke rigtigt nogle nye film i de biografer  i hele verdenen som virkelig kunne tjene bunker af penge til film selskaberne

Foruden det er jeg også sikker på at når der sælges til streaming er der en klausul på at de ikke må udgive dem på disk i et given tidsrum


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Dernæst venter jeg på Topgun II, her ved man vist slet ikke noget omkring udgivelser.

2. juli 2021.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Dernæst venter jeg på Topgun II, her ved man vist slet ikke noget omkring udgivelser.

2. juli 2021.

Mange tak, det håber jeg holder. Søger jeg de steder der plejer seriøst at vide noget: "Release date unknown". 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 29-September-2020 kl. 19:48
Nu skal Top Gun jo først en tur omkring bio, inden der overhovedet kan blive tale om en disk-udgivelse.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 10:46
Ja husk at den 2. juli 2021 er biografpremieren på Top Gun Maverick. Så går der i hvert fald yderligere 3 måneder før den kommer på skive i USA, og længere tid i Danmark.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 11:21
Jeg har lige fået Full Metal Jacket på DK UHD BD, så helt slut er det da ikke. 


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 20:00
Ikke nok med at det ser skidt ud med danske UHD, så har Nordisk film, jo også mere eller mindre syltet BD og udgiver mange titler kun på DVD.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 01-Oktober-2020 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Ikke nok med at det ser skidt ud med danske UHD, så har Nordisk film, jo også mere eller mindre syltet BD og udgiver mange titler kun på DVD.

Pudsigt, at netop Nordisk Film har deres egen streamingtjeneste ..... Sick

Nå, vi er jo selv ude om det, vi kunne jo bare have gået mere i biografen og købt flere hard-copy film.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 02:15
Jeg er uskyldig. Jeg streamer ikke film og har mere end 1.000 BD på reolerne



Print side | Luk vindue